Ohessa vastapainoa eri tilastojen luomalle harhakuvitelmalle Audin luotettavuudesta, ainakin jos puhutaan A6:sta. Sääli sinänsä, Audi on hyvä auto toimiessaan mutta luotettavuuden ollessa täysi nolla saa Audit jäädä muille. Itse ajan tällä hetkellä laadukkaammalla saksalaismerkillä ja olen hyvin tyytyväinen autooni.
Ostin joku aika sitten vähän ajetun A6 2.0 TFSI Multitronicin (C6). Ostopäätökseeni vaikutti osaltaan ADAC ym. tilastot, joiden mukaan minun olisi pitänyt saada rahalla luotettavuutta. Toisin kuitenkin kävi, ohessa huonot kokemukset kyseisestä autosta varoituksena muille ja osoituksena Audin surkeasta laadusta:
- 4 päivää kaupanteon jälkeen Audi oli ensimmäisen kerran hinausauton kyydissä. Moottorivalo syttyi palamaan ja auto täristi melkoisesti. Syyksi paljastui sytytinpuolan rikkoutuminen. Takuu kattoi kulut.
- 6 päivää kaupanteon jälkeen moottoriöljyn valo alkoi palamaan. Tarkistus paljasti, että öljypinta kosketti juuri ja juuri öljytikun alaosaa. Lisäämällä 1.5 l öljyä saatiin öljytaso kuntoon.
- Öljymäärän seuraaminen paljasti, että moottori on varsin janoinen ja öljyä sai lisäillä säännöllisin väliajoin. Huollon mukaan vasta 1 l / 1000 km on huolestuttavaa. Eli öljytasoa oli tarkkailtava säännöllisesti sekä öljyä lisättävä, ylimääräinen vaiva jollaista en olisi halunnut.
- 4 kk jälkeen Multitronic käyttäytyi liikennevaloissa rauhattomasti. Vikakuvaukseni huoltoon paljasti vian olevan tunnettu, johon auttoi tiivisteiden vaihto. Onneksi takuu kattoi kulut. Mietityttämään jäi kuitenkin se, että huoltomiehellä oli monta sivua mahdollisia vikoja jotka saattoivat iskeä Multitroniciin. Mitähän seuraavaksi...
- Hetken edellisestä korjauksesta EPC valo syttyi palamaan, lisäksi auto ei enää käynnistynyt. Jouduin soittamaan taas Liikkumisturvaan. Auto vietiin huoltoon Audi Centeriin, siellä autoon vaihdettiin uusi virtalukko ja sanottiin että kuntoon tuli. Muutaman kilometrin ajon jälkeen EPC-valo syttyi jälleen. Kun autolla pystyi ajamaan vein sen toiseen Audi-huoltoon, koska Audi Centerillä oltiin selkeästi liian kiireisiä ja välinpitämättömiä jotta vian aiheuttaja viitsittäisiin selvittää. Viaksi paljastui kastuneet ja hapettuneet liittimet ja johtosarjat. Auto oli huollossa useamman päivän. Takuu kattoi jälleen kerran kustannukset.
- Ei mennyt pitkään edellisestä ongelmasta kun auto alkoi nykimään satunnaisesti ajettaessa 1500-2000 rpm. 3 päivän vian etsimisen jälkeen syyksi todettiin taas kerran Multitronic. Multitronic vaihdettiin uuteen ja lasku lähenteli 8000 e. No tämäkin meni onneksi takuuseen.
Aloin summaamaan tapahtunutta. Vajaan vuoden aikana uudehko alle 70000 km ajettu A6 oli jättänyt kaksi kertaa tielle ja auto oli seissyt huollossa 10 päivää ylimääräisten korjausten vuoksi. Lisäksi Audin huoltoon oli mahdotonta saada aikaa 2 viikon sisään pääkaupunkiseudulla ja lähinaapureissa (esim. Multitronic ongelman takia), kertoo karua kieltä Audien huoltotarpeesta.
Koska omasta autostani oli takuu loppumassa niin lopputulema oli pikainen Audin myynti ja merkin vaihto, en halunnut ottaa itselleni kuluriskiä tulevista korjauksista enkä halunnut olla jatkuvasti ilman autoa kun auto oli huollossa. Olen kuullut samankaltaisista ongelmista muissakin vastaavissa Audeissa ja mm. ellei Multitronicin kanssa ole isompia ongelmia on kyseessä maanantaikappale (ei toisinpäin).
"Teknistä etumatkaa" on jokseenkin huono vitsi. Audi ei ole millään saralla mm. saksalaisia kumppaneitaan teknisesti edellä ja fraasi oikein huokuu luotettavuusongelmia. Audin insinöörin mottona toimii selkeästi: "jos se toimii siinä ei ole vielä tarpeeksi feetsöriä" ja "asiakas testaa uudet innovaatiot". Liikkumisturva on ainoa joka toimii Audilla erinomaisesti, hyvä niin koska sille on Audin omistajilla käyttöä.
Yhden UUDEN Audin tarina
77
3092
Vastaukset
- 1232
Ihan hyvä provo, mutta kannattaa jatkossa olla vähän tarkempi.
- Hiudu antti
Olet sairas saastainen audihintti. Onneksi olkoon!
- ei yllätä
Tuohan on ihan normaalia audi laatua.
- Setti Perukka
Ihan perus settiä.
- Pentttti
Jaaha. Kuka sulle maksaa näistä tarinoista?
- Totuuden torvi
Vastaavia tarinoita kuulee lähes päivittäin näistä audeista. Audiuskovaiset ei tietenkään täällä halua näitä tutuuksia kuulevan. Sama kun menet jehovalle sanomaan että jumalaa ei ole olemassa, niin ei se sitä usko vaan sanoo että kyllä se vaan on olemassa.
- tojo-einarin torvi
"Totuuden torvi" ... onpa tutun oloinen nimimerkki. Missäs minä siihen törmäsinkään...? Ai niin, toyota-palstalla tietenkin. Ja tänne on tullut provoilemaan.
Koko aloittajan satu on taas kerran vain kateellisen tojo-einarin sepustuksia
- No huh huh
Pelottavan tuttua luettavaa. Aivan kuin suoraan sisareni 3 vuoden takaisesta Audihelvetistä, vikaa vikaa ja vikaa vian perään. Hänkin pääsi luojan kiitos takuuaikana eroon omasta testimuulistaan.
On kyllä kumma että Audi tosiaan testauttaa uudet viritelmänsä asiakkailla. Audihihhuli kun ei valita vaikka auto seisoisi 200 päivää korjaamolla vuodessa niin hyvähän se on testata.
Luotettavaksi havaittu tekniikka siirretään sitten Skodaan ja VW:hen ja niillä sitten tekeekin jo jotain. - testiomistaja
Jo mainos paljastaa audin idean. "Teknistä etumatkaa", Eli keksitään jokin uusi innovatiivinen juttu, Joka sitten laitetaan autoon, Jonka maksava asiakas testaa.Kun sitten hajoaa, Niin pajalle vaan, Ja remonttireiskat raportoivat sitten tehtaalle, Että eipä oikein pelitä. Tehdas tekee tietojen perusteella sen, mitä nyt sitten tekeekin. Simppeliä.
- Köyhät kyykkyyn
Audin rinkuloiden takaa on mukava sihtailla köyhiä ( samoin mesen tähtinokan läpi).
- Bemaristi 530
Tutun kuulosta tarinaa audista. Onneksi itsellä alla BMW
- Pösökin on parempi
Voi luoja miten pas...a "auto" hy hy
- Aika noloa
Eikö provo tuottanut toivottua tulosta, ja siksi vastaat itse omaan viestiin eri nimimerkeillä?
- R8 Päällikkö
Toki toki. Kaltaisiasi saastaisia audihinttareita pyörii joka puolella sinä mukaan lukien ( tänään et saa imeä muuulkkua koska olet ollut tuhma, vain audiA5 aito saa imeä )
- N O
Muttei rikollista.
- Antti Hiuhi
Mahtavasti kerrottu totuus pas..sta
Näin se totuudessa menee... - Minulla on audi a5
Näitä totuuksia pitäisi kertoa ememmän, koska typerys jolla on vain vähän järkeä ostaa audin. Audin joka haisee paskalle jo uutena.
- Audi s u c k s
= minun tarina
- Pettymätön Audimies
En osaa sit sanoa, että ovatko ne sitte jot6ain maanantaikappaleita, koska olen itse omistanut monta Audia, eikä yksikään niistä ole ollut vikapesä.
- Ihansama11
Missä on se auto, missä ei oe vikoja? Kertokaas viisaammat ja isin pikku vesselit saa myös osallistua.
- Never German cars
Mazda. Kahden kappaleen kokemuksella. Ei vian vikaa, riittää kun muistaa tankata ja VAIHTAA öljyt. Öljyä ei koskaan ole tarvinnut lisätä vaihdon välillä. Toisen mittarissa nyt 145.000 ja toisessa 105.000 km.
- ainoastaan nämä
Never German cars kirjoitti:
Mazda. Kahden kappaleen kokemuksella. Ei vian vikaa, riittää kun muistaa tankata ja VAIHTAA öljyt. Öljyä ei koskaan ole tarvinnut lisätä vaihdon välillä. Toisen mittarissa nyt 145.000 ja toisessa 105.000 km.
Jos Saksalaista haluaa harrastaa niin W114, W115, W116 ja W123.
- diplinssi
Tuohon en ota kantaa, oliko tosijuttu vai ei. Siitä vain kertoisin, kuinka tuntuu joka uudessa autossa olevan enemmän vikoja kuin ennen tätä elektroniikkavillitystä. 90-luvun alun autot olivat mielestäni luotettavimpia.
Ikävä sanoa, kun itsekin olen tekniikan parissa vuosikymmeniä puurtanut.
Vertailun vuoksi ottaisin tänään radiosta kuulemani: Elokuvateatterin hoitaja kertoi teatterien siirtyneen digiaikaan. Ennen kävi kerran vuodessa niin pahasti, että elokuvaa ei saatu näytettyä, projektori meni niin rikki, ettei auttanut kuin lähettää katsijat kotiin. Nyt digiaikana niin käy noin 5 kertaa vuodessa.- AudiA5
Kovasti mielipidettäsi ihmettelen. Itselläni ollut useita eri merkkisiä uusia autoja ja ainoastaan yhdessä on ollut merkittästi vikoja. Merkki jääkööt mainitsematta. Omillani ja lähitutuillani on ollut lukuisia Audeja, Volkkareita, Volvoja, Hondaa ja Bemaria, eikä ainakaan näissä merkeissä ole ollut oikeastaan mitään vikoja. Sanoisin, että kaikkien merkkien laatu on hämmästyttävän hyvää huomioiden autojen monimutkaisen nykytekniikan.
- kyllänäin on
elektroniikka ja muu "kehitys" ovat tehneet autoistakin helpommin särkyviä.
- yks lysti
kertokaapas missä muissa, kuin saksalaisissa autoissa on noin paljon moottori,-ja vaihteistovikoja.
- Kokemusta on
BMW:ssä.
- heteropetteri
onneksi ei audi kiinnosta.
- hesu.
vittu.akos sitten kirjoittelet Audi palstalla?
- Tutkijatauno
Onko paske,,paa olemassa kuin audi??? EI ole...
- Audi on Pask..a
Niin tuttua niin tuttua. Miksi näistä yleensä vaietaan?
- A6 hinttari
Olin juuri ostamassa A6 audiskodan. Onneksi näin tämän ja hankin sitten kuitenkin laatuauton. On se audi kyllä todella pas....a tekele-
- Ihansama3
Ei osaa kukaan siis sanoa autoa missä ei olis vikoja. Itellä ollu uusia volkkareita, volvo, honda, toyota, audi ja skoda ja kaikissa ollu enemmän tai vähemmän vikaa. Sähköt, laakerit, turbo yms. Ja onpa sitten homo tai lapsiin sekaantuja tms. Niin ei se siihen autoon vaikuta. Se missä eroja tulee on huollon suhtautuminen takuuaikana vikoihin. Oman kokemuksen mukaan volkkarilla ja volvolla vikoja vähätellään eniten.
- Neljäs Volvo on
menossa eikä yhdessäkään normaalihuoltojen lisäksi ongelmia!
Eikä tarvitse vähätellä. Audi kiinnostaisi mutta noiden karmeiden remonttien perusteella en kyllä uskalla ostaa! - audiman_
Onhan se premium ja luulen että naapurin huntai-kuski on kateellinen.
- no audiman
Tuo näyttää olevan audistien vakiokommentti. Kun audia arvostellaan, Niin se on vain kateellisuutta. Keksisitte jo jotain muuta. Vai eikö polla leikkaa?
- sisäpiiristä
Heh, kun itse vielä pari vuotta sitten olin korjaamopäällikkönä eräässä liikkeessä joka myy mm. Audia, niin voin sanoa että AP:n tarina on kyllä aivan uskottava. Tietenkin suurin osa Audeista toimii täysin moitteetta, mutta sitten mukaan sattuu myös noita "maanantai kappaleita". Myös sen havainnon tein, että noita teknisiä innovaatoita ei juuri viitsitä testata kentällä, vaan se puoli jätetään asiakkaille. Sitten takuuseen parsitaan ja ongelmia korjataan myöhempiin tuotantosarjoihin. Tuli käytyä muutama aika kiivas keskustelu myös taksiherrojen kanssa autojen luotettavuudesta ja mitä se takuu kattaa.
Ongelmia etenkin taksikäytössä aiheutti jakopäät, seisonta jarrut ja juuri tuo multitronikki. Öljyn kulutus oli myös suosittu puheen aihe. - Jfjfjfjfj
Onpa erikoista, että vaan audiin sattuu näitä maanantai versioita. Tosiasia on se, että vag autot samoista aineista tehty, joitakin eroja toki on, mutta samaa jaskaa tai ihan mitä vaan ne on. Audilla huolto kyllä toimii hyvin toisin kn volkkarilla varsinkaan laakkosella.
- öljyä15lvaihtovälill
mihin merkkiin saa uuden auton mukaan litran öljyä????
- sisäpiiristä
Aikanani Audeista tuli myös määrällisesti eniten ns. isoja takuuremontteja. Toki muillakin merkeillä hommat aikaajoin kusee, mutta kun sitä tekniikkaa rupeaa VAG sovittamaan siihen volkkariin, on siitä lastentaudit saatu karsittua pois. Mersukaan ei aivan puhdas tässä asiassa ole. On kentältä kuulunut, että ruiskun ohjausyksiköissä on ilmenny tielle heittäviä vikoja uusissa dieseleissä. Vuosituhannen alun suutin sählinkikin lienee vielä kansalla muistissa.
- Gkkkkd
Skodaan, volkkariin, toyotaan....... Etkö sä saanu?
- sdfrghhhhhjuuuu8
audi laittanu testaa se itse eli tsi moottoreihin sen f kirjaimen että eroaisi perus volkkari romuista
- alatukivarsi
Aloittajalla on kyllä kovin huonoa tuuria. Yleensä Audit kyllä kestää. Kuten eräälläkin Hesarin toimittajalla joka oikein julkisesti kiittää tästä Audin pääjohtaja.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/-/HL20070421SI1AL0336y?context=oikotie - Maanantai!!!
Uskon,harvinainen maanantai kappale,tiptronic tai multitronic sai minut luopumaan audin ostosta.En itse sitä olisi hokannut ystävä joka on automekaanikko suositteli jättämään rauhaan kyseiset automaatit,suhteellisen usein rikkuu ja on kallis.Otin toisen saksalais merkin ja olen ollut tyytyväinen.
- itäaudi
no mitä muuta voi odottaa, siinähän on itäauton tekniikka.tuskin ladakaan paljon parempaan pystyisi kun skoda..?
tai voihan se olla parempikin.- ffffffffffffffffffff
Hyvää huumoria, kiitos että piristit aamuani...
- AlkuperäinenAudiA5
Elä poika höpötä!
Mulla on ollu neljä Ladaa ja kaikissa on laatikot ollu kunnossa eikä öljyä ole vaihtovälillä tarvinu lisätä.
Kyllä Lada on laatuauto Audiin verrattuna. - Kasataanko
ffffffffffffffffffff kirjoitti:
Hyvää huumoria, kiitos että piristit aamuani...
kaikki A6:set maanantaisin ? On tästä " köyhyydestäkin " jotain
iloa kun ei ole näyttämisen ja autolla pätemisen tarvetta niin hyvällä
itsetunnolla varustautuneena voi jo tehdä uudella Avensiksella huoletonta
matkaa. Hinausauto ei ole tullut mieleenkään,kun ei koskaan ole
Toyota tielle jättänyt. Premium yleensäkin rokottaa pankkitiliä
ja feikkipremium on marmoritiskillä rahastusta varten suunniteltu. - gs birotor
Kasataanko kirjoitti:
kaikki A6:set maanantaisin ? On tästä " köyhyydestäkin " jotain
iloa kun ei ole näyttämisen ja autolla pätemisen tarvetta niin hyvällä
itsetunnolla varustautuneena voi jo tehdä uudella Avensiksella huoletonta
matkaa. Hinausauto ei ole tullut mieleenkään,kun ei koskaan ole
Toyota tielle jättänyt. Premium yleensäkin rokottaa pankkitiliä
ja feikkipremium on marmoritiskillä rahastusta varten suunniteltu.Ehkä väärä henkilö vastaamaan, mutta ainakin eilen oli toyota menossa hinurin lavalle, mutta tiedä sitten syytä siihen. Pitkältihän se on tuurista kiinni ja aikalailla on ongelmia ollut myös tojolla uutisten mukaan.
Ps. en omista audia
- liikaa elektoniikkaa
No itse vietän työn puolesta noin 200 000km tien päällä vuodessa ja siinä tulee automaattisesti katottua aina kun auto seisoo tievarressa hätärit päällä, ja kyllä ne melkein järkiään ovat uudempia autoja merkeistä en nyt tarkemmin ala väittelemään mutta paljon euroopalaisia on seassa on. Elikkä vedetäänkö johtopäätös että uusissa autoissa alkaa olemaan jo liian paljon vika herkkää elektoniikkaa varmasti pärjäis vähemmälläkin.
Ps itsekkin omistan suht uuden eurooppalaisen ja kahdesti on auto hinattu verstaalle.- f.ellis
Siis ajelet usein 2000 km vrk:ssa. Työnkuva lienee autolla-ajo. Joskus vain 500 km vrk:ssa Ihmettelen kuinka peräpää kestää, taitaa olla terästä ja pitää olla aainakin hetero. Tuolla kilometrimäärällä, viisi päivää viikossa tekee 750 km. Onneksi olkoot, teräspalli!
- provo haiseee
ihan totta, 200.000 työajoa vuodessa?
Edes takseissa ei tule sellaisia ajomääriä.
Se tekisi luokkaa 1000 kilsaa päivässä
joten voitko lopettaa lapsellisen valehtelun
- eiooyllätys
Lukekaas siitä ja syytelkää vielä aloittajaa provosta! Tässäkin jutussailmenee tämä Audin mainostaman teknisen etumatkan salaisuus . Ja minkälaista palvelua tämän kohtalon kokeneet ovat saaneet! Kalliita remontteja, joihin isompipalkkaisempikin joutuu venymään.
Korkeapainepumppu sälöksi ja vajaan kymppitonnin vahingot. Valmistaja tai maahantuoja ei ota vastuuta vaan syyttää asiakasta.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11167.0 - Heh heh...
Huomaa hyvin että yksi ja sama tyyppi kirjoittelee näitä provoja tänne ja sitten vastailee itse niihin. Taitaa raukalla olla hieman tylsä elämä.
- heil joku......
Vakio Vastaus: Köyhät ne vaan provoilee........
- Audi on hanurista
Niin tuttu niin tuttua. Ja aina löytyy hölmöjö jotka sekaantuu näihin rakkineisiin
- Yutran
Muuten sinällään (a)siallinen tarina, mutta maksoiko Audi tosiaan 8000€ Multitronic rempan käytettyyn Audiisi?
Tämä tekee tarinastasi ilmeisen provoilun.- Hoitava lääkäri
Ja taas yksi sairas audiuskovainen täällä itkee.... voi voi.
- DKW mies
Ihan tuttua dkw laatua
- avensisSol
Oman elämän/elämisen mukanaan tuoma katkeruus ja siihen liittyen kateellisuus toisten menestyessä niin opiskeluissa, ammateissa, taloudellisesti jne saa
liikkeelle uskomattomia tarinoita kuten tämänkin elämäänsä tyytymättömän
luuserin, jolla ei ole varaa eikä mahdollista hankkia omaa uutta Audia.
-Jokainen on oman onnensa seppä ja kun peiliin kurkistaa niin sieltä se menestyjä tai
sitten luuseri katselee....
- - Hiudi Antti
Itse en tunne yhtään heteroa audikuskia.
- Exkaverisi
No on sulla paljon homokavereita. Mitähän se kertoo susta? Tule vaan rohkeasti kaapista niin ei tarvii saippuaa tarkoituksella pudotella yhteisissä saunailloissa.
- Ex audiskodisti
Vastaavia tarinoita kuulee päivittäin näistä vi..tun romuista
- Nauraja hehehee
Laatupeli....
- teknistä etumatkaa
itselläni on ollut 3 Audi, 2kpl A4 ja 1kpl A6.
Ei mitään ongelmia missään, ei erityisiä korjauksia
muutakuin normi määräaikaishuollot.
Kertaakaan ei ole tielle jättänyt, eikä seissyt ylimäärisiä huollossa. - Audimyyjät palanneet
palstalle?
Ei taida myynti lisääntyä vaikkak kuinka tänne kirjoittelee, ei varsinkaan pakkasten aaikana!? - zoozooA4
ajakaa bussilla, niin ei mene auto korjaamolle ja ette ole minun tiellä. kaikki autot ihan yhtä paskoja niistä kaikista merkeistä aina jotkut hinataan korjaamolle. kysyn miksi autotehtaan kannattaisi tehtä tosi kestäviä autoja???? eihän niitä varaosia menisi ollenkaan, mutta jos se hajoaa takuu aikana niin se se on tosi paska!!!!!
- audisti A5 oikea
Mutta seksu...nen suuntaus tekee audistin. Vain poika kelpaa pojalle niihin hommiin. Tätähän me audiskodistit ei kyseenalaisteta. Jos kyseisen asian kyseinalaitaa ei ole todellinen audiskodista. Vai mitä mieltä A5aito vai mikä pellenimimerkki nyt nyt olitkin?
- Audi on pas..ka
On se kyllä surkea tekele.
- Saman kokenut
Jättikö pakkasella tielle kaiken muun kivan lisäksi???
- aumebe
Audii mersuu bemarii!!!!!!! Parhaimmat puolivalmisteet päällä maan!!!!
- parempiakin on...
Ja myös HD merkkinen M-pyörä, Ja kaikkein kalleimmat sellaiset!!
- Muita merkkejä!!
Ainakin itse en voisi kuvitella hankkivani mitään VAG:n tuotteita!
- gs birotor
Miksi et? Ei noita ongelmia ole ollenkaan niin paljon kuin täällä annetaan ymmärtää ja suuressa konsernissa on valinnan varaa.
Eli et myöskään hankkisis Ducatia saati porschea ym...
- En minäkään
todellakaan meinaa ottaa moista riskiä!
- Rahaa paloi
Itse ostin 2010 3 vuotta vanhan a6:sen, saman kuin ketjun aloittajalla. Itse ajoin noin puoli vuotta, kun kytkinvika vei auton tehot. Auto muka korjattiin Audi centerissä ja lähdin huollon pihalta sama vika toistui 100 metrin jälkeen. Sen jälkeen autoa tutkittiin monta päivää, ennenkin vika löytyi. Maksoi 2500 euroa. 3 vuoden aikana oli useita vikoja jotka maksoivat paljon. Öljyä piti lisätä vajaan 2 kk välein. Aiemmin en ollut autoihin joutunut lisäämään kertaakaan öljyä. Kiitän luojaa, että 3,5 vuoden jälkeen pääsin tuosta rahareiästä eroon. Itselleni oli järkytys, kuinka huono laadultaan auto a6 oli. Ja tämä ei ole provo.
- 18+11
Kuinkahan pirkuleen huono toi numeroo pienempi on kuin 6 on nuin heikko. (A5)
Onneksi vitosessa on Skodan moottori joka on luotettavampi ja A3 on Vosun moottori.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh791954Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971683- 1481260
- 59698
- 225697
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6656- 56600
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako195563- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472