Mikä minua vaivaa

kiiski2

Olen hemmetin vastarannankiiski ja olen vasta nuori aikuinen! En tykkää asioista jotka ovat valtavirtaa, en ole FB:ssä, en tykkää popkulttuurista, minulle tulee lähestulkoon heti vastahakoisuusreaktio kun näen asioista josta valtavirta pitää. Muoti on minusta maailman typerin ja merkityksettömin paradoksi. Inhoan muottia mihin yhteiskunta minua painostaa. En ole ihmeellisen älykäs ja siksi omia teitä kulkeva, vaan ainoastaan epävarma ja huonoitsetuntoinen ja introvertti. En ole koskaan tykännyt juoda, mutta nyt olen ajatellut ryhtyä absolutistiksi koska inhoan ja halveksin kännisiä. Minulla oli alkoholivapaa lapsuus joten siitä ei ole juurtunut mitään kammoa, olen vain tehnyt huomioita miten oksettaviksi jo ennestään törkeästi käyttäytyvät ihmiset muuttuvat kännissä.

Minulla ei taida olla toivoa.

18

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen samanlainen

      No täällä on yksi tyyppi jolla on ainakin nämä asiat yhteisiä sun kanssa:

      -En tykkää popkulttuurista
      -Muoti on typerää
      -Introvertti
      -En juo ja känniset ihmiset ovat idiootteja

    • Invisible boy

      Täällä kolmas samanlainen. Potkitaan muoti-ilmiöitä ja valtavirtaa persiille ja lujaa. Ne eivät tarvitse meitä, emmekä me niitä. Haistatetaan pitkät liukuhihnatuotteille.

    • ketä vaivaa?

      Aika ikävää että kirjoituksesi otsikko on "mikä minua vaivaa". Mun mielestä olet todella esimerkillinen ja hienon oloinen ihminen. Olet ilmeisen itsenäinen ja osaat muodostaa omat mielipiteesi. Viinanjuonnin välttely on järkevää, Suomessa viina vie niin paljon ihmisiä hautaan ja ongelmiin.

      Muodin, popkulttuurin ja kännäämisen ihannointihan se tyhmää on. Niissä ihmisessä jotka niitä ihailevat on kyllä enemmän vaivaa kuin sinussa!

    • JK KOP3¨´

      NIINKÖ

    • Erilainen nuori myös

      Ei sinua mikään vaivaa, olet vain keskivertoa fiksumpi tyyppi, joka havaitsee yhteiskunnan järjettömyydet. :)

      Tietystihän nämä ajatukset tuovat mukana sen erilaisuuden tunteen, mutta erilainen ei tarkoita huonompaa.

    • 333222111

      Tuo viinanjuominen on helpompi vaihtoehto kuin usein ne muut vaihtoehdot.

      Tärkeintähän koko jutussa ei ole edes viinan litkiminen vaan siitä seuraava yhteisöllisyyden ja yhdessä tekemisen tunne. Ollaan osa näennäistä yhteisö, jonka toimintaan voidaan osallistua.

      Ihmisiä yhdistävät tekijät ovat yleensä vähäisiä, mutta aina yksi sama yhteinen tekijä löytyy eli ihmisten halu olla toistensa kanssa tekemisissä. Yhteiset universaalit kiinnostuksen kohteet ovat vähäisiä, mutta tuo juominen on yksi niistä.

    • vastarannakiiski

      hei täällä on kanssa yksi vaihtoehtoihminen ja omantienkulkija,en ole FB:ssä,en juo,en polta,jne...teen niinkun tykkään ja en välitä mitä muut sanoo.niin onhan se helpompaa mennä massan mukana sehän on selvä,vaatii rohkeutta olla erilainen nyky-yhteiskunnassa,kun erilaisuutta ei suvaita missään muodossa.

    • 18+15

      -> ap

      Kuten huomaat, muitakin samanlaisia omien teiden tallaajia löytyy.

    • oman tien kulkija

      Enpä tiedä mitä pahaa on ottaa olut pizzan kanssa. Tai ostaa sellaisia vaatteita joista itse pitää. Tai kuunnella sitä musiikkia mistä pitää. FB puolestaan vastaa sanomalehteä jossa tuttavat kertovat uutisiaan.

      Mutta jos tekee jotakin siksi että luulee että muut arvostavat sinua enemmän siksi että ostat mainostettuja tuotteita niin se ei välttämättä toimi.

      Ja vastarannan kiiski on aika ikävä persoonallisuus. "Sanonta "vastarannan kiiski" tarkoittaa henkilöä, joka innokkaasti vastustaa toisten ihmisten ehdotuksia ja mielipiteitä."

    • Kiiski2

      Erilaisuus tekee yksinäiseksi. En siksi pidä tästä persoonallisuudestani. Mutta en voi teeskennelläkään olevani toisenlainen, oloni varmaan vain kurjistuisi. Ihmiset luulevat olevansa jotakin muuta kuin eläimiä, mutta samat säännöt pätevät kaikille luonnossa. Jos ei noudata lauman sääntöjä, potkitaan pois.

      En siis ole "innokkaasti vastustamassa" kaikkea, mitä toiset ihmiset sanovat, mutta kierrätän ne ensin omien aivojeni kautta. Jos olen väärässä, sitten olen. En edes puutu asioihin, joista en oikeasti tiedä mitään.

      Mitä väärää on oluen ottamisessa? Alkoholin juomisella on tarkoitus tulla humalaan. Miksi niellä yhden oluen kalorit, jos ei ole ns. humalahakuinen. Hyvä pointti aiemmin esitettynä todella on, että kännääminen on osa suomalaista kanssakäyntiä ja yhteisöllisyyttä (!) Sairasta.

      • oman tien kulkija

        "Alkoholin juomisella on tarkoitus tulla humalaan. "

        Ei varsinaisesti ole. Humaltuminen tarkoittaa että on jo ottanut liikaa. Yhden aperitiivin tai drinkin ottaminen lisää ruokahalua, ja rentouttaa. Turhat kalorit voi saada myös leivoksista ja kakuista, eikä niiden yhteydessä otettu kahvi konjakki aiheuta humalatilaa .

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Aperitiivi

        Mutta älä aloita alkoholin käyttöä ellet koe että siitä on sinulle mitään iloa. Ördäämisestä taas ei taida olla iloa kenellekään, ja se tarkoittaa lähinnä sitä että kännääjällä ei ole kaikki hyvin. Ei ainakaan seuraavan päivän krapulassa.


    • perse eellä puuhun

      Naamakirja on osa tätä isoveli valvoo - vai onkos se nykyään jo siskot valvoo -
      maailmanlaajuista systeemiä, ei kannata verrata sanomalehtiin.
      Muutenkin, paljonkos lehden lukemisesta tuleva eri tasoinen säteilyannos
      on verrattuna naamakirjan tillottamiseen ruudulta?
      Myöskin pienemmilläkin alkoholiannoksilla on aivojen soluihin jo vaikutuksia.

      • oman tien kulkija

        "Naamakirja on osa tätä isoveli valvoo - vai onkos se nykyään jo siskot valvoo -
        maailmanlaajuista systeemiä, ei kannata verrata sanomalehtiin."

        Varmaan riippuu kilpailuvietistä, tai omista ylimitotetuista odotuksista. Samalla tavalla minä luen FB:stä firmojen päivityksiä kuin kavereiden tekemisiä. Harvalla

        Sitä tosin ihmettelen että vain hyvin harva on halunnut minut "kaverikseen". Joko minä olen tylsä, tai sitten niin arvostettu että odottavat minun tekevän aloitteen heidän suuntaansa.

        Säteilyannoksista en tiedä mitään, vähän "ufo" ajatus...? Päivätyössä näyttöä joutuu katsomaan muutenkin, ja illalla tulee katsottua telkkaria.


    • Jedi soldier

      Itse rupesin pari kk sitten absolutistiksi. En edes tiedä varmasti miksi näin tein, kyllästyin vain siihen ajatukseen, että pitää juoda jotain paskaa, että saa sosiaalisia kontakteja pidettyä yllä. Tunsin itseni viinan orjaksi, vaikka mitään alkoholiongelmaa ei ollutkaan. Tuntuu että aina kun ystävät soittaa niin se liittyy bilettämiseen. Olen mieluummin yksin koko ikäni kuin olen jonkun kännikaveri.

      Niin kuin Einstein joskus sanoi: se, joka seuraa laumaa, pääsee niin pitälle kuin lauma kulkee. Se, joka kulkee yksi, pääsee paikkoihin joissa muut eivät ole käyneet.

      Aika inspiroiva lausahdus! Onhan tämä maailma välillä aika ikävä kun on erilainen ja yksinäinen, mutta se on ainoa tapa tehdä asioita omalla tavalla. Laumassa kulkeminen on se helppo tie, siitä poikkeaminen vaatii suuria voimia!

    • kiiski on kala

      Wannabenotwannabe on tuttu ilmiö itsellenikin. Sitten kasvoin ja totesin että pidän siitä mistä pidän, riippumatta siitä onko kyseinen asia "muotia" vai ei.

    • kgkgesssssssssssssss

      haluat just tehä kaikki eripäin kun muut tykkää tehä?
      Taidat haluta vaan paljon huomiota .
      ei et ole yhtään poikkeava yksilö"" vaikka luulet ,monikin haluaa olla poissa näistä "ympyröistä" fb,muoti ,juominen. Miks ees kiinnität asiaan huomiota jos et tykkää mistään semmosesta. Keskity asiohin mistä tykkäät,turhaan energiaas tuhlaat tommosten miettimiseen.
      t.en tykkää minäkään

    • Lurkkiliini

      Täällä ois kanssa yks 21-vuotias nuori nainen, joka kokee sopeutumisensa tähän nyky-yhteiskuntaan LÄHES mahdottomana.
      Mulla on vakituinen työpaikka ja oma kerrostalo-osake, jonka hankin 19-vuotiaana kun sain vakituisen työpaikan. En oo koskaan välittänyt ryyppäämisestä enkä baareissa käymisestä. Mun isällä on alkoholiongelma, joka on ollut olemassa jo paljon ennen mun syntymääni. Äiti taas on ollut aina raitis. Mulla on yksi isoveli, joka on mua 10 vuotta vanhempi.
      Mun on ollut lapsesta saakka vaikeaa löytää itselleni vertaista seuraa. Tuntuu että oon aina ollut ikäisiäni "edellä" ja mua on kiinnostanut erilaiset asiat ku muita samanikäisiä yleensä. Teen ihmisläheistä työtä ja työssäni joudun olemaan "kameleontti", koska olen niin erilaisten ja eritaustaisten ihmisten kanssa tekemisissä. Töissä mulla ei ole ikinä ongelmia ollutkaan, mutta vapaa-aikana sitäkin enemmän. On siis todella vaikeaa löytää vapaa-ajalla sellaista seuraa jossa viihdyn. Mun pitäis varmaan vaan hammasta purren pakottaa itseni johonkin viinanhuuruisiin illanviettoihin sekoilemaan muiden kanssa, mutta kun se ei tunnu hyvältä. En minäkään täysin lasiin sylje, vaan kyllä aion osallistua esimerkiksi työpaikan pikkujouluihin. Senkin teen osittain siitä syystä etten jäisi työporukassa ulkopuoliseksi.
      Olen kiinnostunut politiikasta, yhteiskunnallisista asioista, eläinten ja ihmisten hoidosta, syvällisistä keskusteluista, ruoan laitosta ja ratsastuksesta. Siinä nyt ainakin jotain esimerkkejä.
      2012-luvun Suomessa olen epänormaali.
      Olisinpa edes hyvä teeskentelemään kiinnostunutta, kun muut puhuu meikeistä, selluliitista, ryyppyreissuista ja panokavereista, mutta kun en osaa edes sitä. Luulen että ihmiset välttelee mulle puhumista, koska uskon että musta näkee sen niin selvästi ettei mua kiinnosta niiden jutut. Kiva huomata että täältä löytyy muutama "sielunkumppani". Mukava lukea tarinanne. :)

    • yks666

      jes! täälon yks kans! mutta juon/käytän muita päihteitä silloin tällöin - yksin.

      ja viihdyn aivan hyvin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe