räksyttävä koira

räksyttäjä-

minulla on kookas ajokoira ja se on sisällä rauhallinen eikä räksytä yhtään.. mutta kun pääsemme ulos niin se räksyttää jokaikisen koiran! koirani on 3v. onko enää mahdollista opettaa koira olla haukkumatta muita koiria? ja miten voin opettaa?

4

316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkk:n ommaaja

      Onko koira ollut teillä aivan pennusta asti?
      Oma karjalankarhukoirani tuli meille kolmivuotiaana ja räksytti myös jokaisen koiran. Aloimme tutustuttaa koiraamme ohikulkeviin koiriin, jolloin räksyttäminen vähentyi. Jatkoimme samaa rataa, eikä koiramme enää räksytä.

    • Jämytären

      Sama juttu omalla jämyllä aikanaan kun tuli kodinvaihtajana. Murina tuntui hihnan toisessa päässä mutta loppui kun emäntä alkoi oudommin ääntelemään, välillä namipussin rapisutusta ja toisinaan ääääh, huulten päristelyä. Tehosi muutaman kerran jälkeen jo. Koiraa alkoi ihmetyttää mikä tuolle tuli :D

      Myös jalkojen tömistely maahan auttaa jos alkaa vetämään ja valmistautumaan riehumiseen. Kannattaa kotioloissa vaikka namipalojen kanssa harjoitella perus istu, maahan, seuraa.. Ei heti varmasti näitä osaa mutta ajan kanssa oppii jopa metsäviettinen. Saa paremmilla mielin sitten metsässä olla irti kun tulee vihellyksestä takaisin eikä ''kuuroudu''

      Suosittelen täältäkin lukemaan mielenkiintoista asiaa mm. hihnakäytöksestä
      http://www.koirakoulukompassi.com/hihnapulma.html
      http://www.koirakoulukompassi.com/aggressiot.html
      http://www.koirakoulukompassi.com/koirankouluttaminen.html

    • aloittaja-

      koira on ollut meillä mennusta asti. pentuna sitä on yritetty opettaa kävelemään sievästi mutta koira sattuu olemaan aika itsepäinen :/ koira on asunut melkein vuoden toisella omistajalla mutta palasi takaisin meille kesällä. mutta ei se vissiin auta ku pitää oma pää kylmänä ja alkaa kouluttaan :) mutta se tässä vielä on kun koira on nirso eikä syö makupaloja niin niistä ei ole mitään apua.. mutta pitää yrittää keksiä jotain korviketta

    • Nyt meni hermot

      Kysynpä nyt tässä samassa ketjussa eräästä pystykorvasta. Se on vielä aika nuori, alle vuoden. Se on ulkotarhassa ja haukkua räksyttää koko ajan. Tarhassa on toinen koira myös joka on rauhallinen eikä hauku joka lintua vaan kyllä joskus ohikulkijoita. Jokaista lentävää lintua se pystykorva räksyttää, niitä kun lentelee aika paljon tuossa pihassa noita talitinttejä. Kaikki liikkuva ihmisestä oravaan se haukkuu. Ja sillä on vielä sellainen kimeä kilkuttava ääni. Se ei vielä ole ollut hirvimetsällä kun se oli viime syksynä pentu. Se ei siis kai vielä tiedä mitä sen oikeasti kuuluisi haukkua vai onko nyt jokin mennyt pieleen sen kasvatuksessa? Mies kun tulee töistä niin alkaa armoton riehuminen kun tietää että saa ruokaa heti. Minulla meinaa mennä hermot, ei viitsisi edes mennä ulos kun yks vaan räkyttää. Ja jos vilahdan vaan ikkunassa niin jo vain räkyttää. Pidän koirista yleensä ja kaikista eläimistä mutta tätä kohtaan on alkanut tulla inho, siksi sanon että se räksyttää eikä hauku. En asu siellä mutta olen paljon kun on kyse miesystävästäni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe