Miksi ihmiset kyylää?

YksUjoIhminen

Vaikka tää ei ehkä tänne kuulukaan niin pakko nyt avautua kun ottaa tää asia päähän. Nimittäin ihmiset. Tuntuu että suurella osalla ei ole lainkaan käytöstapoja ja sydämensivistystä.
Kun olet "normaali" eli sulaudut massaan ja kuljet naamioituneena ja kiireisenä kanssaihmisten seassa et herätä mitään huomiota. Olet äänetön harmiton ja niin kuin he. Mutta jos jollain tavalla poikkeatkin tästä kaavasta. Ihan pikkuisen vaikka niin kaikki huomio kohdistuu sinuun.
Oikeesti. Itse olen ehkä vähän omituinen ja en kauhean sosiaalisesti lahjakas ihminen ja kömpelö kanssakäymisessä. Tuntuu että tää herättää kummastusta ihmisissä koska näytänhän ns. normaalilta enkä miltään kylähullulta. Jotkut ihmiset ei vaan tunnu tajuavan että kaikki ei ole yltiösosiaalisia vaan arkoja ja ehkä hieman kömpelyydessään huvittavia. Minua itseäni loukkaa että joskus ihmiset katsovat tosi pitkään minua kun teen jotain yleisillä paikoilla. Ei mitenkään tutkivasti vaan jotenkin torjuvasti tai jopa huvittuneesti koska en täytä näiden ihmisten käsitystä sosiaalisista normeista. Samoin jos liikun sukulaiseni kanssa joka on liikunnallisesti rajoittunut ihmisten katseen kääntyy aina häneen. Tai sitten toinen ääripää että kukaan ei katsokaan häneen vaan käyttäytyvät kuin hän olisi ilmaa. Lapset ymmärrän muuta aikuiset? Eikö ihmiset tosiaan ole elämänsä aikana toista ihmistä nähnyt. Itse jos näen jotain poikkeavaa saatan katsoa mutten mitenkään jää pällistelemään vaan katson sitten tavalliseen tapaan muualle kun oon ihmisen jo nähnyt. Ei se ole mitenkään epäkunnioittavaa vaan niin ihmiset antaa toisilleen tilaa. Suomessahan perinteisesti vältellään katsekontaktia mutta jos olet hieman poikkeava voit olla varma että keräät kaikki katseet itseesi. Eikä ne katseet usein ole vain tutkivia vaan asenteellisia.

154

12845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siili3

      Suomessa tuijotetaan todella sumeilematta kaikkia miten tahansa massasta poikkeavia. Ja omalla asuinseudullani tuntuu että ihan kaikkia tuijotetaan ylipäätään. Siskoni on sairaanhoitaja palvelutalossa, jossa on muun muassa kehitysvammaisia ja kun he liikkuvat jossain julkisesti, ihmiset jäävät kirjaimellisesti suu auki tuijottamaan.

      Kaikki poikkeavat pitäisi ilmeisesti sulkea piiloon laitoksiin normaalien ihmisten mielenrauhaa järkyttämästä.

      Toivottavasti pahimmat pällistelijät päätyvät syystä tai toisesta poikkeaviksi jossain vaiheessa elämäänsä.

      • Kyläparooni!

        Eiköhän se ole niiden tuijottajien murhe,jos kerran oma elämä on niin ykstoikkoista,et pitää kyylätä.Mua ei ainakaan haittaa,miten paljon meikäläistä kytätään ja tietty vielä selän takana puhutaankin. Se vaan kuvastaa,miten ääliömäisiä eräät ovat.Jos on lusikalla annettu,ei voi kauhalla vaatia.


      • oma.suomi24.fiannikk

        Toivotaan ymmärrystä lisää-


      • jhkjhkjhkhjkjh
        Kyläparooni! kirjoitti:

        Eiköhän se ole niiden tuijottajien murhe,jos kerran oma elämä on niin ykstoikkoista,et pitää kyylätä.Mua ei ainakaan haittaa,miten paljon meikäläistä kytätään ja tietty vielä selän takana puhutaankin. Se vaan kuvastaa,miten ääliömäisiä eräät ovat.Jos on lusikalla annettu,ei voi kauhalla vaatia.

        En näe ilman rillejä kovin kauas ja joudun katsomaan vastaan tulevaa kun hän on 2-3 metrin päässä. Tuo voi tuntua kyyläkseltä.


      • jlsjdflajsdfy7rw2er

        Taas näitä hemmetin sterotypioita, että olis jotenkin "Suomessa" tai suomalainen tapa toimia.

        Ihan samanlaista pällistelyä on muualla maailmassa mm. USA, Engl, Ruotsi, Saksa, Ranska ja vaikkapa Caribian rannat.

        Olis joskus todella kiva lukea ketjua, jossa ei aina vedetä näitä "Suomi" "suomalainen" ym. kortteja kun ihmiset on pitkin maailmaan ihan samanlaia pällistelijöitä.

        Ja taaskaan ei kannata leimaa koko ihmismassaa vaan osan.


      • jlsjdflajsdfy7rw2er

        Taas näitä hemmetin sterotypioita, että olis jotenkin "Suomessa" tai suomalainen tapa toimia.

        Ihan samanlaista pällistelyä on muualla maailmassa mm. USA, Engl, Ruotsi, Saksa, Ranska ja vaikkapa Caribian rannat.

        Olis joskus todella kiva lukea ketjua, jossa ei aina vedetä näitä "Suomi" "suomalainen" ym. kortteja kun ihmiset on pitkin maailmaan ihan samanlaia pällistelijöitä.

        Ja taaskaan ei kannata leimaa koko ihmismassaa vaan osan.


      • jhkhjkhjkhjkjh
        jhkjhkjhkhjkjh kirjoitti:

        En näe ilman rillejä kovin kauas ja joudun katsomaan vastaan tulevaa kun hän on 2-3 metrin päässä. Tuo voi tuntua kyyläkseltä.

        Ai niin piti lisätä vielä että ihmisillä on tapa kommunikoida katsomalla vastaantulevaa, kun taas koirat haistelevat toistensa persseitä. Kait se on jotain kommunikointia tai jotain ...


      • kauhalla otetaan
        Kyläparooni! kirjoitti:

        Eiköhän se ole niiden tuijottajien murhe,jos kerran oma elämä on niin ykstoikkoista,et pitää kyylätä.Mua ei ainakaan haittaa,miten paljon meikäläistä kytätään ja tietty vielä selän takana puhutaankin. Se vaan kuvastaa,miten ääliömäisiä eräät ovat.Jos on lusikalla annettu,ei voi kauhalla vaatia.

        Totta, tämä lusikalla antaminen,
        mutta isommissa kaupungeissa voi kulkea ihan vapaasti lähes minkänäköisenä vain, eikä kukaan kiinnitä huomiota. Päihteissä örveltäjät vähän kiinnittävät huomiota.
        Sörnäisissä ja Itä-Helsingissäkin on paljon vapaamielisempää, kuin muualla Suomessa.


      • kauhalla otetaan,
        jlsjdflajsdfy7rw2er kirjoitti:

        Taas näitä hemmetin sterotypioita, että olis jotenkin "Suomessa" tai suomalainen tapa toimia.

        Ihan samanlaista pällistelyä on muualla maailmassa mm. USA, Engl, Ruotsi, Saksa, Ranska ja vaikkapa Caribian rannat.

        Olis joskus todella kiva lukea ketjua, jossa ei aina vedetä näitä "Suomi" "suomalainen" ym. kortteja kun ihmiset on pitkin maailmaan ihan samanlaia pällistelijöitä.

        Ja taaskaan ei kannata leimaa koko ihmismassaa vaan osan.

        Olen myös jonkun verran liikkunut maailmalla.
        Kulttuurieroja on aika paljon...


      • Maakuntapeikko
        kauhalla otetaan kirjoitti:

        Totta, tämä lusikalla antaminen,
        mutta isommissa kaupungeissa voi kulkea ihan vapaasti lähes minkänäköisenä vain, eikä kukaan kiinnitä huomiota. Päihteissä örveltäjät vähän kiinnittävät huomiota.
        Sörnäisissä ja Itä-Helsingissäkin on paljon vapaamielisempää, kuin muualla Suomessa.

        Samaa mieltä. Kun viime kesänä pitkästä aikaa kävin Helsingissä, niin oli todella mukava ja rento olo kun ei vastaantulijat naureskelleet. Taidan poiketa toistekin! Enkä enää ikinä, toistan, ikinä, hauku Helsinkiläisiä. Olette ihania ihmisiä!


      • Olen suomalainen
        Kyläparooni! kirjoitti:

        Eiköhän se ole niiden tuijottajien murhe,jos kerran oma elämä on niin ykstoikkoista,et pitää kyylätä.Mua ei ainakaan haittaa,miten paljon meikäläistä kytätään ja tietty vielä selän takana puhutaankin. Se vaan kuvastaa,miten ääliömäisiä eräät ovat.Jos on lusikalla annettu,ei voi kauhalla vaatia.

        "Kyläparoonille" Tuo on totta, että me Suomalaiset olemmevähän kyylääjiä, mutta vielä pahempaakin on ollut vaikkapa nyt 50 luvulla jos silloin uskalsit pukeutua vaikka lava tansseihin, muuten kuin pukuun, nin tiset kysy tälläiseltä, että mikä sää nyt luulet olevas, ja turpiin motattiin. Meillä Suomalaisila taitaa olla se käsi lähempänä puun oksaa kuin muilla Euroopan kansoilla. Me öllaan oltu täällä pohjan tähden alla ihan keskenämme kauemmin kuin muut eurooppalaiset kansat miten lienee.


      • mitä hitt

        Tänäänkin kun kävelin jalkakäytävällä, niin johan tuli mummo vastaan ja kyyläsi silmät ammollaan, on se kumma!!


      • Tuppukyläläinen
        Maakuntapeikko kirjoitti:

        Samaa mieltä. Kun viime kesänä pitkästä aikaa kävin Helsingissä, niin oli todella mukava ja rento olo kun ei vastaantulijat naureskelleet. Taidan poiketa toistekin! Enkä enää ikinä, toistan, ikinä, hauku Helsinkiläisiä. Olette ihania ihmisiä!

        Tai sitten Helsinkiläiset on tottuneet "outoon" väkeen, kun siellä kulkee koko ajan kaikenkarvaista porukkaa. Pikkukaupungeissa ei ole niin paljoa, niin "erilaiset" erottuu hyvin. Luulemma


      • Anonyymi
        jhkjhkjhkhjkjh kirjoitti:

        En näe ilman rillejä kovin kauas ja joudun katsomaan vastaan tulevaa kun hän on 2-3 metrin päässä. Tuo voi tuntua kyyläkseltä.

        Mä olen myös joskus ilman laseja ulkona ja sama juttu. Pärjään hyvin muuten, mutta kasvojen ilmeitä ja katsetta en aina näe. Tuttujen tunnistaminen, katsooko henkilö minuun ja millä mielellä.


    • toljotitoljoti

      Olen huomannut ihan saman. Ja mitä pienempi paikkakunta, sitä enemmän ihmiset käyttäytyvät kuin eivät olisi ennen toisia ihmisiä nähneet. Kaupungissa josta olen kotoisin riitti kun esim. oli vähän tavallisesta poikkeava hiusten väri niin mammat oikein pysähtyi kadulla toljottamaan. Tai junassa kun juttelin rauhallisesti ystäväni kanssa niin häntä tuijotettiin ihan häpeilemättä, koska hänen ääni ei sovi yhteen hänen ulkonäkönsä kanssa, kuinka hämmentävää se voikaan olla joidenkin mielestä. Yleensä keski-ikäiset naiset tuijottavat pahiten. Eikä auta vaikka heitä tuijottaa takaisin, eivät silti tiedosta omaa käyttäytymistään. En ole itse kauheasti joutunut tämän tuijottelun kohteeksi, koska olen niin massaan sulautuva harmaavarpunen, mutta olen ärsyyntynyt siitä muiden ihmisten puolesta. Jos ihminen ei sovi valmiisiin kaavoihin niin on muka oikeus toljottaa järkytyksestä. Se kertoo vain ahdasmielisyydestä ja tiedostamattomuudesta.

      • Uskomatonta!!!!

        "En ole itse kauheasti joutunut tämän tuijottelun kohteeksi, koska olen niin massaan sulautuva harmaavarpunen, mutta olen ärsyyntynyt siitä muiden ihmisten puolesta. " Voi herraisä, eikö tuo sinun toisten puolesta ärsyyntymisesi ole yhdenlaista toljottamista. Mistä luulet tietäväsi, miten itse kukakin tuijotteluun suhtautuu????? Minä en ainakaan ole moksiskaan tuijottamisesta ja sitä kyllä saan osakseni ja minun puolestani ei todellakaan tarvitse kenenkään ulkopuolisen ja tietämättömän ärsyyntyä.


    • niksipekko

      Hyvä tapa halveksivasti tuijottelijoita kohtaan on näyttää vaikka kieltä, tai muuten ilmaista oma mielipide loukkaavasta toiminnasta.
      Keskisormea voi myös näyttää,jos tollottaja ei muuten hoksaa olevansa "väärällä alueella".

      • Mies1970.

        Olet täysin väärässä - vai voi keskaria näyttää, kieltä näyttää ... EI VOI tai jos sen tekee voi sattua ja sitten on turha itkeä tai mennä poliisille tekee ilmoitusta että " Toi löi"


      • Eiköhän riitä,

        että alkaa tuijottamaan takaisin.
        Intensiivinen katse ja jos se ei riitä niin ottaa muutaman askeleen kohti.
        Jos tuijotus jatkuu niin kauan, että pääsee tuijottajan luo niin voi kysyä, että tunnemmeko kun niin pitkään vahtasit.


      • Anonyymi
        Mies1970. kirjoitti:

        Olet täysin väärässä - vai voi keskaria näyttää, kieltä näyttää ... EI VOI tai jos sen tekee voi sattua ja sitten on turha itkeä tai mennä poliisille tekee ilmoitusta että " Toi löi"

        Lyöminen on laitonta. Itse saat korkeintaan kunnianloukkaussyytteen, jonka luultavasti voitat.


    • bchgds

      Keski-Suomessa ihan minkä tahansa tuijottaminen kuuluu kansanluonteeseen.

      • Tynnyri-Eikka

        Kyllä, juuri näin on asiat Keski-Suomessa. Mistä lie ovat oppineet, tietääks kukaan?


      • katseen_kestävä
        Tynnyri-Eikka kirjoitti:

        Kyllä, juuri näin on asiat Keski-Suomessa. Mistä lie ovat oppineet, tietääks kukaan?

        Riippuu missä roikkuu. Muutettuani pienelle paikkakunnalle j:kylästä,
        luulin astuvani suden suuhun, mutta yllätys, ei täällä toljoteta ja mihinkään
        juorurinkiinkään en ole törmännyt.

        Lukuun ei oteta sitä, kun kesällä pyllistelen tossa pihamaalla bikineissä.


      • katseen_kestävä
        katseen_kestävä kirjoitti:

        Riippuu missä roikkuu. Muutettuani pienelle paikkakunnalle j:kylästä,
        luulin astuvani suden suuhun, mutta yllätys, ei täällä toljoteta ja mihinkään
        juorurinkiinkään en ole törmännyt.

        Lukuun ei oteta sitä, kun kesällä pyllistelen tossa pihamaalla bikineissä.

        Elämä on vakavaa, joten otan osaa..Tosin se ei ole vitsi, että täällä on hiton
        kivaa, eikä toljotus tee elämästä sietämätöntä.

        Huumoria ei löydy näiltä palstoilta, se on huomattu..


    • Mies1970.

      Multa joku noin 17-19 vuotias jätkä kysyi bussissa että " Mitä kyyläät?"

      Arvatkaas mitä tein ? Vedin samantien turpaan!

      Mä katselen ketä mä itse haluan ja juuri niin pitkään kun haluan, eikä multa ole turvallista kysellä asiasta yhtään mitään.

      • Mies1970.

        Mulle on aivan sama vaikka kantaisit tykkiä mukana, niin siitä ei sulle olisi sen enempää apua kun puukostakaan.


      • järki hoi

        Aika USEA kysyy vihaisesti ahtaassa bussissa kun vieras setä tuijottaa intensiivisesti, että miksi tuijotat. Saat olla koko ajan turpaan vetämässä? Et hallitse IMPULSSIKONTROLLIA ja kuvittelet että poika kysyy pahalla asiaa... Hanki siihen googlaamalla ja kirjoista apua, tai asiantuntijan voimin. Se on sairasta vedellä vieraita ihmisiä turpaan ja kuvitella että väkivalta on sallittua. Käytät aikuisen auktoriteettiasemaa väärin, aiheutat ikuisia traumoja, sekä huonon esimerkin pojalle. Etkö voi vaan sanoa että "sori en huomannut" tai joku muu selitys. Pidä omat kädet kurissa siellä sivuilla!

        Ymmärtäisin jos hermosi menisi kun joku 24/7 kyylämummo valittaa, kun viet väärään roskikseen roskat vaikkapa. -Mutta on luonnollista, että moni kysyy miksi itseään vanhempi mies tuijottaa. Itseäni häiritsee setien tuijotus siksi naisena, että joko se on hullu tai sitten se on kiinnostunut, mutta liian vanha. Jos olisin poika veikkaan että ajattelisin että hyökkääkö tuo päälle vai onko kiinnostunut kun tuijottaa vaan. Jokaisella on myös ylpeys, joka saa äänen sävyn viileäksi itseään puolustaessa sanallisesti. Kadulla voit tuijottaa suoraan jonkin aikaa kerrallaan, tai jutellessa. Mutta bussissa sellainen katkoton tuijotus voidaan tulkita herkemmin.

        Ikävässä tilanteessa on parasta poistua HETI bussin toiseen osaan tai kannattaa poistua kokonaan paikalta. Itse sanoisin vaan sori en huomannut ja menisin pois. Suosittelen sitä kaikille vaihtoehdoksi jos mainaa vihastuttaa stressaavana päivänä. Tai jos on joku muu nopea neutraali selitys asiaan.


      • korjaan
        järki hoi kirjoitti:

        Aika USEA kysyy vihaisesti ahtaassa bussissa kun vieras setä tuijottaa intensiivisesti, että miksi tuijotat. Saat olla koko ajan turpaan vetämässä? Et hallitse IMPULSSIKONTROLLIA ja kuvittelet että poika kysyy pahalla asiaa... Hanki siihen googlaamalla ja kirjoista apua, tai asiantuntijan voimin. Se on sairasta vedellä vieraita ihmisiä turpaan ja kuvitella että väkivalta on sallittua. Käytät aikuisen auktoriteettiasemaa väärin, aiheutat ikuisia traumoja, sekä huonon esimerkin pojalle. Etkö voi vaan sanoa että "sori en huomannut" tai joku muu selitys. Pidä omat kädet kurissa siellä sivuilla!

        Ymmärtäisin jos hermosi menisi kun joku 24/7 kyylämummo valittaa, kun viet väärään roskikseen roskat vaikkapa. -Mutta on luonnollista, että moni kysyy miksi itseään vanhempi mies tuijottaa. Itseäni häiritsee setien tuijotus siksi naisena, että joko se on hullu tai sitten se on kiinnostunut, mutta liian vanha. Jos olisin poika veikkaan että ajattelisin että hyökkääkö tuo päälle vai onko kiinnostunut kun tuijottaa vaan. Jokaisella on myös ylpeys, joka saa äänen sävyn viileäksi itseään puolustaessa sanallisesti. Kadulla voit tuijottaa suoraan jonkin aikaa kerrallaan, tai jutellessa. Mutta bussissa sellainen katkoton tuijotus voidaan tulkita herkemmin.

        Ikävässä tilanteessa on parasta poistua HETI bussin toiseen osaan tai kannattaa poistua kokonaan paikalta. Itse sanoisin vaan sori en huomannut ja menisin pois. Suosittelen sitä kaikille vaihtoehdoksi jos mainaa vihastuttaa stressaavana päivänä. Tai jos on joku muu nopea neutraali selitys asiaan.

        mainaa.. tarkoitin "meinaa"


      • Mies1970.
        järki hoi kirjoitti:

        Aika USEA kysyy vihaisesti ahtaassa bussissa kun vieras setä tuijottaa intensiivisesti, että miksi tuijotat. Saat olla koko ajan turpaan vetämässä? Et hallitse IMPULSSIKONTROLLIA ja kuvittelet että poika kysyy pahalla asiaa... Hanki siihen googlaamalla ja kirjoista apua, tai asiantuntijan voimin. Se on sairasta vedellä vieraita ihmisiä turpaan ja kuvitella että väkivalta on sallittua. Käytät aikuisen auktoriteettiasemaa väärin, aiheutat ikuisia traumoja, sekä huonon esimerkin pojalle. Etkö voi vaan sanoa että "sori en huomannut" tai joku muu selitys. Pidä omat kädet kurissa siellä sivuilla!

        Ymmärtäisin jos hermosi menisi kun joku 24/7 kyylämummo valittaa, kun viet väärään roskikseen roskat vaikkapa. -Mutta on luonnollista, että moni kysyy miksi itseään vanhempi mies tuijottaa. Itseäni häiritsee setien tuijotus siksi naisena, että joko se on hullu tai sitten se on kiinnostunut, mutta liian vanha. Jos olisin poika veikkaan että ajattelisin että hyökkääkö tuo päälle vai onko kiinnostunut kun tuijottaa vaan. Jokaisella on myös ylpeys, joka saa äänen sävyn viileäksi itseään puolustaessa sanallisesti. Kadulla voit tuijottaa suoraan jonkin aikaa kerrallaan, tai jutellessa. Mutta bussissa sellainen katkoton tuijotus voidaan tulkita herkemmin.

        Ikävässä tilanteessa on parasta poistua HETI bussin toiseen osaan tai kannattaa poistua kokonaan paikalta. Itse sanoisin vaan sori en huomannut ja menisin pois. Suosittelen sitä kaikille vaihtoehdoksi jos mainaa vihastuttaa stressaavana päivänä. Tai jos on joku muu nopea neutraali selitys asiaan.

        Vittu mitä horinaa,... Siis bussissa minä vaihtaisin paikkaa , sitäkö sinä onneton meinaat - minä en varmaan vaihda paikkaa, se on joku muu joka vaihtaa paikkaa.

        Sun on mulle turha kertoa että mihin katson ja minkä aikaa katson, ymmärrätkö?

        Ja sitten kirjoitit vielä että enkö voisi sanoa " Sori en huomannut" En todellakaan voi sanoa vaan mä sanoa aivan jotakin muuta ja saatan vielä heläyttää turpaankin, niin se on aina mennyt ja menee jatkossakin.


      • dsfdszf

        Nii sä voit tuijottaa ketä tahansa nii kauan ku haluut ja sit jos joku tekee samoin sulle tai sanoo siit jotain nii sä vedät turpaan? Oot näköjään aika tekopyhä tyyppi.


      • haiset PASK-ALTA

        otatko myös väkisin sen mitä haluut.
        jos kuljet joka päivä samoissa paikoissa kohtaat vielä sen suuremman, ja se ei pakosta ole fyysisesti isompi tai se voi olla monikossa.

        ja sitä paitsi puhut PASKAA. se on 3000ekua ja oikeudenkäynti kulut.


      • ????????........
        haiset PASK-ALTA kirjoitti:

        otatko myös väkisin sen mitä haluut.
        jos kuljet joka päivä samoissa paikoissa kohtaat vielä sen suuremman, ja se ei pakosta ole fyysisesti isompi tai se voi olla monikossa.

        ja sitä paitsi puhut PASKAA. se on 3000ekua ja oikeudenkäynti kulut.

        Mikä on 3000 ekua ja oikeudenkäyntikulut?


      • staresstars
        Mies1970. kirjoitti:

        Vittu mitä horinaa,... Siis bussissa minä vaihtaisin paikkaa , sitäkö sinä onneton meinaat - minä en varmaan vaihda paikkaa, se on joku muu joka vaihtaa paikkaa.

        Sun on mulle turha kertoa että mihin katson ja minkä aikaa katson, ymmärrätkö?

        Ja sitten kirjoitit vielä että enkö voisi sanoa " Sori en huomannut" En todellakaan voi sanoa vaan mä sanoa aivan jotakin muuta ja saatan vielä heläyttää turpaankin, niin se on aina mennyt ja menee jatkossakin.

        Sä olet siis se hullu, et kiinnostunut. Jep.

        Mene hoitoon!


      • Ootko polle

        Multa joko 17-19 vuotias jätkä kysyi bussissa mitä kyyläät, vedin saman tein turpaan.

        Kyl mää toivoisin, että sä tulla asenteella saisit itsekkin välillä tupiis. Ku sää oot just ilmasu, et sää oot just niit toiste kyylääjii ja siin mieles vähä vielä oppimato, nii sinuu pitäs vähä sivistää luu viitosella.


      • haiset PAS-KALTA

        17wee on alaikäinen., nii no sä oot varman 15.
        olis muute kiva olla samas tilas sunkaa, mä en sanois sun tuijotukseen mitää, mä tulisin ja kusi-sin sun naamalle.


      • älylihakset oikein
        Mies1970. kirjoitti:

        Mulle on aivan sama vaikka kantaisit tykkiä mukana, niin siitä ei sulle olisi sen enempää apua kun puukostakaan.

        Voi vitsi mikä järjen jättiläinen.


      • kyylää(mätön)
        Mies1970. kirjoitti:

        Mulle on aivan sama vaikka kantaisit tykkiä mukana, niin siitä ei sulle olisi sen enempää apua kun puukostakaan.

        Juu ja vammaiset kyylää, kieli roikkuu ulkona. Harrastus kai sekin. Ja mies 1970 , vai oliko se 1870, joku voi vetää suakin turpaan, jos ärsyyntyy sun kyyläyksestä. Sekin on hyvä ottaa huomioon. Sä et oo ainoo, joka saattaa vetää turpaan. Vastausta multa tähän on turha odottaa. Tsau.


      • Anonyymi
        Mies1970. kirjoitti:

        Mulle on aivan sama vaikka kantaisit tykkiä mukana, niin siitä ei sulle olisi sen enempää apua kun puukostakaan.

        ai kaveri on luotia nopeampi? nyt on hurja mies :D


      • Anonyymi
        haiset PASK-ALTA kirjoitti:

        otatko myös väkisin sen mitä haluut.
        jos kuljet joka päivä samoissa paikoissa kohtaat vielä sen suuremman, ja se ei pakosta ole fyysisesti isompi tai se voi olla monikossa.

        ja sitä paitsi puhut PASKAA. se on 3000ekua ja oikeudenkäynti kulut.

        Voit yrittää sopia; ei tule oikeudenkäyntikuluja.


    • 278

      tiukka peppu-sopivattisut hyväroppa.tummapitkätukka.mihin kohti pitäis kyylätä

    • Herkkänahkaista

      Itse tykkään katsella ihmisiä olivat sitten minkälaisia tahansa. Minusta jokainen ihminen on mielenkiintoinen ja katseeni ei ole asenteellinen vaan tutkiva.
      Ymmärrän kyllä, että kaikki eivät siitä pidä, mutta katseeni hakeutuu ihmisiin automaattisesti usein itseni tajuamatta.
      Olen huomannut, että jos ihmisessä on jotain suuresti "tavallisuudesta poikkeavaa" he itse käsittävät katseeni heti asenteelliseksi ja että tuijotan heidän erilaisuuttaan muka paheksuvasti.
      Sellaista ns. normaalia ihmistä ei olekkaan, jossa ei olisi mitään erikoista katsottavaa. Ja jos onkin niin on aika surullista olla ihminen, joka ei olisi kiinnostava millään tavalla.

      • Sipinsupin

        Mulla on muuten sama juttu. Kesä onkin mukavaa aikaa kun tuota tarkastelua voi tehdä aurinkolasien suojista. Ja metrossa ikkunoiden kautta ihan mihin vuodenaikaan tahansa. :)


      • asdfdsdd

        Ei sen kyyläämisen tarvi olla paheksuvaa häiritäkseen. Pointti on että on tottunut siihen että jos joku tuijottaa niin sillä on jotain asiaa. Koska on tottunut kaupungissa siihen että kukin elää omaa elämäänsä eikä hae viihdettä muiden tavanomaisen lampsimisen seuraamisesta. Sitten kun joku ihmisistä-kiinnostunut tuijottaa niin huomaan sen tuijotuksen vaikkei minulla ole mitään mielenkiintoa vuorovaikutukseen kyseisen henkilön kanssa - siis kiinnitän huomiota koska hänen käytöksensä viestii minulle halusta vuorovaikutukseen. Jokaisella on rajansa minkä sietää. Kuvittele meneväsi paikkaan jossa jokaikinen vastaantulija olisi todella kiinnostunut siitä kuka olet, mitä teet, minkälaiset vaatteet sinulla on jne. Varmasti alkaisi jossain vaiheessa keittää. Monet julkkiksetkin käyttävät aurinkolaseja. Sitten kun vähemmän utelias ja enemmän utelias kohtaavat, käy niin että enemmän utelias voi alkaa ärsyttää vähemmän uteliasta. Sivistynyttä käytöstä olisi tietenkin olla tuijottamatta - koska muut ihmiset ovat tietoisia olioita eivätkä mitään esineitä - ja kääntää katseensa viimeistään kun huomaa toisen häiriintyvän. Mutta täydellistä maailmaa ei olekaan ja tietenkin pitää sietää kaikenlaista. Itsestäni tuollainen tuijottelu tuntuu vähän samanlaiselta kuin huomionhakuisen koiran tuijotus, siis nöyristelyltä. Jos haluaa maksimaalista läpinäkyvyyttä kannattaa muuttaa pois Suomesta ja johonkin suurkaupunkiin, jossa ei poikkea ulkonäkönsä puolesta muista ihmisistä. Esim. Lontoo tai New York voisivat olla hyviä paikkoja. Itse olen totutellut olemaan ja tullut vähän kiinnostuneemmaksi muista itsekin, mutta ymmärrän täysin jos joku haluaisi vain elää elämäänsä eikä olla näyttelyesine uteliaille.


    • olen poikkeava

      Ja tuijotan muita siksi, että mitä helvettiä ne tuijottavat .

      Mistä sinä tiedät että sinua tuijotetaan, jos et itse tuijota?

    • staaaaaaaairBaaaack

      Aaah, minäkin olen jo kyllästynyt tähän. Aina kun joku tuijottaa minua, en voi jättää hänet rauhaan, ennen kuin olen tuijottanut takaisin samalla tavalla. Huh, kun se tutuu hyvältä!! Kannattaa kokeilla!

    • "KOMISTUS"

      Olen poikkeuksellisen lihaksikas ja komea. Ärsyttävää silti, että kaikki tuijottaa!

      • "KOMISTUS"

        Ps. Treenaan koska tykkään treenamisesta ja haluan olla hyvässä kunnossa. En sen takia, että näyttäisin hyvältä! Enkä yritä kerätä sillä huomiota!


      • vink-vink!
        "KOMISTUS" kirjoitti:

        Ps. Treenaan koska tykkään treenamisesta ja haluan olla hyvässä kunnossa. En sen takia, että näyttäisin hyvältä! Enkä yritä kerätä sillä huomiota!

        Hyvässä kunnossa voi olla myös näyttämättä pakastebroilerilta ;D)))


      • ikävä kyllä
        vink-vink! kirjoitti:

        Hyvässä kunnossa voi olla myös näyttämättä pakastebroilerilta ;D)))

        Usein on myös niin, että se on päästä pois, mik on pohkeessa.


      • Anonyymi
        ikävä kyllä kirjoitti:

        Usein on myös niin, että se on päästä pois, mik on pohkeessa.

        Onnistuu, mutta oltava riittävästi fyysistä aktiviteettia työn puolelta tai muuten tykkäämänsä tai tarvitsemansa harrastuksen puolelta, että on fyysisesti helpompaa myös käydä salilla, ja plussana jos se onnistuu helposti ja ehkä sosiaalisestikin, tai saa aikaa itselleen. Pakottava motiivi tekee sen sitäkin helpommaksi.
        Jos vain istuu, ei saa itseään hevillä liikeelle, ellei se istuminen sitten ole itselleen vaikeeta, kuten se monelle on, ja niiden on päästävä jonnekin, kuten salille tai lenkille.


    • asdadeqwrqwr

      Oho, alkuperäisen teksi kuulosti sellaiselta kuin oma ajatusmaailmani oli pahimman murrosiän pauloissa.

      Ihmiset katsovat toisia ihmisiä vaikka heissä ei edes olisi mitään erikoista. Jos ihmisessä on jotain erikoista se katse voi sinne vain osua ja se on oma asiasi tietty miten sen tulkitset. Minusta kertoo kuitenkin enemmän omasta ajatusmaailmastasi, jos koet sen häiritseväksi. Itselläni oli pienestä pitäen tosi paha psoriasis ja se tietty keräsi katseita esim uimarannalla, mutta kun otan sen vain niin että ihmisluonteeseen kuuluu huomion kiinnittäminen poikkeaviin asioihin ei se minua sen kummemmin haittaa. Toisen ihmisen katseesta kun ei usein voi päätellä mitä sen pääkopassa juuri silloin liikkuu jos se ei kerro sulle.

      Emme voi kontrolloida muiden katseita, joten olen itse katsonut parhaaksi olla ottamatta siitä isompaa taakkaa elämääni. Kun asuu suurkaupungissa niin siihen tottuu että ihmiset tuijottelevat toisiiaan esim. bussissa kun ei ole muutakaan katsottavaa. Nykyään tietty jotkut näpläävät puhelintaan jatkuvasti, etteivät joudu kohtaamaan ulkomaailmaa.

    • näisevaaon

      Itse olen vähän tummempi mutta täysin suomalainen ja pukeidun kuin itse haluan eli en aina niin välitä onko revenneet lenkkarit vai juhlakengät jalassa. Ihmiset ainakin omasta mielesta (ei kaikki) kyttäävät ja joskus se tuntuu ahistavalta. Riippuu ihan millä päällä on, mutta en välitä siitä ja joskus kun oikeen joku kyttää niin niin ajattelen, että perkele katotaan ja katon niin kauvan silmiin että kääntää päänsä ja kertaakaan en ole toiseksi jäänyt siinä tuijotuskisassa:D. Kaikilla ihmisillä ei vain ole kaikki kohillaan näin se vain menee. Ei kannata välittää ns oikealla tavalla mistään mitään.

    • paukkupete2

      minä olen 190cm 30v ja vaimoni 151cm ja 25v.
      kaikki tuijottaa kokoajan. emännältä alkaa jo pinna palaa tuijottamiseen joten hän on jo alkanut tiuskia ihmisille että miksi pitää tuijottaa??
      kokoero kai se on.

      • tykkään tyylistä

        Sul on kyllä näppärän kokoinen muija!


      • rerty

        Majakka ja perävaunu ha haa haaaah
        Kääpiö ja jättiläinen ha haa haaaah

        Ainakin on s-otto korkeudella ha haa haaaah


      • Anonyymi

        Ne tekee tutkivaa pohdintaa.
        Ei siinä ole henkilökohtaista.
        Eihän ne edes tunne teitä.
        Ette te tavallaan edes ole siinä.
        Se on miellyttävä kokemus,
        kun on kuin joku kuninkaallinen,
        jotka tosin itse haluaisivat olla tuntemattomia,
        mutta sitä te olette, että pelkät royaltit saatte.


      • Anonyymi
        rerty kirjoitti:

        Majakka ja perävaunu ha haa haaaah
        Kääpiö ja jättiläinen ha haa haaaah

        Ainakin on s-otto korkeudella ha haa haaaah

        Sun matikka tarvii treenaamista.
        Kuten sun käytöstavat.


    • jotkut on vajaita

      Mulla on talo täynnä kyyliä. Mä tulin rapusta pihalle pyörän kanssa niin yks kyylä oli menossa viereiseen rappuun käänty ympäri ja rupes toljottamaan samaan aikaan tarkistin reppuani. Sen jälkeen kyylä käveli toiselle rapulle ja koko ajan toljotti. Kun pääs ovelle käänty siinä ja jäi siihen oven väliin kattomaan kun menin ohi. Mietin vaan että eikö yhtään hävetä ja varsinkin se oven väliin jääminen? Mä nään sut koko ajan hiton vajukki!

      • Sipinsupin

        Jos se kuvitteli et sä nyysit jonkun pyörän rappukäytävästä :)


      • Nössö6
        Sipinsupin kirjoitti:

        Jos se kuvitteli et sä nyysit jonkun pyörän rappukäytävästä :)

        Minä säilytän pyörääni pyörävarastossa.Ehkä se ihmetteli että nukutko pyöräsi kanssa kotona.


    • lääkelääke

      Kyllä se niin on että ihminen on luulotautinen jos hänen mielestään toiset kyylää silloin pitäis hakeutua hoitoon että sais asianmukaisen lääkityksen.Eihän katsomisessa mitään pahaa ole itse en ainakaan edes huomaa töllötetäänkö minua.Siis lääkitys kuntoon.

      • kalsjlka

        Toisaalta myös töllääjien pitäisi hakeutua hoitoon, koska he ovat todella idioottien näköisiä möllöttäessään haavi auki ja ilmiselvästi tajuamatta sitä itse. Eli hoitoon vain, kaikki. Mielellään lääkehoitoon kuten Suomessa on tapana. Kaikki vain täyteen lääkkeitä ja ylimääräiset ajatukset päistä pois häiritsemästä. Hyi, miten epänormaalia tämä kaikki onkaan.


      • Hei heitä
        kalsjlka kirjoitti:

        Toisaalta myös töllääjien pitäisi hakeutua hoitoon, koska he ovat todella idioottien näköisiä möllöttäessään haavi auki ja ilmiselvästi tajuamatta sitä itse. Eli hoitoon vain, kaikki. Mielellään lääkehoitoon kuten Suomessa on tapana. Kaikki vain täyteen lääkkeitä ja ylimääräiset ajatukset päistä pois häiritsemästä. Hyi, miten epänormaalia tämä kaikki onkaan.

        Täytyy sanoa että minua eei ole töllötetty koskaan ole kai liian tavallinen ihminen.onkohan luulotautisia liikkeellä?


    • jhgkjgjkgk

      Olen itsekin sosiaalisestirajoittunut ja viestisi saa minun nyt vielä vammaisemmaksi yleisillä paikoilla. Miten saan katsoa, jos katsomatta jättäminenkin on väärin?

    • juu-

      Katson komeita, kauniita ja muuten mielenkiintoisia ihmisiä. Muut yritän huomioida jotenkin. Ikävää että jotkut viitsivät ikävällä tavalla katsoa, se ei ole hyvä.

    • pieni maa

      Pieni maa ja omituiset ihmiset. Prahassakin on asiat paremmin ja ystävällisempää

    • 654564564

      Jos et itse mulkoile muita, niin mistä voit edes tietää, mulkoilevatko muut sinua?

      Itse en kiinnitä huomiota tuntemattomiin.

    • merkkinerkki

      Jos katsoo se on huono asia ja jos ei katso sekin on huono asia.
      Miten sitä pitäisi sitten olla?

      • esimerkki21

        Molemmissa tapauksissa teiltä kuitenkin varastetaan lompakot


    • Kyylättävä

      Turha kyylääminen ja selän takana jauhaminen pois.
      Tällaisillä ihmisillä, jotka ed. mainittua tekee, on todella surkea elämä itsellään.

    • Lyytikäinen.

      Oma kokemus: ihan tavallinen ohimennen vilkaisu voi aiheuttaa harmia. Kävelin helsingin keskustassa ja suojatiellä vastaan tuli lähi-idästä tai jostain sieltä oleva mies. En tuijottanut vaan vilkaisin vain. Sillä sekunnilla mies työnsi kielensä ulos ja ikäänkuin roikotti sitä. Joku pervo ele vissiin. Eli pää maata kohti vaan. Katsekontakti tulkitaan aina vääriin.

    • M-37

      Siinä on freudilaisen psykoanalyysin mukaisesti sellainen anaalivaiheen trauma. Siitä se johtuu.

      • Kai täällä

        kaikki pienetkin elämän merkit kiinnostavat, kun itse joutuu olemaan niin väritön, hajuton ja mauton eli sulautumaan kulloiseenkin tapettiin. Ei uskalla muuta, ehkä käy kateeksikin. Ja helpottaahan se omaa painetta, kun tuijotuksen kohteena onkin joku muu. Ihan sama tuollasille.


      • sillai siis

        Anaalisen vaiheen aikana 2.3v ihminen on halukas lekkimään ulosteilla .Ei se ole trauma se on kehitysvaihe jos siellä päin maailmaa kehittyy hitaasti pitää ohjata sosiaalitädin puheille ja kasvun alkuun


    • 8))

      joo oon laiska enkä jaksanu lukea kaikkia kommentteja joten en tiedä onko näistä jo kirjotettu . Mutta kuitenkin paras tapa vastata epämielyttävään tuijotukseen on mielestäni katsoa tuijottavaa silmiin ilmeettömänä/ happamana , katso kuitenkin tuijottajankin ilme voihan olla että tuijottaja on sinusta kiinnostunut ja sen huomaa jos katsoo tarkkaan :PP

      • aksjflks

        Tossa vain käy niin, että ehdit möllöttää happamena takaisin, ja yhtäkkiä huomaat että ai hitsi, tossa onkin aivan elämäni mies/nainen joka katsoo mua kiltisti spanielinsilmillään ja oli juuri kohottamassa kulmiaan nätisti kun mä nyt sitten mulkaisin sitä tappavasti ja mokasin koko hela session...


    • WiksutParjaaAina

      suurella osalla ei ole lainkaan käytöstapoja ja sydämensivistystä.
      ....
      Osuit varmasti asian ytimeen...
      Tai siis helpointa on kadota massaan ja kun ei paljo mitää muuta jaksa tehdä niin puolustetaan harmautta, joten dissataan yksilöllisyyttä. Sitähän tuetaan kaikkialla. Jos eroat joukosta, olet ongelmien aiheuttaja eikö niin? Tästä syystä ymmärrät mistä ongelma johtuu ja mikä siihen auttaa... ole itse ymmärtäväinen. :)

    • mistälieneejohtuupi

      En tiedä, mutta pari ihmistä ainakin tiedän jotka tykkää äimäillä kaupungilla, kaupassa jne. Sit on hirveän mukavata arvostella muita...'kato nyt totakin, ja tota ja tota'. En tiedä antaako se sit näille ihmiselle tunteen omasta paremmuudesta vai mikä liene moisen takana?? Olen myös huomannut että valitettavasti vanhemmat ihmiset joskus on suunnattoman uteliaita ja alttiita kyttäämään ohikulkevia jne. Itseä ei jaksa niin kiinnostaa.

    • Ruma naama kääntää valitettavasti päitä ja herättää ihmetystä, sen olen saanu todistaa vuosien saatossa.

      • Antaa mulkoilla vaan

        Niin ja toisipäin myös ilman muuta. Naiset katsoo komeaa miestä. Miehet kaunista jne.....

        Minua on koko ikäni naiset katsoneet pitempään. Sen huomaa. Se ei ole minua haitannut normaalina miehenä.
        Olen tulkinnut ne katseet kiinnostukseksi....seksi...seksi..


    • tuijja..

      tiällä muaseuvulla jos jiät jottai tuijjottammaan niin se on normaalia mutta tuijjotappas esim helsingissä jottai pitemppään niin se luikertyelloo pois kun ois paskat männy houssuun, tuijjotellaan vuan jatkossai kohan ny ei älyttömän pitkkään jotta sillee..

    • huomannut

      Pitää kyylätä takaisin, että huomaa sen kyyläyksen. Kokeilepa olla kyyläämättä, niin ei sinua kukaan katso. Ihmiset kiinnittävät huomiota siihen, että tapitat heitä.

    • hoothoot

      Itse jään joskus tuijottamaan vastaantelevia - varsinkin tyylillisesti erilaisia ihmisiä - ihan vain sen takia, että ihminen on minusta kaunis / muuten todella mielenkiintoisen näköinen. En tee tätä pahalla, mutta koska itsekin olen ulkonäöllisesti hyvin paljon normista poikkeava (rokkari/candyraver) ja jos vastaantuleva sattuu olemaan saman tapaista tyylisuuntaa edustava, tulee sitä sitten tarkoituksettomasto tuijotettua.

      Haluaisin tähän vain vihjaista näille tarkoituksella erottuville henkilöille ainakin, että itse ne katseet itseensä haetaan räikeällä puvustuksella, eli tuolloin ei ainakaan kannata itkeä, jos porukka jää katsomaan. Ja kaikki eivät välttämättä katso pahalla.

      • kokeilin googlata

        että mikä ihme candyraver ja löysin vain jonkun käännöksen enklantista, jonka perusteella tulkitsin sen tarkoittavan hippiä? Menikö suunnilleen oikein?


    • gsdgggd

      Jos olet mies ja joku mies tuijottaa sinua. Ohje: pyllistä sille miehelle, heteromies ei ainakaan enää uskalla tuijottaa, koska muuten hänet luokiteltaisi homoksi. Tämä toimii.

    • räpsytä

      Jos usein tuntuu, että kaikki kyttää voipi myös alkaa miettimään onko omassa päänupissa kaikki kunnossa. Suurimmaksi osaksi ihmiset eivät niin kovin kiinnostuneita ole muiden olemuksesta, paitti teinit, jotka repii huumoria kaikesta tavallisestakin.

    • j.k-83

      Sopii tähän aiheeseen niin hyvin omat kokemukset menneisyydestä, että on pakko kertoa. On totta että kaikkea normista poikkeavaa tuijotetaan. Usein silloinkin vaikket juuri sillä hetkellä tekisi mitään poikkeavaa tai näyttäisi erilaiselta kuin ns. normaalit ihmiset. Asuin pienellä paikkakunnalla ja olin sairastunut masennukseen. Hakeuduin itse psykiatriseen hoitoon siinä vaiheessa kun itsemurha-ajatukset alkoi liikkua mielessä. Tämä tieto levisi hyvin nopeasti ihmisten tietoon. Sen jälkeen kun sairaalasta lähdin, minua tuijotettiin pitkään, kuiskailtiin ja katsottiin halveksivasti ja huvittuneesti päälle. Tuntui todella ikävältä kun itselleni täysin vieraat ihmiset puhuivat minusta nimelläni kuten "hei, tuossa on tuo * *, se on ollut kuulemma mielisairaalassakin.". Vaikken tehnyt mitään, kunhan esim. olin ostoksilla kaupassa. Se aika sairaala-ajan jälkeen ei todellakaan nopeuttanut toipumistani vaan päin vastoin, aiheutti aluksi voimakasta ahdistuneisuutta. Toivottavasti asenteet muuttuisi Suomessakin edes pikkuhiljaa. Mitään nopeita muutoksia tuskin tapahtuu.

      • Anonyymi

        Muinaiset roomalaiset.


    • moimois

      Minä olen alkanut sanoa iloisella äänellä "moi" jos joku kyttää kauan. Menevät hämilleen.

      • Anonyymi

        Musta se olisi kivaa ja moikkaisin takaisin.
        -katselija.


    • iiisakki

      Erilaisen ihmisen tuijottaminen on kyllä (valitettavasti) yleistä myös muualla maailmassa, lukuunottamatta nyt ehkä metropoleja, kuten New York.

      Iso osa suomalaisista tuijottaa, vaikkei mitään "poikkeavaa" olisikaan. Jos käyt ruokakaupassa, nin keskimäärin joka toinen mollottaa sinua suu auki. Pahinta on, kun yrität esim. päästä maitohyllystä ottamaan maitoa, niin eiköhän joku ole parkkeerannut kärrynsä hyllyn eteen, eikä väistä ollenkaan, vaan sen sijaan tuijottaa kuin ei olisi ennen ihmistä nähnyt. Tässä suhteessa suomalaisten olisi hyvä opetella käytöstapoja ja unohtaa hetkeksi metsäläiset juurensa (lue: jokainen vastaantulija ei ole verivihollisesi...).

    • Mummoi, pappoi

      Mummot ja vaarit tuijottaa, kun ei ne pikasilmäyksellä näe tai rekisteröi näkemäänsä. Kun suu pidetään auki, katse hienosäätyy yksityiskohtiin.

      Peiliksi heittäytyminen usein herättää nämä valoaukkojensa säätäjät.

      • iiisakki

        Kiitos, päivän naurut :)


      • ccccccccc

        Kiitos...kissatkin pomppasi metrin ylös kun räjähdin nauruun.


    • Ujo

      Ujona tosiaan ei ole kiva olla ja silloin alkaa ympäristö hämmentämään mielentilaa jossain vaiheessa, mutta pääosin silloin syy on oman ujouden ja ehkä ujo ei ymmärrä että sosiaalisuus tekee todella hyvää oikeitten ihmisten kanssa.
      Eli nyt vain hiukan ulkoilmaa ja tutkiskelemaan kenen kanssa haluaa hiukan puhua tai lähestyä tms kaverina ja potkia niitä pois jotka ei miellytä, mutta varovainen ja arka kanattaa kuitenkin olla kuten muutkin ihmiset ovat ilman ujoutta.
      Eli vaikka luontoon ja katselemaan vaikka eläimiä ensi töikseen ja sen jälkeen ihmisiä miettimään kuka sopisi kamuksi ihan kaverina.

    • 56t7ukl

      Kannattaa muistaa että itsekin saatatte syyllistyä tuijottamiseen, sitä ei vain välttämättä huomaa kun seuraa sitä muiden käytöstä.
      Itselläni tulee joskus "tuijotettua" ihmisiä jotka näyttävät tutuilta, ovat hyvännäköisiä tai muuten huomiota herättäviä, ja mielestäni se on ihan normaalia.
      Typerää kai se tarkoituksella on yrittää näyttää erilaiselta ja sitten valittaa kun se huomataan?

    • Niinpä.

      Onko ihmisten pakko aina tuijotella toisiaan melko pitkään aikaan julkisissa paikoissa, (erityisesti Helsingissä tms) kun me pukeudumme jotain erikoisesti esim. Heavy-tyyppiset rannerenkaat tai tytöllä "nuken"-näköiset japanilaisasusteet! Se ei ole meidän ongelmamme, vaan heidän! Asia ei siis kuulu heille ollenkaan! Oma vika, jos ihmisillä ei ole semmoiset vaatteet!

      Minun pitäisi kai tehdä asialle jotain eli näin; leuhkailen (ja ehkä näytän kieltä ja keskari silmäni eteen) ihmisille ilkeämielisesti tällä tavoin.

      "Mitäs te toljotatte? Oletteko kateellisia, kun digikamera ja pankkikortti jäi kotiin? Hah!" (nenä pystyssä virnuillen)

      "Olenko minä huono isä ja äiti? Enkö ole ostanut lapselleni tarpeeksi videopelejä, DVD:tä, anime ja mangat sekä kaiken turhan krääsää? Ehkä minun pitäisi tästä lähtien hankkia lellipennulle lihavan pankkikortin niin, että Otto-automatti räjähtää kappaleiksi."

      >;)>

    • Kalkaros-fani

      Joo minäkään en ymmärrä ku muistan ku olin 13-15v niin mua jatkuvasti mulkoiltiin sen takia koska olin tosi ernu. Olen edelleenkin ernu mutta en tiedä miksi mua ei enää mulkoilla.

      Mua on myös ennen kiusattukin ja haukuttu rumaksi ja läskiksi ja nykyään oon tosi yksinäinen koska en uskalla mennä puhumaan muille ihmisille vaikka nykyään mua sanotaan kauniiksi ja ne myöntää sen.

      Mä en ole edes naamasta muuttunut paitsi olen ajanut kulmakarvat kokonaan pois ja piirtänyt kulmakynällä kauniimmat kulmakarvat, mutta ei mun kulmakarvatkaan oo muuttanut minun naamaa.

      Oliko tämä jotain huonoa onnea ku mua haukuttiin rumaksi tai miten se on mahdollista että mua nykyään sanotaan kauniiksi ja ne ihan myöntää sen. Jopa monet jätkätkin ovat mua kattoneet ihailevasti ja 3 jätkää jopa ihastui minuun.

      Olen edelleen vähän ylipainoinen mutta en ole mikään läski, mulla on vain vähän vatsaa ja vähän pyöreemmät kasvot, paksummat käsivarret, reidet ja sääret mutta ei nekään ole mitään isokokoisia. Eli en ole isokokoinen.

    • pöööööööööö

      Kai sitä nyt auttamatta katsoo, jos joku kävelee vaikkapa kurpitsa päässä..

    • verhon takaa

      Ihmiset kyylää kateudesta, tai vahingonilosta, siis suomalaiset mulkerot.

      • Anonyymi

        Vahingonhelpotus ennemminkin:
        tuo helpostusta omiin ongelmiin,
        kun ne vähenee suhteessa.
        Se on kuin sanottaisin, esim.,
        että olet kaunis.
        Tulee hyvä olo.
        Ehkä vähän ikäväkin.


    • Voivoioioi.....

      Tässä iässä on jo aivan mukava kun katsotaan.....joskus jopa sanotaan jotain näkemästään....

    • it's rude to stare

      Olen täysin samaa mieltä aloittajan kanssa!

      Itse olen aika persoonallinen nuori mies ja pukeudun myös oman tyylini mukaan. Kyllä sitä silloin tuulipukukansan edustajat kyyläilee ja tuijoittelee ihan häpeilemättä. Joskus on tullut myös niitä "ootko joku homo?"-huutoja juopuneilta Matti Meikäläisiltä. On se kyllä hiton ärsyttävää. Onko kyylääjillä oikeasti joku vamma päässä ja käytöstavat unohtuneet?! Kun pitää jokaista vähänkin massasta erottuvaa tuijotella monttu auki kuin mikäkin typerys. Eikä ole kovin kiva esimerkiksi odottaa bussia kun vieressä seisoo joku kyylä joka tuijottaa sua jatkuvasti.

      Pahimpiä kyylääjiä ovat mun kokemukseni mukaan keski-ikäiset ja vanhukset. Nuoret on usein paljon parempia tässä asiassa, heidän päihinsä taitaa mahtua ajatus siitä etteivät kaikki käyttäydy ja näytä samalta kuin itse. Suosittelisin ikääntyneemmänkin väestön ottamaan mallia!

      • SSSatanaa

        Ja kun ihmiset tuijottaa "normaalin" näkösiäkin... :/ se on perseestä.


      • 2+11
        SSSatanaa kirjoitti:

        Ja kun ihmiset tuijottaa "normaalin" näkösiäkin... :/ se on perseestä.

        Varsinkin jossain pikkupaikkakunnilla se on ärsyttävää kun tuijotetaan tavallisenkin näköistä henkilöä ja vielä naureskellaan päälle. Senpä takia en enää halua asua pikkupaikkakunnilla. En nyt tarkoita että poikkeaviakaan sais tuijottaa ja vieläpä naureskella pilkallisesti.


      • Anonyymi

        Arviointi on suhteessa myös kokemuskenttään.


    • tsirkku

      En tiedä tuijottaako ihmiset vai tuntuuko siltä. Kannattaa tuijottaa takaisin tiukasti.
      Itse olen pullukka lyhyt nainen.
      En koe että Suomessa tuijotettaisiin. Aasiassa sellaisissa maissa liikkuessani joissa ei turismi vielä ollut hurjan yleistä,
      todella tuijotettiin, osoiteltiin, puhjettiin ihmettelemään ja nauramaan kuin tällainen "vaaleanpunainen possun näköinen" ilmestyi näköpiiriin. Mitäs tuosta, pikkuisen vilkutin takaisin. Ja kun muutaman vuoden ikäinen tyttö kauhistui ihan suunniltaan nähdessäni minut se jo kirvoitti minultakin hymyn, tytön isosisko hymyili hieman pahoittelevasti.
      Julkkiksista tuntuu varmaan kaamealta kun kaikki koko ajan tuijottaa.

    • dfhgjghjghj

      Vedoten tuijotteleviin mummoihin. Jos he tuijottavat pinkkitukkaista poikaa jolla on kehonmuokkaus niin onko se kumma kun tuon mummon nuoruudessa sellaista ei ollut olemassakaan? Jos täna päivänä Marsista tipahtaa avaruusolento kadulle niin voitko sanoa ettet tuijottaisi kun et ole tottunut sellaista ennen näkemään vaan kävelisitkö muina miehinä ohi?

      Itse myönnän rehellisesti että jos näen jotain mitä en ole tottunut normaalisti näkemään niin varmasti tuijotan. Se on reaktio mille en voi mitään ja omalla tavallaan tapa ottaa tuosta asiasta lisää selvää, eikä tarkoita mitään pahaa.

      Yleisesti ottaen on outoa että pelkkä tuijotus on monelle niin suuri loukkaus, se on kuitenkin pelkkää katsomista. Tietenkin vaikka sairaan ihmisen tuijottaminen voi olla tökeröä koska kukaan ei ole vapaaehtoisesti vaikka yksijalkainen ja heitä itseäänkin voi usein tuo terveyden tila vaivata. Usein heitäkään ei kuitenkaan katsota paheksuvasti.
      Mutta jos vapaaehtoisesti vaikka pukeutuu outoihin vaatteisiin ja ihmiset katsovat niin onko se nyt syy vetää herne nenään? Onhan sillekin joku syy oltava miksi nuo ihmiset haluavat näyttää niin massasta poikkeavalta.

      • 16+9

        " Jos he tuijottavat pinkkitukkaista poikaa jolla on kehonmuokkaus niin onko se kumma kun tuon mummon nuoruudessa sellaista ei ollut olemassakaan? "

        NUORUUDESSA, ei, mut nyky-yhteiskunnassa on suht. normaalia nähdä näitä räikeäpäisiä nuoria. Sama ku lävistykset tai tatuoinnit.


      • dgtfhfghtfg
        16+9 kirjoitti:

        " Jos he tuijottavat pinkkitukkaista poikaa jolla on kehonmuokkaus niin onko se kumma kun tuon mummon nuoruudessa sellaista ei ollut olemassakaan? "

        NUORUUDESSA, ei, mut nyky-yhteiskunnassa on suht. normaalia nähdä näitä räikeäpäisiä nuoria. Sama ku lävistykset tai tatuoinnit.

        no kulkeekos ne mummot päivittäin sellaisissa piireissä että ne niitä pinkkitukkaisia kehomuokattuja ihmisiä näkee tai päinvastoin? kyllähän nuoretkin varmaan tuijottaisi jos joku mummo yhtäkkiä tulis yleiselle nuorten hengauspaikalle roikkufarkut jalassa ja skeittilauta kainalossa. tai edes niissä omissa mummovaatteissa. kaikki tuijottavat toisiansa, eihän sitä muuten huomaa että edes joutuu tuijotetuksi.


    • -.-.-.-..-

      En ymmärrä yhtään..
      Jos ei pidä tuijotuksesta, miksi pukeutua huomiota herättävällä tavalla..

      • sdgshsawhsag

        Jokainen pukeutuu täsmälleen niin kuin itse haluaa. Kyylätköön vaikka koko muu maailma saatana.


      • gjhjkhk
        sdgshsawhsag kirjoitti:

        Jokainen pukeutuu täsmälleen niin kuin itse haluaa. Kyylätköön vaikka koko muu maailma saatana.

        Juuri näin, kyyläämisestä turha vetää pulttia.


    • katsoitsemuualle

      Huomaat toljotuksen vain jos toljotat itse, HÖH!

      • jees4

        Mistä sitten johtuu, ettei ulkomailla tunnu yhtään siltä, että joku toljottaisi? Kyllä se kyttääminen on todellakin suomalainen kansantauti.


    • Temmosta

      Istun usein kahvilassa ja katselen ikkunasta kadulla kulkevia ihmisiä. En ole ajatellut, että se voisi loukata ketään. Minusta on vain niin hauska pysähtyä ja seurata kun maailma jatkaa pyörimistään muurahaiskeon tavoin. En tarkoita siis mitenkään paheksuen tai tuomitsevasti katsella, vaan mietin että minnekköhän muut ovat menossa ja mitä heillä on mielessään. Joskus viereen saattaa istahtaa joku ja sitten juttelemme niitä näitä maailman menosta :)

    • SSSatanaa

      Joo, Suomessa todellakin ihmiset kyylää. Kokemukseni mukaan usein pienemmillä paikkakunnilla kyylätään paljon enemmän kuin isommissa kaupungeissa, ja se on aika omituista. Esimerkiksi itse asun tällaisessa pienessä paikassa, niin jopa jos kävelet kävelytiellä, vastaan tulevat autoilijat ja kävelijät vahtaa tosi vihaisen näköisenä. Mä en edes ole mitenkään poikkeavan näköinen, käytän yleensä mustia vaatteita, huppareita ja sen sellaisia. Kaikkein parasta oli kyllä, kun kävelin kerran sitten täällä kotipaikkakuntani keskustassa, mulla oli päällä lökärit, huppari ja semmonen lyhyt takki, ja kankainen olkalaukku. Satoi helvetisti lunta ja tuuli, niin mulla oli huppu sitten päässä. Mua vastaan käveli äiti ja poika. Kun ne oli tulossa mun kohdalle, se äiti veti sen lapsensa ihan kiinni itteensä ja vahtas mua aivan helvetin vihaisen näköisenä.. Kun ne oli menny ohi, kuulin kun se rupesi selostamaan sille ipanalleen jotain "tuon näköisistä ihmisistä" :DD Olin mielessäni että "mitä vittua" ja olisi tehnyt mieli mennä vähön juttelemaan sille ämmälle. Mutta juu, tuommosta menoa täällä :D

    • bwerer23

      itsetunto kuntoon ja hymyilet. eihän katse tapa ketään

    • eyes on you

      Ihmettelen itsekin samaa usein, viimeksi tänään. Hyvä, että joku rohkeasti nostaa kissan pöydälle! On erittäin epäkohteliasta ja ÄRSYTTÄVÄÄ kun joku tuijottaa!!! Ei se mitään jos vilkaisee, sehän on vain luonnollista, eihän tuolla voi silmät kiinnikään kulkea. Mutta on todella häiritsevää kun tuntee ja näkee sivusilmällä tuijotuksen. Aloittaja puhui oman tilan antamisesta ja siitähän tässä on juurikin kyse. On vaivaannuttavaa kun joku tarkkailee jokaista liikettäsi, sen sijaan että antaisi toisen olla ja elää kuten haluaa.

      Tällaisissa tilanteissa saatan itse vilkaista takaisin, jolloin tuijottaja jää rysän päältä kiinni... ja usein nolostuneena kääntää katseen pois. Toimii yleensä, kannattaa testata : ) Ei kaikkea tarvitse sietää!

    • 6+15

      Mulla kans oli semmonen tapaus että laitoin joulun jälkeen papeleotit päähän, ja aamulla oli semmonen vähän clownimainen tukka :D enpä välittänyt vaan pidin söpönä ja lähdin kaupungille. Enemmän katseita sain kuin normaalisti, mut se, et joku nainen sano mun kohdalla häpeilemättä miehelleen että "kauhee tukka". :D että osaa olla noloa porukkaa. Toki itekki myönnän että arvostelen ihmisiä, eiköhän me kaikki tehdä niin, mut vois olla vähän hienotunteisempi ja sanoa ees niin ettei toinen kuule ? Oli muuten lähellä etten kääntyny ympäri ja kysyny että anteeks mitä.

    • TosiKyllästynyt

      Aamulla bussikuski kyyläsi 2 sekuntia, kaupassa myyjä kyyläsi samat 2 sekuntia. Kadulla joku tuntematon kyyläsi niin ikään 2 sekuntia. Mikä suomalaisia vaivaa? Miksi kyylätään 2 sekuntia, eikö sekunti riitä??

      Ärsyttävää kiusaamista ja alentavaa tuijotusta. Pitäkää aurinkolaseja jos se silmien pitäminen kadun pinnassa on niin vaikeaa!

    • Mies89

      Hemmetin kyylääjät, lopettakaa se kyylääminen!

    • ainakyylätää

      True shit !(y)

    • male mammal

      Minua ei haittaa tuijottaminen, paitsi silloin, kun se on jotenkin vinksahtanutta. Olin yhtenä kesänä töissä Itä-Suomen seudulla ja siellä oli työkaverina semmonen outo nainen, joka tuijotti minua herkeämättä elukkamaisilla silmillään. Siis todella semmonen pelottava suden katse silmissään tuijotti, niin kuin olisi hetkenä minä hyvänsä käymässä kimppuuni. Mitään ei sanonut koko kesänä, mutta aina se jäätävä mulkoilu. No, päättelen, että se johtui siitä, kun en ole ihan tavallisen näköinen mies, vaan semmonen jota uusnatsit vetelee mielellään turpaan. Ilmeisesti hän oli sitten joku kansallismielinen tai mikä lie luonnevikainen, joka halusi osoittaa mieltään minua vastaan, kun olen jokin piiperö mielestään.

    • kummallista hommoo

      Miustakin tuijottelu on tosi outoa. Mulle ainakin lapsena opetettu, ettei vieraitten matkaan lähetä, niitä ei osotella eikä tuijotella. Suorastaan ahdistavaa kun kuljet vaikka aurinkolasit päässä, niin ihmiset tuijottaa aivan kuin et näkisi sitä tuijotusta aurinkolasien takaa.

    • Umpteenth Freakshow

      Ennen oli kato viideltä saunaan ja kuudelta putkaan, nyt on syksyllä Thaimaahan ja talvella Leville, kun kato kaikki muutkin ja mitä W1ttua?, mihin se oikea aito elämä menikään kun piti elää niinkuin muutkin?!!!.

    • Kyllästynyt Stadilai

      Tuntuu että Helsingissäkin turistit ja maalaiset tuijottaa estoitta, niinkuin eivät olisi ihmisiä koskaan nähneetkään.

      Kaikki jalkakäytävät ovat täynnä ulkomaalaislaumoja ja jos siitä kävelee ohi niin perään tulee rumaa ja kovaäänistä älytöntä & pointitonta mölyämistä ja huutelua, sihahtelulla höystettynä. Teineiltä tulee kikattelua ja supinaa.
      Maalaisilta tulee täysin häiriintymätöntä tuijotusta, vaikka katsoisi takaisinkin.
      Hakevat ilmeisesti jotain tuijotuskilpailua.

      Mulle tosiaan opetettiin lapsena että tuijottaminen ja mölyäminen on epäkohteliasta, tuntuu että nykyisin tuollaiset käytöstavat on unohdettu.
      Vieraita ihmisiä tönäistessäkin tulee vain se "oho!" eikä mitään muuta.
      Tuijottaminen tuntuu pahenevan jos on väsynyt ja hikinen ja raahaa painavia kasseja/muita kantamuksia. Turha kuvitellakaan kenekään tarjoutuvan auttamaan kantamusten kanssa.

      Ja olen siis hillitysti pukeutuva ja kohteliaasti käyttäytyvä, hieman ylipainoinen suomalainen nuori nainen. Ei siis pitäisi olla edes mitään tuijotettavaa.
      Mutta joiltain ihmisiltä ilmeisesti puuttuvat vaan käytöstavat ?

    • Moulkoilua

      Tuo on kyllä niin totta kuin totta voi olla. No, Helsingissä tilanne ei ehkä ole niin ärsyttäsvä monilla pienillä paikkakunnilla, mutta esim. täällä kaakossa Kotka-Hamina-akselilla kyyläämisestä ja kyräilystä on tehty oikein taidetta.
      Tässä lähistöllä asustelee yksi oikein outo lintu, kolmeviitonen nainen, pitkä, hoikka ja upeakroppainen kaunotar joka laittaa itsensä aina upeaksi. Kesäsin hän tykkää liikkua varsin keveissä asuissa (ei kuitenkaa missään lutka-kuteissa) ja marketissa ja torilla rumat lihavat persjalkaämmät sekä jotkut äijät jotka tietävät ettei mitään saumoja ole, luovat murhaavia katseita tuohon iloiseen neitokaiseen.

    • Suomalainen mies

      Parempi on vaikka mulkoilla kuin mennä tohottaa näkemättä vastaantulijaa, vaikka se olisi tuttukin. Toiset ovat kuin jotkut stdilaiset erakoituneet susi-ihmiset etteivät he piittaa toisista ihmisistä mitään.

    • minä tiedän

      On ihan normaalia sosiaalisuutta, että seurataan katseella kuka missäkin on mitä tekemässä. Ihan normaalia itsesuojeluvaistoa. Eikä siis käytöstapojen puutetta. Muuta tunnevammanen Amerikkaan, jos ihmisten katseet sua häiritsee, olet liian sairas tänne Suomeen.

    • betterspecialhuman

      Minulla on tapana kulkea paljain jaloin sepalus auki, joskus Jormakin sieltä hieman pilkottaen kadulla.
      Talvellakaan en käytä kuin T-paitaa rasvatun ylävartaloni peittona.
      Hiukset ovat leikattu alueittain kaljuksi päässä 8 pitempää hiuskohtaa jotka olen värjännyt erivärisiksi ja pidän leteillä. Lisäksi joikaan ja puhisen, napakka piereskely ahtaissa tiloissa ja jonoissa on tapani hankkia reviiriä.
      TUO AHDASMIELINEN, SYRJÄYTYNYT, JUNTTI IHMISSAASTA TUIJOTTAA MINUA !!! Ei hetken rauhaa mulkoilulta ja supatukselta. Säälittävät luuserit, hankikaa elämä!

    • nerssi_kim

      Olin Porin jazzeilla ja siellä kyyläsi sellainen 5-kymppinen eukko. Samanlaista kyyläystä olen havainnut myös stadilaisten keskuudessa, jotka ilmeisesti etsivät kohdetta vihalleen.

    • Mikä ero on epämiellyttävällä kyyläämisellä ja kiinnostuneella katseella? Ihmismassasta poikkeava yksilö voi myös virittää lähimmäiseen miellyttävän mielialan - tosin ehkä kateellisenkin: tuo uskaltaa! Mielestäni huomion kiinnittäminen ja kiinnittyminen erilaiseen olemukseen ei ole yhtä kuin kyyläys tai edes kyttäys. Katseen sävy tietysti kertoo paljon: vihamielinen? torjuva? huvittunut?
      Meitä on opetettu välttämään tuijottamasta poikkeavia ihmisiä, kuten liikuntarajoitteisia tai näkyvästi neurologisesti tai psyykkisesti sairaita lähimmäisiä. Mutta eikö heitä saisi katsoa ns. toiseen kertaan edes silloin, jos katsojan huomio kiinnittyy heidän olemuksessaan myös vallan muuhun piirteeseen kuin vammaan? Ja miltä katseen kohteesta tuntuu, jos katsoja ensin hetken tuijottaa ja sitten, käytöstavat muistaen, kääntää vikkelästi näkimensä muuhun suuntaan?

    • hypocritevol30534

      Useimmat tuijottajat eivät tarkoita katseellaan mitään pahaa mutta todistetusti ja valitettavasti melkein kaikki sen kohteeksi joutuvat ottavat sen loukkauksena. Miksi? Ettehän te tiedä mitä sen katsojan pään sisällä raksuttaa, ette te tiedä mistä syystä hän teitä tuijottaa. Entä jos hän tuijottaakin teitä ajatellen, "vau onpa upean näköinen ihminen"? Te itse päättelette päänne sisällä että kaikki tuijottavat teitä vihaa täynnä eivätkä hyväksy teitä vaikka oikeasti ehkä max 1% katsojista ajattelevat noin, jos sitäkään ja sekin on prosentti jonka voi huoletta jättää huomiotta. Ihmisille on annettu syntymässä silmät päähän ja jonnekin ne tulee AINA suunnattua, joskus ihmisiin, joskus eläimiin, joskus autoihin, joskus taivaalle. Katsominen on kommunikointi sekä havainnointitapa. Katsomalla voi esim. rohkaista toista. Katsomalla voi osoittaa mielenkiintoa toista ihmistä kohtaan. Katsomalla voi tutkia. Olette itsekin varmasti joskus tuijottaneet muita ihmisiä jostain syystä. Oliko teillä silloin pelkkiä vihantäyteisiä ja halveksuvia ajatuksia pää täynnä? Tällaiset keskustelut ovat 97% tekopyhiä. Kaikki tuijottavat joskus. Miten te muuten tietäisitte että teitä tuijotetaan? Koska itsekin havainnoitte ympärillänne olevaa maailmaa, harva teistä on niin välinpitämätön että kulkisi laput silmillä. Hiiltykää tuijotteluvasta vasta sitten jos siihen sisältyy konkreettista kontaktia, vaikka loukkaavaa huutelua.
      Itse olen tatuoitu ja minua usein katsotaan mutta katson myös itse ympärilläni olevia ihmisiä sekä tapahtuvia asioita joten onko minulla oikeutta valittaa, että minua katsotaan? Ei ole koska olen normaali ihminen ja teen sitä itsekin.

    • hypocritevol30534

      Useimmat tuijottajat eivät tarkoita katseellaan mitään pahaa mutta todistetusti ja valitettavasti melkein kaikki sen kohteeksi joutuvat ottavat sen loukkauksena. Miksi? Ettehän te tiedä mitä sen katsojan pään sisällä raksuttaa, ette te tiedä mistä syystä hän teitä tuijottaa. Entä jos hän tuijottaakin teitä ajatellen, "vau onpa upean näköinen ihminen"? Te itse päättelette päänne sisällä että kaikki tuijottavat teitä vihaa täynnä eivätkä hyväksy teitä vaikka oikeasti ehkä max 1% katsojista ajattelevat noin, jos sitäkään ja sekin on prosentti jonka voi huoletta jättää huomiotta. Ihmisille on annettu syntymässä silmät päähän ja jonnekin ne tulee AINA suunnattua, joskus ihmisiin, joskus eläimiin, joskus autoihin, joskus taivaalle. Katsominen on kommunikointi sekä havainnointitapa. Katsomalla voi esim. rohkaista toista. Katsomalla voi osoittaa mielenkiintoa toista ihmistä kohtaan. Katsomalla voi tutkia. Olette itsekin varmasti joskus tuijottaneet muita ihmisiä jostain syystä. Oliko teillä silloin pelkkiä vihantäyteisiä ja halveksuvia ajatuksia pää täynnä? Tällaiset keskustelut ovat 97% tekopyhiä. Kaikki tuijottavat joskus. Miten te muuten tietäisitte että teitä tuijotetaan? Koska itsekin havainnoitte ympärillänne olevaa maailmaa, harva teistä on niin välinpitämätön että kulkisi laput silmillä. Hiiltykää tuijotteluvasta vasta sitten jos siihen sisältyy konkreettista kontaktia, vaikka loukkaavaa huutelua.
      Itse olen tatuoitu ja minua usein katsotaan mutta katson myös itse ympärilläni olevia ihmisiä sekä tapahtuvia asioita joten onko minulla oikeutta valittaa, että minua katsotaan? Ei ole koska olen normaali ihminen ja teen sitä itsekin.

    • interestquestiondfgf

      Kuinka moni teistä katseiden kohteeksi joutuneista osaa lukea niiden katsojien ajatukset ja voi 100% käsi sydämmellä sanoa että kaikki vihaavat minua kun olen erilainen?

    • peräpohjalla

      Suomi on peräpohjola. Täällä on vähän ihmisiä ja ihmisillä halvat huvit.

      Kaikki suomalaiset kantaa geeneissään tuppukylä-geeniä: kaikki vähän erikoinen on erittäin erikoista ja kaveriltakin pitää aina kysyä, näkikö sekin sen.

    • morkkeli_2

      Mitä salattavaa teillä on, katseen pelkääjät?

    • Pelikaani_

      Katseista kyllä huomaa, mikä on katsojan mieliala ja mielipide katseen kohteesta.
      Tuskin kukaan haluaa osakseen samanlaisia katseita mitä joku pultsari saa tuta, sellaisia "sinä et ole minkään arvoinen"-katseita.

      Kaikista pahinta on jos koittaa keskittyä vaikka julkisissa kulkuvälineissä omiin juttuihin, lukea tai katsella maisemia kuunnellen musiikkia, ja tuntee jonkun tuijotuksen (ja näkee sen silmäkulmastaan vaikka muualle katsookin) . Sitten vaikka minuutin päästä kääntää katseensa sinne päin ja huomaa että se tyyppi todella tuijottaa. Halveksuvasti, vihamielinen, ylimielinen hymy naamallaan, eikä käännä katsettaan edes silloin vaikka huomasit että hän tuijottaa.
      Sitten käännät vihaisena ja loukattuna katseesi taas pois ja oikein tunnet että tuijottelija vaan jatkaa touhuaan. Ja kun nouset jäädäksesi pois, sama ylimielinen paska katselee sinua nenänvarttaan pitkin päästä varpaisiin, joskus jopa tuhahtelee tai pyörittelee silmiään.
      KUKAAN ei ansaitse tuollaista käytöstä osakseen!
      Se tuntuu helvetin pahalta, varsinkaan jos sille ei ole edes mitään näkyvää syytä!
      Ärsyynnykseni alkaa edetä siihen pisteeseen että seuraava tuijottelija saa läimäytyksen naamalleen!
      a.k.a jos minun tunteideni huomiointi ei merkitse mitään niin ei kyllä sinunkaan.
      The End.

    • dbdsb

      Välillä melkeen naurattaa tää pienen paikkakunnan sakki, itsehän kun olen vähän omissa oloissani viihtyjä niin voe että ku pappat ja mummut ja muut kyylää joskus kaupassa että mikä se siinä, kuuluuko tuo meihin. Kauppajonossakin yks kääpä ihan kääntyi kyyläämään niin että mittailtiin koko skaalalla ylös alas. Itse pidän tommosta kyyläämistä ja tuijottamista äärimmäisen epäkohteliaana ja moukkamaisena käytöksenä ja melkeen teki siinä vittuuntuneena mieli kysyä että MITÄS NÄKYY. Vanhukset ne aina itkemässä miten nuorisolla ei ole käytöstapoja, sitten itse kytätään ja kiilaillaan ja juorutaan, ei tervehditä takasin ja mitä vielä.

      Kyyläävien vanhuksien kohdalla asian voi sentään ajatella niin että ovat vaan vanhoja ja seniilejä eikä mistään mitään tajua, mutta nuoremman sakin kyyläilyt tuo enemmän mieleen jotkut alakouluaikaiset kiusaustraumat ja jää vaivaan vähän pahemmin.

      • Vikaitsessä?

        Itse en pahemmin katso tuijottaako joku minua. Keskityn omiin asioihini. Nuorempana kiinnitin tuohon huomiota ja itsekin taisin tuijottaa, kun huomasin että minua tuijotetaan.

        Vika voi siis olla itsessänne. Luonnollistahan se on, jos joku poikkeaa massasta, niin se kerää katseita. Kyllähän ihmisellä on lupa katsoa. Mutta kannattaa miettiä miten reagoi. Jos kokee että joku katsoo paheksuvasti, voi olla että ihmisen perusilme on myrtsi. Tuskin hirveän monella on tarkoituksena toljotella ihmisiä vihaisesti tai nokka pystyssä. Jos on, niin se vain kertoo kuinka epäkypsiä ja itsekkäitä he ovat. Ja sellaiset voi jättää omaan arvoonsa.

        Pääasia että on ylpeä ja tyytyväinen itsestään. Viis siitä jos joku kyylää!


      • Anonyymi

        Joo nää pikkupaikat on hirveitä etenki jos haluut olla rauhas


    • ohhoh

      huorat tuijottaa

      • ohhoh

        hu---orat


    • sattuuuuu_

      mua tuijotetaan aina ja joka päivä..enkä oo kaunis enkä kovin rumakaa kyllä..hulluja taitaa olla nää kuopiolaiset oulussa ei niin tuijoteltu..oha täällä vähemmän ihmisiä mutta ei tää mikää älyttömän pieni kyläkää ole silti ei saa rauhaa..millanen vittu pitäs olla ettei kukaa katsois kun ei vaa jaksa oikeesti ite en halua kattoa ketää tai ainakaa tuijottaa koska se on hyvien käytöstapojen vastaista...

    • harrieioonarri

      Vittujako nynnyt valitatte. Menkää lappiin poronhoitajaksi.

    • Anonyymi

      En tajuu tätä mut yks tyttö mun koulus, mua vuoden vanhempi, nii tuijottaa mua aina sillee jotenki vihasesti vaik ei ees tunneta? En oo siis puhunu sille koskaa tai tehny mitää muutakaa. Se tuijottaa myös muita sillee vihasesti et mikä hitto sen ongelma on?! Oon itekki siis tyttö mut silti häiritsevää:|

    • Anonyymi

      Kaupassa saattaa myös jotkut vahdata kuin ei ois koskaan ihmistä nähäneet. Mä en vahtaa ihmisiä vaan meen etiäpäin sil on muutenki niin nynny luonteeltani. oon myös hieman outo ja antisosiaalinen sil en tapaile ihmisiä eikä kavereita yhtäkään ja nettikavereita on joitakin. Koko ajan oon kotona käytännössä neljän seinän sisällä enkä käy duunissa vaan takuueläkeläinen olen. Huono tapa jos tuijottaa jotaki liian pitkään tai sitten päinvastoin jos ei reagoi ollenkaan esim ei tervehdi ihmistä jonka tuntee, niin se on huonoa käytöstä myös. oon havainnut että osa on työssäkäyviä jotka ei mua tervehdi ja muutamat ihan hymyilee ivallisesti minulle kun käyn kaupunkiostoksilla eli he tekee ittestänsä pellen.

    • Anonyymi

      Vetelen turpaan heti jos liian lähelle erehtyvät leukojansa loksuttamaan!

      • Anonyymi

        mitä järkeä lyödä turpaan.? en lyö turpaan sillä olen pasifisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitä järkeä lyödä turpaan.? en lyö turpaan sillä olen pasifisti.

        Potkit sitten munille?


    • Anonyymi

      Hoitajalle voi yrittää varata ajan, jossa ongelmastaan voi keskustella, mutta olen melko varma, että kaupungin terapiaa siihen ei tipu.
      Täytyy ensin ymmärtää, että muut ihmiset ovat vain näyttämöllä olevia hahmoja; tuijotathan itsekin tv:tä.
      Ja kun se siten ei ole "väärin" tuijotella, ja pitää sitä normaalina ja ei-vahingoittavana, ei-epäkohteliaana, niin alkaa jo olemaan normaali.
      Ahdistelu on sitten asia erikseen, jota voi toteuttaa myös tapittamalla liikaa, ja se voi olla laitontakin.

    • Anonyymi

      Miksi luulet, että "kyylääminen" on epäkohteliasta?
      Usein se on selvä kohteliaisuus.
      Ongelmia tulee ehkä, jos katsojana tulkitsen, että se olisi epäkohteliasta, jolloin saatan kohteliaisuudesta olla kyyläämättä, mutta se on vain valikoiden omasta armostani, koska ongelma on hänen. Jos se ei ole akuutti, ei armoa.

    • Anonyymi

      Koululainen: Minua ei koskaan katsottu edellisessä koulussa mitenkään oudosti, vaan ystävällisesti, vaikken tuntisikaan heitä. Mutta kun koulun vaihto tuli pakolla eteen, yhtäkkiä olikin vain yksi kaveri, ja pian sekin jätti. Sitten olin yksin. Ihmiset katselivat minua oudosti tai vihaisen oloisesti vaikken olisi tehnyt mitään enkä näytä miltään ihmeelliseltä sillä olen vain tavallinen ruma kouluikäinen teini jolla ei ole kavereita koulun puolella eikä vapaa-ajalla montaa, tykkää viettää aikaa kotona, on kiusattu joskus, ja kiusaajat edelleen samassa koulussa. En voi olla koskaan oma itseni, koska pelkään että joku aina tulkitsee minut väärin jos olen hiljaa tai katselen ympärilleni. Haluisin sulautua joukkoon, kuten kaikki muut, mutta minusta tuntuu, että minut on luotu kiusattavaksi, tuijotettavaksi ja vihattavaksi. Ettei kukaan koskaan tule haluamaan olla kanssani ystäviä, tai vanhempana enemmän. Enkä tykkää olla esillä, ja minua harmittaa että ihmisiä arvioidaan ulkonäön perusteella ja mulkoillaan, kuin tämä ihminen olisi esteenä aina tai olemassaolonsa olisi kirous kaikille. Se on hirveää. Kiusaaminen ja arvostelu on kamalaa. Jotkut ovat tehneet tai suunnittelevat itsemurhaa tämän tunteen ja sen takia, mutta itse en edes harkitse enää vakavissani, enkä ole masentunut, mutta suren kaikkea vihaa maailmassa. Koska me elämme vain kerran, itsemurha olisi sen lopettaminen. Elämän.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6599
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4253
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2670
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2050
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1578
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1074
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe