Töissä muita ihmisiä pohjimmaiseen epätoivoon asti kiusaava henkilö valittiin eräässä kunnassa vuosi muutama sitten SPR:n toimesta vuoden ystäväksi.
Näin huonosti Suomessa on asiat kiusaamisen osalta.
Kiusaajasta vuoden ystävä?
7
194
Vastaukset
- Tavallista kai
Kyseistä tapausta en tiedä, enkä tunne. Sen sijaan olen huomannut, että sosiaalinen toiminta, jossa ollaan ihmisiä periaatteessa auttamassa, vetää puoleensa myös omaa etuaan tavoittelevia. Siinä on loistava foorumi esiintyä, röyhistää rintaansa, manipuloida ja nipistää ehkä vähän taloudellistakin hyötyä itselle. Ei ole harvinaista, että yleishyödylliseen yhdistykseen liitytään, koska sitä kautta voi luoda suhteita, joita taas voi hyödyntää vaikkapa työpaikkaa hakiessa. Ja cv:ssä näyttää kivalta, kun kuuluu SPR:ään ja vastaaviin kerhoihin.
- ystävä hyvä
Kun osallistuu vapaaehtoistoimintaan vaikkapa nimikkeellä "ystävä", on ikäänkuin todistetusti hyvä, ihana ja lämminsydäminen ihminen. Se on meriitti, jonka luoma sädekehä on tärkeä huomion- ja kunniankipeälle kiusaajatyypille. Vain uhrit tietävät, että moisesta "ystävästä" on inhimillisyys hyvin kaukana.
Kammottava ajatus, että työpaikkakiusaaja hiipii jonkun yksinäisen vanhuksen kotiin muka juttelemaan mukavia. Mitähän tapahtuu jos se yksinäinen ei olekaan kiva ja hauska, eikä hänellä ole edes arvoesineiä tai rahaa annettavaksi?
- piipaaaa
Kyseisestä järjestöstähän oli puhetta jokunen vuosi sitten enemmänkin työntekijöiden epäasialliseen kohteluun liittyen. Ei tule yllätyksenä moinen valinta.
- ghghghjj
En tunne tapausta mutta ainakin narsisteilla on erityinen taito esittää hyvinkin sympaattista esim. asiakkaille mutta alaisille/työkavereille sitten näytetään se todellinen "minä". Minulla oli tällainen narsistipomo joka myrkytti lopulta koko työilmapiirin että katsoin paremmaksi irtisanoutua. Nyt olen pakotettu hakemaan hälle töihin (työkkärin kehoituksesta karenssin uhalla) taas. Sellainen ulkokultainen ihminen joka lirkuttelee asiakkaille ja on siellä tiskin takana yhtä hymyä mutta päinvastaista tapahtuu työtiloissa. Paikallisessa matkailulehdessä kehuttiin tämä yrittäjä maasta taivaaseen miten hän oli palkittu työstään..., tietäisivätpä vain monenko työntekijän mielenterveyden kustannuksella=(.
- kähinäpiiri
Eräässä toisessa työpaikassa taasen vuoden työntekijäksi.
- ei perseen lipoja
Yrittäkää ymmärtää, että nämä tyypit ovat työnantajan asialla ja siinä samalla ajavat omaa etuaan.
Pitää olla kova ja ajatella VAIN omaa etuaan.
Asiakkaille tietenkin ollaan mielinkielin mutta työkaverit haukutaan.
Mitä muuta voi odottaa?
Eihän kukaan jaksa olla kaikille kiva.Tärkeintä on nuolla työnantajan persettä ja viis veisata työkavereiden tunteista.Sen olen oppinut työelämässä. - ghghghjj
No minun tapauksessani tämän hlön ei tarvinnu "nuolla kenenkään p:tä" kun hän itse oli ja on vieläkin sekä pomo että omistaja. Uskomattominta koko asiassa oli huomata mite empatiakyvyttömiä ihmisiä sen jälkeen kohtasin, kukaan ei tahtonut uskoa koko kiusaamista tapahtuneenkaan ja kokemuksiani vähäteltiin vaikka on yleisessä tiiossa tuollaista tapahtuneen aiemminkin..., vuosien ajan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2422040- 841228
- 901057
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171045- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701