AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  /  / Venyyko iho paljon nuorella?

Kysely Suomi24:n ominaisuuksista

Vaikuta Suomi24:n tulevaisuuteen kertomalla minkälaisia ominaisuuksia Suomi24:ssä voisi olla.
Vastaa kyselyyn »

Venyyko iho paljon nuorella?

13 Vastausta 113 Lukukertaa
Elikkä pelkään että ihoni jää roikkumaan kun laihdutan n.13 kg. mitat ovat
167/73 eli kuuteenkymppiin paino olisi kiva saada. Aattelin että kolme kuukautta olisi sopiva aika.. Olen 14v ja nyt pelottaa suoraansanoen ihan helvetisti! Entä jos ihoni esimerkiksi vatsan kohalta jää roikkumaan? Ja kuvitelkaa vatsani ympärysmitta on 99cm!!! YKSI METRI nyt hävettää niin paljon............Ongelma kohtani on vatsa, sinne kertyy nähtävästi 90 prosenttia rasvasta.

Onko iholle mitään takeita että se varmasti palautuu ennalleen TÄSSÄ iässä? Nytkin on jo itku kurkussa..

Juoksen 5-6 kertaan viikossa 6.4 km 45 minuutissa (onko hyvä aika?).

Pyydän että joku voisi vastata!!! On niin toivoton olo.......
Kukaan ei voi taata, että ihosi ei jäisi roikkumaan, koska se riippuu ihotyypistä, kuten kollageenin määrästä ihossa, ja varsinkin siitä onko ihossa venymisarpia. Mutta yleisesti voidaan sanoa, että iho palautuu sitä huonommin, mitä vanhempi ihminen on kyseessä ja mitä kauemmin hänellä on ollut ylipainoa. Jojolaihdutus on myös erittäin pahaksi iholle.

Kolmen kuukauden aikataulusi on aivan liian tiukka. Jos todella haluat, että ihosi kiinteytyy, niin laihdutat mahdollisimman hitaasti, esimerkiksi 10 kg vuodessa. Etkä liho takaisin! Huolehdit myös tarkkaan vitamiinien, hivenaineiden, proteiinin, kuidun ja nesteen riittävästä saannista sekä tietysti ihon rasvaamisesta ja kosteuttamisesta.

Liikuntamuodoista mm. uiminen ja venyttely ovat suositeltavampia kuin juokseminen, jossa paikat hölskyvät ylös-alas.
Kohta purskahdan itkuun......... Mitä meinasit tolla venymis arpijutulla?
Siis minulla on muutamia "raskausarpia" lantiolla ja ehkä noin 2 rinnoissa.
En usko et on tullu lihomisesta. ehkä hormonisekoilusta.

Siiiis" ja varsinkin siitä onko ihossa venymisarpia..." Mitä meinasit, alan ollen jo
vainoharhainen , nyt itkettää!! Jotenkin tuntuu että life is over jos mahaani jää
hirveät pussit, mitä vittua minä oikeen teen?!!

Eli siis ihoa pitää rasvata? Ja kosteuttaa? kuinka usein? olen valmis tekemään
sitä 27/4 Kunhan ei vaan jää yliihoa roikkuun lanteille...
Itkettää...
Rauhotu ja hengitä syvään :)
Varmasti sulla palautuu iho. Rasvaat sen aina suihkun jälkeen, ja laihduttaessasi voisit myös lihaskuntoa harjoittaa, niin kroppa muotoutuu kauniimmin, etkä ole ns. laiha läski.
Tuossa iässä se palautuu ihan varmasti kun mullakin palautuu vaikka olen 30-vuotias ja raskausarpia on hirvee määrä.
No nyt oon alkanu jo vähän rauhottuu--
Ja sitten öö miten sitä lihaskuntoa voi harjottaa, salille en missään nimessä
(ainakaan vielä) uskalla mennä.

Jotakin liikkeitä etsiskelen netistä... ja sitten nostelen käsipainoja.

Mutta kuinka usein? eikö 5-6 kertaan ole liikaa? vai?

Olisin erittäin kiitollinen jos vastaisit
Mene sinne salille vaan. Sali on tehokkain tapa treenata lihaskuntoa, ja siellä kysymällä saat varmasti apua.
Ettet uskalla mennä salille on vain turhaa pelkoa oman pääkopan sisällä.
Voin taata ettei muut pilkkaa sua siellä millään tavalla, vaan pitävät sitä pikemminkin ainoastaan hyvänä juttuna, että haluat saada itsesi kuntoon.

Mistäköhän minä sitten nämä asiat tiedän?
Koska olin täysin samassa tilanteessa kuin sinä, vain pari vuotta vanhempi, 13 senttiä pitempi, ja 32kg painavampi.
Nyt olen 20v 183/77 mitoissa ja lihakset näkyvillä kovan salitreenin ansiota.

Et sanonut sukupuolta, joten en mitään saliohjelmaa osaa laittaa, mutta www.pakkotoisto.com keskustelualueelta löytyy neuvoja ja saliohjelmia niin miehille kuin naisille.

Treenaat salilla 3 kertaa viikossa, lenkkeilet 3 kertaa viikossa ja pidät yhden lepopäivän. Syöt yli 2g proteiinia per painokilo eli yli 150g, 500kcal alle kulutuksen, jolloin laihdut n. 2kg kuukaudessa. Rasvaa on hyvä saada 1g per painokilo eli 73g. Pyri pitämään hiilihydraatit n. 60-100g:ssa, ja otat ne kuitupitoisesta ruuasta, kuten ruisleivästä ja kasviksista.

Ma salitreeni
Ti lenkki/muu aerobinen
Ke salitreeni
To lenkki/muu aerobinen
Pe salitreeni
La lenkki/muu aerobinen
Su lepo

www.kalorilaskuri.fi on hyvä paikka laskea kalorit kulutuksesta ja ruuasta. Muistathan myös lukea ruokapakkauksissa olevat ravintotiedot.

Tällä pääset jo pitkälle.
Jooppis, oletko ottanut ohjeissasi huomioon, että esim. 14-vuotiaan nuoren naisen vielä epävakaa hormonitoiminta tuskin kestää kuvaamaasi rääkkiä. Entä miten havinnollistat ohjeesi 150 g proteiinia päivässä??? Mitä se on? Miten 14-vuotiaan on mahdollista koostaa kuvaamasi ruokavalio? Uskotko, että 14-vuotiaalla on tarpeelliset tiedot ja taidot moiseen ohjelmaan? Pidän esittämääsi ohjelmaa sopimattomana 14-vuotiaalle. Sen sijaan aikuinen voi sitä toki halutessaan noudattaa.
Olen mies enkä suoraan sanottuna tiedä naisten hormonitoiminnasta yhtään mitään, joten sitä en ole ottanut huomioon.
Ellei naisten hormonitoiminta kestä urheilua, ja liikkumista niin sille ei mitään voi. Paljon vaan löytyy nuoria naisurheilijoita, jotka urheilee huomattavasti enemmänkin. Salitreenit ja aerobiset ei vie kuin 30-60min päivässä, josta on yksi lepopäivä viikossa.

Proteiini on lihasten rakennusaine, ja sitä saa hyvin lihasta, kanasta, kalasta, maitotuotteista, pavuista, linsseistä, mantelista ja pähkinöistä.

Miksei kyseistä ruokavaliota muka 14v voisi noudattaa? Tarvitsee hieman aikaa katsoa ruokien ravintoaineet, ja laskea paljonko tulee mistäkin. Se on kaikki vain siitä kiinni, että viitsiikö niin tehdä, ja se on useimmille aikuisillekin yhtä hankalaa kuin lapsille.

Enpä näe siinä itse mitään ongelmaa. Hormonitoiminnasta en vain mitään tiedä, joten siihen en puutu.
No mutta kerropa, miten se 150 g proteiinia sisältävä ruokavalio koostetaan 14 vuotiaalle, joka siis mitä ilmeisimmin käy koulua ja nauttii siten kouluruoan ja kotona kotiruokaa. Vastaako koulu- ja kotiruoka sitä kuvaamaasi vähähiilihydraattista, runsasproteiinista ja hypokalorista ruokavaliota vai pitäisikö tytön nyt alkaa hankkimaan ja valmistamaan itse oma ruokansa ja käyttää aikansa kaloreiden laskemiseen? Entä miten 14-vuotias tietää kuinka paljon se "500 kcal alle kulutuksen" on? Ja mitä tulee hormonitoimintaan, niin kysessähän ei ole naisurheilija, vaan 14-vuotias tyttönen, joka toivoo laihtuvansa. Sinulle, aloittaja, sanoisin, että pidä järki mukana. Pakkotoisto-sivusto ei myöskään ole sinua varten.
Jos samanikäinen naisurheilija kykenee urheilemaan kolmekin tuntia päivässä, niin laihduttava tavis kykenee urheilemaan sen 30-60min. Kouluruoka on mitä on, ja koulussa voi juoda paljon maitoa josta saa paljon proteiinia. Välipalana voi syödä maitorahkaa tai tonnikalaa mikä on edullista, ja vanhempia voi pyytää niitä ostamaan. Aamupalaksi voi syödä munakasta johon laittaa esim. lihasuikaleita, ja sen tekee viidessä minuutissa. Riippuu paljon myös vanhempien elintavoista minkälaista kotiruokaa on, mutta niiden päitä voi yrittää kääntää.

Ja Pakkotoisto sivusto on loistava jokaiselle ikään ja sukupuoleen katsomatta, joka haluaa saada laihduttamiseen, ravinto-oppiin, lihaskuntoharjoitteluun, ja liikkumiseen neuvoja tai motivaatiota.
Hei haloo!!!! Olet 14 vee. Siis vielä hyvin nuori, melkein lapsi vielä. Aivan hassua on sinun tavoitella 13 kilon laihtumista, se ei kerta kaikkiaan ole järkevää eikä mahdollista. Jos sellaisen rykäyksen teet, painat vuoden kuluttua enemmän kuin nyt ja - olet menettänyt terveytesi. Se vaan menee niin, usko pois. Se, mitä voit tehdä, on että syöt säännöllisesti ja monipuolisesti tavallista ruokaa (toivottavasti tiedät mitä tavallinen ruoka on), liikut säännöllisesti ja sitäkin monipuoliesti. Olet kehityksessäsi vielä "keskentekoinen", anna ajan kulua ja pidä huoli, että painosi ei nykyisestä nouse. Muista, että lehtien ym. mallikuvat ovat lähes järjestään tietokoneella käsiteltyjä, ja että useimmat ns. mallit omaavat luonnostaan hyvin poikkeuksellisen ja epäsuomalaisen ruumiinrakenteen. Useat ovat myös suorastaan nälkiintyneitä. Pidä siis terve järki kunniassa!
kiitos kaikille vastaajille, vastauksia tuli yllättävän paljon o.O.
No mutta kuitenkin pituuskasvuni on jo lähestulkoon
tullut tiensä päähän. En ole kasvanut senttiäkään viimeisten kahen vuoden aikana.
Kasvupyrähdys tuli siinä 5 luokalla..

Joo siis "mallinvartaloa" en missään tapauksessa halua. Haluan pitää kurvit
kohallaan (jotka nyt ovat lähteneet pois mahani takia)...
Vaikkakin olen vasta 14 kokoni (pituuteni) on ihan toista luokkaa.
Tietysti luustoni jne. muu kehitys kehossa jatkuu siihen 20 pintaan.
Haaveissa ois alkaa harrastamaan jotain urheiluharrastusta JOTA en nyt voi
tehdä.. Ei ennen kuin olisin saanut kuntoani edes vähän paremmaksi, en nyt
puhu varsinaisesti painostani.

Pääosin miksi haluan laihduttaa on siksi kun lähestulkoon
kaikki rasva kertyy vatsaani.. Se ei siis todellakaan vain
"pömpötä" vaan se näyttää siltä kuin olisin 9:llä kuulla raskaana. Kirjaimmellisesti.

Jooppikselta tuli mainiota "vinkkejä". Ihan mahtavaa että jotkut viitsivät edes vastata!!:D
Ja sitten "500 kcal alle kulutuksen" Meinasikko sitä että esim jonkun miehen peruskulutus ilman liikuntaa ois sellane 2000 kcal. Ja sitten söis sen 1500 kcal päivässä+Liikunta? Eikös se näin mene?

Joo ja Jooppikselta tulee hyviä neuvoja erityisesti tuon proteiininsaannin suhteen!
 /   /  /  /  / Venyyko iho paljon nuorella?
Norvital TESTOMAX

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta