Kasetti hommiin

Tuore rekka-kukko

Rupeen kohta vetään kasettijunalla hiekkoja sekä soria pitkin maakuntaa ja kysyisin vanhemmilta kolleekoilta, että miten se lavojen tyhjennys oikeen menee? Lastaus on simppelisti mulla tiedossa, eli pienipalkkainen pillarikuski lastaa, mut kuka tyhjentää ne kuupat?? Työmaallahan hantit voi olla ruokiksella ,niin hälytetäänkö joku paukapää tyhjentää ne ja mistä tietää puhelinnumerot. Sanomatikin on selvää, et ite en astu hytistä ulos paskastamaan lehmänkarvaisia puukkarteitani, istun hytissä lapioinnin ajan ja oon feibuukis.

26

1590

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8,5

      siinäpä kysymys kuka tyhjentää lavat

    • 87k

      Ajat vaan reippaasti vasten rajoitinta, niin ajoviima hoitaa kuorman pois kuupistasi, ja näin olet säästänyt ajoaikaa, polttoainetta ja saat paremman tuntipalkan.

      • 87k

        Kattos kaimaa taas!!!

        "saat paremman tuntipalkan."

        Ei muuten pidä monessakaan firmassa paikkaansa tuo, koska monessa firmassa A tulee väh 10h päiviä B: käytetään ns tuntipalkkaa jolloin maksetaan vain tehdyistä tunneista.

        Harvoissa paikoissa on niin että saa 80h/2vko ja oma ajotapa/lastauksen huolellisuus/ajojärjestys jne. vaikuttaa siihen tekeekö 60h tai 75h kahteen viikkoon

        Tosiaan, se joka tekee 60h (minä) saa parempaa tuntipalkkaa kuin se joka tekee 75h (kesätuuraajat, jotka pakkaa auton päiv v*ttua ajaa 75km/h ja mielivaltaisessa järjestyksessä.

        Esimerkkinä voisi käyttää meidän "sitilenkkiä" Sankari vie Länsikeskuksen prisman, mutta ei ei länsikeskuksen citymarkettia, koska siellä ei ole vapaata lastauspaikkaa, vaan menee välillä käymään Naantalin S-marketissa (mutta ei muissa naantalin paikoissa) koska sinne on avainläpyskä, ja siellä on aina tilaa.

        Minä taasen tossa tilanteessa pullamäärästä riippuen otan pullot ulos ovesta ja kannan, tai odotan vapaata paikkaa, ja pistän vaikkapa piirturin tauolle tuoksi ajaksi.

        Lisäksi kun ENNEN lenkkiä tietää missä järjestyksessä ajetaan, voi pakata auto niin että aina on oikea paikka "käsill'" ja tyhjät ei ole koskaan tiellä, mutta tästähän ei palstan tyypit tiedä mitään, heidän mielestä "vaikeaa" ajoa on se, kun vie lavat paiksta A paikkaan B ja auto lastataan sähkövaunulla xD


      • erkkola trucking
        87k kirjoitti:

        Kattos kaimaa taas!!!

        "saat paremman tuntipalkan."

        Ei muuten pidä monessakaan firmassa paikkaansa tuo, koska monessa firmassa A tulee väh 10h päiviä B: käytetään ns tuntipalkkaa jolloin maksetaan vain tehdyistä tunneista.

        Harvoissa paikoissa on niin että saa 80h/2vko ja oma ajotapa/lastauksen huolellisuus/ajojärjestys jne. vaikuttaa siihen tekeekö 60h tai 75h kahteen viikkoon

        Tosiaan, se joka tekee 60h (minä) saa parempaa tuntipalkkaa kuin se joka tekee 75h (kesätuuraajat, jotka pakkaa auton päiv v*ttua ajaa 75km/h ja mielivaltaisessa järjestyksessä.

        Esimerkkinä voisi käyttää meidän "sitilenkkiä" Sankari vie Länsikeskuksen prisman, mutta ei ei länsikeskuksen citymarkettia, koska siellä ei ole vapaata lastauspaikkaa, vaan menee välillä käymään Naantalin S-marketissa (mutta ei muissa naantalin paikoissa) koska sinne on avainläpyskä, ja siellä on aina tilaa.

        Minä taasen tossa tilanteessa pullamäärästä riippuen otan pullot ulos ovesta ja kannan, tai odotan vapaata paikkaa, ja pistän vaikkapa piirturin tauolle tuoksi ajaksi.

        Lisäksi kun ENNEN lenkkiä tietää missä järjestyksessä ajetaan, voi pakata auto niin että aina on oikea paikka "käsill'" ja tyhjät ei ole koskaan tiellä, mutta tästähän ei palstan tyypit tiedä mitään, heidän mielestä "vaikeaa" ajoa on se, kun vie lavat paiksta A paikkaan B ja auto lastataan sähkövaunulla xD

        sinä et tiedä vaikeista hommista yhtään mitään. tuo sun pullan ajos on ihan tavallista kappalejakoa joka todellakaan ei ole vaikeimmasta päästä.


      • 87k
        erkkola trucking kirjoitti:

        sinä et tiedä vaikeista hommista yhtään mitään. tuo sun pullan ajos on ihan tavallista kappalejakoa joka todellakaan ei ole vaikeimmasta päästä.

        Ei niin, minähän sanoin että SE on vaikeaa hommaa kun päivä aloitetaan paikasta A: lastataan sähkötrukilla lavoja sisään (pahimmat on FIN.lavat ne pitää laittaa poikiettain että mahtuu enemmän) ja viedään paikkaan B.


        Joskus on jopa toooosi hankalaa että A:sta tulee lavoja B:hen ja C:hen ja lavat pitää pakata niin että ne ei ole toisten tiellä, ja sitten vielä koko komeuden kruunaa tuo että B:stä saattaa tulla vielä tavaraa A:han takaspäin ja ne ei taas saa olla C:hen menevien tavaroiden edessä

        Vaatii siis TODELLA paljon älliä tuollaisen lenkin suunnittelu, niin ettei aina pidä vetää autoa tyhjäksi.

        Sehän on ihan LASTEN LEIKKIÄ kun jossain ategossa/man:issa on kyydissä semmonen 1200 pulla laatikko noin 50 paikkaa ja laatikot ei saisi mennä sekaisin eli oikeat tavarat oikeaan paikkaan, ja vielä kerralla oikein ettei mene mihinkään liikaa tai liian vähän, ja pitäisi paluulaatikotkin (jotka vie saman tilan kuni täydet) saada mukaan ja vielä niin ettei ne ole muiden paikkojen tiellä. hommaa helpottaa vielä se, että usein autoon jää 60*40cm tyhjää tilaa, joten auto ei ole läheskään täynnä, lisäksi en pidä laatikoita koskaan lavojen päällä, joten kattoonkin jää matkaa ainakin 15cm, eli tämän homman oppii kuka vaan, mutta tuo lavojen ajo vaatii miestä, lisäksi homa on paljon kevyempää kuin lavojen ajo, tässä vain pitää kantaa käsillä laatikoita kyläkauppojen ahaita portaita pitkin jne. kun taasen lavojen ajossa tulee osata käyttää trukissaa 4 jopa 6 nappia.... eli miehen työtä siis tuo lavojen ajo


      • erkkola trucking
        87k kirjoitti:

        Ei niin, minähän sanoin että SE on vaikeaa hommaa kun päivä aloitetaan paikasta A: lastataan sähkötrukilla lavoja sisään (pahimmat on FIN.lavat ne pitää laittaa poikiettain että mahtuu enemmän) ja viedään paikkaan B.


        Joskus on jopa toooosi hankalaa että A:sta tulee lavoja B:hen ja C:hen ja lavat pitää pakata niin että ne ei ole toisten tiellä, ja sitten vielä koko komeuden kruunaa tuo että B:stä saattaa tulla vielä tavaraa A:han takaspäin ja ne ei taas saa olla C:hen menevien tavaroiden edessä

        Vaatii siis TODELLA paljon älliä tuollaisen lenkin suunnittelu, niin ettei aina pidä vetää autoa tyhjäksi.

        Sehän on ihan LASTEN LEIKKIÄ kun jossain ategossa/man:issa on kyydissä semmonen 1200 pulla laatikko noin 50 paikkaa ja laatikot ei saisi mennä sekaisin eli oikeat tavarat oikeaan paikkaan, ja vielä kerralla oikein ettei mene mihinkään liikaa tai liian vähän, ja pitäisi paluulaatikotkin (jotka vie saman tilan kuni täydet) saada mukaan ja vielä niin ettei ne ole muiden paikkojen tiellä. hommaa helpottaa vielä se, että usein autoon jää 60*40cm tyhjää tilaa, joten auto ei ole läheskään täynnä, lisäksi en pidä laatikoita koskaan lavojen päällä, joten kattoonkin jää matkaa ainakin 15cm, eli tämän homman oppii kuka vaan, mutta tuo lavojen ajo vaatii miestä, lisäksi homa on paljon kevyempää kuin lavojen ajo, tässä vain pitää kantaa käsillä laatikoita kyläkauppojen ahaita portaita pitkin jne. kun taasen lavojen ajossa tulee osata käyttää trukissaa 4 jopa 6 nappia.... eli miehen työtä siis tuo lavojen ajo

        katos kun kaikkia tuotteita ei kuljeteta laatikoissa tai lavalla. tämä tais olla sulle ihan uusi asia?

        tuus kokeileen vaikka öljynajoa pariksi päiväksi. ei tämä nyt vaikeimmasta päästä ole mutta haasteensa on siinäkin ja päihittää sun pullan kuskaamises ihan 6-0.

        se on mukavaa kun pitäis ottaa kyytiin 20 paikkaa, niihin 8-9 laatuu ja veturissa on vaan 5 lokeroo. jokainen asiakas haluu eri laatuja ja mitä ihmeellisimpiä määriä verrattuna yhdistelmän lohkoihin. saa olla aika vilkas mielikuvitus kuormaa tehdessä kun pitäis ottaa huomioon myös akseli ja kokonaispainotkin sekä se ettei ainakaan veturin etupurkit jäis mielellään vajaaksi. joka päivä pitää suunnitella kuormat siten että ne paikat sais purettua kustannustehokkaasti ja ylipäätään sillein että olis mahdollista edes purkaa se kuorma. pitäis olla oikeat tavarat aina veturissa jos ei pääse suoraan kärrystä purkaan. pitäis yrittää muistella että pääsikö sille maajussille täydellä kuormalla vai onko se käytävä vasta kevyemmällä autolla jos on varaa valita. pitäis tietää myös se että jos se virtasen rouva on tilannu vaikka 2000L jotain välilaatua niin paljonko sinne oikeesti sitten mahtuu kun pitäis saada se kyseinen lokero tyhjäksi ja toiselle tuotteelle. kun kaikkeen tähän lisätään vielä suomen vaihtelevat talvikelit ja nestemäinen liikkuva kuorma, niin hommahan on varsin jännää. näissä hommissa kun et tiedä tarkkaan milloin pääset kotiin. jos jätät jonkun paikan viemättä esim. liukkauden takia niin pitää etsiä niille aineille sitten uusi koti ja päivä venyy. sä voit lappaa ne pullalaatikkos vaikka 5 kertaa päivässä pihalle jos ne ei ole oikein, kyllä lihasmuisti opettaa. öljytuotteissa se asia ei ihan noin vain käy. toki on niitäkin kuormia joissa veturi on samaa laatua ja kärry asemalle. sitten on vähän helpompaa ainakin suunnittelun kannalta.


      • 87kk
        87k kirjoitti:

        Kattos kaimaa taas!!!

        "saat paremman tuntipalkan."

        Ei muuten pidä monessakaan firmassa paikkaansa tuo, koska monessa firmassa A tulee väh 10h päiviä B: käytetään ns tuntipalkkaa jolloin maksetaan vain tehdyistä tunneista.

        Harvoissa paikoissa on niin että saa 80h/2vko ja oma ajotapa/lastauksen huolellisuus/ajojärjestys jne. vaikuttaa siihen tekeekö 60h tai 75h kahteen viikkoon

        Tosiaan, se joka tekee 60h (minä) saa parempaa tuntipalkkaa kuin se joka tekee 75h (kesätuuraajat, jotka pakkaa auton päiv v*ttua ajaa 75km/h ja mielivaltaisessa järjestyksessä.

        Esimerkkinä voisi käyttää meidän "sitilenkkiä" Sankari vie Länsikeskuksen prisman, mutta ei ei länsikeskuksen citymarkettia, koska siellä ei ole vapaata lastauspaikkaa, vaan menee välillä käymään Naantalin S-marketissa (mutta ei muissa naantalin paikoissa) koska sinne on avainläpyskä, ja siellä on aina tilaa.

        Minä taasen tossa tilanteessa pullamäärästä riippuen otan pullot ulos ovesta ja kannan, tai odotan vapaata paikkaa, ja pistän vaikkapa piirturin tauolle tuoksi ajaksi.

        Lisäksi kun ENNEN lenkkiä tietää missä järjestyksessä ajetaan, voi pakata auto niin että aina on oikea paikka "käsill'" ja tyhjät ei ole koskaan tiellä, mutta tästähän ei palstan tyypit tiedä mitään, heidän mielestä "vaikeaa" ajoa on se, kun vie lavat paiksta A paikkaan B ja auto lastataan sähkövaunulla xD

        Kyllä, olen tienannut pullakuskina 5000€ kuukauteen

        Se onnistuu tekemällä 10 tuntia päivässä töitä (lyhyt päivä, verrattuna esim lentäjän päiviin) kuusi päivää viikossa.

        Aloitus aina 3:00 aikaan aamulla

        Ja kilometrirahat tulee siitä kun ajan työajoja omalla autolla, niitä tuli aina 100-300€ kuukauteen

        Kuljetusallla on käytössä 2 viikkojakson pallkkaus joten lasketaan mitä tulee 2 viikkoon

        Sanotaan että perusplakka on 12,49€

        Yölislisiä tulee siis 36h / 90€
        Perustunteja tulee 120 h / 1499€
        Vapaapäivätyölisää (viikon 6. päivä) 20h / 250€
        50% ylitöitä 12 tuntia / 75€
        100% ylitöitä 28h / 350€
        Lisäksi sain aina perjantailta päivärahan, 16€ (älä kysy miksi tuollainen summa)

        Eli noista saadaan ilman päivärahaa 2 viikon palkaksi 2264€ kahteen viikkoon.

        Sitten päälle vielä kilometrirahat ja päivärahat, ja kuukausihan on hieman yli 2 viikkoa.

        Eli usko pois, on IDIOOTTIMAISTA verrata sitä mitä pullakuski saa 8h päivällä siihen mitä lentäjä saa 15h päivällä

        Eli tuntipalkka ratkaisee
        Sinä pöljäke painat tosi pitkää päivää vaikka muuta taas kohta jankutat.


      • Kk/palkka ei ylityö
        87kk kirjoitti:

        Kyllä, olen tienannut pullakuskina 5000€ kuukauteen

        Se onnistuu tekemällä 10 tuntia päivässä töitä (lyhyt päivä, verrattuna esim lentäjän päiviin) kuusi päivää viikossa.

        Aloitus aina 3:00 aikaan aamulla

        Ja kilometrirahat tulee siitä kun ajan työajoja omalla autolla, niitä tuli aina 100-300€ kuukauteen

        Kuljetusallla on käytössä 2 viikkojakson pallkkaus joten lasketaan mitä tulee 2 viikkoon

        Sanotaan että perusplakka on 12,49€

        Yölislisiä tulee siis 36h / 90€
        Perustunteja tulee 120 h / 1499€
        Vapaapäivätyölisää (viikon 6. päivä) 20h / 250€
        50% ylitöitä 12 tuntia / 75€
        100% ylitöitä 28h / 350€
        Lisäksi sain aina perjantailta päivärahan, 16€ (älä kysy miksi tuollainen summa)

        Eli noista saadaan ilman päivärahaa 2 viikon palkaksi 2264€ kahteen viikkoon.

        Sitten päälle vielä kilometrirahat ja päivärahat, ja kuukausihan on hieman yli 2 viikkoa.

        Eli usko pois, on IDIOOTTIMAISTA verrata sitä mitä pullakuski saa 8h päivällä siihen mitä lentäjä saa 15h päivällä

        Eli tuntipalkka ratkaisee
        Sinä pöljäke painat tosi pitkää päivää vaikka muuta taas kohta jankutat.

        Finnairin lentäjät saa kaukolennoilla tuommoisen 15 tuhatta/kk ja on pitkät vapaat sen jälkeen Älä sinä poika puhua Kk/palkoista kun teet ylitöitä koko ajan. kyllä ne ansiott pitää laskea normaalin tuntimäärän mukaan.. Mitään 5 tonnia et ole tienannut, pullan ajolla, etkä tienaa.. Huvittavaa tuo 12,49 tunti sehän tekis kuukausipalkaksi noin 2 tonnia, että, sinä vaan lasket kuinka paljon teet ylitöitä, no mene vaikka yöllä vielä siivoamaan, niin saat vielä enemmän.


      • 87k
        Kk/palkka ei ylityö kirjoitti:

        Finnairin lentäjät saa kaukolennoilla tuommoisen 15 tuhatta/kk ja on pitkät vapaat sen jälkeen Älä sinä poika puhua Kk/palkoista kun teet ylitöitä koko ajan. kyllä ne ansiott pitää laskea normaalin tuntimäärän mukaan.. Mitään 5 tonnia et ole tienannut, pullan ajolla, etkä tienaa.. Huvittavaa tuo 12,49 tunti sehän tekis kuukausipalkaksi noin 2 tonnia, että, sinä vaan lasket kuinka paljon teet ylitöitä, no mene vaikka yöllä vielä siivoamaan, niin saat vielä enemmän.

        Kerros mulle moniko lentäjä tekee päivää niin että saapuu työpaikalle esim 6:00 ja pääsee kotiin 14:00

        Itse pidän työaikana sitä aikaa jolloin ollaan "kiinni" töissä, eli myös taukoja toisella paikkakunnalla jne.

        Tosta kun ynnäilee keskituntiansiota, niin eipä se lentäjän keskituntiansiokaan ole mikään kauhean hyvä, kun siis lasketaan työajaksi se kun saavutaan hommiin - > siihen että päästään kotiin

        Ja kyllä, hieman vajaa 5.000€ olen tienannut pullan ajossa VAIN 10 tunnin päivillä, ja kerroin jopa mistä se summa tulee.

        10h päivä (10h työpaikalla) on muuten aika lyhyt päivä, verrattuna lentäjän päiviin :)


      • 87k
        erkkola trucking kirjoitti:

        katos kun kaikkia tuotteita ei kuljeteta laatikoissa tai lavalla. tämä tais olla sulle ihan uusi asia?

        tuus kokeileen vaikka öljynajoa pariksi päiväksi. ei tämä nyt vaikeimmasta päästä ole mutta haasteensa on siinäkin ja päihittää sun pullan kuskaamises ihan 6-0.

        se on mukavaa kun pitäis ottaa kyytiin 20 paikkaa, niihin 8-9 laatuu ja veturissa on vaan 5 lokeroo. jokainen asiakas haluu eri laatuja ja mitä ihmeellisimpiä määriä verrattuna yhdistelmän lohkoihin. saa olla aika vilkas mielikuvitus kuormaa tehdessä kun pitäis ottaa huomioon myös akseli ja kokonaispainotkin sekä se ettei ainakaan veturin etupurkit jäis mielellään vajaaksi. joka päivä pitää suunnitella kuormat siten että ne paikat sais purettua kustannustehokkaasti ja ylipäätään sillein että olis mahdollista edes purkaa se kuorma. pitäis olla oikeat tavarat aina veturissa jos ei pääse suoraan kärrystä purkaan. pitäis yrittää muistella että pääsikö sille maajussille täydellä kuormalla vai onko se käytävä vasta kevyemmällä autolla jos on varaa valita. pitäis tietää myös se että jos se virtasen rouva on tilannu vaikka 2000L jotain välilaatua niin paljonko sinne oikeesti sitten mahtuu kun pitäis saada se kyseinen lokero tyhjäksi ja toiselle tuotteelle. kun kaikkeen tähän lisätään vielä suomen vaihtelevat talvikelit ja nestemäinen liikkuva kuorma, niin hommahan on varsin jännää. näissä hommissa kun et tiedä tarkkaan milloin pääset kotiin. jos jätät jonkun paikan viemättä esim. liukkauden takia niin pitää etsiä niille aineille sitten uusi koti ja päivä venyy. sä voit lappaa ne pullalaatikkos vaikka 5 kertaa päivässä pihalle jos ne ei ole oikein, kyllä lihasmuisti opettaa. öljytuotteissa se asia ei ihan noin vain käy. toki on niitäkin kuormia joissa veturi on samaa laatua ja kärry asemalle. sitten on vähän helpompaa ainakin suunnittelun kannalta.

        Johan sanoin että tuo pullan ajo on helppoa verrattuna esim lavojen ajoon, et siis ymmärtäny


      • Hei hei..
        87k kirjoitti:

        Kerros mulle moniko lentäjä tekee päivää niin että saapuu työpaikalle esim 6:00 ja pääsee kotiin 14:00

        Itse pidän työaikana sitä aikaa jolloin ollaan "kiinni" töissä, eli myös taukoja toisella paikkakunnalla jne.

        Tosta kun ynnäilee keskituntiansiota, niin eipä se lentäjän keskituntiansiokaan ole mikään kauhean hyvä, kun siis lasketaan työajaksi se kun saavutaan hommiin - > siihen että päästään kotiin

        Ja kyllä, hieman vajaa 5.000€ olen tienannut pullan ajossa VAIN 10 tunnin päivillä, ja kerroin jopa mistä se summa tulee.

        10h päivä (10h työpaikalla) on muuten aika lyhyt päivä, verrattuna lentäjän päiviin :)

        Sinä et taida ymmärttää,että lentäjillä on PITKÄT vapaat, eli tuommoinne viikon vapaa ennen seuraavaa lentoa, kun sinulla on 1 päivää vapaa(sunnuntai) kun painat ylitöitäpienellä palkalla jakeluauton ratissa.
        Finnairn vanhempien lentokapteenien vuosiansiot kaukolennoilla olivat noin 200 tuhatta.


      • 87kk
        87k kirjoitti:

        Kattos kaimaa taas!!!

        "saat paremman tuntipalkan."

        Ei muuten pidä monessakaan firmassa paikkaansa tuo, koska monessa firmassa A tulee väh 10h päiviä B: käytetään ns tuntipalkkaa jolloin maksetaan vain tehdyistä tunneista.

        Harvoissa paikoissa on niin että saa 80h/2vko ja oma ajotapa/lastauksen huolellisuus/ajojärjestys jne. vaikuttaa siihen tekeekö 60h tai 75h kahteen viikkoon

        Tosiaan, se joka tekee 60h (minä) saa parempaa tuntipalkkaa kuin se joka tekee 75h (kesätuuraajat, jotka pakkaa auton päiv v*ttua ajaa 75km/h ja mielivaltaisessa järjestyksessä.

        Esimerkkinä voisi käyttää meidän "sitilenkkiä" Sankari vie Länsikeskuksen prisman, mutta ei ei länsikeskuksen citymarkettia, koska siellä ei ole vapaata lastauspaikkaa, vaan menee välillä käymään Naantalin S-marketissa (mutta ei muissa naantalin paikoissa) koska sinne on avainläpyskä, ja siellä on aina tilaa.

        Minä taasen tossa tilanteessa pullamäärästä riippuen otan pullot ulos ovesta ja kannan, tai odotan vapaata paikkaa, ja pistän vaikkapa piirturin tauolle tuoksi ajaksi.

        Lisäksi kun ENNEN lenkkiä tietää missä järjestyksessä ajetaan, voi pakata auto niin että aina on oikea paikka "käsill'" ja tyhjät ei ole koskaan tiellä, mutta tästähän ei palstan tyypit tiedä mitään, heidän mielestä "vaikeaa" ajoa on se, kun vie lavat paiksta A paikkaan B ja auto lastataan sähkövaunulla xD

        Urpo hoi,

        Tosiaan, se joka tekee 60h (minä) saa parempaa tuntipalkkaa kuin se joka tekee 75h (kesätuuraajat, jotka pakkaa auton päiv v*ttua ajaa 75km/h ja mielivaltaisessa järjestyksessä.

        Ajatko 60h viikossa vai kahdessa viikossa?

        Kerrot kahta eri tarinaa tässä samaisessa ketjussa.


      • 87k
        Hei hei.. kirjoitti:

        Sinä et taida ymmärttää,että lentäjillä on PITKÄT vapaat, eli tuommoinne viikon vapaa ennen seuraavaa lentoa, kun sinulla on 1 päivää vapaa(sunnuntai) kun painat ylitöitäpienellä palkalla jakeluauton ratissa.
        Finnairn vanhempien lentokapteenien vuosiansiot kaukolennoilla olivat noin 200 tuhatta.

        Mutta montako kertaa lentäjälle tulee semoonen 8 h tyäpäivä

        Ja itse lasken työajaksi sen ajan kun saavutaan työpaikalle - se aika kunnes pääsee lähtemään kotiin

        Mua ei kiinnosta paljonko saa töissä vapaata tai taukoja, vaan ainoastaan se työaika.

        Ja tottakai lentäjillä on hieman parempi palkka (joap tuntia kohden) koska he tarvitsee kuitenkin noin 50 kertaa pidemmän koulutuksen kuin kuormurikuskit (ka:lla ajoon vaaditaan 280 tuntia)


      • 87k
        87kk kirjoitti:

        Urpo hoi,

        Tosiaan, se joka tekee 60h (minä) saa parempaa tuntipalkkaa kuin se joka tekee 75h (kesätuuraajat, jotka pakkaa auton päiv v*ttua ajaa 75km/h ja mielivaltaisessa järjestyksessä.

        Ajatko 60h viikossa vai kahdessa viikossa?

        Kerrot kahta eri tarinaa tässä samaisessa ketjussa.

        Kahdessa viikossa, ja kahdessa viikossa saan palkkaa aina 80h

        Joten eikös niin että mitä vähemmän tunteja, sitä isompi tuntipalkka


      • erkkola trucking
        87k kirjoitti:

        Johan sanoin että tuo pullan ajo on helppoa verrattuna esim lavojen ajoon, et siis ymmärtäny

        no eipä tuo siltä vaikuttanut.

        "Lisäksi kun ENNEN lenkkiä tietää missä järjestyksessä ajetaan, voi pakata auto niin että aina on oikea paikka "käsill'" ja tyhjät ei ole koskaan tiellä, mutta tästähän ei palstan tyypit tiedä mitään, heidän mielestä "vaikeaa" ajoa on se, kun vie lavat paiksta A paikkaan B ja auto lastataan sähkövaunulla xD"

        miksi sä sitten haukut lavakuskeja kun se kerran on vaikeaa sun pullalaatikoides rinnalla? aikaisemmin SINÄ olet täällä hehkuttanut miten vaikeaa on oppia ja tulla hyväksi pullakuskiksi, aivan kuin se olisi jotain avaruustiedettä.


      • 87k
        erkkola trucking kirjoitti:

        no eipä tuo siltä vaikuttanut.

        "Lisäksi kun ENNEN lenkkiä tietää missä järjestyksessä ajetaan, voi pakata auto niin että aina on oikea paikka "käsill'" ja tyhjät ei ole koskaan tiellä, mutta tästähän ei palstan tyypit tiedä mitään, heidän mielestä "vaikeaa" ajoa on se, kun vie lavat paiksta A paikkaan B ja auto lastataan sähkövaunulla xD"

        miksi sä sitten haukut lavakuskeja kun se kerran on vaikeaa sun pullalaatikoides rinnalla? aikaisemmin SINÄ olet täällä hehkuttanut miten vaikeaa on oppia ja tulla hyväksi pullakuskiksi, aivan kuin se olisi jotain avaruustiedettä.

        EI ei ei, en haukkunut, vaan kerroin että se on VAIKEAA ajaa lavoja, koska päivässä saattaa olla jopa 3 paikkaa, ja aina ei voi pakata "etuseinästä takaseinään" koska esim saatat ajaa lenkin järjestyksessä ABCD ja A:n tavarat menee C:hen ja B:n tavarat D:hen

        Tämä vaatii suorastaa mielikuvistua pakata auto niin ettei B:n tavarat ole edessä kun purkaa A:n tavaroita

        Lisäksi "sähköpässissä" tulee käyttää neljää nappulaa kun lastataan auto

        Eli se on sitä tosimiehen hommaa, sen osaa vain harva ja valittu, pitää osata ajaa sähköpässiä, autoa, käyttää loogista ajaetttelua pakkaamisen suhteen jne.

        Ja en ole koskaan sanonut pullakuskin hommaa vaikeaksi, olen keronut vain millaista työtä se on.

        Mutt tosiaan, lavojen ajo, se on tosimiehen hommaa


      • Truccker.
        87k kirjoitti:

        EI ei ei, en haukkunut, vaan kerroin että se on VAIKEAA ajaa lavoja, koska päivässä saattaa olla jopa 3 paikkaa, ja aina ei voi pakata "etuseinästä takaseinään" koska esim saatat ajaa lenkin järjestyksessä ABCD ja A:n tavarat menee C:hen ja B:n tavarat D:hen

        Tämä vaatii suorastaa mielikuvistua pakata auto niin ettei B:n tavarat ole edessä kun purkaa A:n tavaroita

        Lisäksi "sähköpässissä" tulee käyttää neljää nappulaa kun lastataan auto

        Eli se on sitä tosimiehen hommaa, sen osaa vain harva ja valittu, pitää osata ajaa sähköpässiä, autoa, käyttää loogista ajaetttelua pakkaamisen suhteen jne.

        Ja en ole koskaan sanonut pullakuskin hommaa vaikeaksi, olen keronut vain millaista työtä se on.

        Mutt tosiaan, lavojen ajo, se on tosimiehen hommaa

        Tosimiehen hommaa kun ajetaan kärryn kanssa, täysperä vaativin, mutta puolikaskin pitää oppia, kyllä tuolla jakelu-Ategolla pullaa on helpompi ajaa.


      • erkkola trucking
        87k kirjoitti:

        EI ei ei, en haukkunut, vaan kerroin että se on VAIKEAA ajaa lavoja, koska päivässä saattaa olla jopa 3 paikkaa, ja aina ei voi pakata "etuseinästä takaseinään" koska esim saatat ajaa lenkin järjestyksessä ABCD ja A:n tavarat menee C:hen ja B:n tavarat D:hen

        Tämä vaatii suorastaa mielikuvistua pakata auto niin ettei B:n tavarat ole edessä kun purkaa A:n tavaroita

        Lisäksi "sähköpässissä" tulee käyttää neljää nappulaa kun lastataan auto

        Eli se on sitä tosimiehen hommaa, sen osaa vain harva ja valittu, pitää osata ajaa sähköpässiä, autoa, käyttää loogista ajaetttelua pakkaamisen suhteen jne.

        Ja en ole koskaan sanonut pullakuskin hommaa vaikeaksi, olen keronut vain millaista työtä se on.

        Mutt tosiaan, lavojen ajo, se on tosimiehen hommaa

        onko sulle tohon ikään jo kehittynyt dementia vai oletko muuten vain idiootti? kannattais varmaan vähän muistella noita sun OMIA POSTAUKSIA TÄÄLLÄ ja sen jälkeen miettiä ootko lintu vai kala. noista sun jutuista ei ota selvää erkkikään kun mieli muuttuu joka sekuntti.


      • erkkola trucking
        erkkola trucking kirjoitti:

        onko sulle tohon ikään jo kehittynyt dementia vai oletko muuten vain idiootti? kannattais varmaan vähän muistella noita sun OMIA POSTAUKSIA TÄÄLLÄ ja sen jälkeen miettiä ootko lintu vai kala. noista sun jutuista ei ota selvää erkkikään kun mieli muuttuu joka sekuntti.

        siis 87k:lle.


      • Lavakuski Por
        87k kirjoitti:

        EI ei ei, en haukkunut, vaan kerroin että se on VAIKEAA ajaa lavoja, koska päivässä saattaa olla jopa 3 paikkaa, ja aina ei voi pakata "etuseinästä takaseinään" koska esim saatat ajaa lenkin järjestyksessä ABCD ja A:n tavarat menee C:hen ja B:n tavarat D:hen

        Tämä vaatii suorastaa mielikuvistua pakata auto niin ettei B:n tavarat ole edessä kun purkaa A:n tavaroita

        Lisäksi "sähköpässissä" tulee käyttää neljää nappulaa kun lastataan auto

        Eli se on sitä tosimiehen hommaa, sen osaa vain harva ja valittu, pitää osata ajaa sähköpässiä, autoa, käyttää loogista ajaetttelua pakkaamisen suhteen jne.

        Ja en ole koskaan sanonut pullakuskin hommaa vaikeaksi, olen keronut vain millaista työtä se on.

        Mutt tosiaan, lavojen ajo, se on tosimiehen hommaa

        Itse olen ajanut lavatavaraa melko paljon

        Mutta minulla lenkki meni niin että oli kolme paikkaa

        A lähtöpaikka

        B paikka siinä välissä

        C Päätepaikka

        Jokapäivä meni tavaraa

        A:sta B:hen ja C:hen

        B:stä C:hen ja A:han

        C:stä B:hen ja A:han

        Aamulla pakkasin auton niin että B:n tavarat vasemalle, C:n oikealle

        Kun pääsin B:hen tyhjäsin vasemman puolen tavarat B:hen ja täytin tuon vasemman puolen C:hen menevillä tavaroilla (nyt koko auto täynnä C:tä)

        No C:ssä purin koko auton tyhjäksi ja taas vasemmalle A:n tavarat ja oikealle B:n tavarat

        B:ssä taas tyhjäsin auton oikean puolen ja täysin saman puolen B:stä lähteville A:han menevillä tavaroille ja näin oli koko auto täynnä A:han meneviä tavaroita ja ei muutakuin kotikaupungin terminaaliin

        Eli päivässä oli viisi purkuausta/lastausta

        Ja tuo todellakin vaati älliä että saatiin "keksittyä" noin sujuva lastaustapa. eli missään terminaalissa ei siirrelty turhaan tavaroita sisään/ulos

        Lisäksi hommaa hankaloitti se, että piti käydä erikseen mennessä ja tullessa B:ssä koska auto oli niin pieni, eikä ollut mitään järkeä "kyydittää" A:han meneviä tavaroita turhaan 300 kilsan lenkkiä

        Lisäksi käyttämässäni sähköpässissä oli kuusi nappulaa, eli ajo eteenpäin/taaksepäin haarkukoiden nosto/lasku sekä "nostopuomin" nosto/lasku jos piti pinota lavoja

        Mutta tämä on sitä tosimiehen hommaa, ei olisi kiva huomata A:ssa että "oho tuolla nurkassa onkin joku C:hen menevä lava, ei muutaku taas 500 kilsan päähä


      • Turku Air
        87k kirjoitti:

        Mutta montako kertaa lentäjälle tulee semoonen 8 h tyäpäivä

        Ja itse lasken työajaksi sen ajan kun saavutaan työpaikalle - se aika kunnes pääsee lähtemään kotiin

        Mua ei kiinnosta paljonko saa töissä vapaata tai taukoja, vaan ainoastaan se työaika.

        Ja tottakai lentäjillä on hieman parempi palkka (joap tuntia kohden) koska he tarvitsee kuitenkin noin 50 kertaa pidemmän koulutuksen kuin kuormurikuskit (ka:lla ajoon vaaditaan 280 tuntia)

        "Mutta montako kertaa lentäjälle tulee semoonen 8 h tyäpäivä"

        Esim Turku Air:in lentäjät tekee tuollaista 8 tunnin päviää, tosin koneena on vain 6 2 paikkainen, mutta vaatii tismalleen samat koulutukset kuin jumbojetin ajo, eli normaali lentolupa, yölupa, kaksoismoottorilupa, liikennelentolupa, kaksoismiehityslupa ja mitä kaikkea näitä olikaan

        Ainostaan konetyypin koulutus on tietenkin eri, mutta se tuskin palkkaa paljoa vaikuttaa

        Ja Turku Airin lenäjä sai viimevuonna 45000€ tuloja (pitkä matka 200.000€:hen)

        Ja mitä rekkakuski saa, noin 30.000€ vuodessa

        Onhan se 15.000€ vuodessa jotain, kuitenkin kun rekkakortin hankinta on maksnaut joskus noin 500€ ja lentolupa lisäluvat noin 40.000€ ja aikaa mennyt paljon enemmän

        Eli jo 3 vuoden jälkeen on lentäjä voitolla


    • V.rahtari

      No, siten tiedät mitä on homma kun 25 metriä pitkällä täysperävaunulla(moduulilla) jakohommissa. Paikkoja on nupissa 20 ja kärryssä saman verran ja ja jakolenkin pituus 400 kilometriä Vekslaat tavaraa , pitää peruuttaa yhdistelmä tosi ahtaisiin pihohin, purku lavoilla ja rullakoilla, välillä kärry irti ja nupilla pihaan,aikaa menee ja pitää osata peruuttaa. Ikävä on tullut irtoperä ja konttihommia ja niihin olen lähdössäkin takaisin.

      • 87k

        Hmm. kerros mulle miten tommonen lenkki ajetaan 8h päivän aikana, niin että saa tauto pidettyä.....

        Mutta yhtä asiaa pakko ihailla sussa sanoit "välillä kärry irti ja nupilla pihaan" meinaan yleensähän palstalla on asenne se että aaaaaaaina tavarat on kärryssä, siis iahn aina, niiqu ite auto ois tyhjänä vaan :)

        Mutta jos itse ajaisin ajoa yhdistelmällä (olen ajanut tooooosi vähän rekkaa) niin varmana olisin niin laiska että suurin osa tavaroista olisi kärryssä, ja sen kanssa vetäisin paikkaan kuin paikkaan, tosin Wiklundin lastaukseen voisi olla aika tukala vetää 25 metrisellä, mutta ei mahdottomuus :) ja kun kärry ois tyhjä, jättäisin sen parkkiin ja jakaisin loput autolla.

        Sitten on tietenkin vielä jakoja joissa on autossa nostin, mutta ei kärryssä ja jossain paikoissa pitää olla perälauta, toisessa ei.

        Mutta hommaa helpottaa tuo paluukuorma, kun lavoja menee yhdelle lavapaikalle helposti 15 ja rullakoita viisi yhden sisään


    • V.Rahtari

      Tauot vanha pitää aina, päivälle tulee pituutta 10-12 tuntia ja ajan 4 päivää viikossa. Monta on sellaista paikkaa, että ei mahdu kärryn kanssa, että pakko ottaa irti ja viedä nupilla, vaikka pistän kyllä ahtaasenkin paikkaan kun täysperää ajanut 20 vuotta ja 8 vuotta puolikasta. Kovaa duunia tää on kuitnekin kun käsin purku/lastaus
      Mähän oli jopa Cemt kuksina Saksassa, ajoin Italiaan, espanjaankin ja tuli baanat tutuksi. Nyt olen tähyilemässä kotimaan kamaralle, irtoperä ja konttiajoon, siinä ei paljon käsin kuormia pureta

      • Rekkari

        Duuniahan sitä on tultu tekemään eikä lepuuttamaan puukenkiä muuta kuin kaasupolkimen päällä lattiaan painettuna.Kelloon en tuijotellut minäkään vaan lastin nopeaan perillepääsyyn ja tulokseen. Kerkisin heittää monta kuormaa enemmän kuin kaverit ja tienasinkin . Lopputili tuli tosin yhestä bussifirmasta liian kovan ajon takia kun siellä ei ymmärretä tehostaa toimintaa lisäämällä vauhtia.
        On senverran noita metrejä takana ettei neitipomojen kannattanut tulla mua neuvomaan , mutta lähtöpassit sain kun käry kävi. Saakelin neidit.


    • kuski3

      Eipä näissä hommissa rikastumaan pääse koskaan olit sitte pullakuski tai lavakuski

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      170
      4953
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4495
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2891
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1696
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe