Paljastuskirja TE-toimiston laittomuuksista?

PaljastuskirjaNYT

Onko kukaan harkinnut paljastuskirjan kirjoittamista TE-toimiston laittomuuksista? Kirjaan voisi kerätä kaikki pahimmat ja törkeimmät laittomuudet, joita on tapahtunut esim. viimeisen 5 vuoden aikana.

Minusta kirjan kirjoittaminen voisi olla melkoisen hyvä asia, koska sillä tavalla saataisiin julkisuteen kaikki yhteiskuntamme pahimmat laittomuudet. Olisikohan tällaisesta apua?

Jotkut TE-toimistot ja virkailijat tekevät hyvää työtä, mutta valitettavasti TE-toimistoista löytyy mätäpaiseita, joiden toimet on tuotavat julkisuuteen. Sen vuoksi kirjan kirjoittaminen ja julkaiseminen olisi hieno asia.

Luulen, että kirja olisi myyntimenestys.

79

1038

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TYPLeaks

Perusta blogi, se on helppoa. Kaikkien kyykyttäjien nimet ja mieluumiin puhelinumerot, kuvat ja osoitteetkin sinne, lisäksi kaikki muutkin tiedot kengännumerosta alkaen. Saavat maistaa omaa lääkettään ja mitään eivät mahda.
      Käikki keskustelut jotka heidän kanssaan käyt kannattaa äänittää ja äänitykse vaan sinne blogiin.
      Nimimerkki on vapaasti käytössä blogin nimeksi.
      Mulla olis muutamia meheviä juttuja sossutantoista ja varmaan monilla muilakin. Siihen voisi kirjoittaa kaikista viranomaisista.

• 4h4h

Pistä ny tännekki joku mehevä juttu, äläkä unohda omaa nimeäsi.

• 4850934039U4R

Olen työkkärissä töissä ja voisin tosiaankin kertoa muutamankin tapauksen, missä laiminlyönnillä,huolimattomuudella ja välinpitämättömyydellä on hankittu ihmisille karensseja ja varsinkin 5kk rangaistustyössäoloehtoja.
      Esimies on heikko ja epävarma, joten alaiset tekee mitä lystää. Ei hyvältä näytä ei.

• PirkkoZX

"Olen työkkärissä töissä ja voisin tosiaankin kertoa muutamankin tapauksen, missä laiminlyönnillä,huolimattomuudella ja välinpitämättömyydellä on hankittu ihmisille karensseja ja varsinkin 5kk rangaistustyössäoloehtoja."

Hei nimimerkki 4850934039U4R:
        Ei tarvitse olla edes työkkärissä töissäkään, että tuon ovat useammat jo huomanneet.

• työtön kynäri

Paljastuskirjaa pohdin muutama viikko sitten, kun vaikutti siltä, että työkkäri oli ajamassa minut aivan puille paljaille. Akuutti vaihe meni sitten ohi, kun sain neljän kuukauden odotuksen jälkeen kuitenkin lopulta sen 501 euroa / 4 viikkoa. Se oli kyllä vain yhden ihmisen tarinan yksi pieni osavoitto. Systeemi on edelleen mätä.

Nousin aamulla jonkinlaiseen inspiraatioon. Kirjaa en ehkä osaa kirjoittaa. Tai mielelläni kokoaisin monen ihmisen tarinat yhteen ja vaikka julkaisisin sähkökirjana, mutta miten kukaan luottaisi vieraaseen ihmiseen niin, että kertoisi tarinansa? Ja henkilöllisyyttäni en ainakaan tässä vaiheessa halua paljastaa. En ole julkisuuden henkilö, enkä tällaista julkisuutta haluakaan. Jos joku teistä haluaa kirjoittaa kirjan, kertokaa täällä. Voin kyllä anonyymisti oman tarinani lähettää sähköpostiin, jos anonyymeistä tarinoista on hyötyä.

Tämänaamuinen inspiraationi oli se, että teen blogin englanniksi. On tuotava Suomen ihmisoikeuksien systemaattinen rikkominen muun maailman tietoisuuteen. Englanniksi kirjoittaen se on mahdollista. Teistäkin suurin osa varmaan lukee englantia sujuvasti, joten sekään ei ole este. Kirjoitin jo ensimmäiset kymmenen sivua savun tuprutessa korvista ja se on nyt valmis laitettavaksi on line, kommenttejanne odottelemaan, suomeksi tai englanniksi.

Etsin nyt hyvää blogisaittia. Mitään googlen sivua en ota. Blog.com näytti ensin lupaavalta, mutta sen käyttö näyttää takertelevan; en tiedä, onko vika oman koneen asetuksissa. Voisiko joku teistä neuvoa?

• rrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

"Tai mielelläni kokoaisin monen ihmisen tarinat yhteen ja vaikka julkaisisin sähkökirjana, mutta miten kukaan luottaisi vieraaseen ihmiseen niin, että kertoisi tarinansa? "

Jo pelkästään minun ja poikani tarinasta työkkärin nuijapäiden pyörityksessä tulisi jonkinlainen kirja.
        Mutta en halua sitä kertoa kenellekään, koska on valitusasteella.
        Törkeä virhe- viranomaiset ovat sen henkilökohtaisesti myöntäneet. mutta julkisesti sitten kieltäneet. onneksi minä halusin aikoinani kaikki yhteydenotot vain sähköpostitse.

sen voin sanoa että pyörityksessä oli ammattiopisto ja työkkäri. työkkärin lausuntoa ei tullut - vasta kun Kelaan ja sinnekin vasta kolme kuukautta liian myöhään, mistä johtui kahden kuukauden karenssi. oppilas ei tiennyt itse muualta että työnhaku oli kateknnut. vasta kun Kelan päätöksestä missä oli työkkärin antama lausunto. Nyt Kela on karenssin lisäksi perimässä takaisn 1300 euron korvauksia - siinähän yrittää.

• Paha tilanne,ei apua
        rrrrrrrrrrrrrrrrrrrr kirjoitti:

"Tai mielelläni kokoaisin monen ihmisen tarinat yhteen ja vaikka julkaisisin sähkökirjana, mutta miten kukaan luottaisi vieraaseen ihmiseen niin, että kertoisi tarinansa? "

Jo pelkästään minun ja poikani tarinasta työkkärin nuijapäiden pyörityksessä tulisi jonkinlainen kirja.
        Mutta en halua sitä kertoa kenellekään, koska on valitusasteella.
        Törkeä virhe- viranomaiset ovat sen henkilökohtaisesti myöntäneet. mutta julkisesti sitten kieltäneet. onneksi minä halusin aikoinani kaikki yhteydenotot vain sähköpostitse.

sen voin sanoa että pyörityksessä oli ammattiopisto ja työkkäri. työkkärin lausuntoa ei tullut - vasta kun Kelaan ja sinnekin vasta kolme kuukautta liian myöhään, mistä johtui kahden kuukauden karenssi. oppilas ei tiennyt itse muualta että työnhaku oli kateknnut. vasta kun Kelan päätöksestä missä oli työkkärin antama lausunto. Nyt Kela on karenssin lisäksi perimässä takaisn 1300 euron korvauksia - siinähän yrittää.

>>Mutta en halua sitä kertoa kenellekään, koska on valitusasteella.
        >>Törkeä virhe- viranomaiset ovat sen henkilökohtaisesti myöntäneet.
        >>mutta julkisesti sitten kieltäneet. onneksi minä halusin aikoinani kaikki
        >>yhteydenotot vain sähköpostitse.

Hyvä rrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, olen itse vähän vastaavanlaisessa tilanteessa, mutta tilanteeni on pahempi. Olen valittanut asiasta kaikki paikkoihin, mutta mikään valitusaste ei ottanut asiaa tosissaan, koska oli lähinnä minun sana työkkärin sanaa vastaan, koska työkkäri oli hävittänyt (käytän sanaa hävittänyt, koska se on ainoa sana, joka kuvaa tilanteen vakavuutta ja laittomuutta parhaiten) terveydentilaani koskevat tiedot, eikä papereita muka löytynyt mistään.

Työkkärin on pahoitellut asiaa, mutta virhettä ei ole myönnetty, mikä on ikävä asia minun kannalta, koska olen uhri. Uhrin asemassa olen oikeutettu korvauksiin, mutta työkkäri väittää, ettei korvaussysteemia ole olemassa. Minusta korvaukset voisi maksaa helposti, jos virheen tehnyt henkilö myöntäisi syyllisyytensä (henkilö on syyllinen, mutta ei varmaankaan halua syytettä virkavirheestä).

Tästä saisi aikaan mehevän paljastuskirjan ja kyllä punti tutisisivat monella henkilöllä työkkärin päässä, kun nimet olisivat oikein ja tapahtumat kuvattaisiin yksityiskohtaisesti.

• 35v tyyppi

Minusta paljastuskirjan kirjoittaminen (ja kaikkien mahdollisten väärinkäytösten ja laittomuuksien paljastaminen kirjassa) olisi erittäin suotavaa.

Luulen, että kun tällainen kirja saataisiin aikaan, TE-toimistoille ja -ministeriölle tulisi kuumat paikat.

Muuten, olen tosissani harkinnut eräänlaisen paljastuskirjan julkaisemista Amazonissa englanniksi, koska olisi korkea aika, että laittomuudet paljastettaisiin ulkomaillekin. En vain valitettavasti osaa kirjoittaa kaunokirjallisuutta, joten tämä idea jäänee tekemättä.

• työtön kynäri

Minusta olisi hyvä, jos useat kirjoittaisivat kirjoja tästä tärkeästä aiheesta. Kullakin on oma tapansa käsitellä asioita ja yhteistulos voi olla paljon parempi kuin yhteen paljastuskirjaan kaiken satsaamalla. Niin, kaikista ei ole kirjoittajiksi, tai monet eivät ainakaan usko osaavansa kirjoittaa, koska eivät ole koskaan oikein yrittäneet. Minä taas pidän kirjoittamisesta. Ehkä voisin olla yksi näistä kirjoittajista. Voin ainakin kertoa omia kokemuksiani ja nimeltä mainitsematta juttuja, jotka olen kuullut. Ei siitä siis mikään paljastuskirja tule vaan aika mutuileva tarina, mutta olkoon se alku.

Laitoin blogin pystyyn eilen. Teen siihen vielä hiukan tekstiä tänä aamuna ja annan sitten sen osoitteen tänne. Sinne voi sitten kommentoida, jos tuntuu, että ollaan samoilla linjoilla, tai voi oikaista virheenikin, jos niitä esiintyy. Aluksi moderoin viestit, koska häirikköviestejä varmaan on. Jätän moderoinnin mielelläni pois myöhemmin, jos kirjoitusten taso on kohtuullinen.

Kirjoitan englanniksi ja suomeksi ja kommentit voi kirjoittaa kummalla tahansa kielellä. Jos saamme tämän kunnolla toimimaan, linkkejä voi sitten lähetellä ulkomaillekin; se, mitä Suomi tekee kansalaisilleen, pitäisi tulla maailman tietoisuuteen. Tämä on pikkuinen yritys vain, mutta kukin kykyjensä mukaan.

• Aspiring author

Olen itse kirjoittamassa parhaillaan kauhutarinamuodossa olevaa novellikokoelmaa englanniksi, jossa käsitellään erästä järkyttävää tapahtumaa Suomen TE-toimistossa. Tässä kokoelmassa tulee olemaan brutaalia ja sensuroimatonta kauhua K18-muodossa.

Tarinoissa on vaihdettu henkilöiden nimet ja tapahtumapaikat, mutta tapahtumat on jätetty ennalleen, koska ne ovat sen verran kauheita, että niitä ei voi jättää mainitsematta. Tarinoihin on lisätty aimo annos splatteria, slasher-kauhua ja myös hieman H.P. Lovecraftin tarinoista tuttuja "lonkero- ja Necronomicon-elementtejä".

Sain idean tämän novellikokoelman kirjoittamiseen ystävältäni, joka koki melkoisia julmuuksia ja kauheuksia TE-toimistossa, kun hän ei suostunut tekemään terveydellensä vaarallista työtä (TE-toimisto yritti pakottaa ystäväni sellaiseen työhön, joka olisi vaarantanut hänen terveytensä ja aiheuttanut hänelle ruumiillista kipua, vaikka TE-toimistossa oli tiedot hänen terveydentilasta ja hän oli aina ollut rehellinen terveydentilastaan).

Harkitsen novellikokoelman julkaisemista ensimmäiseksi Amazonissa Kindle-muodossa ja sitten mahdollisesti myös muissa paikoissa, jos se osoittautuu myyntimenestykseksi. Toivon, että kokoelma myy hyvin, koska haluan tukea ystävääni kokoelman avulla.

• *Halukas ostaja*

Aspiring author kirjoitti: "Harkitsen novellikokoelman julkaisemista ensimmäiseksi Amazonissa Kindle-muodossa ja sitten mahdollisesti myös muissa paikoissa, jos se osoittautuu myyntimenestykseksi. Toivon, että kokoelma myy hyvin, koska haluan tukea ystävääni kokoelman avulla."

Kun julkaiset tämän kokoelman, kerrohan heti mistä sen voi ostaa. Haluan ehdottomasti lukea tämän kokoelman - oli se sitten lyhyt tai pitkä kokoelma. Tällaista yritteliäisyyttä voi tukea jo pelkästään sen takia, että kyseessä on kokoelma, joka paljastaa TE-toimistojen häikäilemättömyyden muille ihmisille.

• Toinen22

>Kun julkaiset tämän kokoelman, kerrohan heti mistä sen voi ostaa.
      >Haluan ehdottomasti lukea tämän kokoelman - oli se sitten lyhyt tai pitkä
      >kokoelma. Tällaista yritteliäisyyttä voi tukea jo pelkästään sen takia, että
      >kyseessä on kokoelma, joka paljastaa TE-toimistojen häikäilemättömyyden
      >muille ihmisille.

Samat sanat... Tällaista kokoelmaa voi tukea. On jo aikakin, että jollain on innostusta tehdä tällainen kokoelma, koska yhteiskunnan epäkohtia ja kaikenlaisia tapahtuneita laittomuuksia voi käyttää mainiosti hyödyksi tällaisissa kokoelmissa.

Toivotan onnea kokoelman kirjoittamiseen ja julkaisemiseen.

>Laitoin blogin pystyyn eilen. Teen siihen vielä hiukan tekstiä tänä aamuna
      >ja annan sitten sen osoitteen tänne.

Hienoa. Kerrohan osoite heti, kun saat kaiken valmiiksi.

• Vihdoinkin!

Kannatan itse aikaisemmin mainitun kauhunovellikokoelman kirjoittamista. Tunnustan, että haluaisin kovasti päästä lukemaan TE-toimiston tomppeleiden toimista ja kohtaloista kauhumuodossa.

Kannatan myös blogien ylläpitämistä ja vääryyksien paljastamista. TE-toimisto on valtion alainen laitos ja tämän vuoksi TE-toimiston pitää toimia lain mukaan. Jos siellä töpeksitään pahasti, vääryydet pitää tuoda kaikkien nähtäville ilman sensurointia. Jos virheitä piilotellaan, eikä oteta vastuuta toimista, TE-toimisto menettää asiakkaiden luottamuksensa.

• työtön kynäri

http://reilusuomi.wordpress.com/

Tässä tämmöinen ajatuksenalku. Tervetuloa kommentoimaan. Laitoin aluksi moderoinnin päälle, mutta poistan sen, jos kommentit mahdollistavat sen.

Saa arvostella ja vaikka pilkata, ja omia tarinoita voi kertoa täällä. En aio vatvoa omaa tilannettani; en ole kaikkein huono-osaisimpia. Enempi minua kiinnostaisi teidän tarinanne. Tuossa on nyt taas yksi paikka, jonne niitä voi kirjoittaa.

• <<x>>

Hienoa, täytyykin vilkaista tuota sivua. :) Kiitoksia linkin laittamisesta.

Arvostan suuresti ihmisiä, joilla on rohkeutta laittaa pystyyn tuollaisia blogeja.

Lisäksi arvostan henkilöitä, jotka haluavat kirjoittaa kirjoja näistä aiheista (kuten tuota ylläolevaa henkilöä, joka tekee kauhukokoelmaa TE-toimistoaiheista).

Toivotan kummallekin oikein paljon onnea ja menestystä!

• hetiostamaan

Sinä kauhukokoelman kirjoittaja, kerrohan heti, kun olet julkaissut kokoelman. Haluan ehdottomasti päästä lukemaan kunnon splätterillä höystettyä "TE-toimistokauhua". :)

Hienoa, että joillakin on intoa tehdä tällaista, koska kaikki laittomuudet pitää tuoda esille (oli sitten kyse oikeista tapahtumista tai kauhulla höystetyistä oikeista tapahtumista). Tsemppiä!

• apuahalutaan

Onko kellään tietoa hyvistä julkaispaikoista paljastuskirjalle?

• 122+8

Jos ei halua tehdä kirjallaan rahaa, niin paras paikka on jollain ulkomaisella palvelimella, jolloin kukaan ei voi poistattaa sitä netistä.

• 4+4+4

>Onko kellään tietoa hyvistä julkaispaikoista paljastuskirjalle?

Nykyaikana kannattanee harkita esim. blogin ylläpitämistä. Jos jollain kustantajalla on mielenkiintoa, voi myös ehkä saada julkaisusopimuksen.

• työtön kynäri
      • työtön kynäri

Niin, muuten, en pidätä itselläni mitään tekijänoikeuksia blogini tekstiin. Olisin hyvin iloinen, jos kirjoitelmistani olisi hyötyä edes joillekin. Samoin ilahtuisin, jos te, joilla on ajatuksia, parannusehdotuksia, kokemuksia tai mitä tahansa, mitä haluaisitte jakaa, kirjoittaisitte blogiini. Tähän mennessä on tullut vain yksi englanninkielinen spämmi jostain muilta mailta.

Tietysti, jos joku aikoo vaikkapa tarjota jollekin lehdelle blogini tekstejä, tai julkaista ne vaikka kirjassaan, olisi kiva, jos blogini mainitaan lähteenä. En kyllä aio haastaa ketään oikeuteen, jos tätäkin toivettani rikotaan. Tärkeintä on, että näistä asioista puhutaan.

• Oikealla asialla
        työtön kynäri kirjoitti:

Niin, muuten, en pidätä itselläni mitään tekijänoikeuksia blogini tekstiin. Olisin hyvin iloinen, jos kirjoitelmistani olisi hyötyä edes joillekin. Samoin ilahtuisin, jos te, joilla on ajatuksia, parannusehdotuksia, kokemuksia tai mitä tahansa, mitä haluaisitte jakaa, kirjoittaisitte blogiini. Tähän mennessä on tullut vain yksi englanninkielinen spämmi jostain muilta mailta.

Tietysti, jos joku aikoo vaikkapa tarjota jollekin lehdelle blogini tekstejä, tai julkaista ne vaikka kirjassaan, olisi kiva, jos blogini mainitaan lähteenä. En kyllä aio haastaa ketään oikeuteen, jos tätäkin toivettani rikotaan. Tärkeintä on, että näistä asioista puhutaan.

Wau, hienon kyselyn olet tehnyt :)

• Assuan
        työtön kynäri kirjoitti:

Todella hienoa, että joku jaksaa nähdä vastarintaan nousun vaivan. Kävin äsken laittamassa blogiisi kaksi kommenttia, toivottavasti sadat elleivät tuhannet seuraavat perässä!

• työtön kynäri
        Assuan kirjoitti:

Todella hienoa, että joku jaksaa nähdä vastarintaan nousun vaivan. Kävin äsken laittamassa blogiisi kaksi kommenttia, toivottavasti sadat elleivät tuhannet seuraavat perässä!

Kiitos mielipiteistä. Olisi mukavaa saada tuhansittain kommentteja, mutta sitten varmaan joudun poistamaan moderoinnin ja poistamaan spämit jälkeenpäin. Se voisi kyllä ollakin parempi. Tässä Suomi24:ssä esimerkiksi on se hyvä puoli, että kommenttinsa näkee heti.

Eilen tuli Kelan "lehti joka kotiin". Täyttää 75 vuotta, Kela, ja tarjoaa kahvit asiakkailleen 19.30. marraskuuta, tarkka aika annetaan paikallislehdissä myöhemmin. Kahvitilaisuuksiin tulee myös "Kelan keskushallinnon edustaja". Hänellehän voi käydä kertomassa oikein joukolla, mitä mieltä on Kelan teettämästä gallupista, joka muka antaa Kelan palveluille kouluarvosanan 9,1. Voisi myös arvioida lehtisen päätoimittajan Seija Kauppisen pääkirjoitusta, jossa hän keskittyy kuvailemaan Kelan tukia saavia potentiaalisiksi rikollisiksi; asuinkumppaneita ja satunnaisia töitä ei ilmoiteta jne. Törkeää köyhien ihmisten leimailua ihmiseltä, jonka työnä olisi tietää paremmin. Jos hän olisi kirjoittanut ideoitaan siitä, miten yhteiskuntamme eriarvoisuutta voitaisiin vähentää, se olisi ollut kauniimpaa lukea, vaikka sitten pelkkää sanahelinää olisi ehkä ollutkin. Rehellinen tunnustus, että Kela tekee paljon virheitä tukipäätöksissään ja miten se vaikuttaa köyhien, tulottomien ihmisten elämään, olisi ollut iloinen yllätys. Tilastoja siitä, miten itsemurhaluvut poikkeavat Kelan tukia saavien (tai niiden, joilta jopa ne on evätty) ja työtä tekevien välillä; kuvaus siitä, miten nykyvuokrilla voi elää jossakin kaupungissamme sinkkuna Kelan viidelläsadalla kuussa; säästövinkkejä tukea saaville; selostus siitä, miksi toiminimen rekisteröinyt menettää tukensa vaikkei saisi euroakaan tuloa "yrityksestään"... Kaikkea tuota olisin halunnut lukea. Säilytän tuon lehtisen historiallisena todisteena nykyisen Suomen kyykytyssysteemistä. Jospa ensi vuonna jo olisi asiat paremmin. Ei kai ne muutu, ellemme me kansalaiset niitä ala muuttaa.

Tuosta lehtisestä tämäkin:

"Keski-ikäinen mies tuomittiin kuukauden ehdolliseen vankeuteen törkeästä petoksesta. Mies huijasi Kelalta liki 11000 euroa työmarkkinatukea, vaikka oli samaan aikaan aloittanut yritystoiminnan."

Eli joku yritteliäs työtön oli kuvitellut parantavansa prospektejaan rekisteröimällä toiminimen, mutta oli huomannut, ettei asiakkaita tulekaan. Oliko hän sitten jättänyt "yrityksensä" toimintaan, optimistisesti uskoen sen vielä alkavan tuottaa tulosta. Samalla varmaan maksoi niitä yritystä tukahduttavia ennakkoveroja ja eläkemaksuja ja sitten vielä sai Kelan niskaansa yritteliäisyytensä palkaksi. Tämä on suuri epäkohta perusturvasysteemissämme nykyään. Yritteliäisyyttä ei sallita. En ymmärrä, miksi olemme antaneet asioiden olla tällä mallilla näin kauan. Minusta niiden on aika muuttua nyt.

