Inman aligner-oikominen?

vinohammas1

Haluaisin kuulla kokemuksia inman aligner-oikomishoidoista. Onko Etelä-Pohjanmaalla, Keski-Suomessa tai Pirkanmaalla muita paikkoja kuin Jyväskylä missä noita laitetaan? Itsellä varattu jo sinne aika, mutta ajattelin jos löytyisi vähän lähempää joku toinen paikka...
Ihmeen vähän löytyy tietoa kyseisestä oikomisesta ainakaan suomeksi...

17

1867

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Roisku113

      Minua kiinnostaisi kanssa että onko pirkanmaalla paikkoja missä käytetään tuota menetelmää?

      • tahtoo kans

        Ei tietääkseni ole, mutta Oralissa on vastaava.


      • hymyä ;)
        tahtoo kans kirjoitti:

        Ei tietääkseni ole, mutta Oralissa on vastaava.

        Olen myös kiinnostunut hoidosta ja asun Tampereella. Tiedätkö enemmän Oralin hoidosta? Esim. onko tulokset yhtä hyviä ja mikähän hinta on.


    • hymyä;)

      MOi!
      Itse olen kanssa yrittänyt etsiä hoitoa läheltä Tamperetta. Olen varaamassa Turusta hoitoa. Tiedätkö montako reissua suurinpiirtein joudut tekemään Jyväskylään? Onko paikka lähellä rautatieasemaa? Mikä on paikan nimi?

    • kajakit

      Hei! Itselläni varattu aika Turun Hammaskulmaan Inman Aligner hoitoon. Onko kenelläkään kokemuksia ko. Paikasta? Jännittää pirusti meneekö rahat hukkaan....

      • jebulis123

        Moi! Soitin muutama päivä sitten Oraliin kysyäkseni Invisalign oikomishoidosta ( he mainostavat sitä verkkosivuillaan ), mutta eipä ainakaan Hämeenlinnassa käytetä tätä menetelmää. Käytetäänköhän tuota menetelmää ainoastaan Pääkaupunkiseudulla,tietääkö kukaan?


    • 2+7

      Moikka!
      Aloitin inman aligner-hoidon Helsingissä viime syyskuussa. Alkutilanne oli, että kakkoshampaat olivat selvästi ulkonevat sekä toinen etuhammas oli sisempänä. Ensin oli konsultointikäynti (otettiin muotit). Seuraavalla kerralla sain "leuanlevittimen" kuukaudeksi käyttööni. Minulla oli siis yläleuka liian ahdas, siksi hampaat olivat vinot. Levitintä säädettiin ainakin minun tapauksessani noin kerran viikossa itse sellaisella avaimella, joka on todella helppoa. Tätä levitintähän piti käyttää koko ajan suussa, paitsi kun syö. Se oli myös todella huomaamaton, mitä nyt puhe oli vähän sössöttävää.
      Sitten, kun leuka oli tarpeeksi levittynyt, otettiin uudet muotit, jonka mukaan lopullinen koje tehtiin. Sain sen muistaakseni noin kolmen viikon päästä (en muista tarkalleen). Sen kolme viikkoa pidin levitintä suussa säätämättä. Sitten, kun sain kojeen, suuhuni laitettiin ns. stoppareita (eli kovetettuja paikka-ainepaakkuja, jotka pitivät raudat paikallaan ja työnsi hampaita oikeaan suuntaan). Kojetta tosiaan piti pitää se 16 tuntia, mielellään vielä kauemminkin. Koje suussa pystyy puhumaan, mutta onhan se aikamoista sössötystä. Minulla inman aligner-kojetta piti pitää nelisen kuukautta. Hammaslääkärikäyntejä kertyi noin kymmenen, jolloin he muokkasivat stoppareita välillä lisäten ja hioen pois.
      Neljän kuukauden jälkeen sain vihdoin kojeen pois käytöstä. Hampaani eivät sillon olleet täysin kohdallaan. Sitten minulle laitettiin retentiolanka neljän etuhampaan taakse (kiinnitettiin samaisella paikka-aineella). Hampaita pystyi työntämään ja vetämään sisään pelkän langan avulla. Lanka ei tunnu yhtään suussa, eikä siitä ole siis mitään vaivaa. Langan avulla oikomista kesti minulla noin kaksi kuukautta. Se samainen lanka jätettiin hampaiden taakse ja hoito oli valmis! :)
      Koko projekti kesti minulla yhteensä 7 kuukautta (sisältäen siis kaikki odotukset). Hinta oli noin 2600-2700 euroa. Jos suunnittelee hankkivansa kojeen, pitää miettiä, että pystyykö todella pitämään kojetta suussa vähintään 16 tuntia päivässä.
      Mielestäni hampaani eivät ole vieläkään täysin täydelliset, mutta todella suuri parannus verrattuna siihen, mitä ennen oli. Kakkoshampaiden kääntäminen sivuille tuotti hieman ongelmia. Juurikin nuo kakkoset ovat ne, jotka voisivat olla vielä enemmän kääntyneet, sitten hampaani olisivat täydelliset. Siitä huolimatta voin suositella tätä hoitoa kaikille! :)

    • kevätsuu

      Hei! Oliko sinulla kovasti kipuja hoidon alussa? Entä oliko koje sinusta kovin näkyvä, käytitkö sitä esim. kylässä, kauppareissuilla ym.? Riittääkö jos kojetta pitää arkipäivisin 16 h ja viikonloppusin sitten kauemman esim 18h/pvä?
      Minulla on aika varattu alkukontrolliin ja vähän mietityttää, ettei rahat menisi hukkaaan. Olen vastaanottotyössä terveydenhoitajana ja työaikana käyttö ei varmasti onnistu. Puhun suu vaahdossa potilaille koko päivän.

      Kiitos kovasti, jos jaksat vastata kysymyksiini.

    • 2+7

      Hei!
      Aluksi hampaat olivat todella arat. En mielelläni syönyt mitään sitkeää tai kovaa. Aina, kun laitettiin uusia stoppareita tai rautojen asentoa muutettiin, niin hampaiden arkuus palasi. Yhdessä vaiheessa etuhampaani heiluivat ihan kunnolla, mutta oli kuulemma ihan normaalia. Vähän kyllä pelästyin :)
      Varsinainen koje on näkyvä. Etuhampaiden eteen tulee läpinäkyvä "panta". En käyttänyt kojetta mielelläni muualla kuin kotona tai sitten perheen parissa.
      En tietenkään varmaksi voi sanoa noista ajoista, mutta suositeltu aika on 16 tuntia. Sillä perusteella tuo kuullostaisi hyvältä.
      Kannattaa kysyä kaikki askarruttavat kysymykset heti alkuun hammaslääkäriltä. Minulle hammaslääkäri tarjosi myös kiinteitä rautoja. Ne olisivat olleet kalliimmat ja niitä olisi pitänyt pitää kauemmin sekä tietysti se, että niitä ei saa pois, kun haluaa.

      Toivottavasti oli apua.

    • IA-muovihymy

      Olettehan nähneet tämän ketjun? T. IA-muovit suussa toista päivää :)

    • Jeepuli

      Pirkanmaalla ei tosiaan tällä hetkellä ole Ingman Alignerilla hoitavia hammaslääkäreitä ollenkaan, lähimmät ovat Jyväskylässä ja Hyvinkäällä. Itse Tampereella asuvana päädyin Hyvinkään Studio Denttiin. Hoitoon meni noin puoli vuotta. Hampaani olivat suhteellisen vinot alussa joten olen tyytyväinen että selvisin näin nopeasti, telaketjuilla arvio oli 2 vuotta. Alku oli todella tuskallinen, mutta hampaat tottuivat kojeeseen parissa viikossa. En pitänyt kojetta töissä ollenkaan, ainoastaan iltaisin ja öisin. Vielä kuvallista todistetta mistä lähdettiin ja mihin päästiin:
      http://i43.tinypic.com/pmw4o.jpg
      Tsemppiä kaikille niiden hampaiden kanssa! Hoitoni päättyi torstaina ja olen siitä asti vain ihaillut peilin edessä ihania suoria hampaitani :D Nyt vaan pitää opetella hymyilemään uudestaan niin etä hampaatkin näkyvät :)

      • Kiinnostunut tuosta

        Voisitko vastata, mitä tuo hoito tuli sinulle maksamaan? Kiinnostaisi kovasti itseänikin. Tietenkin hinta aina riippuu potilaasta, mutta olisi edes jotain suuntaa antavaa.


    • Jeepuli

      Minulla oli 2500e / leuka, helpommat tapaukset ovat olleet 1800e luokkaa.

    • jukki7

      montako paikkaa hesassa tekee tätä

    • hymy herkässä

      Itse kävin Medidentissä yläleuan törröttävän etuhampaan vuoksi.
      Hoito kesti kaksi ja puoli kuukautta ja olen tosi tyytyväinen.
      Aluksi oli pientä arkuutta, mutta meni muutamassa päivässä ohi.

    • hammaspeikko

      http://www.aboadent.fi Turun seudulla. Turussa kai monikin tekee, mutta nämä on käsittääkseni toteuttanut inman aligner -hoitoja jo vuosia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      87
      1971
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1695
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1626
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe