clomifen, kokemuksia? Toimiiko?

toivo4

Olemme nyt kaksi vuotta yrittäneet lasta. Nyt kumpikin tutkittu eikä mitään löytynyt. Aloitin tänään clomifen kuurin kierron 3-7 päivänä. Onko kokemuksia??

82

11911

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syyshaaveilija

      Kokemusta on, viime vuonna käytin sitä tuolleen samoina päivinä oiskos ollu 4-5 kierron ajan. Ei apua. Sen jälkeen oli muukin lääke. Nyt takana eka IVF ja sen tuoksen tiedän viikon päästä.

      • dollafer

        Hyvä apteekkiin ostamaan lääkettä vastaamalla helppo lääketieteellisiä kysymyksiä internetin kautta ja ne antaa reseptiä online sinulle heti, jos olet hyväksytty. http://medicineronline.net/


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • unii

      Täällä toinen alottelemassa kans clomeja. Pieni toivon kipinä heränny, usean vuoden yrittämisen jälkeen. Ja meissäkään ei kummassakaan löytynyt mitään, vihdoin kun mieheni sain testeihin. Tuntuu olevan niille kovempi paikka mennä lääkäriin kun naiselle. Haluisin kans kuulla muiden kokemuksia? ihmettelin vain kun lääkäri antoi vain lähetteen labraan ekan clomi kierron jälkeen. siellä pitäis käydä kierron 21-23päivinä. Ei mitään muita lääri aikoja yms. ku luin että muut on käynny seuranta ultrissa yms. onkohan se sitten julkisellapuolella eri systeemit.mut tosiaan kertokaa ihmeessä omia kokemuksianne :)

      • Ihan oikein

        Itseasiassa labran kokeessa näkyy parhaiten, onko ovulaatio tapahtunut. Vaikkakävisiultrassa ja siellä näkyisi munasolu tai kaksi, niillä ei ole merkitystä jos ei ole ovulaatioa. Itse käytin lisäksi ovulaatioliuskoja. Niillä näkee hyvin, milloin ovis on, jos sellainen yleensä on. Itselläni oli tuo seurantaultra vasta parin kierron jälkeen.


      • Aurinko ja Risukasa
        Ihan oikein kirjoitti:

        Itseasiassa labran kokeessa näkyy parhaiten, onko ovulaatio tapahtunut. Vaikkakävisiultrassa ja siellä näkyisi munasolu tai kaksi, niillä ei ole merkitystä jos ei ole ovulaatioa. Itse käytin lisäksi ovulaatioliuskoja. Niillä näkee hyvin, milloin ovis on, jos sellainen yleensä on. Itselläni oli tuo seurantaultra vasta parin kierron jälkeen.

        Seurantaultra olisi kyllä hyvä olla ennen ovuaatiota jotta näkyy, onko kypsymässä liikaa munasoluja. Sillä ennen kaikkea selviää mahdollinen monikkoraskauden riski. Sen lisäksi tietysti myös loppukierron verikoe jotta näkyy, onko ovis tosiaan tapahtunut. Pidän hieman vastuuttomana toimintana lääkäriltä sitä, jos hän antaa Clomit ilman ultraseurantaa, jossa nähdään montako munasolua on kypsymässä. Itse olen Nkl:lla hoidoissa (eka Clomikierto menossa) ja sanoivat, että jokaisessa Clomikierrossa sekä ultrataan että seurataan verikokeesta onko ovis tapahtunut.


      • Ei joka kierrossa
        Aurinko ja Risukasa kirjoitti:

        Seurantaultra olisi kyllä hyvä olla ennen ovuaatiota jotta näkyy, onko kypsymässä liikaa munasoluja. Sillä ennen kaikkea selviää mahdollinen monikkoraskauden riski. Sen lisäksi tietysti myös loppukierron verikoe jotta näkyy, onko ovis tosiaan tapahtunut. Pidän hieman vastuuttomana toimintana lääkäriltä sitä, jos hän antaa Clomit ilman ultraseurantaa, jossa nähdään montako munasolua on kypsymässä. Itse olen Nkl:lla hoidoissa (eka Clomikierto menossa) ja sanoivat, että jokaisessa Clomikierrossa sekä ultrataan että seurataan verikokeesta onko ovis tapahtunut.

        No jos aloittaa yhdellä tabletilla päivä, ei monia munasoluja kypsy. Kaksi on toki tavallinen, mutta siltä ei voi välttyä hoidoissa. Kyllä tuo joka kierrossa ultraus on enemmänkin uteliaisuutta. Clomifeni ei lopulta ole kovin yllätyksellinen lääke pienellä annostuksella. Se joko toimii tai ei toimi ja parhaiten toimii pcos tapauksiin.


      • Ei joka kierrossa kirjoitti:

        No jos aloittaa yhdellä tabletilla päivä, ei monia munasoluja kypsy. Kaksi on toki tavallinen, mutta siltä ei voi välttyä hoidoissa. Kyllä tuo joka kierrossa ultraus on enemmänkin uteliaisuutta. Clomifeni ei lopulta ole kovin yllätyksellinen lääke pienellä annostuksella. Se joko toimii tai ei toimi ja parhaiten toimii pcos tapauksiin.

        Minä söin yhden tabletin kierron 3-7 päivinä ja munasoluja oli kypsymässä 4 kpl...eli kyllä siellä on mahdollista tulla pienellä määrällä useampikin ku 2


    • Julkisella puolella

      Ekassa clomikierrossa ultrattiin ja oli kaksi suurta follikkelia. Nyt neljä kuukautta takana clomeilla ilman seurantaa ja ei raskautta... Vielä kaks kuukautta ja sitten uudelleen lääkäriin.
      Lapsettomuuteen ei ole mitään syytä löytynyt kummastakaan ja ovulaatiotestit näyttää joka kuukausi plussaa.

      • Tsemppiä!,,

        Itse olen kerran tullut raskaaksi ensimmäisestä klomikierrosta. Lääkärin mukaan se oli hyvää tuuria, yleensä menee vähän kauemmin. Toisen vauvan kohdalla söin 4 kiertoa ja sitten pidettiin tauko, kun oli työmatkoja ja stressiä. Tulin raskaaksi tauon aikana. Tuota lääkettä kertyy elimistöön, eli klomivauva tämäkin.

        Itselläni myös jälkim tapauksessa näytti aina kahta follikkela(2 ultrausta) ja plussaa tikutin, eli toivottavastiteilläkin tärppää pian! Vissiin joka toinen pvä yritystä hyvissä ajoin ennen ovista olisi hyvä. Sitten kun ovis on tapahtunut, ei raskautuminen ole mahdollista kun n. Päivän ajan... Tarkan ajan selvittäminen on vaikeaa..


    • 5.-9.

      Tietääkö joku miksi toisille määrätään klomit 3.-7. päivä ja toisille 5.-.9.?

      • Kierron pituus?

        Riippuu kaikierton pituudesta. Itselläni kierto n. 30 pvää Jaakon jälkimmäisen mukaan.


      • ;) kirjvirhe
        Kierron pituus? kirjoitti:

        Riippuu kaikierton pituudesta. Itselläni kierto n. 30 pvää Jaakon jälkimmäisen mukaan.

        Ja lääke jälkimmäisen mukaan


      • 5.-9.
        ;) kirjvirhe kirjoitti:

        Ja lääke jälkimmäisen mukaan

        Kiitos vastauksista, mutta lueskelin englanninkielisiä palstoja ja sieltä löysin Lääkärin vastaus -palstalta sellaisen tiedon, että käytettynä 3.-7. päivä klomit vaikuttaisivat kehittyvien munasolujen määrään ja 5.-9. laatuun. Onko kellekkään lääkäri perustellut miksi on määrätty käyettäväksi juuri joko aikaisemmin tai myöhemmin?


      • Myöhemmin
        5.-9. kirjoitti:

        Kiitos vastauksista, mutta lueskelin englanninkielisiä palstoja ja sieltä löysin Lääkärin vastaus -palstalta sellaisen tiedon, että käytettynä 3.-7. päivä klomit vaikuttaisivat kehittyvien munasolujen määrään ja 5.-9. laatuun. Onko kellekkään lääkäri perustellut miksi on määrätty käyettäväksi juuri joko aikaisemmin tai myöhemmin?

        Minulle ei ole perusteltu, söin siis jälkimmäisen mukaan ja kahdesti olen sen mukaisesti raskautunut. Ensimmäisellä kerralla söin myös jotain estrogeenilääkitystä ennen 5. päivää ja silloin tulin raskaaksi ensimmäisestä klomikierrosta. Luulen tosiaan että kierron pituudella olisi merkitystä, mutta sen osannee lääkäri kertoa paremmin. Onnea yritykseen!


      • kai se riippuu...
        Kierron pituus? kirjoitti:

        Riippuu kaikierton pituudesta. Itselläni kierto n. 30 pvää Jaakon jälkimmäisen mukaan.

        Minulla taasen epäsäännöllinen kierto (28-45 välillä). Yksityiseltä ohje ottaa kierron 3-7 päivinä.


    • äåkjdos

      Hei,vaikka ovulaatiotesti näyttäisi plussaa,se ei tarkoita että ovuloisi,tarkan ovulaatiomäärityksen pystyy varmistamaan hormooni verikokeella. Ei kannata 100 % luottaa testeihin.

      • Ei niin

        Ei niin, eikä joka kierrossa välttämättä ole. Ovulaatiota tuo clomifen voi myös näyttää testissä plussaa vaikka niin ei olisi.


      • Huoh...
        Ei niin kirjoitti:

        Ei niin, eikä joka kierrossa välttämättä ole. Ovulaatiota tuo clomifen voi myös näyttää testissä plussaa vaikka niin ei olisi.

        Ovulaatiotesti ja verikoe määrittävät samaa LH-hormonia, joten on aivan sama testaako LH -pitoisuuden kohoamisen verestä vai virtsasta.
        Pitoisuuden kohoaminen ei kuitenkaan varmista ovulaatiota.

        Klomifen ei todellakaan näytä ovistestissä plussaa!


      • Todellakin VOI
        Huoh... kirjoitti:

        Ovulaatiotesti ja verikoe määrittävät samaa LH-hormonia, joten on aivan sama testaako LH -pitoisuuden kohoamisen verestä vai virtsasta.
        Pitoisuuden kohoaminen ei kuitenkaan varmista ovulaatiota.

        Klomifen ei todellakaan näytä ovistestissä plussaa!

        Kyllä voi näyttää plussaa ja samoin raskaustestissä, valitettavasti. Raskaus on varma vasta ultrassa ja ovis verikokeessa. Hedelmöityshoidot vaikuttavat hormooneihin ja voi joskus vääristää testejä.


      • Niin.
        Todellakin VOI kirjoitti:

        Kyllä voi näyttää plussaa ja samoin raskaustestissä, valitettavasti. Raskaus on varma vasta ultrassa ja ovis verikokeessa. Hedelmöityshoidot vaikuttavat hormooneihin ja voi joskus vääristää testejä.

        Klomifen ainoastaan käytettynä ei näytä ovis- eikä raskaustestissä plusaa.
        Mistä tällainen tieto on peräisin?
        Kylläkin muilla hedelmöityshoidoissa käytetyillä hormonivalmisteilla on testejä vääristävä ominaisuus.


      • Minulle kävi näin
        Niin. kirjoitti:

        Klomifen ainoastaan käytettynä ei näytä ovis- eikä raskaustestissä plusaa.
        Mistä tällainen tieto on peräisin?
        Kylläkin muilla hedelmöityshoidoissa käytetyillä hormonivalmisteilla on testejä vääristävä ominaisuus.

        No minulla näytti plussaa ja kun menin seurantaultraan, olikehittynyt kaksi munasolua mutta ne eivät todellakaan olleet lähelläkään ovulaatiokokoa. Eli olen varmaan outo tapaus, mutta minulla näytti plussaa. Lääkäri sanoi, että testit voivat vääristää. Ainakin minulle kävi näin ja muuta hoitoa ei ollut kuin tuo clomifen.


    • arpa on heitetty

      Kiinnostaisi kuulla vähän taustaa niistä, jotka ovat Clomien avulla saaneet "helposti" lapsen ja toisaalta niistä, joille Clomeista ei ole ollut apua. Itsellä vasta aloitettu Clomihoito ja mietityttää, onko joitain sellaisia taustatekijöitä joista voisi etukäteen jo vetää johtopäätöksiä tai ennusteita toimiiko vai eikö...? Esim luonnollisen kierron pituus, PCOS-oireet, vaste siihen lääkitykseen eli montako munasolua per kierto kypsyi, jne...
      Tottakai se on yksilöllistä ja tapauskohtaista, mutta silti. Malttamaton ja epätoivoinen tarttuu mihin vaan mikä luo toivoa :)

      • Ei voinut ennustaa

        Minä olen raskautunut kahdesti klomifenista ja molemmilla kerroilla on kehittynyt noissa kierrossa kaksi isoa melkein samankokoista munasolua. Kuitenkaan kaksosia ei ole tullut, vaikka siihen on vähän suurempi mahdollisuus hoidoissa. Muistaakseni seuranta oli n. 14-15 pvä tienoilla ja otettiin myös verikokeet, joissa näkyi jo kohonnut raskauhormooni. Jälkeenpäin voisin sanoa, että kävi helposti ja toimi hyvin Pco-oireyhtymääni( joka kierrossa tunsin vihlontaa ovulaation aikaan munasarjoissa), mutta ei raskauksia voinut ennustaa... Onnistumisprosentti vissiin on samaa luokkaa kuin luomusti ovuloivilla ja raskautuvilla? Vai tietääkö joku paremmin? Itse tikutin ovista joka kierrossa, koska lääkkeellä oli sivuvaikutuksia minulle.


      • Lisäys!
        Ei voinut ennustaa kirjoitti:

        Minä olen raskautunut kahdesti klomifenista ja molemmilla kerroilla on kehittynyt noissa kierrossa kaksi isoa melkein samankokoista munasolua. Kuitenkaan kaksosia ei ole tullut, vaikka siihen on vähän suurempi mahdollisuus hoidoissa. Muistaakseni seuranta oli n. 14-15 pvä tienoilla ja otettiin myös verikokeet, joissa näkyi jo kohonnut raskauhormooni. Jälkeenpäin voisin sanoa, että kävi helposti ja toimi hyvin Pco-oireyhtymääni( joka kierrossa tunsin vihlontaa ovulaation aikaan munasarjoissa), mutta ei raskauksia voinut ennustaa... Onnistumisprosentti vissiin on samaa luokkaa kuin luomusti ovuloivilla ja raskautuvilla? Vai tietääkö joku paremmin? Itse tikutin ovista joka kierrossa, koska lääkkeellä oli sivuvaikutuksia minulle.

        Siis verikokeet myöhemmin ovulaation varmistamiseksi!


    • vauvahaaveissa

      Tässäpä oma kokemukseni. Olemme yrittäneet lasta tuloksetta 2,5 vuotta. Tammikuussa pääsimme lapsettomuustutkimuksiin. Miehellä kaikki erittäin hyvin,minulla pcos. Määrättiin clomifen kierron päiville 3-5 ja seurantaultra tehtiin kierron 10.päivä,samalla tehtiin aukiolotutkimus ja aukihan ne munajohtimet onneksi olivat. Ultrassa ei kummempaa näkynyt,kuulema ultra oli kierron pituuteen nähden liian aikaisin. Verikokeet otettiin kp21(katsottiin oliko ovis tapahtunut). Vielä en ole vastauksia kysynyt mutta ovis testi näytti plussaa kp20 joten ovis ei verikokeisiin mennessä välttämättä ollut tapahtunut.. Jos toivottua tulosta ei tässä kierrossa tule,otan, clomifenia jatkossa kp 3-7. Näin jatketaan puoli vuotta ja jos ei tärppää niin yhteys lääkäriin. Seurantaultraa ei ole ja lääkäri sanoi onnistumis mahdollisuuksien olevan hyvät!!:) ei luovuteta ystävät vaikka tämä vaikeaa onkin!

      • Kontrollia?

        Olen ymmärtänyt että clomifeniä pitäisi syödä 5 päivää, jotta olisi vastetta, siis kp 3-7 tai5-9. Myös ultra pitäisi olla myöhemmin, mieluiten kp 14-16 välillä, jotta munasolun kehittyisivät tarpeeksi, muuten kierto on liian lyhyt raskautumiseen. Oletko varmasti asiantuntevalla lääkärillä hoidossa, jos mitään kontrollia ei ole puoleen vuoteen? Itselläni parin kk yrityksen jälkeen annos nostettiin 2 tablettiin, ja silloin vasta raskauduin. Tuota lääkettään ei yli puolta vuotta syödä, joten siksi ihmettelen, en siis halua millään tavalla loukata!


      • Vauvahaaveissa
        Kontrollia? kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt että clomifeniä pitäisi syödä 5 päivää, jotta olisi vastetta, siis kp 3-7 tai5-9. Myös ultra pitäisi olla myöhemmin, mieluiten kp 14-16 välillä, jotta munasolun kehittyisivät tarpeeksi, muuten kierto on liian lyhyt raskautumiseen. Oletko varmasti asiantuntevalla lääkärillä hoidossa, jos mitään kontrollia ei ole puoleen vuoteen? Itselläni parin kk yrityksen jälkeen annos nostettiin 2 tablettiin, ja silloin vasta raskauduin. Tuota lääkettään ei yli puolta vuotta syödä, joten siksi ihmettelen, en siis halua millään tavalla loukata!

        Uskon että olen hoidossa asiantuntevalla lääkärillä koska hän on kysin lapsettomuuslääkäri:)itseänikin kyllä ihmetytti ettei seurantaultraa ole..mutta haluan luottaa ja uskoa että he asiansa osaavat:)


      • Plussaonnea
        Vauvahaaveissa kirjoitti:

        Uskon että olen hoidossa asiantuntevalla lääkärillä koska hän on kysin lapsettomuuslääkäri:)itseänikin kyllä ihmetytti ettei seurantaultraa ole..mutta haluan luottaa ja uskoa että he asiansa osaavat:)

        Ok, hyvä. Oma lääkäri piti ylimääräisiä seurantaultria myöskin melko turhina, mutta pyysi käymään 4 kk sisällä, jos mitään ei ole tapahtunut. Pcos-tapaukset reagoi aika hyvin hänen mukaansa clomifeniin ja se on varmasti yleinen käsitys lääkäreillä. Toivon teille pikaista plussaonnea!


      • vauvahaaveissa
        Plussaonnea kirjoitti:

        Ok, hyvä. Oma lääkäri piti ylimääräisiä seurantaultria myöskin melko turhina, mutta pyysi käymään 4 kk sisällä, jos mitään ei ole tapahtunut. Pcos-tapaukset reagoi aika hyvin hänen mukaansa clomifeniin ja se on varmasti yleinen käsitys lääkäreillä. Toivon teille pikaista plussaonnea!

        Kiitos paljon.. Suurin pelkohan tässä on että vauvaa ei tule...


      • minä vain
        vauvahaaveissa kirjoitti:

        Kiitos paljon.. Suurin pelkohan tässä on että vauvaa ei tule...

        Puuh,viikonloppuna pitäis menkat alkaa.saas nähä,jännittää kauheesti. Eka clomikierto siis takana. Tiedän et ei se ensimmäinen ole kovin varmaa mut tahtomattaanki sitä kauheesti toivoo ja haaveilee. Tuntuu ettei pysty muuta ajattelemaan. Eilen tein jopa raskaustestin vaikka tuskin siinä edes raskaus vielä näkyisi ja eihän se näkynnykkään.


      • toivoa1
        minä vain kirjoitti:

        Puuh,viikonloppuna pitäis menkat alkaa.saas nähä,jännittää kauheesti. Eka clomikierto siis takana. Tiedän et ei se ensimmäinen ole kovin varmaa mut tahtomattaanki sitä kauheesti toivoo ja haaveilee. Tuntuu ettei pysty muuta ajattelemaan. Eilen tein jopa raskaustestin vaikka tuskin siinä edes raskaus vielä näkyisi ja eihän se näkynnykkään.

        Mulla kans sama tilanne, on kylläkin viides ja toiseksi viimeinen klomiyritys...
        On kyllä jo mahaa nipistellyt, että kylläpä taitaa taas se vuoto tulla. :P
        Monta vuotta yritystä takana ja seuraavaksi IVF.


    • Lupu83

      Takana vuosien lapsettomuus.Hoidoissa ollaan oltu kolmisen vuotta julkisella.Minulla on pcos todettu jo nuorena.

      Olen syönyt hoitojen alussa Terolutia pelkästään useamman kuukauden ajan.En jälkeenpäin ajateltuna ymmärrä miksi pelkkä Terolut? Ehkä siksi,ettei minulla ole ollut juurikaan kuukautisia viime vuosien aikana luonnostaan.

      No, jatkoin clomifenillä puoli vuotta. Välillä oli ultria, mutta ei jokaisessa kierrossa. Ovulaation tikuttaminen jäi omille harteille. Kun siinä ajassa ei mitään tapahtunut, jatkoin vielä clomeja muutamia kuukausia ja vaihdoin femariin. Kerran on saatu ultralla täysikasvuinen munarakkula kiinni mutta muuten heikot tulokset. Kokeilin Femariakin, mutta siitä ei tullut tuloksia.
      Mulla ei siis juurikaan hääppöiset kokemukset ole Clomifenistä. Siitä tuli alkuun ainakin aika paljon oireita, jotka pikkuhiljaa väheni kuukausien aikana.

      Kokeilin Fostimonia piikittää yksityisellä välillä, ja siinä pienellä annoksella olikin ovulaatio jo kp9. No sekään ei raskauttanut.
      Nyt ens kuussa ivf-hoidot julkisella. Toivottavasti tärppää.

    • minä vain

      nyt muutaman päivän ollu menkat ''myöhässä'' . yleensä alkaa kierron 26-28 päivä. nyt päivä 31. viikon ollu todella kipea alaselkä ja alavatsa. Menkkamaisia kipuja mutta paljon pahempia. yleensä on päivän-kaks kipeä ja sitten alkaa menkat. Outoa. onkohan clomien sivuvaikutuksia vai olisiko raskaus mahdollista? raskaustesti ei ainakaan näytä mitään.eikai se ees näin varhasesvaihees näyttäiskään jos olis raskaana..

      • vauvahaaveissa

        Kertokaa kannustavia kokemuksia clomista! Monennestako kierrosta tärppi? Meillä menossa toinen clomikierto,ovulaatiotesti näytti plussaa kp 17,nyt kp 21 eli pitää jännäillä pari viikkoa.. Ei haluaisi intoilla liikaa,pelkää liikaa pettymystä..


      • pilvinensää
        vauvahaaveissa kirjoitti:

        Kertokaa kannustavia kokemuksia clomista! Monennestako kierrosta tärppi? Meillä menossa toinen clomikierto,ovulaatiotesti näytti plussaa kp 17,nyt kp 21 eli pitää jännäillä pari viikkoa.. Ei haluaisi intoilla liikaa,pelkää liikaa pettymystä..

        Kertokaahan :) ?


      • haaveissaomavauva
        pilvinensää kirjoitti:

        Kertokaahan :) ?

        Täällä kans toinen kierto menossa glomeilla. Eilen otin viimisen napin tälle kierrolle. Ja nyt sit tikutellaan ovista. Viime kierrolla sain selkeesti tikutettua kp 15. Kummassakaan ole vikoja löydetty ja yritystä on reilu parivuotta takana. Toiveet ovat korkealla että toivottavasti tärppäis nyt..puolivuotta mennään glomeilla jos mitään ei tapahdu niin takas lääkäriin sitte. Onko teillä ollut glomeista sivuvaikutuksia? Muuten itellä mennyt hyvin. Mut kuumia aaltoja ja hikoilua on ollut paljon... toivottavasti muillaki tärppäis :)!


      • vauvahaaveissa
        haaveissaomavauva kirjoitti:

        Täällä kans toinen kierto menossa glomeilla. Eilen otin viimisen napin tälle kierrolle. Ja nyt sit tikutellaan ovista. Viime kierrolla sain selkeesti tikutettua kp 15. Kummassakaan ole vikoja löydetty ja yritystä on reilu parivuotta takana. Toiveet ovat korkealla että toivottavasti tärppäis nyt..puolivuotta mennään glomeilla jos mitään ei tapahdu niin takas lääkäriin sitte. Onko teillä ollut glomeista sivuvaikutuksia? Muuten itellä mennyt hyvin. Mut kuumia aaltoja ja hikoilua on ollut paljon... toivottavasti muillaki tärppäis :)!

        Sivuvaikutuksena olen huomannut järkyttävän väsymyksen,oletan sen johtuvan niistä. Muutaman kerran herännyt hirmuiseen hikoiluun!:D


    • plussa1

      Minulla tärppäsi clomeilla 1 tabletti kp 5.-9. ekasta kierrosta, vaikka lääkärin mukaan sen ei pitänyt olla mahdollista. Ultrassa ei nimittäin löytynyt yhtään johtofollikkelia. Mutta kuinkas ollakaan tein positiivisen raskaustestin kaksi viikkoa myöhemmin ja nyt mahassa potkii vauva :) Mitään sivuvaikutuksia clomeista ei tullut.

      • Lily24

        Täällä myös ensimmäisestä kierrosta tärppäsi vaikkei pitänyt vielä onnistua kun prolaktiiniarvot paukkui yli 1200.. Nyt kuitenkin rv 28 meneillään ja kaksoset tulossa, eli meillä kävi oikeinkin hyvin. Vuosi oltiin yritetty ja yksityisellä kävin!


      • klomeistaeiapua
        Lily24 kirjoitti:

        Täällä myös ensimmäisestä kierrosta tärppäsi vaikkei pitänyt vielä onnistua kun prolaktiiniarvot paukkui yli 1200.. Nyt kuitenkin rv 28 meneillään ja kaksoset tulossa, eli meillä kävi oikeinkin hyvin. Vuosi oltiin yritetty ja yksityisellä kävin!

        Ihana kuulla, että joillekin on klomeista apua, Onnea!!!

        Näyttäisi tässäkin ketjussa olevan vastauksissa sekä heti onnistuneita tai sitten niitä, joilla ei klomeista mitään apua. Olen valitettavasti jälkimmäiseen ryhmään kuuluva ja meillä menossa 5. kierto ilman tuloksia. Yritetään vielä yksi kk ja sittei ei kai ole muuta vaihtoehtoa kuin IVF.


      • lapsetonko
        klomeistaeiapua kirjoitti:

        Ihana kuulla, että joillekin on klomeista apua, Onnea!!!

        Näyttäisi tässäkin ketjussa olevan vastauksissa sekä heti onnistuneita tai sitten niitä, joilla ei klomeista mitään apua. Olen valitettavasti jälkimmäiseen ryhmään kuuluva ja meillä menossa 5. kierto ilman tuloksia. Yritetään vielä yksi kk ja sittei ei kai ole muuta vaihtoehtoa kuin IVF.

        Mikä teillä on ollut syynä lapsettomuuten jos saa kysyä ? Onko muita hoitojs ollut vai onkp glomit ensimmäinen vaihe?


      • vauvahaaveissa
        lapsetonko kirjoitti:

        Mikä teillä on ollut syynä lapsettomuuten jos saa kysyä ? Onko muita hoitojs ollut vai onkp glomit ensimmäinen vaihe?

        Meillä syynä pco tyyppiset munasarjat ja clomit ekana hoitomuotona.


      • klomeistaeiapua
        lapsetonko kirjoitti:

        Mikä teillä on ollut syynä lapsettomuuten jos saa kysyä ? Onko muita hoitojs ollut vai onkp glomit ensimmäinen vaihe?

        Mitään syytä ei ole löytynyt kummastakaan.
        Miehen siemenneste normaali.
        Minulla säännölliset kuukautiset, ovuloin, munanajohtimet tutkittu ja avoinna, ei ylipainoa eikä epäterveellisiä elämäntapoja.

        Klomit on yleensä ensimmäinen vaihe.


      • sonja-julia1
        klomeistaeiapua kirjoitti:

        Mitään syytä ei ole löytynyt kummastakaan.
        Miehen siemenneste normaali.
        Minulla säännölliset kuukautiset, ovuloin, munanajohtimet tutkittu ja avoinna, ei ylipainoa eikä epäterveellisiä elämäntapoja.

        Klomit on yleensä ensimmäinen vaihe.

        Hei, klomeistapua: Onko Teillä ennestään yhteisiä lapsia? Meillä on kolme lasta ja haluamme neljännen. Olen 35v. Minut on tutkittu, kaikki kunnossa, aloitin clomifen kuurin ja ekalla kerralla ultrattiin alateitse kp10. Oli yksi johtofollikkeli ja toinen einiinkehittynyt. Nyt on kp 25, toinen clomikuuri takana ja toivon, että olisin raskaana. Aion syödä ne kuusi kuuria enkä aio käydä enää utrassa, kun ekassa todettiin lääkkeellä olevan vastetta tms.. Mies ei aio käydä tutkimuksissa, joten - herran haltuun - ei turvauduta keinohedelmöitykseen.. En todellakaan tiedä mitä teemme, jos ns. helpot keinot eivät tepsi uuteen raskauteen ?..


    • Aurinko ja Risukasa

      Meillä nyt takana 2 clomikiertoa, molemmissa ns. täydellinen hoitovaste ja muutenkin meni nappiin (hyvin kypsynyt johtofollikkeli, limakalvo optimaalinen, ovis tapahtui ja ajoitukset oli kohdillaan) mutta ei tärppiä. Jo seuraavassa kierrossa siirrytään inseminaatioon, niin ikään clomeilla avustettuna. Muita lääkkeitä ei edelleenkään oteta mukaan. Hieman ihmettelen, kun keskustelupalstoilta saa sen kuvan että insseissä liki aina ois mukana myös irrotuspiikkiä ynnämuuta...? Ollaan siis julkisella hoidossa (Hki).

      • aamuruskooon

        Meille määrättiin ekana hoitomuotona glomeja puolivuotta.Lääkäri oli kauhean toiveikas glomeista että ei kertonut mitä sen jälkeen tehdään jos ei tärppää. Kummassakaan ei mitään ole löytynyt,kaikki normaalia. Kolmaskierto alkaa ensi viikolla jos ei tärppää. On tää yhtä päivien laskemista kokoajan,huoh.


      • vauvahaaveissa
        aamuruskooon kirjoitti:

        Meille määrättiin ekana hoitomuotona glomeja puolivuotta.Lääkäri oli kauhean toiveikas glomeista että ei kertonut mitä sen jälkeen tehdään jos ei tärppää. Kummassakaan ei mitään ole löytynyt,kaikki normaalia. Kolmaskierto alkaa ensi viikolla jos ei tärppää. On tää yhtä päivien laskemista kokoajan,huoh.

        Tilanteenne kuulostaa aivan samalta kuin meidän. Lääkäri oli toiveikas ja meillä alkoi tällä viikolla kolmas clomi kierto.


    • kesävauva

      Meillä clomeilla tärppäsi heti ensimmäisestä kierrosta. Itsellä PCO epäily, miehellä siemenneste normaalia. Terolutia käytin myös, jotta sain edes kuukautiset tulemaan. Clomit 3.-7. pv, ovista tikutin ja ahkerasti touhuttiin. Nyt rv29 menossa.

      • kesävauva

        Niin ja pitää vielä lisätä, että mitään verikokeita tai seurantaultria lääkkeen käytön aikana ei ollut. Yksityisellä oltiin hoidoissa lapsettomuuteen erikoistuneella gynekologilla. Neljän kuukauden ajaksi oli lääkkeet, sitten ois täytynyt ottaa eri keinot käyttöön jos ei ois tärpännyt.


      • aamuruskoo
        kesävauva kirjoitti:

        Niin ja pitää vielä lisätä, että mitään verikokeita tai seurantaultria lääkkeen käytön aikana ei ollut. Yksityisellä oltiin hoidoissa lapsettomuuteen erikoistuneella gynekologilla. Neljän kuukauden ajaksi oli lääkkeet, sitten ois täytynyt ottaa eri keinot käyttöön jos ei ois tärpännyt.

        Saas nähä sieltä ne kuukautiset taas saapuu. Järkyttäviä polttavia maha kramppeja ollu. Yleensä en kärsi pahoista kuukautiskivuista mut nyt näitten muutaman glomikierron aikana on ollu kyllä kovatkivut.


      • raskaanako??
        aamuruskoo kirjoitti:

        Saas nähä sieltä ne kuukautiset taas saapuu. Järkyttäviä polttavia maha kramppeja ollu. Yleensä en kärsi pahoista kuukautiskivuista mut nyt näitten muutaman glomikierron aikana on ollu kyllä kovatkivut.

        Nää mun oireet alko muutama päivä ovulaation jälkeen (ovis oli noin 8päivää sitte,sain testeillä näkymään) Maha on ollu turvonnu ja vihloo välillä todella kipeesti kohdunkohdalta. Lisäks oon ollu todella väsynyt ja nukkunut todellapaljon. Välillä huimaa ja tekee pahaa. Voiko nämä olla raskausoireita tai sivuvaikutuksia glomeista? Kuukautiset pitäis alkaa ens viikolla alku viikosta.


    • Huono tuuri meillä

      Clomeissa on pieni sikiön epämuodostumariski. Meille valitettavasti kävi näin. Todella harvinaista, mutta ei lohduta kun itselle sattuu.

      • sonja-julia1

        Hei, Kerro lisää. Missä vaiheessa saitte tietää?


    • nessu-tassu

      mulle määrättiin tiistaina clomit ,nyt "odottelen" menkkojen alkamista mitkä olis pitänyt alkaa 7.5 ,jos ei 3 päivän kuluessa oo menkkoja tullut teen testin, )pitäkää peukkuja mulle! ;) )ja jos ne tulee niin 5 kp aloitan clomeilla ,sit päästään ukonkaa vähän peittoja heilutteleen ;) .... puol vuotta ollaan nyt yritetty lasta.

    • hannapanna1

      mulla pco eikä kuukautisia luomuna tule. Mulle määrättiin clomit (toki teroilla tehtiin menkat) ensin 1/2tabl. kierron 3-7pv. ei tapahtunut mitään. Toisessa kierrossa 1 tabl. kierron 3-7pv. ovis bongattu kierron 24pv. menkat kuitenkin alkoi ajallaan (tosin aika niukat. kolmannessa kierrossa jatkettiin clomeja ja ovis bongattu jo kp 14! laitettiin äkkiä peitto heilumaan kun ovis tuli vähän varkain. Olin aivan varma et menkat alkaa kun ei oireiden oiretta. Toisin kävi ja plussa pärähti. :) eli clomit toimi mulla. Nyt menossa vko 5 4, pitää toivoo et tämä pysyy matkassa. olen jostain netistä lukenut et pco potilaat saisivat helpommin keskenmenoja? tämän raskauden oireettomuus myös ihmetyttää. Lievää turvotusta, mutta olo muuten ihan normaali.

    • PCO91

      Hei!olen 22 v naimisissa oleva nainen ja yrittäny vuoden raskautua ilam tulosta.siten reilu 2kk siten mulla löydettiin PCO.siihen sitte terolut ja tuli vuoto 20 viikon tauon jälkeen.tikutin silloin mutta en ovuloinut.ny sitte syöty toisella terolut kirrolla clomifen kuuri 3-7 kp.ultrassa kävin nyt tiistaina ja siellä oli 3 kypsää munasolua:)JEEEE!!!elikkä ovis keskiviikkona ja nyt eilen,varsinki tänää hirveet kivu alaselässä ja alavatsassa molemmilla puolilla.onko tää nyt sitten kiinnittymiskipua vai mitä?mulla ei ole koskaan aikasemmin ollu tälläsiä tuntemuksia ja lämpöö on ja kivut ja rinna aristaa. ja siis yhdynnässä oltu kp10-13.tänää tein vilä ovistestin varmuuden vuoks ja se oli haalee viiva eli ovis oli jo niinku titesinki ni tää ei voi olla oviskipuu.ovis ol kp11!!osaako kukaan auttaa mua?
      toivon tätä todella koka yritstä takana jo vuosi,nyt jos saan kolmoset niin en pysty edes kuvailemaan tätä tunnetta! onko kukaan samassa tilnteessa?

    • fegert4yht

      siskoni sai Clomifenillä kolmoset, minulle lääkkeestä ei ollut apua.

    • oyos
    • Betsy

      Hei,

      itse sain Clomi kuurin toissijaiseen lapsettomuuteen (39v), koska todennäköisesti munanrakkulani eivät kypsy tarpeeksi (eivät voi hedelmöittyä silloin) vaikka ovulaatio tapahtuisikin normisti (eli rakkulat irtoo). Vaikken itse ole koskaan pystynyt tikuttamaan ovista, niin tutkitusti ovuloin.

      Söin 2 tabua päivässä kp 3.-7. Otin tabut illemmalla (koska aamuisin toinen lääkitys). Ilta ehkä minulle olikin paras ajankohta myös sen takia, että sain jo ensimmäisenä tablettipäivänä todella kamalaa vatsakipua tuohon vatsan oikealle puolelle ja se alkoi muutama tunti lääkkeen oton jälkeen. Kipu tuntui vain liikkuessa (nukkuminen siis ok). Tätä kipua kesti aina kolme päivää aika ajoin,kunnes viimeisten tabujen jälkeen ei enää ilmaantunut.

      Gynen mukaan voipi olla, että munanrakkuloiden kasvaminen kypsiksi aiheutti kivut, koska oli kipu juuri oikealla puolen, jossa sitten ultrattiin (kp 9) kaksi kypsää rakkulaa (ja hyvä oli se limakin). Vasemmalla oli rakkuloita, mutta ei kypsiä.

      Ovis gynen mukaan kp 12. Mieluiten peitto viuhumaan jo kp 10-11 ja useampaan kertaan oli neuvo, koska aina ei niitä hyviä siimahäntiä välttämättä ole mukana (toisaalta saattavat säilyä kolmekin päivää väijyksissä).

      Hieman paniikkia tuottaa se, että kypsiä rakkuloita on nyt kaksi.Jos nyt ei tärppää kummastakaan, seuraavalla kierrolla voi kuulemma ottaa clomeja vähän vähempi (1 2 1 2 1), jos sitten tulisi vain yksi kypsä rakkula.

      Huomioitavaa oli myös laskea aloitusaika oikein, koska aina alussa mulla on jonkunasteista alkuvuotoa 3-7 päivää, ja vasta sitten alkaa kierto runsaampien vuotojen kera (kp 1).

      Joten tämä viikko yritystä ja seuraavat viikot jännäystä. Vielä positiivisella mielellä!

      • ed. kirjoittaja

        Vaikka kaikki oli niin kohdallaan kuin vain voi olla, ei se sitten tärpännyt. Kyllä osaa masentaa :(


    • ddfdf

      Itsellä kokemusta kuuden vuoden takaa. Yritystä silloin tasan vuosi takana, tokasta clomikierrosta tärppäsi. Hyvällä ystävällä aika samanlainen tarina, mutta tärppäsi jo ekasta kierrosta ja heillä toinen lapsi myös clomeilla tokasta kierrosta.

      • aaa2

        Itse söin clomia3kk ja tulin raskaaksi, mutta sitten oli keskenmeno... Odotin 2kk. ja nyt otin taas clomeja. Kuukautiset on 1,5 viikkoa myöhässä, eikä raskautta ole. En tiedä mitä tehdä. Odotan vielä viikon ja taas lääkäriin. Onko jollain vastaavia kokemuksia?


    • juupa2

      Täällä 33v pco nainen jolla jo 3 lasta clomifem hoidoilla aikaan saatu. Nyt toiveena neljäs lapsi. 4 kierto clomeilla menossa, tänään testi näytti negaa :( Kävi jo mielessä että pitäiskö antaa olla mut pitää nyt katto.. Pitäis ottaa ittee niskasta kiinni ja pudottaa painoa (sitä viime vuosina kertynyt, nuorin lapsi 4v) :)

    • maha84

      voisko joku valistaa mua että miten terolutit ja clomit eroaa? Tai siis että missä tilanteessa mitäkin käytetään? vajaa vuosi nyt yritystä takana, keväällä kohdunulkoinen raskaus. Nyt kierto venähtänyt pitkäksi, 40 molemmin puolin on kierto ollu viime aikoina. Luulen kyllä ihan ovuloivani, ainakin on semmosia ovistuntemuksia ollu. Vähän tietty huolettaa sen vasemman tuuban kunto missä se KU sijaitsi...
      Varasin nyt ensi viikoks ajan gynelle joka sanoi jo puhelimessa määräävänsä jotain kuuria jotta saadaan kierto johonkin rotiin.
      Mietin tässä että tuleeko terolutit vai clomit ja miten ne eroaa jne.

    • kokemusta täällä

      Elikkäs minä syön tällä hetkellä molempia. terolutit määrättiin kuukautis kierron säännöllistämiseen syön kp 16 alkaen 14 pv. Ja clomit ovat munasolun kehittämiseen niitä syödään sitten kp. 3-7 1/2 tablettia. itsellä ei toiminut tuo 1 tabletti 3-7 kp, mutta nyt siirryin 2 tablettiin ja oireet kertovat ainakin että jotenkin toimii.

      • maha84

        Kiitos vastauksesta! Eli siis ymmärsinkö oikein että terolut tasoittaa kierron ja clomeja käytetään jos näyttää siltä ettei ovulaatiota tapahdu?
        Oletan että mulle tulee siis terolutit (tai vastaavat) koska todennäköisesti ovuloin kyllä. Ovistestiliuskoja ostin vasta ekaa kertaa joten niillä ainakin asia sit jotenkuten varmistuu ovulaation osalta :)

        Kaikille onnea yritykseen!!


    • kokemusta täällä

      elikkä teroluteilla saadaan kierto säännölliseksi. esim. kun minulla oli 2kk kuukautisia ei kuulunut niin teroluteilla alkoi heti ja todettiin ultralla mulla myös pco, eli monimunarakkula sairaus ( on tosi yleinen) ja myös mulla pysynyt nyt teroluteilla säännöllisenä. Ja clomifenit on siis munasolun kehittämiseen eli auttaa ovulaatiota tapahtumaan. Eli ymmärsit oikein :) Tsemppiä myös sinulle!! :)

    • maha84

      Kiitos paljon! :)

      Saanko kysyä millaisia oireita sinulla on tuosta pco:sta? Oon joskus miettinyt sen mahdollisuutta kun tuntuu olevan aika yleistä. Joskus gyne on ultrassa todennut että "paljon pieniä follikkeleita" ja taas toisinaan todettu vaan että "munasarjat normaalit" nii sit jäin miettimään että mitä se paljon pieniä follikkeleita tarkotti? Eli onko se hyvä asia ja normaalia vai tarkottiko että niitä on epätavallisen paljon?

      Kaikesta sitä panikoi ku vauvaa ei kuulu, sitä kehittää kaikki mahdolliset taudit itselleen :D

    • kokemusta täällä

      Eli minulla ei mitään oireita näkynyt pco:sta gyne sen totesi vasta kun olimme yrittäneet lasta 1.v ja 4kk. ja Jokaisen kuukautiskierron aikana lähtee kypsymään monta munarakkulaa, mutta vain yksi (harvoin useampia) kasvaa kypsäksi Graafin follikkeliksi, ja loput surkastuvat pois. Munasolu vapautuu kypsästä Graafin follikkelista ovulaatiossa. (siinä selvitys mikä se on) eli liittyy myöskin pco:n oireisiin tuokin. kannattaa sunkin varmistaa/ pois sulkea tuo pco ja käydä gynellä ultrassa, mullahan tehtii tuo munasarjojen ultrauskin ja niissä olikin kaikki ok! (: Eli mulla ei muutakun pillereiden napsimista ja odottelua..

      • maha84

        Ok kiitos taas. Ihanko ultralla se todetaan? Ku mua on kyllä ultrattu tosi usein ja keväällä kun oli se kohdunulkoinen niin pitkin kesää ultrailtiin tosi usein. Eli kai se lekuri ois maininnu jos jotain viitteita pco:hon olisi näkynyt...


    • kokemusta täällä

      Juu minulla kyllä näkyi ultralla eli olettaisin näin, että sillä juurikin se selville saadaan.

    • maha84

      terolutit sain ja ohjeeksi että joka kierron 15.-25. päivä yksi tabu. Nyt vaan on meneillään vasta kp 22 ja jos kierto on taas sitä 40 päivää ni kestää ennen ku pääsen ne aloittamaan :(

    • kokemusta täällä

      Noniin eikun odottelua vaan.. täällä odotellaan menkkoja.. toiveita ilmassa! Tsemppii!!

    • duipadui

      mulla alkaa huomenna clomi kuuri 3-7 kierron päivinä täytyy syödä ja 10 päivän päästä lääkäri aika. terolut kuureja monta takana, jotta sai menkat niillä tulemaan, menkkoja ei tule ilman teroluttia. alkaa olla niiin epätoivoinen olo raskauden suhteen... mulla ennestään yks 6 vuotias lapsi, mutta haluttaisiin uuen miesystävän kanssa yhteinen lapsi... tehty mullekkin ties mitä verikokeita ja ultrattu , ja kaikki kohillaan... ovulaatioin kanssa... ekan lapsen kun sain, silloinkin meni ainaskin 1,5 vuotta , ennenkuin raskaaksi tulin...

    • wiikis

      Hei,

      Ole syönyt ensimmäisen kuurin clomifenia! Odotan todella innolla, että lapsi saisi alkunsa, koska olen 6-vuotta ollut ilman ehkäisyä eikä mitään tapahtunut! Verikokeisiin on aika 21 päivä tätä kuuta, jossa tarkistetaan onko lääke mitään vaikuttanut. Minulla oli ovulaatio 11 päivä ja odotan ihan kauheasti, että jotain olisi tapahtunut! Arvoni olivat todella matalat ennen lääkityksen aloittamista. Taisivat olla 11.2-68. Miten nopeasti yleensä clomifen vaikuttaa? ja ehkä tulee tyhmä kysymys nytten, mutta tikunhan ei pitäisi näyttää ovulaatiota jos mitään ei oli tapahtunut?

      • 29-vee

        Meillä oli vajaa vuosi vauvantekoa ilman tulosta ja menin mehiläisen gynelle, joka määräsi 3 kk terolut-kuurin. se tasasi kuukautiset mutta vauvaa ei kuulu eikä näy. sitten parin kuukauden kuluttua menin uudelleen, ovariot kuulemma siistimmät ja kuukautiset suht säännölliset, sain clomifen lugesteron-kuurin ja nyt näyttäisi siltä että heti ensimmäisellä tärppäsi, ainakin todella vahvat raskausoireet ja testi näyttää ensin haaleaa plussaa ( haamuviivaa) mutta nyt jo todella vahvaa viivaa eli meillä ainakin clomifen näytti olevan todella tehokas :-) annostus oli vain 1 pilleri päivässä kierron 5-9 pvä ja ensi kuussa oli tarkoitus tuplata annostus ja tehdä ultraääni kierron puolessa välissä mutta eipä näytä olevan sille tarvetta..
        Tsemppiä muillekkin! :)


    • anonym

      Minulla oli ensimmäisessä Clomifen kierrossa annostus 1 tbl päivässä kierron 3.-7. päivä eikä ollut mitään vaikutusta. Toisessa kierrossa annos nostettiin 2 tbl päivässä ja kierron 3.-7. päivä ja siitä kierrosta tärppäsi. Plussasin jo kp 22 (yleensä ollut pitkät kierrot). Yritystä oli takana 3 vuotta ennen kuin lääkäriin menimme.

    • nainen29

      Täällä pian 29-vuotias nainen.Kävin n.vuosi sitten yksityisellä gynekologilla epäsäännöllisten menkkojen takia. Sain ja söin terolutia n.4kk. Niistä kyllä oli apua menkkojen säännöllisyyteen, muttei siihen suureen kysymykseen jota en uskaltanut vielä ensimmäisellä kerralla mainita. Niinpä varasin uuden ajan samaiselle gynokologille. Hän kirjoitti minulle lähetteen lapsettomuuspoliklinikalle, sillä hän ei voinut auttaa minua enenpää. Hän epäili monirakkulaisuutta, muttei tehnyt diagnoosia. Elokuussa olikin jo ensimmäinen käynti lapsettomuuspoliklinikalla. Lääkäri totesi minulla olevan tyypillinen PCOS. Ensimmäinen "hormonikuuri" aloitettiinkin siinä heti kun oli siihen oikea aika. Eli clomifeniä 3.-7. päivä ja sitten menopur 5 pistosta ja sitten munasolun irrotuspiikki viimeisenä. Pari viikkoa oli piiiitkä aika ootella sitten miten kävi......Menkat alkoivatkin n.viikon myöhässä siitä mitä niiden piti alkaa. Kemiallinen raskaus kuten lääkäri on sanonut. Eli tässä nyt pitäisi ajatella positiivisesti siten, että jo ensimmäinen "hoitokuuri" antoi positiivisen tuloksen ja nyt minulla on menossa toinen hoitokuuri eli clomit aloitettu! Odottaen parhainta mutta peläten sitä pahinta. Mitenkä tähän nyt osaa suhtautua.

      • naikkonen22

        Täällä tilanne tämä: pillerit jätin pois 30.3.2014 tyhjennysvuoto tuli 3pv päästä. Parit kuukautiset tuli normaalisti, kunnes alkoi mahakivut ja pientä tuhruttelua. Kävin lääkärillä, kaikki ok- menkat lopulta tuli. Sitten kierto venyikin 117pv kestäväksi, käynti julkisenpuolen gynellä: tulos PCOS kaikilla oireillaan, molemmin puolin munasarjoissa 17 rakkulaa, liikaa karvankasvua ja verikokeissa mieshormonit koholla, ei ovulointia. Aluksi trisekvens 21pvn ajan, että saatiin kuukautiset tulemaan, sitten clomifen kierron 3-7pv ja terolut kierron 15-24pv. Huomenna viimenen terolut ja sitte vaan jännäämään tuleeko tätiä. :) kaikkia oireita raskauteen liittyen on, mutta taitavat olla lähinnä oman pään tuotosta. :D


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    10. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    Aihe