600D kuvan- ja videokuvan laatu

miten on

Ostin 600D:n ja kyselisin millainen on sen kuvan- ja videokuvan(1080p) laatu verrattuna kilpailijoihin eli Canon EOS 650D, 60D, 7D kameroihin, jos käytössä on yhtä hyvät objektiivit?

7

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhjch<gcxg

      Kaikissa 18 Megapikselin pienikennoisissa Canoneissa on sama kuvanlaatu.

      • hd-

        Ei ole sama kuvanlaatu.

        Canonin hinta/tekninen laatu menee siten että mitä vähemmän numeroita, sitä kalliimpi ja laadukkaampi. Kai kalliimmissa on laatukin parempi, toki kuvaaja, jalusta, valo ja objektiivikin merkitsee paljon kuvan laatuun.

        600D on ihan hyvä, huippikameraa ei kannata ostaa, jos ei heti ole kuvattavaa josta tulee rahaa. Varsiinkin peilikamera ei ole ikuinen, niihin yleensä tulee jo 30 000 kuvan jälkeen useita pikku ongelmia, vaikka niiden kanssa voikin vielä kuvata ja yhtä vikaa korjata ei kannata koskaan.


      • klddjhgk
        hd- kirjoitti:

        Ei ole sama kuvanlaatu.

        Canonin hinta/tekninen laatu menee siten että mitä vähemmän numeroita, sitä kalliimpi ja laadukkaampi. Kai kalliimmissa on laatukin parempi, toki kuvaaja, jalusta, valo ja objektiivikin merkitsee paljon kuvan laatuun.

        600D on ihan hyvä, huippikameraa ei kannata ostaa, jos ei heti ole kuvattavaa josta tulee rahaa. Varsiinkin peilikamera ei ole ikuinen, niihin yleensä tulee jo 30 000 kuvan jälkeen useita pikku ongelmia, vaikka niiden kanssa voikin vielä kuvata ja yhtä vikaa korjata ei kannata koskaan.

        "Canonin hinta/tekninen laatu menee siten että mitä vähemmän numeroita, sitä kalliimpi ja laadukkaampi"

        Ei pidä paikkaansa. Esimerkiksi 7D on kuvanlaadultaan huonompi, kuin uudemmat sata sarjaiset.
        Syy on se, että 7D oli ensimmäinen 18 MPikselinen (eli koe versio). Uudemmissa on kennovikoja korjattu ja uudempi prosessori.
        Jos taas katsotaan vain mekaanista toteutusta on 7D tukevampi, kuin kymppi-, tai satasarjalaiset.

        "600D on ihan hyvä, huippikameraa ei kannata ostaa, jos ei heti ole kuvattavaa josta tulee rahaa. Varsiinkin peilikamera ei ole ikuinen, niihin yleensä tulee jo 30 000 kuvan jälkeen useita pikku ongelmia"

        Millaisia ongelmia?
        Minulla on peilittömässä kamerassa alkanut näyttöpaneli reistaamaan, eikä ole kuvattu 10 000 ruutua.


      • ei pidä paikkansa
        hd- kirjoitti:

        Ei ole sama kuvanlaatu.

        Canonin hinta/tekninen laatu menee siten että mitä vähemmän numeroita, sitä kalliimpi ja laadukkaampi. Kai kalliimmissa on laatukin parempi, toki kuvaaja, jalusta, valo ja objektiivikin merkitsee paljon kuvan laatuun.

        600D on ihan hyvä, huippikameraa ei kannata ostaa, jos ei heti ole kuvattavaa josta tulee rahaa. Varsiinkin peilikamera ei ole ikuinen, niihin yleensä tulee jo 30 000 kuvan jälkeen useita pikku ongelmia, vaikka niiden kanssa voikin vielä kuvata ja yhtä vikaa korjata ei kannata koskaan.

        Ei pidä paikkansa, niillä kaikilla saa aivan sumaa kuvanlaatua 1080p videokuvauksessa samalla objektiivilla. EOS 600D sisältää vielä croppauksen, jota ei noista kaikista muista löydy. Teet paljon edullisemmalla objektiarsenaalilla samaa jälkeä.


    • Canonisti minäkin
    • kjjffffwgfdgq

      Järjestelmillä kuvattuja elokuvia. Aika monissa on käytetty Canonin halpoja Rebellejä (x00 D sarja).

      http://www.dvxuser.com/V6/showthread.php?198927-DSLR-Feature-Film-List

      http://www.wexphotographic.com/blog/slr-movie-making-hits-hollywood

      Työläiset osaa, vaikka romuilla. harrastelijoilla pitää olla huippuvehkeet ja täys automatiikka. Ennen ammattilaiset kuvasi täysin manuaalisilla palkkikameroilla ja mittasi erillisillä mittareilla, joista harrastajat ei ymmärrä enempää kuin lehmä uudesta portista.

    • riittää kaikkeen

      600D:llä saa uskomatonta 1080p/24 elokuvakuvaa kun sen seurassa on sopivat suotimet, objektiivit, valot ja asetukset. Ihan mainoselokuvia elokuvatarkoituksiin voidaan tehdä, vaika rahaa ei käytetä mitään suuria määriä. Croppaus mahdollistaa vielä hyvän zoomauksen 1080p kuvalle. Sanoisin että tuolla kameralla tekee vaikka Hollywood 2D elokuvan jos taidot riittää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      129
      926
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      785
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      291
      734
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe