Vauva ja ateisti - kasteen armo ja tuomio?

Lydian sisko

Tuomitseeko Jumala vauvan helvettiin, jos tämä kuolee kastamattomana?

Pääseekö vauvana kastettu, mutta aikuisena ateistiksi kääntynyt taivaaseen?

Onko Jumala molemmille armollinen vai tuomitseeko molemmat vanhurskaasti?

27

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaan tähän näin

Kerran kastettu ja elämänsä loppuessa uskova pääsee taivaaseen.

Kastettu ateisti ei pelastu. Kastamaton vauva voi pelastua mutta ei häntä pidä sellaisen arvelun vuoksi kastamatta jättää. Varmempaa on kastaa.

Jumala toimii oikeudenmukaisesti aina kaikkien kohdalla.

• lisäämpä vielä

Jumala on armollinen ja oikeamielinen, joten kastamaton vauva on
        Hänen omaisuuttaan.
        Siksi vauvakasteella on turhaa peloitella ketään.

Varmepaa on siunata lapsia ja jättää heidät taivaallisen Isän käsiin!

• .,.,.,,.,.,.?

Ateisti sanalla tarkoitetaan että on Jumalan kieltäjä. Siellä sanotaan että ei kieltäjät,niin se tarkoittaa että ei Jumala ketään väkisin vie taivaaseen.Jos aiot taivaaseen niin sinun täytyy tehdä parannus.Kaste ei pelasta ketään,Jeesus on sovittanut synnit isän edessä,ja on siellä meidän ja Jumalan välissä kun vuoromme tulee seistä kasvoista kasvoihin.Vauva pääsee aina taivaaseen kuollessaan ja hänellä on oikeus tulla Jeesuksen yhteyteen jo pienenä kaste saamalla.Meidän pitää muistaa että Jumala on valkeus ja totuus.

• Lydian sisko

Jos on vauvana kastettu eikä koskaan eroa kirkosta ja maksaa kirkollisveronsa niin taivaaseen pääsee muista elämäntavoista riippumatta.

Pitäisi lailla määrätä, että kaikki vauvat on kastettava varmuuden vuoksi. Silloin koko kansa ajan myötä olisi matkalla taivaaseen.

On väärin, kun monet jättävät vauvansa kastamatta. Sellaisia vanhempia pitää rankaista ankarasti ja heiltä pitää ottaa lapset pois.

Vauvakaste on luterilaisen opin perusta. Sitä emme saa unohtaa. Siinä syntinen vauva uudestisyntyy ja otetaan Kristuksen ruumiin eläväksi jäseneksi ja taivaan kansalaiseksi.

• Uskova mies

Oletteko siis sitä mieltä että saa elää miten huvittaa, ja silti pelastuu kun on vaan kastettu vauvana. Saa muka olla huoletta murhaaja, juomari, huorintekijä, varas ja silti pelastuu ilman uskoontuloa ja parannuksen tekoa. Tämä kyllä sotii Raamatun sanomaa vastaan rankasti. Raamatun keskeisimpiä asioita on kehoitus parannukseen eikä jatkaminen synnin tiellä. Mitenkä selitätte sitten sen, että on olemassa ateisteja jotka kuuluvat kirkkoon? Pelastuvatko he teidän oppinne mukaan vaikka eivät koskaan tulisi uskoon, eivätkä ikinä haluaisi tehdä parannusta synneistään?

• totuus
        Uskova mies kirjoitti:

Oletteko siis sitä mieltä että saa elää miten huvittaa, ja silti pelastuu kun on vaan kastettu vauvana. Saa muka olla huoletta murhaaja, juomari, huorintekijä, varas ja silti pelastuu ilman uskoontuloa ja parannuksen tekoa. Tämä kyllä sotii Raamatun sanomaa vastaan rankasti. Raamatun keskeisimpiä asioita on kehoitus parannukseen eikä jatkaminen synnin tiellä. Mitenkä selitätte sitten sen, että on olemassa ateisteja jotka kuuluvat kirkkoon? Pelastuvatko he teidän oppinne mukaan vaikka eivät koskaan tulisi uskoon, eivätkä ikinä haluaisi tehdä parannusta synneistään?

suurin osa hihhuleista ei tee koskaan parannusta eikä tunnusta syntejä , eikä tunne syvää katumustakaan . toisen kasteen jälkeen jatketaan syntejä ja rikoksia entistä enemmän. esim ullavassa tapahtuu näin.........

• pyh!

Olet totaalisen väärässä. Taivaaseen päästään VAIN tunnustamalla Jeesus Herraksi ja Vapahtajaksi. Tämä edellyttää uudestisyntymistä eli syntien anteeksianomista ja -saamista. Mitään muuta tietä taivaaseen ei ole.

• pyh!

Luterilainen oppi on harhaoppia.

Suomessa on uskonnonvapaus, joten kommenttisi on lähinnä vainoajan väitteitä.

• pyh!
        totuus kirjoitti:

suurin osa hihhuleista ei tee koskaan parannusta eikä tunnusta syntejä , eikä tunne syvää katumustakaan . toisen kasteen jälkeen jatketaan syntejä ja rikoksia entistä enemmän. esim ullavassa tapahtuu näin.........

No sellaiset eivät olekaan uskovia, vaan teeskentelijöitä.

• pyh itelles!
        pyh! kirjoitti:

Olet totaalisen väärässä. Taivaaseen päästään VAIN tunnustamalla Jeesus Herraksi ja Vapahtajaksi. Tämä edellyttää uudestisyntymistä eli syntien anteeksianomista ja -saamista. Mitään muuta tietä taivaaseen ei ole.

Paitsi lapset pääsevät automaagisesti tunnustamatta mitään, uudestisyntymättä, uskotta, kasteetta!?

• mathetes
        totuus kirjoitti:

Vastausta sinulle nimim, - totuus!

Kirjoitit:
        >>suurin osa hihhuleista ei tee koskaan parannusta eikä tunnusta syntejä , eikä tunne syvää katumustakaan . toisen kasteen jälkeen jatketaan syntejä ja rikoksia entistä enemmän. esim ullavassa tapahtuu näin...

• syntinen4

öö tuotakun en ymmärrä.mitäs syntejä vauva olis kerenny tehä kun ihan äskon synty.eiköhän se ratkaise miten elää elämäsä eekä se et muistaa ravata kirkossa.jumala ee erottele,antaa sataa pakanankin pellolle,niin.viime kesänä kyl vähä liikooki.tuli sitä kastetta meinaan.

• kirkkohistoriaa
        syntinen4 kirjoitti:

öö tuotakun en ymmärrä.mitäs syntejä vauva olis kerenny tehä kun ihan äskon synty.eiköhän se ratkaise miten elää elämäsä eekä se et muistaa ravata kirkossa.jumala ee erottele,antaa sataa pakanankin pellolle,niin.viime kesänä kyl vähä liikooki.tuli sitä kastetta meinaan.

Juuri noin, nimim."syntinen"

Mutta kun kirkon piti keksiä joku oppi, jolla vauvat voidaan liittää väkisin
        kirkon veronmaksajiksi, niin kirkko-isä Augustinus kehitti tuon julman opin
        vauvojen syntisyydestä.
        Luther aluksi yritti luopua siitä, mutta kirkkoruhtinaiden painostuksesta
        hän joutui taipumaan, sillä muutenhan hänenkään "lahkonsa" ei olisi saanut
        uusia jäseniä.

• mathetes

Vastaus - Lyydian siskolle!

Kirjoitit:
        >>Jos on vauvana kastettu eikä koskaan eroa kirkosta ja maksaa kirkollisveronsa niin taivaaseen pääsee muista elämäntavoista riippumatta.>Pitäisi lailla määrätä, että kaikki vauvat on kastettava varmuuden vuoksi. Silloin koko kansa ajan myötä olisi matkalla taivaaseen.On väärin, kun monet jättävät vauvansa kastamatta. Sellaisia vanhempia pitää rankaista ankarasti ja heiltä pitää ottaa lapset pois.Vauvakaste on luterilaisen opin perusta. Sitä emme saa unohtaa. Siinä syntinen vauva uudestisyntyy ja otetaan Kristuksen ruumiin eläväksi jäseneksi ja taivaan kansalaiseksi.

• totuus

toinen hell-saarnaaja sanoi että kastamaton joutuu helvettiin ja toinen hell-saarnaaja sanoi että ei tarvita mitään kastetta

• pyh!

Vain sillä on väliä mitä JUMALA sanoo.

• mathetes

Vastausta sinulle nimim. - totuus!

Kirjoitit:
        >>toinen hell-saarnaaja sanoi että kastamaton joutuu helvettiin ja toinen hell-saarnaaja sanoi että ei tarvita mitään kastetta

• IsoP
        mathetes kirjoitti:

Vastausta sinulle nimim. - totuus!

Kirjoitit:
        >>toinen hell-saarnaaja sanoi että kastamaton joutuu helvettiin ja toinen hell-saarnaaja sanoi että ei tarvita mitään kastetta

mathetes:

Jeesus itse ei kastanut vedellä ketään lapsia tai vanhuksia, vaikka olisi pysytynyt.
        Eikä Raamattu tunne sanassaan mitään "kristillistäkastetta", "uskoontulleen kastetta" jne. Ymmärrän että edelliset kasteet ovat lähinnä jotain "Johanneksen kasteen" kopioita. Johanneksen kaste on jo lopetettu 2000 vuotta sitten. Olisiko aika jo pikku hiljaa siirtyä uudenliiton aikaan?

Raamattu tuntee "yhden kasteen" joka on Pyhän Hengen kaste.

• mathetes
        IsoP kirjoitti:

mathetes:

Jeesus itse ei kastanut vedellä ketään lapsia tai vanhuksia, vaikka olisi pysytynyt.
        Eikä Raamattu tunne sanassaan mitään "kristillistäkastetta", "uskoontulleen kastetta" jne. Ymmärrän että edelliset kasteet ovat lähinnä jotain "Johanneksen kasteen" kopioita. Johanneksen kaste on jo lopetettu 2000 vuotta sitten. Olisiko aika jo pikku hiljaa siirtyä uudenliiton aikaan?

Raamattu tuntee "yhden kasteen" joka on Pyhän Hengen kaste.

IsoP,lle!

Jäikö jotain epäselväksi?
        Kyllä se "Johanneksen kaste" on selvä jatkumo uuteenliittoon!
        Jeesus itse mainitsi Johannekselle seuraavaa!

("...salli nyt, Sillä näin sopii täyttää kaikki vanhurskaus"! - Matt 3:13-15)

(Joh. 4:2 -vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa)

Myös Paavali kastoi!
        (1 Kor. 1:14 "Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,")

(1 Kor. 1:16 "Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.")

Samoin kastoi Pietarikin!
        (Apt 2:40 "Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".

41. Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua)

Kun Raamattu kertoo kasteesta, niin sana on "Baptizoo/Baptisma" =(upottaa), elikä niin Jeesus kuin hoviherrakin selkeästi mainitaan menneen ja nousseen vedestä kasteensa yhteydessä, joten kysehän selkeästi on veteen upottamalla tapahtuvasta vesikasteesta, siis niiden kohdalla jotka ovat Jumalan sanasta uskoon tulleet ! Jeesushan vain itse antoi kasteesta esimerkin! Samaa kastakäytäntöä jatkoivat apostolit minkä Jeesus itse esimerkillään näytti jälkipolville malliksi!

Vesikaste ja Pyhän Hengen kaste ovat eri tapahtumat!
        Lue - (Apt 10:44-48)

Siunausta!
        Terv, mathetes

• IsoP
        mathetes kirjoitti:

IsoP,lle!

Jäikö jotain epäselväksi?
        Kyllä se "Johanneksen kaste" on selvä jatkumo uuteenliittoon!
        Jeesus itse mainitsi Johannekselle seuraavaa!

("...salli nyt, Sillä näin sopii täyttää kaikki vanhurskaus"! - Matt 3:13-15)

(Joh. 4:2 -vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa)

Myös Paavali kastoi!
        (1 Kor. 1:14 "Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,")

(1 Kor. 1:16 "Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.")

Samoin kastoi Pietarikin!
        (Apt 2:40 "Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".

41. Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua)

Kun Raamattu kertoo kasteesta, niin sana on "Baptizoo/Baptisma" =(upottaa), elikä niin Jeesus kuin hoviherrakin selkeästi mainitaan menneen ja nousseen vedestä kasteensa yhteydessä, joten kysehän selkeästi on veteen upottamalla tapahtuvasta vesikasteesta, siis niiden kohdalla jotka ovat Jumalan sanasta uskoon tulleet ! Jeesushan vain itse antoi kasteesta esimerkin! Samaa kastakäytäntöä jatkoivat apostolit minkä Jeesus itse esimerkillään näytti jälkipolville malliksi!

Vesikaste ja Pyhän Hengen kaste ovat eri tapahtumat!
        Lue - (Apt 10:44-48)

Siunausta!
        Terv, mathetes

mathetes:

Niinkuin huomaat Paavali kiittää Jumalaa ettei ollut kastanut monia. Mitähän Paavali sillä oikein tarkoitti?

Vastaus löytyy 13 ja 15 jakeesta jotka olet jättänyt pois.

1 Kor. 1:13 Onko Kristus jaettu? Onko ehkä Paavali ristiinnaulittu teidän puolestanne? Paavalinko nimeen teidät on kastettu?

1 Kor. 1:15 joten kukaan ei voi sanoa, että teidät on kastettu minun nimeeni.

Kun luet nämä kaikki peräkkäin, niin selviää mistä todella on kyse. Se joka kastaa, niin kastettava tulee kastettua häneen nimeen.

Apt 2:41. Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

Toi luterilainen käännös on vähän huono. Tässä parempi:

Apt 2:41. Kun he mielellään ottivat sanan häneltä, olivat kastetut, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

Elikkä ihmiset kun ottivat sanan vastaan ja tulivat uskoon Jeesus kastoi Pyhällä Hengellä. Näin ihmiset tulivat kastettua Jeesuksen nimeen.

Tässä toteutuu Jeesuksen sanat: Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä.

Pietarillekin syttyi lamppu tässä asiassa:
        Apt 11:16 Silloin muistin, mitä Herra oli sanonut: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä.'
        Apt 11:17 Jos siis Jumala silloin, kun heistä tuli Herraan Jeesukseen uskovia, antoi heille samanlaisen lahjan kuin meille, mikä olin minä estämään Jumalaa?"

Riittää kun julistetaan sanaa ja kun se otetaan vastaan, ihminen saa Pyhän Hengen (jeesus kastaa Pyhällä Hengellä). Mitä me ollaan estämään Jumalaa. Mihin me enää tarvitaan vettä? Ei mihinkään. Se oli Johanneksen juttu.

Toi veteen upottaminen ja nostaminen, jossa "haudataan" ja "noustaan ylösnousemus elämään" on hölynpölyä.

Meidät upotetaan Jeesuksen Kristuksen ruumiiseen Pyhässä hengessä kun tulemme uskoon. Se on "kaste", se on "upotus". Kun olemme Kristuksen ruumiissa, silloin olemme osallisia siitä mitä tämä ruumis on kokenut. Tämä ruumis - Jeesus on kuollut ja noussut kuolleista, voittanut kuoleman, pelastukseksi kaikille jotka hänessä on.

"Vesikaste ja Pyhän Hengen kaste ovat eri tapahtumat!" Totta ja vesikaste on ollut 2000 vuotta mitätön.

• pyh!

Ei tuomitse, sanoo luterilainen harhaoppi mitä tahansa.

• Raha ratkaisee...

Vanhat kirkkoisät keksivät lapsikasteen, kun eivät osanneet lukea ja piti saada ihmiset maksamaan heille almuja. Lapsikasteella ei ole koskaan ollut mitään opillista pohjaa. Se on vain vallankäytön ja rahastuksen väline.

• Ja sitä halutaan!

Keskiajan lahkolaiset keksivät uudestikasteen, kun eivät osanneet lukea ja piti saada ihmiset maksamaan heille almuja. Uskovienkasteella ei ole koskaan ollut mitään opillista pohjaa. Se on vain vallankäytön ja rahastuksen väline.

• näin Raamatussa

Oletkohan lukenut koskaan kirjaa nimeltä Raamattu?
        Kirjoituksestasi päätellen se on aivan vieras kirja sinulle.

Siellä nimittäin kastettiin vain niitä, jotka uskoivat, ei vauvoja!

Ap 18:8
        "Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa USKOIVAT Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa , uskoivat, ja heidät kastettiin."

• Näin todellisuudessa
        näin Raamatussa kirjoitti:

Oletkohan lukenut koskaan kirjaa nimeltä Raamattu?
        Kirjoituksestasi päätellen se on aivan vieras kirja sinulle.

Siellä nimittäin kastettiin vain niitä, jotka uskoivat, ei vauvoja!

Ap 18:8
        "Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa USKOIVAT Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa , uskoivat, ja heidät kastettiin."

Lue itse tarkemmin.

-"Teille ja teidän lapsillenne" sanoi jo Pietari helluntaina.

-Perhekuntien kohdalla ei usein puhuta kuin perheenpään uskosta. (Tietysti valitsit tarkoitushakuisesti tuon itsellesi mieluisen jakeen, jossa on sanamuoto, että koko perhekunta uskoi...)

-Vauvojen kastaminen on runsaampaa vasta sitten, kun kristityille syntyy lapsia ei vielä täyspakanoiden ja täysjuutalaisten tullessa ensimmäisiksi kristityiksi. Se, ketä apostolit ihan alussa kastoivat, ei kerro mitään siitä, miten kasteet hoituivat toisen polven kristittyjen kohdalla.

-Kaikki vanhin säilynyt tieto kristinuskon alkuajoilta todistaa, että kristityille syntyvät lapset kastettiin alusta saakka!

• Hei !

Kannattaa lukea raamattua !

Pelastumiseen tarvitaan Jumaöan synnyttämä usko, eli tulee uudestisyntyä.

Mutta Ilestyskirjassa sanotaan että uudestisyntyneet on kirjoitettu elämän kirjaan ja sen mukaan kutakin arvioidaan.

Mutta uudestisyntymättömistä, eli myös siis vauvoista ja pienistä lapsista sanotaan että heidät tuomitaan tekojensa mukaan:

Ilm. 20:12
      Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.

Ei vauvalla ole mitään pahoja tekoja vielä, eli ei häntä voida siis tuomitakaan !!!

Siis lapsi pystyy tekemään syntiä vasta kun hän osaa erottaa oikean väärästä
      ja kun lapsi siis valitsee sen väärän teon oikean sijaan, vasta silloin hän syyllistyy syntiin.

Niin sanottu perisynti oppi vain sekoittaa ihmisiä, eli ei ole luettu ja ymmärretty seuraavaa paikkaa kunnolla:

29 Niinä päivinä ei enää sanota: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät';
      30 vaan jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden. Jokaiselta ihmiseltä, joka syö raakoja rypäleitä, heltyvät hänen omat hampaansa.
      31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
      32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
      33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
      34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.

Siis kukin vastaa vain omista teoistaan, eikä synti siten periydy vauvalle, vaikkakin on tosiasia se, että kaikki liha on turmeltunut ja jokainen ihminen tulee tekemään syntiä, eli synnitöntä ei ole, mutta kukin joutuu siis vastuuseen OMISTA TEOISTAAN ja synneistään, ei muiden, eli syntejä ei peritä isiltä !!!!

• palavelija

--------Tuomitseeko Jumala vauvan helvettiin, jos tämä kuolee kastamattomana?------

- ei todellakaan, vauva on synnitön, ei ole tehnyt mitään pahaa kellekään, koskaappa ymmärrys ei ole lainkaan sillä tasolla, että voisi tehdä paahaa, tai hyvää,eikä elimistö ole edes kehittynyt toimimaan.

----------Pääseekö vauvana kastettu, mutta aikuisena ateistiksi kääntynyt taivaaseen?-----

- Olipa kastettu vauvana, tai ei, vauva menne kuollessaan Taivaaseen.
      Taidat yrittää väittää, että lapsikaste on tehnyt ihmisestä uskovan ja sitten ateistiksi kääntyneenä pääsisi lapsikasteen turvin Taivaaseen?

Kaste ei tee uskovaksi. Raamatun mukaan uskoton ( esim) ateisti ei peri Jumalan valtakuntaa, vaikka olisi lapsena kastettu.

--------onko Jumala molemmille armollinen vai tuomitseeko molemmat vanhurskaasti? ---------

Hän tuomitsee aina oikein. Lapsi, joka on autuaan tietämätön mistään elämää koskevista kysymyksistä, on taivaskelpoinen. Ateistillekin on armollinen, kun hän käänttyy Jumalan puoleen.

Jos ei käänny, Jumalan oikeustaju ei voi vetää ateistia taivaaseen. Joten paikka, mihin uskottomat joutuu, on kamala.

Jumala on vanhurskas kaikissa tuomioissaan.

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe