mä maksan elatusta 3 lapsesta ja yksi on kotona eli omaan 4 lasta.. miten vitussa ihmisen pitää pärjätä kun joutuu 3sta maksamaan 450 euroo kuussa? ei näillä palkoilla.. :( akat tuloo tiineeksi ,väittää et on ehkäsyt ok. ei tee aborttia vaikka kinuat.. sit saa kärsiä lopun ikää. mutta asian ytimeeen: LASTENVALVOJA SANOO ETTÄ MÄ EN VOI NUITA MAKSUJA PIENENTÄÄ VAIKKA TIENAISIN VAIN ESIM 1500 EUROA KUUSSA KÄTEEN.. PITÄÄKÖ TÄMÄ PAIKKANSA? ?? miten vitussa ihminen sitten pärjää? ja asiallisia vastauksia kiitos. joo joo tiän että kannattaa miettiä ennenkuin kikkelin laittaa pimperoon. :) joten ei sellasta nytten.. kiitos..
ELATUSMAKSUT MAHOTTOMAT??! 450 EGEE
35
1070
Vastaukset
- yhteensä?
Jos maksat 450 e/ kpl, voit rutista. Jos 450 yhteensä 3:sta lapsesta, kirjoituksesi taitaa olla pila.
- Normi summa
Enpä tiedä tuon aloittelijan tilanteesta mutta 450€ kolmesta lapsesta on ihan normaali elarit sillä Kelan kauttahan saa saman kolmesta lapsesta. Jos meinaat että se on naurettavan vähän lasten kuluihin niin yksinhuoltajahan saa siihen päälle sitten lapsilisät yh-korotuksella (500€ kolmesta lapsesta) ja kyllähän äidinkin rahoista voisi vähän pistää siihen omien lasten elatukseen. Ai niin, jos on työtön niin sitten ei kai äitivoi pistää penniäkään.
- kravattisonni1
3 sta lapsesta yhteensä maksan. . mutta mutta pointtinihan oli se että ku en tienaa todellakaan kuin 1500 käteen.. ja exä ihan vitusti enemmän. onko tähän hommaan mitään lakia tulojen mukaan?
- Äidit on jumala !
Ei ole, tässä maassa lasten äiti on ylijumala jonka yli ei kävele kukaan, ei laki eikä mikään muukaan asia. Piste ! Isät saa AINA kärsiä...Aivan sama vaikka äiti olisi suunnilleen sekakäyttäjä mutta saa silti pitää lapset. Ihme juttu !
- Isäjumalana
kärsiä ja kärsiä........perusta makkaratehdas!!!! Tai painu sinne minne ei päivä paista.
Kirjoituksesi oli asiaton mullin älähdys. Toki kuvasi järkesi tasoa, ja siksi jätettäköön ihan omaan arvoonsa moinen oksennus.
- itudyi
Siis sulle kävi kolme kertaa niin että akka sano käyttävänsä ehkäsyä ja sinä poika poljit paljaalla? Ja sitten kitisit aborttia? KOLME kertaa? Mitä sulle oikein pitäs sanoa? Että voivoi, tietenkään sun ei tarvii maksaa, kyllä veronmaksajat hoitaa? Vai mitä?
- kravattisonni1
noh ei. ja ei se nyt edelleenkään ole se pointti!! ja ei tarvi veronmaksajien hoitaa ,itte hoidan khyl, mutta onkait tässä joku kohtuus!? sitä hän täs kysyn!? vai eikö mene kaaliin itutädille??
- 8760y86464ho7890
Sataviiskymppiä per muksu on hyvinkin kohtuullinen. Hoida ne maksusi sitten äläkä inise, ei sinulta kohtuuttomia vaadita.
Ja ihan pikku vinkkinä sinulle, panosta vähän tuohon oikeinkirjoitukseesi. Kirjallinen ulosanti kuvastaa ihmisen älyllistä tasoa ja sinä kirjoitat kuin neljävuotias.
- ----------------
Jos on lapsia tehnyt, ne pitää elättää. Jos asut lastesi kanssa, niin silloin joudut heidät elättämään viimeisistä senteistäsi. Jos et asu heidän kanssaan, niin sinulla on sentään jonkinlainen "suojaraja", mikä elinkustannuksiisi pitää jäädä. Taisi olla noin 1000 euroa pakollisten asumiskulujen päälle. Jos tienaat sen 1500 euroa kuukaudessa käteen ja asumiskulusi ovat 500 euroa, niin silloin sinä saat todennäköisesti Kelasta anottua vapautuksen elatusmaksuista jälkikäteen, kun esität todisteet miksi sellaista tarvitset. Sen lähivanhemman suojaosuus on muuten puolet pienempi ennen kuin hän alkaa saada toimeentulotukea!
- tonni myass
No nyt kyllä murjaisit aika väärää tietoa siitä että etävanhemman suojaosuus olisi tonni ja asumiskulut päälle (anna mun nauraa oliskin niin hyvä) sillä Kelasta voi anoa maksuvapautusta takautuvasti elareista jos bruttokuukausitulot ovat n. 1070€ ja huom! bruttotulot eli ei se mitä jää käteen eikä mitään asumiskuluja oteta huomioon vaan pelkästään bruttotulot!!!
(Jos etällä on huollettavia samassa taloudessa niin tuo summa kasvaa jokaisesta lapsesta mutta siis lähivanhemman kanssa asuvia ei oteta huomioon vaan vain ne lapset jotka asuvat etän kanssa. Eli jos etän kanssa asuu vaikka 1 lapsi niin maksuvaputuksen saa jos bruttotulot ovat 1070 jotain 200-300 per lapsi.)
Itseasiassa etän maksukyvyn laskentakaava on aika karu eli se on todellakin sama kun toimeentulotukea saavan henkilön suojaosuus eli etän nettotuloista vähennetään asumiskulut ja suojaosuus n. 500€ ja se mitä jää jäljelle lasketaan että on varaa maksaa elareita.
Eli kertauksen vuoksi: jos etä on pienituloinen voi mennä lasketuttamaan elarit uusiksi lastenvalvojan luoksi ja jos vaikka tulot on 1200€ brutto sehän on n. 1000 netto ja siitä vähennetään asumiskulut 600€ niin jäljelle jää 400€ eli etälle tehdään tällaisessa tapauksessa 0 sopimus koska elatuskykyä ei ole ollenkaan koska elämiseen ei jää edes sitä 500€ mitä pitäisi jäädä.
Jos etä ei mene uusimaan elatussopimusta ja ei maksa elareita niin Kela yrittää periä elarit etältä. Tällöin etä voisi hakea maksuvapautusta Kelan perimistä elareista mutta jos tulot ovat vaikka 1200€ brutto niin ei sitä maksuvapautusta saa (koska tuloraja on 1070€) eli elarit pysyvät perinnässä ja menevät ulosottoon.
Esimerkeistä huomaa että etävanhemman jolla on pienet tulot kannattaa ehdottomasti mennä lasketuttamaan lastenvalvojalle 0 sopimus koska Kela perii elatusmaksuja vaikka tulot olisi naurettavan pienet ja todellista maksukykyä ei olisi ollenkaan eli tuossakin tapauksessa 1200 bruttotuloilla Kelan tulorajan mukaan pitäisi maksaa elarit kun taas lastenvalvojan laskukaavan mukaan etällä ei ole maksuvaraa ollenkaan!!! Lastenvalvojanhan maksukaavahan perustuu siihen mitä todellisuudessä jää käteen nettotulojen- elareiden ja asumiskulujen mukaan kun taas Kela ottaa huomioon vain bruttotulot ja piste! - kravattisonn1
tonni myass kirjoitti:
No nyt kyllä murjaisit aika väärää tietoa siitä että etävanhemman suojaosuus olisi tonni ja asumiskulut päälle (anna mun nauraa oliskin niin hyvä) sillä Kelasta voi anoa maksuvapautusta takautuvasti elareista jos bruttokuukausitulot ovat n. 1070€ ja huom! bruttotulot eli ei se mitä jää käteen eikä mitään asumiskuluja oteta huomioon vaan pelkästään bruttotulot!!!
(Jos etällä on huollettavia samassa taloudessa niin tuo summa kasvaa jokaisesta lapsesta mutta siis lähivanhemman kanssa asuvia ei oteta huomioon vaan vain ne lapset jotka asuvat etän kanssa. Eli jos etän kanssa asuu vaikka 1 lapsi niin maksuvaputuksen saa jos bruttotulot ovat 1070 jotain 200-300 per lapsi.)
Itseasiassa etän maksukyvyn laskentakaava on aika karu eli se on todellakin sama kun toimeentulotukea saavan henkilön suojaosuus eli etän nettotuloista vähennetään asumiskulut ja suojaosuus n. 500€ ja se mitä jää jäljelle lasketaan että on varaa maksaa elareita.
Eli kertauksen vuoksi: jos etä on pienituloinen voi mennä lasketuttamaan elarit uusiksi lastenvalvojan luoksi ja jos vaikka tulot on 1200€ brutto sehän on n. 1000 netto ja siitä vähennetään asumiskulut 600€ niin jäljelle jää 400€ eli etälle tehdään tällaisessa tapauksessa 0 sopimus koska elatuskykyä ei ole ollenkaan koska elämiseen ei jää edes sitä 500€ mitä pitäisi jäädä.
Jos etä ei mene uusimaan elatussopimusta ja ei maksa elareita niin Kela yrittää periä elarit etältä. Tällöin etä voisi hakea maksuvapautusta Kelan perimistä elareista mutta jos tulot ovat vaikka 1200€ brutto niin ei sitä maksuvapautusta saa (koska tuloraja on 1070€) eli elarit pysyvät perinnässä ja menevät ulosottoon.
Esimerkeistä huomaa että etävanhemman jolla on pienet tulot kannattaa ehdottomasti mennä lasketuttamaan lastenvalvojalle 0 sopimus koska Kela perii elatusmaksuja vaikka tulot olisi naurettavan pienet ja todellista maksukykyä ei olisi ollenkaan eli tuossakin tapauksessa 1200 bruttotuloilla Kelan tulorajan mukaan pitäisi maksaa elarit kun taas lastenvalvojan laskukaavan mukaan etällä ei ole maksuvaraa ollenkaan!!! Lastenvalvojanhan maksukaavahan perustuu siihen mitä todellisuudessä jää käteen nettotulojen- elareiden ja asumiskulujen mukaan kun taas Kela ottaa huomioon vain bruttotulot ja piste!kiitos kovasti tiedosta. hyvää kevättä! :)
- Etäisukki
tonni myass kirjoitti:
No nyt kyllä murjaisit aika väärää tietoa siitä että etävanhemman suojaosuus olisi tonni ja asumiskulut päälle (anna mun nauraa oliskin niin hyvä) sillä Kelasta voi anoa maksuvapautusta takautuvasti elareista jos bruttokuukausitulot ovat n. 1070€ ja huom! bruttotulot eli ei se mitä jää käteen eikä mitään asumiskuluja oteta huomioon vaan pelkästään bruttotulot!!!
(Jos etällä on huollettavia samassa taloudessa niin tuo summa kasvaa jokaisesta lapsesta mutta siis lähivanhemman kanssa asuvia ei oteta huomioon vaan vain ne lapset jotka asuvat etän kanssa. Eli jos etän kanssa asuu vaikka 1 lapsi niin maksuvaputuksen saa jos bruttotulot ovat 1070 jotain 200-300 per lapsi.)
Itseasiassa etän maksukyvyn laskentakaava on aika karu eli se on todellakin sama kun toimeentulotukea saavan henkilön suojaosuus eli etän nettotuloista vähennetään asumiskulut ja suojaosuus n. 500€ ja se mitä jää jäljelle lasketaan että on varaa maksaa elareita.
Eli kertauksen vuoksi: jos etä on pienituloinen voi mennä lasketuttamaan elarit uusiksi lastenvalvojan luoksi ja jos vaikka tulot on 1200€ brutto sehän on n. 1000 netto ja siitä vähennetään asumiskulut 600€ niin jäljelle jää 400€ eli etälle tehdään tällaisessa tapauksessa 0 sopimus koska elatuskykyä ei ole ollenkaan koska elämiseen ei jää edes sitä 500€ mitä pitäisi jäädä.
Jos etä ei mene uusimaan elatussopimusta ja ei maksa elareita niin Kela yrittää periä elarit etältä. Tällöin etä voisi hakea maksuvapautusta Kelan perimistä elareista mutta jos tulot ovat vaikka 1200€ brutto niin ei sitä maksuvapautusta saa (koska tuloraja on 1070€) eli elarit pysyvät perinnässä ja menevät ulosottoon.
Esimerkeistä huomaa että etävanhemman jolla on pienet tulot kannattaa ehdottomasti mennä lasketuttamaan lastenvalvojalle 0 sopimus koska Kela perii elatusmaksuja vaikka tulot olisi naurettavan pienet ja todellista maksukykyä ei olisi ollenkaan eli tuossakin tapauksessa 1200 bruttotuloilla Kelan tulorajan mukaan pitäisi maksaa elarit kun taas lastenvalvojan laskukaavan mukaan etällä ei ole maksuvaraa ollenkaan!!! Lastenvalvojanhan maksukaavahan perustuu siihen mitä todellisuudessä jää käteen nettotulojen- elareiden ja asumiskulujen mukaan kun taas Kela ottaa huomioon vain bruttotulot ja piste!Ei sitä elatussopimusta mennä niin vain uusimaan lastenvalvojalle, koska uuteen sopimukseen täytyy saada silti lähivanhemmankin allekirjoitus, olivat etävanhemman tulot sitten kuinka huonot hyvänsä...
- rauski3
Etäisukki kirjoitti:
Ei sitä elatussopimusta mennä niin vain uusimaan lastenvalvojalle, koska uuteen sopimukseen täytyy saada silti lähivanhemmankin allekirjoitus, olivat etävanhemman tulot sitten kuinka huonot hyvänsä...
Elatussopimusta voidaan tarkistuttaa milloin vaan tulojen tai elämäntilanteen muuttuessa. Tämä on ainakin minulla kirjallisena lastenvalvojalta saatu.
Se, suostuuko toinen osapuoli allekirjoittamaan uutta sopimusta on toinen juttu. Sitten asia voidaan käsitellä oikeudessa ns. riitatapauksena jossa on vastakkain aina lapsi ja toinen vanhemmista. - Näin
rauski3 kirjoitti:
Elatussopimusta voidaan tarkistuttaa milloin vaan tulojen tai elämäntilanteen muuttuessa. Tämä on ainakin minulla kirjallisena lastenvalvojalta saatu.
Se, suostuuko toinen osapuoli allekirjoittamaan uutta sopimusta on toinen juttu. Sitten asia voidaan käsitellä oikeudessa ns. riitatapauksena jossa on vastakkain aina lapsi ja toinen vanhemmista.Toisessa keskustelussa nimimerkki Sossupaholainen kertoo, että oikeudenkäyntikulut jäävät tällöin etän maksettaviksi. Huutava vääryys.
- älävalita
No mitäs jos ottaisit nuo kaikki lapset luoksesi asumaan ja laskisit sitten paljonko he kuluttavat kuussa rahaa kaikkeen mitä tarvitsevat.
Tai sanotaanko näin; laske paljonko se luonasi asuva yksi lapsi kuluttaa rahaa kuussa, kerro sitten se kolmella.- Laske
Mittakaavaetu kolmesta lapsesta on huomattava, kustannus per lapsi on pienempi kuin yhden lapsen perheessä. Lisäksi lapsilisä nousee seuraavista lapsista.
- mazzzzzu
Jos ap tienaat 1500 kuukaudessa ja sinulla tietty on asumismenojakin, ja omaan elämiseen pitais jäädä n 450 jos asut jonkun kanssa. siitä sitten laskemaan asumiskulut pois ja oma alaikäinen elätettävänä, niin ihmettelen suuresti tuota 450euron summaa, suurelta vaikuttaa, varsinkin jos äidilläkin on ansiotuloja.
- euronvenyttäjä
Niin... ja varsinkin jos on lainoja ja muita ei hyväksyttyjä menoja. Nämä pitää hoitaa siitä omaan elämiseen tarkoitetusta "ruoka/vaate" rahasta!
Mut laskentamallihan on jostain 70-luvulta!
- rrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
ei pidä paikkaansa!
- hahahahhahahhaha
Heiluta lisää munaas idiootti.
- afdasfS
Tyhmähän olet kun oot antanut eukon naruttaa sua kolmen pennun verran.
- joopa joo
Eiköhän ole teini-ikäinen trolli, en oikeasti jaksa uskoa, että aikuistikään yltänyt KIRJOITAA TTU NIIQ NÄIN?!?!?!?!?!?! (:(:(:(:(:(:(:(:(:::::
- Yks yhäriruikku
Voi siinä käydä näinkin: lastenvalvoja laskee, että eipä ole kummallakaan vanhemmalla elatuskykyä ei. Lapset asuu kuitenkin äidillä eli äiti maksaa, kelalta saa sen 150 ja lapsilisään korotuksen. Voin kertoa, ettei nuo tulot "ihan" riitä murrosikäisen elatukseen ja lapsilisäkin loppuu 17 v, mutta menot ei. Lähiäippä siis maksaa ja iskä se vaan juhlii baareissa. Että kyrsii lukea noita isien ruikutuksia, jos jostakin joskus vastuuseen joutuu. Ja turha sanoa että laki on vaan äitien puolella. Nämä retkut kyllä tasan tietää miten pelataan pois kaikista velvotteista. Aloittajakin voisi kysellä neuvoja baarien kantapeikoilta, ne on näissä ammattilaisia.
- Ruikulipöksy
150 on isän osuus, siihen lisätään sinun osuus 150 plus lapsilisä. Eli reilusti yli 400 euroa käytettävissä lapsen elatukseen kuussa. Jos se ei riitä, vika on sinussa!
- xyz-äö
Joo, isän osuus jota isä ei siis maksa, vaikka tienaa huomattavasti enemmän kuin ilmoittaa lastenvalvojalle. Ja huomattavasti enemmän kuin se lähiäiti. Jokin tässä yhtälössä ei nyt natsaa.
- Joy
Jos se 150 tulee kuussa isältä tai Kelalta, osuus on täytetty ja äidin on täytettävä oma osuutensa.
- xyz2
17 v. täyttänyt ei saa lapsilisää, ja kun täyttää 18, ei myös elatustukea kelalta. Eli isukin osuus = 0 euroa. nuori asuu äidillä ja opiskelee, eli kukas ne viulut maksaa, kun baari-isukkia ei vois vähempää kiinnostaa? Se turhasta ruikuttava etuja vetävä, yhteiskunnan tuella elävä äiti... opintoraha on 86 e lukiolaiselta, ei riitä edes kirjoihin... Semmosta matikkaa.
- Koppiropo
Ei sinunkaan tarvitse täysi-ikäistä elättää, näytä ovea. Käytettävissä on opintotuet, asumistuet ja opintolainat niinkuin normaalin "ydinperheen" vesalla. Miksi yh-äidin kakaran pitäisi olla jossain eliittiasemassa elämisen kustantamisen suhteen?
- Tuleva Yh
Eipä miehet ymmärrä sitä että kun he lähtevät ja naisesta tulee yh, niin se on naisen lompakko joka huutaa hoosiannaa!
i 150e/kk riitä mihinkään lapsen kasvatuksessa, oli hän sitten minkä ikäinen tahansa. Pienillä omat menot, isommilla omansa (harrastukset sun muut).
Isänä on turha ruikuttaa 150e/lapsi jonka joutuu kerran kuussa maksamaan, äiti kantaa kaiken vastuun lapsen kasvatuksesta ja varmasti menee enemmän rahaa kuin 150e/kk lapsen elättämiseen.
Kyllä miehet pääsevät helpolla niin halutessaan!- On se on
Äidit näyttävät koko ajan tuppavan unohtaa, että myös heillä on elatusvastuu lapseen, ei pelkästään isällä. 150 isältä, 150 äidiltä, lapsilisä plus yksinhuoltajakorotukset. Yli 400 euroa yhteen lapseen kuussa! Lisäksi, jos äiti on niin köyhä, ettei ole varaa elättää 150 eurolla lasta, hän on mitä luultavimmin asumistuen piirissä. Satoja euroja "ylimääräistä" rahaa, mitä esim. köyhät ydinperheet eivät saa missään muodossa, ei niiden lapsille lasketa satojen eurojen tarvetta kuukausittain. Kyllä se on niin, että jokainen eläköön varojensa mukaan, myös yh-äidit lapsineen!
- turpa rullalle apina
On se on kirjoitti:
Äidit näyttävät koko ajan tuppavan unohtaa, että myös heillä on elatusvastuu lapseen, ei pelkästään isällä. 150 isältä, 150 äidiltä, lapsilisä plus yksinhuoltajakorotukset. Yli 400 euroa yhteen lapseen kuussa! Lisäksi, jos äiti on niin köyhä, ettei ole varaa elättää 150 eurolla lasta, hän on mitä luultavimmin asumistuen piirissä. Satoja euroja "ylimääräistä" rahaa, mitä esim. köyhät ydinperheet eivät saa missään muodossa, ei niiden lapsille lasketa satojen eurojen tarvetta kuukausittain. Kyllä se on niin, että jokainen eläköön varojensa mukaan, myös yh-äidit lapsineen!
or not.... aika tiukkaa oli yh:n lapsena tuo elämä joten pidäs pienempää mekkalaa.
Asumistukee ei saa jos on töissä vaikka olis pieni palkkakin, laskurit lötyy kelan sivuilta. Lapseen menee todella paljon rahaa ja maksaahan ne pyörät ja sängyt ja vaatteetkin ruoan lisäksi saati jos on vielä auto. Ei paljon ulkomaan matkoista haaveilla. - Tuu tuu tupakkarulla
turpa rullalle apina kirjoitti:
or not.... aika tiukkaa oli yh:n lapsena tuo elämä joten pidäs pienempää mekkalaa.
Asumistukee ei saa jos on töissä vaikka olis pieni palkkakin, laskurit lötyy kelan sivuilta. Lapseen menee todella paljon rahaa ja maksaahan ne pyörät ja sängyt ja vaatteetkin ruoan lisäksi saati jos on vielä auto. Ei paljon ulkomaan matkoista haaveilla.Pitääkö kaikki ostaa uutena ja kalleinta? Miten menneiden vuosikymmenien köyhät perheet oikein selvisivät? Ai niin, eivät olleet kermaperseitä. Jos rahat ei riitä, hommaa ensin pienempi asunto. Julkinen liikenne toimii ainakin kaupungeissa. Kaurapuuro on halpaa ja koulussa tarjotaan ilmainen ruoka. Elä varojesi mukaan.
- voi voi
No myy ne lapset Turkin matkalla.
Vakavasti, no mites sun lapset pärjää.
Tämän on oltava provo.
Ei toinna köyhän miehen tehdä lapsia jos ei voi elättää. Nälkäsen pienet masut yöllä huutaa. - Tällä selviää
Ei muuten pakosti ees ole. Tulot katsotaan brutosta, eikä huomioida kuin ainoastaan vuokra. Sen jälkeen elämiseen pitää jäädä 500€/kk. Tuosta sit määrätään elarit. Kannattaa siis nostaa veroprosenttia reippaasti, jotta pääsee tuon summan alle, mennä lastenvalvojalle palkkalaskelman kanssa ja vaatia elarit pois. Hyvin helppoa ja laillista.
- xyz2
Niin se käy. Ja on se jännää, että isä saa osuutensa maksatettua kelalla aikas kevyesti. Mutta vaikka lähiäidillä olis vielä pienemmät tulot, hänelle se oma osuus jää jostakin vaan nyhjäistäväksi.
Ei se lapsilisä niin iso ole, että sillä kustannetaan lapsen menot, on tietysti hyvä lisä.
Ja joku raja se tulee siihenkin menojen minimointiin. Ei ole täällä syrjässä julkista liikennettä, auto on pakko olla mieli vuorotyössä käydä. Asuminen tosin halvempaa kuin kaupungissa. Ja marjoja saa metsästä kaurapuuron lisukkeeksi, mutta on se mukava välillä muutakin syödä, vaikka ei kermaperse olisikaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121199
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171034- 129926
- 95785
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten291734Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait75649Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504