Ärsyttävä parranajo

Viiksisiippa

Mikähän olisi sopiva keino rauhoittaa parranajon ärsytystä iholla. Viiksialueella iho pyrkii turpoamaan, tosin sen väri ei muutu tulehdusta muistuttavaksi. En oikein voisi lopettaa parranajoakaan, mutta ihon turpoaminen on kiusallista.

5

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kakakakakakaakkakaak

      tunge naamaas vettä ja sen jälkeen hammastahnaa sit voi tunkee suuhus semmosta ruskeeta ja haisevaa maista se maistuu ihan paskalle

      • Pidä neuvos

        Ne on eri ihmiset kun tietää mille paska maistuu.


    • xgdgdf

      Itse olen melko herkkäihoinen, mutta paras parranajo itselleni on lämpimän suihkun jälkeen hyvällä geelilla tehty Gilletten käsihöylällä ajo. Perinteiset menetelmät kunniaan!

      Tosin Gilletten terät ovat sika kalliita, mutta laadultaan ylivoimaisia kaikkiin muihin testaamiini verrattuna.

      • Ardesop

        Itsekin aikani kärvistelin parranajon kanssa kun naama oli kuin jälkeenpäin kuin pakanamaan kartta. Punoitti ja ikävää näppylää naama täynnä. Käytössä tuolloin Mach 3 supermegaturbo vai mikäsenytoli ja painepurkista saatava virheä lima, jota kai geeliksi kutsutaan.

        Sittemmin päätin kokeilla vaihtaa parranajogeelin kunnon parranajosaippuaan. Ero oli kuin yöllä ja päivällä parranajon liukkauden ja kosteutuksen suhteen. Kunnon partasudilla vaahdotettaessa vielä kaiken lisäksi iho kuoriutuu hellävaraisesti poistaen kaiken ylimääräisen mähkän, joka voi aiheuttaa ikävyyksiä parranajon aikana/jälkeen.

        Hieman tämän jälkeen kyllästyin moniteräisten ylihinnoiteltuihin muovilärpäketeriin ja halusin kokeilla vanhanmallista partahöylää. Pari viikkoa meni vanhojen huonojen tapojen poisopettelemisessa ja omalle pärställe sopivan terän löytymisessä, mutta takaisin moniteräiseen ei ole enää paluuta. Piruuttani kokeilin vanhaa tärisevää superturbohöylääni ihan testimielessä, mutta parin vedon jälkeen oli pakko vaihtaa yksiteräiseen, kun terä raastoi posket naarmuille ja kyynelet kihosivat silmille.

        Hinnoista vielä: vanhanmalliseen parranajoon siirryttäessä aloitushinta on suhteellisen suuri: höylä (joka kestää pojanpojanpojalle), sekä suti kulkevat muutamissa kympeissä. Saippuoiden/creemien hinta kympin molemmin puolin. Itsellä kunnon saippua kestää ~6kk. Terät ovat halpaa kuin leipä, valmistajasta riippuen noin 10 sentistä ylöspäin kappale. Terästä riippuen käyttökertoja kertyy 3-6 parranajoa. Moniterät voivat olla useamman euron kappale. Näitä sitten käytetään aivan viimeiseen asti, kun terävyydestä ei ole tietoakaan, ja vielä ihmetellään miten naama on voinut mennä ruvelle.

        Jokainen voi miettiä itsekseen onko mahdollista saada miellyttävämpi parranajo muovisella lelulla, ylihintaisilla moniterillä ja ponnekaasulla viritetyllä räällä kuin partahöylällä, jossa omalle parralle sopiva huipputerävä terä ja kasvoilla kosteuttava, itse vaahdotettu, kermainen vaahto.

        Ainoana miinuksena voi sanoa kauppiaiden puutteen Suomen maaperällä, jolloin tuotteet pitää tilata ulkomailta. Tämä saattaa ainakin verkkokauppoihin tottumattomia hirvittää.


      • Timetogo.fi
        Ardesop kirjoitti:

        Itsekin aikani kärvistelin parranajon kanssa kun naama oli kuin jälkeenpäin kuin pakanamaan kartta. Punoitti ja ikävää näppylää naama täynnä. Käytössä tuolloin Mach 3 supermegaturbo vai mikäsenytoli ja painepurkista saatava virheä lima, jota kai geeliksi kutsutaan.

        Sittemmin päätin kokeilla vaihtaa parranajogeelin kunnon parranajosaippuaan. Ero oli kuin yöllä ja päivällä parranajon liukkauden ja kosteutuksen suhteen. Kunnon partasudilla vaahdotettaessa vielä kaiken lisäksi iho kuoriutuu hellävaraisesti poistaen kaiken ylimääräisen mähkän, joka voi aiheuttaa ikävyyksiä parranajon aikana/jälkeen.

        Hieman tämän jälkeen kyllästyin moniteräisten ylihinnoiteltuihin muovilärpäketeriin ja halusin kokeilla vanhanmallista partahöylää. Pari viikkoa meni vanhojen huonojen tapojen poisopettelemisessa ja omalle pärställe sopivan terän löytymisessä, mutta takaisin moniteräiseen ei ole enää paluuta. Piruuttani kokeilin vanhaa tärisevää superturbohöylääni ihan testimielessä, mutta parin vedon jälkeen oli pakko vaihtaa yksiteräiseen, kun terä raastoi posket naarmuille ja kyynelet kihosivat silmille.

        Hinnoista vielä: vanhanmalliseen parranajoon siirryttäessä aloitushinta on suhteellisen suuri: höylä (joka kestää pojanpojanpojalle), sekä suti kulkevat muutamissa kympeissä. Saippuoiden/creemien hinta kympin molemmin puolin. Itsellä kunnon saippua kestää ~6kk. Terät ovat halpaa kuin leipä, valmistajasta riippuen noin 10 sentistä ylöspäin kappale. Terästä riippuen käyttökertoja kertyy 3-6 parranajoa. Moniterät voivat olla useamman euron kappale. Näitä sitten käytetään aivan viimeiseen asti, kun terävyydestä ei ole tietoakaan, ja vielä ihmetellään miten naama on voinut mennä ruvelle.

        Jokainen voi miettiä itsekseen onko mahdollista saada miellyttävämpi parranajo muovisella lelulla, ylihintaisilla moniterillä ja ponnekaasulla viritetyllä räällä kuin partahöylällä, jossa omalle parralle sopiva huipputerävä terä ja kasvoilla kosteuttava, itse vaahdotettu, kermainen vaahto.

        Ainoana miinuksena voi sanoa kauppiaiden puutteen Suomen maaperällä, jolloin tuotteet pitää tilata ulkomailta. Tämä saattaa ainakin verkkokauppoihin tottumattomia hirvittää.

        Olet oikeassa Ardesop.
        Noita spraygeelejä ei suositella parranajoon.
        Ehdotan että katsot vaihtoehtoja täältä www.timetogo.fi
        Tuotteet ovat Englantilaiselta valmistajalta, Taylor of Bond Street jo 1854-luvulta ja tietotaito on heillä periytynyt isältä pojalle.

        Parranajotekniikkakin on tärkeää, ei koskaan pitäisi ajaa vastakarvaan, ohjeita lisää myös timetogo.fi sivustolta.

        Jos sinulla on herkkä iho, kannattaa välttää alkoholipitoisia tuotteita ja ajaa parta hyvin pehmennettynä lämpimällä vedellä, sudilla ja hyvällä parranajo voiteella esim Taylorin Shaving Cream Bowl 150g ja Sandalwood Aftershave Aftershave Lotions 30ml.

        yt Jarmo
        timetogo.fi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe