Neuvokaa suomeksi javan poisto

en ymmärrä en

Neuvokaa nyt helkutissa, kuinka tämä java poistetaan. Älkää käyttäkö mitään nörttikieltä, vaan kohta kohdalta. En edes tiedä, onko mulla java koneessa, mistä sen näkee? Päivitin eilen adobe readerin, ja samalla salaa päivittyi joku onneton Google Chrome, ei ollut tarkoitus asentaa sitä. Kuinka senkin saa pois!!! Apua, heitän kohta järveen koko rakkineen, hermo menee tällaisten tietokoneitten kanssa. Muutakin tekemistä olisi.

44

5955

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Javan ja Google Chromen saa poistettua Windowsin ohjauspaneelin ohjelmien poisto kohdasta. Adobe reader kannattaa myös poistaa ja sen tilalle kannattaa asentaa kevyempi ja turvallisempi Sumatra pdf reader.

      Windows 7 ohjelmien poisto kohta löytyy täältä: http://aijaa.com/0047110801644

    • Esimerkiksi avaat Synapticin, laitat hakuun "java" ja poistat mitä löytyy.

      • ei tietoa ei ymmärrä

        Ja mikä he:n sinapitic. Pyysin selvällä suomella neuvoa. Mistä tuollainenkin avataan ?jMistä sen näkee?


      • ei tietoa ei ymmärrä kirjoitti:

        Ja mikä he:n sinapitic. Pyysin selvällä suomella neuvoa. Mistä tuollainenkin avataan ?jMistä sen näkee?

        No minä avaan sen kohdasta Järjestelmä->Ylläpito->Synaptic. Tosin tää on jo vanha asennus ja nykypäivänä ei Synapticia edes ole oletuksena Ubuntussa. Nykypäivänä sen saa lisättyä sovelluskeskusksesta siitä ruudun vasemmasta palkista. Siitä voi myös poistaa Javan samalla ettei tarvitse Synapticia käyttää.

        Synaptic vaan on kiva kun se näyttää myös ne Javaa käyttävät ohjelmat samalla helposti mitä on asennettuna. Nehän menee tietysti rikki kun Javan poistaa.


      • gggggfdg
        ei tietoa ei ymmärrä kirjoitti:

        Ja mikä he:n sinapitic. Pyysin selvällä suomella neuvoa. Mistä tuollainenkin avataan ?jMistä sen näkee?

        Synaptic on paketinhallintaohjelmisto joissakin linux jakeluissa. Et maininnut käyttöjärjestelmästä mitään niin vastaukset voi tulla mille tahansa käyttöjärjestelmälle.


      • apua aloittelijoille
        gggggfdg kirjoitti:

        Synaptic on paketinhallintaohjelmisto joissakin linux jakeluissa. Et maininnut käyttöjärjestelmästä mitään niin vastaukset voi tulla mille tahansa käyttöjärjestelmälle.

        Kaikenlaiset sekoilijat ja höpön kirjoittajat ovat lisääntyneet täällä kummasti.


    • Heitä pois..

      koko kone, älä kuitenkaan järveen. Olet vainoharhainen.

    • >>--->
    • samass veneess

      en ymmärrä en

      ... miks aloittajalla ON tietokone,
      mihin tarvii ;-)

      • Eric Twist is back

        Ei mihinkään, mutta kun muillakin on niin...


    • mieioieioieiooe

      Javan päivitys tuli perjantaina..

    • Eli Java 7 update 7 versiossa voi olla siis edelleen vakava tietoturva ongelma?

      • Tilanne taitaa olla sillä tavalla parempi kuin aikaisemmin että hyökkäyskoodia ei ole vielä julkisesti saatavilla, joten ei ihan vielä tarvetta paniikkiin mutta sitä kyllä suosittelen että Java pois kokonaan jos sitä ei tarvitse mihinkään.


      • ggdfgdf

      • Järki hoi
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Tilanne taitaa olla sillä tavalla parempi kuin aikaisemmin että hyökkäyskoodia ei ole vielä julkisesti saatavilla, joten ei ihan vielä tarvetta paniikkiin mutta sitä kyllä suosittelen että Java pois kokonaan jos sitä ei tarvitse mihinkään.

        Moniko on asentanut Javan, vaikkei sitä ole koskaan tarvinnut mihinkään.
        Ohjelma/sovellushan ekakerralla ilmoittaa itse Javan tarpeestaan.


    • voikakkataassanon

      Itse poistin koko javan koneeltani ja sen jälkeen internet explorer heittää koko ajan virheilmoitusta "internet explorer lakkasi toimimasta" jne.... Että näin. Enkä poistanut koneelta mitään muuta kuin kaikki javat. Osaako kukaan teistä experteistä selittää tätä? Ennen em. javan poistoa ie on toiminut aina ilman ko. virheilmoitusta...

    • oskuri 1234

      Mitä te höpisette javaan on tullut jo korjauspäivitys, ainakin mulle tuli automaattisesti eilen.

    • Kysyjälle!

