Accord vst Civic

"Taas" autokauppaan

Ajelen yleensä autollani 10 vuotta ja nyt olis "taas" vaihto edessä. Vaihtoehtona Hondan sedan, joko Accord tai Civic 4d. Nappulaa sijoitan 15-17 k€. Vuosimalli sattunee tuonne 2006-2009 kohdille ja kilsat saisi olla alle 100 tmk.
Autossa enimmäkseen yksi henkilö, joskus harvoin 2-3. Tavaratilaa en tarvitse. Kulutuskaan ei häiritse, jos on toimiva peli. Ostan auton pitkäaikaiseen käyttöön, joten jälleenmyyntiarvolla en tee mitään.
Kumpaa suosittelette ja miksi?

84

1678

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niinpä.

Niin, otatko japanin laatua accordin vai iso britannian romua civikin.

• Niinpä & niin

Niin, asiathan voi kertoa niin monella tapaa. Pilkkaus ja iva kertovat vastaajan elämänasenteesta jo paljon. Tuollaiset lyhyet vastaustörähdykset ilman sen kummempia selityksiä saati linkkejä voi jättää omaan arvoonsa.

Toivottavasti sama tympeys ja asenne ei kulje mukanasi tuolla liikenteen seassa.

Linkkejä ihmismielen kiemuroihin en nyt viitsi etsiä, sen verran voit itse itseäsi opastaa.

• Niinpä.
        Niinpä & niin kirjoitti:

Niin, asiathan voi kertoa niin monella tapaa. Pilkkaus ja iva kertovat vastaajan elämänasenteesta jo paljon. Tuollaiset lyhyet vastaustörähdykset ilman sen kummempia selityksiä saati linkkejä voi jättää omaan arvoonsa.

Toivottavasti sama tympeys ja asenne ei kulje mukanasi tuolla liikenteen seassa.

Linkkejä ihmismielen kiemuroihin en nyt viitsi etsiä, sen verran voit itse itseäsi opastaa.

Eipä ollut pilkkaa ja ivaa.Accord tehty japanissa ja civic briteissä.Itsellä ollut pari edellistä autoa briteissä valmistettu, moottorit olivat susia kestävyydeltä ja karmea öljyn kulutus.Nyt accordi ja laatu peli japanista.Joten jatka sinä polkemista sillä suomalaisella kiinassa valmistetulla jopollasi.

• Otetaanpa uusiksi
        Niinpä. kirjoitti:

Eipä ollut pilkkaa ja ivaa.Accord tehty japanissa ja civic briteissä.Itsellä ollut pari edellistä autoa briteissä valmistettu, moottorit olivat susia kestävyydeltä ja karmea öljyn kulutus.Nyt accordi ja laatu peli japanista.Joten jatka sinä polkemista sillä suomalaisella kiinassa valmistetulla jopollasi.

Alku kirjoituksessasi ihan asiallista ja perusteltua. Miten tuo loppurypistys taas karkasi ivailun puolelle? Eikö pidättelylihaksesi kestä?

Autoni on briteissä tehty Carina E, jolla olen ajanut tuon 10 vuotta. Öljyä ei ole tarvinnut lisäillä, eikä kuluvien osien lisäksi ole tarvinnut autoa korjata. Pellitkin ikäisekseen todella hyvässä kunnossa. Tilaa on ja muutenkin vähäruokainen ja varmatoiminen auto.Onhan tekniikka tuosta tosin kehittynyt, mutta pistääkö edes japanilainen laatu tuosta paremmaksi ja miltä osin?

Mk7-sarjan Accordit ovat janoisempia, meluisempia ja pienempiä, mutta tuo autokuume on sitkeää laatua. Perustelkaas nyt syitä, miksi vaihtaisin Carinani Accordiin. Ja vielä: onko laatueroa välttämättä välillä japani-englanti?

• Niinpä.
        Otetaanpa uusiksi kirjoitti:

Alku kirjoituksessasi ihan asiallista ja perusteltua. Miten tuo loppurypistys taas karkasi ivailun puolelle? Eikö pidättelylihaksesi kestä?

Autoni on briteissä tehty Carina E, jolla olen ajanut tuon 10 vuotta. Öljyä ei ole tarvinnut lisäillä, eikä kuluvien osien lisäksi ole tarvinnut autoa korjata. Pellitkin ikäisekseen todella hyvässä kunnossa. Tilaa on ja muutenkin vähäruokainen ja varmatoiminen auto.Onhan tekniikka tuosta tosin kehittynyt, mutta pistääkö edes japanilainen laatu tuosta paremmaksi ja miltä osin?

Mk7-sarjan Accordit ovat janoisempia, meluisempia ja pienempiä, mutta tuo autokuume on sitkeää laatua. Perustelkaas nyt syitä, miksi vaihtaisin Carinani Accordiin. Ja vielä: onko laatueroa välttämättä välillä japani-englanti?

Itellä ollut 2kpl 2000 luvun autoa briteissä tehtyä ja eri merkkisiä.kummassakin samat viat.Aloittaja kysyi kumpaa suosittelette.Itselläni kahdesta britistä kokemusta ja oli susia.Miksi siis suosittelisin susia.Todellakin on eroa japan-britti!Et vaan itse kärsi kuulla brittiromun solvantaa!

• eedvartti.
        Niinpä. kirjoitti:

Itellä ollut 2kpl 2000 luvun autoa briteissä tehtyä ja eri merkkisiä.kummassakin samat viat.Aloittaja kysyi kumpaa suosittelette.Itselläni kahdesta britistä kokemusta ja oli susia.Miksi siis suosittelisin susia.Todellakin on eroa japan-britti!Et vaan itse kärsi kuulla brittiromun solvantaa!

"Autoni on briteissä tehty Carina E, jolla olen ajanut tuon 10 vuotta. Öljyä ei ole tarvinnut lisäillä, eikä kuluvien osien lisäksi ole tarvinnut autoa korjata. Pellitkin ikäisekseen todella hyvässä kunnossa. Tilaa on ja muutenkin vähäruokainen ja varmatoiminen auto."

Kaverin britti-auto on tuntunut pelaavan ihan hyvin ja yli 10 vuotta! Öljyn kulus, lämpimyys, tilat ja toimintavarmuus tuli kirjoituksestaan esille. Itse puolestasi käytät vain perustelemattomia hokemia:
        - romu
        - kiinassa valmistettu jopo
        - brittiromu

Hiukan jos saisi mukaan perustelujakin noitten wanhojen hokemien perusteeksi.

Jos auto on pelannut noinkin hyvin, on se tehnyt tehtävänsä ja mahdollisesti tekee vieläkin. Jotenkin tuntuu, että tuo japani-britti -akselin erot ovat vain ihmisten korvien välissä. Ja mikä siinä muuttuu, kun auto kasataan jossakin muussa maassa, kuin "se on"? Muistelen, että kun suomessakin tehtiin Calibroja, kävivät saksalaiset tutkailemassa auton laatua. Totesivat, että suomessa tehtiin paremmat autoit, kuin heillä saksassa.

• Niinpä.
        eedvartti. kirjoitti:

"Autoni on briteissä tehty Carina E, jolla olen ajanut tuon 10 vuotta. Öljyä ei ole tarvinnut lisäillä, eikä kuluvien osien lisäksi ole tarvinnut autoa korjata. Pellitkin ikäisekseen todella hyvässä kunnossa. Tilaa on ja muutenkin vähäruokainen ja varmatoiminen auto."

Kaverin britti-auto on tuntunut pelaavan ihan hyvin ja yli 10 vuotta! Öljyn kulus, lämpimyys, tilat ja toimintavarmuus tuli kirjoituksestaan esille. Itse puolestasi käytät vain perustelemattomia hokemia:
        - romu
        - brittiromu

Jos auto on pelannut noinkin hyvin, on se tehnyt tehtävänsä ja mahdollisesti tekee vieläkin. Jotenkin tuntuu, että tuo japani-britti -akselin erot ovat vain ihmisten korvien välissä. Ja mikä siinä muuttuu, kun auto kasataan jossakin muussa maassa, kuin "se on"? Muistelen, että kun suomessakin tehtiin Calibroja, kävivät saksalaiset tutkailemassa auton laatua. Totesivat, että suomessa tehtiin paremmat autoit, kuin heillä saksassa.

Edelleenkin ollut minulla kaksi edellistä "autoa" briteissä valmistettua.Primera ja avensis, kummassakin sama ongelma, sylinterin materiaalit liian huonot.Sylinterit menee soikeaksi ja öljy pääsee palamattomana läpi pakoputkeen, rikkoen katalysaattorin.Japanista saa vielä laatua, vaikka autot ovatkin yksilöitä ja autokauppa aina sattuman kauppaa.Mikä nyt sulla niin vaikeata tajuta?Onko sylinterit sultakin loppu?

• raatosi
        eedvartti. kirjoitti:

- romu
        - brittiromu

Kysykö joku carinan raadosta?Ei, civic vai accord, pysy siis asiassa!

• neljäs kerta...
        Niinpä. kirjoitti:

Edelleenkin ollut minulla kaksi edellistä "autoa" briteissä valmistettua.Primera ja avensis, kummassakin sama ongelma, sylinterin materiaalit liian huonot.Sylinterit menee soikeaksi ja öljy pääsee palamattomana läpi pakoputkeen, rikkoen katalysaattorin.Japanista saa vielä laatua, vaikka autot ovatkin yksilöitä ja autokauppa aina sattuman kauppaa.Mikä nyt sulla niin vaikeata tajuta?Onko sylinterit sultakin loppu?

"Mikä nyt sulla niin vaikeata tajuta?Onko sylinterit sultakin loppu?"

On todellakin vaikeaa ymmärtää, jos kaveri vastaa selvään kysymykseen vasta neljännellä kerralla aikansa pottuiltuaan!!!

Kerropa, mikä siinä oli niin vaikeaa vastata, kun nyt vasta vastasit ja senkin ivailun kera? Saatko elämääsi potkua toisia mollaamalla ja aliarvioimalla?

• kärinä
        neljäs kerta... kirjoitti:

On todellakin vaikeaa ymmärtää, jos kaveri vastaa selvään kysymykseen vasta neljännellä kerralla aikansa pottuiltuaan!!!

Kerropa, mikä siinä oli niin vaikeaa vastata, kun nyt vasta vastasit ja senkin ivailun kera? Saatko elämääsi potkua toisia mollaamalla ja aliarvioimalla?

Mikä vidu teitä carina pellet kiehtoo jossain engelsmanni väärän kätisten romuissa.Kärinähän on joltain 80-90 luvulta laho laatikko, kuka nykypäivänä ajaa sellasella.

• Niinpä.
        neljäs kerta... kirjoitti:

Vastasin jo aikoja sitten, vai hyppiikö rivit silmissäsi?Ostahan vahvemmat lasit, ei hypi rivit.Vai onko rillisikin ihanasta iso britanniastasi, väärinpäinhän nekin näyttää.

• menetojopalstalle
        eedvartti. kirjoitti:

- romu
        - brittiromu

Painu viduun täältä carinaskaan, kukaan kysele carinasta mitään!

• Otetaanpa uusiksi.
        eedvartti. kirjoitti:

- romu
        - brittiromu

Autoni on briteissä tehty kärynä ilmassa öljyä, jolla olen ajannut koko pienen ajokortin olo aikani.Öljyä joudun lisäämään jatkuvasti, kuluvia osia menee enemmän kuin laki sallii.Pellit ovat todella lahossa kunnossa, pohja, helmat ja kaaret puhki.Tilaa ei ole ja on todella epävarma auto.Näin menee oikeesti, eihän mulla muuhun varaa ole.

• neljäs kerta...
        Niinpä. kirjoitti:

Vastasin jo aikoja sitten, vai hyppiikö rivit silmissäsi?Ostahan vahvemmat lasit, ei hypi rivit.Vai onko rillisikin ihanasta iso britanniastasi, väärinpäinhän nekin näyttää.

Täytyy ostaa kotimaiset lasit, jospa sitten näkisin.

• ja mikä?
        Otetaanpa uusiksi. kirjoitti:

Autoni on briteissä tehty kärynä ilmassa öljyä, jolla olen ajannut koko pienen ajokortin olo aikani.Öljyä joudun lisäämään jatkuvasti, kuluvia osia menee enemmän kuin laki sallii.Pellit ovat todella lahossa kunnossa, pohja, helmat ja kaaret puhki.Tilaa ei ole ja on todella epävarma auto.Näin menee oikeesti, eihän mulla muuhun varaa ole.

Anna rekkari, tarkistetaan. Mikä ja ikä? Ja vaika viistoista osaa, joita mene solonaan.. Olet joku piummipelle!

• Otetaanpa uusiksi.
        ja mikä? kirjoitti:

Anna rekkari, tarkistetaan. Mikä ja ikä? Ja vaika viistoista osaa, joita mene solonaan.. Olet joku piummipelle!

En voi antaa rekkareita kun tarviin ne ite.Mihin tarviit mun rekkareita?Jos keikka autoon, pölli vaikka naapuris rekkari.Asun niin kaukana susta ettei kannata..

• oletkin se
        Otetaanpa uusiksi. kirjoitti:

En voi antaa rekkareita kun tarviin ne ite.Mihin tarviit mun rekkareita?Jos keikka autoon, pölli vaikka naapuris rekkari.Asun niin kaukana susta ettei kannata..

Valehteleva pellesika!

• lifemocker
    • honda dude

Itse valitsin automaagi civicin 4d (2006) koska siinä oli selvästi alhaisee kulutus verrattuna accoon. Ja automaatti oli jossain tm testissä vertailun pieniruokaisin. Ohjaus on kyllä aika herkkä ja sisustus muovisen oloinen.. Keulan muotoilu on tosi hyvä, mutta takaa taas vähä tollanen mulkosilmäänen. Kyllä voi suositella näin 40tkm ajaneena.

Luistoneston (vsa) kans on ollut eniten ongelmia ja huollossa vaihtoivatkin jonkun tosi kalliin osan joka meni takuuseen koska on vissiin hondan yleinen tyyppivika. Takuu taitaa päättyä siltä osin kun rullaa 100tkm.

• ei ole

Empä ole kuullut moisesta. Hyvin pelannut ja viattomasti.

• kumpi vai kampi

Asiasta poiketen kumpi ois parempi acco 2l vai 2,4 koneella hyviä ja huonoja puolia

• lifemocker

tehokkaampi tietysti!

• kumpi vai kampi
        lifemocker kirjoitti:

tehokkaampi tietysti!

Tarkotin sitä mitä huonoja ja hyviä puolija on näissä vaihto ehdoissa esim kulutus ja miten kulkee vääntö ja kiihtyvyys huomaako eroa perstuntumalla

• lifemocker
        kumpi vai kampi kirjoitti:

Tarkotin sitä mitä huonoja ja hyviä puolija on näissä vaihto ehdoissa esim kulutus ja miten kulkee vääntö ja kiihtyvyys huomaako eroa perstuntumalla

voit vaan miettiä mitä eroa tuntuu 190hv VS 155hv.....

tottakai kulutus KAUPUNKIAJOSSA on 2 litrasessa pienempi mutta..ei se noin painava auto noilla hepoilla mihinkään liikukkaan!

• sen veran..
        lifemocker kirjoitti:

voit vaan miettiä mitä eroa tuntuu 190hv VS 155hv.....

tottakai kulutus KAUPUNKIAJOSSA on 2 litrasessa pienempi mutta..ei se noin painava auto noilla hepoilla mihinkään liikukkaan!

Etä Asgordi pyörii civikin jaloissa. Uusi tekniikka, tehoja ja pieni kulutus. Miksi maksaa asgordista? Cedanit kootaan Turkissa. hyviä, laadukkaita autoja.

• tatsia
        sen veran.. kirjoitti:

Etä Asgordi pyörii civikin jaloissa. Uusi tekniikka, tehoja ja pieni kulutus. Miksi maksaa asgordista? Cedanit kootaan Turkissa. hyviä, laadukkaita autoja.

Osta dacia, saat ihan uuden"auton" käytetyn hinnalla.Tuu sit kehumaan kuin hyvä ja halpa..

• Rom Ania
        tatsia kirjoitti:

Osta dacia, saat ihan uuden"auton" käytetyn hinnalla.Tuu sit kehumaan kuin hyvä ja halpa..

Miksi?

• älä ala
        tatsia kirjoitti:

Läsyttä isiäidistä.. Civik hyvä ja nykyaikaisempi,lisäksi halvempi. Pitkää matkaa heittää mielellään.. Pieni kulutus ja menee, kuin ilmatyynyalus..

• Civik, hah...
        älä ala kirjoitti:

Läsyttä isiäidistä.. Civik hyvä ja nykyaikaisempi,lisäksi halvempi. Pitkää matkaa heittää mielellään.. Pieni kulutus ja menee, kuin ilmatyynyalus..

PUHUTKO SOOMEA???

• pakana,,
        Civik, hah... kirjoitti:

PUHUTKO SOOMEA???

Et varmaan ymmärrä suomea, pakolainen!

• Suomalainen.
        pakana,, kirjoitti:

Et varmaan ymmärrä suomea, pakolainen!

Mikä auto on Civik?

• hulluille, ei
        Suomalainen. kirjoitti:

Mikä auto on Civik?

Hakeudu suomenkursille, pakolaisille ilmasia..

• soomi.
        hulluille, ei kirjoitti:

Hakeudu suomenkursille, pakolaisille ilmasia..

Tarkoitit varmaankin Hondan Civic-mallia? No, ainahan niitä virheitä...

• akku8

osta civic 1.8 executive 4d automaattilaatikolla, on muuten Japanissa tehty. On kiva ajaa, menee pienellä bensalla ja kulkee kivasti tarvittaessa.

• taitaa vaan

Turkkilaisia nekin..

• Accord 2012

Itselläni on ollut farmarimallin Accord bensa/automaatti 2006. Sanoisin että kyllähän Accord on kaikin puolin miehekkäämpi peli kuin civic. Siinä on selkeästi ison auton tuntua. Eikä vauhtikaan tunnu edes moottoritienopeuksissa. Ja takuulla laadukas.

• en huomaa eroa

Civikiin. Halvempi, nopeampi ja pieni ruokasempi.

• finnipellet

Voi luoja, millaisia amispellejä täälläkin palstalla luuraa! Ei järjen häiventä vastauksissa. Ihan teini-ikäisiä lallattelijoita. Toivottavasti ette aja autolla yhtä tahdikkaasti, kuin keskustelette oikeiden aikuisten kanssa.

Kiitos kaikille aikuismaisesti käyttäytyville. Onneksi teitäkin vielä löytyy.

• Aikuistukaa jo

Ai suoli24 palstalla aikuisia?Harvassa tuntuu olevan...

• vaikeetaseon

Tää on ihan oikeasti vaikeampi kysymys kuin aluksi vaikuttaa. Accossa 'ison auton tuntua' ja se on pomminkestävä, keskikulutus työmatkapätkäajossa asettunee jonnekin 7,5 vaiheille (2.0 bensa manuaali). Saman ikäinen Civic taas on hiukan uudempaa suunnittelua, minkä näkee erityisesti sisällä autossa ja se kulkee liki litran vähemmällä. Kestävä on varmasti Civickin, niitä näkee paljon 'pitoautoina' kun omistajat eivät vaihda niitä pois. Molemmat ovat minusta hyvän näköisiä.

http://www.nettiauto.com/honda/civic/5454182
      http://www.nettiauto.com/honda/civic/5279098

• kolikon puolet

Ottakaahan ajatus mukaan lukemaanne, älkäkää aina olko kuin formulakisoissa kommentteja lukiessanne. Eiköhän alkuperäisen tarinan kirjoittanut kaveri kertonut ainakin sen asian, että briteissäkin valmistetut autot voivat pelittää. Carina E on toki vanha auto ja loppupuolen Carinat olivat valmistettu briteissä, mutta hänhän taisi vain verrata Carinaa ja Civiciä, jotka molemmat (taitavat) olla brittiautoja. Tuskin hän oli täällä viatonta autoaan kehumassa, älkää säikähtäkö.

Itsellenikin heräsi ajatus, että miksi vaihtaa Carina E esim. Mk7-sarjan Accordiin, joka on joiltain osin pienempi, meluisampi, janoisempi jne. Nyt varmaan joku risuparta sanoo, että hei.....155 hv...mutta onko se vartaloon kohdistuva g-voima sen väärti? Tekniikka on tosin kymmenessä vuodessa kehittynyt, mutta miltä osin, jos nuo edellä mainitut faktat kertovat toista? Onko kehitystä, jos auto on pieni, meluisa ja janoinen verrattuna vuosikymmen vanhempaan autoon?

Pistäkäähän Accord-miehet muitakin faktoja pöytään ja mieluimmin ihan asiallisia.

• lifemocker

http://www.nettiauto.com/honda/accord/4983575

ainut accordi mitä kannattaisi harkita

tietty k24 koneella olevat type ässät voisi olla ihan kivoja, mutta niistäkin pitäisi kone rakentaa uusiksi esim k20a type ärrän kannella ja paremmilla männillä että se johonkin alkaisi kulkemaan

muutenkin jos nyt joku kulutus on se tärkein kriteeri auton kanssa niin tällöinhän on fiksumpaa jättää se auto kokonaan ostamatta ja kulkea muitten kyydissä!

• olet pelle..
        lifemocker kirjoitti:

tietty k24 koneella olevat type ässät voisi olla ihan kivoja, mutta niistäkin pitäisi kone rakentaa uusiksi esim k20a type ärrän kannella ja paremmilla männillä että se johonkin alkaisi kulkemaan

muutenkin jos nyt joku kulutus on se tärkein kriteeri auton kanssa niin tällöinhän on fiksumpaa jättää se auto kokonaan ostamatta ja kulkea muitten kyydissä!

Jos cicikin hinnalla saa latupelin ja pieniruokasemman, nopeamman? Miksi ei ostaisi? Paljon paalia, jos tolleen rakennat. Ostaa sillä rahalla muun merkkisen, jo nopean.

• lifemocker
        olet pelle.. kirjoitti:

Jos cicikin hinnalla saa latupelin ja pieniruokasemman, nopeamman? Miksi ei ostaisi? Paljon paalia, jos tolleen rakennat. Ostaa sillä rahalla muun merkkisen, jo nopean.

sinä se et taida paljon harrastamisesta ymmärtää.

sitä kun ei välttämättä saa mieleistä/hyvää kuin itse tekemällä!

• ei kiitos
        lifemocker kirjoitti:

Parisataa tuhatta ajettu ja jo kansi/venttiiliremontti tehty?

• mikä lie...
        olet pelle.. kirjoitti:

Pelle olet itse cicikin kanssa...

• Näkyviä kulmia
        lifemocker kirjoitti:

sinä se et taida paljon harrastamisesta ymmärtää.

sitä kun ei välttämättä saa mieleistä/hyvää kuin itse tekemällä!

Annat ainakin minulle sellaisen "vähemmän turvallisen" kuskin maineen, jos ainoat kriteerit autollesi on suuret tehot ja auton rakentaminen yleensä tehokkaammaksi. Sinänsä hyväksyttävä asia, mutta senkin teet jotenkin muita halveksien. Ota huomioon, että alkuperäinen kaveri Carinalla ajellessaan tuskin kirmaili kilpaa kanssa-autolijoiden kanssa.

Muutenkin olen sinänsä mielenkiintoisen keskustelua lukiessani huomannut, että asiasta voi toki kysyä, mutta aika moni tahallaan ymmärtää itse pointin väärin tai muuten alkaa provosoida keskustelua. Selviin kysymyksiin ei vastata, kun lyhyin, perusteettomin örähdyksin (nimimerkki Niinpä) ja miinusta peukutetaan, kun ei muuta älytä. Kuten joku jo tuolla aikaisemmin kirjoittikin, toivottavasti sama asenne ei siirry tuonne liikenteeseen.

Kiitos niille Suomi24:n fiksuille kirjoittajille, jotka kirjoittavat asiallisesti omat kokemukset esille perustellusti tuoden (nim. vaikeetaseon ja kolikon puolet).

Muuten: huomasitteko, että tuo Carinan esille tuominen oli tarkoitettu vain valaisemaan, että kyllä jotkut Englannissakin kootut kestävät. Tuskin se provoksi oli tarkoitettu. Joillekin vain tuo englantilaisen auton kestävyys on myrkkyä.

• lifemocker
        Näkyviä kulmia kirjoitti:

Annat ainakin minulle sellaisen "vähemmän turvallisen" kuskin maineen, jos ainoat kriteerit autollesi on suuret tehot ja auton rakentaminen yleensä tehokkaammaksi. Sinänsä hyväksyttävä asia, mutta senkin teet jotenkin muita halveksien. Ota huomioon, että alkuperäinen kaveri Carinalla ajellessaan tuskin kirmaili kilpaa kanssa-autolijoiden kanssa.

Muutenkin olen sinänsä mielenkiintoisen keskustelua lukiessani huomannut, että asiasta voi toki kysyä, mutta aika moni tahallaan ymmärtää itse pointin väärin tai muuten alkaa provosoida keskustelua. Selviin kysymyksiin ei vastata, kun lyhyin, perusteettomin örähdyksin (nimimerkki Niinpä) ja miinusta peukutetaan, kun ei muuta älytä. Kuten joku jo tuolla aikaisemmin kirjoittikin, toivottavasti sama asenne ei siirry tuonne liikenteeseen.

Kiitos niille Suomi24:n fiksuille kirjoittajille, jotka kirjoittavat asiallisesti omat kokemukset esille perustellusti tuoden (nim. vaikeetaseon ja kolikon puolet).

Muuten: huomasitteko, että tuo Carinan esille tuominen oli tarkoitettu vain valaisemaan, että kyllä jotkut Englannissakin kootut kestävät. Tuskin se provoksi oli tarkoitettu. Joillekin vain tuo englantilaisen auton kestävyys on myrkkyä.

itse kun en pidä noista "vakioruoskista". pitää jotain tapahtuakkin kun kaasua painaa! alle 200hp vehkeitä en itse enää hanki

• voi teitä

Että erinimerkillä taas päätit jatkaa kärynääsi.

• oikea merkki

Miksi tuot koko ajan carinaa esille eri nimimerkeillä?

• kokemusta löytyy

Minulla on ollut Japanissa valmistettu Carin E ja ja sen jäkeen oli egelsmani. Kyllä japanilainen oli kaikin puolin parempi. Mielestäni Carina ei olut mikään hiljainen auto mutta japanilainen oli niistä hiljaisemp, muuten kyllä täysin viaton. Niin egelmanista kyllä meinas ovet ruostua mutta takuusen ne maalatiin usiksi. Nyt on 2008 Accord ja on varmasti paljon hiljaisempi mitä Carina sekä paljon parempi ajettava, tiloiltaan ehkä aavistuksen pienempi. Kulutus Acosa sekalaisessa ajossa 7.5 puhtaassa kaupukiajossa 9 maantiellä rauhalisesti liikenteen mukana 6,8 ja kyseessä on automaatti. Väitäisin että Carina vie 1,6 koneela ja kepivaihteisena enemmän. Suositelen muuten automaatia, vaihtaa muuten niin hienosti että saa muilta merkeiltä hakea. Jos haikailet Civiciä uusi 1.8 automaati menee samoilla kulutuksilla mitä manuaali vaikka on mehumija. Tietääkseni vanhat Engelsmani Civicit on remmivetoisia joita en suositele. Civic on muuten meluisampi kuin Accord.

• laiskana,,

Sillä rahalla repäsisin pakasta neljään sekkaan kiihtyvän bemarin..

• lifemocker

jos bemarin joku haluaisi niin varmasti sellaisen ostaisi :D

• Onnea!

http://www.nettiauto.com/bmw/318/5186737

Niinpä, tuollaisen siis saisit. Eipä ainakaan Nettiautosta muuta noilla ehdoilla löytynyt. Rahaakin jäisi 8-10 000 € korjauks...ööö... ylimääräistä.

• Joko loppui?

Olisko kenelläkään vielä perusteltua mielipidettä tälle alkuperäiselle kysyjälle, joka siis halusi joko Accosta tai Civicistä itselleeen käyttöauton? Ei kiihdytysautoa, ei Carinaa, ei Bemua... Vai paketoitaisko me tämä keskustelu nyt tähän?

Mulla olisi vielä yksi: meillä on sekä Civic (5D) että Acco tuolta aikaväliltä ja molemmat toimivat moitteettomasti. Acco on Japanista, Civic on Swindonista.

• pöljä

Lue ketju. Sieltä löytyy..

• Joko loppui?
        pöljä kirjoitti:

Lue ketju. Sieltä löytyy..

Tarkoitatko, hyvä Pöljä, että ei tule enää asiallisia vastauksia kysyjälle? Siirrytään sitten seuraaviin aiheisiin.

• yhtenveto

Civic parempi valinta. Hintaerolla saa bensat.l Cicikillä hyvä, taloudellinen ajaa ja pieniruokainen, nopeampikin vielä. Tajutko tyhmänä, vai rautalangastako?

• Veto yhteen

Eikös täällä joku "tiennyt", että ei britit tai turkkilaiset kestä? Tosin siinä vaiheesse alkoi savu nousta, kun joku (alkuperäinen kirjoittaja?) kertoi omasta pitkäikäisestä britti-Carinastaan. Civic taitaa olla tehty briteissä vai turkissako?

Accord tuntuisi jämäkemmältä autolta ja huom: alkuperäisen tekstin mukaan:
        "Kulutuskaan ei häiritse, jos on toimiva peli."
        Jotenkin tuntuisi, että japanissa valmistettu Accord olisi noista se toimivampi.

• olet pässi
        Veto yhteen kirjoitti:

Eikös täällä joku "tiennyt", että ei britit tai turkkilaiset kestä? Tosin siinä vaiheesse alkoi savu nousta, kun joku (alkuperäinen kirjoittaja?) kertoi omasta pitkäikäisestä britti-Carinastaan. Civic taitaa olla tehty briteissä vai turkissako?

Accord tuntuisi jämäkemmältä autolta ja huom: alkuperäisen tekstin mukaan:
        "Kulutuskaan ei häiritse, jos on toimiva peli."
        Jotenkin tuntuisi, että japanissa valmistettu Accord olisi noista se toimivampi.

On kokemus turkkilaisesta ja japsissa tehdystä Ei ole yhtään vikaa ilmennyt. Jonku pässin fantasiasa niitä voi löytyä, ei käytännössä. Kuten sanottu. Mitään järkeä tuhlata rahaa accordiin. Hintaerolla saa civicin pensat, eikä menetä mitään.

• et sillee
        olet pässi kirjoitti:

On kokemus turkkilaisesta ja japsissa tehdystä Ei ole yhtään vikaa ilmennyt. Jonku pässin fantasiasa niitä voi löytyä, ei käytännössä. Kuten sanottu. Mitään järkeä tuhlata rahaa accordiin. Hintaerolla saa civicin pensat, eikä menetä mitään.

Olet P.A. pässin pää!

• huh hah hei

Aina vaan paranee!Ciciki.....ei helv...

• kehitysvamma?
        et sillee kirjoitti:

Olet P.A. pässin pää!

Ostamalla civic säästän accordin hintaerolla neljän vuoden pensat civiciiin. Minusta älykästä. Ja Civic ei missään huonompi accordia, päin vastoin.

• huutelet?
        huh hah hei kirjoitti:

Aina vaan paranee!Ciciki.....ei helv...

Suljetulta? Pöpi?

• Hae apua
        kehitysvamma? kirjoitti:

Ostamalla civic säästän accordin hintaerolla neljän vuoden pensat civiciiin. Minusta älykästä. Ja Civic ei missään huonompi accordia, päin vastoin.

K E H I T Y S V A M M A="S I N U L L A?"

• et naijaa..
        Hae apua kirjoitti:

K E H I T Y S V A M M A="S I N U L L A?"

Vaikka väännettin rautalangasta? Mikään apu ei noin tyhmää auta..
        Civic paras valinta, nuija.

• nyyh, auto hajos

Joillekin se vaan tuo valmistusmaa tuntuu tärkeämmältä, kuin se, miten auto toimii. Eiköhän autot ole tehty kestämään ja jos ne hajoavat, niitä korjataan.

Karkeasti sanoen luokittelisin tämänkin palstan kirjoittelijat fiksuihin ja vähemmän fiksuihin. Asiattomat huutelijat: arvatkaa, kumpaan kategoriaan te kuulutte???

• kokeile joskus

Tietysti valmistusmaa on tärkeä!Ihmisillä kun on kokemusta eri maissa valmistetussa autosta, sama auto merkki 2 eri valmistusmaata=2 eri laatua(valitettavasti).

• kerro missä
        kokeile joskus kirjoitti:

Tietysti valmistusmaa on tärkeä!Ihmisillä kun on kokemusta eri maissa valmistetussa autosta, sama auto merkki 2 eri valmistusmaata=2 eri laatua(valitettavasti).

Bemaria tehdään? Hinta sama ja monta muuta.

• kyrpä bemarin kuski
        kerro missä kirjoitti:

Bemari palstalla, mene sinne.

• kokeileppa joskus
        kerro missä kirjoitti:

Itse asiassa toyota corollaa tehdään peräti 3 eri maassa:japanissa, turkissa ja englannissa.

• Made in Valmistusmaa
        kokeile joskus kirjoitti:

Tiedän, tiedän ja tiedän, että nyt siirrytään milli sivuun asiassa, mutta vain milli (valmistusmaakysymys silti) :

Aikoinaan tehtiin Opel Calibroja saksassa ja suomessa. Suomen Calibrat olivat parempia jopa saksalaisten mielestä. Jos olisi pitänyt Calibra ostaa, kumman maalaisen olisit ostanut ja miksi?

• aijai ne
        Made in Valmistusmaa kirjoitti:

Tiedän, tiedän ja tiedän, että nyt siirrytään milli sivuun asiassa, mutta vain milli (valmistusmaakysymys silti) :

Aikoinaan tehtiin Opel Calibroja saksassa ja suomessa. Suomen Calibrat olivat parempia jopa saksalaisten mielestä. Jos olisi pitänyt Calibra ostaa, kumman maalaisen olisit ostanut ja miksi?

Sähköviat.. Samako piohotti,joka sabinkin.. vikoja samoja..

• Auts.
        aijai ne kirjoitti:

Sähköviat.. Samako piohotti,joka sabinkin.. vikoja samoja..

Onko tulkkia paikalla?

• oikea pesä
        Auts. kirjoitti:

Onko tulkkia paikalla?

Calibra, sähkövioissa. Samat susisähköpiuhasarjat, kuin riesa Sabissa..

• nuija,
        kyrpä bemarin kuski kirjoitti:

Bemari palstalla, mene sinne.

Bemari vain esimerkki. Monta merkkiä kehytään monessa maassa,,

• kokemusta on

Tietysti valmistusmaa tärkeä, ratkaiseva tekijä auton kestävyydessä.nähty ja koettu nyky autoissa.

• ????????????????????
        kokemusta on kirjoitti:

Tietysti valmistusmaa tärkeä, ratkaiseva tekijä auton kestävyydessä.nähty ja koettu nyky autoissa.

Niin, mikä vaikeus ihmisillä hyväksyä valmistusmaan tärkeys, jos toisessa maassa tuotettu on huonompi?

• Mitenhän lie?
        kokemusta on kirjoitti:

Jos otetaan esim. katsastustilastot ja niistä ne vähävikaisimmat autot, niin saattaisipa valmistusmaatilastot näyttää aika erikoisilta.

• katastusmiäs
        Mitenhän lie? kirjoitti:

Jos otetaan esim. katsastustilastot ja niistä ne vähävikaisimmat autot, niin saattaisipa valmistusmaatilastot näyttää aika erikoisilta.

Tietoiset viathan korjataan aina katsastukseen mentäessä.

• O P E L
        Made in Valmistusmaa kirjoitti:

En kummankaan maalaista, ooppelit on niin paskoja.

• L E P O
        O P E L kirjoitti:

En kummankaan maalaista, ooppelit on niin paskoja.

Eli auton valmistusmaalla ei ole mitään merkitysta?

• miten paska
        L E P O kirjoitti:

Eli auton valmistusmaalla ei ole mitään merkitysta?

Paranisi toisessa maassa koottuna?

• Gagga?
        miten paska kirjoitti:

Paranisi toisessa maassa koottuna?

Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      79
      1954
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1683
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1260
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      697
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      656
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      195
      563
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe