Katsomo.fi ei näy enää!

webnovice

Katsomo.fi:n ohjelmat eivät enää näy windowsissa millään selaimella - ei IE:llä, ei Chromella, ei Firefoxilla. Selaimeen tulee kyllä se musta tausta, jossa ohjelman pitäisi näkyä, mutta ei näy ohjelmaa, vaikka kuinka odottelisi. Kaikki muut netin videot näkyvät. Katsomo.fi on poikkeus, koska se vaatii Silverlightin, mutta Silverlightin uusin version on asennettu.

Kaikki seuraavat on tarkistettu:
- javascript on päällä
- silverlight on asennettu
- evästeet on sallittu
- flash on asennettu
- shockwave on asennettu
- palomuurin suojaustaso ei ole korkea
- IE:ssä suojausasetukset eivät ole korkeat
- Firefox on käynnistetty safe modessa eli ilman lisäosia
- Chromen asetuksista on sallittu laajennukset (silverlight, flash jne.)
- nettiyhteyden nopeus on yli 7 Mbps
- ping-testi näyttää ok

29

4872

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • se että sulla..

        näkyy ei välttämättä tarkoita että kaikilla toimii. Itsellä windows kasissa chrome ilmoittaa että asenna silverlight joka taatusti on asenettu ja viimoinen versio viellä. ie 10 taas näkyy oikein hyvin. No maikkari onkin persiistä, pitäkööt tunkkinsa, ei sieltä mitään kahtomista oikeasti tulekaan, no salkkarit vilkasen joskus illalla android-tabletilla, eipä tarvii kärsiä mainnoksista, ainakaan viellä.


      • webnovice

        Yksikään ohjelma ei näy, vaikka sivusto muuten toimii ja Silverlight on asennettu.


      • toimii, ei toimi
        se että sulla.. kirjoitti:

        näkyy ei välttämättä tarkoita että kaikilla toimii. Itsellä windows kasissa chrome ilmoittaa että asenna silverlight joka taatusti on asenettu ja viimoinen versio viellä. ie 10 taas näkyy oikein hyvin. No maikkari onkin persiistä, pitäkööt tunkkinsa, ei sieltä mitään kahtomista oikeasti tulekaan, no salkkarit vilkasen joskus illalla android-tabletilla, eipä tarvii kärsiä mainnoksista, ainakaan viellä.

        Win8, chrome ja silverlight. Jos käytät chromea Win8-tilassa silverlight ei toimi. Jos muutat chromen käytä tietokoneelta (jotain sinnepäin) niin silverlight / katsomo toimii. Voit muuttaa tilan klikkaamalla niitä kolmea palkkia.


    • katsomo toimimaan

      Sama täällä, ei ole näkynyt aikoihin katsomoa, valittaa jostain drm-päivityksistä ja tunkee virhekoodia 6003, en ole osannut ratkaista tuota onkelmaa, jospa jollain olisi jotain vinkkejä, samat asiat tarkistettu kuin apllä, mulla tosin on xp-home, jospa johtuu siitä?

    • tiedä näistä..

      itsellä vista firefox ja silverlight disabloitui aina itsestään. päivitin flashin ja ongelma poistui.

      • webnovice

        Päivitin flashin ja tarkistin, että Firefoxissa on pluginit "Microsoft DRM" ja "Winodws Media Player" päällä. Ei auttanut.


      • webnovice kirjoitti:

        Päivitin flashin ja tarkistin, että Firefoxissa on pluginit "Microsoft DRM" ja "Winodws Media Player" päällä. Ei auttanut.

        "Firefoxissa on pluginit "Microsoft DRM""

        Just. Trollihan tämä. Arvasin kyllä jo aikaisemminkin.


      • webnovice
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        "Firefoxissa on pluginit "Microsoft DRM""

        Just. Trollihan tämä. Arvasin kyllä jo aikaisemminkin.

        Miten niin trolli? Sinä taidat olla trolli. DRM ei varmasti liity mitenkään katsomo.fi:n toimimattomuuteen, mutta:

        "The DRM comes not with FF but WMP 9 or 10. Removing it may break WMP. "

        http://support.mozilla.org/en-US/questions/900873


      • Huu haa
        webnovice kirjoitti:

        Miten niin trolli? Sinä taidat olla trolli. DRM ei varmasti liity mitenkään katsomo.fi:n toimimattomuuteen, mutta:

        "The DRM comes not with FF but WMP 9 or 10. Removing it may break WMP. "

        http://support.mozilla.org/en-US/questions/900873

        Laita screenshotti jossa nähdään että Firefoxissasi on asennettuna "Microsoft DRM" plugini.


      • webnovice kirjoitti:

        Miten niin trolli? Sinä taidat olla trolli. DRM ei varmasti liity mitenkään katsomo.fi:n toimimattomuuteen, mutta:

        "The DRM comes not with FF but WMP 9 or 10. Removing it may break WMP. "

        http://support.mozilla.org/en-US/questions/900873

        Olipa hienosti googlattu jotain ihmeellistä huuhaata joka ei liity mitenkään Silverlightiin tai MTV3 katsomoon.

        Mikä on Firefoxin Microsoft DRM plugin ja mistä sellaisen saa ladattua????


      • webnovice
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Olipa hienosti googlattu jotain ihmeellistä huuhaata joka ei liity mitenkään Silverlightiin tai MTV3 katsomoon.

        Mikä on Firefoxin Microsoft DRM plugin ja mistä sellaisen saa ladattua????

        "Olipa hienosti googlattu jotain ihmeellistä huuhaata"

        Mozillan virallinen tukisivusto on mielestäsi huuhaata? Kun klikkaat Firefoxissa "Firefox help", menee se suoraan ko. sivustolle.

        " joka ei liity mitenkään Silverlightiin tai MTV3 katsomoon."

        Ei varmaan, mutta liitttyy ehkä siihen, että Firefoxissa oleva Windows Media Player plugin toimii. Eri asia on sitten tekeekö tällä pluginilla mitään.

        "Mikä on Firefoxin Microsoft DRM plugin ja mistä sellaisen saa ladattua????"

        Edellisen viestin sitaatissa oli vastaus: "The DRM comes not with FF but WMP 9 or 10". Eli tulee Windows Media Playerin mukana.

        Oman Firefoxin versio on 16.0.


      • webnovice kirjoitti:

        "Olipa hienosti googlattu jotain ihmeellistä huuhaata"

        Mozillan virallinen tukisivusto on mielestäsi huuhaata? Kun klikkaat Firefoxissa "Firefox help", menee se suoraan ko. sivustolle.

        " joka ei liity mitenkään Silverlightiin tai MTV3 katsomoon."

        Ei varmaan, mutta liitttyy ehkä siihen, että Firefoxissa oleva Windows Media Player plugin toimii. Eri asia on sitten tekeekö tällä pluginilla mitään.

        "Mikä on Firefoxin Microsoft DRM plugin ja mistä sellaisen saa ladattua????"

        Edellisen viestin sitaatissa oli vastaus: "The DRM comes not with FF but WMP 9 or 10". Eli tulee Windows Media Playerin mukana.

        Oman Firefoxin versio on 16.0.

        Päivitäppä uuteen 17 versioon. 16 versio on jo vanha..


      • webnovice
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Olipa hienosti googlattu jotain ihmeellistä huuhaata joka ei liity mitenkään Silverlightiin tai MTV3 katsomoon.

        Mikä on Firefoxin Microsoft DRM plugin ja mistä sellaisen saa ladattua????

        "You may be wondering what this plugin is doing in your Firefox while you never installed it. It comes with Windows Media Player, not with Firefox itself.

        Microsoft DRM is also known as Windows Media DRM, it is a Digital Rights Management service for the Windows Media platform. It is designed to provide delivery of audio and/or video content over an IP network to a PC or other playback device in such a way that the distributor can control how that content is used.

        This plugin does not harm you nor it affect your normal activities. This is to add support for Windows Media Player files with DRM enabled.

        If you want to update Microsoft® DRM plugin, you may update you Windows Media Player or update manually by downloading dll files. Normally you do not need to do anything her, Firefox show warning because it does not recognize this plugin."

        http://www.currentversionplugin.com/microsoft-drm/


      • webnovice kirjoitti:

        "Olipa hienosti googlattu jotain ihmeellistä huuhaata"

        Mozillan virallinen tukisivusto on mielestäsi huuhaata? Kun klikkaat Firefoxissa "Firefox help", menee se suoraan ko. sivustolle.

        " joka ei liity mitenkään Silverlightiin tai MTV3 katsomoon."

        Ei varmaan, mutta liitttyy ehkä siihen, että Firefoxissa oleva Windows Media Player plugin toimii. Eri asia on sitten tekeekö tällä pluginilla mitään.

        "Mikä on Firefoxin Microsoft DRM plugin ja mistä sellaisen saa ladattua????"

        Edellisen viestin sitaatissa oli vastaus: "The DRM comes not with FF but WMP 9 or 10". Eli tulee Windows Media Playerin mukana.

        Oman Firefoxin versio on 16.0.

        Ei järjen hiventäkään sinun sattuman varaisesti copy pasteamista lainauksissasi.

        Sellaista ei ole yhtään missään olemassakaan kuin Firefoxin Microsoft DRM plugin.
        Toisekseen WMP plugin ei liity mitenkään MTV3 katsomoon.


      • webnovice kirjoitti:

        "You may be wondering what this plugin is doing in your Firefox while you never installed it. It comes with Windows Media Player, not with Firefox itself.

        Microsoft DRM is also known as Windows Media DRM, it is a Digital Rights Management service for the Windows Media platform. It is designed to provide delivery of audio and/or video content over an IP network to a PC or other playback device in such a way that the distributor can control how that content is used.

        This plugin does not harm you nor it affect your normal activities. This is to add support for Windows Media Player files with DRM enabled.

        If you want to update Microsoft® DRM plugin, you may update you Windows Media Player or update manually by downloading dll files. Normally you do not need to do anything her, Firefox show warning because it does not recognize this plugin."

        http://www.currentversionplugin.com/microsoft-drm/

        Ei toimi

        Firefox show warning because it does not recognize this plugin."


    • nåjååå

      "- Firefox on käynnistetty safe modessa eli ilman lisäosia".
      Syy Fx:ssä.

      • eipäs.

        foxin pluginit toimii kyllä safe-modessa.


    • Oletko kokeillut SL uudelleen asennusta?

      • webnovice

    • pölverlite

      Lopettakaa käyttämästä Katsomoa, kunnes luopuvat Silverlightista. Eiköhän maikkari ala ottamaan onkeensa, kun puoletkin kävijöistä lähtee lätkimään..

      • ongelmat..

        Kyllä minulla Win7:lla katsomo näkyy aivan moitteetta joka selaimella.

        Etteine ongelmat ole tuolla linuxkäyttiksien puolella?


      • pölverlite
        ongelmat.. kirjoitti:

        Kyllä minulla Win7:lla katsomo näkyy aivan moitteetta joka selaimella.

        Etteine ongelmat ole tuolla linuxkäyttiksien puolella?

        Kyllä suurin ongelma on MTV3:n puolella, kun se vaatii käyttäjiä asentamaan tuollaista silverkökkökakkaa, mitä ei juuri missään muualla tarvitse. Aika paljon tulee surffailtua eri puolilla nettiä ja missään muualla missä minä surffailen ei sisällön katsomiseen ole silverlightia vaadittu. Enpä ole alentunut MTV3:n takia sitä asentamaan ja ihan windowsilla mennään.


      • ,jk.jjkl
        pölverlite kirjoitti:

        Kyllä suurin ongelma on MTV3:n puolella, kun se vaatii käyttäjiä asentamaan tuollaista silverkökkökakkaa, mitä ei juuri missään muualla tarvitse. Aika paljon tulee surffailtua eri puolilla nettiä ja missään muualla missä minä surffailen ei sisällön katsomiseen ole silverlightia vaadittu. Enpä ole alentunut MTV3:n takia sitä asentamaan ja ihan windowsilla mennään.

        Mullakaan ei ole Silverlightia asennettuna ja Mtv3:n lisäksi olen törmännyt sen tarpeeseen kerran Microsoftin omilla sivuilla. Melko turha härpäke.


      • kunhantoimii
        ,jk.jjkl kirjoitti:

        Mullakaan ei ole Silverlightia asennettuna ja Mtv3:n lisäksi olen törmännyt sen tarpeeseen kerran Microsoftin omilla sivuilla. Melko turha härpäke.

        Minä tarviin, että näkee maajoukkuekiekkomatsit, formulat ja vaikka futista, kaikki suorana. Lisänä C-More. En toki maksa mitään, vaan käytän MTV:tä sikana hyväksi.
        Tiedä sitten Silverlightin hyvyydestä, on toiminut moitteettomasti tähän asti. Tulevaisuudesta ei taida tietää edes MS itse: http://www.neowin.net/news/microsoft-shuts-down-silverlightnet-wont-talk-about-future-updates .


    • 25-25

      """Etteine ongelmat ole tuolla linuxkäyttiksien puolella? ""

      Ei ole.
      Linux käyttäjät saavat kyllä television toimimaan jos se on tarpeellista.
      Jos Linux käyttäjillä on jotain ongelmia jonkun asian kanssa, niin osaavat etsiä tietoa ihan toisilta palstoilta / foorumeilta (ja IRC-kanavilta)

      • Sabayon3

        Totta, me linuxkäyttäjät olemme koko ajan ongelmissa, joten osaamme myös sitä apua hakea päivittäin, joskus jopa tunneittain.


    • webnovice

      Kyllä minulla ainakin on "aito windows" eikä Linux.

      Katsomo.fi:n kanssa on ollut ennenkin ongelmia, mm. videoiden pätkimistä.

      Olen lähettänyt palautetta tästä useasti MTV3:lle ja sanonut, että vika on todennköisesti Silverlightissa, koska kaikki muut netti-tv:t näkyvät moitteettomasti.

      Eivät MTV3:n idiootit näköjään vaan tajua luopua Silverlightista. Kaikilla on Adobe Flash asennettuna koneeseen ja kaikki muut sivustot käyttävät sitä, joten miksi vaatia ihmisiä asentamaan Silverlight - varsinkaan kun se ei toimi ainakaan kaikkien tietokoneessa???

    • Katsoko?

      Oletko kokeillut tuota:

      http://www.katsomo.fi/?treeId=33999005

      Mikäli ruudulla näkyy vain mustaa videokuvaa ja "ladataan..." symboli, voit kokeilla seuraavaa:

      Paina videokuvan päällä hiiren oikeaa painiketta -> Valitse Silverlight -> Sovelluksen tallennustila -välilehti (eng. Application Storage) -> Varmista, että ruksi on paikallaan kohdassa "Ota käyttöön sovelluksen tallennustila" (Activate storage). Voit myös painaa Poista kaikki -painiketta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe