Moi, mulla on ylipainoa ihan hirmu paljon, puhutaan sairaalloisesta lihavuudesta. Tosin siis käyn töissä, hoidan hommani ja liikunkin. Käyn jumpissa jne.
Nyt pitäisi laihduttaa ja aloittaa kuntosali. se on mulle vierasta hommaa.
Mistä voin saada apua oikeanlaiseen ravinto ja treeniohjelmaan. Mulla pitää olla selkeet ohjeet mitä tehdään ja miten ja mitä syödään, muuten alan helposti soveltamaan niitä.
Keneltä voin kysyä apua? Tuntuu että onko ylimitoitettua lähteä kydymään joltain kehonrakentajalta?
Vai olisko fitfarmin juttu mulle sopiva?
Kiitos jos joku auttaa ja neuvoo.
Hirmu urakka edessä ...
10
446
Vastaukset
- process
Niin ja onko noita jauheista japirtelöistä apua tässä urakassa? Tarviin vissiin ihan alkeelliset neuvot kun tilanne on näin pahaksi mennyt. Ja koska edessä oh hirveen iso juttu, niin mä en oikein tiedä mistä aloittaa edes...
- --..--
Tärkeintä tuossa koko hommassa on ruokavalio, jos se on pielessä niin tulokset tulevat hitaasti jos ollenkaan. Siihen kannattaa perehtyä ja ottaa vaikka vähän ammattiapua joltain ravintoneuvojalta niin pääset parhaiten jyvälle.
Kuntosalilla suosittelen myös ottamaan ohjauksen, sillä jos siellä ei tiedä mitä tekee niin ei tule kyllä tuloksiakaan, saati että voit vielä loukata itsesi tekemällä jotain totaalisesti väärin.
Neuvoa pitää uskaltaa kysyä se on oikein.
Varovasti kannattaa lähteä liikkeelle jos painoa kerran on todella paljon ja ei kannata asettaa liian suuria tavoitteita. Isomman määrän painonpudotus ja kuntoon pääseminen on useamman vuoden projekti ja siitä aina loppuelämään asti. - mk,,,m
Niin pielessähän se on tuo ruokavaliokin, näkeehän sen itsekkin. Ja tiedostan senkin ettei kyseessä ole mikään kesäksi kuntoon juttu. Mutta jos kesällä olis jo hieman paremassa kunnossa niin hyvä. Tähän mennessä ylipaino ei ole tuntunut mutta nyt välillä polvessa viiltää. Ja sekin on yksi syy, aloittaa tää homma nyt! Mutta tässä ruokavaliohommassa tarviin apua ja samoin sitä joka tsemppaa pitemmän päälle, kun tällä alkuinnostuksella on taipumus lopahtaa...Kiitos neuvoista!
- process
Toukokuulla ollaan ja paino tippui aluksi hyvin ja sitten huonosti. -12kg on poissa ja nyt ksivattais tsemppiä eteenpäin hommassa. Meinaa ote lipsua. Vaikka pudotus ei tuon isompi ole niin itse tunnen sen. Kaverit ei ole huomauttaneet ainakaan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Vielä pitäis saada aika läjä läskiä poiskin, 30 kg olis ihanteellinen, mutta katsotaan. Vinkkejä saa laittaa.
- ihan amatööri
process kirjoitti:
Toukokuulla ollaan ja paino tippui aluksi hyvin ja sitten huonosti. -12kg on poissa ja nyt ksivattais tsemppiä eteenpäin hommassa. Meinaa ote lipsua. Vaikka pudotus ei tuon isompi ole niin itse tunnen sen. Kaverit ei ole huomauttaneet ainakaan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Vielä pitäis saada aika läjä läskiä poiskin, 30 kg olis ihanteellinen, mutta katsotaan. Vinkkejä saa laittaa.
Hienosti toimittu.
Jatka samalla tavalla, paitsi lisää joka viikko treeni-intensiteettiä ihan vähän ja vastaavasti, joka viikko nipistä aavistus energian saannista.
Näiden kahden yhteisvaikutus tuo lisääntyvän tuloksen. - Tsemppiä!!!!
process kirjoitti:
12kg on paljon. Kuitenkin kun vain jaksat olla pitkäjänteinen niin kaikki haluamasi kilot lähtee. Älä luovuta!
Jos tulee repsahdus niin älä välitä, jatkat eteenpäin ja lupaat itsellesi ettet enää repsahda. Itse pudottelin 15kg ja aikaa siihen meni kauan siksi että repsahtelin, mutta koska en silti luovuttanut vaan yritin uudestaan ja uudestaan niin lopulta pääsin tavoitteeseeni. 15kg on kyllä tosi paljon vähemmän että ei takerruta nyt siihen. Rasva on vain rasvaa ja se lähtee kun sille ei anneta muita vaihtoehtoja. Jos ei tule ruoasta energiaa niin se kuluu pois. Luonnonlaki! Epäilykset siis pois. Sinä pystyt ja kroppasi pystyy!
Ole varovainen liian kovan treenitehon kanssa ja hölläile sitä aina välein ennenkuin kuin taas tehostat, etenkin jos alat uupua.. Kroppa ei ole mikään kone. Ruokavalio ja energiannäärät tekevät laihtumisen 95%:sti.
- Namskista
Kannattaa tosiaan ottaa maksimaalinen hyöty irti ja käydä ravintoneuvojalla sekä ottaa Personal Trainerin kanssa tapaamisia.
Itse noudatan liikunnan ohella tätä ''diettiä'':
http://www.huippukuntoon.fi/paino/välimeren-dieettiviikko- process
Kiitos tsempeistä kaikille. Kai sitä vaan on niin kärsimätön että pitäisi tapahtua heti. Mutta toisaalta on kokemusta siitäkin ja tässä jamassa ollaan. Noihin puikkoihin tarviisin kyllä apua että mitä ja miten paljon ja usein. Kunto on kyllä kohonnut hieman huomaan että lenkit on helpompia.
Olisko personal trainerista apua vai onko se ihan liioittelua tämmöselle rapakuntoselle kuntoilijalle?
Niitähän on ns. nettipeersonal trainereita myös mutta voiko niihin luottaa. En oikein tiedä mistä semmoisen luotettavan löytäis. - process
process kirjoitti:
Kiitos tsempeistä kaikille. Kai sitä vaan on niin kärsimätön että pitäisi tapahtua heti. Mutta toisaalta on kokemusta siitäkin ja tässä jamassa ollaan. Noihin puikkoihin tarviisin kyllä apua että mitä ja miten paljon ja usein. Kunto on kyllä kohonnut hieman huomaan että lenkit on helpompia.
Olisko personal trainerista apua vai onko se ihan liioittelua tämmöselle rapakuntoselle kuntoilijalle?
Niitähän on ns. nettipeersonal trainereita myös mutta voiko niihin luottaa. En oikein tiedä mistä semmoisen luotettavan löytäis.Puikkoihin!!!! Liikkoihin ..tätä sitä tulee kun pienellä puhelimella suhraa kirjotella väsyneenä ;-)
- PT:t on ihan ok
PT on ihan hyvä vaihtoehto jos haluaa tukea treeneihin eli joku tsemppaa ja katsoo vierestä etenemistä. Voithan ottaa kokeeksi muutaman käynti kerran ja katsoa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882088Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361756- 1801316
- 237766
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
- 65699
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49556
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337492