Miten myydä vanhoja huonekaluja?

Ostakaa ostakaa

Tarvitsitin neuvoja seuraavassa asiassa. Tilanteeni on se, että olen muuttamassa ensi vuoden alusta. Minulla on huonekaluja joita en enään tarvitse ja tilalle haluan uusia. Haluaisin kuitenkin vanhoista tavaroista hyvitystä koska ne ovat hyvä kuntoisia. Missä voisin myydä niitä? Esimerkiksi minulla on vasta vuoden verran oleva vanha taulutelvisio mutta haluan uuden tv jossa on enemmän ominaisuuksia. En ole koskaan ennen myynyt tuotteita netissä tai vastaavassa. Olen kuullut huuto.netistä mutta minkälainen se on? Otetaanko siitä välityspalkkiota? Otetaan nyt vaikka tuo taulutelvisio esimerkiksi, että jos haluan sen myydä 400 euroa (oikea hinta oli minun ostaessa se vuosi sitten 499) niin saanko itselleni sitten tasan tuon 400 euroa? Sitten toinen on se, että haluan, että tuotteet noudettaisiin kotoani koska minulla ei ole autoa millä voisin itse toimittaan tuotteen perille. Onko mahdollista?

22

9338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ota yhteyttä

      Kyllä siellä otetaan välityspalkkiota. Välityspalkkio on 2,5% toteutuneesta hinnasta.
      Jos haluat päästä halvemmalla, minä voin myydä sinun kaikki tavarasi ja ottaa 1%palkkion. Ostajat olisivat minulla valmiina, joten oletko valmis??

      • mika_laitinen

        Hello, minulla olisi aika hyvä setti (200 m2) omakotitalossa... nahkasohvat, lipastoja, astiakaappeja, tiikkipöytää, kristallia, rottinkia, kirjoja, tauluja etc etc. Kaikki tuotu Italiasta, siis kokopuuta. Ei Ikean p:tä. Ota vaikka 20% välityksestä. Muutto iskee, jos tulossa ns. "haaskalle" niin ei kannata.
        [email protected]
        046- 811 8817


      • Moi,
        Olemme muuttamassa pois suomesta lontosen. Minulla on nahka sohva, pesukone , sony smart tv , ruoka pöytä kaikki noin vuoden vanhaksi. voisitko auttaa. puh. 0409607285


    • Ostakaa ostakaa

      Usein kysytyissä kysymyksissä oli tällainen "Ilmoittaminen Huuto.netissä on ilmaista. Välityspalkkio veloitetaan ainoastaan yrityskäyttäjien ja Tehomyyjien toteutuneista myynneistä. Alle 100 kohdetta vuodessa myyville yksityiskäyttäjille Huuto.net on edelleen maksuton." Eihän minulta otettaisi tuolloin välityspalkkiota? Ymmärsinkö oikein? Miten kyseinen välityspalkkio edes laskettaisiin?

      • Wurg.

        Ei mene välityspalkkiota, jos et ole tehomyyjä tai yritysmkäyttäjä.

        Toisaalta et saa vuosi sitten 499 maksaneesta telkkarista kuin ehkä 200-250 euroa. elektroniikka vanhenee nopeasti ja käytetty on aina käytetty.


    • Myy huutonetissä.

      Huuto.net on ihan hyvä myyntipaikka.

      Mutta älä oleta rikastuvasi myymällä käytettyjä tavaroita.

      Huonekaluista ei käytettynä paljoakaan makseta, ja telkkari, joka vuosi sitten maksoi 500€, niin siitä voit saada 100 - 150€. Tuo edellisen mainitsema yli 200€ on pahasti yläkanttiin.

    • Huutajatar

      www.tori.fi

    • Kauppa Mies

      Huutonetin kautta myin pari nojatuolia ihan ongelmitta. Ikää hyväkuntoisilla nojatuoleilla oli varmaan kymmenen vuotta mutta kankaan kulumisen lisäksi ei muuta vikaa ollut. Sain mielestäni sopivan korvauksen tavarasta.

      Kannattaa katsoa vähän hintatasoa muista tuotteista niin osaa arvioida miten paljon voi tavaroistaan pyytää. Siellä on todella paljon kaikenlaista myynnissä joten katso hakuohjelmalla mitä ihmiset ovat ylipäätään huutaneet.

    • Paljon myynyt

      Keltainenpörssi.fi

      Ei mene kuluja, kunhan osaat oikein ruksata. Ostaja maksaa matkakulut tai hakee tavaran luotasi. Käteismaksu tai raha tilille ennenkuin annat tavaran.

    • Sanoisin heti alussa että vaikka haluaisit hyvitysta tavaroistasi niin kyllä tulet pettymään. Minun kohdallani on ollut myytävänä Tv ostohinta 600 e sain 100 e. Tallentava digiboxi ostoh. 400e sain 40e. Pesukone ostoh. 300e sain 80e. Kaikki olivat alle 3 vuotta vanhoja ja hyvässä kunnossa.
      Laita ilmoitus Tori.fi se on ilmainen. Sitten on Keltainen Pörssi joka myös on ilmainen. Varo englanninkielisiä viestä! Kerro ilmoituksessasi että Ei kuljetusta ja vain käteinen.

      Onnea myyntiin.

    • Rutoswkski

      No joo. Ns tyylihuonekaluja ei kannata kaupata. Parempaa on rutosti markkinoilla.

    • Luki.

      Sen voin sanoa aika suoraan ettei käytetty tavara tee kaupaansa jos se ei ole oikein hinnoiteltu,esim:tv sillä arvion 100e luokkaan,sohvia ei juuri kukaan huoli ,korkeintaan kymppejä vaikka olisi maksanut 1000-1500e.

      Erikoisesti kun aikataulusi on tiukka niin on pelattava hinnalla mieli saada käsistä.

      Tori.fi sielä tavaraa liikkuu jonkin verran ja on ilmainen.

      ja tuote noudetaan kotoa kun niin ilmoitaa.

      Minkäänlainen huonekalu ei ole helppo myydä kun se kerran on liikkeestä ostettu.

      Moni varmasti luulee että saa hyvin myytyä mutta esim:mikro niitä saa uutena jo halvalla ,ei sellainen mene kaupaksi kuin esim:10e vaikka olisi maksanut toistasataa kuukausi sitten.

      Esim:ostin elokuussa 46 tuumasen samsungin 3d led tv jossa netti,maksoi 1500e ,tuskin saa 600euroakaan.ja tuote on lähes uusi kaikilla nyky mausteilla.

      Käytetyt huonekalut on riesa niitä ei saa oikein lahjoitettuakaan.

    • Luki.

      Suoraan sanottuna jos haluat nopeasti talon tai kämpän tyhjäksi,niin oikeesti joudut maksamaan,esim.kuolinpesiä jotka hakevat he eivät juuri maksa mitään vaikka pitkällä aikatähtäimellä kun myyvät saavat ehkä tuhansia euroja.

      Yksityisen myyminen on sitä,kun tuote kerran on huonekalukiikkeestä kannettu ulos se on lähes arvoton.

    • tori.fi ei ole hyvä myyntipaikka olen yrittänyt myydä siellä tavaraa mutta ei oikein mee kunnolla kaupaksi sit niitä ihme kysyjiä kyselee mitä vuosimalllia on sohva mistä mie sen tiän vaikka oon ostanut liikkeestä oon muutakin myynyt sit lupaa tulla hakemaa
      niin ei näy sitä ostajaa kokoaja pitää pitää ilmoitusta etusivulla kun eivät näköjää osaa selata en suosittele tori sivua.

      • huutonet = huononet

        Jaa, minulla taas on torista hyviä kokemuksia, useita kyselyjä samana päivänä, kun hinta on kohdallaan. Huutonetissä taas ei halvalla pyynnilläkään tunnu mitään tapahtuvan ja sitten se voittajakin rupeaa leikkimään vaikeasti tavoitettavaa eli ei lue sähköpostia, odotuttaa viikkoja, sovitaan noutoaika -> taaskaan ei kuulu mitään.


      • ole rehellinen

        Tori.fi on hyvä myyntipaikka. Tottakai kannattaa mainita myytävän tuotteen ikä. Esimerkiksi televisioissa se on olennaisen tärkeää. Niin säästyt niiltä jotka eivät yli 2 vuotta vanhaa osta.


      • ole rehellinen kirjoitti:

        Tori.fi on hyvä myyntipaikka. Tottakai kannattaa mainita myytävän tuotteen ikä. Esimerkiksi televisioissa se on olennaisen tärkeää. Niin säästyt niiltä jotka eivät yli 2 vuotta vanhaa osta.

        Ei sillä ole väliä mitä myyt, kauppa syntyy aina kun hinta on kohdillaan. Vanha "totuus" siitä että uuden auton hinta laskee 30 % kun ensimmäsitä kertaa istut siihen pitää hyvin paikkansa. Se on kuitenkin vähän verrattuna moniin muihin tavaroihin. Elektroniikassa arvo laskee n. 90 % ensimmäisen vuoden aikana, huonekaluista tulee ongelmajätettä joista pääsee eroon vain kierrätyskeskuksen kautta. Vaatteillakaan ei mene hyvin, sen 700 € talvitakin arvo on kahden käyttökerran jälkeen 20 €.

        Eli oikein hinnoittelemalla kauppa käy aina :)


      • Muuton vuoksi
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Ei sillä ole väliä mitä myyt, kauppa syntyy aina kun hinta on kohdillaan. Vanha "totuus" siitä että uuden auton hinta laskee 30 % kun ensimmäsitä kertaa istut siihen pitää hyvin paikkansa. Se on kuitenkin vähän verrattuna moniin muihin tavaroihin. Elektroniikassa arvo laskee n. 90 % ensimmäisen vuoden aikana, huonekaluista tulee ongelmajätettä joista pääsee eroon vain kierrätyskeskuksen kautta. Vaatteillakaan ei mene hyvin, sen 700 € talvitakin arvo on kahden käyttökerran jälkeen 20 €.

        Eli oikein hinnoittelemalla kauppa käy aina :)

        Minulla on Italiassa käsintehty, Kauko Salmelan myymä
        huippuhieno, lähes käyttämätön työnimeltä Sorrento sohvakalusto ja pöytä.
        Kuin uusi, vaalean ruskea mohair tekstiiliverhoilulla.
        Niitä oli neljä viimestä runkoa jäljellä 1998, joista Salmela teki minulle yhden. Liian suuritöisenä sitä ei ole sen jälkeen valmistettu.
        Myisin kun osaisin?
        040 5815220


    • Beirut

      Tämä tapa myydä lienee ok . Myyn kaikki netissä os casaartenova.fi Kuvassa näkyvät huonekalut yht hintaan 15 000 €

    • Anonyymi

      myyn hienoa huonekaluja. olisko joku kiinnostnut

    • Anonyymi

      myyn hienoja,jos kkinosta...0405027912

    • Anonyymi

      Myydään Italiassa käsintehdyt huonekalut. Massiivinen ruokapöytä kuudella paksunahkaisella nahalla päällystettynä, lisäksi kaksi samanlaista tuolia käsinojilla, iso senkki takorautalukoilla, avovitriini, alaosa irrallinen senkki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe