Kian perusongelma, kelvoton ohjaus, näyttää vaivaavan myös uutta Carensia: http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/ajettua-kia-carens
"Ohjaus on samea..."
35
380
Vastaukset
- golffari...
No jos tyytyy kian pazkaan niin täytyy kestää. Laatuauto on laatuauto siksi valinta volksvagen. Kestää isältä pojalle.
- TuraTuraan
Tilasin juuri uuden Kian. Täytyy köyhän tyytä pazkaan. No, laitoin volkkarin vaihtoon, kun ei kestänyt edes isällä. Nyt poika jäi ilman autoa..nyyh.
- NYT repesi :)))
kiitos päivän piristyksestä. laatuauto vokkelo :)))))
- Tilannetta seuraten
Viimeisimmän sukupolven kiojen ohjaukset ovat hyviä. Tunnottomuus on makuasia. Tärkeintä on, että auto kulkee johdonmukaisesti ja suoraan, paitsi milloin ohjauspyörästä käännetään. Japseilla on aina ollut laajalti ongelmia juuri tässä asiassa.
Eurooppalaiset osaavat tehdä hyvän ohjauksen, mutta jos hyväksyy Kian reilusti tehostetun ohjaustunnon, saa edelleen ihan kelvon ja helpon ajettavan ja plussana poskettoman hyvän kestävyyden.Jota kaikki eurooppalaiset eivät pysty tarjoamaan.
Ja kun viimeisiä kestävyystilastoja tutkii, näyttää se japanilaistenkin laatu putoavan kuin kuula putkessa.- akisj
Ihan uusi auto tuo näyttää olevan. Samoin ihan uuden Ceedin ohjaus on aika syvältä.
- H&K.
Siihe, että ohjaus on sellainen kun on, on käytetty runsaasti aikaa ja resursseja. Kansainvälisessä lehdistössä tätä kehutaan; ohjaus ei ole sellainen vempula kuin monessa muussa.
Mutta Suomessa pienen kansan pieni joukko ääntelee kuuluvasti. - Käy koittamassa
H&K. kirjoitti:
Siihe, että ohjaus on sellainen kun on, on käytetty runsaasti aikaa ja resursseja. Kansainvälisessä lehdistössä tätä kehutaan; ohjaus ei ole sellainen vempula kuin monessa muussa.
Mutta Suomessa pienen kansan pieni joukko ääntelee kuuluvasti.Kukaan, joka on Ceedillä ajanut, ei sitä hyväksi kehu. Ellei sitten saa maksua siitä.
- 20+15
akisj kirjoitti:
Ihan uusi auto tuo näyttää olevan. Samoin ihan uuden Ceedin ohjaus on aika syvältä.
Kuinka paljon on kokemusta siitä asiasta, tuskin mitään. Teini poikaset siteerailevat autolehtien tekstejä, odotelkaa rauhassa sitä ajokortti-ikää ja sitten kun auton aika tulee niin kelpaa kyllä Kiakin.
- 20+15
H&K. kirjoitti:
Siihe, että ohjaus on sellainen kun on, on käytetty runsaasti aikaa ja resursseja. Kansainvälisessä lehdistössä tätä kehutaan; ohjaus ei ole sellainen vempula kuin monessa muussa.
Mutta Suomessa pienen kansan pieni joukko ääntelee kuuluvasti.Se on vaan pieni teinipoikasten joukko mikä täällä palstoilla provoilee.
- H&K.
Käy koittamassa kirjoitti:
Kukaan, joka on Ceedillä ajanut, ei sitä hyväksi kehu. Ellei sitten saa maksua siitä.
Olen kyllä käynyt koittamassa; ajolenkki oli n. 1100km Suomen talvisilla teillä.
Kuvailisin Ceed'in ajotuntumaa yhdellä sanalla: miellyttävä.
Auto vaikutti kokoistaan suuremmalta ja tehokkaalta peliltä, ohjausvaste ja ohjattavuus yleensä oli mielestäni mainio.
Toki joku voi sitäkin haukkua, mutta syy haukkuihin voi olla silloin itse merkissä, ei niinkään siinä ohjauksessa... - Ceed 13
Käy koittamassa kirjoitti:
Kukaan, joka on Ceedillä ajanut, ei sitä hyväksi kehu. Ellei sitten saa maksua siitä.
Ei ohajusta voi todellakaan sanoa edes kohtuullisen hyväksi. Se on huono. Mutta seitsemän vuoden takuu painoi enemmän kuin ohjaus.
- hehehhe
Käy koittamassa kirjoitti:
Kukaan, joka on Ceedillä ajanut, ei sitä hyväksi kehu. Ellei sitten saa maksua siitä.
Kylläpä vain ajoin vuoden Ceedillä ja ohjaus oli ihan ok. Ei Suomen teillä kaipaa urissa vetelevää "tunnokasta" ohjausta välttämättä.
- Astraan vertailtuna
Käy koittamassa kirjoitti:
Kukaan, joka on Ceedillä ajanut, ei sitä hyväksi kehu. Ellei sitten saa maksua siitä.
Esim. Astran ajotuntumaa on yleensä lehdissä kehuttu.
Astra oli etelän reissulla alla ja oikein keskityin tuota ajotuntumaa maistelemaan.
Oma mielipiteeni on se, että kesärenkailla ja etelän loistavilla päällysteillä tuntuma oli ehkä karvan verran parempi kuin 2010 Ceedin kitkoilla ja Suomen talvisilla teillä. Jo kesärenkaiden vaihto muuttaa tilanteen toisinpäin. - Selvä ero
Astraan vertailtuna kirjoitti:
Esim. Astran ajotuntumaa on yleensä lehdissä kehuttu.
Astra oli etelän reissulla alla ja oikein keskityin tuota ajotuntumaa maistelemaan.
Oma mielipiteeni on se, että kesärenkailla ja etelän loistavilla päällysteillä tuntuma oli ehkä karvan verran parempi kuin 2010 Ceedin kitkoilla ja Suomen talvisilla teillä. Jo kesärenkaiden vaihto muuttaa tilanteen toisinpäin.Astran ajotuntuma on erinomainen. Ceed on aivan eri sarjaa. Siitä ei mitään hyvää voi sanoa. Ei vaikka olen ajanut jo kaksi kuukautta.
- Astraan verrattuna
Selvä ero kirjoitti:
Astran ajotuntuma on erinomainen. Ceed on aivan eri sarjaa. Siitä ei mitään hyvää voi sanoa. Ei vaikka olen ajanut jo kaksi kuukautta.
Itse en siis juuri mitään eroa ohjaustuntumassa huomannut, vaikka sitä kuinka yritin löytää. Ero oli mielestäni pienempi kuin Ceedin talvirenkaiden ja kesärenkaiden välillä.
Tämä on siis oma kokemus eikä perustu mihinkään autolehtien näkemyksiin.
Ja siihen ei edes vaikuttanut se, että Astraa piti käydä kaksi kertaa näyttämässä vuokraamon toimistolla kun valitti että jäähdytysneste on vähissä. Tai että bensa-Astra on maantienopeuksissa kumman laiska diesel-Ceediin verrattuna. - no--kia
Paitsi että korealaiset eivät koskaan ole nousseetkaan sinne luotettavuustilastojen kärkeen, eikä suuntaus viime aikoina ainakaan parempaan suuntaan ole ollut.
- Tuumin tätä
20+15 kirjoitti:
Kuinka paljon on kokemusta siitä asiasta, tuskin mitään. Teini poikaset siteerailevat autolehtien tekstejä, odotelkaa rauhassa sitä ajokortti-ikää ja sitten kun auton aika tulee niin kelpaa kyllä Kiakin.
Carensia en ole vielä ajanut. Ceed, Rio ja Optima tullut kokeiltua. Joissakin malleissa on asetus tehostukselle. Kaikissa malleissa (oletan, että sama juttu Carensin kohdalla) hyvä suuntavakavuus. Vastaa eurooppalaista.
Tosiaan Kian ohjaus saisi olla tunnokkaampi. Niissä malleissa, joissa on vaihtoehtoisia asetuksia tehostukselle, tilanne on parempi. Ohjauksen saa enemmän mieleisekseen. Mutta tärkein seikka ohjauksessa on se, että mitä se ylitehostus tai tunnottomuus oikeasti tarkoittaa? Kun auto ei hoipertele, vaan kulkee suoraan, kuskilla ei ole ohjauksen kanssa mitään oikeita vaikeuksia. Ja kaikki kiat taipuvat mutkissa ihan mallikkaasti. Ajaminen on huoletonta ja turvallista.
Tunnottomuus vaikuttaa tietysti sen, että ajossa ei ole sellaista urheilullista herkkyyttä kuin useissa eurooppalaisissa. Mutta ajettavuuden ja turvallisuuden puolesta kiakuski ei joudu luopumaan mistään.
- Das Auto
"Ohjaus on samea..."
Miten samea? Miten ohjaus voi olla prkle samea. Samea on koko kiiiia- JUURI NOIN!!!
mikä vi...tu on samea ohjaus. 100 tkm kia:lla takana ja yhteenkään mutkaan ei ole jäänyt kääntymättä.
"auto" toimittajilla on joku kumman ennakkoluulo, kun korealainen merkki tekee halvalla hyviä autoja.
- Ei ikinä enää voorti
Voi olla Kiassa kelvoton, mutta yli 40k€ maksava Ford Focus ST vetelee kiihdyttäessä. Niin tekee myös perus Focuksen ohjaus. Siinä on sitä ohjausta. Hyvä että saa tiellä pidettyä.
- HH_1957
Mutta: "Uudessa Carensissa on ulkonäön, varustelun, takuun ja turvallisuuden suhteen peruspaketti kunnossa". Että silleen. Jo vuodesta 2005 asti usean erimallisten Kian omistajana voin vain vakuuttaa, että on Kia tekee kelpo ajopelejä ja joita on huoleton omistaa. Teille tietämättömille teini-pojuille ei tuskin ole vielä rakennettu sellaista autoa, joka kelpaisi. Jospa sellainen tulisi siksi, kunnes saaatte oman auton kuljettamiseen oikeuttavan ajokortin.
- persaukinen(ko)
Joo. On kiioissa perspaketti kunnossa. Silti en voi kuin ihmetellä ihmisiä jotka ylistää näitä kotteroita. Ihan ok perusautoja paikasta toiseen siirtymiseen, mutta ei mitään tekemistä oikeasti hyvien ajo-ominaisuuksien kanssa. Vai ettekö Te ylistäjät ole edes koskaan kokeilleet Hyvää autoa? Ai niin... Ajan itsekin Kialla yksinkertaisesta syystä, ei riitä rahat Hyvän auton pitämiseen.
- komsiikomsaa
persaukinen(ko) kirjoitti:
Joo. On kiioissa perspaketti kunnossa. Silti en voi kuin ihmetellä ihmisiä jotka ylistää näitä kotteroita. Ihan ok perusautoja paikasta toiseen siirtymiseen, mutta ei mitään tekemistä oikeasti hyvien ajo-ominaisuuksien kanssa. Vai ettekö Te ylistäjät ole edes koskaan kokeilleet Hyvää autoa? Ai niin... Ajan itsekin Kialla yksinkertaisesta syystä, ei riitä rahat Hyvän auton pitämiseen.
Yleensä ellei ole erikseen mainittu niin näillä mielipiteillä verratataan samanhintaluokan autoja keskenään. Toki maailmassa parempia autojakin on kuin Kia, mutta rahaa pitää latoa tiskiin sitten erimalliin.
Toisekseen ei ole mitään mieltä verrata Rols Roycea Ladaan. - Huu Haa
persaukinen(ko) kirjoitti:
Joo. On kiioissa perspaketti kunnossa. Silti en voi kuin ihmetellä ihmisiä jotka ylistää näitä kotteroita. Ihan ok perusautoja paikasta toiseen siirtymiseen, mutta ei mitään tekemistä oikeasti hyvien ajo-ominaisuuksien kanssa. Vai ettekö Te ylistäjät ole edes koskaan kokeilleet Hyvää autoa? Ai niin... Ajan itsekin Kialla yksinkertaisesta syystä, ei riitä rahat Hyvän auton pitämiseen.
Sinä persaukinen et aja Kialla etkä muullakaan autolla! Sinun "perspaketti" löytyy luultavasti useimmiten ruosteisen polkupyörä satulasta.
- persaukinen(ko)
Huu Haa kirjoitti:
Sinä persaukinen et aja Kialla etkä muullakaan autolla! Sinun "perspaketti" löytyy luultavasti useimmiten ruosteisen polkupyörä satulasta.
Haluaisitko Huuhaa perustella tarkemmin? Mitenköhän pitäisi asiansa esittää, että te todelliset tietäjät uskoisitte että Kia ei ole maailman paras auto edes kaikkien sellaisen omistavien mielestä?
- Tintin pesäkolo
persaukinen(ko) kirjoitti:
Haluaisitko Huuhaa perustella tarkemmin? Mitenköhän pitäisi asiansa esittää, että te todelliset tietäjät uskoisitte että Kia ei ole maailman paras auto edes kaikkien sellaisen omistavien mielestä?
...."maailman paras auto", kuka sellaista on väittänytkään! Vain sinä itse ruosteisen munamankelin omistaja, jonka tyhjään "pönttöön" talitiainenkaan ei tekisi pesää!
- Sumeaa logiikkaa
"Ohjaus on samea..."
Se on aloittaja joka on samea.
Kia (ja Hyundai samoin) on ajettavuudeltaan hyvä ja johdonmukainen. Omana kokemuksenani sanoisin, että "mainio". Mainio varsinkin kaupunkiajossa. Johdonmukainen ja yllätyksetön. Mitä siinä enempää pitäisi vaatia.
Japseille pärjää sillä, että ajettavuus on hyvä myös moottoritiellä. Japsit eivät tahdo mennä aivan suoraan ja hoipertelevat sitä enemmän mitä lujempaa. Ja vaativat usein täsmärengastuksia. Kia ainakin kulkee ihan vakiorenkailla kivasti.
Euroautoista voi löytyä parempiakin, mutta sitten ei käy euroautoista sama hintaluokka. Pitäisi valkata kalliimpia.- no--kia
Kyllä karvalakki Focus hakka korean "autot" mennen tullen ajettavuudessa, toyo puolestaan luotettavuudessa.
- puttepamauttaja
no--kia kirjoitti:
Kyllä karvalakki Focus hakka korean "autot" mennen tullen ajettavuudessa, toyo puolestaan luotettavuudessa.
Ei ole kokemusta laajasti, mutta yhden farkku corollan olen ostanut uutena. Harrastan sukellusta ja tapana on että käydään parin kaverin kanssa aina vuoronperään yhden autolla sukelluskeikoilla. Kun tuli minun vuoroni niin lastattiin corollan perä täyteen sukelluskamoja niin ups. huomattiin että jouset pohjaa jo kolmen hengen sukellustarvikkeilla. Varsinainen farkku siis. Kun konekin oli melko vetämätön laitoin vaihtoon.
Vikalistaa ei sataantonniin ihmemmin kyllä kertynyt, mutta jotain:
Jarrulevyt taakse vaihdettiin - takuu,
takaikkuna putosi alas - takuu,
nitisi sulakerasiasta - takuu,
Jakohihnaan ilmestyi reikä - vaihdettiin maksoi
Puolsi vasemmalle - maksoi
Ajovalolamppuja meni säännöllisesti 20tkm välein - vaihdoin itse.
Se oli itseasiassa aika ihmeellistä kun ne tosiaan meni 17tkm-21tkm välein - itävslänsi
no--kia kirjoitti:
Kyllä karvalakki Focus hakka korean "autot" mennen tullen ajettavuudessa, toyo puolestaan luotettavuudessa.
No tää on kyllä varsinainen tietonestori joten kavahtakaa. Ei rassu tietä että focusta valmistetaan monessa maassa jopa idempänä kuin Kiaa. Nyky Kia on entisen Audin pääsuunnittelijan luomus jota valmistetaan slovakiassa. Ainoastaan nimi on koreasta. Siinä kalpenee niin Focus kuin monet muutkin ns. länsimerkit.
- Normitilannetta
puttepamauttaja kirjoitti:
Ei ole kokemusta laajasti, mutta yhden farkku corollan olen ostanut uutena. Harrastan sukellusta ja tapana on että käydään parin kaverin kanssa aina vuoronperään yhden autolla sukelluskeikoilla. Kun tuli minun vuoroni niin lastattiin corollan perä täyteen sukelluskamoja niin ups. huomattiin että jouset pohjaa jo kolmen hengen sukellustarvikkeilla. Varsinainen farkku siis. Kun konekin oli melko vetämätön laitoin vaihtoon.
Vikalistaa ei sataantonniin ihmemmin kyllä kertynyt, mutta jotain:
Jarrulevyt taakse vaihdettiin - takuu,
takaikkuna putosi alas - takuu,
nitisi sulakerasiasta - takuu,
Jakohihnaan ilmestyi reikä - vaihdettiin maksoi
Puolsi vasemmalle - maksoi
Ajovalolamppuja meni säännöllisesti 20tkm välein - vaihdoin itse.
Se oli itseasiassa aika ihmeellistä kun ne tosiaan meni 17tkm-21tkm väleinNäinhän se menee, jos uskaltaa kertoa rehellisesti asioista. Tuollainen tuntuma itsellenikin tullut, omistajien kokemuksia kuuntelemalla. Sinulla ehkä hieman epäonnekkaampi yksilö, mutta jos joku kuvittelee tänä päivänä saavansa viattoman auton, ostamalla Jojotan, niin joutuu kyllä jojoamaan korjaamolla ihan samaa tahtia kuin muissakin merkeissä.
Joku indikaattori tilanteesta se on sekin, että takaisinkutsuja ropisee taajaan tahtiin. - Yaris ketjulla
puttepamauttaja kirjoitti:
Ei ole kokemusta laajasti, mutta yhden farkku corollan olen ostanut uutena. Harrastan sukellusta ja tapana on että käydään parin kaverin kanssa aina vuoronperään yhden autolla sukelluskeikoilla. Kun tuli minun vuoroni niin lastattiin corollan perä täyteen sukelluskamoja niin ups. huomattiin että jouset pohjaa jo kolmen hengen sukellustarvikkeilla. Varsinainen farkku siis. Kun konekin oli melko vetämätön laitoin vaihtoon.
Vikalistaa ei sataantonniin ihmemmin kyllä kertynyt, mutta jotain:
Jarrulevyt taakse vaihdettiin - takuu,
takaikkuna putosi alas - takuu,
nitisi sulakerasiasta - takuu,
Jakohihnaan ilmestyi reikä - vaihdettiin maksoi
Puolsi vasemmalle - maksoi
Ajovalolamppuja meni säännöllisesti 20tkm välein - vaihdoin itse.
Se oli itseasiassa aika ihmeellistä kun ne tosiaan meni 17tkm-21tkm väleinVai että jakohihnaan. Ettei vaan ois ketjulla.
- seesama
Yaris ketjulla kirjoitti:
Vai että jakohihnaan. Ettei vaan ois ketjulla.
Ainakin minun Tojo D4D corolla farkku 66Kw oli hihna. Sitä ihmeteltiin vielä asentajan kanssa että olisiko ollut pieni kivi
- posipis
Kannattaisi laittaa volkkarin logo testiautojen rattiin. Alkaisi siinä toimittajallakin kehuja tulemaan.
- Ei ei
Ehkä ei kuitenkaan. Jos ne kuuluisat viat sattuisikin siirtymään sen logon mukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2532724Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit111693- 1201599
TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun
Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.161492Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron
Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun961345Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."
Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:71190Väliämme on noin 6 km
Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä9963- 61918
- 56898
Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s1885