Miksi et ole facebookissa?

en keksi syytä

Kaikki, jotka eivät ole facebookissa, kertokaa, miksi! Onhan se sentään nykyaikaa. En keksi yhtään kunnon syytä, miksi joku ei ole siellä.

147

5292

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • foliopipo

Siksi koska usan tiedsutelupalvelu kyttää tietojasi. Olen aina pitänyt omasta yksityisyydestä kiinni. Siksi en siellä ole.

• ed jatkaa

Omat asiani eivät siis muille kuulu. Vielä vähemmän kuvat itsestä.

• säälittävää

Juuri näin, en halua jnk. ulkopuolisen lukevan/urkkivan mitä kenenkin kanssa puhelen.
        Onneksi on vielä olemassa oikeita ihmisiä, joiden kanssa jutella.Face to face.
        Kone on vain adiktin korvike, ei aito ihmissuhde.
        Syvältä koko facebook. Ja muutenkin, pitääkö kaikkein tietää mitä milloinkin teet! Vain, että voisit sanoa,luin sen facen seinältä.

• Mark Fuckenburg.

Yksi tyttö ei saanut opiskelulupaa usaan kun oli näitä "ystäviä" satoja.
        Sielä joukossa vaan oli suomessa asuva afrikkalais syntyinen, jolla taas oli facebook kaverina sukulaismies, joka peukutti jonkun terroristi porukan puolesta. Tiedustelupalvelun supertietokoneet seuloo 24h vuorokaudessa ja 365pv vuodessa "avainsanoja" ja jos jotenkin kytkeydyt näihin niin jää disneyland näkemättä. Itku tuli tytölle kun syy selvisi.

• sensuuria
        säälittävää kirjoitti:

Juuri näin, en halua jnk. ulkopuolisen lukevan/urkkivan mitä kenenkin kanssa puhelen.
        Onneksi on vielä olemassa oikeita ihmisiä, joiden kanssa jutella.Face to face.
        Kone on vain adiktin korvike, ei aito ihmissuhde.
        Syvältä koko facebook. Ja muutenkin, pitääkö kaikkein tietää mitä milloinkin teet! Vain, että voisit sanoa,luin sen facen seinältä.

Jooo,itse en pidä siitä että joku taho jossain voi seurata sanomisiani ihan luvan kanssa tai kerätä tietoa verkko käyttäymisestä yms.
        Toisekseen,on tullut niin paljon häröilyä julkisuuten kyseisen paikan kanssa että ei pahemmin vakuuta.
        Monet kun tuntuvat olevan tälläisten asioiden kanssa asenteella "hällä väliä" mutta jos otetaan nuori joka on 15-20v ja lähdetään miettimään mitenkä paljon siitä voi kertyä tietoa elämän aikana verkkoon,niin se on mieletön määrä jollei itse suitsi sitä.
        Jotkut ihmiset kun voi jäljittää halutessaan pelkkää googlea käyttämällä.Itse en halua yksi heistä.

• Anonyymi
        sensuuria kirjoitti:

Jooo,itse en pidä siitä että joku taho jossain voi seurata sanomisiani ihan luvan kanssa tai kerätä tietoa verkko käyttäymisestä yms.
        Toisekseen,on tullut niin paljon häröilyä julkisuuten kyseisen paikan kanssa että ei pahemmin vakuuta.
        Monet kun tuntuvat olevan tälläisten asioiden kanssa asenteella "hällä väliä" mutta jos otetaan nuori joka on 15-20v ja lähdetään miettimään mitenkä paljon siitä voi kertyä tietoa elämän aikana verkkoon,niin se on mieletön määrä jollei itse suitsi sitä.
        Jotkut ihmiset kun voi jäljittää halutessaan pelkkää googlea käyttämällä.Itse en halua yksi heistä.

Taida sinun tykkäämisestäsi paljonkaan välittää,
        -Aina joku kyttä hartteilla.

• jokuvainen

stalkkereita täynnä ja hörhöjä

• pööööööööö.

Pysyttele aiheessa, mutta älä jankuta. Ethän itsekään haluaisi lukea keskusteluketjua, joka on pelkkää riitelyä ja jankutusta?

Kunnioita tekijänoikeuksia. Voit toki lyhyesti siteerata toisia, mutta muista mainita alkuperäinen tekijä.

Esiinny vain yhdellä nimimerkillä per keskusteluketju. Älä myöskään omi muiden nimimerkkejä tai esiinny toisen henkilön nimellä keskustelussa.

• naamakirjaton

Eikö ap nyt keksi mitään muuta keinoa ottaa yhteyttä ikävöintinsä kohteeseen...?

• olen fb:ssä

Sosiaalinen media ei kiinnosta kaikkia, oli nykyaikaa tai ei. Minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä, jos joku ei siellä ole. Me ihmiset olemme erilaisia ja meillä on erilaiset mielenkiinnon kohteet. :)

• mulla on syy

Kukas kumma siellä ei ole, jonka silti toivoisit olevan???

• facebook on

PER SEESTÄ!!!!!!!!
      SIKSI!

• Epäsosiaalinen.

Mitä mä siellä tekisin. Puhelimella tavoittaa jos on oikeesti asiaa.

• täältä vaan

Olen monesti miettinyt että lähtisin fb kokonaan kun en käytä sitä paljoakaan toisaalta saahan siellä yhteyden niihin kavereihin joita ei näe. Muuten en fb tykkääkään.

• suotta mietit

Sieltä ei pääse pois, etkö sitä tiedä?

• nyt ei omalla

Mulla on montakin syytä, joiden vuoksi en ole sinne hankkiutunut. Tässä joitakin:

-en koe sitä mitenkään tarpeelliseksi. Pidän yhteyttä ystäviin, kavereihin ja sukulaisiin muilla keinoin. Ja niistä ikivanhoista koulukavereista, joista vain sitä kautta kuulisi, en oikeastaan välitäkään kuulla.

-uskon, että se saattaa olla melkoinen aikasyöppö. Okei, jokainen osaa varmaan kontrolloida ajankäyttöään, mutta mitä noita kavereitani olen seuraillut, niin...

-teen asiakaspalvelutyötä, ja väistämättä tulisi eteen tilanne, miten suhtautua asiakkaiden kaveripyyntöihin

-töissä joudun myös aika ajoin tekemisiin ei-niin-kivojen asioiden tiimoilta kaikenmaailman hörhöjen kanssa ja olen todennut, että mitä vähemmän minusta löytyy tietoja netistä, sen parempi

• paskojen

kokemuksien jälkeen tästä ihanasta nettimaailmasta ja stalkkereista ja kusipäistä.
      En vain. En halua.

• tämän takia

fb on taviksille

• Vit.n virt. ihmiset

Massasielujen, exhibionistien, narsistien yms. höpötyksiä tuollaiset naamailut!
      Mulla on ikävä aikaa jolloin ihmiset eivät seurustelleet netissä, tai räpläillyt kännykkäänsä pitkin päivää.

• No reason.

En hyödy siitä tällä hetkellä, siinä suurin syy. Lisäksi menneisyydessäni on joitain tyyppejä, joista haluan pysyä erossa.

Eli eipä ole tullut liityttyä, vaikka somea muuten käytänkin.

Aloituksesi kuulostaa kyllä hieman...hmmmmmm.... :D

• olix tää provo!?

pakko tään on olla provo! Olin siellä kolmisen vuotta säännöllisen epäsäännöllisesti. Se riitti, se on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin nähty mesta. Ei siellä hengaa kuin tyhjäpäät, joilla tarve informoida joka pieraisunsakin muiden tietoon.

Paina "tykkää" "en tykkää" napit sun muut hurpakkeet. LOL!!

• En keksi

yhtään syytä miksi siellä olisin.

• Miks pitäis olla?

Ei mua kiinnosta missä muut ... siis ne kaverit ovat päivänsä viettäneet, mitä tehneet, koska ollut missäkin...mitä vit... mä sillä tiedolla teen?? Enkä todellakaan halua kertoa omista tekemisistäni, kusella käynneistäni kaikille, paras olle omissa oloissa ja elää vanhan aikaista normaalia elämää ilman fbn koukutusta, sillä se koukuttaa ihmiset kökkimään koneellaan yömyöhään, vain juorutakseen ja kehuakseen omia tekemisiään. EI KIITOS! ei ole mun juttu.

• ei koukuta ei

Ja täähän ei lainkaan koukuta....? :D

• ei koukuta
        ei koukuta ei kirjoitti:

Ja täähän ei lainkaan koukuta....? :D

Eikä täällä pysty sopimaan mitään henk koht juttuja. Yksi asia on varma, ei ole muuten kumppanini, siis tuleva.... fbssä. Siitä pidän huolen, se on varma!

• ei koukuta ei
        ei koukuta kirjoitti:

Eikä täällä pysty sopimaan mitään henk koht juttuja. Yksi asia on varma, ei ole muuten kumppanini, siis tuleva.... fbssä. Siitä pidän huolen, se on varma!

Se on ihan totta, ettei täällä mitään voi sopia. Kun eihän täällä edes tunnista toisia. Varmaan minimaalisen pieni osa porukasta on oikeasti törmännyt täällä siihen kirjoittelunsa kohteeseen. Siis sellainen mikroskoopilla katsottavan pieni osa.

• Tieto turvattomuutta

Tulevaisuudessa voi olla suurikin merkitys sillä, mitä vähemmän tietoa henkilöstä on löydettävissä netissä. Netti tulee tarjoamaan vielä osaaville rikollisille kissanpäivät, nyt on vasta raapaistu pintaa. Pistätte sosiaalisenmedian aikajanalle ensimmäisten autojen kanssa. Nykyinen tietoturva on verrattavissa 1900 luvun T-fordin turvallisuuteen.

• just niin...

On nimet, numerot , pankkitunnukset, ihan kaikki ja vielä kuvan kera. fbssä vielä kerrot kaikki menemiset ja tulemiset, missä olet töissä, koska lähdet lomalle... todella helppo osaavan nörtin tehdä ihan mitä vaan! Onko se muka mahdottomuus hakkeroida johonkin?? ei ole! Samat nörtit niitä salaus ja turvajuttuja tekee............. Ai toi asuu tuolla ja se liikkuu tuolla...nyt se lähtee lomalle, mennäänpä putsaamaan talo..... kaikki olisi mahdollista jos vain haluaa toteuttaa.

• khyllä!
        just niin... kirjoitti:

On nimet, numerot , pankkitunnukset, ihan kaikki ja vielä kuvan kera. fbssä vielä kerrot kaikki menemiset ja tulemiset, missä olet töissä, koska lähdet lomalle... todella helppo osaavan nörtin tehdä ihan mitä vaan! Onko se muka mahdottomuus hakkeroida johonkin?? ei ole! Samat nörtit niitä salaus ja turvajuttuja tekee............. Ai toi asuu tuolla ja se liikkuu tuolla...nyt se lähtee lomalle, mennäänpä putsaamaan talo..... kaikki olisi mahdollista jos vain haluaa toteuttaa.

ja entäs se chattikeskustelu!!! tasan et juttele privasti, vaan stalkkeri jonka olet erehdyksessä kaveriksesi hyväksynyt, lukee reaalissa sun ja kaveris chattiviestit. ja kuulemma ei tarvii hyväksyä edes kamuks, se hakkerointi onnistuu kun sulla vaan on fb profiili siellä niin hakkeri pääsee sun tietohisi käsiksi. että TERVE!!!! Stalkkerin paratiisi on fb!!

• Aivan aivan
        khyllä! kirjoitti:

ja entäs se chattikeskustelu!!! tasan et juttele privasti, vaan stalkkeri jonka olet erehdyksessä kaveriksesi hyväksynyt, lukee reaalissa sun ja kaveris chattiviestit. ja kuulemma ei tarvii hyväksyä edes kamuks, se hakkerointi onnistuu kun sulla vaan on fb profiili siellä niin hakkeri pääsee sun tietohisi käsiksi. että TERVE!!!! Stalkkerin paratiisi on fb!!

Vastahan tämä Suomalainen sälli sai tuomion ku oli seuraillut naisia heidän oman tietokoneensa web-kameran kautta. Tuskin tää häiskä kumminkaan on verrattavissa niihin neroihin joita esim, järjestäytyneen rikollisuuden pariin palkataan hakkeroijiksi. Monesti juuri ovat itä-euroopasta tai aasiasta jossa palkkataso on alhainen ja rikollisuudessa saatavat voitot suuria riskiin nähen.

• ap

No näkyyhän niitä syitä löytyvän. Kiitos vastauksista. Mutta miks asialliseen kysymykseen miljoona miinusta??

• siks koska

Mieti sitä.

• Life is life.

Ehkä se aloitus oli hieman....

hmmmmmmmmm

:D :D

• näinkin

Mun mielestä aloituksesi vaikutti hieman hyökkäävän sävyiseltä. Olisikohan siinä se miinustelun syy.

En ole itse fb:ssa ihan siitä syystä, että en halua kaiken maailman tutun tuttujen lukevan kuulumisiani tai yksityiseksi tarkoitettuja keskusteluja. En myöskään välitä kaveerata vanhojen koulukavereiden tai hellujeni kanssa, joiden kanssa en ole muutoin tekemisissä. Ystävieni kanssa olen tekemisissä ihan puhelimen ja sähköpostin välityksellä. En tarvi siihen fb.

Voin muuten olla väärässä, mutta käsittääkseni oman profiilin voi laittaa sillä tavoin yksityiseksi, että se ei näy julkisessa haussa. Mikäli siis ajoit aloituksellasi takaa sitä, että haluaisit tutkia jonkun ihastuksesi tai vastaavan profiilia, niin eipä se ole aina mahdollista, etkä edes välttämättä tiedä, että onko joku tyyppi fb:ssa vai ei.

• Ei kiinnosta

On huvittavaa kun jotkut antaa tuttujensa ymmärtää että kuulumiset voi lukea sieltä. Eli muuten ei kiinnosta olla tekemisissä mutta kiva jos käyt pönkittämässä virtuaalitodellisuuttani. Ei kiitos, ei kiinnosta. Ihmiset ihmisinä jne.

• EI FB

Mun ei tarvitse päivittää elämääni netin välityksellä, enkä katso tarpeelliseksi ilmoitella kaikille, milloin juon kahvia, käyn vessassa, tai vaikka tyyliin:"Hei kaikki! Vetelin tuossa juuri käteen"...Ja heti nousee sata peukkua...;)

Tarpeetonta.

• ei riitä

aika ja en halua olla niin kuin "kaikki" muut...minä olen minä...en massan mukana kulkija

• pepe o

Onneksi en osaa, enkä siis käytä.

• eimassaa

on tutkittu et naamakirjassa roikkujat unohtaa oikeesti tärkeät ihmissuhteet toisarvosten muka ystisten varjoon.sit ihmetellään missä mun ystävät, ne oikeet on kun tarttis apuu,huolenpitoo,välittämistä kainaloo,live seuraa irl.fb ei mun juttu sit ollenkaan.

• Tosimies71

Minun mielestäni fb on turha juttu. Olin hetken ja poistin sieltä itseni. Mikkäli on asiaa jollekulle, niin soittaa tai menee käymään. Sen on oikeaa elämää ja fb on pinnallista soopaa ja ajanhukkaa.

• kerrankin

tosimies puhuu järkijuttuja ;)

• Olen huomannut,

että yleensä ihmiset joilla jotain salattavaa, eivät sieltä löydy.
      Tai päinvastoin; ihmisistä jotka eivät sieltä löydy, yleensä paljastuu jotain, josta ymmärtää, miksi eivät ole. Salasuhteilijoita, pikkukriminaaleja jne.
      Kenellä mitäkin.
      Ja perustelut useimmiten ylläolevan kaltaisia.

Ymmärrän, että toisenlaisiakin syitä on, esim työ.
      Liian usein paljastuu kuitenkin ensimmäinen syyksi.

Ja kolmanneksi, siellä voi laittaa yksityisyysasetukset, henkilökohtaisia ei jaeta ikinä, kuvien jakamiseen kiellot jne.

• apisuomipoika

narsistien ja tirkistelijöiden keidas on fb. turha muuta väittää sanon mää.

• Oletko Sherlock?

Aikamoisia johtopäätöksiä.

• ••••••••

Ei jumalauta. Mä olen siis rikollinen ja salarakas, kun en ole naamakirjassa??????

Nyt kyllä jollain on ihmeellisen häiriintynyt ajatusmaailma.

• johan pomppas

onkohan sulla kaikki muumit laaksossa. Heh, vai että ihan kriminaaleja ne jotka ei siellä:) Taidat olla v:tun utelias tapaus ja sua ottaa päähän kun et saa utsittua muiden asioita.

• ••••••
        johan pomppas kirjoitti:

onkohan sulla kaikki muumit laaksossa. Heh, vai että ihan kriminaaleja ne jotka ei siellä:) Taidat olla v:tun utelias tapaus ja sua ottaa päähän kun et saa utsittua muiden asioita.

Jep, ajattelin ihan samaa, että joku utelias henkilö on kyseessä.

• eheheh
        •••••• kirjoitti:

Jep, ajattelin ihan samaa, että joku utelias henkilö on kyseessä.

En muuten juurikaan edes jaksa selata toisten päivityksiä.
        Sosiaalinen media vaan nykyään on eräs tärkeistä kanssakäymisen muodoista, ihan samalla tavoin ihmetellään ihmistä, jolla ei olle kännykkää.
        Eikä fb. poista oikeaa elämää; päinvastoin, voin tavata ystäviäni entistä paremmin, kun tiedän missä kaupungissa ovat milloinkin, vapaalla vai ei.
        Ja jokaikistä tapaamiskertaa ei tarvitse aloittaa "alusta", kun "hyvääpäivääperustiedot" ovat jo kummallakin.

Minusta tuntuu, että suurin osa tässä ketjussa antaa hiukan liikaa arvoa koko facebookille, joko suuntaan tai toiseen.
        Juuri siksi hiukan provosoiva kommenttini kriminaaleista ja salasuhteilijoista.

Itse en jaa siellä kuviani, profiilikuviani lukuunottamatta, enkä juuri kuulumisiakaan, ja ne mitä jaan, ovat ns. yleistä tietoa, jonka voin kertoa kenelle hyvänsä ystävistäni tai sukulaisistani. Niin normi-ihmiset siellä toimivatkin. Muutoinkin yksityisyysasetukseni ovat tiukat. Niitä kohtia taitavatkin arvostella eniten he, jotka eivät ko. mediassa ole mukana.

Mutta-mutta, maailma kulkee eteenpäin, toiset uudistukset hyviä, toiset huonoja, mutta mukana mennään, kukin tyylillään.

Ja edelleen, tiedän ettei monia kiinnosta olla sosiaalinen, on erittäin salainen ammatti tms. ...mutta silti, olen edelleen samaa mieltä kuin ensimmäisessäkin kommentissani; tietynlaiset ihmiset eivät käytä, se on monesti tullut todistetuksi.

• täyttä p...aa

se vaan on yksi niistä turhimmista asioista mitä vaan olla voi.

• Peilin edessä.

Mikäs siinä ihminen on sosiaalinen eläin. Eipä tuo minusta kummemmin kerro enempää miksi käyttää tai ei käytä. Miksi kaikki on aina öäripääkannalla kuten monet näissäkin vastauksista. Rationaalinen ajattelu tuntuu olevan aika vähemmistössä täälläkin. Mulle sattuu niin kummia juttuja koko ajan, etten niitä enää muille jaksa kirjoitella. Mulla on oma facebook päänsisällä. Ihmisten kanssa tai ilman.

• vittu mitä paskaa

Haluan elää itsenäisen elämän ja en pidä siitä että ihmiset tietävät asioitani ja minä heidän asioita, ei vois vähempää kiinnostaa. Yksityisyys tuntuu nykyään olevan harvojen herkkua.

• en koskaa fuckbookii

Katselen ja tutkin mielummin virsikirjaa. Valeystävät pyrkivät kavereiksi, että saavat manipuloida ja sotkea asioita.

Kateus vie kalatkin kattilasta.

• pepe o

Lempivirtenne?

• en koskaan fuckbooki
        pepe o kirjoitti:

Lempivirtenne?

Joutukaa sielut on aikamme kallis....

• pepe o

• mÄntti...

Tähän voisi vastata myös alatyylisellä ilmauksella, mutta ollaan nyt sen verran sivistyneitä ja sanotaan vain, että aivan saatanan älytöntä paskaa. Siis aivan vitun perseestä.

http://www.youtube.com/watch?v=1iZtLi7eoqo

• pepe o

Me tavikset voisimme vapaasti pölistä lähes mitä tahansa. Ei hetkauta mitään eikä ketään.

Onneksi olen pysynyt erossa. Osaan tulla vain näille helpoille sivuille.
        Jauhamaan paskaa... :)

Älä Lurkki naura, tulet itsekin varhaisteini-ikään...

• J....mies

Ettet ota minuun yhteyttä olen onnellinen perheeni kanssa sinua en tarvitse!

• Älytöntä

...Sitten, kun facebookissa voi koskettaa, tuntea ihon iholla, huulet huulilla...Mä liityn siihen HETI!...

...Niin kauan, kun tätä optiota ei ole, EN LIITY!

• hih hii.

täälläkö saat kosketaa huulia?

• koekaniini._.

Jokaisen oma päätös ,jos haluaa olla tai ei.
      Ajatuksissa lopettaminen ,koska en näe sitä mitenkään tarpeellisena enää.
      Turhaa hössötystä ,elämääni se ei ole tuonnut oikestaan mitään uutta.
      Ne kaikki fbn jutut oli jo arvattavissa,hyvin läpinäkyvää koko touhu.
      Tunnen että elämä oli/on jännittävämpää ,kun joku vanha kaveri tulee yllättäen jossain vastaan . Fb tulee sit niitä sovittuja "aikataulu kavereita" pitkä liutta,sellaiseenkin väsyy . Tule varmaan pärjäämään loistavsti ilman pärstäkirjaakin.

• i might but

Se on jotenkin niin kaikki tai ei mitään. Kaikki ne like/dislike jutut on niin yksoikoisen juu ei kantoja. eikä mitään siltä väliltä. Siinä on jotenkin riskejä, joista ei voi olla ihan varma. Just se stalkkaus mahdollisuus ym. Se on ehkä liian konemainen. Siin on vaan joku juttu mikä laittaa epäröimään liikaa. Onhan sinne kovin pyydetty ja Ehkä vielä joskus voisi liittyä,mutta...funtsaan vielä asiaa.

• juunäintein

no olin jonkin aikaa fb, mut kukaan ei kirjoitellut minulle, niin menin sieltä pois..:). Itselläni, kun ei ole kavereitakaan.

• Saunaa odotel

Minulla on oikeitakin ystäviä ja elämää.

• juunäintein

mulla taas läheiset on ystäviä, mutta kaipaan yhtä kivaa uutta ystävää..
      saunasta en kyllä tykkää, kun en tykkää kuumasta, suihku riittäköön.

• voi mahoton

Se on höpö höpö juttu koko naamakirja! Huvitti kun kerran kuulin jonkun sanovan "voi, olen unohtanut päivittää facebookin tänään". Voi HYVÄT HYSSYKÄT SENTÄÄN, ÄLY HOIIII!

• ~c~

En ole facebookissa, kun en jaksa tehdä profiilia ja lukea niitä ehtoja kunnolla ja mulkata asetuksia. Luultavasti myös ärsyttäisi se peukutus ja keskinkertaiset hauskuudet siellä. Käyttäytyisin sopimattomasti ja heittäisivät pihalle sieltä.

• ihan samoin

kävis mulle varmaan. En jaksaisi sitä, enkä muka?kavereita.

• tmmnainen.

Älä valehtele. kuvasi löytyy naamakirjasta muttet ole päivittänyt !!!
        Vaihdappa tuoreempi kuva sinne.

• some on somesta

-mä joutuisin ihastella sun kuvia 24h7
      -en halua olla yhtä some-massaa
      -en halua elämäni romahtavan, kun fb tulee maksulliseksi tai loppuu
      -haluan esittää vaikeasti tavoitettavaa
      -en pystyisi perustella kaikkia säätöjä jotka olisivat kaverilistallani

• syy?

miksi pitäisi olla?

• ei takaisin faceen

Siksi kun se on virtuaalielämää, yhtä kyttäämistä ja itsensä kehumista koko p.aska. Olin useamman vuoden siellä. Mietin alkukesästä 276 kaveriani, niistä kourallinen oli oikeesti kavereita, muutama kymmenen sellaista kenen kanssa joskus olen jossain tekemisissä muutenkin ja reilut 200 sitten ei millään tavalla kavereitani.

Jäin lomalle Facesta kesälomani ajaksi ja loman loputtua päätin jäädä pois sieltä muutenkin. Ei elämä ainakaan huonommaksi ole muuttunut!

Äitini muuten puhuu feikbuukista ja on oikeassa vaikka ei englantia osaakaan =D

• wastelandfb

Jo vanhanaikainen idea koko feispuukki, jolla yritetään loppujen lopuksi myös rahastaa viimeiseen asti mainostajilta ym.
      Facesta on eniten hyötyä niille, jotka eivät normaaliin kanssakäymiseen pysty vaan voivat tutustua ihmiseen helpommmin ja "kertoa" itsestään liittymällä erilaisiin ryhmiin, "katsotaan mä tykkään iron maidenista!".
      Myös toki stalkkereiden paratiisi, katsotaan kuka on kenen kanssa ja mitä tehnyt, missä asuu, mistä pitää ja kenen kaveri. Tai kaverit ja kaverit, kaverilista pitäisi olla nimellä kontaktit.

• 18+5

Jep ainut positiivinen asia fakebookista on yrittäjille. ja kulttuurin ylläpitäjille!! Hei tsekatkaa kaikki mullo 5miljoonan kivi talo ja mersu ja porsse... miks menee 100tonnii psykoterapiaan ku oon nii onneton.. mut koulus sanottii et nää jutut tekee onnelliseks... :_( helpoks tekee ja pullamössöks :/

• Feishbuukkaava

Hilpeää lukea että "feisbuukittomat" olisivat jotain outoja stalkkaajia. Facebookiton ei pysty stalkkaamaan ketään facebookin käyttäjää jos asetukset on kunnossa.

Oman kokemuksen perusteella sanoisin että epäilyttävimmät FB:n käyttäjät eivät ole hiljaiset vaan nimenomaan aktiiviset postaajat jotka yrittävät manageroida ja kiillottaa omaa "julkisuus"kuvaansa. Jos lapsi/lemmikki tekee jotain hauskaa, olet lomalla, puoliso kosii jne. se pitää julkaista heti jotta kaikki näkevät kuinka hyvin menee. Jos äijä lähtee uuden muijan kanssa lätkimään ja lapset huostaanotetaan, aikajana on silti kukkasta ja paskan musiikkimaun paljastavaa radiohöttöä täynnä. Kaikki julkisuuskuvaa naarmuttavat kommentit poistetaan armotta ja jos olkaimet on vähän vinossa kaverin ottamassa baarikuvassa niin avaudutaan sivukaupalla yksityisviestin kautta. Rehellisyys kunniaan sanon minä.

• Ei ikinä

No onhan se nyt täysin sairasta juoruta joka helvetin paskallakäynti puolelle maailmalle!Täytyy olla omituisen kieroutunut joka haluaa yksityiselämänsä julkistaa !!!

• djk4

Eiköhän se oo jo vanha juttu kohta, tosi monet frendit on jo eronnu tai ei melkeen einää laita mitään sinne.

• tarantella66

Olin, mutta kyllästyin! Ketutti älyttömät kommenti,t jos laitoin vaikkapa matkoistamme, niin "taasko te olitte matkoilla" yms. Ajattelen etten halua lörpötellä asioitani ympäriinsä, tokko sitten edes kiinnostaa muita? Ja vielä vähemmän olen kiinnostunut toisten verhojen vaihdosta tai torttujen leipomisista tms. kekkereistä ts. miten ne meni ja ketä oli paikalla. Niin tylsää ja TYHJÄÄ...surullisen tyhjää nykyajan höpönhöpöä...liirumlaarumia..diipadaapaa..ei jaksa, ei jaksa..Luen tai katson leffaa..Soitan ystäville tai pyydän ulos kävelylle tai tapaamme livenä. Nautin enemmän sellaisesta!

• sianpaska

Sian ansiosta en voi pitää yhteyttä tuttuihin.

• olen liian tylsä

Oikeassa elämässäkään kukaan ei pahemmin halua olla mun kans tekemisissä, joten on aivan turhaa tyrkätä itseäni johonkin naamakirjaan. Tuskin sieltäkään ystäviä löytys ja mä olen niin tylsä ihminen ettei mun tekemisistä saa edes naamakirjaan mitään kiinnostavaa kerrottavaksi.

• toinen tylsimys

Voihan sinne sitten laittaa ajatuksia. Munkin tekemiset on niin tylsiä normimittapuun mukaan että hänen tuskin varmaan saisin päivitettyä että kävin p askalla. Itse olen löytänyt fb.n kautta saman henkisiä ihmisiä joiden kanssa vaihdan ihan oikeita kuulumisia en niitä siloteluja.

• carambola87a

Vastauksista poimittua:
      -paranoidisuus (esim. "usa seuraa, joku seuraa minua, minua vainotaan")
      -epäluuloisuus, vastustus ja pelko uutta kohtaan (kaavautunut ja urautunut käyttäytyminen)
      -pelko siitä ettei hillitse käyttäytymistään ("aikasyöppö")
      -epäsosiaalisuus (mm. psykopatian piirre) ("ei kiinnosta ihmisten asiat")'
      -grandioottiset harhat että joku olisi kiinnostunut omasta elämästä että alkaa seurata toimintaasi fb:ssä (siellä voi muuten rajata kuka näkee mitäkin)
      -pelko omasta mielenterveydestä leimaamalla fb:n käyttäjät sairaiksi narsisteiksi
      -ei oikeaa tietoa miten tietojen jakoa voi hallita, esim. epätosi väite että chat-keskustelut näkisi joku muu kuin chattiin kutsuttu henkilö
      -roolien esitys, on eri henkilöille eri tavalla (tätäkin voi hoitaa tekemällä listoja henkilöistä ja rajata esim statuspäivitykset näkymään tietyllä tavalla tietyn listan henkilölle tai estää statuksen näkyminen tietyille henkilöille jne.)

JOHTOPÄÄTÖKSET:
      Te ketkä ette ole fb:ssä noista syistä olette sairaita.

• Muumit hukassa

Tästä sunkin viestistä voi vetää tietynlaisia johtopäätöksiä ja ne eivät ole kovin mairittelevia sinua kohtaan. Diagnoosien tekeminen sen perusteella, miten ihmiset perustelevat kuulumattomuuttaan johonkin sosiaaliseen mediaan, on melkoisen paksua. Mennään melkoisesti USA:n malliin, jos ihminen leimautuu epäsosiaaliseksi ja hänellä on psykopatian piirteitä vain sen takia, että hän ei ole kiinnostunut jokaisesta tavatusta henkilöstä tai ei halua olla heidän kanssaan tekemisissä. Eiköhän esim. epäsosiaalisuus määrity ihan jotenkin muutoin, kun sen kautta haluaako olla kaikkien mahdollisten ihmisten kanssa tekemisissä fb:n kautta. LOL. Kertakaikkisen hassua on mielestäni väittää ihmistä harhaiseksi, jos hän haluaa suojella yksityisyyttään, eikä halua kaiken tallentuvan nettiin.

Olihan tää provo, olihan?

• carambola87a
        Muumit hukassa kirjoitti:

Tästä sunkin viestistä voi vetää tietynlaisia johtopäätöksiä ja ne eivät ole kovin mairittelevia sinua kohtaan. Diagnoosien tekeminen sen perusteella, miten ihmiset perustelevat kuulumattomuuttaan johonkin sosiaaliseen mediaan, on melkoisen paksua. Mennään melkoisesti USA:n malliin, jos ihminen leimautuu epäsosiaaliseksi ja hänellä on psykopatian piirteitä vain sen takia, että hän ei ole kiinnostunut jokaisesta tavatusta henkilöstä tai ei halua olla heidän kanssaan tekemisissä. Eiköhän esim. epäsosiaalisuus määrity ihan jotenkin muutoin, kun sen kautta haluaako olla kaikkien mahdollisten ihmisten kanssa tekemisissä fb:n kautta. LOL. Kertakaikkisen hassua on mielestäni väittää ihmistä harhaiseksi, jos hän haluaa suojella yksityisyyttään, eikä halua kaiken tallentuvan nettiin.

Olihan tää provo, olihan?

Se onko se sairasta riippuu juurikin niistä syistä miksi potilas ei ole fb:ssä.

Lisää aiheesta täällä http://keskustelu.suomi24.fi/node/10801007

• eiikinäfacebookia

Muille eivät kuulu omat tekemiseni. Sitä helpommalla pääsee, mitä vähemmän muut teitävät asioista joista heidän ei kuulu tietää.

Lisäksi, kuka on kenenkin kaveri. Kaikkien ihmisten ei tarvitse tietää kenen kaveri olen ja kenen profiilin olen käynyt katsomassa.

Moni avio0erokin varmaan olisi jäänyt tulematta, jos facebookia ei olisi. Turhia syytöksiä ja väärinkäsityksiä.

• eräsmi

Siellä kytätään toisten sivuja,kun muuta elämää ei ole. Se on se syy.

• ei epätodellisuudell

En keksi yhtään hyvää tai järjellistä syytä miksi olisin siellä,elän mieluummin täyttä ja oikeaa elämää,kuin jotain valheellista virtuaalista maailmaa!

• 6&6&6

En ole sillä minua ei kiinnosta olla tekemisissä läheisteni tai muiden ihmisten kanssa, en halua tietää esim. milloin joku vanha koulukaveri on saanut lapsen tai mitä siskoni on puuhaillut illalla tms. pa.kaa. En myöskään halua kertoa omista arkikuulumisistani kuin muutamalle valitulle ja luotettavalle henkilölle. Ajatella jos joku hakkeri saisi vaikka tietää että söin eilen siskonmakkarasoppaa! Kyllä se on niin että yksityisasiat kannattaa visusti pitää omana tietonaan, pysytellä kotona neljän seinän sisällä ja vältellä myös ulkona liikkumista, ettei vaan kukaan hämärämies pääsee jallittamaan! Hyvä vinkki on myös käyttää ulkona peruukkia ettei vaan esim. kukaan entinen koulutoveri tunnista ja tule kysymään kuulumisia. Kotona kannattaa myös peittää ikkunat mustilla jätesäkeillä!

Mieluummin jähisen omassa yksinäisessä paremmuudessani ja keskustelen anonyymisti tuntemattomien kanssa täällä keskustelupalstoilla. Tämä se on TOSIELÄMÄÄ!

• Ööö..

Minä kun en ole keksinyt yhtään hyvää syytä, miksi olla siellä. En minä tee itsariakaan, jos kuulen jossain tapahtuneen joukkoitsemurhan. Sinusta se olisi varmaan nykyaikaa ja tekisit kyselemättä perässä.

Niin, minulla on muuten IRL ystäviäkin, siksi en tarvitse virtuaalisia.

• Tuhoaa kaiken

Facebook tuhoaa normaalin elämän, sillä se on kuin huume. Olet koko ajan valmiina katsomaan fecebookia, mutta samalla puoliso ja lapset jäävät taka.alalle, kuten muukin sosiaalinen kunnollinen elämä.
      Sinusta tulee orja ja sinut aivopestään ajattelemaan kloonattuna samoin, särkyy kaikki hyvä elämässä.

On niin helppo kirjoittaa ja antaa elämänsä reposteltavaksi, järkyttävää. Aiheuttaa jo nyt valtavasti tuskaa perheille, eroja tulee ja ihminen taantuu.

• Hyvässä seurassa

Ihan kamalaa, siellä on tylsiä postauksia toisen perään.

Omat jutut on paljon parempia :)

• riittäisikö selvitys

Oikeastaan suurin syy on, että... Ei vaan kiinnosta.

Olenko sitten outo tai vanhanaikainen tai jotain muuta sillä perusteella, se jääköön jokaisen oman kuvittelun varaan.

Tietääkseni ei ole fb- pakkoa maailmassa. Vai onko?

Läheiseni, jotka ovat fb:ssä, tuntevat minut ja pitävät normaalina, menestyvänä ja kivana ihmisenä, vaikken jaakaan sitä profiilia samaisella nettisivustolla. He ymmärtävät ettei se fb ole kovin erityinen asia tässä elämässä loppujen lopuksi. Miten tämä voi olla mahdollista?

Joskus olen lukenut vanhojen ja nykyistenkin tuttujen kuulumisia läheisteni fb- sivuilta, koska jaamme paljon samoja tuttuja, ja olen huomannut, ettei siellä ole kauheasti mitään tähdellistä tiedettävää. Yleensä sellaiset merkittävät tiedot olen saanut kuulla jo aiemmin muuta kautta, suullisesti joltakin tutulta, koska olen kysynyt, tai joku on kertonut. Se, etten ole suoraan kysynyt näiltä tutuilta kuulumisia, kertoo vain siitä, ettemme ole läheisiä, joten miksi teeskentelisin ystävää netissäkään? Harvemmin fb:ssä tietämäni mukaan ystävystytään ja tutustutaan aidosti paremmin toisiin, ne hommat hoidetaan muualla jos kiinnostaa. Nämä fb- tutut myös voisivat kysyä minunkin kuulumisiani, jos haluaisivat. Yhteydet löytyvät. Varmasti saavatkin "perustiedot" selville muiden tuttujen kautta, joten ei kiinnosta kysellä lähemmin enempää, niinkuin silloinkaan jos olisin fb:ssä...

Fb- kokemukseni ovat melko laimeita ja olen tylsistynyt nopeasti selaillessani kommentteja ja joitakin kuvia. Tuntuma on pinnallinen, eikä selailun jälkeen jää useinkaan hyvä mieli, enemmänkin turtunut olo. Olen kuullut, että joitakin tuttujani fb ajoittain ahdistaa ja aiheuttaa pahaa mieltä. Olen monesti onnellinen ja helpottunut siitä etten ole fb:ssä.

Olen myös arka yksityisyyteni kanssa. En ole teinistä asti tottunut pitämään profiilia kaikenmaailman irc-gallerioissa tai elämään muutenkaan diippiä nettielämää. Minusta olisi naurettavaa, että kaikki yhteyteni ja tuttuni linkitettäisiin kaikkien nähtäväksi ja kommenttejamme voisi lueskella vaikka ei olisi kaverini, riittää kun on kavereiden kavereita jne. Joutuisin miettimään hyvin tarkkaan jokaista sanaa, koska kun jotain kerran sanoo, se tieto on oikeasti julkista ja jää ikuisesti fb:n haltuun. Sekin sitten vielä päänvaivana, millaisen kuvan muut saavat minusta profiilini ja fb- käyttäytymiseni perusteella, senkin takia pitäisi olla tarkkana ja nähdä vaivaa, ettei tule vahinkoja ja väärinymmärryksiä.. Jo ajatuksena ihan hirveää elämän vaikeuttamista.

Olisi ehkä yksi pahimmista huolista päättää ketkä hyväksyä kaveriksi. En todellakaan tiedä. Jos haluaisin tietää uteliaisuudesta puolituttujen kuulumisia, olisi hyväksyttävä kaveriksi, ja esitettävä sen jälkeen "kaveria" niin pitkään kunnes tylysti poistaisi listalta ja aiheuttaisi pahan mielen ja huonon omantunnon. Ihan järjetöntä soopaa.

Fb on menettänyt suosiotaan eivätkä kaikki ole siellä olleet ensinkään, joten näinköhän sieltä löytäisinkään niitä muutamia harvoja, keitä olisi kiva löytää, joiden tapauksissa fb palvelisi parhaiten tarkoitustaan ja ap- ideaansa. Eiväthän hekään välttämättä hyväksyisi minua kaverikseen.

Kaiken tämän jälkeen suurin ajatukseni syystä miksi en ole fb:ssä on edelleen käsi sydämellä: Ei kiinnosta.

• syitäkin on

Mitä ihmettä sinä sillä tiedolla teet? Enhän voisi ottaa sua kaveriksi kuitenkaan.

• jippijou

Mitä oikein tarkoitat? Mistä tiedosta puhut, millä ei tee mitään tai tekisi jotain? Sekö, oletko fb:ssä vai et, ja hyväksyisitkö kaveriksi vai et?

Puhuin "jos olisin"- muodossa, en siis juuri teekään sillä tiedolla mitään...

• lätkää ei

Poistin facen lähinnä omaa tylsyyttäni.

• päivitystä veeseessä

Eiks se ole pikkasen tylsä koko "fake"bookki, kuka siellä jaksaa notkua?

• neljäsmies

Siihen menee vaan liikaa aikaa.

Jos on facebookissa ja käyttää harvoin, 'kaverit' loukkaantuu kun en vastaa heidän tyhjänpäiväisiin päivityksiinsä.

Kun ei ole siellä, ei tarvitse murehtia koko roskasta ollenkaan.
      Voi tarpeen mukaan heittää kaveria sitten puhelulla tai maililla.

• Kyllästynyt!!

Koska sellainenko Mark Zuckerberg ,ei määrää mun elämääni.
      Inhoan mainoksia ,jos kirjoitat että olet lihonut 1kg, sinun sivulle ilmestyy hoikkia kauniita naisten kuvia ,suositellaan uutta laihdutuslääkettä.
      Toinen jutska mistä en pitänyt ,oli turhaan oman elämäni kertaus ,aina uudelle kaverille. Jos et kertonut kaikkea ,ei myöskään ollut odotettavissa "tykkäyksiä" häneltä. Hyvin harhaanjohtavaa ja vmäistä perseennuolemista päivästä toiseen

• Mulla on

ihan oikeita ystäviä, en tarvitse virtuaalisia.. :)

• Siksi

Ei ole kavereita. Siksi. En halua että muutamat entiset luokkatoverit jotka lisäisivät minut huomaisivat ettei kavereita ole.

Ihan oma valinta kylläkin kaverittomuuteen mutta siinä suurin syy.

• Hellu 2

Exä stalkkais sitä kautta. Ei kiitos.

• Urheilija

Onko muka pakko olla aina ilmoittamassa itsestään,mitä tekee ja toiseks mulla on muutakin järkevää tekemistä kuin istua koneella ja kytätä,mitä toiset tekee.voi olla joskus yksin ja miks ei enään lähetetä muuten kirjeitä.niitä on hauskempi lukee

• ei huvita

Miksi ihmeessä olisin?

• harvoin käyn

Meinasin lopettaa sen... paskaaks sillä oikeesti tekee? En mitään.

• varovaisuus hyvästä

Niitä tavallisia kirjeitä on muuten näiden idän "ohjelmistoexperttien" pikkaisen
      vaikeampi hakkeroida auki ja seurata jokaista sanaa. Eikä taida olla
      maailmassa vielä semmoista supertietokonettakaan joka sen pystyis tekemään.
      Yksityisyyden menettämisestä ei ole valtavan suurta vahinkoa niin kauan kuin
      ne kerätyt tiedot ovat hyvien ihmisten hallussa, sitten kun ne päätyvät
      pahoille ihmisille, tilanne on täysin toinen. Ja tämä maailmahan on tunnetusti
      täynnä vain hyviä ihmisiä - ja joulupukkikin on oikeasti olemassa.

• pian koko netti kii

Olin jonkin aikaa ja poistin profiilin. Halusin kokeilla mutta ei siitä mitään iloa ollut. Ihmisiä joita ei tule koskaan näkemään livenä, jotkut tavallaan kiinnostavia; "ai, joku tykkää elää noin jossain brasilian skutsissa" tms ja sitten niitä ihan oikeita kavereita ja niiden kavereita joita näkee jos näkee mutta eihän internet ole edes halpa korvike oikealle kanssakäymiselle.

• lärvikirja on shit!!

jos en saa asioitani ja juttujani kerrottua bellin keksinnöllä, tai nokatusten, niin ei ne sit varmaan tärkeitä juttuja olekkaan.

semmostakin kuulunu että työantajat mielellään kurkkaavat ennen pestausta sinne lärvikirjaan, ja tulkitsevat sieltä omien mieltymystensä mukaisesti niitä mitä sieltä saa lukea. kaikki negatiivinenhan on tietty esteenä, ja liika positiivisuuskin on haitta.

• Mitä mitä?

OOOH, palsta on näköjään ollut olemassa jo vuosi sitten ;)

• Pidätän paskaani!

Pidätän paskaani!

• jälleen

Kiitos!

• ei suotavaa

Siellä törmäisi liian helposti esim. eksään.

• ei ystäviä

Kun ei ole ystäviä, niin mitä mä siellä tekisin.

• v2012.

en ollu täl

• Voi niitä

kenelle naamakirja on koko elämä :) Jää paljosta paitsi

• fgthygtfert

jos ei ole ystäviä, niin turha siellä on aikaa kuluttaa.

• oonhanmä

Siellä... Nimi vaan niin yleinen...

• järjen kuulo

"en halua että kaikki tietävät tekemiseni", tiedättekö että siellä facebookissa ei ole pakko jakaa kaikkia elämänsä tapahtumia. Minä kävin juuri noutamassa postin postilaatikosta eikä kukaan saanut tietää siitä facebookin kautta. Te saatte ihan itse päättää mitä kerrotte itsestänne siellä facessa.
      Niitä ihmisiä joiden ei halua tietävän asioitaan ei ole myöskään pakko lisätä kaveriksi.

• järjen ääni

en halua että kaikki tietävät tekemiseni", tiedättekö että siellä facebookissa ei ole pakko jakaa kaikkia elämänsä tapahtumia. Minä kävin juuri noutamassa postin postilaatikosta eikä kukaan saanut tietää siitä facebookin kautta. Te saatte ihan itse päättää mitä kerrotte itsestänne siellä facessa.
      Niitä ihmisiä joiden ei halua tietävän asioitaan ei ole myöskään pakko lisätä kaveriksi.
      Herätkää.

terv: 2v facebookkia käyttänyt jolla siellä 1 kuva, 0 tilapäivitystä, 1 suljettu ryhmä jossa 3 läheisintä ihmistä joiden kanssa vaihdan vähän väliä kuulumisia.

• Ei käyttöä

Eli heille joita ei virtuaaliseurustelu ja itsensä esittely kiinnosta, niin Face ei oikeastaan tarjoa mitään mitä ei voisi hoitaa puhelimitse(Skype), sähköpostitse yms.

• luulen mä

etten tykkäisi siitä, kuinka paljon se multa veisi aikaa ja
      koska olen nettiräävistelystä tarpeekseni osaltani saanut, niin siksi en ole.

• (.-.)

aikuinen olen

• tieto on valtaa

Jos someen laittamanne tiedot olisi kerätty salaa tiedustelupalvelun toimesta, olisi jengi kadulla ja hallitukset kaatuisi. Miksi tallentaa vapaaehtoisesti omat tietonsa CIA serverille?

• ::))

Tykkään ihmisistä enemmän live-elämässä, seurustella arjessa heidän kanssaan ja en tarvitse 401 näennäistä ystävää, muutama oikea ystävä riittää.

• real h8er

Mun mielestä facebookissa olevissa on jotain narsistista. En väitä että he ovat kaikki narsisteja mutta ajatuksena todella ällöttävä, kertoohan koko sivusi vain sinusta. Minä minä minä - meiningillä. ja sitten nuoleskellaan kaikkien tuntemattomienkin perseitä kun ei uskalla torjua kaveripyyntöä, "ettei se vaan suutu" öööhh... mitä väliä mitä joku uppo-outo tyyppi ajattelee?? tai joku jota et ole nähnyt 20 vuoteen etkä haluakkaan nähdä?

Varsin naurettavia ovat ne jotka lisäävät ihmisiä keitä ei tosielämässä, esim kadulla vastaan tullessa, edes moikkaisi tai edes tuntisi, mutta facebookissa nuollaan toinen toistensa persettä ja kehutaan kilpaa toisen lapsia, kuvia, tms muuta naurettavaa. Todella teennäistä. Ei minun paikka todellakaan. Olin siellä noin vuoden joten tiedän millaista meininkiä siellä on.

• ::))

Noin se on.

• HyvätYöt

Miksi facebookissa PITÄISI olla? En keksi yhtäkään järkevää syytä sille.

• ekzjzkdk

Jos muutenkin on pidetty pilkkana niin ei se facessa olemalla ainakaan vähene.

• pidänrealismista

Olen ollut joskus, mutta kyllästyin siihen epärealismiin mitä yleensäkin on some-toiminnoissa.
      Pidän enemmän oikeasta elämästä.

Nyt kyllä kiinnostaisi tavata oikeassa elämässä tämä kysymysten keksijätyttö... Arvuuttaja siis, olemme kai no en tiedä, yhtä kuumaverisiä tai no ei... ehkä en tiedä.

• EVVK_

Face on kyllä niin outie. Peräkammarin poikien ja tyttöjen juttuja. Ja sitten siellä kytätään ja juorutaan, se kirjoitti sitä ja tätä tai tiesitkö, että se tuntee sen tai tän. Jos on kasvanut pienessä kylässä, niin tietää, että naapurit tietää paremmin kuin itse, mitä sinulle kuuluu, niin tämä face on ikään kuin "ympyrä sulkeutuu" - juoruakkojen ja stalkkereiden paratiisi.

Yksityisyys, mitä se on? Kauppatavaraa?

• typeräsomettaja

Jep. Mark Zuckerbergin mielestä Face on tosi outie, eihän se oot tianannu sillä, kun vaivatset miljardien omaisuuden.

• N49

En kuulu massaan, en ole koskaan kuulunut, enkä sitä ymmärrä. Olen introvertti. Ei vaan kiinnosta muiden elämät, enkä halua omaanikaan jakaa.
      Lapsesta lähtien huomannut, että massakulttuuri ei kiinnosta.

• HyvätHuomenet

Facebook on ja koko some on kuin iso ansa, johon todella suuri määrä idiootteja on itsensä ajanut. Somessa ei ole mitään sellaista palvelua, jota ei voisi ilman niitä itseään toteuttaa. Päin vastoin, koko some on sekoittanut verkon ja sitä käyttävien idioottien päät lopullisesti.

"Onhan se sentään nykyaikaa."
      Jos nykyaikaan kuuluu aivottomuus, tyhmyys, mitäänsanomattomuus ja elämätön elämä, niin silloin tuo väite on täysin paikkansa pitävä. Ja kun ihmisiä seuraa, niin ei voi muuta todeta, kuin että some on heille ainoa oikea paikka. Miksi he eivät siis pysy siellä, koska silloin he voisivat elää sitä epätodellisuus elämäänsä, eivätkä näin ollen häiritsisi meitä muita, joiden sosiaalinen elämä on jotain aivan muuta. Ehkä kusipäisyys olisi silloin paljon enemmän hallinassa jopa.

Yksi henkilö, jolta somen käyttö pitäisi heti saada loppumaan, on USA:n nykyinen presidentti Trump. Hän on ainakin osannut tuoda somen avulla hyvin julki sen, ettei ole mikään laatikon terävin veitsi.

• Anonyymi

Siksi koska se kuormittaa ihan sikana

• Anonyymi

Netti on koukuttava, riippuvuutta tukeva alusta. Ei ihme, että meillä on jo paljon nuoria, jotka eivät pysty enää keskittymään mihinkään. Niin henkinen, kuin fyysinen kunto (ylipaino) rappeutuu vauhdilla. Tästä on jo selvät näytöt.
      Nettiriippuvuudesta pitäisi puhua avoimesesti, se on ihan sama kuin alkoholi-, huume,- peli,- yms riippuvuus. Nyt on trendikästä ilmoittaa, että on väsynyt töihinsä - ei jaksa, energiat loppu. Ei ihme, kun siellä roikutaan pikkutunneille saakka ja fyysisestä kunnosta huolehtiminen jää.

• Anonyymi

En jaksa,kun suku siellä lesoaa juhlistaa,joihin minua ei haluta.

• Anonyymi

Muutakin tekemistä on .

• Anonyymi

Mitäkän huttua siellä tekisin? Voi voi kun joku ei ole fasessa tyrkyllä ja kyttäiltävänä. Yhyy. Olen mä niin outo että nyyh💩

• Anonyymi

Haluan olla näkymättömissä ja kaivattuna myös näitä en olisi jos olisin faces mulle voi tulla myös juttelemaan kasvokkain t.mies

• Anonyymi

Facebookin skandaalit mm. Cambridge Analytican suhteen osoittivat sen, että koko pulju on mätä läpikotaisin. En halua antaa yhtään mainossenttiä osaltani sille firmalle.

• Anonyymi

No joo, tulin pois sieltä, kun rkpes tympii ruokien, juomien kuvat, samaa paskaa jorisivat eli tyhjää itsekehua, muijan leipomat kakut edestä ja takaa ym yhtä sivistävää. Jos nyjyaika on tuollaista skeidaa, olen mielelläni vanhanaikainen

• Anonyymi

olisin, mutta kun en viitsi. ilman tiedustelu palvelujakin kun
      kattolaput sorisse.
      _joskus minullakin ollu harhaisia ajatuksia.
      Ne lähettää jotain sätteitä.

• Anonyymi

Psykologi radiossa sanoi sen hyvin. Facebook on narsistin peili.
      Fiksut ymmärtää kyllä mitä sillä tarkoitti.

• Anonyymi

Miksi siellä pitäisi olla seurata tuntemattomia ja puhua höpöjä.Tutuille voi soittaa

• Anonyymi

En ollut joskus kun olisi ollut hyvä olla, yksityisyyden takia. Ja halusin pitää ihmiset oikeasti elämässä, en vaan netissä. Nyt olen, en aina haluaisi, mutta hyvää on tullut.

• Anonyymi

Ig on paljon kivempi. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.
      Ei tarvitse kokoajan höpöttää jonkun kanssa. Sopii tällaiselle kenelĺä työ ihmisläheinen.
      Sosiaaliset kontaktit täyttyy jo töissä.
      Miksi ihmeessä kuvataan lautanen muille kun aletaan syömään. ....?

• Anonyymi

Sama tuo on poistaa. Ketään ei kiinnosta, kukaan ei kommentoi , kukaan ei kysy ikinä mitä kuuluu. Kukaan ei postaa mitään. Tulee vaan paha mieli.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      86
      1725
    2. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      379
      1723
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      388
      1716
    4. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      95
      1634
    5. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      51
      1324
    6. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      49
      1265
    7. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      285
      1157
    8. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1016
    9. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      166
      980
    10. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      43
      965
    Aihe