Minulla on Opel Astra -94 ja olin tällä autolla kolarissa syyttömänä osapuolena. Auto käytiin näyttämässä korjaajalla ja hän arvio hinnaksi 400-500 euroa. Luultavasti syyllinen osapuoli ilmoittaa vakuutusyhtiölle ja vakuutus korvaa minulle vahingot. Joten miten tää homma menee?
Mulla kuitenkin on aika vanha auto ja tuskin opelin arvo ole enempää kuin tuo 500e ellen väärässä ole? Korjaakohan vakuutus kyseistä autoa ja onko minulla mahdollisuus saada korjauksen ajaksi autoa vakuutusyhtiön puolesta? Vai onko tosissaan niin että auto on niin vanha että vakuutus ajattelee että auto on turha korjata koska auton arvo ei ole korjauksen arvoinen. Joten menee lunastukseen? Onko tietoa paljonko vakuutus maksaa autosta lunastattaessa?
Huomenna tosiaan selviää autoni kohtalo.
Ps. pahoittelut kun tämä viesti on muillaki palstoilla.
Miten käy kun vanhalla autolla kolaroidaan? Lunastus?
3
228
Vastaukset
- Lunastavat....-
Ei rmasti korjauta, vaan vakuutusyhtiö lunastaa auton.
Ja hinnanhan jo sanoit, eli saat korkeintaan sen 500€ käteen. - Neuvottelukysymys
Esitä vakuutusyhtiölle, että he maksavat sulle 500€ käteen ja korjautat sillä autosi miten haluat. Suostuvat varmasti, ei ne sitä romua riesakseen halua.
- 1234236346
Mun edesmenneen pösön perään kolautti sälli liikennevaloissa. Sällin vakuutusyhtiö oli Lähivakuutus. He tarjosivat kaksi vaihtoehtoa 2800 euroa lunastus tai 2200 euroa korjausrahaa. Otin korjausrahan ja en tehnyt mitään autolle :) Vauriot olivat: takaa runko vääntyi sisään noin 2 cm, jonka vuoksi takaluukku oli vaikea saada kiinni. Muoviseen puskurin kuoreen tuli pari pientä halkeamaa.
Nyttemmin auto on saanut uuden elämän korjaamon omistaman kaverin tuttavan pojan ensiautona.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882108Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801316
- 241784
- 67732
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337502