Auttakaa kiltit alan olla pulassa!!! Eli otin mutama kk sitten 2.5 vuotiaan chihu pojan. Nyt on osoittautunut todelliseksi ongelmaksi vieraiden kanssa.. aina kun vieraita tuleee niin haukkuu kuin hullu selkäkarvat pystyssä ja murisee. Hullunkiilto silmissä eikä kuuntele mitään!! Kun vieraat pääsevät eteisestä pidemmälle niin käy lahkeeseen kiinni!!! Tämä tapahtuu aina vieraiden ollessa selin koiraan ja kävellessä. Sama kun vieraat nousevat sohvalta esim saa koira raivokohtauksen ja taas ollaan nilkassa kiinni! Koiraa ei ole ilmeisesti koulutettu mitenkään aikaisemmassa kodissa. Ei tunne EI sanaa tai mitään kieltoa! Ei edes lenkillä ota minkäänlaista katse kontaktia minuun.. hävettää todella koirani käytös vaikka ei olekkaan vikani! Auttakaa minua viisaammat olen jo epätoivon partaalla! :( lisään vielä että minulle ja miehelleni on todella kiltti eikä koskaan ole meitä purrut..vain vieraita kohtaan agressiivinen....
AUTTAKAA OLEN PULASSA!
3
130
Vastaukset
- sitkeestivaan
Laita koira hihnaan kun vieraita tulee,jos alkaa riekkua,viet toiseen huoneesee jäähylle.Kun koira on rauhoittunut,tuot uudelleen katsomaan vieraita,taas jos alkaa sählätä viet pois jäähylle.Teet tätä niin kauan kun tarvis.Jos koira osaa olla annat olla samassa huoneessa vieraiden kanssa.Kun koira on kauniisti,voivat vieraat heittää sille herkkuja.Alkuun kannattaa koira pitää kytekettynä,ja kun alkaa rauhoittua niin ilman.
Pikkuhiljaa harjoittelemalla,koiralle aukenee,että vieraiden tulo tietää herkkujen saantia. - rgdxgth
Edellisellä hyvät vinkit. Siihen vielä lisäisin, että älä anna vieraiden koskettaa tai vilkaistakaan koiraa teillä käydessään. Se vain vahvistaa ei-toivottua käytöstä.
Tsemppiä! - namutäti2
Koira pelkää niin pirusti. Kaverillani oli vajaa 2v sakemannimix joka pelkäs älyttömästi vieraita, haukku ja murisi ja luikki seinän vieriä pitkin. Aloin joka kerta sinne mennessä tekemään niin että tulin ovesta sisään kylkiedellä enkä edes katsonut koiraan päin, en puhunut tai yrittänyt koskea. Käteen olin ottanut yhden makupalan. Koira uskaltautuin pikkusen nuuskasemaan lahkeesta ja olin ihan jähmettynyt sivuttain koiraan ja katsoin muualle. Toisella kerralla kun tulin, koira uskaltautui nuuskimaan kauemmin ja sain annettua namin. Viidennellä kerralla kun tulin, koira juoksi häntä heiluen vastaan ja istui eteeni, antoi silittää ja kerjäsi lisää kosketuksia, ei yhtäkään haukahdusta ja kuulemma oli alkanut käydä muitakin vieraita katsomassa, jos saisi niiltäkin herkkua. Joten namit kehiin ja lisäksi menkää aina itse avaamaan ovi niin ettei pikkukoiran tarvi luulla että on hänen tehtävä vastaanottaa vieraat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911087
- 123860
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103825"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 68559
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
- 50463