Xboxin ja Xbox 360:n parhaat roolipelit

Peluri1977

Kertokaapas mielipiteitä. Mitkä ovat vanhan Xboxin ja Xbox 360:n parhaimmat roolipelit?

Itse omistan mielestäni ne parhaimmat:

Xbox

1. Star Wars: Knights Of The Old Republic (KOTOR)
2. Star Wars: Knights Of The Old Republic II - The Sith Lords (KOTOR II)
3. Jade Empire

Xbox 360

4. Dragon Age Origins The Awakening -lisäosa
5. Mass Effect
6. Mass Effect 2
7. Mass Effect 3


Mahdollisesti kiinnostaisi hommata velä Fallout 3 lisäosineen sekä Fable -trilogia. Pitää katsella.

Viimeaikoina olen taas pelannut KOTOR:eja vanhalla Xboxilla (toimii paremmin) mutta Jade Empiren ajattelin pelata Xbox 360:llä, kun tuntuu toimivan ilman nykimisiä. KOTOReissa Xbox 360 nykii ja jökittää pahemman kerran. Kuva olis kyllä parempi, mutta pelattavuus surkea. Joskus KOTOReja pelatessa taistelukohtauksissa kone ihan jäätyy. SIis vanhalla Xboxilla parempi pelailla sille tarkoitettuja pelejä, vaikka "toimisikin" Xbox 360:lläkin.

Upeita pelejä ja mahtavia eppisiä tarinoita. Suosittelen!

13

426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sampsake

      Jos pyrit täydelliseen roolipelikokemukseen, hyllystäsi puuttunee Final Fantasy XIII sekä XIII-2

      • PeluriM1977

        Japanilaiset roolipelit eivät innosta lainkaan. En vain pidä siitä heidän tyylistään tehdä grafiikkaa. Ei kiitos.


      • Rettomus
        PeluriM1977 kirjoitti:

        Japanilaiset roolipelit eivät innosta lainkaan. En vain pidä siitä heidän tyylistään tehdä grafiikkaa. Ei kiitos.

        Riippuu varmaan täysin pelistä, grafiikathan noissakin vaihtelee tosi rajusti


      • Grafiikasta viis
        Rettomus kirjoitti:

        Riippuu varmaan täysin pelistä, grafiikathan noissakin vaihtelee tosi rajusti

        En minäkään ole koskaan ollut kyseisen "piirrustustyylin" ystävä, mutta hyviä pelejä ne osaavat piru vieköön tehdä.


    • Ropeltaja

      FABLET!!! Aivan ehdottomasti kaikki kolme ekaa Fablea! Harmittavan lyhyitä, mutta silti ehdottomasti kannattaa pelata.

      Dragon age Origins on kanssa hyvä, mutta sen jo mainitsitkin. Kakkonenkin on tullut pari kertaa pelattua läpi, mutta siitä ei pääse mihinkään, että se on Originsin jälkeen pettymys. Kolmosta odottelen innolla ja toivon että kakkosen virheistä olisi otettu opiksi. Kakkonenkin on ihan pelattava, jos unohtaa Originsin olemassaolon.

      Sitten Lost Odyssey on peli, jota itse pitää päästä ehdottomasti joskus kokeilemaan.

      Niin ja tietysti Morrowind, Oblivion ja Skyrim!

      • ...Ropeltaja lisää

        Koska ketju on näköjään vieläkin elossa, niin jatketaan listaa...

        Mulla on nyt menossa Witcher 2 ja olen tykännyt ERITTÄIN paljon! Se on tämän pelin jälkeen lähdettävä ostamaan uudempaa konsolia, että pääsee pelaamaan alkuvuodesta ilmestyvän kolmososankin... Suosittelen todellakin!

        Pelaajan tekemät valinnat vaikuttavat tarinan kulkuun ja loppuun oleellisesti, eikä yhdellä pelikerralla voi mitenkään tehdä kaikkea. Mulla on nyt menossa eka kierros pelin kanssa ja toinen kierros tulee aivan varmasti. Niin paljon jää vielä tällä kerralla näkemättä. Kolmannellakin pelikerralla kuulema vielä näkee täysin uusia asioita. Tuossa pieni videopätkä siitä, miten eri valinnat vaikuttavat jo pelkästään maisemiin.

        http://www.gametrailers.com/videos/1utzna/the-witcher-2--assassins-of-kings-enhanced-edition-exclusive-changing-locations-trailer


    • kabifeca

      Pidän Elder scrolls-sarjan peleistä, koska eivät ole niin ratakiskoitettuja kuin monet muut.

      • Juu myös

        Sama täälä ja niiden "rinnakkaispelit" FallOut:it


    • PeluriM1977

      Nyt olen saanut hommattua lisäksi Xbox 360:lle

      The Elder Scrolls IV: Oblivion
      Fallout 3

      -pelit. Tuota Oblivionia olen nyt pelaillut vasta muutaman tunnin ja hyvältä vaikuttaa. Skyrim tulee varmasti hommattua ja mahdollisesti vielä tuo Fable -trilogia. Sit pitää katsellla Fallout 3:een niitä lisäosia. Mutta onpa noissa kahdessa pelissäkin varmasti ihan kivasti pelattavaa näin aluksi. Vapaa-ajan tekemisestä ei nyt ole todellakaan puutetta! :D

      PeluriM1977

      • roleplaying

        No Skyrim tosiaan kannattaa hommata piristävine lisäosineen! Tosin Oblivionissa ja Fallout kolmosessakin riittää tehtävää. :D itse rakastan molempia sarjoja.


    • Lost Odyssey

      Jos on vanhaa Final Fantasy -sukupolvea (I-X) niin ehdottomasti Lost Odyssey on täyttä mahtavuutta, vaikkakin aika haastava!

      Tämä on oma uusi löytöni, en käsitä miten en aikaisemmin ollut edes kuullut koko pelistä. Nyt vielä kesken ja olen aivan koukussa. Vuosikausiin ensimmäisen pelikyynelenkin taisin tirauttaa. :)

      Itse asiassa ainoa joka on kolahtanut vuosiin, olen kyllä toiveikkaana kokeillut kaikkia hyviksi kehuttuja pelejä (yllä jo keskustelussa mainittuja ja uudempia FF -pelejä), mikään muu ei ole jaksanut pitää mielenkiintoa yllä ja olenkin lopulta siirtynyt FPS- ja 3PS-genren pariin parempien hahmojen ja juonien vuoksi.
      (Kannattaa kokeilla Bioshock Infinite ja Borderlandsit, menee jopa RPG genren kannattajalle!)

      Eli:

      1. (ja ainoa) Lost Odyssey

      • Just get this, okay?

        Juurikin näin! Itsekkin tuli kyseinen tuossa jokunen aika sitten hankittua ja meikäläisen imaissut täysin mukaansa! :) todellinen helmi meren syvyyksistä, jotenkin mennyt aivan ohi joskus ja ei ole koskaan saanut myöskään ansaitsemaansa arvostusta. FF-faneille pakkohankinta hyllyyn. Muillekkin ehdottomasti suosittelen, vaikket jrpg:stä tykkäisikään! Udemmat FF:t ovat tähän verrattuna kuraa, tässä on legendaaristen Final Fantasy-pelien manttelinperijä.

        Toivottavasti tehtäisii jatkoa! Olen pelannnut itse vasta kolmosdiscille, mutta ehdottomasti tätä kaipaisi jo nyt lisää!!

        Hankkikaa tämä. Ette kadu. Tämä on oikeastaan enemmänkin kuin vain peli. Tämä on suuri tarina, joka täytyy kokea itse. Koskettava, kaunis, fantasiaa. Tässä on jotain taikaa. Aivottomille räiskintäfriikeille ei kuitenkaan ehkä paras, koska tunteet nousevat pintaan tämän parissa.

        Eeppinen kokonaisuus, jota ei oikeastaan voi sanoin edes kuvailla, koska kaikki yllä kertomani on pelkkää vähättelyä.


    • PeluriM1977

      Sain juuri pelattua Dragon Age: Origins, The Wakening, sekä kaikki lisäosat siitä, sekä Dragon Age 2:n peruspelin läpi. Nyt sitten aloitin Dragon Age: Inquisition:in (DAI) Xbox 360:llä. Tällä konsolilla monet ovat haukkuneet peliä, mutta vielä ainakin vaikuttaa tosi hyvältä. Ei bugeja ja grafiikkakin on loistavaa mielestäni. Mutta olenkin ihan alussa vasta.

      Joskus saattaa olla edessä Xbox One:n hankinta ja sille ehkä hommaan DAI:n myöskin. Sitten voi verrata paremmin pelikokemuksia.

      Anyways näillä mennään nyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe