Pyhän Hengen olomuoto

Happiatomi

Onko Pyhä Henki pelkkää ilmaa, vai onko hänet mahdollisesti rakennettu muista aineista?

Onko kukaan koskaan nähnyt Pyhää Henkeä livenä? Enkeleitähän monet ovat nähneet.

35

254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voimallinen Henki

      Pyhän Hengen vaikutuksen havaitsee, kun joku alkaa puhua kielillä, tehdä ihmetekoja, parantaa sairauksia ja vammoja jne. Niin kuin apostolit ensimmäiseä helluntaina.

      • Business as usually

      • Ilmainen Armo
        Business as usually kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=YVIPF_PmHuQ

        http://www.youtube.com/watch?v=bpKR0REYrnY

        :( sääli ihmisiä joita viedään kuin pässiä narussa ja kolehdit ovat suuria - tämäkin kaveri tienaa kymmeniä miljoonia dollareita.joka vuosi.

        Näin se on: Kun ihminen kysyy itseltään onko jokin Pyhhän Hengen teko tulee hänen tutkia asia (siis ajatuksella, eikä vain tunteilla) - Pyhä Henki on Jumalasta ja siksi viisas, rakkaudellinen ja mikä tärkeintä Pyhä Henki ei koskaan valehtele. Jos joku sanoo parantavansa jonkun ihmisen, mutta ei sitä tee - silloin se ei ole Pyhän Hengen tekoa.. jos joku käyttää evankeliumia rikastuakseen - se ei ole Pyhän Hengen tekoa .. Jumala ei myy itseään tai pelastusta kenellekään - se on ilmainen.


    • totuus kirvelee

      Eli jos suomessa lääkäri töitä tehdessään puhuu potilaalleen vaikkapa englantia niin kyseessäkö on pyhän hengen vaikutus?


      Vai tarkoitatko nyt että kun aikuiset ihmiset höpöttävät siansaksaa jonka itsekkin salaa tietävät siansaksaksi, tapahtuukin oikeasti jumalan ihmeitä? Vai tarkoitatko sitä kun ihmiset heittäytyvät hekottelemaan ja hytkymään lattialle että silloin on pyhä henki liikkeellä? Jos tarkoitat näitä jälkimmäisiä asioita niin kerro miksi yksikään amputoitu raaja ei ole pyhällä hengelläkään kasvanut takaisin.

    • vapaus uskoa tai ei

      Onko rakkaus pelkkää ilmaa, vai onko se rakennettu muista aineista?

      Onko tuuli ilmaa vai onko se rakennettu muista aineista?

    • Happiaotmi
      Pyhä henki on Jumalan polttavatuli,se poltta kuonan pois jäljelle jää vain puhdas kulta eli pyhyys ja vanhurskaus,joka kirkastaa vain Jeesusta.
      Se ohjaa kulkemaan oikeaa tietä,opastaa,nuhtelee.
      Parantaa,jakaa armolahjoa niin kuin itse tahtoo,koska se on jumalan kolmas persoona,vain pyhä henki tietää mitä ihmisessä on ja kenelle henki ilmoitta uskovat välityksellä.
      Moose han sen näki palavssa pensaan muodossa vaikka se kukunut.

      • Jeesus ei pala

        Sen, jonka Mooses näki palavassa pensaassa, siis tulen.. hän oli tuleva Jeesus


    • jeesus ei pala
      Saattoi olla koska hänessä on kaikki tehty,mikä tehty on.

    • tieteellinen usko?

      Tässä tulee hieman erilainen ja luonnontieteellisempi näkemys/kysymys aiheesta. Toivon että se ei loukkaa ketään radikaalilla näkökulmallaan ja jos niin käy niin pahoitteluni jo etukäteen. Toivoisin kuitenkin että miettisitte asiaa objektiivisesti ennenkuin tyrmäätte koko ajatukseni:

      Onko mahdollista että pyhä henki on ainakin osittain siemennestettä? Jos pyhä henki kuljetti jumalan masturbaation avulla ejakuloiman siittiön neitsyen kohtuun jotta jumalan äpärälapsi saattoi syntyä niin ainakin silloin pyhä henki toteuttaa samaa funktiota kuin siemenneste normaalissa yhdynnässä. Tekninsesti ajatellen voisiko pyhän hengen nähdä ikään kuin siemennesteen henkenä tai kummituksena?

      • Pyhät arvot

        Muista, että pyhänhengen pilkkaa et saa anteeksi, et tässä ajassa etkä tulevassa ajattehhan paremmin mitä kirjoittelet. Pyhä henkin on nimenomaan pyhä ja olennaltaan osa Jumaluuden kolmoi persoonaa. Älä varmista kadotustasi enää. Sitä paisi ei ole soveliasta pilkata toisten pyhiä arvoja, vaikka ei itse niihin uskoisikaan.


      • tieteellinen usko?
        Pyhät arvot kirjoitti:

        Muista, että pyhänhengen pilkkaa et saa anteeksi, et tässä ajassa etkä tulevassa ajattehhan paremmin mitä kirjoittelet. Pyhä henkin on nimenomaan pyhä ja olennaltaan osa Jumaluuden kolmoi persoonaa. Älä varmista kadotustasi enää. Sitä paisi ei ole soveliasta pilkata toisten pyhiä arvoja, vaikka ei itse niihin uskoisikaan.

        Tiedätkö, että minua ei tippaakaan harmita että sinun sääntökirjasi mukaan " pyhänhengen pilkkaa et saa anteeksi"?

        Tiedätkö miksi näin on?

        Minä tiedän, että tuo kaikki on vain satua. Siksi tarinoillasi ei ole vaikutusta.


    • tieteellinen usko?

      Ymmärrän että kysymykseni saattoi hieman hämmentää. Nyt on kuitenkin kaikilla ollut aikaa miettiä. Voisiko joku ottaa kantaa asiaan?

      Itse olen entistä vakuuttuneempi tulkinnastani ja olen huomannut että monet muutkin huomaavat samat esittämäni yhtäläisyydet kun keskustelemme asiasta.

      • Pyhät arvot

        Vastasin sinulle Nimm "Tieteellinen usko" siitä syystä, kun pilkaat pyhää henkeä. enpä usko, että kukaan lähtisi keskustelemaan mainitsemaltasi pohjalta vakavissaan tästä asiasta. Sinulla ei ole aavistustakaan, mistään pyhyydestä tässä asiassa, Joitakin uskovia jo oksettaa sinun kirjoituksesi


      • tieteellinen usko?
        Pyhät arvot kirjoitti:

        Vastasin sinulle Nimm "Tieteellinen usko" siitä syystä, kun pilkaat pyhää henkeä. enpä usko, että kukaan lähtisi keskustelemaan mainitsemaltasi pohjalta vakavissaan tästä asiasta. Sinulla ei ole aavistustakaan, mistään pyhyydestä tässä asiassa, Joitakin uskovia jo oksettaa sinun kirjoituksesi

        Vai että oksettaa minun kirjoitukseni? Tasoissa ollaan, minua oksettaa teidät tuomitsevat tarinanne.

        Miten voitte sanoa että pieni lapsi syntyy jotenkin viallisena? Jos hän ei kadu "syntejään" ja ota mielikuvitusolentoa idolikseen, hän joutuu ikuiseen kadotukseen. Tuollaiset mielipuoliset, epätieteelliset peloittelutarinat oksettavat jokaista ajattelevaa ihmistä.

        Joten lopeta tuo pseudomoraalinen lässytys. Sinun pyhät arvosi ovat vain pronssikautisia satuja.


    • Pyhä henki on saman lainen persooka kuin Jeesuskin,joko jakaa jeesuksen ominaisuutta hän opetuslapsilleen,ohjaa,neuvoo auttaa nuhtelee jaka armolahjojaan niin kuin haluaa.
      Pyhä henki laskeutui ensimäisten opetus lasten ylle kuin tulisia liekkejä itse kunkin päälle,antoi tehtävän.Viedä evankeljumia kaikille kansoille.

    • tieteellinen usko?

      kuulija1 voisitko ystävällisesti ottaa kantaa kysymykseeni etkä höpistä sekavia omiasi?

    • Count The Money

      Pyhä henki menee suusta sisään ja persauksesta ulos, ilman sitä ei voi elää.

    • etsi1

      Eipä tähän voi vastata muutoin kun raamatun perusteella saamani käsityksen mukaan. Pyhä henki on osa Jumaluuden kolmois persoonaa. Missä on pyhä henki siellä on myös isä ja poika. Missä on Poika siellä on myöskin pyhä henki ja Isä. Missä on isä siellä on Myös poika ja Pyhä henki. Koko tämä kolmois peroona toimii saman aikaisesti ja on myöskin sama.Yleensä on näin että pyhä henki on käsitettävä sydämmen uskon kautta ja silloin se on helppo käsittää vaikka on vaikeata monelle tämän asian selittäminen jos ole uskossa niin tämä asia kirkastuu kyllä sinulle.

      • tieteellinen usko?

        Kysymyksiä pyhästä hengestä?

        1) Miksi pyhän hengen pilkkaaminen olisi jotenkin vakavampi asia kuin jumalan tai jeesuksen pilkkaaminen jos on kyse saman olion eri persoonasta?


        2) Miksi maailman mahtavimman olennon sanallinen pilkkaaminen mitättömän ihmisen toimesta olisi vakavampi asia kuin se että pilkkaisi toista mitätöntä ihmistä, jolle se pilkka voisi oikeasti aiheuttaa kärsimystä toisin kuin äärettömän vahvalla jumalalle?


        Perusteltuja vastauksia kiitos....


      • Selitys 1
        tieteellinen usko? kirjoitti:

        Kysymyksiä pyhästä hengestä?

        1) Miksi pyhän hengen pilkkaaminen olisi jotenkin vakavampi asia kuin jumalan tai jeesuksen pilkkaaminen jos on kyse saman olion eri persoonasta?


        2) Miksi maailman mahtavimman olennon sanallinen pilkkaaminen mitättömän ihmisen toimesta olisi vakavampi asia kuin se että pilkkaisi toista mitätöntä ihmistä, jolle se pilkka voisi oikeasti aiheuttaa kärsimystä toisin kuin äärettömän vahvalla jumalalle?


        Perusteltuja vastauksia kiitos....

        Jotta voisit ymmärtää ajatuksen, tulee sinun ensin ymmärtää mistä on kysymys (uskoit siihen tai et). Raamatun mukaan (jossa siis Pyhä Hengestä kirjoitetaan) on Jumala ainoa jolla on kuolemattomuus itsessään ja jos joku ihminen haluaa iankaikkisen elämän voi se tapahtua ainoastaan Jumalan yhteydessä elettäessä (= oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa). Pyhä Henki on se "silta" ihmisen ja Jumalan välillä jota ilman ei ihminen voi päästä Jumalan yhtyteen ja jos ihminen sen sillan poistaa pilkallaan on yhteys Jumalaan täydellisesti poissa ja myös kaikki mahdollisuudet saada iankaikkinen elämä - joka siis on mahdollista ainoastaan Jumalan yhteydessä elettäessä.

        Siksi Raamatussa sanotaan, että kaiken muun VOI ihminen saada anteeksi, mutta ei Pyhän Hengen pilkkaa. Siksi olisi aivan typerää pilkata Pyhää Henkeä - jopa niiden jotka eivät ole uskossa - miksi he sen tekisivät ??


      • Evankelumi
        tieteellinen usko? kirjoitti:

        Kysymyksiä pyhästä hengestä?

        1) Miksi pyhän hengen pilkkaaminen olisi jotenkin vakavampi asia kuin jumalan tai jeesuksen pilkkaaminen jos on kyse saman olion eri persoonasta?


        2) Miksi maailman mahtavimman olennon sanallinen pilkkaaminen mitättömän ihmisen toimesta olisi vakavampi asia kuin se että pilkkaisi toista mitätöntä ihmistä, jolle se pilkka voisi oikeasti aiheuttaa kärsimystä toisin kuin äärettömän vahvalla jumalalle?


        Perusteltuja vastauksia kiitos....

        Nimmimerkille Tieteellinen usko vastaus kysymykseen yksi:Jos ihminen pikaa pyhää henkeä, niin hän pilkkaa kaikkea sitä hyvyyttä mikä maailmassa on ja hän katkaisee suhteensa. myöskin isään ja poikaan, koska kolmois persoona ei voi toimia ilman pyhää henkeä. Uskovalle riittää monen asian selitykseksi se että raamatussa joka on Jumalan sanaa on näin kirjoitettu. Moni muukin asia on meille uskon varainen. Luther sano aikoinaan, että mitä emme ymmärrä, sillä kohtaa on paras nostaa hattua vaan ja mennä eteenpäin.

        Kysymykseen 2 Pilkkaamalla Jumalaa annat ymmärtää hänen, että et häntä tarvitse, jumala menettelee tahtosi mukaan ja jättää sinut oman onnesi varaan, pahuuden eli vihollisen huostaan. Edellä kirjoitetun tähden henkilökohtainen vahinkosi on sinulle suurempi, kuin minkään muun pilkasta. Toisen ihmisen pilkka on synti myöskin ja sen saa anteeksi, jos katuu Jumalalta, ja pyytää syntiään anteeksi siltä jota on pilkannut.


      • Löytyi 1

        Mitä sanot tästä ?
        Sen sijaan että aina puhutaan kolminaisuudesta jota ei kukaan oikeastaan ymmärrä, meidän tulisi puhua yhdestä Jumaluudesta joka varmasti on niin Pojassa kuin Pyhässä Hengessäkin. Sillä todistettavasti Jumala on yksi ei kolme.


    • tieteellinen usko

      Kiitos nimimerkeille "Selitys 1" ja "Evankeliumi" siitä että pyritte tarjoamaan perusteltuja vastauksia kysymyksiin.

      Nimimerkin "Selitys 1" näkemys kuulostaa siltä että oikeudenmukaisuus ja rakkaus olisi jotenkin mahdollisia vain jos on uskossa. Toivottavasti et tarkoittanut sitä, sillä tuollainen väittämä voidaan osoittaa järjettömäksi. Pääperustelusi kuitenkin tuntuu olevan se, että ihmisen tulisi tavoitella ikuista elämää ja siksi pyhän hengen pilkka olisi kaikille tosi paha juttu. Vaan kas kun monet ihmiset eivät elätä epärealistisia kuvitelmia ikuisesta elämästä. Raamatun kuvaama versio ikuisesta elämästä kuulostaa jopa vastenmieliseltä joten tuollainen kannustin järjetön.


      Nimimerkin Evankeliumi mielestä jos pilkkaa pyhää henkeä, pilkkaa kaikkea hyvää maailmassa. Järjetön väite joka ei perustu yhtään mihinkään. Maailmassa on paljon hyvää jolla ei ole mitään tekemistä pyhän hengen kanssa. Pyhä henki on vain yksi osa kristinuskon oppisisältöä eli siis hypoteettinen käsite vääräksi osoittautuneessa teoriassa jolla yritettiin pari tuhatta vuotta sitten ymmärtää maailmaa. Et oikeastaan vastaa koko kysymykseen vaan totetat että se (että pyhän hengen pilkka olisi pahempi asia kuin jeesuksen tai jumalan pilkkaaminen) vain pitää uskoa ilman perusteita.

      Vastauksesi toiseen kysymykseen menee totaalisesti aiheen ohi. Vastaat siitä näkökulmasta, että kumpi on pilkkaajalle haitallisempaa kristinuskon viitekehyksessä. Tuohan on todella epämoraalinen näkökulma. Kysymys oli siitä, että ihmisen pilkka ei aiheuta vahinkoa jumalalle. Ihmisen pilkka toista ihmistä kohtaan taas voi aiheuttaa todella pahaakin vahinkoa. Jos jumalaa ei pieni ihminen voi onnistuneesti vahingoittaa pilkallaan, miksi tuo kelvoton yritys olisi seuraamukseltaan vakavampi vaikka se ei edes aiheuta vahinkoa?

      • tieteellinen usko:lle
        Tieteellinen usko on kait eri kuin sydämmen usko,sydämmen uksolla tullaan vanhurskaaksi,suun tunnustuksella pelastutaan. kohta löytyy Room 10:10
        Kirjoituksissa sanotaan :Yksikään,joka uskoo hänee ei joudu häpeään.


    • tieteellinen usko?

      Kuulija1, olen täysin eri mieltä kanssasi.

      Ei ole olemassa mitään sydämen uskoa. Sydän ei ajattele, se supistelee. Vaikka sokea usko ilman perusteita ei ajattelua vaadikkaan, tarvitaan maailmankuvan muodostamiseen kuitenkin aivot.

      Tieteellinen usko on sitä, että löytää riittävän määrän tosiasioita, jotka oikeuttavan tietyn asian uskomisen. Esimerkiksi uskon että on olemassa lentokoneita. Olen saanut asiasta riittävästi todisteita.

      Raamatun maailmankuvaan kuuluu asioita, jotka voidaan nykyisellä tietämyksellä osoittaa vääräksi. Ei ole ollut koskaan kaiken peittävää tulvaa. Ei ole ollut kahta luotua ensimmäistä ihmistä. Ei ole ollut puhuvaa käärmettä. Tiede ei myöskään tunne ainoatakaan tapausta, jossa useat kuolleet kaivautuisivat haudoistaan kävelemään kaduille. Jos haluaa uskoa raamatun maailmankuvan, on noihin kaikkiin kuitenkin uskottava vastoin sitä mitä nykyisin tiedämme todeksi.

      Se mitä sinä kutsut sydämen uskoksi on mielestäni vain lapsellista inttämistä tosiasioita vastaan.

    • Paha henki

      Kielillä puhumista ei ole koskaan pystytty todistamaan niin, että seolisi ollut jotain ymmärrettävää kieltä. Olin tukholmassa v. 77 seuraamassa Niilo Ylivainion kokousta, jossa hän kaatoi ihmisiä. He saivat samanlaisen kohtauksen, kuin diabetessairauden omaava voi saada. Löivä "maihin" ja vaahtoa tuli suupielistä ja ääntä kurkusta. Ääni muistutti lähinnä koiran ulvonnan ja haukkumisen välimuotoa. Rahaa tällä kyllä tehdään, koska yksinkertaisia ihmisiä on aina ollut ja aina tulee olemaan.

    • kerty

      Kerran tuli tiellä vastaan! Oli kuin taivaaseen asti yltävä ja idästä länteen yltävä sinertäväkaasuinen pilven tapainen maahan asti yltävä ilmiö ja kun astuin sen sisään tunsin aivan selvästi, että nyt olen PYHÄSSÄ HENGESSÄ aiivan nimellisesti!

    • lovelight

      Jumala on antanut ihmisille vapaan tahdon. Tarkoittaa sitä että voi vapaasti valita. Mitä valitseminen tarkoittaa. Pitääkö sitä jotenkin tutkia tarkemmin? Kuka voi auttaa? Jumala antaa moninkertaisesti sen mitä saatana vie.
      Olen itse kokenut pyhän hengen kaksi kertaa, ensimmäinen oli järkyttävän voimallinen ikimuistoinen ihana kokemus ja toinen tuli juuri silloin kun sitä eniten tarvitsin, syy? Varmaan se että uskon pyhään henkeen ja jumalaan koska olen jostain syystä saanut sen valtavan voiman kokea, sellaista ei voi koskaan sanoin kuvata, eikä tarvitsekaan.
      Olen saanut kaiken ylhäältä ja koen olevani onnekas, ilman jumalaa en ole.
      Jumala on iankaikkinen ja voitte itse valita miten haluatte olla, miksi se pelottaa niin monia, miksi ette vaan kokeile? Mikä estää?

    • Jeesuksen_oma_69

      Pyhä henki on ihan näkyvä joillekin Uskoville:) kun sain pyhän hengen kasteen sain armolahjan nähdä pyhän hengen joka päivä! näen kun se lasketuu seurakunnan ylle ja myös pyhä henki näytää minulle joissain tilanteissa,kenen puolesta on rukoiltava! ja monia muita asioita hän näyttää,yksin Jumalan armosta ja rakkaudesta saan tämän kaiken nähdä ,Jeesus on todella minun Herra ja vapahtajani ja parantajani,muista se on myös sinun hyvä ystävä kuka ikinä oletkin ,hän Jeesus rakastaa sinua todella paljon! aamen

    • Henki on eläväksi tekevä, on myös tuli joka poltaa kaiken tielään pois.
      Henki on joka vain kirkastaa Jeesuksen olemusta,meissä uskovissa ei jumalattomissa,he eivät tunne Jeesusta.
      Happiatomi

    • pyhänhengen

      läsnäolon tuntee kyllä voimakkaana missä sellainen on"etenkin uskovaisten piirissä"

      • itse tulin

        uskoon 10v. sitten erittäin voimakkaan pyhänhengen kehotuksesta!


    • kovia kokenut

      Olen sitä mieltä että Pyhä Henki on nykyäänkin elävä ihminen... kuulostaa hullulta mutta kyllä. Nimittäin tiedän erään ihmisen joka kertoi että on lapsena/nuorena elänyt tulevaisuuttaan ja ei erottanut nykyistä hetkeä tulevaisuudesta. ja SE on minun mielestä Pyhä Henki. Se mikä liikku Isän ja Pojan välillä.

    • Hei!


      Kysymys on mieleniintoinen; Tutki täältä Raamatun jakeista;
      http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/1

      >>> Pikaisesti perusta;
      - Jumala, iankaikkinen Henki, toimi yhdessä Isän ja Pojan kanssa luomisessa, ihmiseksitulemisessa ja lunastuksessa. Hän innoitti Raamatun kirjoittajia. Hän täytti Kristuksen elämän voimalla. Hän vetää ihmisiä puoleensa ja saattaa heidät synnintuntoon; ne, jotka vastaavat hänen kutsuunsa, hän uudistaa ja muuttaa Jumalan kuvan kaltaisiksi. Isän ja Pojan lähettämänä hän on aina Jumalan lasten kanssa, jakaa hengellisiä lahjoja seurakunnalle, antaa sille voiman todistaa Kristuksesta ja sopusoinnussa Pyhän Raamatun kanssa johtaa seurakuntaa tuntemaan koko totuuden. (1.Moos. 1:1,2; Luuk. 1:35; 4:18; Ap.T. 10:38; 2.Piet. 1:21; 2.Kor. 3:18; Ef. 4:11,12; Ap.T. 1:8; Joh. 14:16-18,26; 15:26,27; 16:7-13.)


      Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

    • persoonapuhuu

      HUHTIKUUN HULINAT -15% ALENNUSTA
      ostostesi loppusummasta WWW.KIRJAONLINE.COM verkkokaupasta.
      Tarjous voimassa 1.4.15-30.4.15
      ALENNUKSEN SAAT koodilla 042015
      Tarkemmat ohjeet: http://www.kirjaonline.com/news/9/15-ale-huhtikuun-ajan

      http://www.kirjaonline.com/product/407/henki-joka-puhuu“Peter Lawrence ohjaa lukijat turvalliseen ja tervejärkiseen mutta voimalliseen Pyhän Hengen yhteyteen. Pyhä Henki todella puhuu niille lasten kaltaisille sieluille, joilla on sydäntä kuunnella sekä tahtoa olla nöyriä ja erottaa hänen äänensä.”

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe