Aloitteenteko arjessa

lord.boredom

Eilisiä palstakeskusteluja muistellen päätin suunnata päivällä erääseen kauppakeskukseen testaamaan Kympin Naisen väitteitä, että tilaisuuksia voi olla ihan tavallisissa, arkisissa tilanteissa.

Oli jo varhainen iltapäivä, joten menin ensin syömään. Olin ainoa, joka oli yksin syömässä, kaikki muut olivat pariskuntia, mitä nyt joku nainen taisi olla äitinsä ja lastensa kanssa. Katsoin, ettei ollut oikein aloitteenmahdollisuuksia muita kuin tarjoilijattaria kohtaan, joille yritinkin solkata vähän rennosti, mutta he vain lyhytsanaisesti ohjasivat minut pöytään ja ottivat tilaukseni. Edessäni olevassa pöydässä istui pariskunta, ja kotvasen istuttuani nainen jätti miehensä yksin ja lähti kai kaupoille. Ensimmäinen ajatukseni oli: jos siis muissa kaupoissa tulee vastaan yksin kulkevia naisia, on heidän miehensä vain odottamassa jossain lähistöllä.

Seuraava suunta oli Anttila, jossa minulla voisi olla elokuvien, televisiosarjojen ja pelien suhteen tehdä jotain aloitteentynkää. Yhtään yksin kulkenutta (alle kuusikymppistä) naista en nähnyt, mutta kaksi nuorempaa naista oli kyllä kaksistaan. He taisivat olla kuitenkin liian nuoria minulle päätellen nasaaliäänisestä "ou mai gaad!"-lausahduksesta tyttöjen käpistellessä jotain dvd-boksia. Ehkä yleistin mielessäni, mutta en nähnyt tilaisuutta tai syytä lähestyä. Heille on kyllä olemassa parikymppisiä lätkäpoikia ihan riittämiin, varsinkin kun olivat ihan sieviä vielä.

Sitten menin kirjastoon. Tiedättehän, jokaisen älykkönaisen unelma on löytää kirjahyllyjen välistä kaulahuivinen (minulla oli kaulahuivi) mies seksikkäällä parransängellä (minulla oli jäänyt vahingossa parta ajamatta). Arvaatteko monta yksinkulkenutta, enemmän tai vähemmän omaa ikäluokkaani olevaa naista näin? Tekisi mieleni kirjoittaa että aivan niin, ei yhtään, mutta tosi asiassa näin kaksi. Toinen, kaunis ja tumma, ehkä parikymppinen tyttö oli istumassa ja vaikutti tekevän jotain harjoitustehtäviä. Vähän liian kaunis minulle, että uskaltaisin tehdä mitään, ja saattoi olla vähän turhan nuorikin. Toinen nainen, vähän taviksempi, silmälasipäinen tuli paikalle vähän äkkihuomaamatta, ja lähti ihan yhtäkkiä sitten poiskin happamin ilmein kirjat kainalossaan. Hän ei varmaan halunnut kirjastokohtaamista kenenkään kanssa. Minä jäin istumaan sinne ja googlettamaan kännykällä sitä suomalaista "ATM-kirjaa", josta syksyllä oli täällä puhetta, mutta en löytänyt. Meinasin lainata Pirjo Hassista, mutta jätin kuitenkin hyllyyn kun piti mennä vielä markettiin eikä minulla ollut laukkua mukana.

Marketissa suuntasin tietysti suorinta tietä kahvihyllyille, jotta saisin palstakirjoitukselle mehukkaan ytimen. Käytävä oli tyhjä. Tunsin hetken melankolista voitonriemua. Joku keski-ikäisempi (viiskymppinen?) nainen ilmestyi käytävälle, mutta kulkikin käytävän läpi varsin vikkelään. Joku toinen, lähempänä neljääkymppiä ollut nainen oli tulossa käytävälle, mutta otti nopeasti vain Juhlamokka-paketin ja katosi. Jäin itse katselemaan kahvipaketteja, ja huomioni kiinnittyi jonkinlaiseen suklaakahvipakettiin, jonka ostamista jäin harkitsemaan. Silloin käytävälle astui todella hyvännäköinen nuori nainen, arviolta kolmekymppinen, ehkä nuorekas kolmevitonen. Tummahiuksinen, ja yhtä pitkä (tai ihan vähän pidempi) kuin minä. Jäin tahallani tutkiskelemaan sitä suklaakahvia ikään kuin harkiten vakavasti sen kokeilemista. Nainen tutki peruskahvilaatuja, ja oli ottamassa jo jonkun paketin, kunnes siirtyi minua kohti ilmeisesti huomattuaan jotain kiinnostavampaa kahvilaatua. Lopulta hän oli suklaakahvihyllyn vieressä tutkimassa kahvilaatuja, kun hän yhtäkkiä pudotti yhden paketin lattialle. Kohtaus muistutti elokuvista tuttua tilannetta, jossa toinen pudottaa jotain, ja kun toinen kumartuu auttamaan, koskettavat kädet vahingossa toisiaan ja kumpikin saa lievän sähköiskun. Kipinät sinkoilevat.

Harmillisesti olin ehtinyt jo melkein pois käytävältä, kun nainen pudotti paketin. Mielessäni pyöri kohtaus elokuvasta Amadeus, jossa Salieri ilmoittaa krusifiksille (siis Jeesukselle ja/tai Jumalalle) että tästä lähin ollaan vihollisia. Luultavasti naisen mies kuitenkin odotti jossain lähistöllä, enkä joka tapauksessa enää nähnyt häntä. Marketissa oli vain pariskuntia ja minä. Suklaakahvi kyllä oli ihan hyvä ostos, vaikka taisin keittää vähän laihat sumpit siitä.

100

2717

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............

      Eli tilaisuuksia riitti, mutta uskallus ei. Kannattaa ne rillipäiset hapannaamat jättää rauhaan ja keskittyä niihin nätteihin naisiin. Olisit mennyt kysymään siltä kirjaston tytöltä, että mitä puuhailet.

    • Kympin Nainen

      Lord, tässä voisi olla ainakin osa-selitys (?): ”Pelaat itsesi ulos” potentiaalisista tilanteista, esim. tekemällä joukon oletuksia (ja oletuksesi ovat aina aloitteen tekemisen onnistumista vastaan). Kertomassasi olettamuksia oli:

      1. ...jos siis muissa kaupoissa tulee vastaan yksin kulkevia naisia, on heidän miehensä vain odottamassa jossain lähistöllä.
      2. He taisivat olla kuitenkin liian nuoria minulle
      3. Heille on kyllä olemassa parikymppisiä lätkäpoikia ihan riittämiin
      4. Vähän liian kaunis minulle, että uskaltaisin tehdä mitään, ja saattoi olla vähän turhan nuorikin.
      5. Toinen nainen… ei varmaan halunnut kirjastokohtaamista kenenkään kanssa.
      6. Luultavasti naisen mies kuitenkin odotti jossain lähistöllä, enkä joka tapauksessa enää nähnyt häntä.

      Aika "mehukas" tuo ”suklaakahvitilanne”, siinä olisi voinut olla ainesta, olisit voinut (laittaa sen henkisen silinterihatun päähän), palata ja kysyä ”oletko koskaan maistanut tätä kahvia? Kiinnostaisi kokeilla, mutta mietin että onko ylimakeaa, jolloin harmittaa jos loput kahvista jää juomatta” – esimerkiksi.

      • Minulla sosiaalisena ihmisenä on melko laaja tuttava ja ystäväpiiri. En ole ikinä kenenkään kuullut löytäneen kumppaniaan jostain arkisesta tilanteesta. Kaikki on löytynyt koulusta, töistä, netistä tai baarista.

        Edellisen johdosta suvaitsen epäillä, että kumppanin löytyminen arkisesta tilanteesta on enemmän naisten vaalima haaveenomainen urbaanilegenda kuin tosi mahdollisuus pariutumiseen.


      • joku tyyppi
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Minulla sosiaalisena ihmisenä on melko laaja tuttava ja ystäväpiiri. En ole ikinä kenenkään kuullut löytäneen kumppaniaan jostain arkisesta tilanteesta. Kaikki on löytynyt koulusta, töistä, netistä tai baarista.

        Edellisen johdosta suvaitsen epäillä, että kumppanin löytyminen arkisesta tilanteesta on enemmän naisten vaalima haaveenomainen urbaanilegenda kuin tosi mahdollisuus pariutumiseen.

        Totta, samat kokemukset. Jossain arjessa kohtaamisessa on sitäpaitsi erittäin epäluontevaa kysyä yhteystietoja pikaisen keskustelun jälkeen. Haluaisin nähdä sen puhemaakarin, joka hoitaa tilanteen luontevasti alusta loppuun, ja sen naisen, joka ei ylläty keskustelunavauksesta niin, että tilanne pysyy jotenkin kehityskelpoisena. Tai poistu paikalta.
        En ole koskaan nähnyt tällaista livenä, vaikka en mikään kotitonttu olekaan.


      • Bussikuski
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Minulla sosiaalisena ihmisenä on melko laaja tuttava ja ystäväpiiri. En ole ikinä kenenkään kuullut löytäneen kumppaniaan jostain arkisesta tilanteesta. Kaikki on löytynyt koulusta, töistä, netistä tai baarista.

        Edellisen johdosta suvaitsen epäillä, että kumppanin löytyminen arkisesta tilanteesta on enemmän naisten vaalima haaveenomainen urbaanilegenda kuin tosi mahdollisuus pariutumiseen.

        Koulu ja työkö eivät ole arkisia tilanteita?


      • Luetunjne
        Bussikuski kirjoitti:

        Koulu ja työkö eivät ole arkisia tilanteita?

        Eivät ole arkisia tilanteita jos ollaan samassa työpaikassa/koulussa ja tunnetaan jo ennestään, eli voidaan jutella tuttuina. Arkisessa tilanteessa tarkoittaa tässä tilanteessa TUTUSTUMISTA uuteen ihmiseen, että siitä alkaisi joku tuttavuus, eli se harvoin onnistuu.


      • Vaikutat idiootilta
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Minulla sosiaalisena ihmisenä on melko laaja tuttava ja ystäväpiiri. En ole ikinä kenenkään kuullut löytäneen kumppaniaan jostain arkisesta tilanteesta. Kaikki on löytynyt koulusta, töistä, netistä tai baarista.

        Edellisen johdosta suvaitsen epäillä, että kumppanin löytyminen arkisesta tilanteesta on enemmän naisten vaalima haaveenomainen urbaanilegenda kuin tosi mahdollisuus pariutumiseen.

        Miksi sitten rätvätät kuin paraskin punapersepaviaani sitä että joillakin Suomessa ei ole naisia?

        Ei kaikilla ole sosiaalista piiriä josta löytää sitä naista.

        Minä veikkaan että sinun palliesi olemassaolo on urbaani legenda.


      • Se ainoa kerta
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Minulla sosiaalisena ihmisenä on melko laaja tuttava ja ystäväpiiri. En ole ikinä kenenkään kuullut löytäneen kumppaniaan jostain arkisesta tilanteesta. Kaikki on löytynyt koulusta, töistä, netistä tai baarista.

        Edellisen johdosta suvaitsen epäillä, että kumppanin löytyminen arkisesta tilanteesta on enemmän naisten vaalima haaveenomainen urbaanilegenda kuin tosi mahdollisuus pariutumiseen.

        Itse asiassa kerran on arkitilanteessa mies yrittänyt, lentokentän odotusaulassa, mutta valitettavasti itsellä oli niin kova koti-ikävä kun olin pitkään ollut poissa Suomesta, etten pystynyt mihinkään lähentymisyrityksiin keskittymään. Sinänsä harmi.


      • 455454654
        Luetunjne kirjoitti:

        Eivät ole arkisia tilanteita jos ollaan samassa työpaikassa/koulussa ja tunnetaan jo ennestään, eli voidaan jutella tuttuina. Arkisessa tilanteessa tarkoittaa tässä tilanteessa TUTUSTUMISTA uuteen ihmiseen, että siitä alkaisi joku tuttavuus, eli se harvoin onnistuu.

        Juu ja jokainenhan tuntee kaikki ihmiset töistä ja koulusta, niinkö? Meilläkin on firman palveluksessa toista tuhatta ihmistä töissä. Onpa minulla paljon tuttuja ihan tietämättäni. Ja työ yhtä juhlaa. Seli seli taas. Pelkkiä tekosyitä.


    • mies32

      Hittoako sinä siltä käytävältä lähdit pakoon? Olisit jäänyt tavaamaan niitä suklaakahvipaketteja niin pitkäksi aikaa, kunnes nainen olis kadonnut. Olisit ainakin "tehnyt kaikkesi", näin tavis-ätmi-akselilla mitaten.

      Suklaakahveissa ei muuten minun paksulle kielelleni ikinä maistu tarpeeksi suklaa. Vähän haaskausta siis, joten mieluummin ostan vaikka Löfbergsin lilaa. Tai tummaa pressaa.

      • Olkoon tässä nyt yhteisvastauksena Kympille ja Kolmekakkoselle.

        Arvelen, että pelaan itseni ulos ihan perustelluista syistä useimmiten. Siitä kirjastotytöstä en tiedä, mutta hän vaikutti vähän lukiolaiselta. En osaa sanoa. Hän vaikutti kuitenkin siltä kuin olisi halunnut olla rauhassa.

        Kohtaus kahvihyllyllä suututtaa ja naurattaa itseänikin - totta kai olisi pitänyt jäädä siihen ihmettelemään, koska sitä olin siihen tullut tekemäänkin. En osaa selittää, miksi lähdin kalppimaan - ehkä pelkäsin naisen jotenkin näkeväni lävitseni, että ei olisi uskottavaa ikään kuin harkita ja seisoskella siinä kunnon ihmisten tiellä. Ilman muuta olisi pitänyt jäädä siihen, vaikka olisi tiennyt etukäteen ettei mitään kahvipaketteja tule putoilemaan. Tässä taas yksi sivu surkuhupaisaan kirjaan, jossa edellinen merkintä on se baarissa viereen istumaan tullut nainen jolle en sanonut mitään.


      • 1+1
        lord.boredom kirjoitti:

        Olkoon tässä nyt yhteisvastauksena Kympille ja Kolmekakkoselle.

        Arvelen, että pelaan itseni ulos ihan perustelluista syistä useimmiten. Siitä kirjastotytöstä en tiedä, mutta hän vaikutti vähän lukiolaiselta. En osaa sanoa. Hän vaikutti kuitenkin siltä kuin olisi halunnut olla rauhassa.

        Kohtaus kahvihyllyllä suututtaa ja naurattaa itseänikin - totta kai olisi pitänyt jäädä siihen ihmettelemään, koska sitä olin siihen tullut tekemäänkin. En osaa selittää, miksi lähdin kalppimaan - ehkä pelkäsin naisen jotenkin näkeväni lävitseni, että ei olisi uskottavaa ikään kuin harkita ja seisoskella siinä kunnon ihmisten tiellä. Ilman muuta olisi pitänyt jäädä siihen, vaikka olisi tiennyt etukäteen ettei mitään kahvipaketteja tule putoilemaan. Tässä taas yksi sivu surkuhupaisaan kirjaan, jossa edellinen merkintä on se baarissa viereen istumaan tullut nainen jolle en sanonut mitään.

        Olisit voinut kysyä naisen mielipidettä että onko harkitsemasi kahvi hyvää.

        Ja ens lauantaina häät!


    • cbbmjgds

      Ei ne kaupassa lähestymiset ole mitenkään poikkeuksellia. Pidän itseäni alle keskitason naisena - en todellakaan ole verrattavissa siis Kympin Naiseen - ja niitä on kohdalleni sattunut useampia. Edelleen viitaten toiseen ketjuun, yhtä hyvä/parempi vaihtoehto se on kuin baaripokaaminen - etenkin kun kyseessä kaltaiseni kiltit tytöt, jotka eivät edes käy baarissa (kuin enintään kerran vuodessa/kahdessa vuodessa)..

      • Minun on vain vaikea nähdä kauppalähestymistä uskottavana, vaikka luontevampaa se olisi minullekin kuin ankea lihatiskilähestyminen. Kuitenkin usein saa palstoilta lukea naisten harmittelevan, kun eivät saa olla rauhassa missään miehiltä, ei edes kirjastossa ja kaupassa. Yleensä kaikki osoittaa siihen suuntaan, että lähestyminen on (ainakin "kantasuomalaiselle" miehelle) sallittua vain baareissa.


      • mies32
        lord.boredom kirjoitti:

        Minun on vain vaikea nähdä kauppalähestymistä uskottavana, vaikka luontevampaa se olisi minullekin kuin ankea lihatiskilähestyminen. Kuitenkin usein saa palstoilta lukea naisten harmittelevan, kun eivät saa olla rauhassa missään miehiltä, ei edes kirjastossa ja kaupassa. Yleensä kaikki osoittaa siihen suuntaan, että lähestyminen on (ainakin "kantasuomalaiselle" miehelle) sallittua vain baareissa.

        No ei kai se kahvipakettijutun avaaminen ketään ahdista, kunhan se on tarpeeksi naamioitua, että mukamas vain kahveista haluat jutella.. ja siitä sitten eteenpäin tilanteen mukaan.

        Vaatisi tosin täydellistä pelisilmää. sosiaalista älyä ja rohkeutta ja vapaata sekä sinusta kiinnostuvaa naista kohdalle. Joten saumat ovat seitinohuet, mutta kuitenkin olemassaolevat. Pakenijan seitti oikeastaan katkeaa varmasti.


      • ............
        lord.boredom kirjoitti:

        Minun on vain vaikea nähdä kauppalähestymistä uskottavana, vaikka luontevampaa se olisi minullekin kuin ankea lihatiskilähestyminen. Kuitenkin usein saa palstoilta lukea naisten harmittelevan, kun eivät saa olla rauhassa missään miehiltä, ei edes kirjastossa ja kaupassa. Yleensä kaikki osoittaa siihen suuntaan, että lähestyminen on (ainakin "kantasuomalaiselle" miehelle) sallittua vain baareissa.

        Kun nainen valittaa että ei saa olla rauhassa missään, niin hän tarkoittaa silloin että ei saa olla rauhassa epämiellyttäviltä miehiltä. Jos yksikään mies ei tällaista naista lähestyisi, niin hän valittaisi sitä ettei miehet koskaan lähesty missään. Eli älä tässäkään asiassa usko naisia, kuten et usko siitä "käy suihkussa ja kampaa tukka" -neuvossakaan. Naisten jutuissa pitää aina lukea rivien välit ja jättää muu huomiotta.


      • Montako kertaa sinut on onnistuttu pokaamaan kaupassa?


      • sgyjnvcx
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Montako kertaa sinut on onnistuttu pokaamaan kaupassa?

        Useammin kuin baarista, joissa en käy :b.

        Kaikki suhteeni on alkaneet ensitapaamisesta jossain arkisessa tilanteessa. Luulen, että tässä näkyy myös Suomen eri osissa/paikalliskulttuureissa vallitseva käsitys tuntemattomille ihmisille puhumisen suhteen. Itse olen syntynyt ja kasvanut alueella, jossa oli luontevaa puhua tuntemattomille. En siis edelleenkään säikähdä tai pidä outona tyyppiä, joka tulee minulle juttelemaan. Oudommalta se jäyhä jökötys vaikuttaa.


      • sgyjnvcx kirjoitti:

        Useammin kuin baarista, joissa en käy :b.

        Kaikki suhteeni on alkaneet ensitapaamisesta jossain arkisessa tilanteessa. Luulen, että tässä näkyy myös Suomen eri osissa/paikalliskulttuureissa vallitseva käsitys tuntemattomille ihmisille puhumisen suhteen. Itse olen syntynyt ja kasvanut alueella, jossa oli luontevaa puhua tuntemattomille. En siis edelleenkään säikähdä tai pidä outona tyyppiä, joka tulee minulle juttelemaan. Oudommalta se jäyhä jökötys vaikuttaa.

        Tuo varmaan pitää paikkansa. Pienellä paikkakunnalla (etenkin samanikäiset) ihmiset tuntevat toisensa ainakin nimeltä ja ulkonäöltä, joten jutustelun aloittaminen on helpompaa.

        Mutta yritäpäs täällä Helsingissä aloittaa rupattelu ventovieraan kanssa kadulla tai kaupassa. Hullunahan ne sinua pitäisivät ja poistuisivat pikaisesti paikalta. Joku nainen joskus netissä kertoi, että oikein miellyttävänoloinen mies oli kysynyt häntä liikennevaloissa kahville. Nainen oli säikähtänyt ja kieltäytynyt nopeasti ja harmitellut jälkeenpäin omaa reaktiotaan. Niin se vain täällä tuntemattomien ihmisvilinässä menee.


      • hyvä aihe!
        mies32 kirjoitti:

        No ei kai se kahvipakettijutun avaaminen ketään ahdista, kunhan se on tarpeeksi naamioitua, että mukamas vain kahveista haluat jutella.. ja siitä sitten eteenpäin tilanteen mukaan.

        Vaatisi tosin täydellistä pelisilmää. sosiaalista älyä ja rohkeutta ja vapaata sekä sinusta kiinnostuvaa naista kohdalle. Joten saumat ovat seitinohuet, mutta kuitenkin olemassaolevat. Pakenijan seitti oikeastaan katkeaa varmasti.

        Minäkin haluan keskustella kahvista, sitä voi valmistaa eri tavalla. Osaan yhden hyvän reseptin :)

        Keitän kahvia pannussa, lisään kahviin aromeja. Ihana maku!


      • 9+8
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Tuo varmaan pitää paikkansa. Pienellä paikkakunnalla (etenkin samanikäiset) ihmiset tuntevat toisensa ainakin nimeltä ja ulkonäöltä, joten jutustelun aloittaminen on helpompaa.

        Mutta yritäpäs täällä Helsingissä aloittaa rupattelu ventovieraan kanssa kadulla tai kaupassa. Hullunahan ne sinua pitäisivät ja poistuisivat pikaisesti paikalta. Joku nainen joskus netissä kertoi, että oikein miellyttävänoloinen mies oli kysynyt häntä liikennevaloissa kahville. Nainen oli säikähtänyt ja kieltäytynyt nopeasti ja harmitellut jälkeenpäin omaa reaktiotaan. Niin se vain täällä tuntemattomien ihmisvilinässä menee.

        Minua on lähestytty useaan otteeseen kaupungilla ja yksi suhde on alkanut kirjastosta. Ja asun Turussa, joka ei käsittääkseni ole tunnettu avoimista ja leppoisista ihmisistä eikä nyt ihan pieni kyläkään (tai ehkä se helsinkiläisten mielestä on.:))

        Eli kyllä näitä juttuja ihan oikeasti tapahtuu.

        Mikään suhteistani ei ole muuten alkanut noista, jotka luettelit (baari, netti, työ tai koulu). Tuon kirjastojutun lisäksi paikat ovat olleet kaverin koti, rockfestari ja tanssikurssi.


      • 9+8 kirjoitti:

        Minua on lähestytty useaan otteeseen kaupungilla ja yksi suhde on alkanut kirjastosta. Ja asun Turussa, joka ei käsittääkseni ole tunnettu avoimista ja leppoisista ihmisistä eikä nyt ihan pieni kyläkään (tai ehkä se helsinkiläisten mielestä on.:))

        Eli kyllä näitä juttuja ihan oikeasti tapahtuu.

        Mikään suhteistani ei ole muuten alkanut noista, jotka luettelit (baari, netti, työ tai koulu). Tuon kirjastojutun lisäksi paikat ovat olleet kaverin koti, rockfestari ja tanssikurssi.

        Rockfestarithan nyt käytännössä on sama asia kuin baari. Entä kaverin koti? Tarkoitatko kotibileitä? Eli käytännössä baari. Tanssikurssikin on melkein kuin baari, tai olisi ellei oma kokemukseni niistä olisi se, että sinne menevät vain pariskunnat ja sitten minä yksin ilman paria (tai jonkun toisen miehen kanssa saan opetella askeleita).


      • elämä kuin baari
        lord.boredom kirjoitti:

        Rockfestarithan nyt käytännössä on sama asia kuin baari. Entä kaverin koti? Tarkoitatko kotibileitä? Eli käytännössä baari. Tanssikurssikin on melkein kuin baari, tai olisi ellei oma kokemukseni niistä olisi se, että sinne menevät vain pariskunnat ja sitten minä yksin ilman paria (tai jonkun toisen miehen kanssa saan opetella askeleita).

        Oletko varma ettei sinulla ole alkoholiongelmaa?


      • 9+8
        lord.boredom kirjoitti:

        Rockfestarithan nyt käytännössä on sama asia kuin baari. Entä kaverin koti? Tarkoitatko kotibileitä? Eli käytännössä baari. Tanssikurssikin on melkein kuin baari, tai olisi ellei oma kokemukseni niistä olisi se, että sinne menevät vain pariskunnat ja sitten minä yksin ilman paria (tai jonkun toisen miehen kanssa saan opetella askeleita).

        No joo, ymmärrän että rinnastat festarit ja tanssikurssin baariin, vaikka eivät ne minun mielestäni nyt ihan samoja asioita kuitenkaan ole. Toki ne ovat lähempänä baaria kuin vaikka juuri kirjasto tai ruokakauppa tai kauppatori. :)

        Mutta itselleni ratkaiseva ero on ollut myös se, että baariin mennessä sitä on aina ollut vähän sellainen olo, että josko joku ihana mies sieltä löytyisi :) (vaikka kuinka uskottelee itselleen, että menee vain viettämään iltaa ja tanssimaan). Tai vähintään sitä on odottanut, että joku tulee juttelemaan.

        Festareille taas olen ihan aidosti mennyt vain pitämään hauskaa ja kuuntelemaan bändejä ja tanssikursseille opettelemaan tansseja, siis ihan ilman mitään ennakko-odotuksia tai -toiveita miehiin liittyen.

        Ja uskoisin että aika moni on kokenut nämä sanoin. Tosin voi olla, että yksinäiset miehet joskus menevät tanssikursseille naisen löytymisen toivossa, mutta naiset yleensä ihan sen tanssin vuoksi.

        Tuossa kotijutussa ei ollut kyse kotibileistä. Satuimme vain kylään samaan aikaan, eikä ollut edes järjestetty juttu. :)


      • ätmi
        9+8 kirjoitti:

        No joo, ymmärrän että rinnastat festarit ja tanssikurssin baariin, vaikka eivät ne minun mielestäni nyt ihan samoja asioita kuitenkaan ole. Toki ne ovat lähempänä baaria kuin vaikka juuri kirjasto tai ruokakauppa tai kauppatori. :)

        Mutta itselleni ratkaiseva ero on ollut myös se, että baariin mennessä sitä on aina ollut vähän sellainen olo, että josko joku ihana mies sieltä löytyisi :) (vaikka kuinka uskottelee itselleen, että menee vain viettämään iltaa ja tanssimaan). Tai vähintään sitä on odottanut, että joku tulee juttelemaan.

        Festareille taas olen ihan aidosti mennyt vain pitämään hauskaa ja kuuntelemaan bändejä ja tanssikursseille opettelemaan tansseja, siis ihan ilman mitään ennakko-odotuksia tai -toiveita miehiin liittyen.

        Ja uskoisin että aika moni on kokenut nämä sanoin. Tosin voi olla, että yksinäiset miehet joskus menevät tanssikursseille naisen löytymisen toivossa, mutta naiset yleensä ihan sen tanssin vuoksi.

        Tuossa kotijutussa ei ollut kyse kotibileistä. Satuimme vain kylään samaan aikaan, eikä ollut edes järjestetty juttu. :)

        Eiväthän naiset TIETENKÄÄN mene MINNEKÄÄN pariutumisen takia, koska ei ole tarvetta. Seuraa saa jatkuvasti ilman minkäänsortin yrittämistäkin.


    • ainoa tapa kohdata

      Kaltaisemme miehet tarvitsevat puhemiehen/-naisen, joka sitten suosittelee ja kehuu jollekin vapaalle naiselle. Tämä on valitettava totuus. Ei siitä paritutumisesta tule muuten yhtään mitään ujolle miehelle.

    • .............

      Lordihan angstaa kuin blogistania aikoinaan. Sitä kultasydämistä rumilusta joka Lordille luvattiin palstan naisten toimesta jo vuosia sitten, koska Lordi on niin kiltti ja lutkittelematon asiakaspalvelija, ei siis ole vieläkään löytynyt.

      En muuten itsekään usko että jossain kaupan kassalla tai kirjastossa on kovinkaan hyödyllistä tuntemattomia naisia lähestyä. Suurin osa ihmisten välisestä viestinnästä on non-verbaalista eli kyllä sen toisesta ihmisestä huomaa jo eleistä ja ilmeistä suhtautuisiko hän myönteisesti lähestymisyritykseesi.

      • Niinpä. Tosin varmaan kultasydäminen rumilus (öh, muistan kyllä lupausten olleen "joku kiva tyttö"-tasoisia, eikä puhetta mistään "rumiluksista"... vai viittasitko minuun?) olisi löytynyt lupausten mukaisesti, mutta kyllähän sekin on fakta että se vaatisi aloitteellisuutta. Ennen kaikkea en tiedä, voisinko olla myös nirso - jos aloitteellisuuteen myötä olisi viime vuosina ollut enemmän kohtaamisia tyttöjen kanssa, niin hyväksyisinkö sitten kuitenkaan tasoani. En tiedä.

        Se on kuitenkin vielä sanottava, että tavallaan pitäisin harjoittelun arvoisena ajatuksena pyrkiä olemaan sosiaalisempi arkisissa tilanteissa, mutta ilman mitään ajatusta että "nyt teen aloitteen kun on niin kivannäköinen tyttö". Olisin itse mielissäni, jos jotkut muutkin kuin pitkäaikaispäihtyneet tulisivat joskus juttelemaan, vaikka sitten vain ohimennen heittää jotain kevyttä juttua vaikka myöhästelevistä busseista. Vaikka hämmentyisin, ilahtuisin asiasta ja mietin, voisiko joskus osua kohdalle joku, joka myös olisi iloinen moisesta vaikkei se itsestäänselvästi johtaisi yhtään mihinkään emmekä koskaan enää näkisi toisiamme (ja vaikka näkisimmekin, emme tunnistaisi). Joskushan tuota tulee tehtyäkin, mutta niin kovin harvoin.

        Tietysti tässä on se taka-ajatus, että vaikka oppisi asennoitumaan mahdollisimman neutraalisti, niin joskushan voisi ihan sattumalta osua kohdalle se tyttö jonka kanssa sitten juttu johtaisi vahingossa pidemmälle. Äh, toiveajattelua.


      • .........
        lord.boredom kirjoitti:

        Niinpä. Tosin varmaan kultasydäminen rumilus (öh, muistan kyllä lupausten olleen "joku kiva tyttö"-tasoisia, eikä puhetta mistään "rumiluksista"... vai viittasitko minuun?) olisi löytynyt lupausten mukaisesti, mutta kyllähän sekin on fakta että se vaatisi aloitteellisuutta. Ennen kaikkea en tiedä, voisinko olla myös nirso - jos aloitteellisuuteen myötä olisi viime vuosina ollut enemmän kohtaamisia tyttöjen kanssa, niin hyväksyisinkö sitten kuitenkaan tasoani. En tiedä.

        Se on kuitenkin vielä sanottava, että tavallaan pitäisin harjoittelun arvoisena ajatuksena pyrkiä olemaan sosiaalisempi arkisissa tilanteissa, mutta ilman mitään ajatusta että "nyt teen aloitteen kun on niin kivannäköinen tyttö". Olisin itse mielissäni, jos jotkut muutkin kuin pitkäaikaispäihtyneet tulisivat joskus juttelemaan, vaikka sitten vain ohimennen heittää jotain kevyttä juttua vaikka myöhästelevistä busseista. Vaikka hämmentyisin, ilahtuisin asiasta ja mietin, voisiko joskus osua kohdalle joku, joka myös olisi iloinen moisesta vaikkei se itsestäänselvästi johtaisi yhtään mihinkään emmekä koskaan enää näkisi toisiamme (ja vaikka näkisimmekin, emme tunnistaisi). Joskushan tuota tulee tehtyäkin, mutta niin kovin harvoin.

        Tietysti tässä on se taka-ajatus, että vaikka oppisi asennoitumaan mahdollisimman neutraalisti, niin joskushan voisi ihan sattumalta osua kohdalle se tyttö jonka kanssa sitten juttu johtaisi vahingossa pidemmälle. Äh, toiveajattelua.

        Parempi yrittää sopeutua ympäröivään maailmaan kuin jäädä "paremman maailman marttyyriksi", sellaiseksi tyypiksi, joka menestyisi vain täydellisessä maailmassa, muttei tässä epätäydellisessä.


      • IKisinkku M
        lord.boredom kirjoitti:

        Niinpä. Tosin varmaan kultasydäminen rumilus (öh, muistan kyllä lupausten olleen "joku kiva tyttö"-tasoisia, eikä puhetta mistään "rumiluksista"... vai viittasitko minuun?) olisi löytynyt lupausten mukaisesti, mutta kyllähän sekin on fakta että se vaatisi aloitteellisuutta. Ennen kaikkea en tiedä, voisinko olla myös nirso - jos aloitteellisuuteen myötä olisi viime vuosina ollut enemmän kohtaamisia tyttöjen kanssa, niin hyväksyisinkö sitten kuitenkaan tasoani. En tiedä.

        Se on kuitenkin vielä sanottava, että tavallaan pitäisin harjoittelun arvoisena ajatuksena pyrkiä olemaan sosiaalisempi arkisissa tilanteissa, mutta ilman mitään ajatusta että "nyt teen aloitteen kun on niin kivannäköinen tyttö". Olisin itse mielissäni, jos jotkut muutkin kuin pitkäaikaispäihtyneet tulisivat joskus juttelemaan, vaikka sitten vain ohimennen heittää jotain kevyttä juttua vaikka myöhästelevistä busseista. Vaikka hämmentyisin, ilahtuisin asiasta ja mietin, voisiko joskus osua kohdalle joku, joka myös olisi iloinen moisesta vaikkei se itsestäänselvästi johtaisi yhtään mihinkään emmekä koskaan enää näkisi toisiamme (ja vaikka näkisimmekin, emme tunnistaisi). Joskushan tuota tulee tehtyäkin, mutta niin kovin harvoin.

        Tietysti tässä on se taka-ajatus, että vaikka oppisi asennoitumaan mahdollisimman neutraalisti, niin joskushan voisi ihan sattumalta osua kohdalle se tyttö jonka kanssa sitten juttu johtaisi vahingossa pidemmälle. Äh, toiveajattelua.

        Sinun täytyy antaa anteeksi Kympin naiselle ja muillekin naisvastaajille heidän naiiviutensa asian suhteen koska he eivät omien kokemustensa pohjalta voi ymmärtää tilannetta.

        Nainen jos on edes suhteellisen hyvän näköinen saisi iskettyä miehen tuollaisessa arkisessa kauppatilanteessa vähintään 50%:lla mahdollisuudella ja hyväntahtoisen flirtin onnistumisprosentti on varmaankin sata, heillä ei siis ole tietoa siitä miltä tuntuu kun homma hajoaa käsiin ja saat vain "oudon" maineen, pelokkaita ja pahastuneita mulkaisuja ym. osaksesi joka taas on suhteellisen varmaa miehen yrittäessä arkipäivä-iskemistä.

        Vaikka olisi hyvänkin näköinen mies niin jos näyttää ja kuulostaa suomalaiselta ja silti yrittää selvinpäin iskeä on se outoa ja hörhöä käytöstä joka kertoo naiselle kyseessä olevan vähintäänkin potentiaalisen stalkkaajan, ei ne uskalla heittäytyä hetkeen. Sitten ehkä jos on eksoottinen ulkonäkö naiset uskaltaa uskoa sen kuuluvan miehen "normaaliin" käytökseen ja saattavat vastata positiivisella signaalilla mutta tuskinpa muuten.


      • ;:;:;:;:;:
        IKisinkku M kirjoitti:

        Sinun täytyy antaa anteeksi Kympin naiselle ja muillekin naisvastaajille heidän naiiviutensa asian suhteen koska he eivät omien kokemustensa pohjalta voi ymmärtää tilannetta.

        Nainen jos on edes suhteellisen hyvän näköinen saisi iskettyä miehen tuollaisessa arkisessa kauppatilanteessa vähintään 50%:lla mahdollisuudella ja hyväntahtoisen flirtin onnistumisprosentti on varmaankin sata, heillä ei siis ole tietoa siitä miltä tuntuu kun homma hajoaa käsiin ja saat vain "oudon" maineen, pelokkaita ja pahastuneita mulkaisuja ym. osaksesi joka taas on suhteellisen varmaa miehen yrittäessä arkipäivä-iskemistä.

        Vaikka olisi hyvänkin näköinen mies niin jos näyttää ja kuulostaa suomalaiselta ja silti yrittää selvinpäin iskeä on se outoa ja hörhöä käytöstä joka kertoo naiselle kyseessä olevan vähintäänkin potentiaalisen stalkkaajan, ei ne uskalla heittäytyä hetkeen. Sitten ehkä jos on eksoottinen ulkonäkö naiset uskaltaa uskoa sen kuuluvan miehen "normaaliin" käytökseen ja saattavat vastata positiivisella signaalilla mutta tuskinpa muuten.

        No jos ihan ystävällisen ja "harmittoman" näköinen mies tulee kohteliaasti jotain sanomaan tai kysymään, niin tuskinpa sitä monikaan pelästyy tai loukkaantuu. Kyllä tällaiset ajatusrakennelmat on ihan vaan teidän omassa päässä.

        Eri asia on sitten, jos lähestyminen on jotenkin aggressiivista tai ilkeää tai muuten oikeasti outoa, esim virnuilua tai tuijottelua tai muuta sellaista, mikä ei muutenkaan kuulu normaaliin kanssakäymiseen.

        Mutta ystävällinen lähestyminen on kyllä yleensä ihmisten mielestä mukavaa -ellei sitten sattumalta ole erittäin huono päivä jollakin (ja senkin kai ihmisestä jollain lailla huomaa, joten sellaisen tietää jättää rauhaan)


      • IKisinkku M
        ;:;:;:;:;: kirjoitti:

        No jos ihan ystävällisen ja "harmittoman" näköinen mies tulee kohteliaasti jotain sanomaan tai kysymään, niin tuskinpa sitä monikaan pelästyy tai loukkaantuu. Kyllä tällaiset ajatusrakennelmat on ihan vaan teidän omassa päässä.

        Eri asia on sitten, jos lähestyminen on jotenkin aggressiivista tai ilkeää tai muuten oikeasti outoa, esim virnuilua tai tuijottelua tai muuta sellaista, mikä ei muutenkaan kuulu normaaliin kanssakäymiseen.

        Mutta ystävällinen lähestyminen on kyllä yleensä ihmisten mielestä mukavaa -ellei sitten sattumalta ole erittäin huono päivä jollakin (ja senkin kai ihmisestä jollain lailla huomaa, joten sellaisen tietää jättää rauhaan)

        kyllä ne ajatusrakennelmat on ihan teidän naisten päissä, siksi me "normaalit" miehet ei uskalleta lähestyä kun ei tiedetä millainen leima siitä otsaan saadaan tai kenties aiheutetaanko välitön paniikkikohtaus. Se mikä me kuitenkin tiedetään ihan varmasti on ettei onnistu, edes silloin kun naiset on periaatteessa rentoutuneita ja vastaanottavaisia eli siis alkoholin vaikutuksen alaisina jossain menopaikassa on miehen lähestyminen paljon varmemmin tuomittu epäonnistumaan kuin onnistumaan, ei siis mitään mahdollisuutta arkitilanteessa jos ei entuudestaan jollain tavoin ole tuttu nainen.


      • ;:;:;:;:;:
        IKisinkku M kirjoitti:

        kyllä ne ajatusrakennelmat on ihan teidän naisten päissä, siksi me "normaalit" miehet ei uskalleta lähestyä kun ei tiedetä millainen leima siitä otsaan saadaan tai kenties aiheutetaanko välitön paniikkikohtaus. Se mikä me kuitenkin tiedetään ihan varmasti on ettei onnistu, edes silloin kun naiset on periaatteessa rentoutuneita ja vastaanottavaisia eli siis alkoholin vaikutuksen alaisina jossain menopaikassa on miehen lähestyminen paljon varmemmin tuomittu epäonnistumaan kuin onnistumaan, ei siis mitään mahdollisuutta arkitilanteessa jos ei entuudestaan jollain tavoin ole tuttu nainen.

        No sovitaan sitten, että minä ja kaikki ystäväni olemme jotain outoja luonnonoikkuja tai poikkeuksia jotka vahvistavat säännön.

        Muut, "normaalit" naiset ovat pelottavia ja paranoidisia hysteerikkoja, joista "normaalien" miesten kannattaa pysyä kaukana. :P

        Happy now?


      • ...............
        IKisinkku M kirjoitti:

        kyllä ne ajatusrakennelmat on ihan teidän naisten päissä, siksi me "normaalit" miehet ei uskalleta lähestyä kun ei tiedetä millainen leima siitä otsaan saadaan tai kenties aiheutetaanko välitön paniikkikohtaus. Se mikä me kuitenkin tiedetään ihan varmasti on ettei onnistu, edes silloin kun naiset on periaatteessa rentoutuneita ja vastaanottavaisia eli siis alkoholin vaikutuksen alaisina jossain menopaikassa on miehen lähestyminen paljon varmemmin tuomittu epäonnistumaan kuin onnistumaan, ei siis mitään mahdollisuutta arkitilanteessa jos ei entuudestaan jollain tavoin ole tuttu nainen.

        Kovin on pelokasta tekstiä. Ihan ystävällisesti ne harvat naiset on suhtautuneet, joita olen uskaltautunut arkisissa tilanteissa lähestymään. Jopa yllättyneen myönteisesti, vaikka pakit on tullutkin "olen varattu" verukkeella, joka voi olla totta tai ei. Baarissa sen sijaan on tullut useampikin tyly pakki, siellä naiset on helpommin aika kusipäitä.


      • IKisinkku M
        ;:;:;:;:;: kirjoitti:

        No sovitaan sitten, että minä ja kaikki ystäväni olemme jotain outoja luonnonoikkuja tai poikkeuksia jotka vahvistavat säännön.

        Muut, "normaalit" naiset ovat pelottavia ja paranoidisia hysteerikkoja, joista "normaalien" miesten kannattaa pysyä kaukana. :P

        Happy now?

        Ehkäpä te olette, no saisihan teitä olla enempikin eipä sillä.

        Ei ne naiset pelottavia ole mutta ne pelästyvät niin kovin helposti jos outo mies alkaa juttelemaan ja sen vuoksi se mies ei viitsi mennä pelottelemaan vaikka ehkä haluaisikin.

        Kerran yksi kaunis nainen jonka pitkästä aikaa näin yksissä pippaloissa sanoi että oli nänyt minut muutama kuukausi aiemmin kun olin mennyt kaupungilla ja olisi tullut juttelemaan muttei uskaltanut, wtf :D Tämän naisen kanssa sentään oli aika monet työpaikan kahvitunnit saman pöydän ääressä oltu mutta silti olin pelottava. Itse en häntä silloin ollut huomannut, jos olisin niin varmaan olisin mennytkin jututtamaan ja tuskin olisi pakoon lähtenyt koska kuitenkin tunsi entuudestaan mutta tuo ettei tututkaan naiset välttämättä uskalla tulla juttelemaan kertoo aika paljon siitä miten ne tuntemattomat suhtautuisi.


      • IKisinkku M
        ............... kirjoitti:

        Kovin on pelokasta tekstiä. Ihan ystävällisesti ne harvat naiset on suhtautuneet, joita olen uskaltautunut arkisissa tilanteissa lähestymään. Jopa yllättyneen myönteisesti, vaikka pakit on tullutkin "olen varattu" verukkeella, joka voi olla totta tai ei. Baarissa sen sijaan on tullut useampikin tyly pakki, siellä naiset on helpommin aika kusipäitä.

        Niin ja tuokin vielä eli koska niillä naisilla ei ole selkesti kaukaa tunnistettavaa "olen vapaa"-merkkiä niin todennäkösesti se jota lähestyt on varattu joka taas osin selittää myönteistä kokemustasi koska varatut naiset yleensä on rennompia eivätkä niin pelokkaita kuin vapaat sinkkunaiset varmaankin siksi kun heillä on kiltiksi opetettu hirviö jo valmiiksi kotona.


      • ;:;:;:;:;:;:
        IKisinkku M kirjoitti:

        Ehkäpä te olette, no saisihan teitä olla enempikin eipä sillä.

        Ei ne naiset pelottavia ole mutta ne pelästyvät niin kovin helposti jos outo mies alkaa juttelemaan ja sen vuoksi se mies ei viitsi mennä pelottelemaan vaikka ehkä haluaisikin.

        Kerran yksi kaunis nainen jonka pitkästä aikaa näin yksissä pippaloissa sanoi että oli nänyt minut muutama kuukausi aiemmin kun olin mennyt kaupungilla ja olisi tullut juttelemaan muttei uskaltanut, wtf :D Tämän naisen kanssa sentään oli aika monet työpaikan kahvitunnit saman pöydän ääressä oltu mutta silti olin pelottava. Itse en häntä silloin ollut huomannut, jos olisin niin varmaan olisin mennytkin jututtamaan ja tuskin olisi pakoon lähtenyt koska kuitenkin tunsi entuudestaan mutta tuo ettei tututkaan naiset välttämättä uskalla tulla juttelemaan kertoo aika paljon siitä miten ne tuntemattomat suhtautuisi.

        Itse asiassa asia on usein juuri päinvastoin. Kun kyseessä on ennestään jonkin verran tuttu ihminen, jota on tottunut näkemään tietyissä ympyröissä ja jota ehkä tulee vastaisuudessakin näkemään, niin itsensä nolaamisen riski on isompi. Jos on vaikka hiukan ihastunut ja tuleekin torjutuksi, niin vastaisuudessa voi olla hieman kiusallista olla tämän ihmisen kanssa tekemisissä.

        Tai vaikka ei olisikaan siinä mielessä yhtään kiinnostunut, niin voi silti ajatella, että toinen luulee niin, jos tulee juttelemaan totuttujen piirien ulkopuolella. Sen sijaan kun kyseessä on ihan vieras ja tuntematon ihminen, ja jos juttusille meno ei johda mihinkään, niin koko asian voi periaatteessa unohtaa saman tien.


      • Ikisinkku M
        ;:;:;:;:;:;: kirjoitti:

        Itse asiassa asia on usein juuri päinvastoin. Kun kyseessä on ennestään jonkin verran tuttu ihminen, jota on tottunut näkemään tietyissä ympyröissä ja jota ehkä tulee vastaisuudessakin näkemään, niin itsensä nolaamisen riski on isompi. Jos on vaikka hiukan ihastunut ja tuleekin torjutuksi, niin vastaisuudessa voi olla hieman kiusallista olla tämän ihmisen kanssa tekemisissä.

        Tai vaikka ei olisikaan siinä mielessä yhtään kiinnostunut, niin voi silti ajatella, että toinen luulee niin, jos tulee juttelemaan totuttujen piirien ulkopuolella. Sen sijaan kun kyseessä on ihan vieras ja tuntematon ihminen, ja jos juttusille meno ei johda mihinkään, niin koko asian voi periaatteessa unohtaa saman tien.

        No joo mutta tuossa tapauksessa hän ei ollut enää samassa paikassa töissä niin ei olisi tuommoista vastaisuudessa näkemistä töissä olisi tullut. Ihastumisesta en tiedä koska ikäeroa ehkä vähän liikaa mutta pientä värinää saattoi ollakin tai ainakin mukava niin olisi ajatella :-) Kyllä kuitenkin luulisi että sellaisen juttusille johon jo tutustunut jolisi helppo mennä kuulumisia vaihtamaan kun tietää ettei ole mikään stalkkaajahörhö kyseessä ja ihan varmansti tietää että vastaanotto on ystävällinen.

        Itseasiassa minulle on joskus aiemminkin sattunut vastaavanlaista sekä myös semmoista että joku nainen jota olen baarissa jututtanut on hän sanonut minun tullessani näyttäneen ylpeältä tms. niin ei uskaltanut heti tulla juttelemaan, wtf edelleen :D Koska kuulemma siis näytän yksin kulkiessani joko jotenkin vihaiselta, ylpeältä tms. kun en mene koko ajan typerä hymy korvissa s..na niin olen nähnyt parhaimmaksi etten yritä järkyttää ihmisiä sen enempää puhumalla niille. Jaa, tuli tässä mieleen yksikin tapaus kun kaupassa joulun aikaan kysyin joltain ihan ok-näköiseltä naiselta jonkun tuotteen hintaa että näkyykö missään kun änkesi siihen viereen niin hyvä ettei ilmaan hypännyt säikähdyksestä, aloita siinä sitten rento jutustelu kun toinen selvästi pelästyy :D


      • hsghsdfgad
        Ikisinkku M kirjoitti:

        No joo mutta tuossa tapauksessa hän ei ollut enää samassa paikassa töissä niin ei olisi tuommoista vastaisuudessa näkemistä töissä olisi tullut. Ihastumisesta en tiedä koska ikäeroa ehkä vähän liikaa mutta pientä värinää saattoi ollakin tai ainakin mukava niin olisi ajatella :-) Kyllä kuitenkin luulisi että sellaisen juttusille johon jo tutustunut jolisi helppo mennä kuulumisia vaihtamaan kun tietää ettei ole mikään stalkkaajahörhö kyseessä ja ihan varmansti tietää että vastaanotto on ystävällinen.

        Itseasiassa minulle on joskus aiemminkin sattunut vastaavanlaista sekä myös semmoista että joku nainen jota olen baarissa jututtanut on hän sanonut minun tullessani näyttäneen ylpeältä tms. niin ei uskaltanut heti tulla juttelemaan, wtf edelleen :D Koska kuulemma siis näytän yksin kulkiessani joko jotenkin vihaiselta, ylpeältä tms. kun en mene koko ajan typerä hymy korvissa s..na niin olen nähnyt parhaimmaksi etten yritä järkyttää ihmisiä sen enempää puhumalla niille. Jaa, tuli tässä mieleen yksikin tapaus kun kaupassa joulun aikaan kysyin joltain ihan ok-näköiseltä naiselta jonkun tuotteen hintaa että näkyykö missään kun änkesi siihen viereen niin hyvä ettei ilmaan hypännyt säikähdyksestä, aloita siinä sitten rento jutustelu kun toinen selvästi pelästyy :D

        Olisit rankaissut naista sen huonosta käytöksestä. Tuollaiseen reaktioon sinun olisi itänyt esittää jatko kysymys oudoksuva ilme kasvoillasi: onko lääkkeet jäänyt ottamatta?


      • gxfxfgxgf
        ;:;:;:;:;: kirjoitti:

        No jos ihan ystävällisen ja "harmittoman" näköinen mies tulee kohteliaasti jotain sanomaan tai kysymään, niin tuskinpa sitä monikaan pelästyy tai loukkaantuu. Kyllä tällaiset ajatusrakennelmat on ihan vaan teidän omassa päässä.

        Eri asia on sitten, jos lähestyminen on jotenkin aggressiivista tai ilkeää tai muuten oikeasti outoa, esim virnuilua tai tuijottelua tai muuta sellaista, mikä ei muutenkaan kuulu normaaliin kanssakäymiseen.

        Mutta ystävällinen lähestyminen on kyllä yleensä ihmisten mielestä mukavaa -ellei sitten sattumalta ole erittäin huono päivä jollakin (ja senkin kai ihmisestä jollain lailla huomaa, joten sellaisen tietää jättää rauhaan)

        "No jos ihan ystävällisen ja "harmittoman" näköinen mies tulee kohteliaasti jotain sanomaan tai kysymään, niin tuskinpa sitä monikaan pelästyy tai loukkaantuu."

        -"No jos ihan ystävällisen ja "harmittoman" näköinen mies tulee kohteliaasti...."

        -"ystävällisen ja "harmittoman" näköinen..."

        -"näköinen..."

        Jos luet tarkasti ja ajatuksella tuon minkä kirjoitit, niin tosiaankin ne ajatusrakennelmtat ovat naisten päässä, ei miesten.

        Tavallinen mies ei ole komea ja sellainen joka tekee kerralla vaikutuksen. Siitä se nimityskin tulee "tavallinen" ja tosiasia vain sattuu olemaan se että vastaantulevista miehistä 99% on tavallisia.

        "Eri asia on sitten, jos lähestyminen on jotenkin .... outoa, esim virnuilua tai tuijottelua tai muuta sellaista, mikä ei muutenkaan kuulu normaaliin kanssakäymiseen."

        Mieti tilannetta jossa mies tulisi sinun luokse esimerkiksi parkkipaikalla tai rappukäytävässä kun olet menossa tai tulossa johonkin.

        Miten ihmeessä mies voi yrittää tehdä noin nopeassa tilanteessa vaikutuksen vaikuttamatta oudolta?

        Jos mies ehdottaa tapaamista, niin onhan se päivän selvää että huolimatta siitä että kyseessä on ihan kunnon mies, nainen pitää tuollaista miestä stalkkaajana ja mielenvikaisena ääliönä koska tuollaista ei vaan tehdä kuin lihatiskillä, töissä, koulussa, kaverin järjestämänä tai harrastuksissa.

        Mahdollinen suuri rakkaustarina tyrmätään naisen taholta jos lähestymistä yritetään missään muualla ja mies varmasti ymmärtää jättää kerrasta rauhaan kun naista ei kiinnosta vaikka olisi kuinka ystävällinen lähestyminen tahansa.


      • ;:;:;:;:;:;:
        gxfxfgxgf kirjoitti:

        "No jos ihan ystävällisen ja "harmittoman" näköinen mies tulee kohteliaasti jotain sanomaan tai kysymään, niin tuskinpa sitä monikaan pelästyy tai loukkaantuu."

        -"No jos ihan ystävällisen ja "harmittoman" näköinen mies tulee kohteliaasti...."

        -"ystävällisen ja "harmittoman" näköinen..."

        -"näköinen..."

        Jos luet tarkasti ja ajatuksella tuon minkä kirjoitit, niin tosiaankin ne ajatusrakennelmtat ovat naisten päässä, ei miesten.

        Tavallinen mies ei ole komea ja sellainen joka tekee kerralla vaikutuksen. Siitä se nimityskin tulee "tavallinen" ja tosiasia vain sattuu olemaan se että vastaantulevista miehistä 99% on tavallisia.

        "Eri asia on sitten, jos lähestyminen on jotenkin .... outoa, esim virnuilua tai tuijottelua tai muuta sellaista, mikä ei muutenkaan kuulu normaaliin kanssakäymiseen."

        Mieti tilannetta jossa mies tulisi sinun luokse esimerkiksi parkkipaikalla tai rappukäytävässä kun olet menossa tai tulossa johonkin.

        Miten ihmeessä mies voi yrittää tehdä noin nopeassa tilanteessa vaikutuksen vaikuttamatta oudolta?

        Jos mies ehdottaa tapaamista, niin onhan se päivän selvää että huolimatta siitä että kyseessä on ihan kunnon mies, nainen pitää tuollaista miestä stalkkaajana ja mielenvikaisena ääliönä koska tuollaista ei vaan tehdä kuin lihatiskillä, töissä, koulussa, kaverin järjestämänä tai harrastuksissa.

        Mahdollinen suuri rakkaustarina tyrmätään naisen taholta jos lähestymistä yritetään missään muualla ja mies varmasti ymmärtää jättää kerrasta rauhaan kun naista ei kiinnosta vaikka olisi kuinka ystävällinen lähestyminen tahansa.

        Jos sinulla on vaikeuksia hahmottaa mitä tarkoittaa ystävällisen ja "harmittoman" näköinen tai vastaavasti oudon ja kenties pelottavan näköinen, niin olisikohan näistä kuvista apua:

        Ryhmä A:

        https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTJ7YE4LdhfY0mM6WpWLIMo3mhizWsZC-P61f0torxiXUBeHL6sOg

        http://image.shutterstock.com/display_pic_with_logo/974167/109575770/stock-photo-caucasian-man-portrait-on-a-gray-background-a-friendly-smile-109575770.jpg

        http://thumbs.dreamstime.com/thumblarge_591/130031079474818W.jpg

        https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRwgpOJup5AmBQBcmpwzKGFsUV0-b_KFmUypCquvDSCNyzv4fdl

        Ryhmä B:

        https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ60m1THz44DWVjPpn8SOonl87YNbZEsTKdXAJhWpKOcTUE0QkT

        http://i287.photobucket.com/albums/ll149/evil-garra/Crazypeople.jpg

        http://zillafitness.com/wp-content/uploads/2011/10/weirdo.jpg

        http://3critical.files.wordpress.com/2008/07/l_e8e5a80aff984d77762a54d19db4a06e.jpg


      • diuiudifuis
        hsghsdfgad kirjoitti:

        Olisit rankaissut naista sen huonosta käytöksestä. Tuollaiseen reaktioon sinun olisi itänyt esittää jatko kysymys oudoksuva ilme kasvoillasi: onko lääkkeet jäänyt ottamatta?

        Siinä olisi mies sitten nolannut itsensä entistä enemmän ja nainen olisi ollut "oikeassa" että hullu stalkkerihan se on.


    • El Greco Suave

      Kyllä se aloitteenteko arjessa onnistuu, mutta siinä on vaan suurempi kynnys, koska se on niin odottamatonta ja epätavallista. Baarit on sellaisia paikkoja jossa niitä aloitteita oikein odotellaan, mutta kaupassa ja muualla käydään muusta syystä.

      Kun uskaltautuu rikkomaan suomalaisen kyräily- ja juroilukulttuurin muotin edes hetkeksi ja viemään juttua rennompaan suuntaan alkuhätkähdyksestä niin lopputuloskin on todennäköisesti paljon positiivisempi kuin baarissa, jossa, vaikka niitä aloitteita odotellaan, niin on myös matalampi kynnys niiden torjumiseen. Uskon, että iso osa naisista on vain positiivisesti yllättyneitä huomiosta, jota saavat arkisessa tilanteessa, vaikka ainahan niitä pissapäitäkin löytyy. Ja sen murehtiminen, että onko joku varattu vai ei, on turhaa, sillä kyllä se nainen osaa sen itsekin sitten kertoa ja tuskin hän huomiosta loukkaantuu vaikka varattu olisikin, eikä kiinnostuksen osoittaminen ole kasvojen menettämisen paikka kenellekään muutenkaan.

      • 40 pillun mies

        Kuulostat homolta.


      • Mitäs tilasit
        40 pillun mies kirjoitti:

        Kuulostat homolta.

        Itse et pilluista ole nähnyt kuin kuvia


    • <><>

      Tekstiäsi oli hauska lukea. Voi että, olisin niin toivonut, että tuosta kahvipurkin putoamisesta olisi syntynyt se maaginen kohtaaminen ja siitä ihana lavstoori. Pystyn näkemään silmissäni jo kohtauksen kaikkine kipinöineen ja tähtineen ja romanttisine musiikkeineen (vaikka en teidän ulkonäköänne tarkkaan tiedäkään)...

      Hmm...ehkä joku toinen kerta?...Kun planeetat ovat asettuneet suosiollisiin positioihin.. :)

    • Mylain.

      Olen miettinyt tätä kanssa ja päätynyt siihen tulokseen että juuri arjessa aloitteenteko on paras tapa toimia - mutta tuo on myös äärimmäisen vaativaa.

      Arjessa on se hyvä puoli että voit keskittyä juuri sellaisiin ihmisiin joista voisitkin kiinnostua, baareissa kun ravaa ties mitä epämääräistä peipposta, ja vieläpä "henkisesti heikossa hapessa" koska lähes poikkeuksetta touhuun kuuluu alkoholi.

      Arjen kohtaamisessa on se erinomaisen hieno piirre että jos saat naisen kiinnostumaan niin kiinnostus on 100% varmuudella todellista.

      Missä ongelma on?

      Uskottavuudessa. Kuinka taikoa itsestään sellainen ihminen joka käy ventovieraan juttusille uskottavasti ja pystyy vedättämään tarinan kohti treffejä ja tutustumista romanttisessa mielessä? Väitän että yksikään jamppa ei koe itsessään olevan tuota puolta.

      On totta että on olemassa joukko miehiä jotka "tekevät aloitteita" arjessa, mutta nämä miehet ovat idiotteja. He ovat peräänvislailijoita, epämääräisiä ehdottelevia ja yleensäkin niljakkeita. Mutta he ovatkin miehiä jotka tekevät tuota huvikseen, lämpimikseen - eivätkä koskaan ole suhtautuneet itseensä ja asiaan vakavasti tai tuskin koskaan edes miettineet miten nainen toivoo että heitä lähestyttäisiin. Siksi nämä puolivillaiset "aloitteentekijät" ovat tavallaan saastuttaneet sen arjen tutustumisen yhtälön.

      Eli kaksi ydinongelmaa:

      1) Kuinka uskoa itseensä ja tehdä asia mahdolliseksi oman toiminnan kautta
      2) Kuinka olla olematta kuin ne muut pellet jotka tekevät aloitteita arjessa.

      Väitän että tähän on ratkaisu. Miehen ei tarvi olla pelimies, vaan hän voi olla aidosti kauhuissaan tutustumiseen lähtemisestä. Jos hän uskaltaa olla epävarma ja tähtää vain siihen että tekee tutustumisen epävarmuudestaan huolimatta hän tunkee naisen reviirille ns. oikeinpäin. Pois siis ajatus itsestä iskijänä - tilalle ajatus itsestä hyvänä miehenä joka tekee hapuilevaa tutustumista vastakkaiseen sukupuoleen, "olen joku jolla on jotain oikeaa tarjottavaa".

      Minä väitän että tässä on myös yhdistävä tekijä. Luuletteko että asialliset miehet tulevat satunnaisesti tutustumaan naisiin, ollen asiallaan vilpittömiä ja korkeintaan harrastaen johdattelua, luoden tuttavuuden neutraalilla tasolla, yrittäen keskustella ja olla mukava - ja sitten kysyen että haluaisitko tavata? - Väitän että vapaa nainen joka pitää mahdollisena että tuollasita tapahtuisi ja olisi valmis - vähintään viiveellä - ottamaan kiinni täkyyn... on täsmälleen yhtä aralla päällä kuin mies joka päättää toimia noin. Tuota ei tapahdu. Tuohon ei ryhdytä - joku täällä sanoi että suomalaiset suhteet luodaan koulussa, työssä tai baarissa. Arjessa tutustujat ovat väistämättä pioneereja astumassa kulttuurissamme uudelle alueelle.

      Miehen pitää siis altistaa itsensä _normaalille terveelle tavalle tutustua_ - se on jotain mikä nykypäivänä on äärimmäisen harvinaista. Pelimiehet vetelevät roolejaan ja semi-öykkärit yrittävät päästä nahan alle tissejä kehumalla. Normaali terve tutustuminen on jotain mitä kukaan nykyään ei tee, siksi siihen ei ole ohjeita, eikä koodistoa. Normaali terve tutustuminen on käsinkirjoitetun kirjeen kirjoittamista aikana jolloin kaikki hoidetaan sähköpostilla.

      Montako arkista aloitetta täytyy sitten tehdä?

      Väitän että vähintään sata. Ensimmäiset kaksikymmentä vain siksi että tottuu ajatukseen ja siihen että yleensäkään on valinnut toimia niinkuin toimii. Toiset kaksikymmentä siihen että saa sanoihinsa jotain tolkkua kunhan on sille tielle astunut. Uudet kaksikymmentä että rauhoittuu sen verran että saa luovittua teemojen maailmassa ja hetkessä, ja vähintään neljäkymmentä lisää että löytää sen naisen joka vastaa kysyntään positiivisesti eikä jätä kesken, roikkumaan, ole varattu tai muuten pakene.

      • ............

        Ihan puuta heinää tuo, että pitäisi tehdä 100 aloitetta. Ensinnäkin, jos mies tekee 100 aloitetta onnistumatta kunnolla kertaakaan, niin on luultavasti ihan lataamokunnossa jo pettymysten takia, varma siitä, että yksikään nainen ei halua. Toiseksi, jos mies vähän käyttää tarkkaavaisuuttaan, ja tekee arkipäivän aloitteita vain niille naisille, jotka hiukan sivusilmällä katselevat miestä tai muuten huomaavat miehen, niin veikkaisin että useimmille ATM:illekin riittäisi joku 10-20 yritystä. Noiden harkittujen, mutta riittävän spontaanien iskutilanteiden kohteista löytyisi taatusti joku, joka lähtisi treffeille oikein mielelläänkin.

        Itse olen kerran elämässäni lähestynyt naista arkielämässä. Istuimme kohtuullisen lähekkäin junassa, ja kuuntelin naisen puhelinkeskustelua. Nainen puhui kännykkäänsä pitkään jostain vapaaehtoisleiristä, jolta oli palannut Suomeen. Hän vaikutti sen verran mielenkiintoiselta, että kun satuimme jäämään samalla asemalla, niin kysyin voisinko auttaa matkatavaroiden kanssa. Se kävi naiselle, ja siinä kävellessämme kauniilla kesäsäällä, kysyin sitten myös lähtisikö hän tuopille, Sekin kävi naiselle. Olin hämmästynyt ja onnessani. No, kaljalla ollessamme nainen sitten jutteli joitain aika turn off -juttuja, että ei siitä mitään sen pidempää tullut. Mahdollisuudet olisi kyllä ollut, koska nainen laittoi 5 päivän päästä tekstaria minulle, kun en ollut ottanut häneen yhteyttä. Harkitsin uusia treffejä, mutta päätin että ei.


      • ätmi
        ............ kirjoitti:

        Ihan puuta heinää tuo, että pitäisi tehdä 100 aloitetta. Ensinnäkin, jos mies tekee 100 aloitetta onnistumatta kunnolla kertaakaan, niin on luultavasti ihan lataamokunnossa jo pettymysten takia, varma siitä, että yksikään nainen ei halua. Toiseksi, jos mies vähän käyttää tarkkaavaisuuttaan, ja tekee arkipäivän aloitteita vain niille naisille, jotka hiukan sivusilmällä katselevat miestä tai muuten huomaavat miehen, niin veikkaisin että useimmille ATM:illekin riittäisi joku 10-20 yritystä. Noiden harkittujen, mutta riittävän spontaanien iskutilanteiden kohteista löytyisi taatusti joku, joka lähtisi treffeille oikein mielelläänkin.

        Itse olen kerran elämässäni lähestynyt naista arkielämässä. Istuimme kohtuullisen lähekkäin junassa, ja kuuntelin naisen puhelinkeskustelua. Nainen puhui kännykkäänsä pitkään jostain vapaaehtoisleiristä, jolta oli palannut Suomeen. Hän vaikutti sen verran mielenkiintoiselta, että kun satuimme jäämään samalla asemalla, niin kysyin voisinko auttaa matkatavaroiden kanssa. Se kävi naiselle, ja siinä kävellessämme kauniilla kesäsäällä, kysyin sitten myös lähtisikö hän tuopille, Sekin kävi naiselle. Olin hämmästynyt ja onnessani. No, kaljalla ollessamme nainen sitten jutteli joitain aika turn off -juttuja, että ei siitä mitään sen pidempää tullut. Mahdollisuudet olisi kyllä ollut, koska nainen laittoi 5 päivän päästä tekstaria minulle, kun en ollut ottanut häneen yhteyttä. Harkitsin uusia treffejä, mutta päätin että ei.

        Kuule hei, AT-miestä ei KUKAAN katsele "hiukan sivusilmällä silleen". Herääs nyt.


      • ***
        ätmi kirjoitti:

        Kuule hei, AT-miestä ei KUKAAN katsele "hiukan sivusilmällä silleen". Herääs nyt.

        No, kuinka monta vastaavaa yritystä, sinä ätmi, olet tehnyt?

        Väitän, että useimpiin naisiin toimii parhaiten juuri tuollainen harmiton avaus, jonka periaatteessa voi esittää kenelle vaan, ei mitkään lipevät pelimiesreplat, jotka saa heti varoituskellot soimaan. Jos nainen ei tunne oloaan turvalliseksi, ei hän jää ihmettelemään mistä ne huomiohiihtolasit kertoo.


      • ätmi
        *** kirjoitti:

        No, kuinka monta vastaavaa yritystä, sinä ätmi, olet tehnyt?

        Väitän, että useimpiin naisiin toimii parhaiten juuri tuollainen harmiton avaus, jonka periaatteessa voi esittää kenelle vaan, ei mitkään lipevät pelimiesreplat, jotka saa heti varoituskellot soimaan. Jos nainen ei tunne oloaan turvalliseksi, ei hän jää ihmettelemään mistä ne huomiohiihtolasit kertoo.

        Olen saanut kymmeniä pakkeja. Ei näillä korteilla kannata edes pelata.


    • Kympin Nainen

      Onpa mielenkiintoista - kun nainen/naiset sanoo että arjen aloitteet ovat tervetulleita ja realistisiakin (ja että niitä nyt jo tapahtuu!), niin johan on mieskuoro toitottamassa ettei muuten ole :D

      Minulle on tehty arkisissa tilanteissa aloitteita kymmeniä ja niistä on poikinut niin monet treffitkin etten tarkkaa määrä muista (arvioisin että noin 15). Nämä aloitteet ovat olleet muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta fiksuilta, mukavilta miehiltä, ei miltään ”perään vislaavilta niljakkeilta, idiooteilta, pleijereiltä tai hörhöiltä stalkkaajilta” (teidän miesten ilmaisuja lainatakseni). Pisin suhde joka itselläni on tämän tyyppisestä ex-tempore aloitteesta syntynyt oli yksi nuoruuden suhde, joka kesti noin 6 kk, sitten on ollut useampia joiden kanssa olen käynyt yksillä tai muutamilla treffeillä. Yksi hyvistä ystävistäni tuli pokatuksi huoltoasemalla ja ovat olleet ko. ”arjen sankarin” kanssa naimisissa noin 10 vuotta. Toinen hyvä ystäväni tapasi miehen viime kesänä urheiluliikkeessä ja ovat siitä lähtien pitäneet yhtä. Ja nämä ovat kaikki tapahtuneet pääkaupunkiseudulla.

      Että semmoinen haaveenomainen urbaanilegenda jota naiivit naiset ylläpitävät, naiset jotka ”eivät omien kokemustensa pohjalta voi ymmärtää tilannetta”. Jos en tietäisi että yrität Ikisinkku M taas ”vetää minua (ja muita palstan naisia) letistä” ja testata ärsyyntymiskynnystäni, niin saisit pyytää anteeksi noita höpinöitäsi ;)

      Juttua voi iskeä vaikka mistä: viinivalinnasta (Alko), kirjavalinnasta (kirjasto/kirjakauppa), reitti- tai aikataulukysely (bussipysäkki), avun tarjoaminen huoltsikalla (esim. kun nainen tarkistaa renkaiden ilmanpaineet – olen tehnyt tämän kolme kertaa elämässäni ja joka kerta mies on tarjonnut apua, kahden kanssa lähdin treffeille (eli aika hyvä onnistumisprosentti!)). Voisin jatkaa tätä potentiaalisia (sekä toteutuneita) arjen tilanteita -listaa vaikka kuinka. Ja nämä miehet ovat tehneet sen luontevasti, ensin tosiaan juttua jostain (vaikka siitä suklaakahvista) ja sitten kun hetki juteltu niin seurannut kysymys että josko olisin kiinnostunut joskus lähtemään ulos.

      Joskus tietysti juttu tyrehtyy heti alkuunsa, joko niin että juttu ei lähde ”lentoon” tai esim. silloin kun olin varattu, niin joko miehet nopeasti näkivät sormukseni tai vaihtoehtoisesti minä lähetin erilaista ”signaalia”. Tällä signaalilla tarkoitan juurikin tuota yllä mainittua non-verbaalista viestintää; jos homma ei toimi syystä tai toisesta niin molemmat vaistoaa sen nopeasti eikä jutustelu jatku.

      Toisaalta jos jutustelu on jatkunut treffipyyntöön asti eikä minua kiinnosta niin aina olen nätisti kiittänyt huomiosta ja kieltäytynyt kohteliaasti. Näin ollen mies ei menetä kasvojaan tilanteessa. Jos nainen on niin törppö että miehen nolaa tai dissaa rumasti niin sitten ei mielestäni ollut huomion arvoinen nainen alun alkaenkaan.

      Yllä oli puhetta myös että naiset haluavat että miehet jättävät heidät rauhaan. En tunne yhtään naista joka pahastuisi miehen aloitteesta kun se on maulla toteutettu, päinvastoin. En ole myöskään koskaan näitä lähestymisiä pelästynyt, saatikka ollut paniikkikohtauksen partaalla, aika hermoheikkoisia naisia Ikisinkku M olet tavannut?

      Ikisinkku M totesit myös ettei (naiset) ”uskalla heittäytyä hetkeen” – omat ja kavereideni tilastot osoittavat tämänkin ”totuuden” vääräksi. Tasa-arvon nimissä on vielä mainittava, että olen minäkin ko. tyyppisen aloitteen tehnyt pari kertaa. Ja vielä noista ”suositeltavista” baaripokaamisista sen verren, että omiin pöksyihini ei ole yksikään baarissa aloitteen tehnyt mies päässyt (treffeille kyllä, muttei sen enempää). Allekirjoitan myös ”;:;:;:;:;:”:n kirjoitukset.

      • ätmi

        Eli kukaan ATM ei ole sinua koskaan yrittänyt iskeä? Noh, selittää varmaan yhtä sun toista.


      • Kympin Nainen
        ätmi kirjoitti:

        Eli kukaan ATM ei ole sinua koskaan yrittänyt iskeä? Noh, selittää varmaan yhtä sun toista.

        ööh, siis häh?
        Ihan kaiken sortin miehet ovat yrittäneet iskeä monissa eri paikoissa. En osaa ottaa kantaa tasoihinsa koska tunnun olevan tästä tasokeskustelusta totaalisen ulalla.


    • helppoa ..

      Taso tulee siitä, että montako kymppiä sinusta ollaan valmiita maksamaan. Siis suomennettuna kympin vai kaksi.

    • mies maalta

      Itse olin tänään kaupassa aikeissa pyytää yhtä kassaneitiä kahveelle josta olen jonkin aikaa ollut kiinnostunut. Tässä on vaan se ongelma kun ei tahdo löytää tilaisuutta kun on niin ruuhkaska joka hetki, puoli tuntia yritin löytää sopivaa rakoa mutta eipä löytynyt. Ei sitä kehtaa kysyä kauhea jono perässä eikä passaiskaan. Täytyy yrittää taas huomenna.

      Aikasemmin pelotti hirveästi pakit, no nyt ei enää paljoa mutta se pelottaa jos lähteekin :D

    • Vaarallinen nainen

      Kyllähän voisi ajatella, että baari-iskemisestä poikkeava lähetyminen kaupassa tms. paikassa erottaisi henkilön edukseen?

      Minusta lähestymiset arkisissa (esim. urheilun parissa) tilanteissa tuntuu luonnollisemmalta kuin baari. Käyn muutenkin baarissa ehkä kerran vuodessa, enkä enää oikein jaksa sitä leikkiä. Liian moni mies on vain piparin perään ja liian humalassa, ettei lähestymistä oikein helpolla ota tosissaan. Näkee niitäkin kavereita, jotka baarissa kiertävät pimusta toiseen, ja yrittävät niin kauan, että onnistuvat. Eri asia ehkä olisi, jos mies olisi ottanut vain sen pari olutta rohkaisuksi.

      Sitten taas kun tullaan arkiseen tilanteeseen, se on sekä itselle että sille toiselle 'normaali' tilanne. Normaalia arkea. Mikä sen otollisempi hetki? Siksi ihmettelen kovasti, miksi palstalla ajatellaan, että suomalaisessa kulttuurissa ei muka voi iskea kuin baarissa. Ehkä pieni välittömyys olisi paikallaan, suomalaisilla on niin korkea epäonnistumisen ja häpeän pelko, ettei uskalleta elää.

      Mitä sitten jos kysyy jos toinen haluaisi tavata? Mitä sitten jos ajoitus ei ole aivan optimaalinen? Pitääkö miettiä liikaa? Voisiko vain kysyä, ja jos vastaus on kiitos ei, niin elämä ei siihen pääty. Jos ei edes yritä, niin ei saa koskaan tietää miten olisi voinut käydä.

    • lkashrlahbfjkasgbfjk

      Olisipa ihanaa jos minulle tulisi joku mukava mies juttelemaan kesken normaalien arkiostosten/-rutiinien! Tai vaikka vaan kadulla pysäyttäisi ja juttelisi sen verran, etten luulisi joksikin sekopääksi (jotka yleensä valitettavasti ovat niitä jotka pysäyttävät ja alkavat jutella) ja sitten pyytäisi vaikka kahville. Ilman muuta lähtisin ja varmasti vaikka olisi kuinka nyreä päivä tahansa niin siitähän se paranisi!

      • ...................

        "Olisipa ihanaa jos minulle tulisi joku mukava mies juttelemaan" = miehekäs jyystärikarju, jännittävä rikollinen, julkkis, rahamies tai jokin näiden yhdistelmä eli tosin sanoen YTM.

        Syrjäytynyt ATM tuskin olisi sinusta mukava mies vaikka olisi kuinka ystävällinen ja kohtelias.


      • menkää hoitoon ensin
        ................... kirjoitti:

        "Olisipa ihanaa jos minulle tulisi joku mukava mies juttelemaan" = miehekäs jyystärikarju, jännittävä rikollinen, julkkis, rahamies tai jokin näiden yhdistelmä eli tosin sanoen YTM.

        Syrjäytynyt ATM tuskin olisi sinusta mukava mies vaikka olisi kuinka ystävällinen ja kohtelias.

        Tehän olette niin täynnä tuota vihaanne, että ihan itsesuojelua antaa ne pakit, ellei halua tulla tapetuksi jonkun naisia vihaavan hullun toimesta.


    • koho keikkuu...

      Menkää huoltoasemalle heittelemään niitä onkianne?

    • Luovuta jo

      EI TULE TAPAHTUMAAN.

      Varsinkin pk-seudulla niin et sinä voi kaupassa lähestyä ketään ellet ole todella valovoimainen tummasänkinen makuupatja-suklaa-silmät omaava luikero luigi.

      Muuten olet käytännössä miehenä vain yhtä samaa harmaata paska massaa.

      Suomessa löytyvät suhteet joko sosiaalisista piireistä tai baareista, sekä usein noiden yhdistelmistä (joku esittelee sinut jollekulle baarissa jne.)

      Sosiaalisiin piireihin kuuluu työpaikat , harrasteet jne.

      Jos et omaa niitä ja sosiaalista luonnetta niin olet käytännössä katsoen yhtä hyvä kuin kuollut.

      Haaveilut naisten lähestymisitä mm. kirjastoissa kannattaa unohtaa.

      Ei naisia kiinnosta ellet osaa olla sopivan menevä ja hyvännäköinen jolloin useimmiten sinulla olisi jo naiskokemusta sen verran ettet tarvitse kirjastoa alunperinkään iskupaikkana.

      Tietysti jos pelataan ajatuspeliä hyvä lordi tylsyys niin sitten suosittelen aloittamaan esimerkiksi huomenna että teet yhden aloitteen per päivä jossain arkisessa tilanteessa tai julkisella paikalla ilman mitään etukäteismietintöjä onko naisen poikaystävä lähistöllä vai ei yms.

      Tosin jos olet kolmekymppinen niin kolmekymppiset hyvännäköiset naiset kannattaa unohtaa. Ei heihin ole mitään saumaa ellet ole heitä päätä pidempi korkkarit jalassa, korkeasti koulutettu, sulava naisten mies ja mennessäsi rovaniemelle kyrpääsi joudutaan kuljettamaan erikoispitkälläkuljetuksella.

    • make99494949494

      Naiset ja miehet.Mitä jos tehdään sellainen suomalaisten sinkkupäivä? pinssi rintaan ja joka paikassa näkee kuka on sinkku ja haluaa seuraa

      • Luovuta jo

        Seuraavana päivänä paljon pinssittömiä nuoria naisia iso leveä hymy ulkomaalaisten ja suomalaistenkin äijien ja komistusten ja pleijereiden kanssa käsikynkyssä sekä paljon yksin kulkevia entistä enemmän masentuneita nuoria miehiä joiden rintataskussa "komeilee" hieman nuukahtanut pinssi.

        (ovat pukeneet pinssin ihan siltä varuilta että jos sittenkin...)

        Ei se tilannetta muuta miksikään. NAISET EIVÄT TEE ALOITTEITA JA ODOTTAVAT ALOITTEITA VAIN LÄHINNÄ SILTÄ "PARHAALTA" A-RYHMÄLTÄ TUOLLA ARJESSA.

        Varsinkin jos joku pinssi olisi naisella niin sehän sekoittaisi heidän päänsä siinä vallan tunteessa että "tähän kosintaan ei pidä suostua kun seuraava on taatusti laadukkaampi".

        Tilanne vain huononee, ei parane.

        Sama olisi jos julistettaisiin joku "naiset tekee aloitteet" päivät. Osalla miehistä olisi aivan mahtavaa ja loput seuraavana päivänä eivät edes olisi tietoisia että sellaisia päivää vietettiin koskaan.


    • single-W

      Meitä tavallisia mukavia naisia on paljon, jotka eivät käy baarissa ollenkaan. Siksi olisi ihanaa, että miehet juttelisivat ihan normaaleja juttuja ventovieraillekin.

      Minusta oleellista on se, että Lord B aloittaisi jutustelun ihan tavallisten naisten kanssa, jotka eivät ole potentiaalisia seurustelukumppaneita. Tämä tarkoittaa, että juttelee kaupan kassan kanssa muutaman lauseen, juttelet parturissa, toivottelet hyvää päivänjatkoa vaikkapa kirjastotädille jne. Itse asiassa melkein ainoat luontevat tilanteet jutustelulle ovat juuri parturi ja taksissa istuminen, mutta ei ole mitään syytä, miksi samaa ei voisi toistaa muuallakin. Yleensä myöskin nämä jutteluun tottuneet asiakaspalvelijat löytävät helposti itse seuraa, koska ovat tottuneet juttelemaan niitä näitä eivätkä häkelly ja mene lukkoon.

      Itse uskon harjoitteluun. Kun miettii keskustelun aiheita jo valmiiksi, niin on jo jotain aloitusta keskustelulle. Seuraavalla kerralla, kun Lord B näkee kahvihyllyllä kaupassa kivan naisen, hän voisi sanoa, että mikä kahvi hänestä on hyvää, mutta tietenkään se ei ole yhtä hyvää kuin kahvilla käynti kauniin naisen kanssa:D

      • Luovuta jo

        Naurattaa. :D

        Tämä on juuri se tilanne kun naiselta kysytään että miten mies löytäisi naisen tai miten nainen isketään.

        Okei, nuo ohjeesi ovat varmasti hienoja miehille jotka ovat sosiaalisesti kankeita jne. en tunne tätä lordia joten en osaa sanoa.

        MUTTA...se että juttelee kaupan kanssa, kirjastotädille, töissä kahdeksan tuntia yms. naisten kanssa ei tarkoita että saisit iskettyä yhtään naista edes niitä joiden kanssa juttelet puhumattakaan jostain ventovieraasta jonka kohtaat jossain arkisessa tilanteessa kuten kaupassa ekaa kertaa.

        "Seuraavalla kerralla, kun Lord B näkee kahvihyllyllä kaupassa kivan naisen, hän voisi sanoa, että mikä kahvi hänestä on hyvää, mutta tietenkään se ei ole yhtä hyvää kuin kahvilla käynti kauniin naisen kanssa:D "

        Joo ja nainen varmasti lähtee tuon jälkeen treffeille ja he elävät onnellisina elämänsä loppuun saakka. XD

        NEWSFLASH: Nainen kertoo ystävilleen sitten illalla että joku urpo yritti iskeä häntä kömpelösti kyselemällä mikä kahvi hänestä on hyvää. "Sanoin sille että ottaa tota Xtraa kun se on niin halpaakin ja iskin sitten silmää ennen kuin kävelin pois, ajatelkaa se varmaan vieläkin kelaa mitä mä tarkoitin" *naisten naurun remakkaa ja hirnuvaa kikatusta*

        Olisi varmaan ihanaa että miehet juttelevat ihan normaaleja juttuja ventovieraillekin. Teenkin niin. Joissakin tilanteissa se kuitenkin on varsinkin SUomessa tunkeilevaa ja häiritsevää.

        Lisäksi sillä ei isketä naisia koska muuten en olisi tällä hetkellä takuuvarmasti sinkku.


      • iiiiiiiii

        Iäkkäämmät ihmiset ovat myös sellaisia, joiden kanssa on luontevaa harjoitella. Ja he ovat mielissään juttutuokioista, saattavat melkein kyynel silmässä kiitellä -tai yrittää parittaa lapsenlapselleen :).


      • eri mieltä kuitenkin
        Luovuta jo kirjoitti:

        Naurattaa. :D

        Tämä on juuri se tilanne kun naiselta kysytään että miten mies löytäisi naisen tai miten nainen isketään.

        Okei, nuo ohjeesi ovat varmasti hienoja miehille jotka ovat sosiaalisesti kankeita jne. en tunne tätä lordia joten en osaa sanoa.

        MUTTA...se että juttelee kaupan kanssa, kirjastotädille, töissä kahdeksan tuntia yms. naisten kanssa ei tarkoita että saisit iskettyä yhtään naista edes niitä joiden kanssa juttelet puhumattakaan jostain ventovieraasta jonka kohtaat jossain arkisessa tilanteessa kuten kaupassa ekaa kertaa.

        "Seuraavalla kerralla, kun Lord B näkee kahvihyllyllä kaupassa kivan naisen, hän voisi sanoa, että mikä kahvi hänestä on hyvää, mutta tietenkään se ei ole yhtä hyvää kuin kahvilla käynti kauniin naisen kanssa:D "

        Joo ja nainen varmasti lähtee tuon jälkeen treffeille ja he elävät onnellisina elämänsä loppuun saakka. XD

        NEWSFLASH: Nainen kertoo ystävilleen sitten illalla että joku urpo yritti iskeä häntä kömpelösti kyselemällä mikä kahvi hänestä on hyvää. "Sanoin sille että ottaa tota Xtraa kun se on niin halpaakin ja iskin sitten silmää ennen kuin kävelin pois, ajatelkaa se varmaan vieläkin kelaa mitä mä tarkoitin" *naisten naurun remakkaa ja hirnuvaa kikatusta*

        Olisi varmaan ihanaa että miehet juttelevat ihan normaaleja juttuja ventovieraillekin. Teenkin niin. Joissakin tilanteissa se kuitenkin on varsinkin SUomessa tunkeilevaa ja häiritsevää.

        Lisäksi sillä ei isketä naisia koska muuten en olisi tällä hetkellä takuuvarmasti sinkku.

        Olen eri mieltä. Jos ihminen osaa jutella erilaisten ihmisten kanssa luontevasti, niin on todennäköisempää, että hän osaa avata suunsa myös silloin, kun joku kiinnostava ihminen lähestyy. Olisi erittäin epätodennäköistä, että heti ensimmäinen kiinnostava ihminen jolle juttelisi olisi juuri elämän suurin rakkaus loppuiäksi.

        Jos ihminen ei osaa jutella kevyesti kenenkään kanssa (esim. istuu tuppisuuna työkaverin kanssa lounaalla, ei sano kassaneidille mitään, ei osaa rupattelua missään tilanteissa), niin on erittäin paljon epätodennäköisempää, että tuollainen henkilö uskaltaisi avata suutaan, kun olisi ns. tositoimet kyseessä tai että hän osaisi ottaa kontaktia puhumalla edes jotenkin fiksusti tai hauskasti.

        Jos juttelee ventovieraille, niin toki on mahdollista, että iso osa heistä on varattuja tai yksinkertaisesti esimerkiksi sen verran kiireisiä (ovat ruokatunnilla tms), että esim. puhelinnumeroa ei saa tai kahvikutsu viereiseen kahvilaan ei tuota tulosta. Jos ei yritä, ei varmasti saa mitään aikaiseksi. Jos yrität, ainakin teoriassa on mahdollisuudet olemassa.

        Jos joku pitää sinua urpona vain siksi, että olet uskaltanut lähestyä ja jutella, niin sehän ei ole sinun häpeäsi, vaan hänen häpeänsä. Me suomalaiset ajattelemme ihan liikaa sitä, mitä muut meistä ajattelevat.


      • mies32
        eri mieltä kuitenkin kirjoitti:

        Olen eri mieltä. Jos ihminen osaa jutella erilaisten ihmisten kanssa luontevasti, niin on todennäköisempää, että hän osaa avata suunsa myös silloin, kun joku kiinnostava ihminen lähestyy. Olisi erittäin epätodennäköistä, että heti ensimmäinen kiinnostava ihminen jolle juttelisi olisi juuri elämän suurin rakkaus loppuiäksi.

        Jos ihminen ei osaa jutella kevyesti kenenkään kanssa (esim. istuu tuppisuuna työkaverin kanssa lounaalla, ei sano kassaneidille mitään, ei osaa rupattelua missään tilanteissa), niin on erittäin paljon epätodennäköisempää, että tuollainen henkilö uskaltaisi avata suutaan, kun olisi ns. tositoimet kyseessä tai että hän osaisi ottaa kontaktia puhumalla edes jotenkin fiksusti tai hauskasti.

        Jos juttelee ventovieraille, niin toki on mahdollista, että iso osa heistä on varattuja tai yksinkertaisesti esimerkiksi sen verran kiireisiä (ovat ruokatunnilla tms), että esim. puhelinnumeroa ei saa tai kahvikutsu viereiseen kahvilaan ei tuota tulosta. Jos ei yritä, ei varmasti saa mitään aikaiseksi. Jos yrität, ainakin teoriassa on mahdollisuudet olemassa.

        Jos joku pitää sinua urpona vain siksi, että olet uskaltanut lähestyä ja jutella, niin sehän ei ole sinun häpeäsi, vaan hänen häpeänsä. Me suomalaiset ajattelemme ihan liikaa sitä, mitä muut meistä ajattelevat.

        Totta on, että rupattelukokemus auttaa myös naisten iskemisessä, mutta on silti täysin eri asia jutella työn tuoman aseman suojista asiakkaiden kanssa kuin mennä iskemään "rakkautta-ensisilmäyksellä"-naista. Tässä jälkimmäisessä paineet ovat niin eri luokkaa, juttelutyylin pitäisi olla eri jne..

        Siis apua esim. asiakaspalvelun myötä tulleesta juttelukokemuksesta on, mutta ei se asiasta helppoa tee, ainakaan jos on ujo luonteeltaan ja yrittää iskeä vain niitä kipinää jo ensisilmäyksellä lyöviä naisia.


      • fhoasfasfko
        mies32 kirjoitti:

        Totta on, että rupattelukokemus auttaa myös naisten iskemisessä, mutta on silti täysin eri asia jutella työn tuoman aseman suojista asiakkaiden kanssa kuin mennä iskemään "rakkautta-ensisilmäyksellä"-naista. Tässä jälkimmäisessä paineet ovat niin eri luokkaa, juttelutyylin pitäisi olla eri jne..

        Siis apua esim. asiakaspalvelun myötä tulleesta juttelukokemuksesta on, mutta ei se asiasta helppoa tee, ainakaan jos on ujo luonteeltaan ja yrittää iskeä vain niitä kipinää jo ensisilmäyksellä lyöviä naisia.

        Väitän, että se nainenkin isketään todennäköisemmin juuri sillä arkisella rupattelulla. Mitä ns. seksuaalisempi lähestyminen on, sitä varmemmin ne nopeat pakit tulee.

        Tuolla ylempänä LB toi esiin sen, että "naiset netissä kirjoittaa, ettei missään saa olla rauhassa, eivätkä siksi toivo lähestymisiä" tms. Useimmat naiset eivät kai halua sitä seksuaalista häirintää lähentelevää lähestymistä. On ihan eri asia lähestyä neutraalisti eli "kuin randomia mummoa" kuin lähestyä kiimasta puhkuen "mahdollista panoa". Jälkimmäiseen lähestymiseen tulee tietenkin pakit - se kai on sanomattakin selvää.

        Tytöt joutuvat jo varhaismurrosikäisinä seksuaalisen häirinnän kohteeksi julkisilla paikoilla. Siihen syntyy ns herkät anturit ihan itsesuojelusta. Jos olet jo 11-vuotiaasta asti saanut sitä osaksesi, 25-vuotiaana kyllä sen tunnistat helpostikin.


      • mies32
        fhoasfasfko kirjoitti:

        Väitän, että se nainenkin isketään todennäköisemmin juuri sillä arkisella rupattelulla. Mitä ns. seksuaalisempi lähestyminen on, sitä varmemmin ne nopeat pakit tulee.

        Tuolla ylempänä LB toi esiin sen, että "naiset netissä kirjoittaa, ettei missään saa olla rauhassa, eivätkä siksi toivo lähestymisiä" tms. Useimmat naiset eivät kai halua sitä seksuaalista häirintää lähentelevää lähestymistä. On ihan eri asia lähestyä neutraalisti eli "kuin randomia mummoa" kuin lähestyä kiimasta puhkuen "mahdollista panoa". Jälkimmäiseen lähestymiseen tulee tietenkin pakit - se kai on sanomattakin selvää.

        Tytöt joutuvat jo varhaismurrosikäisinä seksuaalisen häirinnän kohteeksi julkisilla paikoilla. Siihen syntyy ns herkät anturit ihan itsesuojelusta. Jos olet jo 11-vuotiaasta asti saanut sitä osaksesi, 25-vuotiaana kyllä sen tunnistat helpostikin.

        Kun se lähestyminen sitä haluttavan ihastumisen kohteen kanssa ei ole sama kuin mummolle juttelu, vaikka sen sellaiseksi yrittäisikin naamioida.
        Kyllähän sen itse mies tietää milloin on "tosi kyseessä" ja siitä juuri tulevat ne paineet. Ellei sitten ota tavakseen höpistä aina ja kaikille joka paikassa jotain yhdentekevää. Tosin silloinkin paineet ovat kovemmat "tosipaikassa".

        Ja kyllä ne naisetkin tiedostavat riskin siitä, että mies haluaa heitä panna, vaikka juttelisikin kivasti kirjoista tai ranskanleivistä aluksi.

        Eli ei ole olemassa mitään "ensimmäistä" ja "jälkimmäistä" lähestymistä, jos pokaamisesta siis kyse.


      • mies32
        mies32 kirjoitti:

        Kun se lähestyminen sitä haluttavan ihastumisen kohteen kanssa ei ole sama kuin mummolle juttelu, vaikka sen sellaiseksi yrittäisikin naamioida.
        Kyllähän sen itse mies tietää milloin on "tosi kyseessä" ja siitä juuri tulevat ne paineet. Ellei sitten ota tavakseen höpistä aina ja kaikille joka paikassa jotain yhdentekevää. Tosin silloinkin paineet ovat kovemmat "tosipaikassa".

        Ja kyllä ne naisetkin tiedostavat riskin siitä, että mies haluaa heitä panna, vaikka juttelisikin kivasti kirjoista tai ranskanleivistä aluksi.

        Eli ei ole olemassa mitään "ensimmäistä" ja "jälkimmäistä" lähestymistä, jos pokaamisesta siis kyse.

        sitä = sen

        Häirintäjutut sitten tietysti asia erikseen, enkä ymmärrä mitä niillä nyt on edes aiheen kanssa tekoa? No ok, typerä mies menee tölväisemään heti kättelyssä, että tekisi mieli panna sua. Mutta ehkä nämä vajakit voidaan jättää pois laskuista edes tällä kertaa?


      • mies32
        fhoasfasfko kirjoitti:

        Väitän, että se nainenkin isketään todennäköisemmin juuri sillä arkisella rupattelulla. Mitä ns. seksuaalisempi lähestyminen on, sitä varmemmin ne nopeat pakit tulee.

        Tuolla ylempänä LB toi esiin sen, että "naiset netissä kirjoittaa, ettei missään saa olla rauhassa, eivätkä siksi toivo lähestymisiä" tms. Useimmat naiset eivät kai halua sitä seksuaalista häirintää lähentelevää lähestymistä. On ihan eri asia lähestyä neutraalisti eli "kuin randomia mummoa" kuin lähestyä kiimasta puhkuen "mahdollista panoa". Jälkimmäiseen lähestymiseen tulee tietenkin pakit - se kai on sanomattakin selvää.

        Tytöt joutuvat jo varhaismurrosikäisinä seksuaalisen häirinnän kohteeksi julkisilla paikoilla. Siihen syntyy ns herkät anturit ihan itsesuojelusta. Jos olet jo 11-vuotiaasta asti saanut sitä osaksesi, 25-vuotiaana kyllä sen tunnistat helpostikin.

        Ehkä osaksi taas hätiköin tulkinnan kanssa. Mutta tässä vielä tuohon arkinen vs. seksuaalinen keskustelu:
        Jossain vaiheessa sitä arkista juttelua siihen nyt vaan on pakko saada joku lisäjenga mukaan, muuten lopputuloksena on "oli hauska jutella, hyvät päivänjatkot". Siis viimeistään tässä vaiheessa täytyy pystyä tuomaan esiin omat romanttiset toiveet ja kysyä puhelinnumero tai kahville samantien. Jolloin ollaan siirrytty arkisen mummojuttelun toiselle puolelle.


    • Luovuta jo

      Alkaa muistuttaa täyttä absurdiutta tämä ketju. Tämähän on suoraan kuin Monty Python sketsistä.

      Jos haluaa harjoitella naisten lähestymistä niin kannattaa harjoitella sitä ihan naisten kanssa juttelemalla ja huomaamalla että he eivät pure. Hymyily auttaa myös paljon sekä peruskohteliaisuus.

      Ei sillä naisia saa, mutta onpahan mistä voi unelmoida sitten.

      • ätmeilly

        Tätähän se on ätmin elo, koomista ja epätoivoista pohdintaa iskuyritysten mahdollisuuksista. Kovin on epätoivoista, mutta kun muutakaan ei ole ja nainen on tuntematon ja pelottava olento.


      • Luovuta jo
        ätmeilly kirjoitti:

        Tätähän se on ätmin elo, koomista ja epätoivoista pohdintaa iskuyritysten mahdollisuuksista. Kovin on epätoivoista, mutta kun muutakaan ei ole ja nainen on tuntematon ja pelottava olento.

        Ei ne naiset ole sen ihmeellisempiä kuin miehet.
        Rakentavat vain omissa kuvitelmissaan itsestään mystistä olentoa vaikka todella helppoa heidän toimintaa on tajuta kun heidän motiivit selvittää.
        Loppu on sitten sitä että kun heitä ei rajoiteta kuten miehiä niin tunnetilojen mukaan on heilahtelua.

        Naisille tärkeintä on sosiaalinen hyväksyminen ja se sosiaalinen tilanne ja se naamio jota he pitävät yllä. He kuvittelevat sen olevan sitä todellisuutta jossa me kaikki eletään. Se on heille sitä aitoutta.

        Kun alat käsittelemään tuota "pintaa" niin samalla pääset käsityksiin siitä kuinka naiset ajattelevat.

        Suurin ongelma miehillä joilla ei ole kokemusta naisista tai "pelkää" naisia on se että heillä itsellään on jo ongelma tuon "pinnan" kanssa. Naisille tuo "pinta" on katsos osoitus ihmisen syvällisimmistä ominaisuuksista myös (jota se ei ole) joten naiset puhuvat "itsetunnoista" ja "itsevarmuuksista" vaikka kyse on sosiaalisesta menestyksestä, statuksesta siis ja sitä miten hallinnoit sitä sosiaalista tilaa ja tilannetta (mm. auktoriteetit) sekä miltä näytät niitä asioita tehdessäsi.

        Kysymys on usein siitä että miehen pitää tuntea tuo pinta ja alkaa pelaamaan sen arvojen mukaan jos haluaa menestyä naisten kanssa. Osalla siihen ei ole mahdollisuutta mm. jo syntymäulkonäön kanssa tai joutuu tekemään paljon töitä sen eteen että tulisi huomatuksi (esimerkiksi pituus ongelma).

        Normaalimies jo kamppailee noiden asioiden kanssa joten ei se siitä sinällään muutu miksikään.

        "Pelimiehet" jne. osaavat huomata nuo tuon pinnan eri tasot ja toimia siten kuten se tilanne vaatii. Silloin manipulatiiviset ja toisaalta kyynisesti toimivat psykopaatit pärjäävät naisten kanssa koska he vetelevät naisen verkosta kutakin lankaa kuten haluavat ja nainen tanssii sen mukaan koska pinta väräjää.

        Sitten on sellaiset kuten minä jotka tajuaa nuo tasot, mutta ei halua aina pelata pelejä koska se vituttaa. Naisissa ei ole mitään pelottavaa tai tuntematonta vaan he vain arvostavat niitä jotka kiipeilevät noilla langoilla heidän verkossaan.
        Sen takia sitä on usein helpompi olla yksin kuin vaivautua moiseen leikkiin.

        Hämä-hämä-häkki kiipes langalle...


      • -----
        Luovuta jo kirjoitti:

        Ei ne naiset ole sen ihmeellisempiä kuin miehet.
        Rakentavat vain omissa kuvitelmissaan itsestään mystistä olentoa vaikka todella helppoa heidän toimintaa on tajuta kun heidän motiivit selvittää.
        Loppu on sitten sitä että kun heitä ei rajoiteta kuten miehiä niin tunnetilojen mukaan on heilahtelua.

        Naisille tärkeintä on sosiaalinen hyväksyminen ja se sosiaalinen tilanne ja se naamio jota he pitävät yllä. He kuvittelevat sen olevan sitä todellisuutta jossa me kaikki eletään. Se on heille sitä aitoutta.

        Kun alat käsittelemään tuota "pintaa" niin samalla pääset käsityksiin siitä kuinka naiset ajattelevat.

        Suurin ongelma miehillä joilla ei ole kokemusta naisista tai "pelkää" naisia on se että heillä itsellään on jo ongelma tuon "pinnan" kanssa. Naisille tuo "pinta" on katsos osoitus ihmisen syvällisimmistä ominaisuuksista myös (jota se ei ole) joten naiset puhuvat "itsetunnoista" ja "itsevarmuuksista" vaikka kyse on sosiaalisesta menestyksestä, statuksesta siis ja sitä miten hallinnoit sitä sosiaalista tilaa ja tilannetta (mm. auktoriteetit) sekä miltä näytät niitä asioita tehdessäsi.

        Kysymys on usein siitä että miehen pitää tuntea tuo pinta ja alkaa pelaamaan sen arvojen mukaan jos haluaa menestyä naisten kanssa. Osalla siihen ei ole mahdollisuutta mm. jo syntymäulkonäön kanssa tai joutuu tekemään paljon töitä sen eteen että tulisi huomatuksi (esimerkiksi pituus ongelma).

        Normaalimies jo kamppailee noiden asioiden kanssa joten ei se siitä sinällään muutu miksikään.

        "Pelimiehet" jne. osaavat huomata nuo tuon pinnan eri tasot ja toimia siten kuten se tilanne vaatii. Silloin manipulatiiviset ja toisaalta kyynisesti toimivat psykopaatit pärjäävät naisten kanssa koska he vetelevät naisen verkosta kutakin lankaa kuten haluavat ja nainen tanssii sen mukaan koska pinta väräjää.

        Sitten on sellaiset kuten minä jotka tajuaa nuo tasot, mutta ei halua aina pelata pelejä koska se vituttaa. Naisissa ei ole mitään pelottavaa tai tuntematonta vaan he vain arvostavat niitä jotka kiipeilevät noilla langoilla heidän verkossaan.
        Sen takia sitä on usein helpompi olla yksin kuin vaivautua moiseen leikkiin.

        Hämä-hämä-häkki kiipes langalle...

        Olen nainen enkä tunnista itseäni tuosta ollenkaan. Itse asiassa en tajua paljon mitään tuosta tekstistäsi.


      • Luovuta jo
        ----- kirjoitti:

        Olen nainen enkä tunnista itseäni tuosta ollenkaan. Itse asiassa en tajua paljon mitään tuosta tekstistäsi.

        Et tietysti. Sinä olet nainen. Sinä elät siinä pinnassa.


      • Luovuta jo
        ----- kirjoitti:

        Olen nainen enkä tunnista itseäni tuosta ollenkaan. Itse asiassa en tajua paljon mitään tuosta tekstistäsi.

        Voit toki kertoa että millainen mies ja missä arkisessa tilanteessa tekisi sinuun vaikutuksen lähestymisellään.

        Toisaalta voit arvioida myös miten naiset yleisesti suhtautuvat miesten lähestymisiin arkisissa tilanteissa ja miten suurin onnistumisprosentti miehillä noissa tilanteissa on.

        Se kertonee miten hyvin olet perehtynyt oman sukupuolesi tapaan suhtautua asioihin ja millaisessa todellisuudessa te elätte.


      • fdjkbbh
        Luovuta jo kirjoitti:

        Voit toki kertoa että millainen mies ja missä arkisessa tilanteessa tekisi sinuun vaikutuksen lähestymisellään.

        Toisaalta voit arvioida myös miten naiset yleisesti suhtautuvat miesten lähestymisiin arkisissa tilanteissa ja miten suurin onnistumisprosentti miehillä noissa tilanteissa on.

        Se kertonee miten hyvin olet perehtynyt oman sukupuolesi tapaan suhtautua asioihin ja millaisessa todellisuudessa te elätte.

        Ei minulla ainakaan ole mitään sukupuolista suhtautumista tai todellisuutta. Eikös naisia juuri sukupuolineutraaliudenkin ideasta syytetä?

        Kannattaisiko sinunkin kokeilla elää edes yksi päivä ihan vaan ihmisen elämää ja kieltää itseltäsi tuo sukupuolisidonnainen stereotypiointi? Avuksi voit ottaa vaikka s24:n transsukupuoli-palstan, jossa on ajoittain hyvää pohdintaa sukupuoli-käsitteestä.


      • ätmi
        fdjkbbh kirjoitti:

        Ei minulla ainakaan ole mitään sukupuolista suhtautumista tai todellisuutta. Eikös naisia juuri sukupuolineutraaliudenkin ideasta syytetä?

        Kannattaisiko sinunkin kokeilla elää edes yksi päivä ihan vaan ihmisen elämää ja kieltää itseltäsi tuo sukupuolisidonnainen stereotypiointi? Avuksi voit ottaa vaikka s24:n transsukupuoli-palstan, jossa on ajoittain hyvää pohdintaa sukupuoli-käsitteestä.

        Huvittava todistus siitä että naiset tosiaan ovat vain tuota kuvailtua pintaa... koska jopa henkilön sukupuolen voivat nähdä pelkkänä pinnallisena naamiona. Jonain, millä ei ole syvempiä linkkejä biologiaan ja psyykeen, vaan jonka voi vaikka vaihtaa halutessaan, kuin stailata itsensä uudestaan muuttumisleikissä...


      • Pörkele!
        Luovuta jo kirjoitti:

        Ei ne naiset ole sen ihmeellisempiä kuin miehet.
        Rakentavat vain omissa kuvitelmissaan itsestään mystistä olentoa vaikka todella helppoa heidän toimintaa on tajuta kun heidän motiivit selvittää.
        Loppu on sitten sitä että kun heitä ei rajoiteta kuten miehiä niin tunnetilojen mukaan on heilahtelua.

        Naisille tärkeintä on sosiaalinen hyväksyminen ja se sosiaalinen tilanne ja se naamio jota he pitävät yllä. He kuvittelevat sen olevan sitä todellisuutta jossa me kaikki eletään. Se on heille sitä aitoutta.

        Kun alat käsittelemään tuota "pintaa" niin samalla pääset käsityksiin siitä kuinka naiset ajattelevat.

        Suurin ongelma miehillä joilla ei ole kokemusta naisista tai "pelkää" naisia on se että heillä itsellään on jo ongelma tuon "pinnan" kanssa. Naisille tuo "pinta" on katsos osoitus ihmisen syvällisimmistä ominaisuuksista myös (jota se ei ole) joten naiset puhuvat "itsetunnoista" ja "itsevarmuuksista" vaikka kyse on sosiaalisesta menestyksestä, statuksesta siis ja sitä miten hallinnoit sitä sosiaalista tilaa ja tilannetta (mm. auktoriteetit) sekä miltä näytät niitä asioita tehdessäsi.

        Kysymys on usein siitä että miehen pitää tuntea tuo pinta ja alkaa pelaamaan sen arvojen mukaan jos haluaa menestyä naisten kanssa. Osalla siihen ei ole mahdollisuutta mm. jo syntymäulkonäön kanssa tai joutuu tekemään paljon töitä sen eteen että tulisi huomatuksi (esimerkiksi pituus ongelma).

        Normaalimies jo kamppailee noiden asioiden kanssa joten ei se siitä sinällään muutu miksikään.

        "Pelimiehet" jne. osaavat huomata nuo tuon pinnan eri tasot ja toimia siten kuten se tilanne vaatii. Silloin manipulatiiviset ja toisaalta kyynisesti toimivat psykopaatit pärjäävät naisten kanssa koska he vetelevät naisen verkosta kutakin lankaa kuten haluavat ja nainen tanssii sen mukaan koska pinta väräjää.

        Sitten on sellaiset kuten minä jotka tajuaa nuo tasot, mutta ei halua aina pelata pelejä koska se vituttaa. Naisissa ei ole mitään pelottavaa tai tuntematonta vaan he vain arvostavat niitä jotka kiipeilevät noilla langoilla heidän verkossaan.
        Sen takia sitä on usein helpompi olla yksin kuin vaivautua moiseen leikkiin.

        Hämä-hämä-häkki kiipes langalle...

        Jumalauta, nyt tuli asiaa!


      • -----
        Luovuta jo kirjoitti:

        Voit toki kertoa että millainen mies ja missä arkisessa tilanteessa tekisi sinuun vaikutuksen lähestymisellään.

        Toisaalta voit arvioida myös miten naiset yleisesti suhtautuvat miesten lähestymisiin arkisissa tilanteissa ja miten suurin onnistumisprosentti miehillä noissa tilanteissa on.

        Se kertonee miten hyvin olet perehtynyt oman sukupuolesi tapaan suhtautua asioihin ja millaisessa todellisuudessa te elätte.

        Ok, voinhan minä kertoa. Periaatteessa asiallinen ja ystävällinen lähestyminen on aina mukavaa. Mutta treffeille lähtisin varmaan todennäköisimmin miehen kanssa, joka vaikuttaa (tässä vaiheessahan ei voi olla kuin pelkkää vaikutelmaa) fiksulta ja persoonalliselta. Rauhalliselta, positiiviselta ja lämpimältä. Ulkonäössä, puheäänessä tai eleissä ja liikkeissä ei mitään erikoisen luotaantyöntävää.

        Paikka voisi olla periaatteessa mikä tahansa.

        En hirveästi osaa sanoa muista naisista näihin asioihin liittyen, jokainen kai suhtautuu omalla tavallaan. En todellakaan usko, että on olemassa joku erityinen "todellisuus", jossa kaikki naiset ja vain naiset elävät.


      • yeah rite----
        ätmi kirjoitti:

        Huvittava todistus siitä että naiset tosiaan ovat vain tuota kuvailtua pintaa... koska jopa henkilön sukupuolen voivat nähdä pelkkänä pinnallisena naamiona. Jonain, millä ei ole syvempiä linkkejä biologiaan ja psyykeen, vaan jonka voi vaikka vaihtaa halutessaan, kuin stailata itsensä uudestaan muuttumisleikissä...

        Kerro toki kuinka biologia määrittää sukupuolesi. Oletko käynyt kromosomitesteissä? Miten sukupuolikromosomit "ohjaavat" fysiikkaasi? Miten sukupuolihormonit ohjaavat fysiikkaasi?

        Entä psyykeasi? Määrittele myös psyyke, kiitos. Onko persoonallisuutesi testattu validein menetelmin? Tiedätkö persoonallisuuden piirteitesi yleisyyden kaikkien sukupuolien osalta?

        Äh, anna kun arvaan: olet lukenut Laasasen blogia, jossa sanottiin, että "naiset tykkäävät pinkistä ja miehet ovat älykkäitä"?


      • ätmi
        yeah rite---- kirjoitti:

        Kerro toki kuinka biologia määrittää sukupuolesi. Oletko käynyt kromosomitesteissä? Miten sukupuolikromosomit "ohjaavat" fysiikkaasi? Miten sukupuolihormonit ohjaavat fysiikkaasi?

        Entä psyykeasi? Määrittele myös psyyke, kiitos. Onko persoonallisuutesi testattu validein menetelmin? Tiedätkö persoonallisuuden piirteitesi yleisyyden kaikkien sukupuolien osalta?

        Äh, anna kun arvaan: olet lukenut Laasasen blogia, jossa sanottiin, että "naiset tykkäävät pinkistä ja miehet ovat älykkäitä"?

        Saanko minäkin kokeilla arvaamista: olet sellainen "ajoittain hyvää pohdintaa" suoltava transsukupuoli-palstalainen...?

        Biologia määrittää sukupuoleni siten että minulla on toimiva penis ja tietyn verran pituutta ja massaa. Samoin psyykeni puolesta olen perinteisen heteroseksuaalinen mies. Miksi tällaiset asiat ovat vaikeita hyväksyä teille, oi "die cis scum" -väki? Minäkin sentään yritän tulla puoleenväliin keskustelua vastaan, ajattelemalla että ehkä jossain harvoissa tapauksessa "hardis ja softa eivät kohtaa", eli henkilö olisi tosiaan voinut ikäänkuin syntyä vääränlaiseen kehoon. Mutta se ei todellakaan tarkoita, ettäkö tuollaiset asiat olisivat ihan sattumanvaraisia, tai vaikkapa omalla valinnalla päätettyvissä/vaihdettavissa!

        Propsit kuitenkin Laasasen tuntemisesta.


    • suosittu69

      Kun elin parisuhteessa olin hyvin suosittu sinkkunaisten keskuudessa,sitten kun vapauduin,luulin,että olisin yhtä suosittu,mutta arvasin väärin, yks toisensa perään katosi kuin maan nielemänä.Sinkun elämäntehtävä on saada aikaiseksi niin monta eroa kuin se on mahdollista, luuserieroista ei saa pisteitä.

      • jyystäri

        Pariutunut mies on sinkkunaisen unelma, ja pildeä saa todella helposti. Sinkkumiehillä ei sitten ole mitään jakoa tähän peliin. Naisia kiinnostaa juurikin ns varatut panomiehet.


    • naisten haku....

      Että on se kumma kun aina puhutaan että niitä tilannepaikkoja on paljon missä vois ns. lähestyä sillämielellä..esim nyt kassajonoissa , bussissa., eril. yleisötapahtumissa , vastaantulijoissa yms. , näinhän naiset aina puhuu/kirjoittelee ...Mutta jospa mies nyt menis ehdottelemaan/juttelemaan kuin tutulle em. paikoissa niin ei menis varmaankaan kauan kun tulis j noutaja vartija / poliisi niskavilloihin kiinni , ja silloin vasta oikea esitys alkaisi ! Että mennä nyt ventovieraalle naiselle juttelemaan / ehdottelemaan ns. jotain sillee..? Em. haaveilu on löytyy vain elokuvista , joka on näköjään pinttynyt naisten sieviin aivoihin filmitähtenä !

      • Vaarallinen nainen

        Eli sinun näkemyksesi on, että känni-iskeminen baarissa on se tapa, missä kannattaa tiiviisti pysyä? Olisiko mahdollista murtaa näitä rasittavuuteen asti juurtuneita tapoja? Jos ei edes halua nähdä vaivaa yrittää, niin on ehkä myös hieman tarpeetonta asiasta valittaa.

        Olen saanut pakit useammalta mieheltä, kun olen lähestynyt arkisissa tilanteissa; miehet ovat olleet varattuja. Lähestymisillä on ollut erittäin hyvä vastaanotto siitä huolimatta. Olen myös saanut seurustelusuhteen, kun olen lähestynyt miestä.

        Tilannepaikkoja on siellä, missä niitä tekee. Ei tilanteet suinkaan kävele kadulla vastaan, jos miehillä sellainen näkemys asiasta on. Ehkä tilanteet pitäisi myös yrittää ottaa vähemmän henkilökohtaisesti.


    • Vedän.

      Puoleeni naisia,kuin magneetti. Olen komea,siksipä naisia pyörii ympärilläni joskus jopa kiusaksi asti.

      • ihmissuhderaunio

        Käytätkö myös tilaisuutta hyväksesi? Tulevatko naiset kaupassa vastaan ehdottamaan treffejä? Vai miten toimit? Itseäni naiset ei kiinnosta, joten valinnanvaraa vielä vähemmän. Ja riskit, jos ehdottaa jotakin, entistä suuremmat.


    • ...

      Asut jossain landella? Pikkupaikkakunnissa ei kauheesti 20-35v sinkkunaisia löydy.

      • 10+9

        lordi asuu hesassa. profiilissa näkyy.


    • Reipas Mies

      Kyllä tässä tulisi huomioida tälläinen seikka: väitän että tosi harva sinkku nainen haluaa tulla "miehen valituksi" ilman että nainen saa ensiksi annettua responssia iskemistä aikovalle miehelle ENSIKSI.

      Eli jos marketin kahvihyllyn suojissa väijyy mies ja koettaa jollain adrenaliini-boostilla iskeä jokaista paikalle tulevaa naista niin en usko että siinä tulee kummoista romanttista myötävaikutusta.

      Okei, kun teillä on niitä fiinejä kahviloita niin en pitäisi huonona ideana että siinä on jasser arafat-huivimies kahvilla pöydässään kirjan kanssa ja siitä silmäpelillä pohjustaa yksin istuvan naisen "lähestymis lupaa".

      Miehen rohkeus ei palkitse aina. Tyypillinen atm-iskeminen on kömpelö yllätys jota nainen ei mitenkään osaa ennakoida miehen käytöksestä ja juuri siksi nainen ei pääse romanttiselle taajuudelle miehen arvioinnissa vaan ignooraus tulee nopeana suojakeinona päästä tilanteesta pois.

      Kahvihyllyn luona JOKAINEN nainen juttelisi varatun miehen kanssa kun lähtötilanne olisi vaikka näin "sano naiselle joka tulee":

      "Moro. Anopille pitäisi tarjota pian hyvät kahvit, mikähän näistä olis hyvä kun ME tykätään Juhlamokasta".
      "Tunnesykkyrämykkyrä" Klik, varattu mies, ei uhka. "Ota Gold labelia, maukas ja arominen kahvi. Mun mies suosittelee, kun juo paljon eri kahveja.

      ATM-iskeminen kaupassa " Moi, olen xxyy, saanko tutustua" ?
      Nainen ^friikki mies mitä se noin ehdotteli, äkkiä pois^. " Moi, "ignooraus käytös päälle".

      Eronneen miehen responssi on sekoitus noita kahta.

    • cupar67

      Ihanaa olis jos joku tulis ja on tullutkin pokaan "arkisessa " tilanteessa ;)
      On tullut maitokaapin luona pokaan ja oli tosi kivaa annoin numeron mut äijä vaan sattu oleen varattu et se siitä sitten .Tapahtui eteläsuomessa hkin alueella...
      ja ostareilla mul aina silmäpelii ;)tosi piristävää olen ollut sinkku n5vuotta,ja miehet kuulemma pelkää lähestyä kun olen kuulemma niin hyvännäköinen mut
      ulkomaalaiset miehet kyl uskaltaa joten kait se kohta otettva sellainen kun ei suomipoikaa saa ;(

      • jyystäri

        Ensinnäkin, ketään ei voi varata.. ja ei kai kukaan ole niin hullu että alkaa sinkkuja iskemään? Varattu on aina parempi. Sinkut ovat oma alakastinsa.


    • mies maalta

      Hö, tänään ei häntä näkynyt kaupassa, uudestaan huomenna. Mitenköhän pystyis löytään sopivan raon ettei olis muita asiakkaita takana jonossa. Kun kauppakin on vielä iso niin väkeä lappaa kokoajan kassalle :(

    • naisten iskijä

      Monta tilaisuutta mutta et sanaakaan sanonut naisille. Minäkin olen parempi naisten iskijä. Olisit mennyt shamppoo hyllyille ja pyytänyt jotain nättiä nais myyjää suosittelee jotain hyvää shamppoota. Ja sit alkanut jutella niitä näitä samalla kuten minä olen tehnyt. Parikin kertaa olen saanut numeron ja päässyt treffeille tällä tavalla. Ei se sen vaikeempaa ole jos ei ihan tuppisuu ole. Myyjän iskeminen on siitä hyvä että se todennäköisesti ei lähde karkuun Jos oot asiallinen.

      • selvä pää on pop!

        Arkisissa tilanteissa lähestymisen kokisin mukavaks erityisesti samanhenkisissä piireissä kuten esim. pienessä intiimissä ekokaupassa. Itse kun olen ekohenkinen ja ajatteleva nuori nainen niin en voisi edes kuvitellakaan seurustelevani materialistisen ja eläimistä ja luonnosta piittaamattoman miehen kanssa. Ekokaupassa olis luontevaa lähtee juttelee erilaisista superfuudeista, tee-lajikkeista ym. jos nyt vaan on muutenkin luontevaa jutella ventovieraiden ihmisten kanssa selvinpäin. Baareissa taas ihmisten promilletilat laskee heidän mahdollisuuksiaan, valitettava fakta! Eipä kiinnosta tutustua ylipäänsä kehenkään mieheen jossain juottolassa, koska miehet on lähes aina liian kännissä eivätkä kykene keskustelemaan tilassaan kovin fiksusti ja täten antamaan itsestään kovin miellyttävää ja kummosta vaikutelmaa.. Muutenkin monilla miehillä tuppaa ikävästi aivot valahtamaan haaroväliin kännissä!


    • mies ykin38

      Suomi naiset on niin tylyjä ja huonokäytöksisiä että en koe olevan järkevää lähestyä ketään naista enään. Olen mielummin yksin jotta vältyn siltä haukkumiselta mitä naiset harrastaa.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe