Voxra lääke tupakan lopettamiseen??

jos kokeilis!

Kuinka tuo Voxra lääke toimii apuna tupakan lopettamisessa, alkaako tupakka maistuun pahalta, tai mitenkä lääkkeen vaikutus ilmenee

30

17609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ddtkiller

      Onko sulla mielenterveysongelmia vai muuten vaan pää sekaisin????

      Voxra
      Käyttötarkoitus
      Lääkettä käytetään masennuksen eli depression hoitoon.

    • näin on !

      No kyllä sitä käytetään myös tupakan lopettamisessa Ota paremmin selvää!!

      • ddtkiller

        Tupakoinnin lopettamiseen ei pillereitä tarvita, senverran pitää miehestä munaa löytyä ettei psyykelääkkeitä ala syödä. Lopettaminen käy siten että lopettaa tupakoinnin kertalaakista.

        No oletko ottanut selvää näitten psyykelääkkeitten haittavaikutuksista?


    • levoton tuhkimo

      Kaikille vaikuttaa eri lääkkeet erilailla. Näitä nettikeskusteluja, kun lukee niin puolet täyttä soopaa jostain huimauksista yms.

    • tutkittu !

      No tuo Champix on tosiaan vain tupakan lopetukseen Ei siis mikään mielialalääke. Voxra on mielialalääke jota käytetään eri annoksilla tupakan lopetukseen, ja siitä ei tutkimusten mukaan ole tuommoisia oireita kuin Champix lääkkeessä, joka on vain kehitetty TUPAKAN LOPETUKSEEN!!

    • puppua.......

      "No tuo Champix on tosiaan vain tupakan lopetukseen Ei siis mikään mielialalääke"

      Vai ei champix ole muka mielialalääke, tiedätkö mihin tarkoitukseen kyseinen lääke on alunperin kehitetty ja ketkä sitä on käyttäneet?

    • niinkö!

      No tupakan lopettamiseen sitä kait nykyisin käytetään. On sitten joskus käytetty mihin on käytetty Kerrohan mihin??

    • 566utyhrht

      joo

    • Munaa vai ei?

      Heh, vai pitää tosimiehestä löytyä munaa tupakoinnin lopettamiseen ilman apukeinoja (ks. ed. ddtkillerin viesti). Kovin on munatonta porukkaa maailma pullollaan, kun alle kymmenen prosenttia tupakoitsijoista pystyy siihen pysyvästi nikotiinikorvaus- ja vieroituslääkkeiden avullakaan.

      Itse asiassa juuri samaiselle määrälle tupakoitsijoita ei koskaan edes erityistä nikotiiniriippuvuutta kehitykään, koska elimistössä ei synny tavanomaista mielihyvävastetta nikotiinille. Taitaa olla juuri tämä nikotiini-immuuni poppoo, joka näistä munakkaista miehistä puhuu, vaikka eivät itse käytännössä ole joutuneet tahdonvoimaansa asiassa kunnolla koettelemaankaan. Ja tietenkin tupakoimattomat, joilla ei ole asiasta käsitystä senkään vertaa.

      Itse suosittelisin kokeilemaan kaikki mahdolliset apukeinot, jos kerrasta poikki -systeemi ei toimi. Ja jos kaikki perinteisetkin apukeinot pettävät, kokeilemaan sähkötupakkaa. Itselleni se oli se ainoa keino päästä eroon 30-vuotisesta savuttelusta.

      Kaikilla, jotka vaivautuvat tosissaan yrittämään tupakoinnin lopettamista, on munaa. Monet eivät sitä edes yritä. Onnea matkaan!

      • Hyvä kirjoitus ❤️


    • 55W

      Kaikki keinot tosiaan käyttöön pitää ottaa. Minulla justiin kyseinen Voxra, jota lääkäri suositteli, ja kirjoitti reseptin. Tietenkin asennetta pitää löytyä. ei tuo kuitenkaan mikään ihmelääke ole, mutta kuitenkin huomenna 4:äs savuton päivä. Sekin on jo saavutus minulta. Polttanut olen yli 40 vuotta putkeen , ja nyt koitan kärvistellä siihen saakka lopetuksen kanssa, kunnes alkaa helpottaan, ja senkin jälkeen olen varuillaan:) Se on yksi tupakka ja taas mennään sauhutellen.

