Tänään tuli TV:stä Vaahteramäen Eemeli uusintana. Eemelikin laitettiin aina ´jäähypenkille´ istumaan.
Jäähypenkkinä Eemelillä toimi puuverstas, jossa poika veisteli puu-ukkoja. Oven laittoi säppiin ulkopuolelta äiti, jotta Eemeli ei pääsisi ulos ja sisäpuolelta oven laittoi säppiin Eemeli itse, jotta isä ei pääsisi sisälle. Iltapäivällä pikkusisko kävi päästämässä Eemelin ulos.
On muuten hyvä ja perinteikäs kasvatusmenetelmä tämä jäähypenkki. Ollut jo vuosisatoja käytössä.
Muutenkin Vaahteramäen Eemeli on mitä parhain elokuva. Lapset varttuivat lämpimässä ja kiireettömässä pihapiirissä. Aikuisia oli aina ympärillä ja varmasti perusturvallinen kasvuympäristö lapsilla. Ei revitty lapsia sängystä aamuvarhaisella päiväkotiin ´saamaan virikkeitä´. Virikkeet ja turvallinen kasvuympäristö löytyivät pihapiiristä ja luonnosta. Ei ollut saasteita aiheuttamassa ADHD:ta. Kaikki työvaiheet pellolla tehtiin käsin. Ei autojen pakokaasuja.
Jäähypenkki perinteinen kasvatusmenetelmä, ollut vuosisatoja käy
vanhat konstit parha
0
261
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1232791- 991832
- 421265
Pyhäjärvi -kuntaliiton LISTALLA - ajautuu kriisikunnaksi
”Vaaravyöhykkeessä” Kuntaliiton erityisasiantuntija Olli Riikonen nostaa esille Punakallion listalta todennäköisistä kri1811242Vieläkään nainen ei mitään tunnistettavaa sinusta
ei minusta, ei meistä, eikä meidän historiasta. Voisit kyllä kirjoittaa jotain spesifistä mitä meidän välillä on tapahtu771167Nainen, olet minun makuuni joka suhteessa
Siksi tämä on mennyt niin vaikeaksi, ja ei tahdo ajatukset millään pysyä arjessa, vaan ne karkaa koko ajan unelmiin sinu261144Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden
Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i631086Miten menee omasta mielestä?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6e1e5b9-dd40-4eaf-ac96-036894307db5 Listan kärjessä Ähtäri28997Jos en enää
sinua näkisi, tekisinkö jotain toisin? Kertoisinko sinulle kaiken? Sen miten paljon minulle merkitset ja kuinka kaipaan38920Ei mene kauaa että kaikki vedätykset
Selviää.. Moni täältä on syytteessä.. Mahdollisesti palsta menee kiinni.. Tällä hetkellä jokainen viesti kiertää sup56911