      Paina lipun kuvaa näppäimistöllä tai paneelissa. Avautuu valikko nimeltään "käynnistä" (se on vaan sen nimi)

      Klikkaa siitä "ohjauspaneeli". Heti oikean puoleisella pystyrivillä näkyy "Ohjelmat" ja sen alla "poista asennettu ohjelma" Tässä näyte:
      http://aijaa.com/0017510836694

      Klikkaat siitä, niin avautuu tällainen näkymä: http://aijaa.com/0017410836724

      Nyt klikkaat kuvan osoittamalla tavalla ensin toista javaa, sen jälkeen yläosasta kohtaa "poista asennus" ja sitten teet saman toisellekin javalle.

      • Ihmettelevä täti

        Java poistettu. Ohjelmatiedostoihin jää kuitenkin Java.kansio ja sieltä lukuisien alikansioiden polkua pitkin QTJava, missä alkaa olla useampia alikansioita jne. ja kaikissa lähinnä class-tiedostoja. Ei yhtään exe-tiedostoa ainakaan. Ptäisikö tämä kansiokin poistaa, vaikka ohjelman poisto ei stä hävitäkään vai olisiko parempi antaa näiden olla?


      • Javaa tarvitaan aina
        Ihmettelevä täti kirjoitti:

        Java poistettu. Ohjelmatiedostoihin jää kuitenkin Java.kansio ja sieltä lukuisien alikansioiden polkua pitkin QTJava, missä alkaa olla useampia alikansioita jne. ja kaikissa lähinnä class-tiedostoja. Ei yhtään exe-tiedostoa ainakaan. Ptäisikö tämä kansiokin poistaa, vaikka ohjelman poisto ei stä hävitäkään vai olisiko parempi antaa näiden olla?

        Miksi sinä sen poistit ?


      • java rules
        Ihmettelevä täti kirjoitti:

        Java poistettu. Ohjelmatiedostoihin jää kuitenkin Java.kansio ja sieltä lukuisien alikansioiden polkua pitkin QTJava, missä alkaa olla useampia alikansioita jne. ja kaikissa lähinnä class-tiedostoja. Ei yhtään exe-tiedostoa ainakaan. Ptäisikö tämä kansiokin poistaa, vaikka ohjelman poisto ei stä hävitäkään vai olisiko parempi antaa näiden olla?

        kesti sulla monta kuukautta jos olet viestiketjun aloittaja meinaan javan poisto .


      • 18+11
        Javaa tarvitaan aina kirjoitti:

        Miksi sinä sen poistit ?

        Vai sekoitatko vain Javascriptiin? Javaa, joka siis on eri asia, ei moni enää oikeasti tarvitse.


      • heryeyeyeyeyheyh
        java rules kirjoitti:

        kesti sulla monta kuukautta jos olet viestiketjun aloittaja meinaan javan poisto .

        Parempi myöhään, kuin vielä myöhemmin!


      • Ihmettelevä täti
        heryeyeyeyeyheyh kirjoitti:

        Parempi myöhään, kuin vielä myöhemmin!

        En ole ketjun aloittaja. Kiitti vaan ystävällisitä ja informatiivisista vastauksistanne, .Anteeksi, että vaivasin tyhmällä kysymyksellä.Jatkan ihmettelemistä


      • Ohjauspaneelista
        Ihmettelevä täti kirjoitti:

        En ole ketjun aloittaja. Kiitti vaan ystävällisitä ja informatiivisista vastauksistanne, .Anteeksi, että vaivasin tyhmällä kysymyksellä.Jatkan ihmettelemistä

        No mikä siinä Javan poistossa tuottaa vaikeuksia?


      • kelaa vähän
        Ihmettelevä täti kirjoitti:

        En ole ketjun aloittaja. Kiitti vaan ystävällisitä ja informatiivisista vastauksistanne, .Anteeksi, että vaivasin tyhmällä kysymyksellä.Jatkan ihmettelemistä

        Etkös tarvi javaa kun kirjaudut kelan sivuille


      • 11+5
        kelaa vähän kirjoitti:

        Etkös tarvi javaa kun kirjaudut kelan sivuille

        En tarvitse. Javascriptia sen sijaan kyllä, mutta se onkin eri asia kuin Java.


      • Ihmettelevä täti
        Ohjauspaneelista kirjoitti:

        No mikä siinä Javan poistossa tuottaa vaikeuksia?

        No ihmettelevä täti ihmettelee edelleenkin, onko se Java.kansio sitä java.ohjelmaa, jonka voi poistaa, vai voisiko se olla javascriptiä varten. Silloin siihen ei kannattaisi koskea. Muuten Java kyllä lähtee. En poistanut Javaa aikaisemmin, päivitin vain, kun silloin joskus kesällä oli sitä juttua ongelmista. Nyt vaan halusin putsata kaikki pois ja asentaa uuden puhtaan, jos tarvitsen. Siis se Java.kansio ( se QtJava) ja kaikki sen sisällä, Poistaa vai ei? Mitä ne on?


      • f.e.dzerzhinsky
        Ihmettelevä täti kirjoitti:

        No ihmettelevä täti ihmettelee edelleenkin, onko se Java.kansio sitä java.ohjelmaa, jonka voi poistaa, vai voisiko se olla javascriptiä varten. Silloin siihen ei kannattaisi koskea. Muuten Java kyllä lähtee. En poistanut Javaa aikaisemmin, päivitin vain, kun silloin joskus kesällä oli sitä juttua ongelmista. Nyt vaan halusin putsata kaikki pois ja asentaa uuden puhtaan, jos tarvitsen. Siis se Java.kansio ( se QtJava) ja kaikki sen sisällä, Poistaa vai ei? Mitä ne on?

        Poista kokonaan. Javascript on aivan eri asia kuin Java. Javascript on selaimen ominaisuus.


      • Ihmettelevä täti
        kelaa vähän kirjoitti:

        Etkös tarvi javaa kun kirjaudut kelan sivuille

        En tirdä, sitten näkee. Javascriptiä tarvitsee tännekin kirjoitteluun ja senkin sallin pyynnöstä silloin kun sitä tarvitaan.


      • Ihmettelevä täti
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Poista kokonaan. Javascript on aivan eri asia kuin Java. Javascript on selaimen ominaisuus.

        Kiitos selkeästä vastauksesta.


      • Ihmettelevä täti kirjoitti:

        En tirdä, sitten näkee. Javascriptiä tarvitsee tännekin kirjoitteluun ja senkin sallin pyynnöstä silloin kun sitä tarvitaan.

        Mikä ihmeen turha viritys on käytössä kun javascriptejä kysellään? Ei javascriptejä tarvitse plokkailla.


      • Ihmettelevä täti
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Mikä ihmeen turha viritys on käytössä kun javascriptejä kysellään? Ei javascriptejä tarvitse plokkailla.

        Voi olla turhakin. Cromessa olen blokannut pois sellaisenkin toiminnon. Jaksan sin sallimisklikkauksen tehdä tarvittaessa. Mieluummin toimin niin päin kaikkien internetin tietoturvauhkien kanssa, että varon mieluummin liikaa kuin liian vähän. Kaikki sallimiset pois. kun eivät ole tarpeen.


      • Sama täti
        Ihmettelevä täti kirjoitti:

        Voi olla turhakin. Cromessa olen blokannut pois sellaisenkin toiminnon. Jaksan sin sallimisklikkauksen tehdä tarvittaessa. Mieluummin toimin niin päin kaikkien internetin tietoturvauhkien kanssa, että varon mieluummin liikaa kuin liian vähän. Kaikki sallimiset pois. kun eivät ole tarpeen.

        Se sallitaan siis sivustolle kahdella klikkauksella ja pysyy sitten. Ei sitä kauhean usein tarvitse napsutella, kun samoilla sivustoilla enimmäkseen käy,


      • jaavaa..
        11+5 kirjoitti:

        En tarvitse. Javascriptia sen sijaan kyllä, mutta se onkin eri asia kuin Java.

        Javaa tarvii jos haluaa kirjautua kelan asiontisivulle


      • f.e.dzerzhinsky
        jaavaa.. kirjoitti:

        Javaa tarvii jos haluaa kirjautua kelan asiontisivulle

        Ainoastaan silloin jos käytät Sampopankin tunnistautumista, muiden pankkien tunnistautumispalveluissa ei tarvita. KELA itsessään ei tarvitse Javaa.


      • niinpä..
        Sama täti kirjoitti:

        Se sallitaan siis sivustolle kahdella klikkauksella ja pysyy sitten. Ei sitä kauhean usein tarvitse napsutella, kun samoilla sivustoilla enimmäkseen käy,

        Se on sellaista tuo kaikkien mahdollisen blokkailu, että edessä on työmaa päästä edes johonkin. Eipä mithän, toiset blokkailee, toiset ei.


    • ...

      Entä mitä sitten kun javaa ei pysty poistamaan ohjauspaneelista? valittaa virhettä!

      • XP:ssä

        Lataa netistä pieni ohjelma: "Windows Install Clean Up". Sen avulla voi poistaa helposti kaikki sellaiset ohjelmat, joita ei voi poistaa "lisää/poista" sovelluksesta.


      • ...
        XP:ssä kirjoitti:

        Lataa netistä pieni ohjelma: "Windows Install Clean Up". Sen avulla voi poistaa helposti kaikki sellaiset ohjelmat, joita ei voi poistaa "lisää/poista" sovelluksesta.

        Kyllä lähti.. Kiitoksia!


      • Hyvä mutta...
        XP:ssä kirjoitti:

        Lataa netistä pieni ohjelma: "Windows Install Clean Up". Sen avulla voi poistaa helposti kaikki sellaiset ohjelmat, joita ei voi poistaa "lisää/poista" sovelluksesta.

        Tuon ohjelman kanssa on oltava vähän varovainen, ettei paina vahingossa Clear All ruutua. Silloin se alkaa poistaa koneelta kaikki asennetut ohjelmat. Windowsin osia se sentään ei voi poistaa.


    • Tällöin itse kokeilisin asentaa Javan entisen päälle ja sen jälkeen poistaisin sen.

    • kesälläkin

      Älä hyvä ihminen javaa viellä poista,,,kyllä sen viellä ehtii

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe