AUTTAKAA OLEN PULASSA!

hermoraunio5

Auttakaa kiltit alan olla pulassa!!! Eli otin mutama kk sitten 2.5 vuotiaan chihu pojan. Nyt on osoittautunut todelliseksi ongelmaksi vieraiden kanssa.. aina kun vieraita tuleee niin haukkuu kuin hullu selkäkarvat pystyssä ja murisee. Hullunkiilto silmissä eikä kuuntele mitään!! Kun vieraat pääsevät eteisestä pidemmälle niin käy lahkeeseen kiinni!!! Tämä tapahtuu aina vieraiden ollessa selin koiraan ja kävellessä. Sama kun vieraat nousevat sohvalta esim saa koira raivokohtauksen ja taas ollaan nilkassa kiinni! Koiraa ei ole ilmeisesti koulutettu mitenkään aikaisemmassa kodissa. Ei tunne EI sanaa tai mitään kieltoa! Ei edes lenkillä ota minkäänlaista katse kontaktia minuun.. hävettää todella koirani käytös vaikka ei olekkaan vikani! Auttakaa minua viisaammat olen jo epätoivon partaalla! :( lisään vielä että minulle ja miehelleni on todella kiltti eikä koskaan ole meitä purrut..vain vieraita kohtaan agressiivinen....

3

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitkeestivaan

      Laita koira hihnaan kun vieraita tulee,jos alkaa riekkua,viet toiseen huoneesee jäähylle.Kun koira on rauhoittunut,tuot uudelleen katsomaan vieraita,taas jos alkaa sählätä viet pois jäähylle.Teet tätä niin kauan kun tarvis.Jos koira osaa olla annat olla samassa huoneessa vieraiden kanssa.Kun koira on kauniisti,voivat vieraat heittää sille herkkuja.Alkuun kannattaa koira pitää kytekettynä,ja kun alkaa rauhoittua niin ilman.
      Pikkuhiljaa harjoittelemalla,koiralle aukenee,että vieraiden tulo tietää herkkujen saantia.

    • rgdxgth

      Edellisellä hyvät vinkit. Siihen vielä lisäisin, että älä anna vieraiden koskettaa tai vilkaistakaan koiraa teillä käydessään. Se vain vahvistaa ei-toivottua käytöstä.

      Tsemppiä!

    • namutäti2

      Koira pelkää niin pirusti. Kaverillani oli vajaa 2v sakemannimix joka pelkäs älyttömästi vieraita, haukku ja murisi ja luikki seinän vieriä pitkin. Aloin joka kerta sinne mennessä tekemään niin että tulin ovesta sisään kylkiedellä enkä edes katsonut koiraan päin, en puhunut tai yrittänyt koskea. Käteen olin ottanut yhden makupalan. Koira uskaltautuin pikkusen nuuskasemaan lahkeesta ja olin ihan jähmettynyt sivuttain koiraan ja katsoin muualle. Toisella kerralla kun tulin, koira uskaltautui nuuskimaan kauemmin ja sain annettua namin. Viidennellä kerralla kun tulin, koira juoksi häntä heiluen vastaan ja istui eteeni, antoi silittää ja kerjäsi lisää kosketuksia, ei yhtäkään haukahdusta ja kuulemma oli alkanut käydä muitakin vieraita katsomassa, jos saisi niiltäkin herkkua. Joten namit kehiin ja lisäksi menkää aina itse avaamaan ovi niin ettei pikkukoiran tarvi luulla että on hänen tehtävä vastaanottaa vieraat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe