Minun elämänkertani

kiitos jos luet ;))

Jos sinua ei kiinnosta elämänkertani, niin ei tarvitse lukea tätä. Joten älkää tulko tänne itkee sitä, että että teitä ei kiinnosta.

No, aloitetaampa siitä, että synnyin vuonna 2001 Jorvissa. Olin perheen kolmas lapsi. Olen siis tyttö, ja minulla oli silloin kaksi velipuolta. Molemmat olivat minua vanhempia. Olin aika hankala lapsi. Sitten kun olin 1,5 vuotta vanha, niin syntyi pikkuveljeni. Olen perheeni ainoa tyttö, minulla ei ole yhtäkään siskoa.

No, kasvoin sitten poikamaiseksi, koska olin aina veljieni kanssa. Leikin poikien leikkejä enkä ollut yhtään tyttömäinen. Vietin aikaa paljon pikkuveljeni kanssa, ja meillä oli tosi hauskaa. Menin sitten päiväkotiin ja sain kavereita, kaikki olivat poikia. En halunnut pikkuveljeäni mukaan leikkeihin, joten hän sai omat kaverinsa ja minä omani. Silti aina kotona leikimme yhdessä. Isäni aina huusi minulle ja pikkuveljelleni jos melusimme väähääkään, samoin äiti. Isä nukkui päivällä, ja kun yritin leikkiä, niin isä huusi, että minun pitäisi olla hiljaa. Kirosanojen kera tietenkin huusi. Että silleen. Mutta muuten asiat taisivat olla kunnossa, tosin meillä ei ollut rahaa. Olimme todella köyhiä.

No, menin sitten ykköselle. Kaikki ystäväni menivät toiseen kouluun, ja olin tässä uudessa koulussa aivan yksin. Kukaan tyttö ei halunnut minun seuraani, koska olin liian poikamainen, ja pojat eivät halunneet olla kenekään tytön kanssa. Minua kiusattiin. Olin varmaan about puoli vuotta yksin, mutta sitten sain todella hyvän ystävän :) Olin aina hänen kanssaan. Aina, ihan aina koulun jälkeen teimme kaikkea hauskaa ja leikimme. Pystyin kertomaan hänelle kaikki salaisuuteni. Hän oli minulle tärkeä, mutta hän käytti minua usein hyväkseen, määräsi minua ja luuli olevansa viisaampi ja parempi ihminen kuin minä. Alistuin aina hänen tahtoonsa, ikävä kyllä, ja tein kaiken mitä hän sanoi enkä uskaltanut väittää vastaan.

Kakkosella alkoi mennä alamäkeen pahasti. Aluksi meni hyvin, mutta sitten yhtenä päivänä tämä koko paska alkoi. Isä oli töissä sinä päivänä, mutta äiti oli kotona. Äiti oli hyvin iloinen, ja aluksi kuvittelin, että se oli aivan normaalia. Mutta se alkoi olemaan todella pelottavaa, ja soitin isälle. Isä ei vastannut. Soitin moneen kertaan, mutta kukaan ei vastannut. Yritin kolmen veljeni kanssa saada äidin normalisoitumaan, ja se onnistui. isä tuli kotiin ja tuli luokseni kysymään, että oliko kaikki hyvin kun olin yrittänyt soittaa niin monta kertaa. Valehtelin, että kaikki oli ihan hyvin, koska äiti ei enää ollut outo. Isä sitten uskoi sen ja jatkoimme aivan normaalisti. Viikkoa myöhemmin kummallinen käytös kuitenkin jatkui, ja isä soitti ambulanssin. Äiti joutui sairaalaan pariksi kuukaudeksi, ja menimme tapaamaan häntä ainakin kerran viikossa. Joskus äiti pääsi kotiinkin. Muistan elävästi sen, kun menin äidin luokse sairaalaan ensimmäisen kerran. Olin huolissani ja kyselin äidiltä, että onko kaikki hyvin. Äiti kertoi, että kaikki oli aivan hyvin. Äidin piti silti jäädä sairaalaan vielä kuukausiksi. Kun tulin sairaalasta kotiin, menin äidin ja isän sängyn alle itkemään. Minulle tuli heti käynninkin jälkeen niin ikävä. Äidillä oli kaksisuuntainen mielialahäiriö, ja siihen täytyi syödä lääkkeitä, ettei mennyt taas sekaisin. Sen kaiken lisäksi minua kiusattiin.

15

555

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos jos luet ;))

      Kolmosella kävi kuitenkin ilmi, että äidille oli annettu vääränlaisia lääkkeitä. Lääkkeet olivat aiheuttaneet äidille niin pahan masennuksen, että hän yritti itsemurhaa. Se saatiin kuitenkin estettyä ajoissa, mutta pelkään vieläkin todella paljon että äiti yrittää itsemurhaa. En voi elää ilman äitiä, olen aina rakastanut äitiä paljon enemmän kuin isää. Mutta äiti sai oikeanlaisia lääkkeitä, eikä ole itssemurhaa sen kummemmin ajateltu. Tämä kaikki tapahtui niin äkkiä, että muutin oitis paljon ujommaksi, ja ehkä myös viisaammaksi. Aloin ymmärtämään tätä "oikeaa" elämää ja tuskaa. Muut eivät vieläkään ymmärtänyt tätä oikeaa elämää ja elivät ihan rauhassa ilman mitään oikeita murheita.
      Meille tuli myös kolmannella uusi opettaja, jolle halusin puhua ongelmistani. Opettaja aina kehui minua, ja se olit odella itsetuntoa kohottavaa. Silloin minulla oli todella huono itsetunto, ja puhuin myös psykologille. Olin opettajan lellikki, mutta hän ei sitä näyttänyt sitä muille vaan kohteli kaikkia luokassa tasa-arvoisesti. Minua aina sitten, kun siihen tuli mahdollisuus. Minä en tykännyt olla lellikki, mutta minusta oli ihan kiva, että joku edes kehui minua (kukaan ei kehunut minua tai tukenut ulkonäkö-paineissa tai äiti-asiassa, ei kukaan paitsi tuo opettaja). Loppuvuosi minua vieläkin kiusattiin, aivan niinkuin edellisinäkin vuosina. Muuten meni ihan hyvin, mutta itsetunto oli tosiaankin alhaalla. Edes ystäväni eivät tukeneet minua. Me muutimme, mutta sain jäädä vanhaan kouluuni onneksi. En halunnut luopua vanhasta koulusta surkeista ystävistäni ja kiusaamisesta huolimatta. En vain kyennyt. Minulle tuli myös akne, joka aiheutti lisää kiusaamista ja tunsin itseni todella rumaksi. Murrosikäni alkoi myös, ja olin ainoa jolla se oli alkanut. Tunsin itsnei myös ihan oudoksi ja tyhmäksi, ja häpesin itseäni yli kaiken.

      Nelosella kuitenkin kyseinen opettaja kuoli syyslomalla. Kukaan ei enää tukenut minua, ja olin aivan yksin ongelmieni kanssa. Psykologini ei ollut hyvä, joten siitä ei ollut hyötyä. Kukaan perheestäni ei osannut lohduttaa minua, eikä ystäväni osanneet varsinkaan. Olin yksin taas.
      Kesken lukukautta meille tuli uusi oppilas, josta kaikki pitivät. Minäkin yritin parhaani mukaan tutustua häneen ja olla kiltti. Mutta kyseinen tyttö syrji minua eikä selvästikkään pitänyt minusta. Hän varasti kaikki ystäväni, ja jouduin olemaan välkällä usein yksin. En voinut uskoa sitä, että jopa paras ystäväni hylkäsi minut tuon uuden oppilaan takia. Siinä meni luottamus kaikkiin ystäviini. Lopulta tulin siihen tulokseen, että minun pitäisi vaihtaa lähikouluun. Kerroin siitä ystävilleni, mutta he eivät edes harmistunut siitä. Muistan vieläkin, mitä paras ystäväni, johon todella luotin, sanoi. Se loukkasi minua. "Niin sun kannattaa, se on vaan parempi meille molemmille". Vannoin sinä päivänä, etten enää ikinä luota vääriin ihmisiin. Ongelmana on vain sinisilmäisyyteni.

      Niin, koko kesän olin ihan yksin. Minulla ei ollut ketään. Se kävi pidemmän päälle raskaaksi, mutta kesän jälkeen aloin viihtymään yksin ja minulla oli aikaa tutustua itseeni. En vain ymmärtänyt nauttia yksinolosta. Aloitin myös harrastamaan näytelmäkerhoa. Kun koulut alkoivat, olin aivan hermona. Olin kuolla jännityksestä. Ekana päivänä pojat olivat minun kanssani, ja en uskonut sen olevan totta. Vanhassa koulussa kaikki pojat kiusasivat aina minua, mutta täällä kaikki olivat minulle kilttejä, ja jotkut jopa ihastuvat minuun. Meidän luokkalaiset tytöt eivät halunneet olla minun kanssa, mutta rinnakkaisluokkalaiset halusivat ja olin aina heidän kanssaan. Nyt myöhemmin meidänkin luokkalaiset tytöt ovat minun ystäviäni. Näytelmäkerhossakin kaikki ovat ystäviäni. Pojat eivät vihaa minua ainakaan niin paljoa, mutta kyllä jotkut haukkuvat seläntakana. Jotkut pojat ovat jopa kehuneet minua, myös ystäväni kehuvat minua. Nyt minulla on peräti 25 kaveria, ja kyllä minä niihin vanhoihin kavereihen pidän yhteyttä. He pyysivät anteeksi. Jopa se uusi oppilas pyysi anteeksi ja olemme väleissä. Pääsin kaiken lisäksi erouteen ujoudestanikin.

      • Kiitos jos luet ;))

        Minua on siis kiusattu 4 vuotta, äitini sairastui ja yritti itsemurhaa, minua ollaan syrjitty ja en ole niin kaunis kuin muut, minulla on ollut akne ja on kyllä vieläkin. Kaikki nämä vuodet ovat tuntuneet raskailta, raskaammilta miltä ne kuulostavat.

        Silti olen vielä täällä. Kaaduttuani olen noussut seisomaan, yhä vahvempana kuin koskaan. Kaikkien näiden vuosien aikana olen kehyttynyt huimasti
        henkisesti. Voin tuntea itseni fiksuksi ja ehkä jopa kauniiksikin. Olen kestänyt kaikki vastoinkäymiset, ja olen ylpeä etten ole sortunut itsemurhaan.
        Eikä ole äitikään sen jälkeen. Elämäni parani helvetistä normaaliin. Ehkä tämä vielä tulevaisuudeessa muuttuu taivaaksi.
        Ja mikä tärkeintä, voin olla ylpeä edes jostakin asiasta. Nimittäin siitä, että olen onnistunut parantamaan elämääni. Ja onnistuinkin siinä. Olen kestänyt tämän. Olen antanut kaikille anteeksi, jopa itselleni. Olen valmis tulevaisuuden haasteille. Pettymyksille, haasteille ja onnellisuudentunteeseen. Ja lupaan itselleni, etten vajoa alas niinkuin aijemminkin. Koska, sisimmissään, kaikki on vielä hyvin :)

        Kiitos kaikille lukijoille ja kommentoijille


    • Octava

      Valtavan hieno tarina ja todella upeasti kirjoitettu. Tämä teksti antaa elämänuskoa monelle omien juttujensa kanssa rämpiville ikään katsomatta. 11-vuotiaana tällä tasolla oleminen antaa varmasti hyvää pohjaa kestää tulevat myrskyt. Omat kolhutkin näkee jotenkin eri näkökulmasta, eli kiitos siitä.

      • Aloittaja11

        Kiitos palautteesta! :) Ja on kiva, että näet nyt vastoinkäymisesi eri näkökulmasta. Tuosta mun tekstistä oli sittenkin jotain hyötyä :D

        Joo, ei mun elämä vielä upeasti mene, tänään oli ihan p*ska päivä, ja sen lisäksi opettaja haukku lapselliseks jne. Mut ei kenenkään elämä ole täydellistä ;)
        Kyllä tästä vielä noustaan ylös, kunhan vaan saan aikaa käsitellä näitä vaivaavia asioita. Nouskaahan tekin ylös, mikäli olette kaatuneet matkallanne ;)


    • dfg

      Hienosti kirjoitettu.

    • en hullu

      lapsia ei saa päästää osastolle.oma poika kävi äitinsä kanssa osastolla ja skidi oli 7 v.näin pelon,kauhun ym.mitä jo noin vanha lapsi ymmärtää.virhe.siellä muut "hullut"pyörii ja lapsi tsiikaa! varmaan jos osais 7 v.että,mitä vittua!

    • titityy4

      Onnea jatkoon:)

      • aloittaja11

        Kiitos!:)


      • lumimarjaana
        aloittaja11 kirjoitti:

        Kiitos!:)

        Tsemppiä sinulle!. Minuakin kiusattiin koulussa ja vieläpä omat serkkupojat pahiten. yksi opettaja. Serkut saivat sitten muitakin kiusaamiseen mukaan. En antanut periksi. Olen pärjännyt kutakuinkin hyvin, olen ollut työelämässä 42 vuotta. Olen aina yrittänyt tehdä työssäkin parhaani mukaan ja se on huomattu. Koulua ei ollut varaa aikoinaan käydä vaikka olisin halunnutkin mutta onneksi pääsin töihin alalle josta tykkään. Anna kiusaajillesi anteeksi niin asiat eivät jää "kuluttamaan" sinua vaan olet entistä vahvempi, olet hieno tyyppi !


      • Aloittaja11
        lumimarjaana kirjoitti:

        Tsemppiä sinulle!. Minuakin kiusattiin koulussa ja vieläpä omat serkkupojat pahiten. yksi opettaja. Serkut saivat sitten muitakin kiusaamiseen mukaan. En antanut periksi. Olen pärjännyt kutakuinkin hyvin, olen ollut työelämässä 42 vuotta. Olen aina yrittänyt tehdä työssäkin parhaani mukaan ja se on huomattu. Koulua ei ollut varaa aikoinaan käydä vaikka olisin halunnutkin mutta onneksi pääsin töihin alalle josta tykkään. Anna kiusaajillesi anteeksi niin asiat eivät jää "kuluttamaan" sinua vaan olet entistä vahvempi, olet hieno tyyppi !

        Kiitos!


    • Kaunisuusielama

      Hieno kirjoitus! Muista vielä että olet arvokas ihminen. Pidä myös puolesi, jos tunnet että sinua kohdellaan väärin. Huomaan myös sen että olet ikäisiäsi paljon kypsempi ja ymmärät jo että maailma ei ole pelkkää "ruusuilla tanssimista". Pidä huoli itsestäsi :)!

    • janskuuuuuu

      Hei! Oli mukava lukea tarinasi ja aloin melkein itkemään. Oma äitini on syöny syntymästäni asti eli 14 vuotta vääriä masennus lääkkeitä ja viimekesänä hänellä todettiin kaksisuuntainen mielialahäiriö. Hänellä on myös alkoholi kanssa ollut ongelmia niin kauan kuin muistan. Olet todella taitava kirjoittaja ja koita pärjäillä :)

      • -FinnishGirl-

        hienosti kirjoitat ikääsi nähden! tsemppiä elämään! :))


    • ppm2

      Terve,
      olen pelannut hienoa manageripeliä ja todella pidän siitä. Johdat omaa joukkuettasi ja pelaat muita ihmisiä vastaan ympäri maailman. Liity mukaan, et tule katumaan!
      Rekisteröidy tämän linkin kautta: http://www.powerplaymanager.com/r384368/

    • Alottaja111

      Kiitos teille! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5178
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1512
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1353
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      958
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      63
      728
    Aihe