Niin tietääkö kukaan että jos perintä alkaa periä palkasta saatavia niin saako työnantaja tietää sen? Onko kokemuksia?
Saako työnantaja tietää?
6
963
Vastaukset
- velallinen1
Jos on iso yritys jossa on satoja työntekijöitä niin ei saa, siellä on todennäköisesti tilastoiden perusteella kymmeniä muitakin joilta peritään. Jos on pikkufirma vain muutamalla kymmenellä työntekijällä, niin sittenhän noi äkkiä leviää. Palkanlaskijoille se nyt on ihan normaalia ja yhtä lailla joltain toimitusjohtajalta saatetaan velkoja periä.
- jkdajk
Perintä ja ulosotto on kaksi eri asiaa.
Perintä ei peri palkastasi,vaan maksat itse perintätoimistolle.
Mikäli et sovi perintätoimiston kanssa,niin velka siirretään uo:n perittäväksi.
Ulosottomiehen kanssa voi toki yrittää sopia maksusuunnitelmasta,mutta mikäli et sovi,ilmoittaa uo työnantajasi palkanmaksuun palkan ulosmittauksesta.
Prosessi on kyllä erittäin pitkä,mahdollisuuksia sopia ja maksaa on monia.
Kannattaa sopia! - Valon tuoja 69
Kannattaa ottaa pikavippejä ja siirtää velanmaksua. Näin kun toimit ei saa pomosi tietää ja saat anasitsemasi lepotauon. Kyllä velat siitä sitten ajallaan.
- yrittäjäxxx
Perintää ei saa tietoon, jos itse sen hoidat, mutta jos työnantaja hoitaa niin saa tietoon.
Jos menee ulosottoon, niin ulosottovirastosta tulee palkan ulosmittaus laskenta, jonka mukaan työnantaja perii palkasta ja tilittää ne ulosottoviraston tilille.
Olen työnantaja ja olen joutunut työntekijöiltä ulosmittaamaan perintäsaatavia palkasta. Tämä ei ole työntekijää huonontanut tai mitenkään vaikuttanut koko yrityksessä. Elämässä sattuu virheitä ja niistä yleensä opitaan... - 8+6
Ei tarvitse muuta kuin ottaa uo-virkailijaan yhteyttä kun ensimmäinen lappu sieltä uo:sta tulee postiluukusta. Tämän jälkeen sovitte tapaamisen ja ehdotat vapaaehtoista maksusuunnitelmaa, näin ei työnantajasi saa tietää asiasta. Sinun ei tarvitse muuta kuin kertoa että pelkäät että menetät työpaikkasi ja haluat itse maksaa sen lakisääteisen summan tai vaikka pari kymppiä sen päälle. UO suostuu tähän, koska ketään ei hyödytä jos oikeasti jäisit ilman työpaikkaa. MUTTA siinä maksusuunnitelmassa on sitten pysyttävä tai se raukeaa ja palkan ulosmittaus alkaa.
- 34v4v
isossa firmassa voi olla ulkoistettukin palkanlaskenta, silloin ei tietoa mene esimiehelle. pikkufirmoissa taas voi pikkulinnut laulaa, riippuu ihmisistä. työsuhteeseenhan se ei vaikuta mitenkään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä611725- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1271270- 1401064
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55664Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j65625