• f dfdsgdfgdf
        työtön kynäri kirjoitti:

Kiitos mielipiteistä. Olisi mukavaa saada tuhansittain kommentteja, mutta sitten varmaan joudun poistamaan moderoinnin ja poistamaan spämit jälkeenpäin. Se voisi kyllä ollakin parempi. Tässä Suomi24:ssä esimerkiksi on se hyvä puoli, että kommenttinsa näkee heti.

Eilen tuli Kelan "lehti joka kotiin". Täyttää 75 vuotta, Kela, ja tarjoaa kahvit asiakkailleen 19.30. marraskuuta, tarkka aika annetaan paikallislehdissä myöhemmin. Kahvitilaisuuksiin tulee myös "Kelan keskushallinnon edustaja". Hänellehän voi käydä kertomassa oikein joukolla, mitä mieltä on Kelan teettämästä gallupista, joka muka antaa Kelan palveluille kouluarvosanan 9,1. Voisi myös arvioida lehtisen päätoimittajan Seija Kauppisen pääkirjoitusta, jossa hän keskittyy kuvailemaan Kelan tukia saavia potentiaalisiksi rikollisiksi; asuinkumppaneita ja satunnaisia töitä ei ilmoiteta jne. Törkeää köyhien ihmisten leimailua ihmiseltä, jonka työnä olisi tietää paremmin. Jos hän olisi kirjoittanut ideoitaan siitä, miten yhteiskuntamme eriarvoisuutta voitaisiin vähentää, se olisi ollut kauniimpaa lukea, vaikka sitten pelkkää sanahelinää olisi ehkä ollutkin. Rehellinen tunnustus, että Kela tekee paljon virheitä tukipäätöksissään ja miten se vaikuttaa köyhien, tulottomien ihmisten elämään, olisi ollut iloinen yllätys. Tilastoja siitä, miten itsemurhaluvut poikkeavat Kelan tukia saavien (tai niiden, joilta jopa ne on evätty) ja työtä tekevien välillä; kuvaus siitä, miten nykyvuokrilla voi elää jossakin kaupungissamme sinkkuna Kelan viidelläsadalla kuussa; säästövinkkejä tukea saaville; selostus siitä, miksi toiminimen rekisteröinyt menettää tukensa vaikkei saisi euroakaan tuloa "yrityksestään"... Kaikkea tuota olisin halunnut lukea. Säilytän tuon lehtisen historiallisena todisteena nykyisen Suomen kyykytyssysteemistä. Jospa ensi vuonna jo olisi asiat paremmin. Ei kai ne muutu, ellemme me kansalaiset niitä ala muuttaa.

Tuosta lehtisestä tämäkin:

"Keski-ikäinen mies tuomittiin kuukauden ehdolliseen vankeuteen törkeästä petoksesta. Mies huijasi Kelalta liki 11000 euroa työmarkkinatukea, vaikka oli samaan aikaan aloittanut yritystoiminnan."

Eli joku yritteliäs työtön oli kuvitellut parantavansa prospektejaan rekisteröimällä toiminimen, mutta oli huomannut, ettei asiakkaita tulekaan. Oliko hän sitten jättänyt "yrityksensä" toimintaan, optimistisesti uskoen sen vielä alkavan tuottaa tulosta. Samalla varmaan maksoi niitä yritystä tukahduttavia ennakkoveroja ja eläkemaksuja ja sitten vielä sai Kelan niskaansa yritteliäisyytensä palkaksi. Tämä on suuri epäkohta perusturvasysteemissämme nykyään. Yritteliäisyyttä ei sallita. En ymmärrä, miksi olemme antaneet asioiden olla tällä mallilla näin kauan. Minusta niiden on aika muuttua nyt.

Työttömiä on siis puolisen miljoonaa.

Jos vilpillisyys olisi ongelma, edellytettäisiin varmaan, että ainakin - sanotaan vaikka - 10% tuen saajista yrittää vääristellä tulojaan tai olosuhteitaan tukiensa maksimoimiseksi, eli 50 000. Kelan oman lehden mukaan väärinkäytösEPÄILYJÄ tulee noin 1700 vuodessa. Valtava summa? Ja ne ovat vain epäilyjä. Ja niihin luetaan nekin tapaukset, joissa luonnollinen oikeus olisi tuen saajan puolella, vaikka laki tai työkkärin ja Kelan käytäntö onkin heitä vastaan.

Törkeää vääristelyä siis.

Lyötyä lyödään.

Potkitaan joukolla maassa jo makaavaa. Aivan kuin joku naisen kivittäminen jossain päin maailmaa. Aina pitää löytää joku syntipukki.

• Aspiring author

>Laitoin blogiini kyselyn työvoimatoimiston virkailijoille:
        >http://reilusuomi.wordpress.com/2012/10/08/kysely-tyovoimatoimiston-virkailijalle/

Tuo on kyllä hieno kysely! Vihdoinkin kunnon kysely, jossa otetaan selvästi kantaa ajankohtaisiin ja kipeisiin asioihin.

Minulta on pian tulossa kauhunovellikokoelma Amazoniin. Erään tuttavani mukaan se on "rautaista kamaa", koska syylliset saavat kunnolla ansionsa mukaan.

• työtön kynäri
        Aspiring author kirjoitti:

>Laitoin blogiini kyselyn työvoimatoimiston virkailijoille:
        >http://reilusuomi.wordpress.com/2012/10/08/kysely-tyovoimatoimiston-virkailijalle/

Tuo on kyllä hieno kysely! Vihdoinkin kunnon kysely, jossa otetaan selvästi kantaa ajankohtaisiin ja kipeisiin asioihin.

Minulta on pian tulossa kauhunovellikokoelma Amazoniin. Erään tuttavani mukaan se on "rautaista kamaa", koska syylliset saavat kunnolla ansionsa mukaan.

Älä unohda kertoa kirjastasi täällä, kunhan se on saatavilla. Haluaisin ilman muuta lukea sen. Varmaan monet haluavat.

Kyselyyn voin lisätä kysymyksiä, jos tulee mieleen, tai jos joku ehdottaa. Heräsin yhtenä aamuna ja nuo blogiin laittamani kysymykset pursuivat ulos aivoistani. En ehtinyt edes tietokonetta käynnistää, vaan raapustin ne irtopapereille ensin. Jospa tästä työttömyydestä ja kyykytyksestä voisi löytyä myönteinenkin puoli; se motivoi kirjoittamaan. Jos kaikki olisi aina hyvin, mistäpä sitä kirjoittaisi? Ja jos on vielä luonteeltaan sellainen pikku soturi, tai paremminkin Donna Quijote...

• Mies ei ies
        f dfdsgdfgdf kirjoitti:

Työttömiä on siis puolisen miljoonaa.

Jos vilpillisyys olisi ongelma, edellytettäisiin varmaan, että ainakin - sanotaan vaikka - 10% tuen saajista yrittää vääristellä tulojaan tai olosuhteitaan tukiensa maksimoimiseksi, eli 50 000. Kelan oman lehden mukaan väärinkäytösEPÄILYJÄ tulee noin 1700 vuodessa. Valtava summa? Ja ne ovat vain epäilyjä. Ja niihin luetaan nekin tapaukset, joissa luonnollinen oikeus olisi tuen saajan puolella, vaikka laki tai työkkärin ja Kelan käytäntö onkin heitä vastaan.

Törkeää vääristelyä siis.

Lyötyä lyödään.

Potkitaan joukolla maassa jo makaavaa. Aivan kuin joku naisen kivittäminen jossain päin maailmaa. Aina pitää löytää joku syntipukki.

Olet oikeassa. Omassa tapauksessa Turun työvoimatoimisto nosti petossyytteen minua vastaan, kun olin perustamassa yritystä ja hain sille nimeä EU:sta , prosessin aikana he syyttivät minua täysin ilman perusteita "salayrittäjyydestä" ja petoksesta, jonka he hävisivät Hgin Käräjäoikeudessa ja silti heillä oli muka lainvoimainen oikeus vastoin Käräjäoikeuden päätöstä periä minulta takaisin rahoja, joita en ollut pettänyt.
        Nämä nimet aion tuoda esille, heti kun saan vastauksen Turun Käräjäoikeudelta---johon jouduin asian uudelleen kiikuttamaan, koska Ulostotto alkoi periä minulta rikollisella tavalla "muka saataviaan"...

• dvhgfjg hjf
        Mies ei ies kirjoitti:

Olet oikeassa. Omassa tapauksessa Turun työvoimatoimisto nosti petossyytteen minua vastaan, kun olin perustamassa yritystä ja hain sille nimeä EU:sta , prosessin aikana he syyttivät minua täysin ilman perusteita "salayrittäjyydestä" ja petoksesta, jonka he hävisivät Hgin Käräjäoikeudessa ja silti heillä oli muka lainvoimainen oikeus vastoin Käräjäoikeuden päätöstä periä minulta takaisin rahoja, joita en ollut pettänyt.
        Nämä nimet aion tuoda esille, heti kun saan vastauksen Turun Käräjäoikeudelta---johon jouduin asian uudelleen kiikuttamaan, koska Ulostotto alkoi periä minulta rikollisella tavalla "muka saataviaan"...

Tämä on jotenkin niin törkeää ja uskomatonta, ettei oikein tiedä, mitä sanoa. Jossakin sivistyneemmässä maassa, sanotaan nyt vaikka Australiassa, saa hankkia 14000 € vuodessa (suunnilleen) omasta yrityksestä, työstä, säästöistä, ennen kuin menee edes yhtään veroa, ja vakuutus- ja eläkemaksut ovat vapaaehtoisia. Peruskansaneläkkeen saa sitten aikoinaan, vaikkei olisi maksanut mitään yrityseläkemaksuja. Ja jos oman yrityksen tulot putoavat, on oikeutettu saamaan työttömyysavustusta tarvittaessa. Näin minulle ainakin sikäläisestä Centrelinkistä kerrottiin pari vuotta sitten - en tiedä onko asia muuttunut.

Suomessa halutaan estää pienten yritysten perustaminen, varsinkin, jos yrityksen aloittaja on parhaillaan työtön. Vain niiden, joilla jo on työtä, annetaan vaurastua ja itsenäistyä. Minusta tämä on jo ihmisoikeusrikos.

• Aspiring author

>Älä unohda kertoa kirjastasi täällä, kunhan se on saatavilla.
      >Haluaisin ilman muuta lukea sen. Varmaan monet haluavat.

Kyllä minä kerron heti, kun kauhukokoelma on saatu valmiiksi. En välttämättä ole kovin hyvä kirjailijana, koska englanti ei ole äidinkieleni, mutta haluan tämän englanninkielisen kokoelman avulla tuoda esille yhteiskuntamme epäkohtia, koska ne ovat melkein kuin dystopista scifiä - ainoa ero on se, että yhteiskuntamme ovat valitettavasti totta, eivätkä tieteiskuvitelmaa.

Voin sanoa, että tässä novellikokoelmassa työkkärin virkailija saa ansionsa mukaan. Olen hyödyntänyt eräässä tarinassa splatter- ja slasher-elementtejä melko paljon ja kaikki yksityiskohdat kuvataan melko tarkasti. (Tämä varmaan miellyttää niitä henkilöitä, jotka ovat joutuneet kokemaan kaltoinkohtelua työkkärissä.)

Olen muuttanut henkilöiden nimet ja tapahtumapaikat, mutta tarinat pohjautuvat tositapahtumaan, joka on erittäin järkyttävä, koska TE-toimisto rikkoi törkeästi lakia, eikä ottanut vastuuta seurauksista.

Muuten, sinulla on hieno blogi. :) Kerroin siitä parille tuttavalleni ja he kehuivat sitä myös.

• työtön kynäri

Kiitos vaan. En ole vielä oppinut laittamaan sinne koristuksia ja teemankin valitsin aika yksinkertaisen, mutta teksti lienee tärkeintä. Ehkä piirtelen joitakin sarjakuvia tai pilakuvia sinne, kunhan saan inspiraation. Kaipaisin lukijoiden kommentteja sinne myös. Mielelläni lukisin pätkän englanninkielistä tekstiäsi, jos rohkenet lähettää (ei koko juttua kannata, tuntemattomalle). Voisin antaa oman arvioni, onko se sujuvaa. Ei omakaan englantini kyllä täydellistä ole. Se vaan on nyt ongelma, etten muista sen sähköpostin salasanaa, enkä viitsi ihan oikeaa osoitettani antaa. Jospa se jostain löytyy, kun pengon. Osoite on reilusuomi @ yahoo.fi.

• Koska julkaistaan?

Koska novellikokoelma julkaistaan? Fiktiivisten tarinoiden kirjoittaminen tästä aiheesta kuulostaa minusta erittäin hyvältä idealta.

Ilmoittaudun heti vapaaehtoiseksi ostajaksi, koska haluan lukea kuinka TE-toimisto pannaan maksamaan laittomuuksista.

• TVVJH

Työkkärissä tehdään virheitä oikein roppa kaupalla mutta millä ihmeellä nämä veijarit saataisiin rikossoikeuden eteen vastaamaan tekemistään. Hallinto-oikeudet ja varsinkin lautakunnat kun ovat sitä ihteään.

• Ja eikun kiertoon
    • Aspiring author

>Paljastavia kysymyksiä TE-toimistolle vaikka johonkin nettisivulle, jossa
      >saa valita vastaukset. Vähän niinkuin tähän malliin

Tuo on kyllä todella hyvä kysely. :) Saisiko tuon printata ihan vapaasti ja viedä TE-toimiston virkailijoille? Tiedän tuttavani kautta pari henkilöä, joille sen voisi lahjoittaa, koska he ovat tehneet laittomia ja laittomuutta hipovia päätöksiä.

Olen itse parhaillaan viimeistelemässä kauhutarinakokoelmaa. Luulen, että sen muutamat kohdat ovat "unforgettable reading experience" -tasolla niille henkilöille, jotka haluavat nähdä fiktiivisesti kuinka laittomuuksia tekevät henkilöt laitetaan vastuuseen teoistaan.

Ja mikä parasta, tämä kokoelma tulee myyntiin joka puolella maailmaa, joten Suomessa tehtävistä laittomuuksista leviää sana myös ulkomaille fiktiivisen tekstin avulla. Olen pyytänyt arvostelua parilta arvostetulta henkilöltä, joten sana pannaan kiertämään tehokkaasti.

Toivon, että tämä kokoelma tulee auttamaan työttömien asemaa Suomessa, koska on jo korkea aika laittaa TE-toimistot vastuuseen siellä tehtävistä laittomuuksista.

• työtön kynäri

Saa printata ja käyttää vapaasti. Voi muokata haluamakseen. Voi myös lähettää minulle lisää kysymyksiä listaan laitettavaksi. Jos kaikesta tästä on apua, olen todella iloinen.

[email protected]

• reilusuomi
        työtön kynäri kirjoitti:

Saa printata ja käyttää vapaasti. Voi muokata haluamakseen. Voi myös lähettää minulle lisää kysymyksiä listaan laitettavaksi. Jos kaikesta tästä on apua, olen todella iloinen.

[email protected]

Kiitos muuten kaikille, jotka ovat lähettäneet kysymyksiä. Joitakin niistä olen liittänyt listalle, osittain muokattuna. Edelleen saa vapaasti käyttää kuka vaan haluaa.

Oletteko muuten huomanneet tämän vuoden aikana jonkinlaista terästymistä työnhakijoiden keskuudessa? Ei ihan anneta potikia itseään päähän ja aletaan nähdä mahdollisia ratkaisujakin vaikeuksiin, eikä sorruta uskomaan, että työttömyyden syy on pelkästään meissä työnhakijoissa. Syytä tietysti voi olla meissäkin, mutta enemmän lienemme uhri kuin syyllinen. Vai mitä?

• Aspiring author

Kiitos printtausluvan antamisesta! :)

Vienkin tämän paikalliseen TE-toimistoon. Olisi kyllä kiva nähdä virkailijoiden ilmeet, kun he ryhtyvät lukemaan paperia. ;)

Minun kauhunovellikokoelma alkaa olla julkaisua vaille valmis. Se tulee ensin myyntiin Kindle-muodossa. Pyrin laatimaan sitä kautta pohjan printtipainokselle ja mahdolliselle korjatulle toiselle painokselle, jos tässä versiossa on jotain virheitä yms.

Omaa tuotosta ei ehkä pitäisi mainostaa tällä tavalla, mutta eräs tuttavani, joka on äimistellyt TE-toimiston toimia ja on itse TE-toimiston laittomuuksien uhri, totesi kirjan olevan "helvetin rankkaa kamaa", joka saattaa järkyttää TE-toimiston virkailijoita aika pahasti. Jos tilanne todellakin on tällainen, olen erittäin tyytyväinen aikaansaannokseen, koska fiktiivisessä tekstissä pystyy antamaan mielikuvitukselle siivet. :)

• EiArmoa

Kas, tuohan kuulostaa hyvältä! :)

Hyvä, että Suomessa on sellaisia henkilöitä, jotka uskaltavat tuoda julkisuuteen tällaisia asioita.

Toivotan hyvää onnea sekä blogikirjoittajalle että kauhunovellikokoelman tekijälle! :) Teidänlaisia ihmisiä tarvitaan tässä maassa.

Milloin novellikokoelma julkaistaan? Mistä se kertoo?

• Aspiring author

>Milloin novellikokoelma julkaistaan? Mistä se kertoo?

Kauhunovellikokoelma julkaistaan lähipäivinä. Kokoelmassa on lyhyitä tarinoita ja yksi pidempi tarina. Kirjassa on sysimustaa huumoria ja runsaasti erilaisia kauhuelementtejä.

Tässä kokoelmassa käsitellään erästä TE-toimistossa tapahtunutta lainvastaista tapahtumaa kauhumuodossa. Henkilöt ja tapahtumapaikat on muutettu, koska kyseessä on fiktiivinen kokoelma, mutta tapahtumat pohjautuvat järkyttävään tositarinaan.

Toivon, että tulette pitämään kokoelmasta.

• Aspiring author

Jatkona mainitsen, että tässä kauhunovellikokoelmassa syylliset saavat ansionsa mukaan. (Enempää en paljasta. ;-))

• 22+10+22

Asprigin author kirjoitti: "Jatkona mainitsen, että tässä kauhunovellikokoelmassa syylliset saavat ansionsa mukaan. (Enempää en paljasta. ;-)) "

Vau - tämän minä haluan lukea! =) Tämä novellikokoelma vaikuttaa aika "räjähtävältä". :)

• 2+8

Minustakin tuo novellikokoelma vaikuttaa oikein hyvältä. Se täytyykin ostaa itselleen, kun se julkaistaan.

Tuo yllä ollut kysely oli hauskaa ja erittäin osuvaa tekstiä. Kiitos, kun näit vaivaa sen tekemisen! :)

• Aspiring author

Kauhunovellikokoelmani julkaistaan viikon sisällä. Kuten jo totesinkin, tässä novellikokoelmassa syylliset saavat ansionsa mukaan lennokkaan mielikuvituksen saattelemana (tapahtumat ovat rankkoja).

• tahtoolukea

>>Kauhunovellikokoelmani julkaistaan viikon sisällä. Kuten jo totesinkin, tässä
      >>novellikokoelmassa syylliset saavat ansionsa mukaan lennokkaan
      >>mielikuvituksen saattelemana (tapahtumat ovat rankkoja).

Tämähän kuulostaa erittäin lupaavalta! =) Olenkin jo pidemmän aikaa halunnut lukea TE-toimistokauhua, koska sellaista ei ole olemassa.

Jos syylliset todellakin saavat ansionsa mukaan (tai jopa vähän enemmän ja vielä todella rankalla tavalla), menestys on taattu! Luulen, että me kaikki, jotka olemme joutuneet kokemaan TE-toimistoissa puolilaitonta kohtelua ja laillisuuden rajoja hipovia toimenpiteitä, haluamme lukea miten syyllisiä rangaistaan mahdollisimman rankasti. (Jos meitä työttömiä kohdellaan huonosti, emmekä voi tehdä asialle mitään, on ainakin kiva kuvitella mitä kaikkea voikaan tapahtua kirjallisuuden puolella.)

Tuleeko novellikokoelmalle mahdollisesti jatkoa? Aiotko tutkia ja syventää kokoelmaa toisilla tarinoilla? (Pahoittelen, jos tiedustelen liikaa, mutta tällaisen novellikokoelman lukemista on vaikea odottaa. ;-))

• Olen kuulolla

Mahtava idea!

• Aspiring author

>Tuleeko novellikokoelmalle mahdollisesti jatkoa? Aiotko tutkia
        >ja syventää kokoelmaa toisilla tarinoilla?

Novellikokoelmalle on tulossa jatkoa. Aion käsitellä jatko-osassa/jatkokokoelmassa lisää TE-toimistossa tapahtuneita laittomuuksia, mutta skaala on entistä laajempi.

Viimeistelen parhaillaan novellikokoelmaa. Yritän saada viimeistelyn valmiiksi mahdollisimman pian, jotta kokoelma voidaan julkaista. Käsittääkseni tällaista kokoelmaa ei ole vielä tehty, joten aihe on uusi.

On mahdollista, että saatan syventää kokoelmaa muillakin tarinoilla. Tällä hetkellä kokoelmassa on lyhyitä tarinoita, jotka käsittelevät erästä TE-toimistossa oikeasti tapahtunutta järkyttävää lainvastaista asiaa kauhumuodossa. Näissä tarinoissa laittoman päätöksen tehnyt TE-toimiston joutuu kokemaan kaikenlaista... (tällaista ei tietenkään tapahdu oikeasti, mutta onhan sitä kiva kuvitella mitä kaikkea voisi tapahtua, jos jokin henkilö sattuisi menettämään järkensä ja ryhtyisi kostamaan saamaansa kohtelua eli potut annettaisiin pottuina mahdollisimman rankalla tavalla). Tämä novellikokoelma käsittelee siis kostoa ja siihen liittyviä asioita.

Toivon, että tämä fiktiivinen tositapahtumiin perustuva kokoelma kiinnostaa lukijoita.

• Aspiring author

>Tuleeko novellikokoelmalle mahdollisesti jatkoa? Aiotko tutkia
        >ja syventää kokoelmaa toisilla tarinoilla?

Novellikokoelmalle on tulossa jatkoa. Aion käsitellä jatko-osassa/jatkokokoelmassa lisää TE-toimistossa tapahtuneita laittomuuksia, mutta skaala on entistä laajempi.

Viimeistelen parhaillaan novellikokoelmaa. Yritän saada viimeistelyn valmiiksi mahdollisimman pian, jotta kokoelma voidaan julkaista. Käsittääkseni tällaista kokoelmaa ei ole vielä tehty, joten aihe on uusi.

On mahdollista, että saatan syventää kokoelmaa muillakin tarinoilla. Tällä hetkellä kokoelmassa on lyhyitä tarinoita, jotka käsittelevät erästä TE-toimistossa oikeasti tapahtunutta järkyttävää lainvastaista asiaa kauhumuodossa. Näissä tarinoissa laittoman päätöksen tehnyt TE-toimiston joutuu kokemaan kaikenlaista... (tällaista ei tietenkään tapahdu oikeasti, mutta onhan sitä kiva kuvitella mitä kaikkea voisi tapahtua, jos jokin henkilö sattuisi menettämään järkensä ja ryhtyisi kostamaan saamaansa kohtelua eli potut annettaisiin pottuina mahdollisimman rankalla tavalla). Tämä novellikokoelma käsittelee siis kostoa ja siihen liittyviä asioita.

Toivon, että tämä fiktiivinen tositapahtumiin perustuva kokoelma kiinnostaa lukijoita.

Korjaus: Näissä tarinoissa laittoman päätöksen tehnyt TE-toimiston joutuu kokemaan kaikenlaista... = Näissä tarinoissa laittoman päätöksen tehnyt TE-toimiston virkailija joutuu kokemaan kaikenlaista...

(Pahoittelen kirjoitusvirhettä.)

• 29vee

Tämä kuulostaa kyllä aika hyvältä... =)

• >heti ostamaan<

Yhdyn edelliseen kommenttiin. Tuo novellikokoelma kuulostaa todella hyvältä idealta.

On jo aikakin, että yhteiskunnan epäkohdat tuodaan ihmisten tietoon esim. fiktion myötä.

Amazon-julkaisu kuulostaa mielenkiintoiselta. Toivottavasti kirja julkaistaan myös Suomessa e-kirjana.

• ....................

Niin, sähköisessä muodossa sitä on helppo levittää; pdf on hyvä, tai rtf tai txt. Kirjat maksavat liikaa köyhän työttömän budjetissa.

• Aspiring author

Totta, sähköinen levitysmuoto on paras tällaisissa asioissa. PDF tai RTF ovat parhaita muotoja, mutta myös TXT on hyvä.

Tämän novellikokoelman tarkoituksen on tuoda esille yhteiskuntamme "mätäpaiseita" eli TE-toimistossa tapahtuvia laittomuuksia ja laillisuuden rajoja hipovia päätöksiä, joille ei löydy mitään järkeviä selityksiä.

Voin todeta, että tässä novellikokoelmassa syyllisiä rangaistaan. Olen tietenkin ottanut pieniä taiteellisia vapauksia rangaistusten suhteen, koska kyseessä on kauhunovellikokoelma. ;-)

• Video tutoriaali
      • gfhdfhdff

Niin, videoita, kuten sähköisiä kirjojakin, on helppo levittää katselijalta ja lukijalta toiselle. Ei tarvitse ostaa kalliita kirjoja ja videoita. Näinhän se käytännössä käy. Laitontahan se on ja valitettavaa tekijänoikeuksien kannalta, mikäli tekijä toivoo saavansa tuloa tekeleistään.

• 22+22

>flash animaatio siitä, kun asiakas menee vastaanotolle huijattavaksi, tai jokin
      >video tyyliin tällainen idis: http://www.howcast.com/videos/176467-How-to-Live-in-
      >Your-Car
      >videon aihe voisi olla:
      >How to avoid getting scammed in Finnish employemnt office

Tuo olisi kyllä hyvä! :)

Aikaisemmin mainittu novellikokoelma kiinnostaa minua kovasti.

• VauX45

"Aikaisemmin mainittu novellikokoelma kiinnostaa minua kovasti. "

Samoin... Se kiinnostaa todella paljon. Onkin jo aika, että TE-toimistosta kirjoitetaan tällaisia novellikokoelmia, koska käsittääkseni tämä on jotain uutta ja ennennäkemätöntä Suomessa.

• the-bel-dair

>> Onkin jo aika, että TE-toimistosta kirjoitetaan tällaisia
      >> novellikokoelmia, koska käsittääkseni tämä on jotain
      >> uutta ja ennennäkemätöntä Suomessa.

Minäkään en muista, että kukaan suomalainen olisi koskaan kirjoittanut mitään tällaista aikaisemminkin. Olen lukenut kirjallisuutta melko paljon, mutta tällainen novellikokoelma on aivan uusi, mutta *erittäin tervetullut* tuttavuus.

Minun täytyy todeta, että on hienoa, että Suomesta löytyy sellainen henkilö, jolla on rohkeutta kirjoittaa tällaisista aroista asioista kauhunovellikokoelma. Toivon, että kokoelmassa on rankkaa yhteiskuntakritiikkiä ja laittomia päätöksiä tekevät työkkärin virkailijat saavat ansionsa mukaan tarinoissa.

• 15+15

Tuo on kieltämättä mielenkiintoinen ja uudenlainen idea. Onnea hommaan!

• tehitlerit

Kyllä on jo aikakin ottaa tarkempaan keskusteluun tämä hitlerimäinen alistus toiminta näin 2000-luvulla!

Olisiko aika jo lakkauttaa te-toimistot ja liittää kaikki luukut yhteen?

• tarpeeseen

Minustakin on erittäin hyvä asia, että joku uskaltaa ottaa kantaan tällaisiin asioihin - oli kyseessä sitten joko blogi tai fiktiota sisältävä kirja. Hienoa toimintaa! :)

• VileVol

Minusta tuo kuulostaa erinomaiselta ajatukselta. En muista nähneeni mitään vastaavaa markkinoilla, joten kannatan omasta puolestani tällaisen novellikokoelman julkaisemista.

• Just a 10

Tuo on minustakin mitä mainioin idea! Kukaan ei ole vielä tehnyt tällaista, joten on aikakin, että suomalaisten "pyhiä TE-toimistoja" ravistellaan tällä tavalla. Toivottavasti novellit ovat tarpeeksi rankkoja.

• oho5

Kannattaa haastatella Tamperelaisia jos joku meinaa kirjaa väsätä:
      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012112816382050_uu.shtml

Ja pitäisköhän ilmoittaa valviraan että työkkärissä työntekijät toimivat lääkäreinä ja tuskin heillä on todistuksia näyttää että ovat päteviä arvioimaan ihmisten mielenterveyttä.

• oikeuteen,

Ilmoita valviraan. Kysy että, mitä toimenpiteitä aikovat tehdä näille "valelääkäreille" ?

• Aspiring author

Kirja on edelleen työn alla, mutta annoin parin tutun lukea tarinoita. Heidän mielestään tarinat ovat rautaisia, koska näissä kauhutarinoissa TE-toimiston virkailija pääsee maistamaan "omaa lääkettään".

Yritän viimeistellä kirjan pian.

• dsfdfggfdhs

Yritän miettiä, mitä kaikkia seuraamuksia olisi, jos julkaisisi kirjan omalla nimellään. Kuka haluaisi tulla tunnetuksi työttömänä? Sehän on rikos. Vai oliko se sairaus, vai asennevamma?

Ja ostaisiko kirjaa kukaan? Olisiko sen myynti edes tarpeen? Jos tarkoitus on tuoda esille yhteiskunnan epäkohta, parhaiten tulokseen pääsee, kun antaa kirjoituksensa sähköisessä muodossa yleiseen levitykseen, eikö vain? Työttömänä en ole juuri ostellut kirjoja, enkä ehkä ostaisi näitäkään. Ja ne, jotka eivät ole työttömiä, eivät ehkä ole kiinnostuneita. Lukijakunta voisi olla suppea. Ilmaiseksi annettu teksti taas voisi saavuttaa laajankin lukijakunnan. Mitä te arvelette?

• Tuskin voin odottaa

Mielestäni pohdintasi on oikeaan osuvaa. Tekisin samoin, eli laittaisin sen jakeluun netissä. Lisäksi lähettäisin hienoon tuotokseeni liittyvän linkin kaikkiin varteenotettaviin medioihin napakan, mutta sopivasti mausteisen tiedotteeni kera.

Kiitos sinulle jo etukäteen tästä hatunnoston arvoisesta teostasi :)

• Aspiring author
        Tuskin voin odottaa kirjoitti:

Mielestäni pohdintasi on oikeaan osuvaa. Tekisin samoin, eli laittaisin sen jakeluun netissä. Lisäksi lähettäisin hienoon tuotokseeni liittyvän linkin kaikkiin varteenotettaviin medioihin napakan, mutta sopivasti mausteisen tiedotteeni kera.

Kiitos sinulle jo etukäteen tästä hatunnoston arvoisesta teostasi :)

Tämä kirja tullaan julkaisemaan pseudonyymillä, koska kyseessä on kauhunovellikokoelma.

Tämän novellikokoelman tarinoiden tapahtumat pyörivät yhden TE-toimiston (nais)virkailijan ympärillä. Kyseinen virkailija on tehnyt laittomia päätöksiä ja joutuu vihdoinkin tilille tekemistään päätöksistä. Kun virkailija joutuu tilille tekemisistään, seuraukset ovat kammottavia hänelle.

Eri novelleissa (ja mininovelleissa) käsitellään virkailijan tekemää vakavaa virhettä monesta näkökulmasta, eikä virkailijaa päästetä helpolla.

Voin paljastaa, että tapahtumat perustuvat *järkyttäviin tositapahtumiin*, mutta nimet on muutettu. (Jos käyttäisin oikeita nimiä, kirjan julkaiseminen voisi olla monessakin mielessä mahdotonta.)

Aion julkaista kokoelman netissä. En ole vielä päättänyt veloitanko novellikokoelman lataamisesta jotain vai ei. Ilmainen novellikokoelma voisi tuoda mainetta, mutta täytyyhän kirjailijankin elää jollain tavalla, joten voisin harkita n. 3-5 euron hintaa (?).

Huom! Tämä kokoelma tullaan julkaisemaan englanniksi, koska aion julkaista sen ulkomaillakin.

• fgdsty

Tämä kirja tullaan julkaisemaan pseudonyymillä, koska kyseessä on kauhunovellikokoelma.

Tämän novellikokoelman tarinoiden tapahtumat pyörivät yhden TE-toimiston (nais)virkailijan ympärillä. Kyseinen virkailija on tehnyt laittomia päätöksiä ja joutuu vihdoinkin tilille tekemistään päätöksistä. Kun virkailija joutuu tilille tekemisistään, seuraukset ovat kammottavia hänelle.

Eri novelleissa (ja mininovelleissa) käsitellään virkailijan tekemää vakavaa virhettä monesta näkökulmasta, eikä virkailijaa päästetä helpolla.

Voin paljastaa, että tapahtumat perustuvat *järkyttäviin tositapahtumiin*, mutta nimet on muutettu. (Jos käyttäisin oikeita nimiä, kirjan julkaiseminen voisi olla monessakin mielessä mahdotonta.)

Aion julkaista kokoelman netissä. En ole vielä päättänyt veloitanko novellikokoelman lataamisesta jotain vai ei. Ilmainen novellikokoelma voisi tuoda mainetta, mutta täytyyhän kirjailijankin elää jollain tavalla, joten voisin harkita n. 3-5 euron hintaa (?).

Huom! Tämä kokoelma tullaan julkaisemaan englanniksi, koska aion julkaista sen ulkomaillakin.

Jos oot työtön, niin muista mainita "kirjalijan" urastasi työkkärissä. On meinaan selvityspyynnön paikka, koska selvästi työllistyt omassa työssäsi kuten vaikkapa Reijo Mäki tai Sofi Oksanen etkä ole oikeutettu päivärahaan.

• vt.hallik.

Kirjailijan kannalta olisi ehkä hyvä, jos kirjasta veloittaisi 3-5 euroa, koska tuloja on aina hyvä olla, mutta ilmainen kirja mahdollistaisi sen leviämisen työttömien keskuudessa esim. PDF-muodossa.

Minusta on oikein hyvä asia, että jollain on rohkeutta ja intoa tehdä tuollainen novellikokoelma. Sitä tarvitaan kipeästi tässä maassa, koska TE-toimistoilla tuntuu olevan melkein rajaton valta kohdella työnhakijoita huonosti. On jo aikakin, että virkailijat pannaan maistamaan omaa lääkettään tavalla tai toisella, koska olen melko varma, että monet tekevät tahallisesti laittomia päätöksiä.

Englanniksi julkaiseminen on todella hyvä asia, koska ulkomaalaistenkin on hyvä nähdä miten huonosti asiat ovat Suomessa.

• koira vm -08

Harmi, että virkailijat eivät voi tehdä vastaavaa TE-toimiston asiakkaat -kauhukirjaa salassapitovelvollisuuden vuoksi. Painajaismaista toimintaa kummallakin puolella pöytää...

Hei, nythän mä tajusin. Vika ei olekaan virkailijoissa, byrokraateissa tai työttömissä. Vika on ihmisissä yleensä. Sekopäistä sakkia.

Kannattaa jatkossa jutella vaikka koirille.

• gd4

"Harmi, että virkailijat eivät voi tehdä vastaavaa TE-toimiston asiakkaat -kauhukirjaa salassapitovelvollisuuden vuoksi. Painajaismaista toimintaa kummallakin puolella pöytää..."

Mikä salassapitovelvollisuus? Työkkärissä ei tunneta sellaista. Siellä nimenomaan rikotaan henkilötietolain 3§ pykälää silmää räpäyttämättä. http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990523

Rekisterinpitäjä (eli tässä tapauksessa TYP tai TE-toimisto) ei voi mennä kertomaan esim. yritykselle asiakkaan eli työttömän saamaa diagnoosia, tai mitään työttömään liittyviä ominaisuuksia ilman tämän suostumusta. Tästä huolimatta näin toimitaan. Siinä ei paljon laki pidättele kun halutaan karenssia!

• 22+22

Odotan itse innokkaasti tällaista teosta. Sen lukeminen lienee hauskaa. :)

Perustuvatko tapahtumat tositapahtumiin?

• ilmoitteles jatkosta

Eteneekö tämä ollenkaan !

Voitas jakaa jatkossa isollekkin joukolle eli koko Suomelle eri sivujen kautta ministeriötä myöten.

• 8-1=2

Nyt alkais oleen hyvä aika julkaista jotain. Julkisuus tekee ihmeitä. TE-toimiston ja typin toiminnoista olisi hyvä vaikka tehdä jonkilainen perusinfo. Tässä maassa ei työtön pärjää ilman lakimiestä tai asiantuntijaa.

• ArkaluonteinenTieto

Eikös typeissä ole tapana, että ainakin 2 tätiä (sossun ja työkkärin ) on hiillostamassa työtöntä ja näin kenties rikkovat henkilötietolakia, päästessään näkemään ja kuulemaan työttömän arkaluonteisia tietoja. Siis työkkärin tädillä ei milestenäni ole mitään asiaan työttömän arkaluonteisina pidettyihin tietoihin. Että tulee vaatia, että vain 1 viranomainen on kerrallaan tilaisuutta työttömän kanssa pitämässä.

• kyykyttiiii

Pistin parille lakimiehelle viestiä, että tulisiko mukaan aktivointiorjahaastatteluun ja paljonko kustantaisi. Ei vastannut.

• lfhlahblahbl

HAhahahah sairaan hauskaa. :D

• lukea

Kirjoittakaa tietokoneellenne Virastot Suomimedia lukekaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      81
      3075
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      91
      1756
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      83
      1606
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      137
      1462
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1438
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      157
      1354
    7. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      159
      1273
    8. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      82
      1227
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      98
      1217
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      84
      1200
    Aihe