Yksi pohjoismaiden suurimmista taidekeskuksista vetelee ilmeisesti viimeisiään ja keskustelu aiheen ympärillä käy kuumana: http://keskustelu.suomi24.fi/node/10877071
Taidekeskus Retretti lopettaa toimintansa?
14
363
Vastaukset
- Nehän on....
...noita savolaisia ;) XD! Noita et voi käyttää tähän vääntöösi.
- Retrettihän...
...ei ole yhtenäkään olemassaolovuotensa aikana tuottanut päivääkään voittoa, vaan sitä on pyöritetty julkisilla avustuksilla ja rahoituksella. Myös näyttelytarjontaa ei ole osattu valita tarpeeksi kiinnostavaksi suuremmalle yleisölle, joten on syytäkin kaatua moisen verorahojen tuhlarin.
Tämä muuten on vasta alkusoittoa siitä mitä taidealalla vielä tulee tapahtumaan lähitulevaisuudessa.- Siinähän...
...se tuli kokonaisuudessaan lyhyesti kerottuna.
Onhan tuo nyt kuitenkin edes vähän väriä tuonut paikalliselle elinkeinotoiminnalle, vaikka taloutta ei ole saatukaan koskaan toimimaan, surkean taiteellisen tason takia.
Ennustan muuten samaa kohtaloa ensi kesänä usealle vastaavalle kesätapahtumalle jossa pääosassa on taide, jos päästään edes ensi kesään asti. Hallitushan haluaa avata budjetin uudelleen ja etsiä lisäsäästöjä. - ei muutkaan
"..ei ole yhtenäkään olemassaolovuotensa aikana tuottanut päivääkään voittoa,"
Onko Kiasma, Ateneum, Oopera, kansalliteatteri, ...
Ei kulttuuri tuota koskaan voittoa. Jos sille asetetaan yritysmaailman voitontuottovaatimus, niin kaikki latistuu banaaleiksi aku ankoiksi ja hollywood-elokuviksi. - Onko...
ei muutkaan kirjoitti:
"..ei ole yhtenäkään olemassaolovuotensa aikana tuottanut päivääkään voittoa,"
Onko Kiasma, Ateneum, Oopera, kansalliteatteri, ...
Ei kulttuuri tuota koskaan voittoa. Jos sille asetetaan yritysmaailman voitontuottovaatimus, niin kaikki latistuu banaaleiksi aku ankoiksi ja hollywood-elokuviksi....aku ankka tai hollywood filmit banaaleja ja millä perusteilla, silläkö että ne vetävät yleisöä?
Sekö se on sitä tositositaidetta, josta KUKAAN EI OLE KIINNOSTUNUT?
- Tageail
Luin jostakin että suunnittelevat kasinoa retretin tiloihin, että saavat jotain tuottavaa käyttöä tiloille.
Eikö taidetta voisi pitää osana myös tällaista toimintaa, esitellä sitä siis paikoissa missä ihmiset käyvät muutenkin. Vai olisiko juttu liian rahvaanomainen viralliselle taide-eliitille? - eituleei
Ei tule kasinoa eikä muutakaan viritystä vaan pelkkä konkka.
- Hienot...
...ja valtavat tilat jätettäisiin tyhjilleen?
- Hihhihhehheh
Katkeransuloisia katkerien taidepyrkyrien "sulosointuja" :D Noin ottaa pattiin kun kaikki yrityksetkin taidealalla on pelkää nollaa. Johonkin se turhautuneisuus pitää silloin purkaa ja mikäs siihen parempi paikka kuin Suomi24 kuvataidepalsta josta AINA saa "vertaistukea" tarvittaessa niistä vähistä kirjoittajista.
Taitaa tämä "oikeudetonkin" vihdoin saada vierelläitkijöitä. ;) Näin yleensäkin vertaistuki pelaa! Hihihihi- Niin...
...katkeran suloisia selkäänpuukotuksia ja mustamaalauksia nimimerkin takaa, palstalla kirjoittavaa oikeudetonta vastaan, jonka kaikki tietävät nimeltä.
Ja tämä ajojahti jatkuu, vaikka presidentiltä asti on pyydetty oikeutta ja tämän ajojahdin lopettamista. Oikeudettomalla ei siis ole minkäänlaista oikeusturvaa kaltaistasi pelkurimaista raukkista kohtaan!
- Osui ja upposi
Hyvin täällä on aavisteltu.
http://yle.fi/uutiset/retretti_oy_jatti_konkurssihakemuksen/6295747 - 4vuotta
Retretin sulkeutumisesta.
- kazimirMalevitsiii
luolastoon voi varastoida siemen pankkeja Norjan malliin.
tai majoittaa pakolaisia.
mitä muuta voi tehdä? urheilua
kun taidekoulujakin suljetaan ja taiteilijuus on kitumista!!! kuka tarvitsee?!! ei ainakaan savonlinna. aika kolkko paikka se on. miten metsässä selviää? kenelle se on tarkoitettu. Suomessa saattaa olla täysin väärä markkinameno, sillä suomessa ei ole muutakaan kuin erämaavaellusta. Tällä alalla rahaa tekee, että kiireiset eurooppalaiset tulevat puhtaaseen luontoon retkelle. ei muuta ole. Taide ei elää metsässä! turhaa on ylläpito ja toivo. Taide elää vain Helsingissä ja sekin joten kuten kituu viimeisiä. Ketään ei kiinnosta. Herrat rakensivat kerrostalonsa ja köyhä taiteilja ei saa mitään!!!! Venäjälläkin on parempaa tuottoa- kazimirtataritsii
juoskaa pakoon savonlinnasta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792372Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1411526- 1331462
- 1581234
- 1091023
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten377950Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683