    • ekoteea

      Sähkötupakalla itse pääsin eroon tupakasta, sähkötupakankin käytön olen lopettanut, toimiva ja paljon edullisempi vaihtoehto kuin kalliit pillerit jotka ei edes auta kuin 20% käyttäjistä loput 80% alottaa tupakoinnin uudelleen.
      Ei tulisi mieleenkää käyttää jotain mielialaan vaikuttavia lääkkeitä joiden haittavaikutuksia ei voi olla varma miten ne juuri itselle vaikuttaa, tuttavapiirissä on niitäkin joille pillerit ei tuoneet mitään muuta kuin ongelmia.

    • Munaa vai ei?

      Noo, ainahan ne lääkkeet voi lopettaa, jos haittavaikutuksia alkaa ilmetä. Kaikkea kannattaa kokeilla, eihän vaikutuksia juuri itselle voi tietää muuta kuin juuri itse kokeilemalla. Jos huonosti käy, niin kannattaa tosiaan pitää mielessä tuo sähkötupakka, siitä on hyviä kokemuksia lähipiirissä yleisemminkin.

      Onnittelut ekoteealle onnistuneesta tupakoinnin lopettamisesta! Sinniä ja tsemppiä, 55W, homma hyvässä alussa jo : )

    • 55W

      Kiitos nimim. Munaa vai ei? Tässä viides päivä lähti, ja eteenpäin mennään aamukahvin jälkeen tupakkaa tekee mieli eniten, ja tietenkin niitä haluja on päivittäin muutenkin. ekoteealle voin sanoa, että kokeilla pitää itse mitä esim. Lääke tekee? Mulla ei mitään heikkoa eikä pahoinvointia.Kohta lopetan sen muutenkin, kun en kait tarvi enää? Olen kuitenkin sen verran pitkän matkan kulkija, että paskat välitän jonkun tuttavapiirin jutuista. Niitä juttuja riittää. En ainakaan kellekkään tuttavapiirille elä täällä!!Enkä selittele niille tekemisiäni, enkä ole tilivelvollinen :)

    • ekoteea

      No mitäpä tuosta lopettamisesta hypettää ei siinä mitään ihmeelistä ole, tässä mitään tsemppiä tarvita.

      En kuulu enkä koskaan halua kuulua siihen lopettaneitten säälittävään sakkiin joka alkaa kirota ja solvata tupakoivia.

    • eciggykings
    • suosittelen

      Voxra täysin sama lääke kuin Zyban. Joka ei usko googlettakoon. Toinen vain masennuksen hoitoon, toinen taas tupakasta vierottautumiseen.
      Erona hinta ja Kelan korvattavuus. Zyban ei korvattava toisin kuin Voxra.

      http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/laakejaterveystieto/korvattavuus/laakekorvauslaskuri/Pages/Default.aspx?productid=481176(YABaseCatalog)

      Molemmissa sama vaikuttava aine bupropionihydrokloridi. Oma tk-lääkäri oli ystävällinen ja sovittiin, että minulla on masennusta sen verran :D.
      Niinpä sain 150€ Zybania vastaavan lääkkeen yli satasen halvemmalla.
      Ja polttaminen loppui reilussa viikossa. Puoli askia jäi röökiäkin jäljelle. Ja kulutus oli jotain 40 röökiä/vrk.

      Kannattaa kokeilla ja jos jotakuta kiinnostaa, mulla on 75kpl Voxraa kaapissa, voisin vaikka myydä. Lopetin kun alkoi mennä yöunet.

      Mulla ei ollut edes uskoa koko mömmöön eikä motivaatiotakaan, mutta niin vaan tuli olo, että tyhmempää hommaa ei ookkaan kun polttaminen.

      • Ensimmäistä päivää

        Tänään aloitin kyseisen lääkkeen ja apteekista suoraan en ainakaan korvauksia kelalta saanut.. Apteekin setä soitti kelalle ja kela kehoitti lähettämään korvausvaatimuksen postin kautta..

        Kyseinen lääke on tarkoitettu masennukseen ja reseptissä luki "tupakan lopettamiseen" jonka takia en ainakaan vielä saanut korvausta..


      • dgkut
        Ensimmäistä päivää kirjoitti:

        Tänään aloitin kyseisen lääkkeen ja apteekista suoraan en ainakaan korvauksia kelalta saanut.. Apteekin setä soitti kelalle ja kela kehoitti lähettämään korvausvaatimuksen postin kautta..

        Kyseinen lääke on tarkoitettu masennukseen ja reseptissä luki "tupakan lopettamiseen" jonka takia en ainakaan vielä saanut korvausta..

        Siinähän se pointti onkin, että pitäisi saada lääkäri kirjoittamaan reseptiin, että lääke on tarkoitettu masennukseen.
        Ei kela mitään korvaa, jos luke "tupakoinnin lopetukseen".


      • Anonyymi
        dgkut kirjoitti:

        Siinähän se pointti onkin, että pitäisi saada lääkäri kirjoittamaan reseptiin, että lääke on tarkoitettu masennukseen.
        Ei kela mitään korvaa, jos luke "tupakoinnin lopetukseen".

        Jännää tämä, että kun puhutaan omista terveysteoista esim tupakointi, alkoholi, lihavuus , niin että Voxran korvattavuudesta ei Kela hyväksy (vaikka se olisi säästöä monen muun tekijän kautta välillisesti kun lopettaa tupakoinnin) tupakoinnin lopettamiseen, mutta masennus syyllä saa korvattavuuden. En tiedä korvaako Kela esim antabus kapselin tms jokin muu juttu, mut lihavuuden hoitoon on joitain lääkkeitä jotka maksaa.

        Toki se oma tahto on tärkeä tekijä, et mikään lääke tai hoito ei yksistään hoida kun silti mielen kanssa joutuu kamppailemaan ym asioiden kanssa.

        Toimivista olisi varmistui lääkehoito vertaisryhmän kanssa, esim tupakoinnin lopettamisen ja laihdutuksen kanssa. Varmasti myös alkoholin lopetuksessa vertaistensa kuuleminen olisi oleellista.

        Alotin Voxran 4päivää sitten ja ihmettelen, että tupakanhimo loppui melkein samantien ❤️❤️
        Nikotiini inhalaattoria käytän nyt kun se auttaa liikkeen korvaajana. Aiemmin vasta 300mg annos Voxraa auttoi tupakan himoon ja siihen, ettei tupakka enää maistunut. Nyt kumpikin vaikutus tuli jo alle viikossa, ollut taukopäiviä lääkkeen otossa.
        Tsemppiä näiden kanssa kamppaileville, ollaan armollisia itsellemme ❤️


    • stuntman mike

      Loppu savuttelu viikon päästä kuin seinään! Ei vaan enää vaikuttanu toi nikotiini!

    • Tämä toimii

      Helkatin hyvä lääke. Loppu tupakointi vaikka sinnikkäästi yritin jatkaa. Kymmenen vuotta aski päivässä ja yhtäkkiä oonki irti tupakasta. Ja ilman lääkkeitä yrityksiä vierottua tupakasta monta!
      Ehkä olen myös ollut jotenkin alavireinen tai masennukseen taipuvainen, voxra on piristänyt mieltänikin. Ainut "huono" puoli tässä lääkkeessä mieletön seksinhimo.. Vaimo on ollut pelkästään tyytyväinen..

      • extemp

      • kokeilen myös

        Millä annoksella olette syöneet voxra tabletteja. Mulle lääkäri määräsi aamuin illoin 150 mg mutta virkistää iltalääke ainakin. Voisiko ottaa aamulla molemmat 2*150mg ?


      • Anonyymi
        kokeilen myös kirjoitti:

        Millä annoksella olette syöneet voxra tabletteja. Mulle lääkäri määräsi aamuin illoin 150 mg mutta virkistää iltalääke ainakin. Voisiko ottaa aamulla molemmat 2*150mg ?

        Voi ottaa aamuisin 300mg. Niin minä käytin aiemmin kun kuulemma tosiaan voi piristää.
        300mg tabletti on olemassa myös.


    • Ei sauhuja

      Täällä kans voxran avulla irti päässyt. Sama lääke ku Zyban, voxrana vain halvempi. Tehoaa. Kannattaa kokeilla.

      • kokeilen myös

        Millä annoksella olette syöneet voxra tabletteja. Mulle lääkäri määräsi aamuin illoin 150 mg mutta virkistää iltalääke ainakin. Voisiko ottaa aamulla molemmat 2*150mg ?


    • jeejeejeejee

      No virkistääpä hyvinkin. Mulle lääkäri painotti nimenomaan että kannattaa ottaa aamulla että yöunet säilyy. 150mg aamusin eka kuukausi ja JOS tarvetta vielä tehostaa niin sitten 300mg aamusin. Tällä hetkellä tuntuu ettei tarvetta nostoon ole. Tupakointi loppunut ku seinään.

      • Anonyymi

        Hullujen lääke tupakan lopettamiseen.


        HULLUUS LÄÄKE, jota julkimot suosii


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2605
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1655
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1589
    8. 89
      1530
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      116
      1403
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe