USKONTO ESITTÄÄ:
KASTEEN HAUTA
Vesikaste on kuva siitä, mitä on jo aiemmin ihmisen sydämessä tapahtunut.
Kun upotetaan veteen vanha elämä jää taakse, kun noustaan vedestä pyhitys elämä alkaa.
KASTEEN ARMO
Vesikaste poistaa synnit, synnyttää uskon ja antaa pelastuksen, jonka jälkeen meidät puetaan Kristuksen puhtauteen.
THE END
GOOD BYE!
Kun otamme sanan vastaan tulemme uskoon, silloin Jeesus kastaa meidät Pyhällä Hengellä. Olemme pelastettuja, syntisyytemme tunnustaneena saamme synnit anteeksi.
1Joh.1:9 ”Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.”
Pyhän Hengen kasteessa meidät upotetaan Kristuksen ruumiiseen, jossa tulemme osalliseksi Hänen kuolemaan ja kuolleista nousemiseen, koska olemme Hänessä. Silloin olemme pukeneet Kristuksen yllemme ja jolloin meidän tulee vaeltaman Pyhän Hengen mukaan.
Room.6:3-5 ”Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut (upotetut) Kristukseen Jeesukseen, olemme Hänen kuolemaansa kastetut (upotetut). Niin olemme siis yhdessä Hänen kanssaan haudatut kasteen (upotuksen) kautta kuolemaan, että niin kuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman. Jos kerran yhtäläinen kuolema on liittänyt meidät yhteen hänen kanssaan, me myös nousemme kuolleista niin kuin hän.”
Gal. 3:27-28 ”Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut (upotetut), olette Kristuksen päällenne pukeneet. Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.”
Uskon askel on se että jätämme pois kaiken vanhan, johon kuuluu uhraus, vesikasteet/-puhdistautumiset ja verenvuodatus yms, sillä Jeesus on kaiken sovittanut. ( Hepr.9:1-28 )
Luuk 11:46 ”Mutta hän sanoi: "Voi teitäkin, te lainoppineet, kun te sälytätte ihmisten päälle vaikeasti kannettavia taakkoja ettekä itse sormellannekaan koske niihin taakkoihin!”
Room. 7:6 ”Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi laista. Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain kirjaimen orjina. ”
Vesikaste kuuluu ulkonaisiin menoihin. Juutalaiset halusivat vielä noudattaa mooseksen lakia, ollen kuitenkin pelastettuja Jeesuksessa, vaikka pakanoilta vaadittiin karttamaan vain verta ja haureutta.
Ap. 21:25 ”Uskoon tulleiden pakanoiden asian me jo olemme ratkaisseet. Me olemme kirjeitse ilmoittaneet heille, että heidän tulee karttaa epäjumalille uhrattua lihaa, samoin verta ja myös lihaa, josta ei ole verta laskettu, sekä haureutta."
Ap.15:10 ”Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?”
Joh. 5:3 ”Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;”
Joh. 13:34 ”Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut että tekin niin rakastatte toisianne.”
Meitä ei enää velvoiteta noudattamaan perinnäissääntöjä ja noudattaa erilaisia tapoja. Jeesus on vapauttanut meidät vapauteen. Enää meidän ei tarvitse kantaa lain raskasta taakkaa, vaan meidän tulee kulkea Rakkauden Hengessä eikä lain kirjaimen mukaan.
Kol. 2:8 ”Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.”
Vesikaste, mikä vitsaus kristityille. Vastustajan juoni, joka on saanut seurakunnan hajaannukseen. Mikään muu asia ei ole saanut niin paljon tuhoa aikaan Krituksen ruumiissa, kuin vesikaste. Tuo turha ihmisen teko.
Rukoilkaamme siis, että se todellinen vesi, joka Pyhässä Hengessä on todellinen kaste, saisi meitä pestä ja puhdistaa.
Joh. 7:38 ”Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
Joh. 7:39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu.”
1Kor 12:12 ”Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
1Kor 12:13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.”
Vesikaste kuuluu ulkonaisiin menoihin
16
114
Vastaukset
- mathetes
IsoP, lle!
Kirjoitit:
>>Vesikaste, mikä vitsaus kristityille. Vastustajan juoni, joka on saanut seurakunnan hajaannukseen. Mikään muu asia ei ole saanut niin paljon tuhoa aikaan Krituksen ruumiissa, kuin vesikaste. Tuo turha ihmisen teko.- IsoP
mathetes:
- IsoP
IsoP kirjoitti:
mathetes:
mathetes:
Apt 8:12-16
12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
14 Mutta kun apostolit, jotka olivat Jerusalemissa, kuulivat, että Samaria oli ottanut vastaan Jumalan sanan, lähettivät he heidän tykönsä Pietarin ja Johanneksen.
15 Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen;
16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.
Sanot: kun tullaan uskoon saadaan Pyhä Henki, jonka jälkeen mennään kasteelle. Edellisessä kohtaa järjestys on päinvastainen. Missä on menty vikaan? - mathetes
IsoP kirjoitti:
mathetes:
12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
14 Mutta kun apostolit, jotka olivat Jerusalemissa, kuulivat, että Samaria oli ottanut vastaan Jumalan sanan, lähettivät he heidän tykönsä Pietarin ja Johanneksen.
15 Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen;
16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.
Sanot: kun tullaan uskoon saadaan Pyhä Henki, jonka jälkeen mennään kasteelle. Edellisessä kohtaa järjestys on päinvastainen. Missä on menty vikaan?Kuulkes - IsoP!
Sinulla lienee huono luetun ymmärtäminen???
Ne jotka uskoivat, Filippuksen julistaman Jumalan evankeliumin Kristuksesta, niin juuri heidät kastettiin! Ei tuo pitäisi olla vaikea ymmärtää, vai kuinka, vai onko se vaikeeta??? Suomassa on vallalla uskonnon vapaus ja sinähän saat toki uskotella itsellesi aivan vapaasti ihan mitä itse lystäät, minun uskoani se ei mitenkään horjuta! :)
Lueppas tuo uudestaan ja ymmärrä lukemasi!
>>Apt 8:12
"Mutta kun he nyt - USKOIVAT - Filippusta, joka julisti -
EVANKELIUMIA JUMALAN VALTAKUNNASTA
JA JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMESTÄ, -
-niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset"!>Sanot: kun tullaan uskoon saadaan Pyhä Henki, jonka jälkeen mennään kasteelle. Edellisessä kohtaa järjestys on päinvastainen. Missä on menty vikaan? mathetes kirjoitti:
Kuulkes - IsoP!
Ne jotka uskoivat, Filippuksen julistaman Jumalan evankeliumin Kristuksesta, niin juuri heidät kastettiin! Ei tuo pitäisi olla vaikea ymmärtää, vai kuinka, vai onko se vaikeeta??? Suomassa on vallalla uskonnon vapaus ja sinähän saat toki uskotella itsellesi aivan vapaasti ihan mitä itse lystäät, minun uskoani se ei mitenkään horjuta! :)
-niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset"!>Sanot: kun tullaan uskoon saadaan Pyhä Henki, jonka jälkeen mennään kasteelle. Edellisessä kohtaa järjestys on päinvastainen. Missä on menty vikaan?Hei Mathetes !
Tuo Hengen täyteys oppi, se kai kuuluu hellareille ja vapaakirkon oppeihin ?
Mutta perustuuko se Sanan opetukseen ?
Sitä olisi sinun hyvä tutkia, ja samalla miettiä sitä että milloin ja minkä kautta uskova syntyy ylhäältä eli mitä se vaatii ihan käytännössä ?
3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
Tuo jae 3 on käännetty huonosti ja epäselvästi tässä käännöksessä sen sijaan Novumissa(suora käännös alkuper kirjoit sana sanalta) siinä ei ole uudesti sanaa vaan se menee siis näin yksinkertaisesti:
3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
Näin ollen ilman Pyhän Hengen sinettiä, eli Pyhän Hengen Hengen saamista ei ole vielä uudestisynnytty !
Entä, mitkä olivat uuden liiton lupaus sanat ?
Jer. 31:33
Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
Jer. 31:34
Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.
Siis tuo vaatii sen, että Henki on uskovassa ja siis opettaa kaiken, kuten Sana
opettaa selvästi:
Joh. 14:26
Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Siis olet sen opin oppinut ja omaksunut muilta, mutta oletko koskaan kunnolla koetellut sitä täyteys oppia Sanalla ja sen kautta, sillä tähän kaste keskusteluun
Paavalin mukaan kuuluu ihan Kristuksen opin alkeiden ymmärtäminen oikein.
Eli selityksesi Mathetes ontuu pahasti, sillä ilman Henkeä meissä ei toteudu:
Ef. 1:13
Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.
Tämä on ihan selvä opetus, vai eikö ole Mathetes ?
Mutta mihin siis perustuu tuo täyteys oppi, sen haluaisin kyllä kuulla, sillä itse en sitä ja sen perusteita ole kuullut ja oppinut, joten voitko valaista.
Minulla on kyllä siihenkin jo omat Sanan paikat, joiden perusteella arvelen
sen olevan ihmisten tuotosta, ei siis Herran Hengen opetuksen, ikävä kyllä.
Jos sopii niin laitan tämän viestin myös tuonne viimeiseski, sillä tänne väliin on hankalaa kirjoittaa !
Kunnioittaen: vr62
PS. Mathetes, pyydän että kesksutellaan vain nyt asioista Sanan kautta, sopiiko tämä sinulle ?- IsoP
mathetes kirjoitti:
Kuulkes - IsoP!
-niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset"!>Sanot: kun tullaan uskoon saadaan Pyhä Henki, jonka jälkeen mennään kasteelle. Edellisessä kohtaa järjestys on päinvastainen. Missä on menty vikaan?mathetes:
Nyt oivalsin, kun Jeesus opetti minua
, kiitos siunauksesta. Tässä tulos:
12: Uskoivat Filippusta ja kaste
14: Pietari ja Johannes tulee
15: jotta he saisivat Pyhän Hengen
16: koska sitä ei ollut vielä kenessäkään. Heidät oli vain kastettu vedellä.
Eikö kohdassa 12 pitäisi saada PH, eikä vasta kohdassa 15. Kohta 16 sanoo ettei sitä ollut todellakaan kenessäkään. Kohta 12 he "uskoivat" mutta eivät vielä tulleet "uskoon", mutta kohdassa 15 paukahtivat uskoon ja saivat uskon varmuuden sisäänsä. Vesikasteenkin jälkeenkin voi tulla uskoon ja silloin muistin Jeesuksen sanat:"Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä."
Puhut ilmeisesti "täyteydestä" kohtien 15 ja 16 kohdalla, mutta silloin olisi myös kerrottu kielillä puhumisesta. Eikä se muutenkaan sovi juoneen.
- ..,,.,,,.,.,,..,
Jeesus oli täynnä armoa ja totuutta. Ihan turha katsella laki henkisesti raamatun sanaa. Ei kannata sanoa lakihenkisesti että minä teen juuri näin kun tässä sanotaan. Siellä sanotaan että kukaan ei tiedä niinkuin tietää tulisi eikä pysty tekemään niin kuin siellä käsketään. Ei kannata ihmiselle sanoa että sinun pitää ja pitää ja pitää tehdä . Selventääkseni pistän tähän viktio esimerkin. Jos Jeesusta vastaan tulisi äiti lapsensa kanssa ja heitä ei olisi kastettu mitenkään koskaan ja tällä äidillä olisi hätä. Siellä seudulla ei olisi vettä pisaraakaan missään, niin mitä Jeesus tekisi, ei ainakaan rupeaisi perinnäissääntöjen mukaisesti lukemaan lakia tälle äidille että sinun pitää pitää. Jeesus armahtaisi tätä äitiä ja ottaisi sormellaan sylkeänsä ja koskettaisi kumpaakin otsaan ja sanoisi että rauha sinulle, mene rauhassa. Luulen että tämä kaste olisi Jumalan edessä pätevämpi kuin semmoinen kaste joka justiinsa näin pitää tehdä.
Varokaa" kärkkäitä käsiä" . Kärkkäät kädet ei muista varoitusta että "älä ole kärkäs panemaan käsiäsi kenenkäänpäälle". - ..,.,,.,,.,,.,
Sinä et ole varmaan koskaan tullut uskoon joten on aivan turha keskustella kanssasi. Et voi ymmärtää mitään . Sanassa sanotaan että lainteoista syntynyt ei voi ymmärtää hengestä syntynyttä kait se sitten on totta. Sinä kyllä et ole syntynyt mistään hengestä luulen niin. Olenko oikeassa.
Ilman pyhäähenkeä ei voi ymmärtää , ja se näkyy olevan totta. - IsoP
2Kor.3:12-18
12 Koska meillä siis on tämmöinen toivo, niin me olemme aivan rohkeat,
13 emmekä tee niinkuin Mooses, joka pani peitteen kasvoillensa, etteivät Israelin lapset näkisi sen loppua, mikä on katoavaista.
14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.
Vieläkö meillä on lain peite silmillä? On tarpeetonta olla sidottu lain kirjaimeen ja tekoihin. Kun kastamme vedellä, lisäämmekö me jotain siihen mitä Jumala on tehnyt: antanut uskon. Pystymmekö todella lisäämään jotakin vedellä siihen mitä Jumala on tehnyt Pyhällä Hengellä? Vai onko kyse meistä itsestämme ja meidän heikosta uskosta. Tarvitsemmeko vesikasteen pönkittämään meidän heikkoa uskoa ihmisten silmissä.
Matt. 23:28 "Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta."
Vahvistukoomme uskossa niin, että saamme kaikesta kiitoksen Jumalalta,eikä ihmiseltä, sillä Jumala on sydänten tuntija.
2Kor.3:4-6
4 Tämmöinen luottamus meillä on Kristuksen kautta Jumalaan;
5 ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta,
6 joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.
Apt. 11:16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
Vedellä puhdistuminen ja kaste kuuluu lakiin ja Hengellä kastetuksi tuleminen kuuluu uuden liiton palvelijoille.
Vesikaste - ihmis teko. Hengen kaste - Jumalan teko. Kumpaan sinun usko on ankkuroitu?
Vanhassa liitossa olemme lain vankeja, uudessa liitossa kuljemme Hengessä. Laki tuli ulkoa päin vanhassa liitossa, mutta uudessa se tulee sisältä. Vanhurskaus perustui ennen lain noudattamiseen, mutta nyt se tulee sydämmestämme vapaaehtoisena haluna, ei meidän tekona, vaan Jumalan synnyttämänä ja kaiken perustana on rakkaus.
2 Kor. 3:3 Sillä ilmeistä on, että te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin.
Gal. 5:1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.- ylihengellinen??
Mitähän sinä oikein yrität selittää???
Oletko henki-olento?
Taidat lentää pari metriä ilmassa tuossa hengessäsi.
Nautitko sinä ehtoollistakin vain hengessä? - IsoP
ylihengellinen?? kirjoitti:
Mitähän sinä oikein yrität selittää???
Oletko henki-olento?
Taidat lentää pari metriä ilmassa tuossa hengessäsi.
Nautitko sinä ehtoollistakin vain hengessä?Yritän selittää että maailma ei ole kovin yksinkertainen. Olenko onnistunut?
Tässä vaiheessa leijailen vasta metrin korkeudessa. Ei pysty parempaan kun on vielä sidottu puoliksi ruumiiseen.
Ehtoollisen nautin tietysti tukevasti lattialla ettei läiky, mutta ennen nauttimista pesen tietysti kavereiden jalat.
Kiinnostaa tietysti kuulla jos sulla on kokemuksia ehtoollisesta hengessä. ;-)
- Jumala rakastaa
ihmisiä ja pelastaa ne, jotka rakastavat Jeesusta ja elävät armoliitossaan.
- ...,.,.,.,,,,.,.,
Tuosta kasteesta vielä , en usko että siellä taivaassa katsotaan siihen muotoon tai tapaan, miten se kaste on toimitettu. Tarkoitan nyt Jeesuksen asettamaa vesikastetta armoliittoon ottamiseksi. En usko että sitä etes kysytään minkälaisella tavalla tai mihin aikaan se sinulle on tehty. Jeesus kumosi variseusten lait.
Niin pienet lapset pitää tuoda armoliittoon ja tietenkin kastamattomat aikuiset jotka sitä pyytävät.
Vanhat virret elävät . Koska ne ovat syntyneet hengestä.
Sä Jeesus täynnä armoa
suo armo kaste taivaasta.
Kirjoitukset------------ en ymmärrä mitään . On sekasotkuista höpötystä . Ateisti maissahan murhataan tänäkin päivänä vankiloissa toisin ajattelevia, jäältä niistä.- IsoP
Harmi, jos jutut menee yli hilseen.
Niin ei sen kasteen tavat ja muodot niin oleellista olekaan. Oleellista on että on tullut uskoon Jeesukseen, silloin pelastut jutut on kunnossa. Usko on menolippu taivaaseen, eikä muuta tarvita.
- IsoP
Moi! Mitähän kyseinen lause tarkoittaa?
"Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä."
Ajattelen että siinä vanhan liiton kaste (vesi), muuttuu uuden liiton kasteeksi (Pyhä Henki). Sekä kastaja, ihmisestä vanhassa liitossa muuttuu uudessa liitossa Jumalaksi. - ..,.,,,.,...,.,,
-----------------edelleen yhtä turhanpäiväistä soopaa . "Ilman Jeesusta ei ole kukaan näkevä " .
Pyhähenki näyttää todeksi synnin , vanhurskauden ja tuomion.
Siellä sanotaan että kukaan ei ymmärrä niinkuin ymmärtää tulisi. En väitäkään tätä vastaan , vain sen voin ymmärtää minkä pyhähenki kirkastaa .
" Tutki ja tunne minut Jumala, älä ota minulta pois pyhäähenkeäsi".
Tarkoitan noissa kaste kirjoituksissa sitä, kun näissä monissa kirjoituksissa on että,
ainoa oikea ja kelpaava kaste on upottamalla veteen . En usko siihen minusta se menee lakihenkisyydeksi ja Jeesusta yritetään laittaa johonkin muottiin.
Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole412460Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742447Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732342Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512102Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl221826Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma801663Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211098Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71004Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40959Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön55854