Stålarminkadulle?

Muutanko

Täällä palstalla on haukuttu Stålarminkadun aluetta huonoksi paikaksi. Itse olen toiselta paikkakunnalta muuttamassa juuri sinne kadun loppupäähän,Wärtsilän kaupunginpuolelle. Arvostan rauhallisia naapureita, kävelymatkan päässä olevia ulkoilualueita joten vastaako tämä paikka yhtään toiveita? Talo on Lehtolaakson kautta otettu (kaupungin asuntoja?) Mielelläni kuulisin mielipiteitä paikasta, varsinkin jos on kokemusta kyseisestä alueesta.

26

5198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turkulaine

      Siellä on vain yksi huono alue, eli ne Stålarminkadun ja Merimiehenkadun risteyksen lähelle rakennetut vuokra- tai osaomistus (mitä lienevätkään) talot. Talot on rakennettu yhteen kasaan myrkylliselle maalle ja niissä asuu paljon ongelmaporukkaa ja nuorta jengiä. Paljon sosiaalisia ongelmia ja erittäin paljon meteliä.

      Ne lähellä olevat 50-luvun talot rupeevat nykyisin olemaan jo aika hyvämaineisia. Ko kadun puutalotkin ovat kivoja, mutta osa niistä on jäänyt todella lähelle katua, joten niissä voi olla ongelmia melun kanssa.

      • marita

        Tiilentekijän-ja Tervahovinkadun väliseltä alueelta kannattaa pysyä poissa.Häirikköporukkaa.


      • Turkulainen myös

        Äläs nyt viitsi liioitella "turkulaine", paikka ei ole todellakaan niin huono...


      • turkulaine
        Turkulainen myös kirjoitti:

        Äläs nyt viitsi liioitella "turkulaine", paikka ei ole todellakaan niin huono...

        Siis tarkennetaan nyt, ettei tule kärpäsestä härkästä. Oikeastaan tuohon alueeseen viitataan Merimiehenkatuna, vaikka pahin kohta osuukin Stålarminkadun varrelle. On myös totta, että tälläkin alueella Merimiehenkadun varrella olevat, muistaakseni punatiiliset, talot ovat kaiketi ohan ok. Lähiympäristön ongelmat vaikuttavat kuitenkin tämänkin talon mukavuuteen:-(


    • muutanko

      Voi ei.. muutamme aika lähelle sitä merimiehenkadun risteystä, talomme numero on 39. Ollaan totuttu asumaan rauhallisella ja siistillä alueella ja kamalaa jos tuo paikka on aivan levotonta! Vaikeaa toisesta kaupungista käsin löytää oikea paikka. Se on kaupungin vuokratalo. Onko tuo paikka mihin muutetaan sitä pahinta sillä alueella? (onneksi aina voi muuttaa pois)

    • muutanko

      niin ja onko siellä oikeasti jotain ympäristömyrkkyjä, vaarallisiakin? Meillä on koiranpentu joka nyppii kaikkea suuhunsa, maata, ruohoa niin kauheaa jos siellä on jotain myrkkyjä!!

      • Turkulaine

        Alue on rakennettu vanhan CV:n telkakan, myöhemmin Wärtsilän telakka-alueelle (alueella tosin toiminut muutakin teollisuutta, kuten konepaja AndRos). Rakennusvaiheessa kävi ilmi, että maan laatu ei täyttänyt vaatimuksia, mutta tämän vuoksi "huono" pinta kaivettiin pois ja täytettiin puhtaalla maa-aineksella. Eli en usko, että tästä syntyy koiranpennulle vaaraa ja kannattaahan tassut joka tapauksessa pestä ulkoilulenkin jälkeen. Jos koira rupeaa kovasti tonkimaan vanhan kaasukellon lähellä, niin sitä voisi välttää, mutta tämäkin lienee ylivarovaisuutta.


    • H.o.

      Mä sanoisin että tää kyseinen alue on loppujen lopuksi ihan hyvä, ainakin jos vertaa muihin Turun kaupunginosiin esim. Lauste, Varissuo, Jyrkkälänpolku... ainakin jos kerrostaloon on muuttamassa (omakotitaloalueista en osaa sanoa).

      Valitettavasti "kävelymatkan päässä olevia ulkoilualueita" on hankala löytää, rantaan voi tietty kävellä mutta puistotyyppistä tai lenkkipolkutyyppistä aluetta ei pienen kävelymatkan päässä mun tietääkseni löydy. Niin ja majakkarannassakin rakennetaan tällä hetkellä aika paljon taloja joten se ei ole niin kovin rauhallinen "kävelyreitti".

      Naapureista en osaa sanoa kun en oo taloissa asunut, aika usein siellä näkyy romaaneja ja "huivipäisiä" naisia, en tietenkään osaa sanoa kuinka rauhallisia ovat. Ja siellähän on aika monta kerrostaloa joten ihmisiä on varmasti joka lähtöön, toivon että teidän kohdalle sattuu mukava naapuri.
      Niin, ja Stålarminkadun "toisella" puolella on "pihlajakoti" joka on jonkunnäköinen vanhustentalo, http://www.aura.fi/pihlajakoti.html

    • Muutanko

      Kiitos paljon avusta! on kyllä mennyt vakavaan harkintaan tämän paikan vuokraus tai korkeintaan varmaan välietapiksi kannattaa tuo vuokrata ja etsiä parempaa kokoajan. Vaikuttaa siltä, että melko levotonta aluetta voi olla kokonaisuudessaan, eikä siellä varmaan uskalla jättää tavaraakaan varastoon kun on varastettu alta aikayksikön. Muutenkin arvostan rauhallista asuinympäristöä ja naapureita. Tuollaisessa paikassa on varmasti aina riskinsä.. Jos on mustalaisia ja somaleja talossa, on siellä varmasti suomalaisiakin jotka käyttäytyvät vähintään yhtä huonosti..

      • turkulaine

        Niin sellaista vielä, että kyllähän edullisia vuokra-asuntoja löytyy vapailta markkinoiltakin. Eli miksi hakeutua kaupungin vuokrataloon, jos voit saada samanlaisen normaalista talosta about samalla hinnalla. Sittenhän on vielä esim. rautatiesillan lähellä Verkahovin alueelle VVO:n uvokra-asuntoja, jotka vaikuttavat ihan asiallisilta ja aluekin on oikea "Beverly Hills" ainakin Merimiehenkatuun verrattuna :-)


      • Muutanko
        turkulaine kirjoitti:

        Niin sellaista vielä, että kyllähän edullisia vuokra-asuntoja löytyy vapailta markkinoiltakin. Eli miksi hakeutua kaupungin vuokrataloon, jos voit saada samanlaisen normaalista talosta about samalla hinnalla. Sittenhän on vielä esim. rautatiesillan lähellä Verkahovin alueelle VVO:n uvokra-asuntoja, jotka vaikuttavat ihan asiallisilta ja aluekin on oikea "Beverly Hills" ainakin Merimiehenkatuun verrattuna :-)

        Joo, vvo:lle oonkin jo laittanut hakemuksen eri kohteisiin (vaikuttaa ihan hyvältä toimistolta), nyt on vain aika huonosti vapaana asuntoja ja moniin vaaditaan 1v. määräaikanen sopimus.sitten luin tosta TSVV:stä ylempää keskustelusta ja sen kautta olis ollut yksi mutta... kaikissa on jotain vikaa näköjään :0)!ehkä pitäisi vain joku olla ja sitten paikan päällä oliskin helpompi kattella asuntoa kun vähä oppii tuntemaan paikkoja.


      • Alkuasukas
        Muutanko kirjoitti:

        Joo, vvo:lle oonkin jo laittanut hakemuksen eri kohteisiin (vaikuttaa ihan hyvältä toimistolta), nyt on vain aika huonosti vapaana asuntoja ja moniin vaaditaan 1v. määräaikanen sopimus.sitten luin tosta TSVV:stä ylempää keskustelusta ja sen kautta olis ollut yksi mutta... kaikissa on jotain vikaa näköjään :0)!ehkä pitäisi vain joku olla ja sitten paikan päällä oliskin helpompi kattella asuntoa kun vähä oppii tuntemaan paikkoja.

        Uittamo,Ilpoinen,Ispoinen,Katariina. Harittukin vielä menettelee.


      • Muutanko
        Alkuasukas kirjoitti:

        Uittamo,Ilpoinen,Ispoinen,Katariina. Harittukin vielä menettelee.

        Vaihdoin asunnon nyt sitten viime tipassa, muutamme Ilpoisille. Sen ilmeisesti pitäisi olla mukava asuinalue. Toivottavasti ei enään tarvitse vaihtaa :)


      • Turkulaine
        Muutanko kirjoitti:

        Vaihdoin asunnon nyt sitten viime tipassa, muutamme Ilpoisille. Sen ilmeisesti pitäisi olla mukava asuinalue. Toivottavasti ei enään tarvitse vaihtaa :)

        Varmaan ihan hyvä valinta. Ilpoinen oli raju paikka ollessani yläasteella, eli 80-luvun lopulla, mutta rahuoittui täysin 90-luvulla. Sen perusteella, mitä itse olen alueella liikkunut, tuntui se oikein rauhalliselta.


      • Anniina
        Muutanko kirjoitti:

        Vaihdoin asunnon nyt sitten viime tipassa, muutamme Ilpoisille. Sen ilmeisesti pitäisi olla mukava asuinalue. Toivottavasti ei enään tarvitse vaihtaa :)

        Ilpoinen on mielestäni rauhallinen alue. Se on myös puistomainen ym. Pyöräilyreittini kulki alueen läpi opiskeluaikanani ja hyvältä ale vaikutti. Tervetuloa Turkuun!!!


      • Muutanko kirjoitti:

        Vaihdoin asunnon nyt sitten viime tipassa, muutamme Ilpoisille. Sen ilmeisesti pitäisi olla mukava asuinalue. Toivottavasti ei enään tarvitse vaihtaa :)

        Tämä nyt näin vain kommenttina: itse muutin Ilpoisiin 2012,asuin vajaan vuoden ja juurikin tuon metelin juoppojen,tappeluiden,asuntojen läpi kuuluvat kaikki ääet oli syy,miksi muutin pois ja kapakka keskellä aluetta jyak!
        Muutin "Stålikseen" ja yhä asun ja aion asua. Mitään ei ole ikinä varastettu mistään,tämäkin portaikko hiljainen kuin huopikastehtaassa,pihat öisin tyhjiä,ei neuloja,ei nuorisoa notkistelemassa nurkissa öisin ,eikä päivin,pihat on nätisti laitettu,mamuja löytyy,mutta nehän ei ryyppää eikä hillu,kuten suomalaiset,romaneja on joitakin,ei häiriöitä heistäkään ja jokirantaan 200m..Ihan tämä kaikki vain siksi kerron,että turha fuula jäisi pois


    • tuijaleena

      Keskustelun aloituksesta on kymmenen vuotta aikaa, mutta tyytyväisenä Stålarminkadun asukkaana voin sanoa, että alue on muuttunut posiitivisempaan suuntaan koko ajan. Aurajoelle on lyhyt kävelymatka ja samoin kauppoihin. Itse asuin Ilpoisisissa pari vuotta ennen muuttoani Stålarminkadulle ja kyllä tämä paikka on paljon mukavampi. Keskustaan pääsee hetkessä täältä ja maisemana ihana Aurajoki!

      • Juurikin näin


    • kallis mutta hyvä

      Mitä ihmettä ihmiset valehtelee! olen itse asunut stårlaminkadulla ja merimiehenkadulla paikassa ei todellakaan ole mitään ongelma tapauksia

      koska niillä ei ole edes varaa asua niissä sen verran kalliit vuokrat eli erittäin hyvä paikka asua ihmiset valehtelee usein koska heitä harmittaa kun eivät itse voi asua keskustassa
      työttömillä ei ole edes varaa korkeiden vuokrien takia T. Itse työtön

      • ei vai...

        Eihän mamut itse vuokriaan maksa ja työttöminä jaksavat häiriköidä läpi vuorokauden.


      • kallis mutta hyvä
        ei vai... kirjoitti:

        Eihän mamut itse vuokriaan maksa ja työttöminä jaksavat häiriköidä läpi vuorokauden.

        Ei siellä mamuja asu paitsi muutama työssäkäyvä joista ei ole minkäälaista haittaa


      • vai ei..
        kallis mutta hyvä kirjoitti:

        Ei siellä mamuja asu paitsi muutama työssäkäyvä joista ei ole minkäälaista haittaa

        Merimiehenkadulla ainakin melkoisesti, puolet rapun nimistä mamuja.


      • mamut on mukavia
        vai ei.. kirjoitti:

        Merimiehenkadulla ainakin melkoisesti, puolet rapun nimistä mamuja.

        miksi peukutat omaa kommenttiasi ja teet sen uudelleen eri selaimella? Ei takuulla asu mitään mamuja asuin juuri merimiehenkadulla pari mamua
        asui siinä ja sama oli muissa taloissa

        stårlaminkadulla saattaa asua hiukan enemmän mutta ei niistä haittaakaan ole olen asunut myös stårlaminkadulla hyvä alue mutta vuokrat liian korkeat saisivat laskea niin voisin jopa muuttaa uudelleen vaikka asun jo melkein ydin keskustassa


      • ei vai... kirjoitti:

        Eihän mamut itse vuokriaan maksa ja työttöminä jaksavat häiriköidä läpi vuorokauden.

        Paskaa,sanon minä,ei ainakaan näilöä pihoilla,eikä taloissa!


    • schwannn

      Asuin Martissa ennen, ja täytyy sanoa että se on ehdottomasti Turun paras alue ja kaunein. Ihana vanhan Turun tunnelma, pikkuliikkeitä, puutaloja, jokiranta, satama ja Turun linna lähellä, kaunis Martin kirkko.

    • mamu1234

      hhhhhhhhhhh, mamuja ? ikävä että joku sbugi käyttä monta kerta mamuja. tiedätään mitä sä ot ja huh huh. jos turku tarti jotain se on että poistut sieltä ja välittömästi. undrestud jäbä

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    9. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe