Saako työnantaja tietää?

mietteliäs1

Niin tietääkö kukaan että jos perintä alkaa periä palkasta saatavia niin saako työnantaja tietää sen? Onko kokemuksia?

6

665

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • velallinen1

      Jos on iso yritys jossa on satoja työntekijöitä niin ei saa, siellä on todennäköisesti tilastoiden perusteella kymmeniä muitakin joilta peritään. Jos on pikkufirma vain muutamalla kymmenellä työntekijällä, niin sittenhän noi äkkiä leviää. Palkanlaskijoille se nyt on ihan normaalia ja yhtä lailla joltain toimitusjohtajalta saatetaan velkoja periä.

    • jkdajk

      Perintä ja ulosotto on kaksi eri asiaa.
      Perintä ei peri palkastasi,vaan maksat itse perintätoimistolle.
      Mikäli et sovi perintätoimiston kanssa,niin velka siirretään uo:n perittäväksi.
      Ulosottomiehen kanssa voi toki yrittää sopia maksusuunnitelmasta,mutta mikäli et sovi,ilmoittaa uo työnantajasi palkanmaksuun palkan ulosmittauksesta.
      Prosessi on kyllä erittäin pitkä,mahdollisuuksia sopia ja maksaa on monia.
      Kannattaa sopia!

    • Valon tuoja 69

      Kannattaa ottaa pikavippejä ja siirtää velanmaksua. Näin kun toimit ei saa pomosi tietää ja saat anasitsemasi lepotauon. Kyllä velat siitä sitten ajallaan.

    • yrittäjäxxx

      Perintää ei saa tietoon, jos itse sen hoidat, mutta jos työnantaja hoitaa niin saa tietoon.
      Jos menee ulosottoon, niin ulosottovirastosta tulee palkan ulosmittaus laskenta, jonka mukaan työnantaja perii palkasta ja tilittää ne ulosottoviraston tilille.

      Olen työnantaja ja olen joutunut työntekijöiltä ulosmittaamaan perintäsaatavia palkasta. Tämä ei ole työntekijää huonontanut tai mitenkään vaikuttanut koko yrityksessä. Elämässä sattuu virheitä ja niistä yleensä opitaan...

    • 8+6

      Ei tarvitse muuta kuin ottaa uo-virkailijaan yhteyttä kun ensimmäinen lappu sieltä uo:sta tulee postiluukusta. Tämän jälkeen sovitte tapaamisen ja ehdotat vapaaehtoista maksusuunnitelmaa, näin ei työnantajasi saa tietää asiasta. Sinun ei tarvitse muuta kuin kertoa että pelkäät että menetät työpaikkasi ja haluat itse maksaa sen lakisääteisen summan tai vaikka pari kymppiä sen päälle. UO suostuu tähän, koska ketään ei hyödytä jos oikeasti jäisit ilman työpaikkaa. MUTTA siinä maksusuunnitelmassa on sitten pysyttävä tai se raukeaa ja palkan ulosmittaus alkaa.

    • 34v4v

      isossa firmassa voi olla ulkoistettukin palkanlaskenta, silloin ei tietoa mene esimiehelle. pikkufirmoissa taas voi pikkulinnut laulaa, riippuu ihmisistä. työsuhteeseenhan se ei vaikuta mitenkään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1699
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1584
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1458
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1435
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1298
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1217
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe