Olen 18 vuotias nuori nais opiskelija.
Minulla on ollut pitkään mustelmanherkkyyttä, en ole varma että mistä mustelmat tulevat, tulevatko ne pienistä painalluksista vai kovista, mutta niitä on alkanut vain tupsahdella sinne kun tännekkin. En tiedä liittyykö tämä asiaan mutta myös painautumia tulee todella helposti vaikka jos pidän vain kättä reiden päällä hetken siihen ehtii tulla painautuma.
Minulla on ruvennut ilmetä myös toisenlaisia oireita kun väsymys, vaikka nukkuisin pitän yön niin olen aina 16 aikaan iltapäivällä todella väsynyt, vaikka ei tarkoitus ei olisi mennä nukkumaan, makaamaan on silti pakko mennä, jotta jaksaisi edes jotain tehdä.Särkyäkin on ruvennut ilmetä jalkojen särky ja selän ja niskan särky, joka on todella rasittavaa.
Olen ruvennut epäilemään asioita mm. leukemiaa, olen todella pelokas joten on vaikea ottaa askel ja mennä lääkäriin ottamaan verikokeita.
Tuntuu että keho haluaisi irtaantua mielestä.
Tällä hetkellä tuntuu siltä kun olisin tulossa todella kipeäksi esim. kovaan kuumeeseen ja imusolmukkeet kaulassa tuntuvat rupeavan turpoamaan.
Mikä minua vaivaa?
7
281
Vastaukset
- hänen ukkonsa
Tuo ihon mustelmaherkkyys on syntymäominaisuus eikä sille kukaan voi mitään. Vaimollani tämä on. Terveydenalan ammattilaiset osaavat vastata mistä tämä johtuu.
- opiskelijatyttö
mustelmanherkkyys on alkanut vasta n. 6kk sitten..
- Valkosipuli
Kun syön valkosipulia, silloin syntyy kuin itsestään mustelmia. Siskollani on sama ilmiö. Hän hoksasi ensin tämän yhtäläisyyden ja sitten minä kiinnitin siihen huomiota.
- neuvo.....
Kun oireilusi on alkanut äskettäin, niin kannattaa tutkia asia. Jos olisi ollut leukemiaa niin olisit jo joutunut lääkäriin. Kyllähän moisesta pelosta mielikin järkkyy. Onko kilpirauhasen toiminnassa häikkää. Mene nyt lääkäriin ja kerro kaikki oireet hänelle. Pääset moisesta piinasata.
- Sama vaiva
Googleta kilpirauhasen vajaatoiminta.
- hifbbgn
moi oon 20v nainen, mullekin tulee mustelmia tosi helposti, saatan välillä huomata monta mustelmaa jaloissa ilman että tiedän, mistä ne on tulleet. en kuitenkaan usko että kyse on mistään vakavasta, itse en oo ainakaan huolestunut. joillekin vaan mustelmii tulee helpommin kun muille.
Ja tosta väsymyksestä, itteeni väsyttää kans lähes kokoajan vaikka nukkuisin kuinka pitkään, luulen et se johtuu stressistä ja siitä etten liiku hirveästi, luulis et opiskelijoilla on toi varsin yleistä, varsinkin talvella.
Ja noi säryt voi olla siitä että jos on pitkään aikaan samassa asennossa, esim. koneen ääressä, niin paikat menee jumiin. Liikunta tehoaa siihen yleensä.
Tietty jos tosiaan epäilee jotain sairautta ja oireet on tosi pahat ja vaikeuttaa elämää huomattavasti niin kannattaa mennä lääkäriin, mutta myös oma mieli voi aiheuttaa noi oireet. Mulla oli vastaavanlainen tilanne about vuosi sitten, olin tosi ahdistunut ja olin ihan varma et mulla on vakava sairaus ja mietin sitä koko ajan, mut sit kun viimein hakeuduin psykologille niin se sai mut tajuamaan että olin kuvitellu ihan kaiken, se johtui vaan mun masennuksesta ja pahasta olosta. Sitä ei uskoisi, että oma mieli voi aiheuttaa vaikka minkälaisia oireita, mutta mun tapauksessa se oli niin. - pilleritpois
Oletteko ottaneet tavallisen verikokeen nähdäksenne hemoglobiinin eli syöttekö riittävästi rautaa?
Nykyajalle on niin tosityypillistä että halutaan mielummin jotain diagnoosia joka on enempi trendikäs kuin raudanpuute.
Lekureita saa syyttää eniten; eivät edes ota verikokeita vaikka kysymyksessä on erittäin nuori nainen (ovat aina olleet suurin aneemisten ryhmä) vaan kirjoittavat heti roppakaupalla kaikenmaailman psyykelääkkeitä ja ilopillereitä.
Kas kun lääketeollisuus on se mikä määrää
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t503287- 151700
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin171631- 341588
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251382Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401302- 611239
Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901085Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221013- 127952