Vanhoina hyvinä aikoina Fiateja sai Delta-autosta, ja sieltä varaosat kohtuuhintaan. Minulla on ollut sama Punto jo lähes 10 vuotta, ja kerran tilasin siihen lisäavaimen. Maksoin 80 euroa. Autossani ei ole keskuslukitusta, joten avaimessa on siru käynnistyksen estoon, mutta ei mitään hienouksia.
Nyt sitten tarvitsin uutta vara-avainta. Pari viikkoa sitten kysyin sitä Autokeskuksesta Jumbon lähistöltä. Avain olisi maksanut 180 euroa, ynnä sähköinen koodaus rattilukkoon 60 euroa. Lisäksi tarvittavista koodeista olisi pitänyt pulittaa toiset 60 euroa. Koodit olivat kotona jossakin, joten päätin etsiä ne.
Menin Autokeskukseen koodit mukanani. Yllätyksekseni hintoja oli nostettu rajusti: avain 218 euroa - korotusta kerralla 21 prosenttia, sähköinen koodaus 85 euroa - korotusta hulppeat 41 prosenttia. Hinnat olivat jo ennestään sikamaiset.
Taksat ovat samoja kaikilla Fiatin jälleenmyyjillä. Ne sanelee ahne maahantuoja. Aikuinen poikani aikoi ostaa ensin Punton, mutta kerrottuani Fiatin maahantuojan ahneudesta, hän päätyi hankkimaan Delta-autosta Kia Rion. Maahantuojan ahneus karkottaa varmasti monia muitakin ostajia.
Fiatin maahantuojana Suomessa on toiminut vuonna 2009 tehdyn sopimuksen mukaan AutoFennica Oy. http://www.aro.fi/kuvapankki/fiatmaahantuonti/
AutoFennica Oy kynii varaosista
Ahneella p-nen loppu
2
354
Vastaukset 2
- Merkki vaihtuu
Lukuisa joukko taivaisiin nousseisiin varaosahintoihin kyllästynyt on vaihtanut Fiatista muihin merkkeihin.
- Elvis oli kala
Fiatilla menee huonosti ja rahaa pitää saada ja sen takia sitä nyhdetään joka välistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302186
- 511009
Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r160887Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50766- 83737
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.152633- 53627
- 67626
- 59626
Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e136576- 4539
- 6524
- 52523
Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?20520Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32508Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.
Vaimon viesti on paljastanut totuuden.157498- 34497
- 55488
Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?118486Mitä jos...
Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät142463