Taidekeskus Retretti lopettaa toimintansa?

Red Retti

14

363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nehän on....

      ...noita savolaisia ;) XD! Noita et voi käyttää tähän vääntöösi.

    • Retrettihän...

      ...ei ole yhtenäkään olemassaolovuotensa aikana tuottanut päivääkään voittoa, vaan sitä on pyöritetty julkisilla avustuksilla ja rahoituksella. Myös näyttelytarjontaa ei ole osattu valita tarpeeksi kiinnostavaksi suuremmalle yleisölle, joten on syytäkin kaatua moisen verorahojen tuhlarin.

      Tämä muuten on vasta alkusoittoa siitä mitä taidealalla vielä tulee tapahtumaan lähitulevaisuudessa.

      • Siinähän...

        ...se tuli kokonaisuudessaan lyhyesti kerottuna.

        Onhan tuo nyt kuitenkin edes vähän väriä tuonut paikalliselle elinkeinotoiminnalle, vaikka taloutta ei ole saatukaan koskaan toimimaan, surkean taiteellisen tason takia.

        Ennustan muuten samaa kohtaloa ensi kesänä usealle vastaavalle kesätapahtumalle jossa pääosassa on taide, jos päästään edes ensi kesään asti. Hallitushan haluaa avata budjetin uudelleen ja etsiä lisäsäästöjä.


      • ei muutkaan

        "..ei ole yhtenäkään olemassaolovuotensa aikana tuottanut päivääkään voittoa,"

        Onko Kiasma, Ateneum, Oopera, kansalliteatteri, ...

        Ei kulttuuri tuota koskaan voittoa. Jos sille asetetaan yritysmaailman voitontuottovaatimus, niin kaikki latistuu banaaleiksi aku ankoiksi ja hollywood-elokuviksi.


      • Onko...
        ei muutkaan kirjoitti:

        "..ei ole yhtenäkään olemassaolovuotensa aikana tuottanut päivääkään voittoa,"

        Onko Kiasma, Ateneum, Oopera, kansalliteatteri, ...

        Ei kulttuuri tuota koskaan voittoa. Jos sille asetetaan yritysmaailman voitontuottovaatimus, niin kaikki latistuu banaaleiksi aku ankoiksi ja hollywood-elokuviksi.

        ...aku ankka tai hollywood filmit banaaleja ja millä perusteilla, silläkö että ne vetävät yleisöä?

        Sekö se on sitä tositositaidetta, josta KUKAAN EI OLE KIINNOSTUNUT?


    • Tageail

      Luin jostakin että suunnittelevat kasinoa retretin tiloihin, että saavat jotain tuottavaa käyttöä tiloille.

      Eikö taidetta voisi pitää osana myös tällaista toimintaa, esitellä sitä siis paikoissa missä ihmiset käyvät muutenkin. Vai olisiko juttu liian rahvaanomainen viralliselle taide-eliitille?

    • eituleei

      Ei tule kasinoa eikä muutakaan viritystä vaan pelkkä konkka.

      • Hienot...

        ...ja valtavat tilat jätettäisiin tyhjilleen?


    • Hihhihhehheh

      Katkeransuloisia katkerien taidepyrkyrien "sulosointuja" :D Noin ottaa pattiin kun kaikki yrityksetkin taidealalla on pelkää nollaa. Johonkin se turhautuneisuus pitää silloin purkaa ja mikäs siihen parempi paikka kuin Suomi24 kuvataidepalsta josta AINA saa "vertaistukea" tarvittaessa niistä vähistä kirjoittajista.
      Taitaa tämä "oikeudetonkin" vihdoin saada vierelläitkijöitä. ;) Näin yleensäkin vertaistuki pelaa! Hihihihi

      • Niin...

        ...katkeran suloisia selkäänpuukotuksia ja mustamaalauksia nimimerkin takaa, palstalla kirjoittavaa oikeudetonta vastaan, jonka kaikki tietävät nimeltä.

        Ja tämä ajojahti jatkuu, vaikka presidentiltä asti on pyydetty oikeutta ja tämän ajojahdin lopettamista. Oikeudettomalla ei siis ole minkäänlaista oikeusturvaa kaltaistasi pelkurimaista raukkista kohtaan!


    • Osui ja upposi
    • 4vuotta

      Retretin sulkeutumisesta.

    • kazimirMalevitsiii

      luolastoon voi varastoida siemen pankkeja Norjan malliin.

      tai majoittaa pakolaisia.

      mitä muuta voi tehdä? urheilua

      kun taidekoulujakin suljetaan ja taiteilijuus on kitumista!!! kuka tarvitsee?!! ei ainakaan savonlinna. aika kolkko paikka se on. miten metsässä selviää? kenelle se on tarkoitettu. Suomessa saattaa olla täysin väärä markkinameno, sillä suomessa ei ole muutakaan kuin erämaavaellusta. Tällä alalla rahaa tekee, että kiireiset eurooppalaiset tulevat puhtaaseen luontoon retkelle. ei muuta ole. Taide ei elää metsässä! turhaa on ylläpito ja toivo. Taide elää vain Helsingissä ja sekin joten kuten kituu viimeisiä. Ketään ei kiinnosta. Herrat rakensivat kerrostalonsa ja köyhä taiteilja ei saa mitään!!!! Venäjälläkin on parempaa tuottoa

      • kazimirtataritsii

        juoskaa pakoon savonlinnasta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2372
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      141
      1526
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1023
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      377
      950
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe