Mitä kuuluu homemies?

minä vaan

Niin ? Mitä sulle kuuluu? Olen lukenut kohtalostasi ja ikävältä kuulostaa.Eikä työkokeilu vakuutusyhtiön maksaman onnistuisi kohdallasi? Itse sairastuin pahaan astmaan ja runsas lääkitys syö ääntäni vaikka huollan kurkkuani.Olen kuitenkin ammatissa jossa on pakko puhua,,:( Kokeilen työkokeiluna jos pärjäisin eri firmassa vaikka lyhyemmällä työajalla...

11

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Homemies5000

Homemies5000 tässä tervehdys.

Eipä tässä nyt kovin hyvää kuulu. Lääkärin ja työnantajan mukaan täällä talossa ei ole mitään mitkä oireeni aiheuttaa. Pieniä korjauksia täällä tehtiin mutta ei niistä ei oikeasti ollut mitään hyötyä.

Kärsin edelleen samoista oireista ja nyt vielä sairastuin masennukseen tämän kaiken seurauksena. 2 vuotta kun olen taistellut niin nyt vaan alkoi mehut loppua kesken.

Myös työkykyarvioon joudun vielä ja olen ollut yhteydessä TE-toimistoon että jos olisi mitään keinoa välttää karenssia päästä vaikka työkokeiluun tai johonkin kurssiin ym. Että vaan pääsis täältä pois terveyttä pilaamasta.

Ongelmana on että olen terve. Olen kaikkien papereiden ja testien mukaan erinomaisessa kunnossa. Kun nyt vaan satun kärsimään järkyttävästä väsymyksestä lähes päivittäin ja ongelmat poistuu kun olen vapaalla.

Tuulimyllyjä vastaan taistelemista tämä on.

Mutta huhtikuun 15 päivän jälkeen kun minulla on se työkykyarvio missä on paikalla lääkärini, työterveydenhoitajani, minä ja esimieheni niin varmasti jotain selviää.

Toivon että lääkärikin olisi niin fiksu että "päästäisi" minut pois tästä helvetistä ja toteaisi että työpaikan ilman epäpuhtauksien takia en sovellu tähän työhön.
      Varastohommaa meinaan on ja minulla on muutenkin kaikki maailman allergiat joten olen aivan väärissä hommissa.

Tämä on monen tekijän summa. Väärä työnkuva sisäilman ongelmat = henkinen sekä fyysinen pahoinvointi.

Kunpa pääsisin ajassa taaksepäin ja olisin tienny mihin kärsimysnäytelmään tämä johtaa niin olisin jättänyt nimen vetämättä paperiin.

• minä vaan

No eihän se ole ihme jos väsyy taiselussa.Minullekin ensin ehdotettiin psykologia eikä siinä mitään.Kiva oli upottavan pehmeässä nojatuolissa istuakin.Kun pääsin keuhkolääkäriin (joka tajus heti mistä kyse) pääsiin asianmukaisiin tutkimuksiin(ammattitautiastmasta en jaksa taistella) ja astma diagnosoitiin ja spirossa näkyi alenema.Keuhkojen tietokonekuvaus näytti astman myös,Nyt sitten työkokeiluna eri taloon työharjoitteluun.Toivon että saat itsesi parempaan kuntoon ja työkoiluun rahoitusta.Kyllä se aurinko vielä pilkistää sinullekkin.

• Homemies5000

Itse pyysin pääsyä keuhkopuolelle mutta työterveyslääkäri ei lähetä.
        "Sulla on pef-seuranta tehty ja siinä oli kaikki kunnossa niin turhaa sua sinne lähettää."

Että sellainen työterveyslääkäri.

• Homemies5000
        Homemies5000 kirjoitti:

Itse pyysin pääsyä keuhkopuolelle mutta työterveyslääkäri ei lähetä.
        "Sulla on pef-seuranta tehty ja siinä oli kaikki kunnossa niin turhaa sua sinne lähettää."

Että sellainen työterveyslääkäri.

Oliko sinulla alenemaa PEF-arvoissa?

Mulla kun ei näy missään paperissa mitään että mussa ois vialla. PEF-arvot on normaalit, ei alenemia työpäivinä tai arkisinkaan. Mulla on kaikki mahdolliset allergiat niin lääkäri siihen vetosi että sen takia välillä pihistää kun on allergiaa.

Infektioastma mulla vois kuulemma olla mutta milläs sen tutkit?

• minä vaan

Moikka, Oletkin jo hereillä aamusta :) Minulla oli pef-arvot kotona mitattuna ekan kerran astmaan viittaavia ja silloin en vielä tutkimuksiin päässyt.Toisen keuhkokuumeen jälkeen pef-arvot laskivat ja työpaikalla aina laskivat reilusti ja sain astmakohtauksia.Ääni lähti entisessä työpisteessä jo 10 min sisällä ja alkoi keuhkot rohista.Hirveä väsymys myös vaivasi ja nivelkivut.Minun oireilut alkoivat äänen temmppuilemisena ja jatkuvana sairasteluna.Oli flunssaa joka vaan jatkui..posikontelovaivoja ja sitten aloin sairastaa keuhkokuumeita joita minulla tervekeuhkoisella ei ollut aiemmin.(enkä ole astmaisesta suvustakaan)Se herätti työterveyslääkärin...ja minutkin! Koeta saada fyrkat työkokeiluun,,jos ei vakuutus maksa niin kelalta hakemaan rahoitusta.

• Homemies5000

Minä en vaan tiedä mitä voisin tehdä. Mulla on työkykyarvio kahden viikon päästä ja työterveyslääkäri ei suostu mulle sairaslomaa kirjoittamaan koska papereiden mukaan olen "terve". Pitäsköhän tässä kysyä taas työsuojelupiiriltä apua? Liitto ei ainakaan sanonut mitään ja TE-toimisto käski olla muualle yhteydessä.

Tässä oli tämä 4 päivän loma niin täysin terve olo joka päivä. Ja olo vaan parani päivä päivältä. Palaudun kuitenkin vielä aika nopsaan niin se on varmaan hyvä juttu...

Työterveyslääkärini on vähän jäärä ja sen mielestä sisäilman epäpuhtaudet ei mitään sairauksia voi aiheuttaa...

• Ei periks piskules
        Homemies5000 kirjoitti:

Minä en vaan tiedä mitä voisin tehdä. Mulla on työkykyarvio kahden viikon päästä ja työterveyslääkäri ei suostu mulle sairaslomaa kirjoittamaan koska papereiden mukaan olen "terve". Pitäsköhän tässä kysyä taas työsuojelupiiriltä apua? Liitto ei ainakaan sanonut mitään ja TE-toimisto käski olla muualle yhteydessä.

Tässä oli tämä 4 päivän loma niin täysin terve olo joka päivä. Ja olo vaan parani päivä päivältä. Palaudun kuitenkin vielä aika nopsaan niin se on varmaan hyvä juttu...

Työterveyslääkärini on vähän jäärä ja sen mielestä sisäilman epäpuhtaudet ei mitään sairauksia voi aiheuttaa...

"Työterveyslääkärini on vähän jäärä ja sen mielestä sisäilman epäpuhtaudet ei mitään sairauksia voi aiheuttaa...

Miksi helevatassa ne sitten sisäilmoja mittailee ja myrkyillä homedesinfioi.

On perhaan kusetusta. Homekusetuata vai mitä lieneekään?

• Palstalaakari 2
        Ei periks piskules kirjoitti:

"Työterveyslääkärini on vähän jäärä ja sen mielestä sisäilman epäpuhtaudet ei mitään sairauksia voi aiheuttaa...

Oliko sattumoisin laakari kaks.

• Homemies5000
        Ei periks piskules kirjoitti:

No lääketiede ei käsittääkseni tunne vieläkään homeiden tai sisäilmaongelmien aiheuttamia sairauksia. Nehän ei ole sairauksia, vain oireita.

Haetaan sitten masennukseen saikkua.

Sisäilmaongelmat -> Fyysiset oireet -> Henkiset oireet (masennus) -> sairasloma

• vertti eetu
        Homemies5000 kirjoitti:

No lääketiede ei käsittääkseni tunne vieläkään homeiden tai sisäilmaongelmien aiheuttamia sairauksia. Nehän ei ole sairauksia, vain oireita.

Haetaan sitten masennukseen saikkua.

Sisäilmaongelmat -> Fyysiset oireet -> Henkiset oireet (masennus) -> sairasloma

"No lääketiede ei käsittääkseni tunne vieläkään homeiden tai sisäilmaongelmien aiheuttamia sairauksia. Nehän ei ole sairauksia, vain oireita".

Taitaa olla vähän lääkärikohtainen juttu.

Tule tänne Hollolaan täällä tkl kaunis nuori nainen sanoi vastaanotollaan, "Homesairaus heti pois kotoa, onko paikkaa mihin mennä...".

Ei ollut paikkaa mihin mennä ja vittumainen isännöitsijä, terveysmies ja muntersin kuivan kuivaajat jauhoivat vocipaskaa monta kuukautta.

VOC haihtuvat orgaaniset yhdisteet ei lähteneet kämpästä vaikka tuuletettiin pyhääarkea yötäpäivää kolme kuukautta.

Terveys meni ja irtaimisto siinä mukana desinfioinnin MCF PHMG ja otsonointien seurauksena. Myrkyttivät laillisesti koko kämpän useaan kertaan mutta ei tee sitä toista kertaa nämä sählääjät.
        Näytteet ottivat vasta MCF PHMG ruiskutuksen jälkeen ja lisänäytteet otsonoinnin jälkeen. Terveydensuojelijat valehtelivat, että ei terveyshaittaa. Asunnot (kaksi) tyhjillään ja myymättä kolme vuotta viime vuoden lopulla joku (saneeraaja) teki helvetin kovat homeremontit. Ei terveyshaittaa.

Homedesinfiointeja, otsonointeja ja homeremontteja eikä terveyshaittaa
        Suomi on homekusettajien maa. Meinasin menehtyä siihen asuntoon kun uskoin valehtelijoiden selityksiä. Otahan Homemies viistonnia opiksesi ja pidä pää kylymänä. Niin kauan on toivoa kun henki pihisee edes vähän. Näytä niille kusettajille. Ovat väärässä ja voivat vielä itsekin menettää terveytensä täysin samoista syistä tai joku heidän läheisistään. Mutta sitähän me ei edes toivota vai mitä.

• Homemies5000

Ja mikä mielenkiintoisinta niin työnantaja ei minua pyynnöstäni huolimatta ole siirtänyt toiseen, uudempaan rakennukseen.

Pyysin että jos voisin muutaman viikon olla siellä että testattaisiin oireilenko siellä niin ei. Ei käy. "ei ole töitä siellä". No ei ole tälläkään puolella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      66
      4464
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      104
      3737
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      108
      3351
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      21
      1906
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      68
      1893
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      87
      1149
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      89
      903
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      115
      858
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      49
      851
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      23
      784
    Aihe