Terve
pitäsi taulukkolaskennan tiedosto muuttaa tekstiksi niin että muotoilu pysyy samana
tai siis niin että tekstit tulee peräkkäin samalle riville kuten taulukossakin
löytyi eng ohje mutta tuota en ymmärtänyt kun on suomi OO käytössä enkä muutenkaan ymmärrä termejä voisiko joku selittää erittäin yksityiskohtaisesti miten menetten eli minulla list.odb jonka haluan tekstiksi niin että solujen teksti on peräkkän samalla rivillä kuten taulukossakin...
tälläinen ohje löytyi ainakin :
I opened the OO interface and selected Tables-->my .odb file-->Forms.
Then, I selected Create Form in Design View,and after a few seconds, an .odt file was created, having a similar table format as my original file. And it's editable, as well. I believe this will do. It may not be exactly .txt format, but having it as .odt, is excellent.
Taulukon muutto tekstitiedostoksi
5
237
Vastaukset
- Calcis
Tallenna nimellä laskentataulukko, valitset muodoksi cvs(teksti),merkki ruutuun: "muokkaa suodattimen asetuksia" ... teksti tiedostojen viennissä sitten kentän eroittimeksi {space} niin ei tule turhia pilkkuja tai muita merkkejä sanojen väliin.
- Calcis
Tallennusmuoto on tietenkin csv eikä cvs kuten vahingossa laitoin (ei sillä että kyseistä tiedostomuotoa olisi edes valittavissa).
- KA-OS
Jos erottimeksi saa tabulaattorimerkin, tallenteesta tulee käyttökelpoisempi:
- Tiedoston voi lukea helposti takaisin taulukkolaskentaan.
- Soluissa olevat välilyönnit sekoittuisivat sarakkeita erottaviin välilyönteihin.
Nyt ei selvinnyt, miksi noin pitäisi tehdä, mutta eräs vaihtoehto kapeankojen taulukkojen (tai osataulukkojen) siirtoon laskentataulukosta tekstiasiakirjaan voisi olla alueen kopiointi leikepöydälle (Ctrl C valinnalle) ja liittäminen määräten tekstiasiakirjaan tekstikohdistimen kohdalle (Ctrl Vaihto V) ja valiten RTF-muotoilu. Näin saa tekstiasiakirjaan tekstitaulukon, jossa on kohtuullisesti muotoilutkin säilyneet.
Jos ei halua tekstitaulukkoa, niin ko. tekstitaulukon voi muuntaa tekstiksi valikosta Taulukko Muunna jne.- kokeillut
Eikös se näytä tekstiltä kun maalaa taulukon ja sitten valitsee viivapaikkeen alta "Ei mitään". Näin ainakin minä olentehnyt kun lisään tekstiasiakirjaan jonkin taulukkomuodossa olevan kappaleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125866
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 69572
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist32473