Ympäristöinsinööri, minne pääsee helpoiten opiskelemaan?

Ympäristöinsinööriks

Hei,

Olen katsellut koulutusnetin tilastoja minne kouluun pääsisi helpoiten opiskelemaan ympäristöinsinööriksi. Olen mennyt aivan sekaisin !

Hain ympäristöinsinööriksi syksyn haussa, ja sain pisteitä 32p, mutta pisteraja hyväksytyillä oli 42p eli minulta uupui 10 pistettä. Täytyyköhän minun vain haudata unelmani päästä opiskelemaan ympäristöininööriksi?

Minulla on 7 keskiarvo, mutta työkokemuksesta saan täydet pisteet ja lisäksi saan ensimmäisestä hakutoiveesta 5 pistettä. En ole kirjoittanut matematiikkaa mistä saisi pisteitä, ja äidinkielestä kirjoitin huonon. Reaali on E mutta sitä ei lasketa mukaan.

Onko teillä jäänyt näin paljon pisteitä uupumaan valintakokeessa? Ja mihin kaupunkiin olisi helpoin päästä opiskelemaan? Olen valmis muuttamaan kauemmaksikin.

7

411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ota huomioon

      Luovu haaveesta sillä jos pisteetkään eivät riitä sisäänpääsyyn, et todennäköisesti pärjää koulussa vaikka pääsisit sinne ensi kerralla minimipisteillä.

    • Ei kannata

      Ja viimeistään kilpailussa alan vähistä työpaikoista jäisit häntäpään valvojaksi.

    • 10+7

      Joo en kyllä suosittele noita opintoja ilman hyviä suhteita. Sen verran kovaa kilpailua työpaikoista. Miten olisi joku toinen insinööriala?

    • AMK-täti

      Kannattaa soittaa haluamasi amk:n hakutoimistoon ja kysellä lisää pisterajoista. Lisäksi keväällä taitaa olla haussa enemmän ohjelmia, mistä syystä myös pisterajat saattavat jäädä alhaisemmaksi.

      Rohkeasti hakemaan! Koulunumerot eivät ole koko totuus ja ammattikorkeakoulussa pitää myös tehdä kirjoista opiskelun lisäksi.

    • heip3

      Olisiko Mikkeliin helppo päästä? Tilastojen mukaan keväällä ei ollut paljon hakijoita, mutta syksyllä oli. Entä Vaasa?

      Kannattaisiko verrata kevään hakijatilastoja vai myös syksyn?

      • Minä

        Tiedä siitä pääsystä, mutta itse jotenkin päässyt sisälle (etteivät olisi virhettä tehneet kun meikäläinenkin sisällä) vaan ei se mitään lomailua tuo ympäristöala käytännössä ole. Itsellänikin jo useampi hylätty kurssi takana ja todennäköisesti myös edessä. Paljon erinlaista fysiikkaa ja kemiaa kuin matemaattisia funktioita excelilla raportoinnista ja esityksistä puhumattakaan. Perussettiä siis...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      246
      2670
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      11
      1633
    3. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      120
      1579
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      16
      1462
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      96
      1335
    6. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1180
    7. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      943
    8. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      61
      908
    9. Mikä biisi

      Kuvaa sinun ja kaivattusi tämänhetkistä tilannetta? Laittakaa biisejä tulemaan ❤️
      Ikävä
      56
      888
    10. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      1
      865
    Aihe