Mikähän olisi sopiva keino rauhoittaa parranajon ärsytystä iholla. Viiksialueella iho pyrkii turpoamaan, tosin sen väri ei muutu tulehdusta muistuttavaksi. En oikein voisi lopettaa parranajoakaan, mutta ihon turpoaminen on kiusallista.
Ärsyttävä parranajo
5
296
Vastaukset
- kakakakakakaakkakaak
tunge naamaas vettä ja sen jälkeen hammastahnaa sit voi tunkee suuhus semmosta ruskeeta ja haisevaa maista se maistuu ihan paskalle
- Pidä neuvos
Ne on eri ihmiset kun tietää mille paska maistuu.
- xgdgdf
Itse olen melko herkkäihoinen, mutta paras parranajo itselleni on lämpimän suihkun jälkeen hyvällä geelilla tehty Gilletten käsihöylällä ajo. Perinteiset menetelmät kunniaan!
Tosin Gilletten terät ovat sika kalliita, mutta laadultaan ylivoimaisia kaikkiin muihin testaamiini verrattuna.- Ardesop
Itsekin aikani kärvistelin parranajon kanssa kun naama oli kuin jälkeenpäin kuin pakanamaan kartta. Punoitti ja ikävää näppylää naama täynnä. Käytössä tuolloin Mach 3 supermegaturbo vai mikäsenytoli ja painepurkista saatava virheä lima, jota kai geeliksi kutsutaan.
Sittemmin päätin kokeilla vaihtaa parranajogeelin kunnon parranajosaippuaan. Ero oli kuin yöllä ja päivällä parranajon liukkauden ja kosteutuksen suhteen. Kunnon partasudilla vaahdotettaessa vielä kaiken lisäksi iho kuoriutuu hellävaraisesti poistaen kaiken ylimääräisen mähkän, joka voi aiheuttaa ikävyyksiä parranajon aikana/jälkeen.
Hieman tämän jälkeen kyllästyin moniteräisten ylihinnoiteltuihin muovilärpäketeriin ja halusin kokeilla vanhanmallista partahöylää. Pari viikkoa meni vanhojen huonojen tapojen poisopettelemisessa ja omalle pärställe sopivan terän löytymisessä, mutta takaisin moniteräiseen ei ole enää paluuta. Piruuttani kokeilin vanhaa tärisevää superturbohöylääni ihan testimielessä, mutta parin vedon jälkeen oli pakko vaihtaa yksiteräiseen, kun terä raastoi posket naarmuille ja kyynelet kihosivat silmille.
Hinnoista vielä: vanhanmalliseen parranajoon siirryttäessä aloitushinta on suhteellisen suuri: höylä (joka kestää pojanpojanpojalle), sekä suti kulkevat muutamissa kympeissä. Saippuoiden/creemien hinta kympin molemmin puolin. Itsellä kunnon saippua kestää ~6kk. Terät ovat halpaa kuin leipä, valmistajasta riippuen noin 10 sentistä ylöspäin kappale. Terästä riippuen käyttökertoja kertyy 3-6 parranajoa. Moniterät voivat olla useamman euron kappale. Näitä sitten käytetään aivan viimeiseen asti, kun terävyydestä ei ole tietoakaan, ja vielä ihmetellään miten naama on voinut mennä ruvelle.
Jokainen voi miettiä itsekseen onko mahdollista saada miellyttävämpi parranajo muovisella lelulla, ylihintaisilla moniterillä ja ponnekaasulla viritetyllä räällä kuin partahöylällä, jossa omalle parralle sopiva huipputerävä terä ja kasvoilla kosteuttava, itse vaahdotettu, kermainen vaahto.
Ainoana miinuksena voi sanoa kauppiaiden puutteen Suomen maaperällä, jolloin tuotteet pitää tilata ulkomailta. Tämä saattaa ainakin verkkokauppoihin tottumattomia hirvittää. - Timetogo.fi
Ardesop kirjoitti:
Itsekin aikani kärvistelin parranajon kanssa kun naama oli kuin jälkeenpäin kuin pakanamaan kartta. Punoitti ja ikävää näppylää naama täynnä. Käytössä tuolloin Mach 3 supermegaturbo vai mikäsenytoli ja painepurkista saatava virheä lima, jota kai geeliksi kutsutaan.
Sittemmin päätin kokeilla vaihtaa parranajogeelin kunnon parranajosaippuaan. Ero oli kuin yöllä ja päivällä parranajon liukkauden ja kosteutuksen suhteen. Kunnon partasudilla vaahdotettaessa vielä kaiken lisäksi iho kuoriutuu hellävaraisesti poistaen kaiken ylimääräisen mähkän, joka voi aiheuttaa ikävyyksiä parranajon aikana/jälkeen.
Hieman tämän jälkeen kyllästyin moniteräisten ylihinnoiteltuihin muovilärpäketeriin ja halusin kokeilla vanhanmallista partahöylää. Pari viikkoa meni vanhojen huonojen tapojen poisopettelemisessa ja omalle pärställe sopivan terän löytymisessä, mutta takaisin moniteräiseen ei ole enää paluuta. Piruuttani kokeilin vanhaa tärisevää superturbohöylääni ihan testimielessä, mutta parin vedon jälkeen oli pakko vaihtaa yksiteräiseen, kun terä raastoi posket naarmuille ja kyynelet kihosivat silmille.
Hinnoista vielä: vanhanmalliseen parranajoon siirryttäessä aloitushinta on suhteellisen suuri: höylä (joka kestää pojanpojanpojalle), sekä suti kulkevat muutamissa kympeissä. Saippuoiden/creemien hinta kympin molemmin puolin. Itsellä kunnon saippua kestää ~6kk. Terät ovat halpaa kuin leipä, valmistajasta riippuen noin 10 sentistä ylöspäin kappale. Terästä riippuen käyttökertoja kertyy 3-6 parranajoa. Moniterät voivat olla useamman euron kappale. Näitä sitten käytetään aivan viimeiseen asti, kun terävyydestä ei ole tietoakaan, ja vielä ihmetellään miten naama on voinut mennä ruvelle.
Jokainen voi miettiä itsekseen onko mahdollista saada miellyttävämpi parranajo muovisella lelulla, ylihintaisilla moniterillä ja ponnekaasulla viritetyllä räällä kuin partahöylällä, jossa omalle parralle sopiva huipputerävä terä ja kasvoilla kosteuttava, itse vaahdotettu, kermainen vaahto.
Ainoana miinuksena voi sanoa kauppiaiden puutteen Suomen maaperällä, jolloin tuotteet pitää tilata ulkomailta. Tämä saattaa ainakin verkkokauppoihin tottumattomia hirvittää.Olet oikeassa Ardesop.
Noita spraygeelejä ei suositella parranajoon.
Ehdotan että katsot vaihtoehtoja täältä www.timetogo.fi
Tuotteet ovat Englantilaiselta valmistajalta, Taylor of Bond Street jo 1854-luvulta ja tietotaito on heillä periytynyt isältä pojalle.
Parranajotekniikkakin on tärkeää, ei koskaan pitäisi ajaa vastakarvaan, ohjeita lisää myös timetogo.fi sivustolta.
Jos sinulla on herkkä iho, kannattaa välttää alkoholipitoisia tuotteita ja ajaa parta hyvin pehmennettynä lämpimällä vedellä, sudilla ja hyvällä parranajo voiteella esim Taylorin Shaving Cream Bowl 150g ja Sandalwood Aftershave Aftershave Lotions 30ml.
yt Jarmo
timetogo.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911087
- 123860
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103825"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 68559
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
- 50463