Kristuksen ristin viholliset

Semper.Fidelis

"Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina;" Fil.3:18.

Ketä Paavali tarkoittaa puhuessaan aivan itkien ristin vihollisista?
Meidän aikamme ristin vihollisia löytyy yllättävältä taholta, sen tämäkin palsta todistaa. He voivat esiintyä hyvinkin ovelasti.

Palstalla tutuksi tullut "uudestisyntyneen ihmeelliseen kykyyn" perustuva lain vanhurskaus, jota "asiastakyse"-nimimerkin oppi edustaa, merkitsee jyrkkää vihollisuutta Kristuksen ristille.

Moni saattaa ajatella, että kyseessä on vain vähäinen tulkintaero Sanan totuuden ymmärtämisessä. Niin ei asia suinkaan ole.

Asiastakyseen julistama ristivapaa, uudestisyntyneen ihmeelliseen kykyyn perustuva oppi on ratkaisevalla tavalla ristin vihollisuutta.

126

401

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Em. 'opettaja' yhä uudelleen julistaa, että meillä ei lainkaan ole ristiä. Risti on jossain portin ulkopuolella; sille ei ole käyttöä!

Ristin kieltävä uhmakas 'opettaja' antaa tylyt piupaut Jeesukselle. Jeesus sanoo kaikille pelastusta kaipaaville ihmisille nämä sanat:

"Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon JOKA PÄIVÄ ristinsä ja seuratkoon minua." Lk.9:23.

Yhtä vähän arvoa tuo 'hurskas nimmari' antaa Paavalin sanoille:
      "Me kuljemme, aina kantaen Jeesuksen kuolemaa ruumiissamme, että Jeesuksen elämäkin tulisi meidän ruumiissamme näkyviin." 2.Kor.4:10.

Ei tule vapautta synnistä, ei nimmarille eikä yhdellekään, joka ei suostu kantamaan Jeesuksen käskyn mukaan omaa ristiään.

Nimmarin kaltaiset ristin viholliset ja Sanan ylikävelijät ovat itsepetoksen ja omavanhurskauden tiellä.
      Se tie EI OLE Jeesuksen viitoittama totuuden tie. He vaeltavat ulkokultaisuuden valheopin harhatiellä.

"Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina;" Fil.3:18.

• Tapio522eikirj

Mohikaani_27:
        * Kannattaa uskoa Pietaria. " Ottakoon kukin teistä kasteen, että syntinne pyyhittäisiin pois." Tämä Pietarin sanoma ei anna mitenkään tilaa, eikä oikeutta vauvakasteen puolesta. Pietarihan käskee ,"OTTAKOON", vauva ei voi ottaa yhtään mitään ! Ja kaikki mitä tähän selitetään lisää, on pahasta!
        >>>>>>>>>>>

Jeesuksen suhtautuminen lapsiin
        (Ote Matti Väisäsen kirjasta Pyhä kaste Raamatussa)

http://www.lyrs.fi/arkisto/tekstit/vaisanen_matti_001.html
        >>>>>>>>>>>>

• * Olen aivan samaa mieltä jaikalin kanssa. "Asiasta kyse", on monisanainen viisastelija ja ovela sanoissaan, jos ei tunne Jeesusta ja ristin veren evankeliumia, eksyy helposti ak. juoniin ja sana leikkeihin. kaikki ns. muut yritykset, olla kristitty, kuin että siihen sisältyy RISTI/veri/kuolema/hauta/ ja ylösnousemus, sekä taivaaseen astuminen ja senjälkeen Pyhän Hengen vuodatus kaiken lihan ylle, on antikristuksen hengen tuotetta.

* Usko Jeesukseen kirkon vauvakasteen harhan, ja mm:ssa. Markku Koiviston kasteopetuksen seurauksena, kun opetti molempia kasteita raamatullisiksi. Halvkesivasti ja hyljäten Jumalan sanan opetuksen. Kaste on tärkeä palastukseen nähden ja kokonaisvalataiseen pelastukseen pääsemiseksi. Pietari ei julistanut synninpäästöä, ellei ottanut kastetta, Paavali kehoitti aina ottamaan kasteen, ja yhdisti sen saadakseen Pyhän Hengen lahjan, samoin Pietari. Tätä täyttä kaste evankeliumia tulisi saarnata aina evankeliumia saarnatessa, usein se jätetään pois, ettei "loukattaisi" luterilaista opetusta. Mutta kyllä Raamatun mukaista kasteoppia tulee uskaltaa julistaa, mikään muu kaste ei ole Raamatullista toimintaa, miksi sitä tulisi "pelätä", ja jättää evankeliumista puolet pois ? Sehän on ihmisten harhauttamista, ikään kuin kaste olisi vain joku " hällä-väliä" tapauskontoon perustuvaa toisarvoista, jonka voi halutaessaan jättää pois.

* Kannattaa uskoa Pietaria. " Ottakoon kukin teistä kasteen, että syntinne pyyhittäisiin pois." Tämä Pietarin sanoma ei anna mitenkään tilaa, eikä oikeutta vauvakasteen puolesta. Pietarihan käskee ,"OTTAKOON", vauva ei voi ottaa yhtään mitään ! Ja kaikki mitä tähän selitetään lisää, on pahasta!

* Raamatun evankeliumi on aikanasa, ajanhengen saatossa kärsinyt sekaannuksen ja harhautumisen , mukautuen ajanhenkeen.
      * Siksi tulisi palata Raamattuun, kokonaisvaltaiseen evankeliumiin, ottaa Jeesuksen käsky todesta, " Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu." Kaste on on siis kasteen asettajan Herran Jeesuksenkin mukaan pelastuksen ehtona. Se ei ole lakihenkinen tapa käsky, vaan, aina kun se on mahdollista, on kaste otettava, jos taas on mahdotonta ottaa upotuskaste, se ei vie uskoa, vaan usko pelastaa, kaste itsessään ei pelasta ketään. Jos ei ota kastetta vain että ei sitä halua, on pelastuskin vaarassa, Jumala on kärsivällinen, ja odottaa lastaan, että nöyrtyy seuraamaan Mestariaan, paljoon veteen kastettavaksi. Jordan oli syvä virta Jeesuksen aikana, ja Johanneskastaja astui virtaan Jeesuksen jäljessä, olisi halunnut kasteen Häneltä, mutta Jeesus halusi hänen kastavan itsensä, että koko vanhurskaus täytetettäisiin, siinä on sanoma uudestisyntyneelle uskovalle seurata Jeesusta Hänen askelissaan, se onkin ensimmäinen kuuliaisuuden askel uskon tiellä, ota se arvelematta, uskollisuus ja nöyryys Jumalan sanalle on Herralle Jeesukselle mieleen ja siunaa kun seuraat häntä kuuliaisuuden uskossa !
      * Upotuskaste Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

* Kasteen tärkeys pelastuksessa on herännyt ja herättänyt uskovat tajuamaan kasteen merkitystä. Joka on ollut sumun peitossa, ja suurimmalta osin.

* Pyhän Hengen kaste kielillä puhumisineen/armolahjoineen.

• ontuvainen

Sulle ja Eenokille nuo kasteasiat ovat alvariinsa pinnalla. Kaste kuuluu raittiin opin alkeisiin. Jeesuksen risti luotaa syvälle Jumalan armon ja lunastuksen uudeksiluovan voiman ytimeen.

Risti ja Jeesuksen seuraaminen tiellä, jossa "hänen tulee kasvaa ja minun vähetä", ei ole mieluinen tie luonnolliselle ihmiselle. Moni uskontielle lähtenyt ihminen ajattelee (koska tällaista väärää opetusta on seurakunnissa opetettu), että Jumala on "ikuinen siunauskone", ja häneltä pyydetään voimaa itse asiassa sille "itselle", että se pysyisi hengissä. Mutta jos se jostain itseensä voimaa ammentaa, niin se voima ei tule Jumalalta. Vanha ihminen tekoineen tulee panna pois ja pukeutua uuteen. Tämä tapahtuu ehkä hitaasti, mutta varmasti, kun seuraamme Jeesusta ristin tiellä.

Kaste ei ole miksikään hyödyksi (sen enempää kuin ympärileikkaus) ellei ihmisestä ole Jumalan yliluonnollisen ihmeen kautta tullut uusi luomus Kristuksessa. Tämän uuden luomuksen tulee kasvaa Kristuksessa Jumalan antamaa kasvua. Risti on jokaisen kilvoittelijan osa täällä siihen saakka, kunnes näemme hänet kasvoista kasvoihin ja alennustilamme ruumis muuttuu hänen kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi, ja "minä olen tunteva täydellisesti, niin kuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan". Tässä toivossa mä elän, aamen.

• Eenokki 12
        ontuvainen kirjoitti:

Sulle ja Eenokille nuo kasteasiat ovat alvariinsa pinnalla. Kaste kuuluu raittiin opin alkeisiin. Jeesuksen risti luotaa syvälle Jumalan armon ja lunastuksen uudeksiluovan voiman ytimeen.

Risti ja Jeesuksen seuraaminen tiellä, jossa "hänen tulee kasvaa ja minun vähetä", ei ole mieluinen tie luonnolliselle ihmiselle. Moni uskontielle lähtenyt ihminen ajattelee (koska tällaista väärää opetusta on seurakunnissa opetettu), että Jumala on "ikuinen siunauskone", ja häneltä pyydetään voimaa itse asiassa sille "itselle", että se pysyisi hengissä. Mutta jos se jostain itseensä voimaa ammentaa, niin se voima ei tule Jumalalta. Vanha ihminen tekoineen tulee panna pois ja pukeutua uuteen. Tämä tapahtuu ehkä hitaasti, mutta varmasti, kun seuraamme Jeesusta ristin tiellä.

Kaste ei ole miksikään hyödyksi (sen enempää kuin ympärileikkaus) ellei ihmisestä ole Jumalan yliluonnollisen ihmeen kautta tullut uusi luomus Kristuksessa. Tämän uuden luomuksen tulee kasvaa Kristuksessa Jumalan antamaa kasvua. Risti on jokaisen kilvoittelijan osa täällä siihen saakka, kunnes näemme hänet kasvoista kasvoihin ja alennustilamme ruumis muuttuu hänen kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi, ja "minä olen tunteva täydellisesti, niin kuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan". Tässä toivossa mä elän, aamen.

Kaste ei ole miksikään hyödyksi (sen enempää kuin ympärileikkaus) ellei ihmisestä ole Jumalan yliluonnollisen ihmeen

Kerrohan mitä yliluonnollisuutta sinä tarvitset että kaste sinua hyödyttäisi?
        Et kai vain ole ollut tivolissa,(helluntailaisten teltassa) kokenyt siellä hallusinaation ja fata morganan?
        Kaste on Jumalan armoa.

• Mohikaani: >>* Olen aivan samaa mieltä jaikalin kanssa. "Asiasta kyse", on monisanainen viisastelija ja ovela sanoissaan, jos ei tunne Jeesusta ja ristin veren evankeliumia, eksyy helposti ak. juoniin ja sana leikkeihin.

• Eenokki 12
        ontuvainen kirjoitti:

Kyllä Eenokille ja Mohikaanillekin on Jeesuksen risti hyvin rakas paikka jossa tunnustaa päivän synnit.
        En minä enkä usko Mohiksenkaan kantavan ämpärillä lihaansa ristille.
        Se "lihan" määrä ei mahtuisi ämpäriin tarvittaisiin tynnyri ja iso.

Mutta avaaja puhuu henk. koht. rististä jonka Eenokki kyllä tuntee, mitä se on, mutta Mohiksesta en ole niin varma.

Semperin avaus on hyvä enkä puutu siihen vaan ottakoon helarit ristin selkäänsä ja seuratkoon Herraa. Miten se otetaan "vastaan"?
        Avaa suusi, nuhtele, varoita, kehoita ihmisiä parannukseen niin saat varmasti ristin sen juuri sinulle sopivan.

• tode*
        Eenokki 12 kirjoitti:

Kaste ei ole miksikään hyödyksi (sen enempää kuin ympärileikkaus) ellei ihmisestä ole Jumalan yliluonnollisen ihmeen

Kerrohan mitä yliluonnollisuutta sinä tarvitset että kaste sinua hyödyttäisi?
        Et kai vain ole ollut tivolissa,(helluntailaisten teltassa) kokenyt siellä hallusinaation ja fata morganan?
        Kaste on Jumalan armoa.

Pelastus Jeesuksessa Kristuksessa on yliluonnollinen ihme nro 1, ja se on Raamatun mukaan kaikkein ensimmäinen ja tärkein armolahja Jumalalta. Moni ihminen maapallon kamaralla on saanut ottaa vastaan tuon ihmeellisen lahjan
        valkoisessa (muualla maailmaa toisenkin värisessä) telttamajassa.

Kastekin on sinällään armoa, mutta vasta "telttamajassa tapahtuneen" jälkeen.

• ontuvainen
        Eenokki 12 kirjoitti:

Kyllä Eenokille ja Mohikaanillekin on Jeesuksen risti hyvin rakas paikka jossa tunnustaa päivän synnit.
        En minä enkä usko Mohiksenkaan kantavan ämpärillä lihaansa ristille.
        Se "lihan" määrä ei mahtuisi ämpäriin tarvittaisiin tynnyri ja iso.

Mutta avaaja puhuu henk. koht. rististä jonka Eenokki kyllä tuntee, mitä se on, mutta Mohiksesta en ole niin varma.

Semperin avaus on hyvä enkä puutu siihen vaan ottakoon helarit ristin selkäänsä ja seuratkoon Herraa. Miten se otetaan "vastaan"?
        Avaa suusi, nuhtele, varoita, kehoita ihmisiä parannukseen niin saat varmasti ristin sen juuri sinulle sopivan.

"Kyllä Eenokille ja Mohikaanillekin on Jeesuksen risti hyvin rakas paikka jossa tunnustaa päivän synnit"

Risti on teloituspaikka. Ei kukaan voi käydä kuolemaan ristille tuota kirouksen puuta rakastaen. Ristissä on ruumiilliset kivut, täydellinen avuttomuus, äärimmäinen häpäisy ja Jumalan kiroamana kuoleminen pimeyteen ja vaivaan.

Meidät on ristiinnaulittu yhdessä Jeesuksen kanssa. Kun hän kuoli, me kuolimme hänen kanssaan. Kuinka siis voisimme tunnustaa päivittäin syntejämme yhä ristillä?

• Ei oettajaksi
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Mohikaani: >>* Olen aivan samaa mieltä jaikalin kanssa. "Asiasta kyse", on monisanainen viisastelija ja ovela sanoissaan, jos ei tunne Jeesusta ja ristin veren evankeliumia, eksyy helposti ak. juoniin ja sana leikkeihin.

Mohikaanihan on täynnä vihaa ja katkeruutta, ettei häneltä voi mitään muuta odottaakaan kuin, että on yhtä mieltä harhaoppisten kanssa. On noussut opettajaksi, vaikkei Jumalan Sanan mukaan voi olla opettajana missään mielessä. Henkilökohtaisesti voi keskustella ja johdattaa ihmisiä uskon tiellä eteen päin! Mohikaani elää taikuuden synnissä kun on tottelematon Raamatun selkeälle ohjeelle!

• Muutama sana synnin harjoittamisesta ja syntiin lankeamisesta, joiden toisistaan eroavaisuudesta mainitsemasi nimimerkki ei ymmärrä yhtään mitään.

1Jn 5:18 Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha. Käännös 33/38.

Mielestäni jae voidaan selvemmin kääntää seuraavasti.

Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt harjoita (hamartano) syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen tarraudu (haptomai) se paha.

Hamartano merkitsee Novumin mukaan: olla osumatta, erehtyä, rikkoa, tehdä tai harjoittaa syntiä.
      Haptomai merkitsee Novumin mukaan: koskettaa, koskea, mutta voidaan ymmärtää myös tarrautua, pitää kiinni.

Aapeli Saarisalo kääntää jakeen alun: Me tiedämme, ettei kukaan Jumalasta syntynyt harjoita syntiä.
      Ja lopun: Eikä paholainen pääse hänen kimppuunsa.
      Seuraavassakin jakeessa AS käyttää sanaa harjoittaa:
      1Jn 3:8 Joka syntiä (tekee) harjoittaa, se on perkeleestä, sillä perkele on harjoittanut (tehnyt) syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.

Synnin harjoittaminen on aivan eri asia kuin synnin tekeminen. Tosiuskova ei harjoita syntiä, mutta hän voi silti tehdä synnin. Hänkin voi hairahtua ja tehdä syntisen teon lähimmäiselleen. Ja niihin tekoihin kuuluvat myös syntisen ajatukset. Jotkut toteuttavat nämä ajatuksensa konkreettisina tekoina, jotkut eivät. Ajatuksistahan nämä teot lähtevät ja silloin on jo ajatuskin syntiä. Ei se meitä synnittömiksi tee, että emme toteuta syntisiä ajatuksiamme. Se tekee meistä kilvoittelijoita, jotka ottavat joka päivä ristinsä ja taistelevat syntiä vastaan.

Rom 6:12 Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
      Rom 6:14 Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.

Jos tarkoituksellisesti harjoitamme syntiä, silloin synti hallitsee meitä. Mutta vaikka emme tahallisesti teekään syntiä, voimme silti tahtomattamme hairahtua tekemään synnin eli langeta. Kun sitä kadumme ja rukoilemme publikaanin tavoin: Jumala, ole minulle syntiselle armollinen, niin saamme armon. Koska olemme Jeesuksen sovitustyön kautta Jumalan armon alla.

1Jn 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
      1Jn 1:9 Jos me t-u-n-n-u-s-t-a-m-m-e syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
      1Jn 1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

Turhuuden turhuutta ovat näille jo maan päällä synnittöminä, yhtä puhtaina kuin Jeesus, vaeltaville em. jakeet ja sinun ojennuksesi Semper. Sillä he elävät jo nyt Jumalan valtakunnassa voiton saaneina, kuka milläkin voimalla tai lanttinsa kääntöpuolta eli takapuolta piilottelemalla.

Ristiä ja armoa he eivät enää mielestään tarvitse. He tekevät Jumalasta valehtelijan.
      Ja ovat ristin vihollisia, vaikka eivät sitä itse huomaisikaan.

• Pietarilla on tällainen kehotus: "Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;" 2.Piet.1:10.

Raamatusta voi erottaa neljä eri tapaa kohdata synnin vaikutus.

Pahin ja onnettomin tapa on synnin HARJOITTAMINEN, synnissä eläminen. Jonah viittasit viestissäsi tuohon 'elämäntapaan'

Seuraavaksi pahin tapa on syntiin lankeaminen, tietoisen synnin TEKEMINEN jossain tilanteessa, missä kiusaus käy yli voimien.

Kolmas tapa joutua synnintekijäksi on huomata tehneensä oman turmeltuneen luontonsa ohjaamana jotain sellaista, minkä vasta jälkeenpäin huomaa Jumalan tahtoa rikkovaksi synnilliseksi teoksi. Tämä on varmasti vaikeimmin ymmärrettävä synnin muoto.
        Mutta kyllä Raamatussa puhutaan salaisista synneistä esim. Ps.19:13 ja erityisesti Paavalin sanat roomalaiskirjeen 7.luvun lopussa ovat suoraa kuvausta lihassa asuvan pahan tuottamista synneistä, joita Paavali ei taatusti tehnyt tahallaan.

Synti voidaan myös kokonaan voittaa, synnistä voidaan lakata kuten Pietari todistaa 1.Pt.4:1 (UT1938). Se kuitenkin edellyttää lihassa kärsimistä kuten Pietari opettaa. Lihallisen tahdon vieminen ristille päättäväisesti, jatkuvasti ja uskon Hengessä, johtaa siihen, että synti lakkaa. Saa-tana tulee tallatuksi siltä osin jalkojen alle.

On selvää, että meillä riittää työsarkaa saavuttaaksemme ristin ja Jumalan armon kautta yhä suuremmassa määrin voittoa synnistä.
        Henkilökohtaisesti olen varma Jumalan Sanaan uskoen, että edellä mainittu "neljän kohdan ohjelma" on jokaiselle uskovalle tärkeä sisäistää ja saattaa niin pitkälle kuin vain mahdollista kirkkaimpaan tasoon, synnin voittamisen asteelle. Siitä olen myös varma, että vain harvat suostuvat ottamaan tuon ohjelman omakseen.

"Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa." 2.Kor.7:1.

• Semper.Fidelis kirjoitti:

Pietarilla on tällainen kehotus: "Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;" 2.Piet.1:10.

Pahin ja onnettomin tapa on synnin HARJOITTAMINEN, synnissä eläminen. Jonah viittasit viestissäsi tuohon 'elämäntapaan'

Seuraavaksi pahin tapa on syntiin lankeaminen, tietoisen synnin TEKEMINEN jossain tilanteessa, missä kiusaus käy yli voimien.

Kolmas tapa joutua synnintekijäksi on huomata tehneensä oman turmeltuneen luontonsa ohjaamana jotain sellaista, minkä vasta jälkeenpäin huomaa Jumalan tahtoa rikkovaksi synnilliseksi teoksi. Tämä on varmasti vaikeimmin ymmärrettävä synnin muoto.
        Mutta kyllä Raamatussa puhutaan salaisista synneistä esim. Ps.19:13 ja erityisesti Paavalin sanat roomalaiskirjeen 7.luvun lopussa ovat suoraa kuvausta lihassa asuvan pahan tuottamista synneistä, joita Paavali ei taatusti tehnyt tahallaan.

Synti voidaan myös kokonaan voittaa, synnistä voidaan lakata kuten Pietari todistaa 1.Pt.4:1 (UT1938). Se kuitenkin edellyttää lihassa kärsimistä kuten Pietari opettaa. Lihallisen tahdon vieminen ristille päättäväisesti, jatkuvasti ja uskon Hengessä, johtaa siihen, että synti lakkaa. Saa-tana tulee tallatuksi siltä osin jalkojen alle.

On selvää, että meillä riittää työsarkaa saavuttaaksemme ristin ja Jumalan armon kautta yhä suuremmassa määrin voittoa synnistä.
        Henkilökohtaisesti olen varma Jumalan Sanaan uskoen, että edellä mainittu "neljän kohdan ohjelma" on jokaiselle uskovalle tärkeä sisäistää ja saattaa niin pitkälle kuin vain mahdollista kirkkaimpaan tasoon, synnin voittamisen asteelle. Siitä olen myös varma, että vain harvat suostuvat ottamaan tuon ohjelman omakseen.

"Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa." 2.Kor.7:1.

Jotta ei jäisi epäselväksi, suosinko minä synnin tekemistä, niin tarkennan vielä tämän: uudestisyntynyt Jumalan lapsi EI harjoita tahallista syntiä. Hänellä on kaipaus tulla päivä päivältä yhä vain puhtaammaksi ja muuttua Mestarinsa kaltaiseksi.

Se on jokaisen tunnustettava, että Elämän tielle lähteneet uskon kilvoittelijat kokevat tappioita varsinkin vaelluksen alkuvaiheessa. Meillä on kuitenkin Puolustaja Isän tykönä. Jeesus Kristus auttaa meitä ja kasvattaa meitä Jumalan armon avulla niin, että saamme tulla yhä suuremmassa määrin synnin voittajiksi. Sitä on pyhitys, jatkuvaa kasvua Jumalan tahdon tuntemiseen ja kuuliaisuuteen.

Sanomattakin on selvää, että oman ristinsä hylänneet rehvastelijat ovat jääneet ulkokultaisuutensa ja omavanhurskautensa vangeiksi.

• raamatusta

Pietarilla on tällainen kehotus: "Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;" 2.Piet.1:10.

saattaa ohjelma loppuun asti joka on synnin voittaminen niin kuin pietari opettaa,
        Jumalan ihmiselle antamallaan ja määrämällä etsikkoajalla, ei etsikko aika koko loppu elämää kestä vaan Jumala tietää sen kuinka kauan jokaisella ihmisellä on etsikkoaikaa, ei sitä kukaan ihminen tiedä kauanko toisella etsikoaika kestää.

eihän opetuslapsetkaan jääneet ikuisiksi etsijöiksi ja "lapsiksi", jos näin pääsee käymään että jää ikuiseksi etsijäksi ja "lapseksi" niin ei sitä ikinä voittajana perille pääsekkään.

Luukkaan evankeliumista

luku 14:28-35

28. Jos joku teistä tahtoo rakentaa tornin, eikö hän ensin istu laskemaan kustannuksia, nähdäkseen, onko hänellä varoja rakentaa se valmiiksi.

29. Muuten voi käydä niin, että hän PERUSTUKSEN laskettuaan on KYKENEMÄTÖN saamaan rakennusta valmiiksi, ja kaikki, jotka sen näkevät alkavat pilkata häntä:

30. Tuo mies ryhtyi rakentamaan, mutta ei kyennyt saamaan valmiiksi!

Kirjeestä Hebrealaisille

Luku 12:4-14

4. Te ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellussa syntiä vastaan

5. ja olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille kuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran KURITUSTA, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee.

6. sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa;
        hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".

7. Teidän kärsimyksenne on kasvatusta. Jumala kohtelee teitä kuin lapsia.
        Kuka näet on lapsi, jota isä ei kurita?

8. Jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, te olette äpäriä ettekä [aviossa syntyneitä] lapsia.

9. Ja vielä: maalliset isämme olivat meillä kurittajina, ja me kavahdimme heitä. Emmekö paljoa ennemmin olisi ALAMAISIA henkien Isälle*, ja eläisi?

10.Nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan. Tämä kurittaa meitä tosi PARHAAKSEMME, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään.

11. Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa tunnu olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa
        HEDELMÄNÄÄN vanhurskauden rauhan niille, joita siten on harjoitettu.

12. Sentähden: "OJENTAKAA hervonneet kätenne ja rauenneet polvenne"

13. ja: "tehkää polut SUORIKSI jaloillenne", ettei ontuvan jalka NYRJÄHTÄISI, vaan ennemmin PARANTUISI.

14. Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja PYHITYKSEEN, sillä ilman sitä kukaan ei ole näkevä Herraa.

Sananlaskuista

Luku 20:24

24. Miehen askeleet tulevat Herralta.
        Mitäpä IHMINEN ITSE YMMÄRTÄISI TIESTÄÄN?

Luku 16:25

25. Miehen mielestä on OIKEA moninkin TIE, joka on lopulta KUOLEMAN tie.

Luku 5:21

21. Sillä Herran silmien edessä ovat miehen TIET, ja hän tutkii tämän kaikki polut.

Luku 16:2

2. Kaikki miehen TIET ovat hänen omissaan silmissään puhtaat, mutta Herra tutkii henget.

Luku 21:2

2. Kaikki miehen TIET ovat hänen omissa silmissään oikeita, mutta Herra tutkii sydämet.

Saarnajasta

Luku 7:30

30. Vain TÄMÄ on minulle SELVINNYT: Jumala on tehnyt IHMISET SUORIKSI, mutta ITSE he etsivät monia MUTKIA.

1.Kor.9:24

24. Ettekö tiedä, että kilparadalla tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voitto palkinnon?
        Juoskaa kuten hän, ETTÄ SEN SAISITTE.

1.Tim.2:5

5. EIHÄN kilpailijaa seppelöidä, ellei hän KILPAILE sääntöjen mukaisesti.

• raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

saattaa ohjelma loppuun asti joka on synnin voittaminen niin kuin pietari opettaa,
        Jumalan ihmiselle antamallaan ja määrämällä etsikkoajalla, ei etsikko aika koko loppu elämää kestä vaan Jumala tietää sen kuinka kauan jokaisella ihmisellä on etsikkoaikaa, ei sitä kukaan ihminen tiedä kauanko toisella etsikoaika kestää.

eihän opetuslapsetkaan jääneet ikuisiksi etsijöiksi ja "lapsiksi", jos näin pääsee käymään että jää ikuiseksi etsijäksi ja "lapseksi" niin ei sitä ikinä voittajana perille pääsekkään.

Luukkaan evankeliumista

28. Jos joku teistä tahtoo rakentaa tornin, eikö hän ensin istu laskemaan kustannuksia, nähdäkseen, onko hänellä varoja rakentaa se valmiiksi.

29. Muuten voi käydä niin, että hän PERUSTUKSEN laskettuaan on KYKENEMÄTÖN saamaan rakennusta valmiiksi, ja kaikki, jotka sen näkevät alkavat pilkata häntä:

Kirjeestä Hebrealaisille

4. Te ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellussa syntiä vastaan

5. ja olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille kuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran KURITUSTA, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee.

8. Jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, te olette äpäriä ettekä [aviossa syntyneitä] lapsia.

9. Ja vielä: maalliset isämme olivat meillä kurittajina, ja me kavahdimme heitä. Emmekö paljoa ennemmin olisi ALAMAISIA henkien Isälle*, ja eläisi?

10.Nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan. Tämä kurittaa meitä tosi PARHAAKSEMME, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään.

11. Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa tunnu olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa

13. ja: "tehkää polut SUORIKSI jaloillenne", ettei ontuvan jalka NYRJÄHTÄISI, vaan ennemmin PARANTUISI.

14. Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja PYHITYKSEEN, sillä ilman sitä kukaan ei ole näkevä Herraa.

Sananlaskuista

21. Sillä Herran silmien edessä ovat miehen TIET, ja hän tutkii tämän kaikki polut.

2. Kaikki miehen TIET ovat hänen omissaan silmissään puhtaat, mutta Herra tutkii henget.

2. Kaikki miehen TIET ovat hänen omissa silmissään oikeita, mutta Herra tutkii sydämet.

Saarnajasta

30. Vain TÄMÄ on minulle SELVINNYT: Jumala on tehnyt IHMISET SUORIKSI, mutta ITSE he etsivät monia MUTKIA.

24. Ettekö tiedä, että kilparadalla tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voitto palkinnon?

Luuk.19:44

44. He kukistavat sinut maan tasalle, surmaavat sinussa olevat asukkaasi eivätkä jätä sinuun kiveä kiven päälle kun ET TUNTENUT ETSIKKOAIKAASI

Luku 11:20-24

20. Jeesus rupesi nuhtelemaan niitä kaupunkeja, joissa useimmat hänen ihmetekonsa olivat tapahtuneet, siitä, että ne eivät NÖYRTYNEET parannukseen:

21. Voi sinua, Korasin! Voi sinua Beetsaida! jos teissä suoritetut voimateot olisivat tapahtuneet Tyyrossa ja Siidonissa, ne olisivat aikoja sitten säkissä ja tuhassa nöyrtyneet parannukseen.

22. Minä sanon teille: Tyyrola ja Siidonilla on tuomiopäivänä oleva helpompaa kuin teilä.

23. Sinä Kapernaum, korotetaankohan sinut taivaaseen?
        Alas tuonelaan asti sinun on mentävä. Jos ne voimateot, jotka on tehty sinussa, olisivat tapahtuneet Sodomassa, se olisi pystyssä vielä tänäkin päivänä.

24. Minä sanon teille. Sodoman maalla on tuomiopäivänä helpompi kuin teillä.

Mattaeuksen evankeliumista

Luku 23:36

36. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi on joutuva vastaamaan tästä kaikesta.

• raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

Luuk.19:44

44. He kukistavat sinut maan tasalle, surmaavat sinussa olevat asukkaasi eivätkä jätä sinuun kiveä kiven päälle kun ET TUNTENUT ETSIKKOAIKAASI

Luku 11:20-24

20. Jeesus rupesi nuhtelemaan niitä kaupunkeja, joissa useimmat hänen ihmetekonsa olivat tapahtuneet, siitä, että ne eivät NÖYRTYNEET parannukseen:

21. Voi sinua, Korasin! Voi sinua Beetsaida! jos teissä suoritetut voimateot olisivat tapahtuneet Tyyrossa ja Siidonissa, ne olisivat aikoja sitten säkissä ja tuhassa nöyrtyneet parannukseen.

22. Minä sanon teille: Tyyrola ja Siidonilla on tuomiopäivänä oleva helpompaa kuin teilä.

23. Sinä Kapernaum, korotetaankohan sinut taivaaseen?
        Alas tuonelaan asti sinun on mentävä. Jos ne voimateot, jotka on tehty sinussa, olisivat tapahtuneet Sodomassa, se olisi pystyssä vielä tänäkin päivänä.

24. Minä sanon teille. Sodoman maalla on tuomiopäivänä helpompi kuin teillä.

Mattaeuksen evankeliumista

Luku 23:36

36. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi on joutuva vastaamaan tästä kaikesta.

1 kuningsten kirja

Luku 18:21 ja 36-40

21. Elija astui kansan eteen ja sanoi: KUINKA KAUAN TE ONNUTTE MOLEMMILLE PUOLILLE?
        Jos Herra on Jumala, seuratkaa häntä. Mutta jos Baal on Jumala, seuratkaa häntä.
        Kansa ei vastannut hänelle mitään.

36. Kun tuli ruokauhrin aika, profeetta Elija astui esille ja rukoili: Herra, Aabrahamin, Iisakin ja Israelin Jumala, tulkoon tietäväksi, että sinä olet Jumala Israelissa, ja että minä olen sinun käskystäsi tehnyt kaiken tämän.

37. Vastaa minulle, Herra, vastaa minulle, että tämä kansa tulisi näkemään, että sinä, Herra, olet Jumala, ja että SINÄ KÄÄNNÄT HEIDÄN SYDÄMENSÄ TAKAISIN.

38. Silloin Herran tuli iski alas ja kulutti polttouhrin, puut, kivet ja mullan sekä nuoli veden, joka oli ojassa.

39. Kun kansa NÄKI tämän, kaikki lankesivat kasvoilleen ja sanoivat: Herra on Jumala! Herra on Jumala.

40. Elija sanoi heille: Ottakaa kiinnni Baalin profeetat. Älköön yksikään heistä pääskö pakoon. Niin he ottivat heidät kiiinni. Elija vei heidät Kiisonin purolle ja tappoi heidät siellä.

Markuksen evankeliumista

Luku 16:16

16. Uskoon tullut ja kastettu on pelastuva, mutta EPÄUSKOISENA pysynyt tuomitaan kadotukseen.

Juudaan kirjeestä

5. Vaikka te sen tiedättekin, haluan kuitenkin MUISTUTTAA teitä siitä, että Herra, JOKA OLI PELASTANUT kansan Egyptistä, TOISELLA KERTAA TUHOSI NE JOTKA EI VÄT TULLEET USKOVIKSI.

Markuksen evankeliumista

luku 1:15

15. Hän sanoi: aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle.
        Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi.

• -mietiskelijä-
        raamatusta kirjoitti:

1 kuningsten kirja

21. Elija astui kansan eteen ja sanoi: KUINKA KAUAN TE ONNUTTE MOLEMMILLE PUOLILLE?
        Jos Herra on Jumala, seuratkaa häntä. Mutta jos Baal on Jumala, seuratkaa häntä.

36. Kun tuli ruokauhrin aika, profeetta Elija astui esille ja rukoili: Herra, Aabrahamin, Iisakin ja Israelin Jumala, tulkoon tietäväksi, että sinä olet Jumala Israelissa, ja että minä olen sinun käskystäsi tehnyt kaiken tämän.

37. Vastaa minulle, Herra, vastaa minulle, että tämä kansa tulisi näkemään, että sinä, Herra, olet Jumala, ja että SINÄ KÄÄNNÄT HEIDÄN SYDÄMENSÄ TAKAISIN.

38. Silloin Herran tuli iski alas ja kulutti polttouhrin, puut, kivet ja mullan sekä nuoli veden, joka oli ojassa.

39. Kun kansa NÄKI tämän, kaikki lankesivat kasvoilleen ja sanoivat: Herra on Jumala! Herra on Jumala.

40. Elija sanoi heille: Ottakaa kiinnni Baalin profeetat. Älköön yksikään heistä pääskö pakoon. Niin he ottivat heidät kiiinni. Elija vei heidät Kiisonin purolle ja tappoi heidät siellä.

Markuksen evankeliumista

16. Uskoon tullut ja kastettu on pelastuva, mutta EPÄUSKOISENA pysynyt tuomitaan kadotukseen.

Juudaan kirjeestä

5. Vaikka te sen tiedättekin, haluan kuitenkin MUISTUTTAA teitä siitä, että Herra, JOKA OLI PELASTANUT kansan Egyptistä, TOISELLA KERTAA TUHOSI NE JOTKA EI VÄT TULLEET USKOVIKSI.

Markuksen evankeliumista

Kerropas mulle mitä käännöstä sä käytät?

• raamatusta kirjoitti:

Luukkaan evankeliumista

Kirjeestä Hebrealaisille

Sananlaskuista

Saarnajasta

Murehdit: >>eihän opetuslapsetkaan jääneet ikuisiksi etsijöiksi ja "lapsiksi", jos näin pääsee käymään että jää ikuiseksi etsijäksi ja "lapseksi" niin ei sitä ikinä voittajana perille pääsekkään.

• Eenokki 12

Mitä semperi hourii näin sanoessaan:Synti voidaan myös kokonaan voittaa, synnistä voidaan lakata kuten Pietari todistaa 1.Pt.4:1 (UT1938). Se kuitenkin edellyttää lihassa kärsimistä kuten Pietari opettaa. Lihallisen tahdon vieminen ristille päättäväisesti, jatkuvasti ja uskon Hengessä, johtaa siihen, että synti lakkaa. Saa-tana tulee tallatuksi siltä osin jalkojen alle.

Ja tästä kun olen jatkuvasti kirjoittanut. Semperismi luulee itse voittavansa taistelut lihassa ja synnissä.
        Se ei kuitenkaan ole ihmiselle mahdollista, minä kun tiedän Jeesuksen voittaneen lihan, ettei se kadota ja synnit ja tiedän myös kuinka Jumala taistelee puolestamme, onhan Herra antanut Pyhän Henkensä joka perkaa pois syntejä.
        Tulee mieleen pyhä Kolminaisuus selvästi tässäkin kohden. Me emme voi voittaa edes pienintäkään syntiä saati tai lakata esim. masturbaatiosta ellei Jumalan armo siitä vapauta ..noita nuorempia kiihkeitä. Älä semperi puutu opetuksillasi Kristuksen työhön joka maksoi Hänelle hänen henkensä.
        Me emme ole mitään vain kerjäläisiä, paitsi jaikal.

• raamatusta
        Eenokki 12 kirjoitti:

Mitä semperi hourii näin sanoessaan:Synti voidaan myös kokonaan voittaa, synnistä voidaan lakata kuten Pietari todistaa 1.Pt.4:1 (UT1938). Se kuitenkin edellyttää lihassa kärsimistä kuten Pietari opettaa. Lihallisen tahdon vieminen ristille päättäväisesti, jatkuvasti ja uskon Hengessä, johtaa siihen, että synti lakkaa. Saa-tana tulee tallatuksi siltä osin jalkojen alle.

Ja tästä kun olen jatkuvasti kirjoittanut. Semperismi luulee itse voittavansa taistelut lihassa ja synnissä.
        Se ei kuitenkaan ole ihmiselle mahdollista, minä kun tiedän Jeesuksen voittaneen lihan, ettei se kadota ja synnit ja tiedän myös kuinka Jumala taistelee puolestamme, onhan Herra antanut Pyhän Henkensä joka perkaa pois syntejä.
        Tulee mieleen pyhä Kolminaisuus selvästi tässäkin kohden. Me emme voi voittaa edes pienintäkään syntiä saati tai lakata esim. masturbaatiosta ellei Jumalan armo siitä vapauta ..noita nuorempia kiihkeitä. Älä semperi puutu opetuksillasi Kristuksen työhön joka maksoi Hänelle hänen henkensä.

"kukaan ei voi itse voittaa taistelua lihaa ja syntiä vastaan.
        Se ei ole ihmiselle mahdollista omissa voimissaan ja uskossaan, Jeesus on voittanut lihan, maailman, synnit, kiusaukset, viettelykset ja saatanan.
        Me emme voi voittaa edes pienintäkään syntiä voittaa saati lakata esim. masturbaatiosta ellei Jumala siitä vapauta Jeesuksessa Krituksessa."

Gal.5:1,16, 13,17,24 ja 25

1. VAPAUTEEN Kristus vapautti meidät.
        Pysykää siis lujina, älkääkä antako UUDELLEEN sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.

13. Te olette kutsutut vapauteen, veljet.
        ÄLKÄÄ SALLIKO VAPAUDEN OLLA YLLYKKEEKSI TURMELTUNEELLE LUONOLLE, vaan palvelkaa toisia rakkaudessa.

16. Minä sanon: VAELTAKAA HENGESSÄ, niin ETTE TÄYTÄ turmeltuneen luonnon HIMOA

17. Sillä TURMELTUNUT LUONO HIMOITSEE HENKEÄ VASTAAN JA HENKI TURMELTUNUTTA LUONTOA VASTAAN. NÄMÄ OVAT TOISIAAN VASTAAN ETTETTE TEKISI MITÄ TAHTOISITTE.

24. Kristuksen Jeesuksen omat ovat RISTIINNULINNEET luontonsa himoineen ja haluineen.

25. Jos me elämme HENGESSÄ, niin VAELTAKAAMME Hengessä.

2.Kor.4:3,4 ja 6, 7

3. Jos JULISTAMME evankeliumi on peitossa, se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat.

4. Näiden EPÄUSKOISTEN mielet on tämän maailman jumala sokaissut, niin ettei heille LOISTA valo, mikä säteilee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen joka on Jumalan kuva.

6. Jumala joka sanoi: Loistakoon valo pimeydestä, LOISTI meidän sydämiimme, että Kristuksen kasvoissa loistava Jumalan kirkkaus levittäisi tuntemisen valoa

7. Tämä aarre meillä on kuitenkin saviastioissa, ETTÄ TUO VALTAVA VOIMA OLISI JUMALAN EIKÄ NÄYTTÄISI TULEVAN MEISTÄ.

• raamatusta
        -mietiskelijä- kirjoitti:

painokseni on tämä ja tässä kaikki tiedot raamatustani

33/38 kirkko raamattu

vanha testamentti XI kirkolliskoukouksen käytäntöön ottama suomennos. 33

uusi testamentti XII kirkolliskokuoksen ottama suomennos 38

ISBN 951-619-263-7

Saarijärven Offset 1993

kelpaako?

• raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

1 kuningsten kirja

Markuksen evankeliumista

Juudaan kirjeestä

Markuksen evankeliumista

Apostolien teoista

Luku 2:40

40. monilla muillakin sanoilla Petari vakavasti todisti ja kehotti: ANTAKAA PELASTAA ITSENNE tästä nurjasta sukupolvesta.

Jaak.4:10

10. NÖYRTYKÄÄ Herran edessä, niin hän korottaa teidät.

• raamatusta

Murehdit: >>eihän opetuslapsetkaan jääneet ikuisiksi etsijöiksi ja "lapsiksi", jos näin pääsee käymään että jää ikuiseksi etsijäksi ja "lapseksi" niin ei sitä ikinä voittajana perille pääsekkään.

etkö vieläkään ymmärrä?

kaiken tämänhän olen selittänyt jo tuolla jäikö paavali suurimmaksi syntiseksi keskustelussa?

vai ymmärrätkö yhtään mitä olen viesteissäni kertounut? avautuvatko ne sinulle?

oletko edes lukenut kaikki viestini siellä?

pitääkö joka kerta kertoa samat asiat uudestaa?

eikö voida jatkaa siitä mihkä viime keskustelussa jäätiin ja jättää ne asiat taakseen ja edetä keskustelussa syvemmälle ja uudelle tasolle?

eihän missään päästä puusta pidemmälle jos aina kaikki alotetaan alusta.

onko muille avautunut viestini?

mitä te oikein luette täällä? ja seuraatteko edes keskusteluita loppuun? seuraatteko edes paljon kirjoittavien nimimerkkien keskusteluita ja niitä jossa nämä ovat osallisena?

kun joutuu kaikki aina uudestaa kertomaan alusta asti kuten tuolla ylempänä

-mietiskelijä- 8.12.2012 00:32

tämäkin vastaus löytyy yhestä aikaisemmasta ketjusta jossa olen osallisena.

Room.7:22-25

22. Sisällisen ihmisen puolesta minä kyllä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,

23. Mutta ihmisluonnossani minä tunnen toisen lain, joka sotii mieleni lakia vastaan ja pitää minua luonnossani olevan synnin lain vankina.

24. minä kurja ihminen! kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?

25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis TÄMMÖISENÄNI PALVELEN [UUDISTUNEELLA] MIELELLÄ JUMALAN LAKIA, MUTTA TURMELTUNEELLA LUONNOLLA SYNNIN LAKIA.

ÄLKÄÄ SALLIKO VAPAUDEN OLLA YLLYKKEEKSI TURMELTUNEELLE LUONOLLE, vaan palvelkaa toisia rakkaudessa.

17. Sillä TURMELTUNUT LUONO HIMOITSEE HENKEÄ VASTAAN JA HENKI TURMELTUNUTTA LUONTOA VASTAAN. NÄMÄ OVAT TOISIAAN VASTAAN ETTETTE TEKISI MITÄ TAHTOISITTE.

24. Kristuksen Jeesuksen omat ovat RISTIINNULINNEET luontonsa himoineen ja haluineen.

Pietarin 2 kirje

luku 1:10

10 Pyrkikää siis, veljet, yhä innokkaammin tekemään lujaksi kutsumuksenne ja valintanne. Kun näin teette, TE ETTE KOSKAAN LANKEA.

onko puhumassani ja opettamassani asiossa jotain ristiriitaa?

avautuuko raamatun kirjoitukset teille?

arvostella saa ken uskaltaa :)

olen valmis myöntämään virheeni ja pyytämään anteeksi ja nöyrtymään parannukseen jos joku näyttää ja todistaa puhumani vääräksi ja opetukseni vääräksi ja kertoo misssä kohdin olen erehtynyt.

• raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

etkö vieläkään ymmärrä?

kaiken tämänhän olen selittänyt jo tuolla jäikö paavali suurimmaksi syntiseksi keskustelussa?

vai ymmärrätkö yhtään mitä olen viesteissäni kertounut? avautuvatko ne sinulle?

oletko edes lukenut kaikki viestini siellä?

pitääkö joka kerta kertoa samat asiat uudestaa?

eikö voida jatkaa siitä mihkä viime keskustelussa jäätiin ja jättää ne asiat taakseen ja edetä keskustelussa syvemmälle ja uudelle tasolle?

onko muille avautunut viestini?

mitä te oikein luette täällä? ja seuraatteko edes keskusteluita loppuun? seuraatteko edes paljon kirjoittavien nimimerkkien keskusteluita ja niitä jossa nämä ovat osallisena?

kun joutuu kaikki aina uudestaa kertomaan alusta asti kuten tuolla ylempänä

-mietiskelijä- 8.12.2012 00:32

tämäkin vastaus löytyy yhestä aikaisemmasta ketjusta jossa olen osallisena.

23. Mutta ihmisluonnossani minä tunnen toisen lain, joka sotii mieleni lakia vastaan ja pitää minua luonnossani olevan synnin lain vankina.

25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis TÄMMÖISENÄNI PALVELEN [UUDISTUNEELLA] MIELELLÄ JUMALAN LAKIA, MUTTA TURMELTUNEELLA LUONNOLLA SYNNIN LAKIA.

Pietarin 2 kirje

10 Pyrkikää siis, veljet, yhä innokkaammin tekemään lujaksi kutsumuksenne ja valintanne. Kun näin teette, TE ETTE KOSKAAN LANKEA.

olen valmis myöntämään virheeni ja pyytämään anteeksi ja nöyrtymään parannukseen jos joku näyttää ja todistaa puhumani vääräksi ja opetukseni vääräksi ja kertoo misssä kohdin olen erehtynyt.

sen verran vielä pitää sanoa että mikä teillä on ongelma enää tässä laki asiassa kun siitä pitää vuodesta toiseen riidellä ja jankata?

enää ei pitäisi olla mitään ongelmaa kun olen oikaisut teidän riitaanne ja selittänyt teidän puhumanne asiat laajaalasesti ja kokonais valtasesti, kun te selitätte asioista niin kapea katseisesti ja yhden osa alueen ettekä kokonaisuutta vai näettekö edes kokonais kuvaa?

raamattu on kokonaisuus eikä sitä voi jakaa osiin, jos rupeaa selittämään jotain asiaa raamatusta ja opettamaan yhtä osaa niin se pitää selittää sitten kunnolla ja kokonaisvaltasesti eikä tämä osa vaan, kaikki mikä siihen liittyy muuten jää osa asiosta pimentoon.

ei pidä opettaa jos ei osaa!

selittän ja selvittän teidän riitanne tässä ja nyt lopullisesti ja tämän jälkeen ei pitöisi olla kenelläkään enää epäselvää tässä laki, liha, vanhurskaus ja synti asia.

kummallakaan osa puolella ei enää tämän jälkeen pitäisi olla mitään ongelmaa, eikä riideltävää tässä asiassa?

jos tämän jälkeen vielä jatkatte riitaa ja ette ymmärrä asiaa niin sitten teissä on jotain vialla ja pahasti ja teidän olisi syytä katsoa peiliin kummankin osapuolen.

vai oletteko täällä vain pätemässä?
        riitaa haastamassa?
        vai liikutteko täällä omilla asioilla ilman Herraa lupaa ja valtuuksia?

tai sitten teistä on vaan tullut YLPEITÄ TAI PENSEITÄ jotka eivät näe omaa tilaansa ja myönnä itselleen ja Jumalalle että näin on päässyt käymään

monen "uudestisyntyneen" suurimmat synnit on ylimielisyys ja ylpeys ja nämä eivät itse edes huomaa sitä.

Sananlaskuista

Luku 13:10

10. YLPEYS tuottaa pelkkää RIITAA, mutta viisas se, joka NEUVOJA kuulee.

olen puuttunut teidän riitaanne jo aikaisemminkin mutta oletteko ottaneet vaaria ja oletteko ymmärtäneet sanomani ja onko kirjoitutukset sittenkään avautuneet teille kun yhä jatkatte riitaa?

raamatusta
        26.1.2012 18:14
        yhäkö vaan jatkatte kiistaa?

kyllä se on kuulkaa niin että kummankin porukan puolella on se ongelma että toiset ei ymmärrä turmeltunutta/turmeltuneisuutta luontoa? ja toiset ei ymmärrä vapautta/vapautusta?

.ei.nimmaria.
        23.1.2012 06:17

Vapauteen Kristus vapauttaa. Jeesus antaa meille Tien takaisin Jumalan luokse. Tie alkaa pienten alkujen päivästä. Jumalan Sanan tultua uskotuksi, saa ihminen naulata Sanan tieltä synnin sille ristille, jossa Jumalan Poika kuoli Ihmisen Poikana meidän tähtemme. Sen jälkeen alkaa vapaus, jossa ihminen saa kyvyn ja VOIMAN elää Hengessä. Jos SYNTI tulee ajatustasolle, niin uskovainen saa laittaa HENGEN voimalla sen heti pois ja näin ihmisen ei tarvitse YHTYÄ syntiin. Kuuliaisuus Jumalan Sanalle tuo vapauden. Synti on orjuus ja tuo monenlaisen kurjuuden orjan elämään.

"Semper.Fidelis
        26.1.2012 07:22

Kertaus vielä kerran: meidän pitää erottaa toisistaan ja ymmärtää ERIKSEEN
        1) tekosynnit ja 2) LIHASSA asuva synti, jota huomaamme vaeltaessamme Hengessä.

'Ykkösiä' meidän ei pidä sallia lainkaan ja 'kakkosia' nousee LIHASTAMME esiin jokaikinen päivä.

ei nimmaria vastaa kysymykseeni näin!

"Jos synti tulee ajatustasolle, niin uskovainen saa laittaa Hengen voimalla sen heti pois ja näin ihmisen ei tarvitse yhtyä syntiin."

asiastakyse
        8.9.2012 11:41
        50, synti tuli vastenmieliseksi. Jos synti tulee AJATUKSIIN houkuttamaan, niin uudistettu ei lankea siihen, vaan KIELTÄYTYY SIITÄ.
        Syntiä on kymmenen käskyn, eli lain rikkominen. Jos minun ajatukseni houkuttavat minua vaikka sanomaan väärän todistuksen lähimmäisestäni nostaakseni omaa egoani, teen äkkiä PARANNUKSEN ja kieltäydyn siitä ja saan jatkaa VAPAANA.

"Kristuksen lain mukaan paha ajatuskin lähimmäisestä on suuri synti"

Johanneksen 1 kirjeestä

Luku 1:7 ja 8

7. Mutta jos me VAELLAMME valossa, niin kuin Hän on valossa, meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen poikansa, veri PUHDISTAA meidät kaikesta synnistä.

8. Jos sanomme, ettei meissä ole SYNTIÄ, me petämme itseämme, ja totuus ei ole meissä.

Matt.5:27 ja 28

27. Te olette kuulleet sanotuksi: Älä tee huorin.

28. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka KATSOO NAISTA HIMOITEN häntä, on jo SYDÄMESSÄÄN TEHNYT HUORIN hänen kanssaan.

Matt.15:19

19. SYDÄMESTÄ lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.

Johanneksen 1 kirjeestä

Luku 5:16 ja 17

16. Jos joku näkee veljensä tekevän SYNTIÄ, MIKÄ EI OLE KUOLEMAKSI, niin rukoilkoon, ja Hän on antava tälle elämän, nimittäin niille, JOTKA EIVÄT TEE SYNTIÄ KUOLEMAKSI.
        On SYNTIÄ joka on kuolemaksi, ja sellaisen SYNNIN vuoksi en kehota rukoilemaan.

17. Kaikki VÄÄRYYS on syntiä. On SYNTIÄ, joka EI ole kuolemaksi.

Saarnajasta

luku 7:16 ja 21

16. Kaikkea olen tullut näkemään turhina päivinäni: ON HURSKAITA, JOTKA TUHOUTUVAT HURSKAUDESSAAN, ja on jumalalttomia, jotka elävät kauna pahuudessaan.

21. Maan päällä ei ole niin HURSKASTA IHMISTÄ, että hän tekisi vain HYVÄÄ eikä SYNTIÄ.

• raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

sen verran vielä pitää sanoa että mikä teillä on ongelma enää tässä laki asiassa kun siitä pitää vuodesta toiseen riidellä ja jankata?

enää ei pitäisi olla mitään ongelmaa kun olen oikaisut teidän riitaanne ja selittänyt teidän puhumanne asiat laajaalasesti ja kokonais valtasesti, kun te selitätte asioista niin kapea katseisesti ja yhden osa alueen ettekä kokonaisuutta vai näettekö edes kokonais kuvaa?

raamattu on kokonaisuus eikä sitä voi jakaa osiin, jos rupeaa selittämään jotain asiaa raamatusta ja opettamaan yhtä osaa niin se pitää selittää sitten kunnolla ja kokonaisvaltasesti eikä tämä osa vaan, kaikki mikä siihen liittyy muuten jää osa asiosta pimentoon.

ei pidä opettaa jos ei osaa!

selittän ja selvittän teidän riitanne tässä ja nyt lopullisesti ja tämän jälkeen ei pitöisi olla kenelläkään enää epäselvää tässä laki, liha, vanhurskaus ja synti asia.

kummallakaan osa puolella ei enää tämän jälkeen pitäisi olla mitään ongelmaa, eikä riideltävää tässä asiassa?

jos tämän jälkeen vielä jatkatte riitaa ja ette ymmärrä asiaa niin sitten teissä on jotain vialla ja pahasti ja teidän olisi syytä katsoa peiliin kummankin osapuolen.

vai oletteko täällä vain pätemässä?
        riitaa haastamassa?
        vai liikutteko täällä omilla asioilla ilman Herraa lupaa ja valtuuksia?

tai sitten teistä on vaan tullut YLPEITÄ TAI PENSEITÄ jotka eivät näe omaa tilaansa ja myönnä itselleen ja Jumalalle että näin on päässyt käymään

monen "uudestisyntyneen" suurimmat synnit on ylimielisyys ja ylpeys ja nämä eivät itse edes huomaa sitä.

Sananlaskuista

Luku 13:10

10. YLPEYS tuottaa pelkkää RIITAA, mutta viisas se, joka NEUVOJA kuulee.

olen puuttunut teidän riitaanne jo aikaisemminkin mutta oletteko ottaneet vaaria ja oletteko ymmärtäneet sanomani ja onko kirjoitutukset sittenkään avautuneet teille kun yhä jatkatte riitaa?

raamatusta
        26.1.2012 18:14
        yhäkö vaan jatkatte kiistaa?

kyllä se on kuulkaa niin että kummankin porukan puolella on se ongelma että toiset ei ymmärrä turmeltunutta/turmeltuneisuutta luontoa? ja toiset ei ymmärrä vapautta/vapautusta?

.ei.nimmaria.
        23.1.2012 06:17

Vapauteen Kristus vapauttaa. Jeesus antaa meille Tien takaisin Jumalan luokse. Tie alkaa pienten alkujen päivästä. Jumalan Sanan tultua uskotuksi, saa ihminen naulata Sanan tieltä synnin sille ristille, jossa Jumalan Poika kuoli Ihmisen Poikana meidän tähtemme. Sen jälkeen alkaa vapaus, jossa ihminen saa kyvyn ja VOIMAN elää Hengessä. Jos SYNTI tulee ajatustasolle, niin uskovainen saa laittaa HENGEN voimalla sen heti pois ja näin ihmisen ei tarvitse YHTYÄ syntiin. Kuuliaisuus Jumalan Sanalle tuo vapauden. Synti on orjuus ja tuo monenlaisen kurjuuden orjan elämään.

"Semper.Fidelis
        26.1.2012 07:22

Kertaus vielä kerran: meidän pitää erottaa toisistaan ja ymmärtää ERIKSEEN
        1) tekosynnit ja 2) LIHASSA asuva synti, jota huomaamme vaeltaessamme Hengessä.

'Ykkösiä' meidän ei pidä sallia lainkaan ja 'kakkosia' nousee LIHASTAMME esiin jokaikinen päivä.

ei nimmaria vastaa kysymykseeni näin!

"Jos synti tulee ajatustasolle, niin uskovainen saa laittaa Hengen voimalla sen heti pois ja näin ihmisen ei tarvitse yhtyä syntiin."

asiastakyse
        8.9.2012 11:41
        50, synti tuli vastenmieliseksi. Jos synti tulee AJATUKSIIN houkuttamaan, niin uudistettu ei lankea siihen, vaan KIELTÄYTYY SIITÄ.
        Syntiä on kymmenen käskyn, eli lain rikkominen. Jos minun ajatukseni houkuttavat minua vaikka sanomaan väärän todistuksen lähimmäisestäni nostaakseni omaa egoani, teen äkkiä PARANNUKSEN ja kieltäydyn siitä ja saan jatkaa VAPAANA.

"Kristuksen lain mukaan paha ajatuskin lähimmäisestä on suuri synti"

Johanneksen 1 kirjeestä

7. Mutta jos me VAELLAMME valossa, niin kuin Hän on valossa, meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen poikansa, veri PUHDISTAA meidät kaikesta synnistä.

8. Jos sanomme, ettei meissä ole SYNTIÄ, me petämme itseämme, ja totuus ei ole meissä.

Matt.5:27 ja 28

27. Te olette kuulleet sanotuksi: Älä tee huorin.

28. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka KATSOO NAISTA HIMOITEN häntä, on jo SYDÄMESSÄÄN TEHNYT HUORIN hänen kanssaan.

Matt.15:19

19. SYDÄMESTÄ lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.

Johanneksen 1 kirjeestä

Luku 5:16 ja 17

16. Jos joku näkee veljensä tekevän SYNTIÄ, MIKÄ EI OLE KUOLEMAKSI, niin rukoilkoon, ja Hän on antava tälle elämän, nimittäin niille, JOTKA EIVÄT TEE SYNTIÄ KUOLEMAKSI.
        On SYNTIÄ joka on kuolemaksi, ja sellaisen SYNNIN vuoksi en kehota rukoilemaan.

17. Kaikki VÄÄRYYS on syntiä. On SYNTIÄ, joka EI ole kuolemaksi.

Saarnajasta

luku 7:16 ja 21

16. Kaikkea olen tullut näkemään turhina päivinäni: ON HURSKAITA, JOTKA TUHOUTUVAT HURSKAUDESSAAN, ja on jumalalttomia, jotka elävät kauna pahuudessaan.

21. Maan päällä ei ole niin HURSKASTA IHMISTÄ, että hän tekisi vain HYVÄÄ eikä SYNTIÄ.

Pietarin 2 kirje

Room. 3:26

Nykyajasssa hän osoitta vanhurskauttaan siinä, että hän itse on vanhurskas ja VANHURSKAUTTAA sen, joka usko Jeesukseen.

1.joh.3:7

7. Lapset: Älkää antako kenenkää eksyttää itseänne.
        Joka ELÄÄ ja toimii vanhurskaasti, on VANHURSKAS.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

onko jollekin tämä asia enää epäselvä?

onko kenelläkään enää tästä kysyttävää?

ymmärtääkö riita osapuolet tämän jälkeen toisiaan?

eikö tämä teidän riitaane ole ollut ihan turha?

onko teidän riitanne vaan johtunut teidän ymmärtämättömyydestä toisianne kohtaan?

siitä mistä syytätte toisianne niin näette että kummatkin syyttelee toisiaan enää turhaan että toiset on synnittömiä ja toiset on syntisiä!

kun teidän vastauksenne muista keskusteluista kertoo miten asia kun peilaa sanojanne raamattuun ja miten asiat on raamatussa sanottu.

vaikka sitä ette itselle ja toisille myönnäkkään että näette että toinen on ihan samanlainen kuin itsekkin.

nytten olen näyttänyt tämän toteen ja näyttänyt miten asia on raamatussa sanottu ja kerrottu.

onko asiassa enää mitään ristiriitaa?

ymmärtääkö riidan ulkopuoliset tämän asian? ja näkeekö mistä kiikastaa?

muistakaa ei pidä opettaa jos ei osaa ja ei ole Jumalan valtuuksia tähän!

onko teillä Herran pelkoa ollenkaan?

Jaakobun kirjeestä

Luku 3:1

1. Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö OPETTAJIKSI, sillä te tiedätte että me saamme siitä kovemman TUOMION

Paavalin toinen kirje Tessalonikalaisille

Luku 3:11,12

11. Olemme näet kuulleet joidenkin teistä elävän KURITTOMASTI: He eivät tee työtä, vaan PUUHAILEVAT HEILLE kuulumattomissa asioissa.

12. Sellaisia me käskemme ja kehotamme Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa tekemään työtä hiljaisuudessa ja syömään omaa leipäänsä.

Jobista

luku 42:7 ja 8

7. Puhuttuaan Jobille nämä sanat Herra sanoi teemanilaiselle Elifaalle: Minun vihani on syttynyt sinua ja kahta ystävääsi kohtaan, KOSKA ETTE OLE PUHUNEET MINUSTA OIKEIN, niin kuin palvelijani Job.

8. Ottakaa siis 7 mullikkaa ja 7 pässiä menkää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa puolestanne polttouhri, ja palvelijani Job rukoilkoon teidän puolestanne. Tehdäkseni hänelle mieliksi en saata teitä HÄPEÄLLISEEN RANGAISTUKSEEN SIITÄ, ETTÄ ETTETTE PUHUNEET MINUSTA OIKEIN, kuten palvelijani Job.

• -mietiskelijä-
        raamatusta kirjoitti:

painokseni on tämä ja tässä kaikki tiedot raamatustani

33/38 kirkko raamattu

vanha testamentti XI kirkolliskoukouksen käytäntöön ottama suomennos. 33

uusi testamentti XII kirkolliskokuoksen ottama suomennos 38

ISBN 951-619-263-7

Saarijärven Offset 1993

kelpaako?

Ei kelpaa. Ei ole kirkkoraamattu 33/38

Esimerkiksi kohta Juudan kirje jae 5 on lainauksessasi näin

"Vaikka te sen tiedättekin, haluan kuitenkin MUISTUTTAA teitä siitä, että Herra, JOKA OLI PELASTANUT kansan Egyptistä, TOISELLA KERTAA TUHOSI NE JOTKA EI VÄT TULLEET USKOVIKSI"

ja KR 33/38:ssa loppuosa näin

"...että Herra, joka oli pelastanut kansan Egyptistä, toisella kertaa hukutti ne, jotka eivät uskoneet"

Kirkkoraamattua et käytä, koska siellä ei ole väännöksiä joita viljelet, eikä niitä väännöksiäsi löydy myöskään Bibliasta, Jaakon käännöksestä eikä Textus Receptuksesta.

• Kyllästynyt lukija
        raamatusta kirjoitti:

Pietarin 2 kirje

Room. 3:26

Nykyajasssa hän osoitta vanhurskauttaan siinä, että hän itse on vanhurskas ja VANHURSKAUTTAA sen, joka usko Jeesukseen.

1.joh.3:7

7. Lapset: Älkää antako kenenkää eksyttää itseänne.
        Joka ELÄÄ ja toimii vanhurskaasti, on VANHURSKAS.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

onko jollekin tämä asia enää epäselvä?

onko kenelläkään enää tästä kysyttävää?

ymmärtääkö riita osapuolet tämän jälkeen toisiaan?

eikö tämä teidän riitaane ole ollut ihan turha?

onko teidän riitanne vaan johtunut teidän ymmärtämättömyydestä toisianne kohtaan?

siitä mistä syytätte toisianne niin näette että kummatkin syyttelee toisiaan enää turhaan että toiset on synnittömiä ja toiset on syntisiä!

kun teidän vastauksenne muista keskusteluista kertoo miten asia kun peilaa sanojanne raamattuun ja miten asiat on raamatussa sanottu.

vaikka sitä ette itselle ja toisille myönnäkkään että näette että toinen on ihan samanlainen kuin itsekkin.

nytten olen näyttänyt tämän toteen ja näyttänyt miten asia on raamatussa sanottu ja kerrottu.

onko asiassa enää mitään ristiriitaa?

ymmärtääkö riidan ulkopuoliset tämän asian? ja näkeekö mistä kiikastaa?

muistakaa ei pidä opettaa jos ei osaa ja ei ole Jumalan valtuuksia tähän!

onko teillä Herran pelkoa ollenkaan?

Jaakobun kirjeestä

Luku 3:1

1. Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö OPETTAJIKSI, sillä te tiedätte että me saamme siitä kovemman TUOMION

Paavalin toinen kirje Tessalonikalaisille

Luku 3:11,12

11. Olemme näet kuulleet joidenkin teistä elävän KURITTOMASTI: He eivät tee työtä, vaan PUUHAILEVAT HEILLE kuulumattomissa asioissa.

12. Sellaisia me käskemme ja kehotamme Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa tekemään työtä hiljaisuudessa ja syömään omaa leipäänsä.

Jobista

luku 42:7 ja 8

7. Puhuttuaan Jobille nämä sanat Herra sanoi teemanilaiselle Elifaalle: Minun vihani on syttynyt sinua ja kahta ystävääsi kohtaan, KOSKA ETTE OLE PUHUNEET MINUSTA OIKEIN, niin kuin palvelijani Job.

8. Ottakaa siis 7 mullikkaa ja 7 pässiä menkää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa puolestanne polttouhri, ja palvelijani Job rukoilkoon teidän puolestanne. Tehdäkseni hänelle mieliksi en saata teitä HÄPEÄLLISEEN RANGAISTUKSEEN SIITÄ, ETTÄ ETTETTE PUHUNEET MINUSTA OIKEIN, kuten palvelijani Job.

>>muistakaa ei pidä opettaa jos ei osaa ja ei ole Jumalan valtuuksia tähän!

• raamatusta
        Kyllästynyt lukija kirjoitti:

>>muistakaa ei pidä opettaa jos ei osaa ja ei ole Jumalan valtuuksia tähän!

et perustellut väitettäsi ettekä osottanut missä olen erehtynyt ja miten olen rikkonut teitä vastaan?

perustelkaa syytösenne!

">>muistakaa ei pidä opettaa jos ei osaa ja ei ole Jumalan valtuuksia tähän!

• Kyllästynyt lukija
        raamatusta kirjoitti:

et perustellut väitettäsi ettekä osottanut missä olen erehtynyt ja miten olen rikkonut teitä vastaan?

perustelkaa syytösenne!

">>muistakaa ei pidä opettaa jos ei osaa ja ei ole Jumalan valtuuksia tähän!

Voi yhden kerran. Etkö sä itse huomaa miten sä leikkelet tänne irrallisia raamatunpaikkoja. Niin ei opettaja tee. Uskallanpa siis hyvinkin sua arvostella :)

ps. arvostelu ja syyttäminen ovat eri asioita.

• raamatusta

Ei kelpaa. Ei ole kirkkoraamattu 33/38

Esimerkiksi kohta Juudan kirje jae 5 on lainauksessasi näin

"Vaikka te sen tiedättekin, haluan kuitenkin MUISTUTTAA teitä siitä, että Herra, JOKA OLI PELASTANUT kansan Egyptistä, TOISELLA KERTAA TUHOSI NE JOTKA EI VÄT TULLEET USKOVIKSI"

ja KR 33/38:ssa loppuosa näin

"...että Herra, joka oli pelastanut kansan Egyptistä, toisella kertaa hukutti ne, jotka eivät uskoneet"

Kirkkoraamattua et käytä, koska siellä ei ole väännöksiä joita viljelet, eikä niitä väännöksiäsi löydy myöskään Bibliasta, Jaakon käännöksestä eikä Textus Receptuksesta.

voi hyvää päivää, luuletko että pelastus on kiinni sana käännöksistä?

luuletko että Jumala ei kykenen ihmiselle avamaan kirjoituksia sana käännöksistä ja väänöksistä huolimatta?

luuletko että ihminen ei ymmärrä? eksyy? ja ei pääse totuutden tuntemiseen? jos ei ole sanat pilkulleen oikein käännetty ja kirjoitettu?

luuletko tosiaan että sana käännöksillä on väliä uskossa ja pelastuksessa Kristuksessa Jeesuksessa?

itseäni ihmetyttää se kun täällä on tapana se että pitää olla oikein juuri sanatarkka käännös alkukielestä ja sitten väännellään ja käännellään eri käännös sanoa sinne tänne, luuletteko että tällä on jotain merkitystä ihmisen pelastuksen kannalta?

2kirje korinttolaisille

Luku 3:6

6. Hän on tehnyt meidät KYKENEVIKSI olemaan uuden liiton palvelijoita, EI KIRJAIMEN, VAAN HENGEN.
        Sillä KIRJAIN kuolettaa, mutta henki tekee eläväksi.

• raamattusta
        Kyllästynyt lukija kirjoitti:

Voi yhden kerran. Etkö sä itse huomaa miten sä leikkelet tänne irrallisia raamatunpaikkoja. Niin ei opettaja tee. Uskallanpa siis hyvinkin sua arvostella :)

ps. arvostelu ja syyttäminen ovat eri asioita.

lainaan alkuun asiasta on kysettä.

asiastakyse 7.12.2012 11:18
        lue tämä ilman, että kukaan ihminen selittää sitä sinulle. Lue tämä Pyhän Hengen kirkastuksella:

lukekaa nämä kohdat ilman, että kukaan ihminen selittää näitä teille. Lukekaa nämä Pyhän Hengen kirkastuksella: niin tämä kuin aikaisemmatkin viestini.

2kirje korinttolaisille

6. Hän on tehnyt meidät KYKENEVIKSI olemaan uuden liiton palvelijoita, EI KIRJAIMEN, VAAN HENGEN.

Paavalin 1 kirjeestä Timoteukselle

Luku 4:13

13. Lue [seurakunnalle PYHIÄ KIRJOITUKSIA], kehota ja opeta ahkerasti, kunnes tulen.

Paavalin 1 kirje korinttolaisille

Luku 2:14

14. Luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä on JUMALAN HENGEN, sillä se on hänelle hulluutta. Hän ei kykene tajuamaan sitä, koska se on tutkittava HENGELLISESTI.

Johanneksen evankeliumista

Luku 3:3,6 ja 12

3. Jeesus vastasi hänelle. Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny UUDESTI ylhäältä, hän ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.

6. Jeesus vastasi: totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja HENGESTÄ, hän ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

Johanneksen 1 kirjeestä

Luku 2:27

27. Teissä pysyy Häneltä saamanne voitelu, ettekä te ole kenenkään opetuksen arpeessa. Hänen VOITELUNSA OPETTAA teile kaikkea, ja se opetus on TOTTA, eikä se ole valhetta. niin kuin Hän on teitä opettanut, niin pysykää Hänessä.

ymmärrättekö?

• raamatusta
        raamattusta kirjoitti:

lainaan alkuun asiasta on kysettä.

asiastakyse 7.12.2012 11:18
        lue tämä ilman, että kukaan ihminen selittää sitä sinulle. Lue tämä Pyhän Hengen kirkastuksella:

lukekaa nämä kohdat ilman, että kukaan ihminen selittää näitä teille. Lukekaa nämä Pyhän Hengen kirkastuksella: niin tämä kuin aikaisemmatkin viestini.

2kirje korinttolaisille

Paavalin 1 kirjeestä Timoteukselle

Luku 4:13

13. Lue [seurakunnalle PYHIÄ KIRJOITUKSIA], kehota ja opeta ahkerasti, kunnes tulen.

Paavalin 1 kirje korinttolaisille

Luku 2:14

14. Luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä on JUMALAN HENGEN, sillä se on hänelle hulluutta. Hän ei kykene tajuamaan sitä, koska se on tutkittava HENGELLISESTI.

Johanneksen evankeliumista

Luku 3:3,6 ja 12

3. Jeesus vastasi hänelle. Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny UUDESTI ylhäältä, hän ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.

6. Jeesus vastasi: totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja HENGESTÄ, hän ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

Johanneksen 1 kirjeestä

Luku 2:27

27. Teissä pysyy Häneltä saamanne voitelu, ettekä te ole kenenkään opetuksen arpeessa. Hänen VOITELUNSA OPETTAA teile kaikkea, ja se opetus on TOTTA, eikä se ole valhetta. niin kuin Hän on teitä opettanut, niin pysykää Hänessä.

ymmärrättekö?

Psalmit

luku 1:2

2. Vaan Herran SANAN OPETUS ON HÄNEN IHASTUKSENSA, ja hän tutkiskelee sitä PÄIVÄT JA YÖT

Paavalin toisesta kirjeestä korinttolaisille

Luku 10:4 ja 5

4. Meidän taisteluaseemme eivät näet ole maailman ihmisten käyttämien kaltaisia, vaan ne ovat Jumalan edessä voimallisia hajottamaan maahan linnoituksia.

5. Me HAJOTAMME maahan JÄRJEN PÄÄTELMÄT ja jokaisen varustuksen, mikä KOROTETAAN Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle

Paavalin 1 kirjeestä korinttolaisille

Luku 1:17

17. Eihän Kristus lähettänyt minua kastamaan, vaan JULISTAMAAN EVANKELIUMIA, EI PUHEEN VIISAUDELLA, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

Gal.1:11

11. Minä teen teille tietäväksi veljet että julistamani EVANKELIUMI EI OLE IHMISTEN MUKAISTA.

ROOM.16:17 ja 18

17. Kehotan teitä veljet pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, minkä olette saaneet. vetäytykää pois heistä.

18. Sellaiset eivät palvele Heraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa.
        SULOISILLA JA KAUNIILLA PUHEILLA HE PETTÄVÄT VILPPITTÖMIEN SYDÄMET.

Paavalin toisesta kirjeestä timoteukselle

Luku 4:3 ja 4

3. Tulee aika jolloin he eivät suvaitse tervettä oppia, vaaan omien halujensa mukaan haalivat korvasyyhyynsä opettajia.

Pietarin 1 kirjeestä

luku 2:2

2. Vastasyntyneiden lasten tavoin halutkaa sanan VÄÄRENTÄMÄTÖNTÄ maitoa, että sen kautta kasvaisitte pelastukseen.

Nehemiasta

Luku 8:3 ja 8

3. Hän luki sitä vesiportin edustalla olevalla aukealla päivän koitosta keskipäivään saakka miehille ja naisille, niille, jotka voivat sitä ymmärtää. Kaikki läsnäolevat kuuntelivat lain kirjan lukemista

8. He lukivat Jumalan lain kirjaa kappale kappaleelta ja selittivät sen sisällyksen, niin että luettu ymmärrettiin.

• raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

Psalmit

luku 1:2

2. Vaan Herran SANAN OPETUS ON HÄNEN IHASTUKSENSA, ja hän tutkiskelee sitä PÄIVÄT JA YÖT

Paavalin toisesta kirjeestä korinttolaisille

Luku 10:4 ja 5

4. Meidän taisteluaseemme eivät näet ole maailman ihmisten käyttämien kaltaisia, vaan ne ovat Jumalan edessä voimallisia hajottamaan maahan linnoituksia.

5. Me HAJOTAMME maahan JÄRJEN PÄÄTELMÄT ja jokaisen varustuksen, mikä KOROTETAAN Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle

Paavalin 1 kirjeestä korinttolaisille

Luku 1:17

17. Eihän Kristus lähettänyt minua kastamaan, vaan JULISTAMAAN EVANKELIUMIA, EI PUHEEN VIISAUDELLA, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

Gal.1:11

11. Minä teen teille tietäväksi veljet että julistamani EVANKELIUMI EI OLE IHMISTEN MUKAISTA.

ROOM.16:17 ja 18

17. Kehotan teitä veljet pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, minkä olette saaneet. vetäytykää pois heistä.

18. Sellaiset eivät palvele Heraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa.
        SULOISILLA JA KAUNIILLA PUHEILLA HE PETTÄVÄT VILPPITTÖMIEN SYDÄMET.

Paavalin toisesta kirjeestä timoteukselle

Luku 4:3 ja 4

3. Tulee aika jolloin he eivät suvaitse tervettä oppia, vaaan omien halujensa mukaan haalivat korvasyyhyynsä opettajia.

Pietarin 1 kirjeestä

luku 2:2

2. Vastasyntyneiden lasten tavoin halutkaa sanan VÄÄRENTÄMÄTÖNTÄ maitoa, että sen kautta kasvaisitte pelastukseen.

Nehemiasta

Luku 8:3 ja 8

3. Hän luki sitä vesiportin edustalla olevalla aukealla päivän koitosta keskipäivään saakka miehille ja naisille, niille, jotka voivat sitä ymmärtää. Kaikki läsnäolevat kuuntelivat lain kirjan lukemista

8. He lukivat Jumalan lain kirjaa kappale kappaleelta ja selittivät sen sisällyksen, niin että luettu ymmärrettiin.

Kol.2:8

8. olkaa varruillanne, ettei kenenkään JÄRKEISOPPI ja tyhjä petos saisi teitä saaliikseen, kun hän pitäytyy ihmissäädöksiin ja maailman järjestyksiin, eikä kristukseen.

Luku 11:3

3. Minä annan 2 todistajalleni tehtävän säkkikankaaseen puettuina profetoida 1260 päivää.

2kirjeestä Timoteukselle

Luku 1:13

13. Pidä ESIKUVINASI minulta kuulemasi terveelliset opetukset uskossa ja rakkaudessa, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.

luku 3:15

15. Sinähän tunne jo lapsuudestasi asti PYHÄT KIRJOITUKSET, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että PELASTUT uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.

Paavalin kirjeestä Galatalaisille

Luku 1:7-9

7. TOISTA EVANKELIUMIA EI KUITENKAAN OLE.
        On vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat VÄÄRISTÄÄ KRISTUKSEN EVANKELIUMIN.

8. Mutta vaikka ME TAI ENKELI TAIVAASTA SAARNAISI teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, mitä me olemme teille julistaneet, hän olkoon KIROTTU.

Pietarin 2 kirjeestä

Luku 3:16

16. Hän puhuu siitä kaikissa kirjeissään, joissa käsittelee näitä asioita. Niissä on tosin yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja vailla varmaa pohjaa olevat ihmiset VÄÄNTÄVÄT KIEROON, kuten muitakin Raamatun kirjoituksia, tehden sen omaksi kadotuksekseen.

Juudaan kirjeestä

19. Nämä ovat hajaannuksen aiheuttajia.
        He ovat SIELULLISIA, HENKEÄ heillä ei ole.

• raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

Kol.2:8

8. olkaa varruillanne, ettei kenenkään JÄRKEISOPPI ja tyhjä petos saisi teitä saaliikseen, kun hän pitäytyy ihmissäädöksiin ja maailman järjestyksiin, eikä kristukseen.

3. Minä annan 2 todistajalleni tehtävän säkkikankaaseen puettuina profetoida 1260 päivää.

2kirjeestä Timoteukselle

Luku 1:13

13. Pidä ESIKUVINASI minulta kuulemasi terveelliset opetukset uskossa ja rakkaudessa, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.

luku 3:15

15. Sinähän tunne jo lapsuudestasi asti PYHÄT KIRJOITUKSET, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että PELASTUT uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.

Paavalin kirjeestä Galatalaisille

Luku 1:7-9

7. TOISTA EVANKELIUMIA EI KUITENKAAN OLE.
        On vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat VÄÄRISTÄÄ KRISTUKSEN EVANKELIUMIN.

8. Mutta vaikka ME TAI ENKELI TAIVAASTA SAARNAISI teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, mitä me olemme teille julistaneet, hän olkoon KIROTTU.

Pietarin 2 kirjeestä

Luku 3:16

16. Hän puhuu siitä kaikissa kirjeissään, joissa käsittelee näitä asioita. Niissä on tosin yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja vailla varmaa pohjaa olevat ihmiset VÄÄNTÄVÄT KIEROON, kuten muitakin Raamatun kirjoituksia, tehden sen omaksi kadotuksekseen.

Juudaan kirjeestä

19. Nämä ovat hajaannuksen aiheuttajia.
        He ovat SIELULLISIA, HENKEÄ heillä ei ole.

Matteuksen evankeliumista

Luku 24:14

14. Tämä valtakunnan EVANKELIUMI ON SAARNATTAVA kaikkialla maailmassa TODISTUKSEKSI kaikille kansoille. Sitten tulee loppu.

Johanneksen ilmestyksestä

Luku 14:6

6. Minä näin keskitaivaalla lentävän erään toisen enkelin, jolla oli IKUINEN EVANKELIUMI JULISTETAVANA MAAN PÄÄLLÄ ASUVILLE, kaikille kansanheimoille, sukukunnille ja kansoille

• raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

Matteuksen evankeliumista

Luku 24:14

14. Tämä valtakunnan EVANKELIUMI ON SAARNATTAVA kaikkialla maailmassa TODISTUKSEKSI kaikille kansoille. Sitten tulee loppu.

Johanneksen ilmestyksestä

Luku 14:6

6. Minä näin keskitaivaalla lentävän erään toisen enkelin, jolla oli IKUINEN EVANKELIUMI JULISTETAVANA MAAN PÄÄLLÄ ASUVILLE, kaikille kansanheimoille, sukukunnille ja kansoille

Gal.4:16

16. onko minusta siis tullut VIHAMIEHENNE, kun sanon teille TOTUUDEN?

• -mietiskelijä-
        raamatusta kirjoitti:

voi hyvää päivää, luuletko että pelastus on kiinni sana käännöksistä?

luuletko että Jumala ei kykenen ihmiselle avamaan kirjoituksia sana käännöksistä ja väänöksistä huolimatta?

luuletko että ihminen ei ymmärrä? eksyy? ja ei pääse totuutden tuntemiseen? jos ei ole sanat pilkulleen oikein käännetty ja kirjoitettu?

luuletko tosiaan että sana käännöksillä on väliä uskossa ja pelastuksessa Kristuksessa Jeesuksessa?

itseäni ihmetyttää se kun täällä on tapana se että pitää olla oikein juuri sanatarkka käännös alkukielestä ja sitten väännellään ja käännellään eri käännös sanoa sinne tänne, luuletteko että tällä on jotain merkitystä ihmisen pelastuksen kannalta?

2kirje korinttolaisille

Älä sano käyttäväsi jotain määrättyä käännöstä, kun et kerran käytä, vaan lisäilet Jumalan Sanaan omiasi. Mulla ei ole tuommoseen rohkeutta.

Joh. 6:63
        Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.

Sananl. 30:6
        Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi.

Sulla on ilmeisesti aika paljon ongelmia itses kanssa eikä vähäisin tuo esille tulemisen, itsetehostuksen ja opettajana olemisen halu.

• raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

Gal.4:16

16. onko minusta siis tullut VIHAMIEHENNE, kun sanon teille TOTUUDEN?

perustelkaa vastauksenne ja näyttäkää asia toteen!

• Kaikkea sitä lukee..
        raamatusta kirjoitti:

"kukaan ei voi itse voittaa taistelua lihaa ja syntiä vastaan.
        Se ei ole ihmiselle mahdollista omissa voimissaan ja uskossaan, Jeesus on voittanut lihan, maailman, synnit, kiusaukset, viettelykset ja saatanan.
        Me emme voi voittaa edes pienintäkään syntiä voittaa saati lakata esim. masturbaatiosta ellei Jumala siitä vapauta Jeesuksessa Krituksessa."

2.Kor.4:3,4 ja 6, 7

3. Jos JULISTAMME evankeliumi on peitossa, se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat.

4. Näiden EPÄUSKOISTEN mielet on tämän maailman jumala sokaissut, niin ettei heille LOISTA valo, mikä säteilee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen joka on Jumalan kuva.

6. Jumala joka sanoi: Loistakoon valo pimeydestä, LOISTI meidän sydämiimme, että Kristuksen kasvoissa loistava Jumalan kirkkaus levittäisi tuntemisen valoa

7. Tämä aarre meillä on kuitenkin saviastioissa, ETTÄ TUO VALTAVA VOIMA OLISI JUMALAN EIKÄ NÄYTTÄISI TULEVAN MEISTÄ.

>>>Me emme voi voittaa edes pienintäkään syntiä voittaa saati lakata esim. masturbaatiosta

Ootko ihan sairas vai murkkuiässä?

• huuhhaahhuuh
        raamatusta kirjoitti:

mikä ihme höpöttäjä oikein olet ??

• Eenokki 12
        Kaikkea sitä lukee.. kirjoitti:

>>>Me emme voi voittaa edes pienintäkään syntiä voittaa saati lakata esim. masturbaatiosta

Ootko ihan sairas vai murkkuiässä?

...Kaikkea sitä lukee.....Vastaan. En haluaisi vastata tuollaiselle tontulle joka ei tunne Jumalan armoa saati pérkeleen voimaa.
        paholainen jota tunnut seuraavan voi syöttää hatullisen paskaa sinulle ja saa sinut suutasi tai paremmin lahkokitaasi maiskuttelemaan aterian jälkeen.
        Vaan en enempi tontulle ala perustelemaan.
        Ei pyhää koirille.

• Nimim.Raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

Jumalan sanassa ei ole ristiriitaa, mutta voisitko tehdä vaikkapa oman aloituksesi
        täällä, josta lukea ottamiasi kohtia Raamatusta, ettei kaikkia ketjuja tulisi täytettyä
        sinun siteerauksillasi sieltä? Kiitos!

• Tämä mun mielipide
        huuhhaahhuuh kirjoitti:

mikä ihme höpöttäjä oikein olet ??

Mä uskon, että hän on jotenkin sairas ja haluaa tuoda itseään esille Raamattua lainaamalla. Ikävästi sekoittaa keskustelupalstaa, mutta kyllä hän varmasti uskossa on.

• Semperin aloitus
        Eenokki 12 kirjoitti:

on asiaa - ei voi kuin ihmetellä, miten jokaista kirjoittajaa kohtaan on aina joku tai
        useampia, jotka kaivelevat toisten kirjoituksista virheitä omasta näkökulmastaan
        käsin - ilman, että voisi vain asiallisesti tuoda esille oman näkemyksensä ja olla
        valmiina vastavuoroiseen ja asialliseen palautteen vastaanottamiseen ja sen
        antamiseen..mikä ihme siinä on niin vaikeaa, että kaikki ketjut tällä palstalla on
        täytettävä toisten arvostelemisella???

• Kaikkea sitä lukee..
        Eenokki 12 kirjoitti:

...Kaikkea sitä lukee.....Vastaan. En haluaisi vastata tuollaiselle tontulle joka ei tunne Jumalan armoa saati pérkeleen voimaa.
        paholainen jota tunnut seuraavan voi syöttää hatullisen paskaa sinulle ja saa sinut suutasi tai paremmin lahkokitaasi maiskuttelemaan aterian jälkeen.
        Vaan en enempi tontulle ala perustelemaan.
        Ei pyhää koirille.

Kielenkäyttösi ei sovi uskovan suuhun eikä kirjoituksiin.
        En kuulu mihinkään lahkoon: en helluntailaisiin. luterilaisiin tms.

• raamatusta
        Nimim.Raamatusta kirjoitti:

Jumalan sanassa ei ole ristiriitaa, mutta voisitko tehdä vaikkapa oman aloituksesi
        täällä, josta lukea ottamiasi kohtia Raamatusta, ettei kaikkia ketjuja tulisi täytettyä
        sinun siteerauksillasi sieltä? Kiitos!

"Jumalan sanassa ei ole ristiriitaa"

enhän niin ole väittänytkään jos jossain on ristiriitaa niin se on uskovassa itsessään :)

• raamatusta
        Tämä mun mielipide kirjoitti:

Mä uskon, että hän on jotenkin sairas ja haluaa tuoda itseään esille Raamattua lainaamalla. Ikävästi sekoittaa keskustelupalstaa, mutta kyllä hän varmasti uskossa on.

kerro minulle miten olen sairas? ja uskova olen :)

tiedätkö edes minusta ja elämästäni mitään?

kai tiedät että lähimmäisestä ei saa sanoa väärää todistusta?

• raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

kerro minulle miten olen sairas? ja uskova olen :)

tiedätkö edes minusta ja elämästäni mitään?

kai tiedät että lähimmäisestä ei saa sanoa väärää todistusta?

"haluaa tuoda itseään esille Raamattua lainaamalla."

kuka täällä tuo itseään esille, en minä tuo esille itseään vaan Kristusta.

eikö tällä perusteella jokainen joka kirjoittaa tänne paljon vaikka ilman raamattua tuo itseään esille?

• body

Mietittekö koskaan uskon typeryyttä, pitää elää kuin joku pystyynkuollut haarniska, olla lihaton ja luonnoton, eloton ja kuiva uskon käppänä.
      Kaikki mistä pitäisi voida nauttia on synnillä myrkytetty, ainakin niitten vainoharhaisten uskon tosikkojen mielestä.

Mistään ei saisi nauttia kun kaikki on syntiä ja pyhyyttä et saavuta, saavutat vain syyllisyyttä, saavutat vain katkeruutta ja ilotonta elämää.

Usko on anemian lähde, se on katkeruuden ja elottomuuden tyyssija.

Pitää matkia Paavalia, masokistisen elämän ihailijaa, taivastelijaa vailla vertaista.

Me olemme täällä ajassa ja ajallisten lakien ja olosuhteitten alaisia, mutta siihen ei kuulu sairas uskonnollinen ahdasmielisyys.

Olemme täällä elämistä varten ja taivas on taivastelua varten ja
      se on siinä.

• Kuulehan body, Jumala yksin voi antaa tulevaisuuden ja toivon.
        Maailmassa et löydä mitään kestävää onnea, et yhtään mitään.

Mutta se elämän ja yltäkylläisyyden lähde, jonka Jumala avaa omilleen, on kaukana anemiasta tai sairaasta elottomuudesta.

Yksi ehto meillä on: ilman USKOA on mahdotonta olla otollinen Jumalalle. Tunnet varmaan entuudestaan Raamatun sanan:

"Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että Hän palkitsee ne, jotka Häntä etsivät." Heb.11:6.

Usko evankeliumin ja sovituksen sanat, niin sinä pelastut.
        Etsi vilpittömällä mielellä Jumalan valtakuntaa, niin löydät.

Room.10:12 "Sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat."

Luuk.14:33 "Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni."

• tyhmyys on nainen

Kuulehan body, Jumala yksin voi antaa tulevaisuuden ja toivon.

Mutta se elämän ja yltäkylläisyyden lähde, jonka Jumala avaa omilleen, on kaukana anemiasta tai sairaasta elottomuudesta.

Yksi ehto meillä on: ilman USKOA on mahdotonta olla otollinen Jumalalle. Tunnet varmaan entuudestaan Raamatun sanan:

"Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että Hän palkitsee ne, jotka Häntä etsivät." Heb.11:6.

Room.10:12 "Sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat."

Luuk.14:33 "Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni."

Luuk 14: 33 .. Kenen vaimo sinulla on puolisonasi? Jos hän ei ole sinun, niin luovu hänestä, niin voit olla Jeesuksen opetuslapsi! X-käsky terv. B

"Pysykää laissa ja Jeesuksen ja profeettain antamassa todistuksessa, elleivät he näin sano, ei heillä aamunkoittoa ole"

toisen vaimoa pitämällä ei aamunkoitto nouse!

• tyhmyys on nainen kirjoitti:

Luuk 14: 33 .. Kenen vaimo sinulla on puolisonasi? Jos hän ei ole sinun, niin luovu hänestä, niin voit olla Jeesuksen opetuslapsi! X-käsky terv. B

"Pysykää laissa ja Jeesuksen ja profeettain antamassa todistuksessa, elleivät he näin sano, ei heillä aamunkoittoa ole"

toisen vaimoa pitämällä ei aamunkoitto nouse!

Ilmeisesti ajat takaa jotain uskonnollista allegoriaa, mutta sanon Jumalan kunniaksi ja väärinymmärrysten välttämiseksi tämän:

Olen yhden (1) vaimon mies, ollut jo nuoruudestani saakka.

PS.
        Jospa sinä "X-käsky terv. B" hieman avaisit sapatillista sianliha-arkkuasi, niin päästäisiin asiaan. Tai lieneekö se tarpeellista em. aineksista käsin hengellisiä asioita edes vatvoa?

• body

Kuulehan body, Jumala yksin voi antaa tulevaisuuden ja toivon.

"maailmassa et löydä mitään kestävää onnea,
        et yhtään mitään...."

Uskonto onkin siitä typeryyden tyyssija kun pitää elää tyhjässä, uskon illuusiossa ja kuitenkin tämä olotila on meitä varten.

Aikanaan kun täältä poistumme, se on sitten sitä mitä siellä on ja siitä kenelläkään ei ole faktaa,on vain uskonvaraista taivastelua.

Jeesus sanoi niin sattuvasti noille taivastelijoille, fariseuksille, "te kyykäärmeitten sikiöt...", sillä heille tavallinen inhimillinen elämä syntiä, ja sitä Jeesus ei hyväksynyt.

Itselläni on käsitys ettei Jeesus mahtuisi joukkoomme, sillä usko on jo niin sairasta uskoa,se on taivastelua vailla vertaa.

Voimia kaille tavallisille uskovaisille, eläkää omaa elämäänne, ei jonkun menneisyyden mukaan.

• puhut osin palturia

Ilmeisesti ajat takaa jotain uskonnollista allegoriaa, mutta sanon Jumalan kunniaksi ja väärinymmärrysten välttämiseksi tämän:

Olen yhden (1) vaimon mies, ollut jo nuoruudestani saakka.

PS.
        Jospa sinä "X-käsky terv. B" hieman avaisit sapatillista sianliha-arkkuasi, niin päästäisiin asiaan. Tai lieneekö se tarpeellista em. aineksista käsin hengellisiä asioita edes vatvoa?

Muistutan Raamatun asiantuntijana Fidelsille , että Niin Jumalan laki kuin Mooseksen lakiki ovat hengellisiä lakeja Room 7: 14

Jos eivät niin kerrotko mitää väärää ja epähengellistä näissä laissa on,..tahi löysit??

On hyvä että olet pitänyt X, käskyn... enää ei ole jäljellä kuin 9.. joista sabatti käsky on yksi!

terv. Benedi

• itku jatkuu

Kristuksen ristin vihollisia ovat Jumalan ja Mooseksen lain rikkojat ( Kol 2: 14- 17) teuras-ruoka-juomauhri ja ymrärileikkaus poistettiin....niitä ei tähän oteta mukaan!

Kristus lunasti ihmiset, kun he ensin tarkkaan kertoivat mitä lain kohtaa he olivat rikkoneet esim. sapattia kohtaan.

Apostolit itkivät, kun näkivät että jotkut olivat puhdistettu Jumalan lain rikkomisesta, siihen uudelleen lankesivat... ja söivät jälleen omaa oksennustaan,..aivan kuin koira palaa oksennukselleen.

Kamelikurki on tehty ymmärryksestä osattomaksi Job 39: 20..ja viisautta vaille.. mutta ne, jotka uudelleen lankeavat epäjumaliin, sappatin riokkomiseen ja sianlihan syöntiin jne... ne ovat niitä syöpäläisiä, keskuudessamme.. He hylkäsivät armonantjansa Joona 2:9 terv. B

• "Kristuksen ristin viholliset"

Omituinen aloituksen teema. Kahden poikittaisen puupalan viholliset!
      Ehkä aloitus tarkoittaa opin vihollisia.

Aloitus ei voi tarkoittaa ateisteja. Ei ainkaan palstalla vierailevia julkiateisteja. He eivät pidä kristittyjä eikä muitakaan uskovia minään vihollisina. He vain seurailevat huumori poskessa kristittyjen keskinäistä toistensa opillista vainoamista. Kuinka te toivottavat toisiaan helvettiin.
      Ateistille kristinuskon arvostelu on samalla kaikenlaisen muunkin taikauskon arvostelua.

Jokainen ihminen kuolee kerran heiluipa minkä opin parissa hyvänsä ja maatuvat luonnon kiertokulkuun ja siinä kaikki.

Jos on jättänyt jälkeensä jälkeläisiä, omaa geeniperintöä siirtyy lapsille. Sekin liudentuu 5 -8 sukupolven kuluessa lähes olemattomiin.
      Jonkin aikaa läheiset muistavat poismennyttä.
      Ihmisten muistoissa poissaoleva elää aikansa. Jos tätä nimitetään taivaselämäksi, se olisi lähinnä oikeata.

Ateisti ei koe ketään viholliseksi. Tosi huvittavaa uskovien keskinäiset väittelyt kaikenlaisista uskovien vihollisista.
      Raamatusta löytyy vihollisia moneen lähtöön. Kaikki näkemykset ovat olettamuksia, joskus jonkun muinaisen kansalaisen olettamuksia ja joille keksitään yhä uusia olettamuksia.

Aivan huvittava näkemys ristiin laitetuista puupaloista

• Aloitusaihe on suora lainaus Paavalin kirjeestä filippiläisille.
        Kysymys EI ole vihollisuudesta yhtäkään lähimmäistä kohtaan.

"Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa." Ef.6:12.

Raamatussa käytetään paljon voimakkaita ilmaisuja, joilla on tarkoitus tehdä Jumalan sana kaikille ymmärrettäväksi. On vain hyvä, että Raamattu ei ole kokoelma pehmofilosofisia fraaseja.

Apostoli Jaakob on UT:n puolella hyvä esimerkki suorasukaisesta kirjoittajasta, joka ei hymistele sanomaansa koruilmaisujen takaa.

Jaak.4:4 "Te avionrikkojat, ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen."

Kumpaa sinä enemmän rakastat, maailmaa vai Jumalaa?

• body

Aloitusaihe on suora lainaus Paavalin kirjeestä filippiläisille.

"Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa." Ef.6:12.

Raamatussa käytetään paljon voimakkaita ilmaisuja, joilla on tarkoitus tehdä Jumalan sana kaikille ymmärrettäväksi. On vain hyvä, että Raamattu ei ole kokoelma pehmofilosofisia fraaseja.

Apostoli Jaakob on UT:n puolella hyvä esimerkki suorasukaisesta kirjoittajasta, joka ei hymistele sanomaansa koruilmaisujen takaa.

Jaak.4:4 "Te avionrikkojat, ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen."

Kun kerran Paavalin kirje oli filippiläisille, niin miksi sitä täällä jauhetaan, sillä me elämme ja toimimme ihan eri sfäärissä.

Ja toisekseen, Paavali oli aikansa fanaatikko, täydellisyyden saivartelija jolle normaali elämä oli hulluutta, mutta miksi meidän pitäisi samaa saivartelua jatkaa.

Me olemme ja me elämme täällä ajassa lihassa, me emme elä hengessä vaikka siitä kuinka vaahdotaan.
        Se on myös hyväksyttävä ajallisen elämän realiteettina ja taivastelijat pysykööt omissa nahoissaan.

Tämä liha ei pyhity, eikä edes tarvitse, ei sitten millään, sillä me elämme ajassa.

• tode*
        body kirjoitti:

Kun kerran Paavalin kirje oli filippiläisille, niin miksi sitä täällä jauhetaan, sillä me elämme ja toimimme ihan eri sfäärissä.

Ja toisekseen, Paavali oli aikansa fanaatikko, täydellisyyden saivartelija jolle normaali elämä oli hulluutta, mutta miksi meidän pitäisi samaa saivartelua jatkaa.

Me olemme ja me elämme täällä ajassa lihassa, me emme elä hengessä vaikka siitä kuinka vaahdotaan.
        Se on myös hyväksyttävä ajallisen elämän realiteettina ja taivastelijat pysykööt omissa nahoissaan.

Tämä liha ei pyhity, eikä edes tarvitse, ei sitten millään, sillä me elämme ajassa.

millä tavalla olemme eri sfääreissa muinaisten Filipissa eläneiden kanssa?

• roskabostiropotti

Aloitusaihe on suora lainaus Paavalin kirjeestä filippiläisille.

Jumalaa? Tarkoitatko Jeesusta?

• SF:
      "Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen."
      Kumpaa sinä enemmän rakastat, maailmaa vai Jumalaa?"

Maailman ystävä...elämän ystävä... on kristittyjen jumalan vihollinen!
      Haloota. Näinkö on? Pitäskö ihmisen kieltää olemisensa aineellisessa maailmassa. Ja kuinkahan se onnistuu?

Kielletään sanoilla. Laitetaan päät yhteen tai pensaaseen, höpötetään että emme ole enää maailmassa ja kun pää nostetaan pensaasta,,,,hups...ympärillä on pelkkää tyhjyyttä.
      Olemmeko vapaat olemisesta?

Kummallista ja huvittavaa. Miksi pitäisi yrittää kumota ympärillämme oleva todellisuus ja miten! Emmehän voisi olla olemassa ilman ympäröivää todellisuutta.
      Mainitut UT:n jakeet ovat jakomielitautisia hurahduksia. Olemisen kieltäjä vaatii mahdotonta, täysin mahdottomia.

• tode*

ihanko oikeasti et ymmärrä, mitä "maailma" tässä tarkoittaa?

• "Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa." 1.Joh.5:19.

"Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa." Matt.6:24.

Jos olet rehellinen itsellesi, niin ymmärrät oikein hyvin, mitä Jumalan sana tarkoittaa maailmalla, joka on pahan vallassa.

Jeesuksen sanat todistavat, että sinä et voi palvella kahta herraa. Tämän maailman ruhtinas ja mammona ovat sinun herrasi.
        Toinen vaihtoehto on, että otat Herraksesi Jumalan, joka rakastaa sinua ja koko maailmaa. Hän lähetti ainokaisen Poikansa sinun syntiesi Sovittajaksi, sinun Pelastajaksesi.

Valinta on sinun. Kumman valitset herraksesi, Jumalan vaiko maailmanruhtinaan, mammonan?

• roskabostiropotti

"Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa." 1.Joh.5:19.

"Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa." Matt.6:24.

Jos olet rehellinen itsellesi, niin ymmärrät oikein hyvin, mitä Jumalan sana tarkoittaa maailmalla, joka on pahan vallassa.

Jeesuksen sanat todistavat, että sinä et voi palvella kahta herraa. Tämän maailman ruhtinas ja mammona ovat sinun herrasi.
        Toinen vaihtoehto on, että otat Herraksesi Jumalan, joka rakastaa sinua ja koko maailmaa. Hän lähetti ainokaisen Poikansa sinun syntiesi Sovittajaksi, sinun Pelastajaksesi.

Valinta on sinun. Kumman valitset herraksesi, Jumalan vaiko maailmanruhtinaan, mammonan?

Jumalan? Tarkoitatko Jeesusta?

• Sairasta touhua

Oletteko te aivan selväjärkisiä?

Teidfän kirjoitteluissanne ei ole järjen häivää: pelkkää sanapuuroa ja taikauskoisuutta.

Hävetkää edes vähän!

• raamatusta

• Missä Herran pelko ?

- avautuuko raamatun kirjoitukset teille? -

Entä avautuuko sulle, kuinka paljon sä teet hallaa uskoville ja tälle palstalle, irrallisia raamatunpaikkojen jonona lainaamalla?

• kielenoppiasopiiopp

Mitä Sä muka perustelet..?

lainaat puolta raamattua ja sitäkin miten sattuu ja puhut perusteluista höh.

opettele nyt ees kirjoittamaan niin että ymmärtää mistä on kysymys milloinkin.

• Mikään ei ole tärkeämpää kuin synnin voittaminen, voittoelämä Kristuksessa Jeesuksessa. Siihen Jumalan Sana meitä kutsuu.

"Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sitä, joka voittaa, ei toinen kuolema vahingoita.'" Ilm.2:10,11.

Hengellinen voitto arkipäivän tilanteissa ilman ristiä on mahdotonta. Sentähden Jeesus kehottaa opetuslapsiaan ottamaan joka päivä oman ristinsä, kieltämään itsensä ja seuraamaan Häntä.

Me elämme vielä lihassa ja niinkuin Paavali todistaa lihassa ei asu mitään hyvää. Lihallinen vanha turmeltunut luontomme, se 'vanha ihminen', itsekäs 'ego', ei koskaan tule pyhittymään. Siksi sen on kuoltava, sen paikka himoineen ja haluineen on ristillä.

• Eenokki 12

Siksi sen on kuoltava, sen paikka himoineen ja haluineen on ristillä........

...sen paikka on ristinalaisessa elämässä joka kuolettaa vanhaa aatamia, ja mikäli Jumalann teot ovat alkaneet sinussa tapahtua et kysele mitä tehdä vaan rukoilet Herraa että Hän antaisi voimaa että jaksaisit kantaa ristiäsi, joka päivä.
        Kuolemassa päättyy ristin kantaminen.
        Elämämme on vanhan aatamin kuolettamista.
        ps. kummalla puolella päätä semperi ajattelee nykyisin?

• Ristin vihollinen kysyy, enkö jo vienyt itseni ristille. Niin, saatoitpa joskus viedäkin, mutta sinulla on yhä syntiä, joka asuu lihassasi. Sen todistaa jokaisen vilpittömän uskovan omatunto ja mikä vielä tärkeämpää, Jumalan sana, Rm.7:15-24,1.Jh.1:8, Jk.4:7-10.

Me löydämme joka päivä paljon poispantavaa ja puhdistettavaa. Ristin vihollinen syyttää; teetkö sinä siis syntiä. Vastaan; en tee, mutta "mutta jäsenissäni minä näen toisen lain", Rm.7:23.

Minun on joka päivä tutkittava itseäni, ettei minua maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi, 1.Kor.11:31-32. Pietari todistaa samoin:

1.Pt.4:17-18 "Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset? Ja 'jos vanhurskas vaivoin pelastuu, niin mihinkä joutuukaan jumalaton ja syntinen?'"

• KTS (Ei kirj.)

Noilla Kristuksen ristin vihollisina vaeltavilla tarkoitettiin tietenkin vanhajuutalaisia.

• Ehkä heitäkin, olihan risti heille pahennus kuten Paavali toteaa.

Varsinaisesti apostoli kohdistaa sanansa niille omavanhurskaille ja ulkokultaisille uskoville, jotka ovat hylänneet Kristuksen ristin omassa elämässään.

Kohderyhmä on sama kuin Ilm.3:17 laodikealaiset: he olivat omasta mielestään rikastuneet, vaikka tosiasiassa olivat viheliäisiä, köyhiä ja sokeita.

• Jeesuksen seuraajat vaeltavat tiellä, jolla kaikki vanhan ihmisen turmeltuneesta luonnosta nouseva aines viedään kuolemaan.

Ja totisesti sitä poispantavaa ainesta tulee päivittäin esiin, kun evankeliumin valo saa loistaa sydämeen. Jeesuksen seuraajan suurin ilo on kulkea ristin tietä, olla valmis uhraamaan itsensä Jumalalle ja niin muuttua yhä enemmän Mestarinsa kaltaiseksi.

Saakoon Jumalan armo kasvattaa meitä Hänen tuntemisessaan. Herra Jeesus puhdistaa itselleen omaisuuskansaa, Tiit.2:11-14.

"Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki." 2.Kor.3:18

"Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne."
      Room.12:1

• "Jeesuksen sanat todistavat, että sinä et voi palvella kahta herraa. Tämän maailman ruhtinas ja mammona ovat sinun herrasi. "

Toisessa kohdassa sanotte ( mm. vuorisaarna), että antakaa keisarille mikä sille kuuluu eli olkaa esivallan alaisia eli elätte tässä maailmassa ja sen lakeja teidän täytyy noudattaa.

Jos kristitty kieltää maailman eli olemisen, hän kieltää Jeesuksen, joka käski maksaa verot ja maksut ja välittämään toisista ihmisistä eli välittämään maailmasta.

Toisessa kohdassa SF liputtaa, että määräykset ovat kristityille. Se ei vähennä epämoraalisuutta yhtään. Päin vastoin lisää, koska raamattu ja palstauskovat oaavat mielestään sellaisen vallan, että voivat tuomita ikuiseen kidutukseen kenet tahansa.

SF ja kristityt puhuvat itsensä pussiin, eikä siinä auta että pussin perällä on raamattu.

"Herrojen" valinta on itse asiassa moraalikysymys. Ihmisen pitää asettaa kysymys, millainen moraali on kullakin aikakaudella ja että oliko se hyvä silloin tai kelpaako aikaisemmat hyveet hyveiksi tänään.
      Raamatun murhanhimo ja vierasajatteljoiden halveeraaminen ei ilmeisesti ole tätä päivää ja siksi kirja on epäsiveellinen.

• Etkö lukenut: "Jos olet rehellinen itsellesi, niin ymmärrät oikein hyvin, mitä Jumalan sana tarkoittaa maailmalla, joka on pahan vallassa."

Keisarit tai 'kekkoset' tai muu esivalta EI tarkoita sitä maailmaa, johon Jeesus viittaa. Olen varma, että ymmärrät pahan vallassa olevan maailman ja mammonan merkityksen, jos olet rehellinen.

Kyllä Jeesus antoi tämän maailman johtajien pitää asemansa;
        Hän ei ollut kapinallinen eikä yhteiskuntajärjestyksen rikkoja.
        Mutta Hän teki meille selväksi sen, mikä on maailman ja mammonan henki ja mistä sen ainekset on koottu:

"Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä. Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta. Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti. " 1.Joh.2:15-17.

• body

Ihminen ei saa olla normaali ihminen, ei saa olla itsenäinen, ei ajatteleva, vaan pitää olla järjetön klooni joka elää illuusiossa,uskon illuusiossa, kuvitemaailmassa ja järki ristillä kuivumassa.

Miksi uskosta pitää tehdä elämän kieltävä, sairas ja älyvapaa yhtälö.

Tietenkin elämme vapaassa maassa, onneksi, ja kullakin on mahdollisuus muokata itselleen uskon aitaus , ja niin piikkinen ja älytön kuin vain haluaa ja jossa voi olla onnellinen,

• Käsittääkseni tuo Fil.3 puhuu siitä, miten Paavali heitti Jeesuksen vuoksi juutalaisuutensa pois ja toivoo muidenkin tekevän samoin sen sijaan, että ryhtyisivät uudelleen elämään kuin juutalaiset heihin oletettavasti juutalaisten suunnasta kohdistuneen painostuksen ja harhaopetuksen vuoksi.

Otithan huomioon myös sen, että nuo ristin viholliset saattavat uskoa tuon "ihmeellisen kyvyn" olevan nimenomaan ristin kautta armosta lahjaksi saatava asia? Ei sillä, että uskoisin pelastukseen tekojen kautta, mutta selkeästihän sanassa sanotaan, että pyhät pyhittyvät ja kasvavat taistellessaan pahaa vastaan vaikka se olekaan heidän armahduksensa peruste. Jos synti ei olisi edes teoriassa ihmisen voitettavissa, niin miten Jeesus sitten sen ristillä voitti?

Mutta kieltämättä, jos armo jää opista kokonaan pois ja sen sijaan opetetaan, että pelastus ansaitaan omin käsin, niin se ei enää ole sitä ilosanomaa, josta Raamattu puhuu. Tosin tuon ristinkin voi ymmärtää monella tavalla, sillä vaikka minä uskon Jeesuksen ristinvoittoon en minä kuitenkaan usko sijaiskärsimykseen ainakaan siinä "perinteisesssä" keskiajalla kehitetyssä mielessä.

• Käsittääksen Fil.3. puhuu hyvin yleisellä ja kattavalla tasolla siitä, kuka haluaa luopua kaikesta lihalliseen mieleen vetoavasta suuruudesta. Paavali halusi.

Toki Paavali viittaa ympärileikkaukseen ja juutalaiseen uskoon, mutta hänen sanomansa kärki ja ydin on siinä, että meidän tulee pitää kaikki inhimillinen ansio pelkkänä arvottomana roskana.
        Paavalin sydämellä oli syvä kaipaus, että hänen "havaittaisiin olevan Hänessä", siis Jeesuksessa.

Sanoessaan "olla Hänessä" Paavali tarkoittaa samaa kuin Room.8:1 jakeessa, jossa hän pääsee kuittaamaan edellisen 7.luvun lopun todellisuuden aiheuttaman ahdingon.

Paavalin uskolle tosin oli ominaista, että hän käänsi kaiken iloksi; että se siitä ahdingosta.. Fil.3:1 "Sitten vielä, veljeni, iloitkaa Herrassa!"

Kirjoitat christus.victor mielenkiintoista asiaa. Selasin hieman viestejäsi ja tämmöinenkin karu teesi osui kohdalle:

>>Kuten tieteellinen raamatuntutkimus kertoo ei Jeesus, hepreankielinen kirjoitukset, Paavali eikä muutkaan opeta, että ihmisellä olisi kuolematon sielu. Oikeastaan Paavali ja Jeesus eivät sielulla edes tarkoita sitä samaa asiaa, josta kirkkoperinteeseen uskonsa pohjaavat nykykristityt puhuvat.

Käsittääksen Fil.3. puhuu hyvin yleisellä ja kattavalla tasolla siitä, kuka haluaa luopua kaikesta lihalliseen mieleen vetoavasta suuruudesta. Paavali halusi.

Toki Paavali viittaa ympärileikkaukseen ja juutalaiseen uskoon, mutta hänen sanomansa kärki ja ydin on siinä, että meidän tulee pitää kaikki inhimillinen ansio pelkkänä arvottomana roskana.
        Paavalin sydämellä oli syvä kaipaus, että hänen "havaittaisiin olevan Hänessä", siis Jeesuksessa.

Sanoessaan "olla Hänessä" Paavali tarkoittaa samaa kuin Room.8:1 jakeessa, jossa hän pääsee kuittaamaan edellisen 7.luvun lopun todellisuuden aiheuttaman ahdingon.

Paavalin uskolle tosin oli ominaista, että hän käänsi kaiken iloksi; että se siitä ahdingosta.. Fil.3:1 "Sitten vielä, veljeni, iloitkaa Herrassa!"

Kirjoitat christus.victor mielenkiintoista asiaa. Selasin hieman viestejäsi ja tämmöinenkin karu teesi osui kohdalle:

>>Kuten tieteellinen raamatuntutkimus kertoo ei Jeesus, hepreankielinen kirjoitukset, Paavali eikä muutkaan opeta, että ihmisellä olisi kuolematon sielu. Oikeastaan Paavali ja Jeesus eivät sielulla edes tarkoita sitä samaa asiaa, josta kirkkoperinteeseen uskonsa pohjaavat nykykristityt puhuvat.

Mitä muuta voisit odottaa entiseltä adventistilta, joka lähti kyseisen liikkeen parista, koska koki heidänkin syleilevän vielä kirkkoperinnettä enemmän kuin Raamattua? Tiedän kyllä, että olen hyvin radikaali näkemyksissäni. En kuitenkaan mielestäni ilman hyvää syytä.

Voisin antaa pitkän listan muistakin tavallisista nykyään perinteisistä kristillisinä pidetyistä opeista, joita voi käsittääkseni perustellusti kutsua pelkiksi ihmiskeksinnöiksi, mutta Jumala vasta muutama viikko sitten antoi minun ymmärtää sen seikan, että vaikka oikea oppi on tärkeää, on vielä tärkeämpiäkin tai ainakin yhtä tärkeitä asioita. Että vaikka kuinka olisin eri mieltä jonkun kanssa opin ydinasioistakin ei se anna minulle minkääänlaista oikeutta rikkoa seuraavaa neuvoa vastaan:

2.Tim.2
        (22) Karta nuoruuden kiihkoa ja pyri tasapuolisuuteen, uskoon, rakkauteen ja rauhaan niiden kanssa, jotka vilpittömin sydämin pyytävät avukseen Herraa.
        (23) Pysy erossa typeristä ja asiattomista väittelyistä; sinähän tiedät, että niistä syntyy riitoja.
        (24) Herran palvelija ei saa riidellä, vaan hänen on oltava ystävällinen kaikille, taitava opettamaan ja kärsivällinen,
        (25) niin että hän lempeästi ojentaa vastustelevia. Ehkäpä Jumala antaa heidän mielensä muuttua, niin että he tulevat tuntemaan totuuden
        (26) ja selviävät Paholaisen ansasta, johon tämä on heidät vanginnut pakottaakseen heidät tahtoonsa.

Ensinnäkään minulla (eikä kenelläkään muullakaan) ei ole oikeutta kyseenalaistaa toisten vilpittömyyttä ilman todella painavaa syytä. Ja tällä hetkellä nähdäkseni aivan yhtä suurta hallaa kuin väärät opit tekee Jumalan työlle tekee se, että vilpittömästi totuutta etsivät ja sitä opettelevat Jeesuksen opetuslapsina itseään pitävät riitelevät keskenänsä hyvin rumalla tavalla näin maailman ihmisille osoittaen, että sitä Jeesuksen osoittamaa todellista opetuslapseuden tuntomerkkiä eli rakkautena näkyvää Jumalan hengen vaikutusta ei ainakaan täällä palstoilla äänekkäimmissä kristityiksi itseään kutsuvissa juurikaan näy.

Ja kyllä, tieteellinen raamatuntutkimus on minulle tärkeä asia. Jumalan hengen lisäksi se oikein ymmärrettynä on mainio apuväline turhan ihmisviisauden karttamiseen Raamattua lukiessa. Opit ovat ajatuksia, joiden historiaa voi tutkia ja alkuperää jäljittää. Miksi minun pitäisi esimerkiksi uskoa sellaiseen oppiin apostolisena, jonka suhteen pystytään näyttämään vakuuttavasti todeksi se, että se ensimmäisen kerran esiintyy missään kirjallisuudessa vasta sydänkeskiajalla? Tai miksi pitäisi tulkita Jeesuksen sanat sellaisen maailmankatsomuksen näkökulmasta, jonka me tiedämme olleen ristiriidassa sen maailmankatsomuksen kanssa, jonka Raamatun teksti sanoo Jeesuksella olleen?

Monet kirkkokunnat nykyään puhuvat paljon palaamisesta uskossa takaisin raamatullisille juurille. Näen paljon puhetta tuon puolesta, mutta teot puuttuvat, sillä tuo paluu tarkoittaisi monesta tutusta ja turvallisesta totuudesta luopumista eikä ihmiset yksinkertaisesti vain ole valmiita siihen. Silloin kun pitäisi kaiken lisäksi vielä myöntää, että on ollut väärässä yhden ellei melkein kahdenkin vuosituhannen ajan eikä ihmisten eikä kirkkokuntien ylpeys näytä kestävän sitä.

Olen siis eri mieltä sinunkin kanssa monesta asiasta, mutta ei se estä minua toivomasta, että vielä kerran Jumalan valtakunnassa tavattaisiin.

• christus.victor kirjoitti:

Mitä muuta voisit odottaa entiseltä adventistilta, joka lähti kyseisen liikkeen parista, koska koki heidänkin syleilevän vielä kirkkoperinnettä enemmän kuin Raamattua? Tiedän kyllä, että olen hyvin radikaali näkemyksissäni. En kuitenkaan mielestäni ilman hyvää syytä.

Voisin antaa pitkän listan muistakin tavallisista nykyään perinteisistä kristillisinä pidetyistä opeista, joita voi käsittääkseni perustellusti kutsua pelkiksi ihmiskeksinnöiksi, mutta Jumala vasta muutama viikko sitten antoi minun ymmärtää sen seikan, että vaikka oikea oppi on tärkeää, on vielä tärkeämpiäkin tai ainakin yhtä tärkeitä asioita. Että vaikka kuinka olisin eri mieltä jonkun kanssa opin ydinasioistakin ei se anna minulle minkääänlaista oikeutta rikkoa seuraavaa neuvoa vastaan:

2.Tim.2
        (22) Karta nuoruuden kiihkoa ja pyri tasapuolisuuteen, uskoon, rakkauteen ja rauhaan niiden kanssa, jotka vilpittömin sydämin pyytävät avukseen Herraa.
        (23) Pysy erossa typeristä ja asiattomista väittelyistä; sinähän tiedät, että niistä syntyy riitoja.
        (24) Herran palvelija ei saa riidellä, vaan hänen on oltava ystävällinen kaikille, taitava opettamaan ja kärsivällinen,
        (25) niin että hän lempeästi ojentaa vastustelevia. Ehkäpä Jumala antaa heidän mielensä muuttua, niin että he tulevat tuntemaan totuuden
        (26) ja selviävät Paholaisen ansasta, johon tämä on heidät vanginnut pakottaakseen heidät tahtoonsa.

Ensinnäkään minulla (eikä kenelläkään muullakaan) ei ole oikeutta kyseenalaistaa toisten vilpittömyyttä ilman todella painavaa syytä. Ja tällä hetkellä nähdäkseni aivan yhtä suurta hallaa kuin väärät opit tekee Jumalan työlle tekee se, että vilpittömästi totuutta etsivät ja sitä opettelevat Jeesuksen opetuslapsina itseään pitävät riitelevät keskenänsä hyvin rumalla tavalla näin maailman ihmisille osoittaen, että sitä Jeesuksen osoittamaa todellista opetuslapseuden tuntomerkkiä eli rakkautena näkyvää Jumalan hengen vaikutusta ei ainakaan täällä palstoilla äänekkäimmissä kristityiksi itseään kutsuvissa juurikaan näy.

Ja kyllä, tieteellinen raamatuntutkimus on minulle tärkeä asia. Jumalan hengen lisäksi se oikein ymmärrettynä on mainio apuväline turhan ihmisviisauden karttamiseen Raamattua lukiessa. Opit ovat ajatuksia, joiden historiaa voi tutkia ja alkuperää jäljittää. Miksi minun pitäisi esimerkiksi uskoa sellaiseen oppiin apostolisena, jonka suhteen pystytään näyttämään vakuuttavasti todeksi se, että se ensimmäisen kerran esiintyy missään kirjallisuudessa vasta sydänkeskiajalla? Tai miksi pitäisi tulkita Jeesuksen sanat sellaisen maailmankatsomuksen näkökulmasta, jonka me tiedämme olleen ristiriidassa sen maailmankatsomuksen kanssa, jonka Raamatun teksti sanoo Jeesuksella olleen?

Monet kirkkokunnat nykyään puhuvat paljon palaamisesta uskossa takaisin raamatullisille juurille. Näen paljon puhetta tuon puolesta, mutta teot puuttuvat, sillä tuo paluu tarkoittaisi monesta tutusta ja turvallisesta totuudesta luopumista eikä ihmiset yksinkertaisesti vain ole valmiita siihen. Silloin kun pitäisi kaiken lisäksi vielä myöntää, että on ollut väärässä yhden ellei melkein kahdenkin vuosituhannen ajan eikä ihmisten eikä kirkkokuntien ylpeys näytä kestävän sitä.

Olen siis eri mieltä sinunkin kanssa monesta asiasta, mutta ei se estä minua toivomasta, että vielä kerran Jumalan valtakunnassa tavattaisiin.

>>Jumala vasta muutama viikko sitten antoi minun ymmärtää sen seikan, että vaikka oikea oppi on tärkeää, on vielä tärkeämpiäkin tai ainakin yhtä tärkeitä asioita.>Olen siis eri mieltä sinunkin kanssa monesta asiasta, mutta ei se estä minua toivomasta, että vielä kerran Jumalan valtakunnassa tavattaisiin.

• kertokaapa

miten tämä on mahdollista?

mutta selkeästihän sanassa sanotaan, että pyhät pyhittyvät ja kasvavat taistellessaan pahaa vastaan vaikka se olekaan heidän armahduksensa peruste.

Jos synti ei olisi edes teoriassa ihmisen voitettavissa, niin miten Jeesus sitten sen ristillä voitti?

• Teet hyviä kysymyksiä. Odotellaan christus.victor'in vastausta; lainasithan hänen sanojaan (christus.victor 10.12.12 18:40).

Ei sen puoleen, kyllä minäkin vielä annan kommenttini.

• body

Olisi parempi sanoa, " kuvitelmat ja illuusiot lsääntyvät ja hengellinen typeryys tiivistyy..." , sillä taivastelu on loputonta.

Verbaali hengellisyyttä olisi jo tarve muuttaa niin että realielämä korostuisi ja ihmisyyden ihannointi olisi jokapäiväistä.

Nykyinen hengellisyys on kuin huumeen juontia ja lopuntonta illuusioitten ihailua.
        Ole siinä sitten tavallinen sukankuluttaja.

• KTS (Ei kirj.)
        body kirjoitti:

Olisi parempi sanoa, " kuvitelmat ja illuusiot lsääntyvät ja hengellinen typeryys tiivistyy..." , sillä taivastelu on loputonta.

Verbaali hengellisyyttä olisi jo tarve muuttaa niin että realielämä korostuisi ja ihmisyyden ihannointi olisi jokapäiväistä.

Nykyinen hengellisyys on kuin huumeen juontia ja lopuntonta illuusioitten ihailua.
        Ole siinä sitten tavallinen sukankuluttaja.

Vanhan kunnon vaatimattoman kristusmietiskelyn tilalle ovat tulleet suggestiot, manifestaatiot, illuusiot ja mentaalis-okkulttiset tehokeinot.

• body
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

Vanhan kunnon vaatimattoman kristusmietiskelyn tilalle ovat tulleet suggestiot, manifestaatiot, illuusiot ja mentaalis-okkulttiset tehokeinot.

Ja kuten KTS (Ei kirj.)

Ne on kaikki, kaikki ihmisten uskonnollista krääsää.

• Aikansa kutakin kts
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

Ja hamas-terrorismi-fanitus

• aloitus:
      "Kristuksen ristin viholliset"

Tällä myös tarkoitetaan tai yritetään lietsoa vanhaa kehnoa ja se on tässä tapauksessa kristittyjen vihaaminen tai heidän vainoaminen. Siis itsesäälin kautta agendan propagoiminen.

Ateistina vannon, että yleensä meidän porukka ei vihaa ketään. Kaikkein vähiten ketään uskovaista, uskokooko vaikkapa piruun.
      Totta on että polemisoimme kristinuskon teorioita todellisuutta vastaan mutta siinähän ei ole kyse vihaamisesta.
      Useimmalla ateistilla on kavereita uskovien keskuudessa, minullakin. Vanha sanonta: Asiat riitelevät, miehet eivät.

Tässäkin asiassa raamattu puhuu itsensä pussiin. Asioista väitteleminen ei ole vihaamista.

• Totta tämäkin: >>Asioista väitteleminen ei ole vihaamista.

• Ved.2

Ei Raamattu puhu itseään pussiin. Mutta lukijan kommentti puhuu itsestään, jotta Raamatun tulkitsija on tulkinnut itse itsensä pussiin. Raamattu antaa siihen kyllä oivan mahdollisuuden. Se suorastaan houkuttelee siihen.
        Mutta kun asiat riitelevät, niin kyllä miehetkin riitelevät.
        Ateisteina teillä kyllä on joko tietoisesti tai tiedostamatta viha sydämessänne. Tämän voisin vaikka vannoa kohdallanne.
        "Hän on joko tätä vihaava tai rakastava." Näiden tahojen välimuotoa ei ole olemassa. Olet joko vihan lapsi tai rakkauden. Mutta siltä väliltä et voi valitta, koska sitä vaihtoehtoa ei ole olemassa.

• Maailmanloppu teille

Jeesus haluaa pelastaa teidät,lukekaa oikeaa Raamattua,eikä mitään ihmisoppia!
      Kauhea on teidän kohtalo ,kun huomaatta olevanne väärässä,minä otan osaa jo nyt,eli otan osaa.
      Piti laittaa vielä tämä,missään Raamatussa ei puhuta Maailmanlopusta,mistä se teille on tullut? Mutta Jeesuksen tulo on teille Maailmanloppu,mulle vapautus! Ari

• raamatusta

alku on lainaus yhestä keskustelusta!

"En tehnyt syntejä NÄKYVÄLLÄ tavalla, vaan kuten KAIKKI LIHALLISET tekevät, omissa ajatuksissa."

onko synti vaan pääs sisästä ja käskyjen rikkominen eikä ulkoista ollenkaan?

onko uudestisyntyneenä ees mahdolista tehdä ulkoisia syntejä ja rikkoa käskyjä?

pitääkö tehdä sekä sisäisestä että ulkoisesta parannus ja kieltää itsensä?

pitääkö itsensä kieltää ja ristinsä ottaa sekä sisäisesti ja ulkoisseti?

mitä on ristin kantaminen ja itsensä kieltäminen?

Luuk.18:-9-12

9. Joillekin OAMAAN VANHURSKAUTEENSA luottaville, jotka halveksivat muita, Jeesus esitti tämän vertauksen:

10. Kaksi miestä meni ylös temppeliin rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.

11. Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen: Jumala minä kiitän sinua, ETTEN OLE NIIN KUIN MUUT IHMISET, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, EN myöskään niin kuin tuo publikaani

12. Minä paastoan 2 viikossa ja annan kymmenykset kaikista tuloistani.

Matt.5:20

20. Minä sanon teille: Ellei teidän VANHURSKAUTENNE ole paljon suurempi ja parempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, te ette ppäse taivasten valtakuntaan.

• raamatusta

vastaatkapa näihin kysymyksiin!

osatteko vastata/tiedättekö vastauksen? minä tiedän mutta tiedättekö te?

perustelkaa vastauksenne, kun vastaatte?

Jumalan käskyjen rikkominen Ajatuksissa, ihminen tekee syntiä ajatuksissaan joka päivä.

eli onko uskovan synnin tekeminen ja käskyjen rikkominen vaan pään sisässä eli ajatuksen tasolla olevia rikkomuksia?

eikö uskova tee syntejä ollenkaan näkyvällä tavalla eli "julkisesti" ja riko käskyjä näkyvästi?

onko semmonen uskova lihallinen uskova vai hengellinen uskova, jolla lihasta kumpuaa synnillisiä ajatuksia silloin tällöin mutta ei toteuta ajatuksen syntejä?

eli tee syntiä näkyvästi vaan kuolettaa lihan himot hengessä ja näin ollen ei syyllisty syntiin ja saa olla vapaa synnistä ja ei tarvitse yhtyä syntiin.

onko tämmönen uskova uudesti syntynyt?

onko ajatuksen synnit semmosia jotka eivät ole kuolemaksi niin kuin sanassa sanotaan?

vaan ne synnit on kuolemaksi jotka ajatuksesta toteuttaa?

onko uskovan edes mahdollista tehdä näkyvää eli julkista syntiä?

miten uskova voi voittaa synnin? vai onko se mahdotonta?

riitääkkö ihmisen pelastumiseen pelkkä Jeesuksen Kristuksen sovitus työ eli se kun vaan uskotaan ja tehdään mitä halutaa niin pelastutaan eikä ole väliä tekeekö syntiä vain ei kunhan vaan pyytää syntejään anteeksi ja uskoo?

tarvitseeko ihmisen edes tehdä parannusta, eikö Jeesuksen kristuksen sovitus työ riitä pelastumiseen?

miten Jeesus voitti synnin? eikö sananssa sanota että Jeesus voi auttaa kiusattuja, Jeesushan tuli lihaksi ja ihmiseksi meidän keskelle niin emmekö mekin voi voittaa Jeesuksen avulla synnin kuten sanassa luvataan?

olihan Jeesuskin ihminen, jonka piti tulla kaltaiseksemme lunastaaksemme meidät pelastukseen ja syntien sovitukseen?

silloin kun uskova tekee parannukksen tekeekö Jeesus ihmisen puolesta parannuksen ja päätöksen vai joutuuko ihminen tekemään parannuksen itse Jeesuksen avulla ja päätöksen parannuksesta?

sitten kun ihminen muuttuu, muuttaako Jeesus ihmisen vai joutuuko ihminen itse muuttamaan itsensä Jeesuksen avulla?

onko ajatuksen synnit sitä syntiä joka ei ole kuolemaksi?

onko näkyvät synnit sitä mikä on kuolemaksi?

kuinka moni ees tiedostaa ulkosia syntejään ja käskyjen rikkomisiaan?

onko mikään uskovan näkyvä tekeminen uudestisyntymisen jälkeen syntiä ja käskyjen rikkomista?

voiko uudestisyntynyt ees syyllistyä tämmöseen vai onko tämä mahdotonta uudestisyntyneelle uskovalle?

mitä on ristinsä kantaminen ja itsensä kieltäminen?

onko se vaan sisäistä vaan myös ulkoista?

mitä on synti? sisänen ja ulkoinen?

onko se ajatuksia, tekoja vai kumpiakin?

minkälainen on syntinen ihminen?

minkälainen on vanhurskas ihminen?

vastaatka näihin jos ostaatte?

• Tapio522eikirj
        raamatusta kirjoitti:

Jumalan käskyjen rikkominen Ajatuksissa, ihminen tekee syntiä ajatuksissaan joka päivä.

eli onko uskovan synnin tekeminen ja käskyjen rikkominen vaan pään sisässä eli ajatuksen tasolla olevia rikkomuksia?

eikö uskova tee syntejä ollenkaan näkyvällä tavalla eli "julkisesti" ja riko käskyjä näkyvästi?

onko semmonen uskova lihallinen uskova vai hengellinen uskova, jolla lihasta kumpuaa synnillisiä ajatuksia silloin tällöin mutta ei toteuta ajatuksen syntejä?

eli tee syntiä näkyvästi vaan kuolettaa lihan himot hengessä ja näin ollen ei syyllisty syntiin ja saa olla vapaa synnistä ja ei tarvitse yhtyä syntiin.

onko ajatuksen synnit semmosia jotka eivät ole kuolemaksi niin kuin sanassa sanotaan?

riitääkkö ihmisen pelastumiseen pelkkä Jeesuksen Kristuksen sovitus työ eli se kun vaan uskotaan ja tehdään mitä halutaa niin pelastutaan eikä ole väliä tekeekö syntiä vain ei kunhan vaan pyytää syntejään anteeksi ja uskoo?

tarvitseeko ihmisen edes tehdä parannusta, eikö Jeesuksen kristuksen sovitus työ riitä pelastumiseen?

miten Jeesus voitti synnin? eikö sananssa sanota että Jeesus voi auttaa kiusattuja, Jeesushan tuli lihaksi ja ihmiseksi meidän keskelle niin emmekö mekin voi voittaa Jeesuksen avulla synnin kuten sanassa luvataan?

olihan Jeesuskin ihminen, jonka piti tulla kaltaiseksemme lunastaaksemme meidät pelastukseen ja syntien sovitukseen?

silloin kun uskova tekee parannukksen tekeekö Jeesus ihmisen puolesta parannuksen ja päätöksen vai joutuuko ihminen tekemään parannuksen itse Jeesuksen avulla ja päätöksen parannuksesta?

sitten kun ihminen muuttuu, muuttaako Jeesus ihmisen vai joutuuko ihminen itse muuttamaan itsensä Jeesuksen avulla?

onko mikään uskovan näkyvä tekeminen uudestisyntymisen jälkeen syntiä ja käskyjen rikkomista?

voiko uudestisyntynyt ees syyllistyä tämmöseen vai onko tämä mahdotonta uudestisyntyneelle uskovalle?

raamatusta:
        "..riitääkkö ihmisen pelastumiseen pelkkä Jeesuksen Kristuksen sovitus työ eli se kun vaan uskotaan ja tehdään mitä halutaa niin pelastutaan eikä ole väliä tekeekö syntiä vain ei kunhan vaan pyytää syntejään anteeksi ja uskoo"?

• raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

muuutama kysymys lisää.

mitä on uskovalle luopuminen? kuten sanassa sanotan että se kuka ei luovu kaikesta ei voi olla minun opetuslapseni

onko se vaan sisästä luopumista vaan myös ulkoista?

mitä on Herralle uhriksi antatuminen? kuten sanassa sanotaan?

annetaanko siinä itsensä kokonaan Heralllevai osittain?

annetaanko siinä vain sisäsen minä Herralle uhriksivai myös ulkoinen?

mitä uhrauksia uskova joutuu tekemään Herralle pelkkiä sisäisiä vai myös ulkoisia?

• raamatusta
        Tapio522eikirj kirjoitti:

raamatusta:
        "..riitääkkö ihmisen pelastumiseen pelkkä Jeesuksen Kristuksen sovitus työ eli se kun vaan uskotaan ja tehdään mitä halutaa niin pelastutaan eikä ole väliä tekeekö syntiä vain ei kunhan vaan pyytää syntejään anteeksi ja uskoo"?

"Elävä usko johtaa meidät rakkauden tekoihin."

kyllä kyllä mutta mihin teiltä unohtuu liha, ihmisen menneisyys, saatana ja houkutukset, ihmisen pahuus ja ihmisen oma tahto?

muttuuko ihmisen oma tahto ja ihmisen liha uudestisyntymisessä hyväksi?

eikö ihminen enää halua toteuttaa omaa tahtotaan uudestisyntymisen jälkeen?

tekeekö Herra meidän puolesta päätökset, valinnat ja elää meidän elämän?

estääkö Herra sen jos valitsemme väärin ja teemme väärin?

eikö valinnat perustu omaan tahtoon valita oikein tai väärin, eikö Herran tahtoon, ei Herra puutu ihmisen valinta tilanteessa ihmisen tahtoon vaan antaa ihmisen itse valita.

Herran tahto on että ihminen valitsee ja tekee oikein mutta tekeekö ihminen aina oikein?

onko Herra sulkenut meidän oman tahdon ja pahuuden pois uudesti syntymisessä?

eikö ihmistä enää uudestisyntymisen jälkeen tee mieli tehdä pahaa eli syntiä?

onko ihminen uudestisyntymisen jälkeen ainavaan tekemässä hyvää?

estääkö Herra saatanaa meitä viettelemästä ja koettelemasta meitä?

miten uudesti syntynyt voi sitten luopua uskosta niin kuin sanasta sanotaan ja langeta?

jos ihminen ei enää voi uudestisyntymisen jälkeen tehdä pahaa?

• raamatusta
        Tapio522eikirj kirjoitti:

raamatusta:

et muuten vastannut edes puoliin kysymyksistäni, miksi?

vastauksianne odotellessa, vastatakaa joka kysymykseen eikä vain yhteen tai kahteen.

• -mietiskelijä-
        raamatusta kirjoitti:

muuutama kysymys lisää.

mitä on uskovalle luopuminen? kuten sanassa sanotan että se kuka ei luovu kaikesta ei voi olla minun opetuslapseni

mitä uhrauksia uskova joutuu tekemään Herralle pelkkiä sisäisiä vai myös ulkoisia?

Ehkä et lukenut mun tekstiä tuolta ylempää tai et ainakaan vastannut siihen. Laitan sen tähän uudelleen näkyviin.

-mietiskelijä- 9.12.2012 00:32 2 Avaa Sulje

Älä sano käyttäväsi jotain määrättyä käännöstä, kun et kerran käytä, vaan lisäilet Jumalan Sanaan omiasi. Mulla ei ole tuommoseen rohkeutta.

Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.

Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi.

Sulla on ilmeisesti aika paljon ongelmia itses kanssa eikä vähäisin tuo esille tulemisen, itsetehostuksen ja opettajana olemisen halu.

• Fil.3:15-19
        raamatusta kirjoitti:

muuutama kysymys lisää.

15. Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli;
        ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin
        teille ilmoittava, kuinka asia on.
        16. Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa
        tietä.

17.Olkaa minun seuraajiani,veljet ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat
        niinkuin me olemme teille esikuvana.
        18. Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon,
        vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina;
        19. heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän
        kunnianaan on heidän häpeänsä ja maallisiin on heidän mielensä.

Fil. 3:15-16: Vetoomus

"Täydellisten" toisin sanoen sekä opillisesti, että käytännön kristillisyydessä
        varttuneiden, on oltava esimerkkinä siitä asenteesta, josta Paavali on juuri
        puhunut omaan uskonkamppailuunsa viitaten -

(Fil,3:10-14: Paavalin tärkein tavoite.
        Hänen päämääränään on Kristus. Hän haluaa oppia tuntemaan Kristuksen
        käytännössä kolmitahoisesti:

1. Hänen ylösnousemisensa voiman (voiton synnistä ja kuolemasta) ja
        erottamattomasti siihen liittyen.

2.Hänen kärsimyksiensä (ristin) osallisuuden, sekä tästä seurauksena

3. Hänen kaltaisekseen tulemisen (Kristuksen kaltaiseksi muovautumisen
        jatkuva prosessi) Näin hän pääsee kokemaan Kristuksen.

Yksimielisyys ja kärsivällisyys on ehdottoman välttämätöntä.

(Gal.5:10 Kehotus

Paavali on vakuuttunut siitä, että galatalaiset ottavat vaarin hänen
        varoituksestaan ja että väärien opettajien ongelma hoidetaan oikealla
        tavalla.Judaistit väistävät "ristin pahennusta" ja siihen liittyvää vainoa
        vaatimalla ympärileikkaamista ja lain pitämistä. (1Kor.1:22, sekä
        2Tim.3:11-12)

Fil.3:17-19 Paavalin esimerkki

Hän vetoaa oman elämänsä esimerkkiin: "Olkaa minun seuraajiani"
        Hän kehoittaa jatkuvasti tarkkaamaan niitä, jotka elävät Jumalan armon
        varassa, koska toisella tavalla eläviä on paljon. Ne, jotka eivät vaella
        armon varassa"vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina", he eivät kaikessa
        luota Kristuksen kuoleman riittävyyteen vanhurskauttamisen perustana,
        vaan lisäävät armosta uskon kautta pelastumiseen omia vaatimuksiaan

(Efes.2:8-9: Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne
        kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi)

Paavali tuomitsee heidät jyrkästi.

• raamatusta
        Fil.3:15-19 kirjoitti:

15. Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli;
        ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin
        teille ilmoittava, kuinka asia on.
        16. Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa
        tietä.

17.Olkaa minun seuraajiani,veljet ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat
        niinkuin me olemme teille esikuvana.
        18. Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon,
        vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina;
        19. heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän
        kunnianaan on heidän häpeänsä ja maallisiin on heidän mielensä.

Fil. 3:15-16: Vetoomus

"Täydellisten" toisin sanoen sekä opillisesti, että käytännön kristillisyydessä
        varttuneiden, on oltava esimerkkinä siitä asenteesta, josta Paavali on juuri
        puhunut omaan uskonkamppailuunsa viitaten -

(Fil,3:10-14: Paavalin tärkein tavoite.
        Hänen päämääränään on Kristus. Hän haluaa oppia tuntemaan Kristuksen
        käytännössä kolmitahoisesti:

1. Hänen ylösnousemisensa voiman (voiton synnistä ja kuolemasta) ja
        erottamattomasti siihen liittyen.

2.Hänen kärsimyksiensä (ristin) osallisuuden, sekä tästä seurauksena

3. Hänen kaltaisekseen tulemisen (Kristuksen kaltaiseksi muovautumisen
        jatkuva prosessi) Näin hän pääsee kokemaan Kristuksen.

Yksimielisyys ja kärsivällisyys on ehdottoman välttämätöntä.

(Gal.5:10 Kehotus

Paavali on vakuuttunut siitä, että galatalaiset ottavat vaarin hänen
        varoituksestaan ja että väärien opettajien ongelma hoidetaan oikealla
        tavalla.Judaistit väistävät "ristin pahennusta" ja siihen liittyvää vainoa
        vaatimalla ympärileikkaamista ja lain pitämistä. (1Kor.1:22, sekä
        2Tim.3:11-12)

Fil.3:17-19 Paavalin esimerkki

Hän vetoaa oman elämänsä esimerkkiin: "Olkaa minun seuraajiani"
        Hän kehoittaa jatkuvasti tarkkaamaan niitä, jotka elävät Jumalan armon
        varassa, koska toisella tavalla eläviä on paljon. Ne, jotka eivät vaella
        armon varassa"vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina", he eivät kaikessa
        luota Kristuksen kuoleman riittävyyteen vanhurskauttamisen perustana,
        vaan lisäävät armosta uskon kautta pelastumiseen omia vaatimuksiaan

(Efes.2:8-9: Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne
        kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi)

Paavali tuomitsee heidät jyrkästi.

tiedetään, tiedetään, mutta et siltikään vastannut yhteenkään kysymykseeni, miksi?

mikä on niin vaikea että ei voi vastata kysymyksiin kun kysytään?

pitääkö joka kerta kertoa alottaa kaikki uudestaa?

minkä takia uskovat on kuin politikkoja jotka väistävät kysymykset eikä vastaa niihin ollenkaan vaan ruvetaan selittämään ihan muuta?

eka vastaat omin sanoin kysymykseen ja sitten todistat sanomasi raamatusta siihen perään vastauksesi vahvistukseksi.

• raamatusta

Ehkä et lukenut mun tekstiä tuolta ylempää tai et ainakaan vastannut siihen. Laitan sen tähän uudelleen näkyviin.

"lisäilet Jumalan Sanaan omiasi"

onko se minun vikani jos raamatussani lukeen niin ja lainaan sieltä kohdan?

enhän minä silloin lisää omia sanoja raamattuun jos joku ne on minun puolesta kirjoittanut sinne.

onko tämä minulle synniksi joka on kuolemaksi vai ei?

luetaanko tämä minulle syyksi josta joudun helvettiin?

• raamatusta

"Sulla on ilmeisesti aika paljon ongelmia itses kanssa eikä vähäisin tuo esille tulemisen, itsetehostuksen ja opettajana olemisen halu."

kerro miten sitten semperi ja asistakyse muut eroavat minusta?

eikö he ole samanlaisia?

• raamatusta

sinähän näytät pätevältä kaverilta vastaamaan kysymyksiini.

voisit vaikka alottaa siitä kun kerran tänne kirjoittelet.

OPETTAKAA te minua nytten sen takiahan teiltä kyselen vastauksia, mutta saanko teiltä vastaustakaan?

• Isin
        raamatusta kirjoitti:

tiedetään, tiedetään, mutta et siltikään vastannut yhteenkään kysymykseeni, miksi?

minkä takia uskovat on kuin politikkoja jotka väistävät kysymykset eikä vastaa niihin ollenkaan vaan ruvetaan selittämään ihan muuta?

eka vastaat omin sanoin kysymykseen ja sitten todistat sanomasi raamatusta siihen perään vastauksesi vahvistukseksi.

Miksi uskovat ovat kuin poliitikkoja, kysyt..... Sinun nimimerkkisi on "Raamatusta", etkä ole uskova?!
        Vastaus moneen kysymykseesi on, että hengelliset on tutkittava hengellisesti.
        Siksi ne eivät sinulle avaudu?
        Jos lähestyisit ensin Häntä, joka nuo kirjoitukset on kirjoittanut, ja pyrkisit tuntemaan Hänet. Hän on se, joka kirjoitukset avaa. Nämä ovat niitä, jotka on salattu "viisailta" ja ilmoitettu lapsenmielisille. Lapsenmielisilla tarkoitetaan niitä, jotka ovat Isän lapsia, ja tuntevat minkäkaltainen Isä on.
        Siitä kannattaa lähteä. Ei siitä että tietää, vaan siitä että tuntee:)

• raamatusta
        Isin kirjoitti:

Miksi uskovat ovat kuin poliitikkoja, kysyt..... Sinun nimimerkkisi on "Raamatusta", etkä ole uskova?!
        Vastaus moneen kysymykseesi on, että hengelliset on tutkittava hengellisesti.
        Siksi ne eivät sinulle avaudu?
        Jos lähestyisit ensin Häntä, joka nuo kirjoitukset on kirjoittanut, ja pyrkisit tuntemaan Hänet. Hän on se, joka kirjoitukset avaa. Nämä ovat niitä, jotka on salattu "viisailta" ja ilmoitettu lapsenmielisille. Lapsenmielisilla tarkoitetaan niitä, jotka ovat Isän lapsia, ja tuntevat minkäkaltainen Isä on.
        Siitä kannattaa lähteä. Ei siitä että tietää, vaan siitä että tuntee:)

minua kyllä täällä suuresti ihmetyyttä se että miten kukaan ihminen voi sanoa toisesta ihmisestä netin välityksellä mitään ja varsinkin sitä että onko toinen uudesti syntynyt vai ei?

netissä ihminen voi olla mitä vaan, mutta toista se on livenä.

kysyähän voi ihmiseltä netissä, mutta ei se todista mitään vaikka ihminen netissä todistaisi ja puhuisi mitä vaan ja vakuuttelisi, vaan livenä se nähdään kuka tosi uskova ja kuka ei.

kun ihmisen tuntee ja näkee livenä ja elää ihmisen kanssa vähän aika siitä sen näkee onko toinen Herran palvelija vai ei ja onko toinen uudesti syntynyt vai ei?

hedelmistä puut tunnetaan.

mutta miten netissä voi kukaan sanoa toisesta mitään kirjoitusten perusteella?

vai näettekö te ihmisen sisälle? ja ruudun läpi sen että onko toinen uudestisyntynyt vai ei? ja miten ihminen elää?

• uskova 2
        raamatusta kirjoitti:

"lisäilet Jumalan Sanaan omiasi"

onko se minun vikani jos raamatussani lukeen niin ja lainaan sieltä kohdan?

enhän minä silloin lisää omia sanoja raamattuun jos joku ne on minun puolesta kirjoittanut sinne.

onko tämä minulle synniksi joka on kuolemaksi vai ei?

luetaanko tämä minulle syyksi josta joudun helvettiin?

Kirkkoraamattu 33-39.Ilmestyskirja.22:18-19 Miinä todistan jokaiselle,joka tämän kirjan profetian sanat kuulee:Jos joku panee niihin jotakin lisää,niin jumala on paneva hänen päälleensä ne vitsaukset,jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista,,niin Jumala on ottava pois sen osan,mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin,joista tässä kirjassa on kirjoitettu. Voisitko viimeinkin vastata mikä se sun käännös on tai lopeta kirjoittelu.

• raamatusta
        uskova 2 kirjoitti:

Kirkkoraamattu 33-39.Ilmestyskirja.22:18-19 Miinä todistan jokaiselle,joka tämän kirjan profetian sanat kuulee:Jos joku panee niihin jotakin lisää,niin jumala on paneva hänen päälleensä ne vitsaukset,jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista,,niin Jumala on ottava pois sen osan,mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin,joista tässä kirjassa on kirjoitettu. Voisitko viimeinkin vastata mikä se sun käännös on tai lopeta kirjoittelu.

lue todistuksestani tuolta toisesta ketjusta eli kannatko ristisi?

kirjoittanut semper fidelis

pääset sinäkin sinne ketjuun kun lainaan sanomasi sinne!

• raamatusta

keräsin ketjuista minusta sanottua, OPETTAKAA TE MINUA NYTTEN PUOLESTANNE, sen takia nämä kysymykset jos osaatte?

niin koettelen teidän puheenen ja pidän mikä hyvää on.

en muuten usko teidän kolmiyhteiseen jumalaan!

en tiedä pitääkö tämä minusta paikkaansa vai ei?

päätelkää itse!

asiastakyse 9.12.2012 07:00

"Nimimerkki raamatusta, olet saanut lahjaksi ja lahjaksi annat. Näin Jumalan Sana vastaanotettuna antaa meille kyvyn tehdä. Lahjaksi olemme saaneet ja lahjaksi annamme.

Sana vastaan otettuna on USKOA"

"Ei Sanan kuuleminen tule hyödyksi, jos ei ole uskoa siihen, mitä Sana neuvoo, kehoittaa, käskee, LUPAA."

Usko perustuu lupauksille. Lupaukset tulevat täytetyksi/todeksi siellä, missä Jumalan Sanaa uskotaan yli ihmisen järjenpäätelmien.""

asiastakyse
      11.12.2012 12:38

Lahjaksi olet saanut tuon, että Raamatun Sana aukeaa sinulle oikeasta paikasta. Lahjaksi annat sen täällä. Muistan hyvin keskustelumme ja olen nähnyt sinun ahkeruutesi tuoda pelastavaa Sanaa tänne.
      Et sinä yritäkkään itse nyt opettaa, vaan annat lahjan toimia. Annat Jeesuksen opettaa.

Anna tänne Jumalan Sanaa Raamatusta, sillä Sana ei koskaan tyhjänä palaa.

ei.nimmaria.
      31.1.2012 19:57

Raamatusta Tuossa vaiheessa minä vaikenin. Otin oppia Jeesukselta, mutta en edes teeskennellyt olevani opettaja. Mikä ihmeen kiire ihmisillä on ottaa itselleen toimia, joita Jumala ei ole antanut ja millä uskalluksella. Opettajaksi valmistutaan niin tavattoman hitaasti, että jos sen tietäisit ja uskoisit, et taitaisi sitä tointa olla vailla. Opettajaksi valmistuvat joutuvat käymään valtavat kärsimykset lävitse. Turha luulla, että 2,8 vuodessa ihminen on muuta kuin oppipoika.

Jos et opettaisi, niin keskustelisit ja kuuntelisit, mutta nyt olet ottanut opettajan roolin.

Todelliset Jumalan opettajat joutuvat vaikenemaan vuosia ja vuosia. He joutuvat ottamaan opin vastaan Jeesukselta ja toisten tuomat opitkin he vievät Jeesuksen luokse tarkistettavaksi. Opettajaksi valmistutaan todella hitaasti, Jumalan käyttämien korkeakoulujen kautta.

ei.nimmaria.
      31.1.2012 20:33

Mitähän jos vaikenisit ja odottaisit Jeesukselta, eli Herraltamme, eli Jumalan Sanalta opetusta. Hän antaa opetuksen Pyhän Hengen kirkastuksella, jos tahdot nöyrtyä uskomaan. Ihmisen on nöyrryttävä kuuntelemaan Jumalaa. Nöyrtymättömät eivät kuuluu opetuksen piiriin. Heitä on mahdoton opettaa. Kannattaa ottaa huomioon se, että Jumala ei kerjää ketään uskomaan, vaan antaa mahdollisuuden uskoa. Hänhän voi vaikka kivistä tehdä Itselleen lapsia. Siksi ihmisen on oltava nöyrä ja kiitollinen siitä mahdollisuudesta, että saa oikeuden uskoa. Jostakin syystä nyky ihminen on niin itserakas, että on muuttanut uskonsa armoksi Jumalaa kohtaan. Aivan kuin olisi isokin armoteko, kun on suostunut ottamaan uskon vastaan. Moni alkaa alusta asti pöyhistellä ja nöyryys jää tuntemattomaksi.

Asia on juuri päinvastoin. on suurinta armoa päästä Jumalan opetuslapseksi. Silloin saa mahdollisuuden tulla Sanan kasvattamaksi. Siis on suurinta armoa päästä Jumalan opetuslapseksi! Opetuslapsella on mahdollisuus kasvaa Jeesuksen ystäväksi.

• raamatusta

ei.nimmaria. 25.1.2012 09:01

Luultavasti et ole vielä kehittynyt näkemään missä piilee eksytys. Ihminen, joka uskoo harjaantuu näkemään koko totuuden. Siellä, missä kielletään Jumalan Sana vaikka kuinka lihaa miellyttävin kommentein ja opetuksin, siellä on eksytys. Eksytys tulee ihmisen luokse usein valkeuden kaapuun puettuna ja se miellyttää lihaa. Jumalan Sana herättää vihaa siellä, missä lihan rakenteita särjetään sen VOIMASTA.

Esim. kun sanotaan, että ihminen elää synteineen armon alla, ollaan jo vaarallisella tiellä. Toki ihminen ensin elääkin synteineen armon alla, mutta se ei ole loputon tila. Jumala sietää tietämättömyyttä määrättyyn aikaan asti.
        Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä ja Hän antaa kirkkaan tiedon missä on synti. Joka ei usko Häntä, eikä ala uskon kautta laittaa syntiä, eli lain rikkomista pois, on eksynyt ja eksyttää muita.

Jumalan Sana tekee kipeää, mutta se myös parantaa. Eksytys on usein mieluista kuulla ja sen luullaan parantavan, vaikka todellisuudessa se tuhoaa.

ei.nimmaria. 27.1.2012 06:30

raamatusta, sinä ole vaikeuksissa. Et kykene mitenkään selittämään kuka Jeesus on, koska et hyväksy Häntä kolmiyhteiseen Jumalaan. Yksikään, joka tekee tavallasi, ei ole tähän päivään asti kyennyt vastamaan kuka Jeesus on heille. Olen kysellyt heiltä pitävätkö he Jeesusta enkelinä, vai ihmisestä nostettuna Jumalan Sanan välittäjänä, mutta vastausta ei ole tullut. Kykenetkö sinä antamaan vastauksen.

Tiedän, että vastaat Hänen olevan Jumalan Poika. Tuo vastaus ei riitä, sillä pitää osata vastata kuka Jeesus oli Jumalan Poikana. Oliko maasta syntynyt, vai taivaasta tullut. Oliko yhtä Isän kanssa, eli yhteen Jumalaan kuuluva, vai joku muu. Tuliko Jeesus Isästä, vai jostakin muualta tänne, omiensa luokse?

Ei ole ihme, että et erota syntiin johtavia oppeja, et synnin tuottamia hedelmiä Jumalan antamasta uskosta, jossa hedelmänä on rakkaus totuuteen, vapaus ja rauha. Et erota kenen jalassa kenkinä on alttius rauhan evankeliumiin ja kuka haastaa ritiaa Jumalan valtakuntaa vastaan lihansa innolla ja voimalla ja henkivaltojen siunauksella.

Minulla on yksi Jumala. Jeesus on minun Jumalani Isän käskyn kautta. Jeesus on Jumalan Sana, Jumala, joka tuli taivaasta ihmisen Pojaksi, eli tuli lihaksi. Jeesus on Jumalan Sana, Pyhän Hengen kirkastuksella Jumala kansansa keskellä. Hän pyyhkii pois omiensa kyyneleet. Hän antaa vapauden ja rauhan.

Jeesus ei lupaa uudestisyntymistä sinne, missä ei uskota Hänen tulleen taivaasta ja puhuneen taivaallisen tiedon tänne. Uudestisyntymisestä opettaessaan Jeesus sanoo, että Hän puhuu taivaallisia, toinen puhuu maallisia ja uudesti voi syntyä vain ihminen, joka uskoo taivaallisiin. Se tarkoittaa, että ilman Jumalan Sanaa ja Pyhää Henkeä kukaan ei synnyt uudeksi. Uudestisyntymistä ei edes ymmärretä siellä, missä Sana ei ole saanut kasvattaa ihmistä pelastukseen. Puhutaan kyllä uudestisyntymisestä, mutta hedelmät osoittavat ihmisen olevan maasta syntyneen uskossa.

Lukemattomat ovat harpanneet evankeliumien yli ottaen opin apostoleilta ymmärtämättä heitä. Kukaan ei voi käsittää Paavalia, Pietaria ja muita apostoleja, jos ei tunne Jeesusta.

Tehtäväni on palauttaa ihmiset Jeesuksen jalkojen juurelle. Itse istuin hiljaa ja kuuntelin Häntä ja OPIN HÄNESTÄ. En muodostanut minkäänlaisia oppeja, ne muodosti Jumala, Jumalan Sana, lihaksi tullut ja puolestani Uhrin antanut.

• raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

ei.nimmaria. 25.1.2012 09:01

Luultavasti et ole vielä kehittynyt näkemään missä piilee eksytys. Ihminen, joka uskoo harjaantuu näkemään koko totuuden. Siellä, missä kielletään Jumalan Sana vaikka kuinka lihaa miellyttävin kommentein ja opetuksin, siellä on eksytys. Eksytys tulee ihmisen luokse usein valkeuden kaapuun puettuna ja se miellyttää lihaa. Jumalan Sana herättää vihaa siellä, missä lihan rakenteita särjetään sen VOIMASTA.

Esim. kun sanotaan, että ihminen elää synteineen armon alla, ollaan jo vaarallisella tiellä. Toki ihminen ensin elääkin synteineen armon alla, mutta se ei ole loputon tila. Jumala sietää tietämättömyyttä määrättyyn aikaan asti.
        Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä ja Hän antaa kirkkaan tiedon missä on synti. Joka ei usko Häntä, eikä ala uskon kautta laittaa syntiä, eli lain rikkomista pois, on eksynyt ja eksyttää muita.

Jumalan Sana tekee kipeää, mutta se myös parantaa. Eksytys on usein mieluista kuulla ja sen luullaan parantavan, vaikka todellisuudessa se tuhoaa.

ei.nimmaria. 27.1.2012 06:30

raamatusta, sinä ole vaikeuksissa. Et kykene mitenkään selittämään kuka Jeesus on, koska et hyväksy Häntä kolmiyhteiseen Jumalaan. Yksikään, joka tekee tavallasi, ei ole tähän päivään asti kyennyt vastamaan kuka Jeesus on heille. Olen kysellyt heiltä pitävätkö he Jeesusta enkelinä, vai ihmisestä nostettuna Jumalan Sanan välittäjänä, mutta vastausta ei ole tullut. Kykenetkö sinä antamaan vastauksen.

Tiedän, että vastaat Hänen olevan Jumalan Poika. Tuo vastaus ei riitä, sillä pitää osata vastata kuka Jeesus oli Jumalan Poikana. Oliko maasta syntynyt, vai taivaasta tullut. Oliko yhtä Isän kanssa, eli yhteen Jumalaan kuuluva, vai joku muu. Tuliko Jeesus Isästä, vai jostakin muualta tänne, omiensa luokse?

Ei ole ihme, että et erota syntiin johtavia oppeja, et synnin tuottamia hedelmiä Jumalan antamasta uskosta, jossa hedelmänä on rakkaus totuuteen, vapaus ja rauha. Et erota kenen jalassa kenkinä on alttius rauhan evankeliumiin ja kuka haastaa ritiaa Jumalan valtakuntaa vastaan lihansa innolla ja voimalla ja henkivaltojen siunauksella.

Minulla on yksi Jumala. Jeesus on minun Jumalani Isän käskyn kautta. Jeesus on Jumalan Sana, Jumala, joka tuli taivaasta ihmisen Pojaksi, eli tuli lihaksi. Jeesus on Jumalan Sana, Pyhän Hengen kirkastuksella Jumala kansansa keskellä. Hän pyyhkii pois omiensa kyyneleet. Hän antaa vapauden ja rauhan.

Jeesus ei lupaa uudestisyntymistä sinne, missä ei uskota Hänen tulleen taivaasta ja puhuneen taivaallisen tiedon tänne. Uudestisyntymisestä opettaessaan Jeesus sanoo, että Hän puhuu taivaallisia, toinen puhuu maallisia ja uudesti voi syntyä vain ihminen, joka uskoo taivaallisiin. Se tarkoittaa, että ilman Jumalan Sanaa ja Pyhää Henkeä kukaan ei synnyt uudeksi. Uudestisyntymistä ei edes ymmärretä siellä, missä Sana ei ole saanut kasvattaa ihmistä pelastukseen. Puhutaan kyllä uudestisyntymisestä, mutta hedelmät osoittavat ihmisen olevan maasta syntyneen uskossa.

Lukemattomat ovat harpanneet evankeliumien yli ottaen opin apostoleilta ymmärtämättä heitä. Kukaan ei voi käsittää Paavalia, Pietaria ja muita apostoleja, jos ei tunne Jeesusta.

Tehtäväni on palauttaa ihmiset Jeesuksen jalkojen juurelle. Itse istuin hiljaa ja kuuntelin Häntä ja OPIN HÄNESTÄ. En muodostanut minkäänlaisia oppeja, ne muodosti Jumala, Jumalan Sana, lihaksi tullut ja puolestani Uhrin antanut.

kuka ja mikä Jeesus teille on?

• raamatusta kirjoitti:

kuka ja mikä Jeesus teille on?

Jeesus Kristus on minulle taivaasta Isän lähettämä Jumalan sana, Jumalan poika, joka on ihmissilmille näkymätön, hengellinen niin kuin sen lähettäjäkin. Jos Jeesus itse olisi Jumala, hän olisi todistanut tulleensa itsestänsä, mutta hän kielsi sen useita kertoja;

Johannes 7
        28 'Niin Jeesus puhui pyhäkössä suurella äänellä, opetti ja sanoi: "Te tunnette minut ja tiedätte, mistä minä olen; ja itsestäni minä en ole tullut, vaan hän, joka minut on lähettänyt, on oikea lähettäjä, ja häntä te ette tunne.'

Johannes 3
        6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä." [Vertaa Room.1:3 ja 4]

Johannes 8
        25 'Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille."'

2. Korinttolaiskirje 5
        16 "Sen tähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."

• ekivaari kirjoitti:

Jeesus Kristus on minulle taivaasta Isän lähettämä Jumalan sana, Jumalan poika, joka on ihmissilmille näkymätön, hengellinen niin kuin sen lähettäjäkin. Jos Jeesus itse olisi Jumala, hän olisi todistanut tulleensa itsestänsä, mutta hän kielsi sen useita kertoja;

Johannes 7
        28 'Niin Jeesus puhui pyhäkössä suurella äänellä, opetti ja sanoi: "Te tunnette minut ja tiedätte, mistä minä olen; ja itsestäni minä en ole tullut, vaan hän, joka minut on lähettänyt, on oikea lähettäjä, ja häntä te ette tunne.'

Johannes 3
        6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä." [Vertaa Room.1:3 ja 4]

Johannes 8
        25 'Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille."'

2. Korinttolaiskirje 5
        16 "Sen tähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."

Lisään vielä tämän Jumalan sanaa ja henkeä arvostavan Jeesuksen opetuksen:

Johannes 6
        63 "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."

• raamatusta

haluasimpa nähdä täällä kirjoittajat livenä ni sitten katsottasiin kuka on kuka :)

keskusttelettko ikinä näistä asioista livenä kenenkään kanssa vai puhutteko ja keskustelette vain netissä?

onhan nämä keskustelut vaikeampi käydä livenä kasvotusten kun netin välityksellä, ei pääse pakenemaan toista eikä voi jyrätä toista jalkoihinsa kuten täällä.

• Samoilla raamatunkohdilla täällä voi sanottavansa perustella kuin livenäkin, ja kirjoitukset jäävät todisteeksi, mitä kukakin on sanonut. Livenä joku liukaskielinen ryöstää toisilta puheenvuoron ja korottaa äänensä toisten puheen päälle, niin ettei kenenkään puheesta saa selvää.

• "Kavahtakaa noita koiria,
      kavahtakaa noita pahoja työntekijöitä,
      kavahtakaa noita pilalleleikattuja.

Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me,
      jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa
      ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa,
      emmekä luota lihaan, vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin.
      Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan,
      niin voin vielä enemmän minä,
      joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä
      ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa,
      hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,
      intoon nähden seurakunnan vainooja,
      lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.

Mutta mikä minulle oli voitto,
      sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
      Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin,
      Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla,
      sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki
      ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen
      ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan,
      ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee,
      vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta,
      sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella ...

Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut
      ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina;
      heidän loppunsa on kadotus,
      vatsa on heidän jumalansa,
      heidän kunnianaan on heidän häpeänsä,
      ja maallisiin on heidän mielensä." (Fil 3)

Eli jos pudotan tähän yksin uskon perusteella
      saatavaan vanhurskauteen pipetillisen lain tekoja,
      olen hyljännyt Jumalan lahjavanhurskauden,
      ja valinnut omavanhurskauden tien.
      Silloin minun loppuni on kadotus.

Jos nostan katseeni perinnäissääntöihin syömisestä yms.
      niin teen vatsani Jumalaksi.

Jos ylpeilen paastoamisista, kymmenyksistä,
      ja yleensäkin siitä, kuinka hyvä minä olen,
      niin tosi asiassa minä olen ja elän synneistä
      kaikkein kauheimmassa eli ylpeydessä.
      Minä asetan silloin häpeäni kunniakseni.

Jos en ole vielä istuutunut taivaallisiin vaan
      ajatukseni ovat maallisissa, niin en minä vielä ole
      tullut siihen suhteeseen Jeesuksen kanssa,
      jossa olemme yhtä Hänen kanssaan.
      En vielä tunne Häntä eikä Hän minua.
      En ole silloin vielä uudestisyntynyt Ylhäältä/Hengestä.
      Silloin minä olen maailmasta ja maailmassa.

"Kaikki, jotka tahtovat saada arvonantoa ihmisten keskuudessa,
      yrittävät pakottaa teitä ympärileikkauttamaan itsenne vain siksi,
      ettei heitä vainottaisi Kristuksen ristin tähden.
      Eiväthän nekään, jotka ympärileikkauttavat itsensä, itse noudata lakia.
      He vain tahtovat teitä ympärileikkauttamaan itsenne
      saadakseen kerskailla teidän lihastanne.
      Mutta pois se minusta, että kerskaisin muusta
      kuin Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä,
      jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle ja minä maailmalle!" (Gal 6)

• raamatusta

miksi et vastannut kysymyksiini`?

kysymykseen vastataan näin esim. onko meissä syntiä?

kyllä on ja sitten vahvistus raamatusta, miten raamatu asian sanoo ja opettaa

Johanneksen 1 kirjeestä

no vastaatpa näin joakiseen kysymyskeeni ja OPETTAKAA MINUA VAI ETTEKÖ OSAA VASTATA KYSYMYKSIIN?

• raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

miksi et vastannut kysymyksiini`?

kysymykseen vastataan näin esim. onko meissä syntiä?

kyllä on ja sitten vahvistus raamatusta, miten raamatu asian sanoo ja opettaa

Johanneksen 1 kirjeestä

no vastaatpa näin joakiseen kysymyskeeni ja OPETTAKAA MINUA VAI ETTEKÖ OSAA VASTATA KYSYMYKSIIN?

opetustanne ja vastauksia odotellessa! :)

• raamatusta kirjoitti:

opetustanne ja vastauksia odotellessa! :)

Minä en vastannut sinulle, vaan avaukseen.

• Kalamos: >>Minä en vastannut sinulle, vaan avaukseen.>Eli jos pudotan tähän yksin uskon perusteella saatavaan vanhurskauteen pipetillisen lain tekoja, olen hyljännyt Jumalan lahjavanhurskauden, ja valinnut omavanhurskauden tien.
        Silloin minun loppuni on kadotus.>>

Vastaan sinulle Herramme Jeesuksen vuorisaarnan sanoilla:
        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon." Matt.7:21.

Voin vakuuttaa sinulle vuorenvarmasti ja kaikella rakkaudella, että sinun saarnaamasi vastarinta Jumalan tahdon tekemiselle on varmin tae sille, ettei kukaan pääsisi taivasten valtakuntaan.

Toivon sinulle kaikkea hyvää ja juuri sen tähden kehotan sinua:
        lakkaa vastustamasta Jumalan tahdon tekemistä, tee se nyt.

Pelastus on armosta, uskon kautta, se on Sanan totuus. Mutta se kuolonkankea "usko", jota sinä saarnaat, se josta puuttuu elämän merkkinä elävät teot, se on pelkkää valkeaksikalkittua petosta.

"Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut." Jaak.2:17.

Kalamos: >>Minä en vastannut sinulle, vaan avaukseen.>Eli jos pudotan tähän yksin uskon perusteella saatavaan vanhurskauteen pipetillisen lain tekoja, olen hyljännyt Jumalan lahjavanhurskauden, ja valinnut omavanhurskauden tien.
        Silloin minun loppuni on kadotus.>>

Vastaan sinulle Herramme Jeesuksen vuorisaarnan sanoilla:
        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon." Matt.7:21.

Voin vakuuttaa sinulle vuorenvarmasti ja kaikella rakkaudella, että sinun saarnaamasi vastarinta Jumalan tahdon tekemiselle on varmin tae sille, ettei kukaan pääsisi taivasten valtakuntaan.

Toivon sinulle kaikkea hyvää ja juuri sen tähden kehotan sinua:
        lakkaa vastustamasta Jumalan tahdon tekemistä, tee se nyt.

Pelastus on armosta, uskon kautta, se on Sanan totuus. Mutta se kuolonkankea "usko", jota sinä saarnaat, se josta puuttuu elämän merkkinä elävät teot, se on pelkkää valkeaksikalkittua petosta.

"Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut." Jaak.2:17.

Jospa olisit lukenut viestini kokonaan.
        Se päättyi näin ja täysin sinun aloitukseesi kytkeytyen:

"Mutta pois se minusta, että kerskaisin muusta

• kalamos kirjoitti:

Jospa olisit lukenut viestini kokonaan.
        Se päättyi näin ja täysin sinun aloitukseesi kytkeytyen:

"Mutta pois se minusta, että kerskaisin muusta

Luin tarkkaan viestisi. Tässä on kommentti sen sisältöön:

"Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.

Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun syötte leskien talot, jopa näön vuoksi pitkiä rukouksia pitäen! Sentähden saatte sitä kovemman tuomion."

Matt. 23:13-14.

Luin tarkkaan viestisi. Tässä on kommentti sen sisältöön:

"Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.

Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun syötte leskien talot, jopa näön vuoksi pitkiä rukouksia pitäen! Sentähden saatte sitä kovemman tuomion."

Matt. 23:13-14.

Siis.
        Vaellatko sinä ketjun otsikon mukaisesti Kristuksen ristin vihollisena,
        eli kerskaatko jostain muusta kuin Jeesuksen Kristuksen rististä?

Vai.
        Onko sinun kohdallasi totta se,
        että Herramme Jeesuksen Kristuksen ristin kautta
        maailma on ristiinnaulittu sinulle ja sinä maailmalle?

• kalamos kirjoitti:

Siis.
        Vaellatko sinä ketjun otsikon mukaisesti Kristuksen ristin vihollisena,
        eli kerskaatko jostain muusta kuin Jeesuksen Kristuksen rististä?

Vai.
        Onko sinun kohdallasi totta se,
        että Herramme Jeesuksen Kristuksen ristin kautta
        maailma on ristiinnaulittu sinulle ja sinä maailmalle?

Minun ainoa kerskaukseni on Herra Jeesus ja Hänen ristinsä.

Rakastan Jeesusta niin paljon, että haluan pitää Hänen käskynsä, eivätkä ne saa olla raskaat minulle. Oletko koskaan lukenut, mitä Jeesus sanoo kaikille, jotka haluavat olla Hänen seuraajiaan?

"Joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni." Luuk.14:27.

Meidän syntiemme sovitus on Jeesuksen ristintyössä. Se ON asia yksi. Mutta haluatko kuulla, mitä siitä sovituksesta seuraa?

Siitä seuraa tämä: kiellä itsesi ja ota oma ristisi, JOKA PÄIVÄ.

Sinun vihasi Kristuksen ristiä kohtaan näkyy siinä, että hylkäät Hänen käskynsä. Sanon lempeästi, älä tartu yhteen jakeeseen. Itsepetoksesi vain pahenee, kun takerrut yhteen irtojakeeseen.

Minun ainoa kerskaukseni on Herra Jeesus ja Hänen ristinsä.

Rakastan Jeesusta niin paljon, että haluan pitää Hänen käskynsä, eivätkä ne saa olla raskaat minulle. Oletko koskaan lukenut, mitä Jeesus sanoo kaikille, jotka haluavat olla Hänen seuraajiaan?

"Joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni." Luuk.14:27.

Meidän syntiemme sovitus on Jeesuksen ristintyössä. Se ON asia yksi. Mutta haluatko kuulla, mitä siitä sovituksesta seuraa?

Siitä seuraa tämä: kiellä itsesi ja ota oma ristisi, JOKA PÄIVÄ.

Sinun vihasi Kristuksen ristiä kohtaan näkyy siinä, että hylkäät Hänen käskynsä. Sanon lempeästi, älä tartu yhteen jakeeseen. Itsepetoksesi vain pahenee, kun takerrut yhteen irtojakeeseen.

Siis kummasta sinä nyt loppujen lopuksi kerskaat ...

Jeesuksen rististä,
        jonka kautta maailma on ritiinnaulittu sinulle ja sinä maailmalle

vai ...

omasta rististäsi
        ikäänkuin maailma ei olisikaan ristiinnaulittu sinulle
        etkä sinä maailmalle Jeesuksen ristin kautta?

Onko sinut ristiinnaulittu Jeesuksen kanssa ristille,
        vai yritätkö sinä joka päivä ristiinnaulita itseäsi?
        Etkö sinä ole kuollut yhdessä Hänen kanssaan
        ja haudattu ja yhdessä Hänen kanssaan herätetty uuteen ylösnousemuselämään. Jos näin on,
        niin mitä sinä oikein ristiinnaulitset jatkuvasti.

• kalamos kirjoitti:

Siis kummasta sinä nyt loppujen lopuksi kerskaat ...

Jeesuksen rististä,
        jonka kautta maailma on ritiinnaulittu sinulle ja sinä maailmalle

vai ...

omasta rististäsi
        ikäänkuin maailma ei olisikaan ristiinnaulittu sinulle
        etkä sinä maailmalle Jeesuksen ristin kautta?

Onko sinut ristiinnaulittu Jeesuksen kanssa ristille,
        vai yritätkö sinä joka päivä ristiinnaulita itseäsi?
        Etkö sinä ole kuollut yhdessä Hänen kanssaan
        ja haudattu ja yhdessä Hänen kanssaan herätetty uuteen ylösnousemuselämään. Jos näin on,
        niin mitä sinä oikein ristiinnaulitset jatkuvasti.

Siis ja siis. Keskustelua on turha tästä jatkaa.

• body

Jos itse alkaisin julistaa / saarnata /vaahdota sanomaa koivun parantavasta sekä pelastavasta voimasta, niin kuvitteletteko ettei vastustajia löytyisi.

Jos ei ole samaa meltä puhujan / julistajan kanssa niin he ovat vihollisia, koivun vihollisia ja tuo ei mennyt Paavalilta jakeluun.

Meidän kaikkien ei tarvitse olla edes Paavalista samaa mieltä, sillä Jumalan luomakuntaan kuuluu monipuolisuus, erilaisuus, elämän diversiteetti ja se on vain hyväksyttävä.

• Anonyymi

Suuresti arvostettu ja korkeasti kunnioitettu body !
        Tämmöisiäkön olet viime aikoina mietiskellyt . No Poty siinä ainakin viisastuu ??,

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      113
      5156
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      434
      1636
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      196
      1171
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      111
      1143
    5. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      20
      1099
    6. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      1030
    7. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      941
    8. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      931
    9. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      886
    10. Onko se niin

Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      836
    Aihe