Kemijärvi

petkepuli

Sukukokous erotti varavaltuutetun! Sukukokous, jolla on vain yksi valtuutettu, potki ryhmäkokouksesta pois ensimmäisen varavaltuutetun Jorma Särkelän. Kepu pettää aina, jopa toisiaan.

78

1511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sukkelän Keru

      Suku ei petä, vaan pettää aina avoimesti vastustajansa....

    • Kähmintää?

      Mistä on kyse?

    • ei kö tää lopukaan?

      Mikähän suku mahtaa olla ? Olis kiva tietää. Ei se ainakaan Särkelän suku voi olla ?

    • isokylän mahti

      se suku jonka tukeen metsätalon mahti nojaa kemijärvellä

      • ei koplalle

        kjeh kjeh kjeh....ottaako kupoliin?
        Urpot saa maistaa omaa lääkettä....heh!


      • yhdessävappumarssiin
        ei koplalle kirjoitti:

        kjeh kjeh kjeh....ottaako kupoliin?
        Urpot saa maistaa omaa lääkettä....heh!

        mitä omaa lääkettä? Kanakopla ei oo ajanut ketään ryhmästä. Yksi kana vaan käänsi takkinsa ko sai isot luottamuspaikat. Tukee nyt metsäteknikkoa. Ai että se valta on makiaa ja kokouspalkkiot. Aatteet ja vaatteet kääntyy.


      • särkikala
        yhdessävappumarssiin kirjoitti:

        mitä omaa lääkettä? Kanakopla ei oo ajanut ketään ryhmästä. Yksi kana vaan käänsi takkinsa ko sai isot luottamuspaikat. Tukee nyt metsäteknikkoa. Ai että se valta on makiaa ja kokouspalkkiot. Aatteet ja vaatteet kääntyy.

        vaikuttaa siltä että jollakin viduttaa, ei se mitään siinä se sinni kasvaa vankalla pojalla


    • gepuliz

      Loistavaa osaamista, nyt on yksi vastarannankiiski potkittu. Siinä lähti kaikenvastustaja, tervemenoa

    • jännää on...

      Luuletteko et J.Särkelä jättää leikin kesken? Luultavasti ko. suku saa maistaa vielä karvasta kalkkia! Jorma sentään osaa ja älyää toisin kun ne eräät... !

    • pelokaspeikko

      Tosi jännää, varmaan pelottaa monilla. Noin huonohermoista lyhyellä sytytyslangalla varustettua henkilöä onkin syytä pelätä. Osaaminen ja älyäminen ei toki kuulu kyseisen kansakoulupohjalta ponnistavan hiipparin ominaisuuksiin.

    • lanka palaa..

      Kattotaanpa jonkin aikaa niin Särkelä näyttää ko.suvulle närhen munat. Sieltä paljastunee joitakin kivoja arkumentteja ? Onhan Särkelä 40 vuotta seurannut tiiviisti kaupungin ja näijen suhareiden liikkeitä

    • Sivusta seurannut

      Kyllä ei ole Kemijärven keskustan asiat olleet koskaan niin sekaisin kuin nyt. Ala-arvoista ja säälittävää, demokratian halveksuntaa. Jos oli ennen vaaleja erimielisyyksiä, niin asiat hoidettiin oikeassa järjestyksessä. Nyt asioita hodetaan valtuustoryhmän ulkopuolelta jyräämällä.

      Antti Kerkelä jäi vaaleista pois, kun poliittinen vastuu pelotti. Nyt takapirun roolissa kannanotot ovat vielä mahtipontisempia, kuin koskaan aikaisemmin, kun ei tarvitse ottaa äänestäjiäkään huomioon.

      Tämä kaikki sataa persujen laariin.

    • jatkuuko suku

      Miten son mahollista , et aina ko tapahtuu jotain pikkeavaa niin taustalla on pelaamassa jouku Kerkelä ? On kumma kylä se Kemijärvi.

    • joku riti

      Kerkelät ovat niitä, jotka ovat saaneet jotakin aikaankin Kemijärvellä. Siksi niitä kannattaa kuunnella vähä herkemmällä korvalla, kuin jotakon tyhjäntoimittajaa.
      Tällä en viittaa J Särkelään, hänkin on ansainnut sanomisen oikeuden.

      Mitä on esimerkiksi äitin helmoissa roikkuva poikanen, joka on saanut yliopistotutkinnon suoritettua ja omaa jonkunlaiset puhelahjat. Pyrkii olemaan suuna-päänä asiain hoidossa.

      • filosohviaa

        Taitavat vain ajaa omia asioitaan joka paikassa. Tuskinpa ne kuntalaisten asioilla paljon päätä vaivaa ? Kepussa näyttäs olevan selvästi kaksi ryhmää? Ne kannatas varmaan virallisesti valtuustoossaki jakautua kaheksi.


      • Penttiskä

        Viittaat Janne kaisanlahteen. En tunne miestä kovin henkilökohtaisesti, mutta kehotan tutustuaan Kaisanlahteen mm. hänen blogikirjoituksiinsa. Harva henkilö, hyvin harva politiikko, osaa kirjoittaa niin analyyttisesti ja niin pohdiskelevasti asioista yksityiskohtaisesti ja myös yleisellä tasolla. Kuinka monyta kirjaa olet itse kirjoittanut. Kaisanlahdellaon kai niitä jo 3-4. Mies työskentelee eduskuntaavustajana ja asuu sen vuoksi Helsingissä ja toimii osan ikaa tietääkseni myös Rovanimellä.

        Juuri tällaisia nuoria kouluttaautuneita osaajia, kuten vasemmistoliitossa on Jarkko Kotilaine ja keskustassa Janne Kaisanlahti, Kemijärvi tarvitsee. Molemmillaon vielä suhteet ja sen mukan paljon kaivattu henkireikä aivan Suomen päätöksenteon ytimeen.

        Meidän perällä Kerkelät ovat saaneet aikaan ainakin pari konkurssia ja puhtaaksi hakatut paljaat metsät.


      • Arkelan Kentti

        Sanoo itse Kerkelän vesa, vai?


      • ei kirkollinen
        Penttiskä kirjoitti:

        Viittaat Janne kaisanlahteen. En tunne miestä kovin henkilökohtaisesti, mutta kehotan tutustuaan Kaisanlahteen mm. hänen blogikirjoituksiinsa. Harva henkilö, hyvin harva politiikko, osaa kirjoittaa niin analyyttisesti ja niin pohdiskelevasti asioista yksityiskohtaisesti ja myös yleisellä tasolla. Kuinka monyta kirjaa olet itse kirjoittanut. Kaisanlahdellaon kai niitä jo 3-4. Mies työskentelee eduskuntaavustajana ja asuu sen vuoksi Helsingissä ja toimii osan ikaa tietääkseni myös Rovanimellä.

        Juuri tällaisia nuoria kouluttaautuneita osaajia, kuten vasemmistoliitossa on Jarkko Kotilaine ja keskustassa Janne Kaisanlahti, Kemijärvi tarvitsee. Molemmillaon vielä suhteet ja sen mukan paljon kaivattu henkireikä aivan Suomen päätöksenteon ytimeen.

        Meidän perällä Kerkelät ovat saaneet aikaan ainakin pari konkurssia ja puhtaaksi hakatut paljaat metsät.

        Omakehu haisee...heh!
        Äitin helmoista ei kannata paljon huudella!
        Takkiin tuli ja tulee joka käänteessä, onneksi ihmiset ovat päässeet tietämään herran metkut.


      • mitä häh?
        Penttiskä kirjoitti:

        Viittaat Janne kaisanlahteen. En tunne miestä kovin henkilökohtaisesti, mutta kehotan tutustuaan Kaisanlahteen mm. hänen blogikirjoituksiinsa. Harva henkilö, hyvin harva politiikko, osaa kirjoittaa niin analyyttisesti ja niin pohdiskelevasti asioista yksityiskohtaisesti ja myös yleisellä tasolla. Kuinka monyta kirjaa olet itse kirjoittanut. Kaisanlahdellaon kai niitä jo 3-4. Mies työskentelee eduskuntaavustajana ja asuu sen vuoksi Helsingissä ja toimii osan ikaa tietääkseni myös Rovanimellä.

        Juuri tällaisia nuoria kouluttaautuneita osaajia, kuten vasemmistoliitossa on Jarkko Kotilaine ja keskustassa Janne Kaisanlahti, Kemijärvi tarvitsee. Molemmillaon vielä suhteet ja sen mukan paljon kaivattu henkireikä aivan Suomen päätöksenteon ytimeen.

        Meidän perällä Kerkelät ovat saaneet aikaan ainakin pari konkurssia ja puhtaaksi hakatut paljaat metsät.

        Mitkä suhteet????
        Äitiinkö????


      • Keki rules
        Penttiskä kirjoitti:

        Viittaat Janne kaisanlahteen. En tunne miestä kovin henkilökohtaisesti, mutta kehotan tutustuaan Kaisanlahteen mm. hänen blogikirjoituksiinsa. Harva henkilö, hyvin harva politiikko, osaa kirjoittaa niin analyyttisesti ja niin pohdiskelevasti asioista yksityiskohtaisesti ja myös yleisellä tasolla. Kuinka monyta kirjaa olet itse kirjoittanut. Kaisanlahdellaon kai niitä jo 3-4. Mies työskentelee eduskuntaavustajana ja asuu sen vuoksi Helsingissä ja toimii osan ikaa tietääkseni myös Rovanimellä.

        Juuri tällaisia nuoria kouluttaautuneita osaajia, kuten vasemmistoliitossa on Jarkko Kotilaine ja keskustassa Janne Kaisanlahti, Kemijärvi tarvitsee. Molemmillaon vielä suhteet ja sen mukan paljon kaivattu henkireikä aivan Suomen päätöksenteon ytimeen.

        Meidän perällä Kerkelät ovat saaneet aikaan ainakin pari konkurssia ja puhtaaksi hakatut paljaat metsät.

        Samaa mieltä yllä olevan kanssa. Kemijärvi tarvitsee uutta vertaa päätöksen tekoon. Kemijärvi ei ole kehittynyt mihinkään eikä tule nykyisen valtuuston aikana kehittymäänkään. Samat hapannaamat ajavat omia intressejään, kaikki jotka ovat erimieltä asioista torpataan kovaan ääneen, henkilökohtaisuuksiin menevillä kommenteilla hiljaisiksi. Itse asiaan ei oteta mitään kantaa vaan asian esittäjään. Tulevaisuus näyttää surkealta. :(


      • Penttiskä
        ei kirkollinen kirjoitti:

        Omakehu haisee...heh!
        Äitin helmoista ei kannata paljon huudella!
        Takkiin tuli ja tulee joka käänteessä, onneksi ihmiset ovat päässeet tietämään herran metkut.

        Voin kertoa, että olen muuttanut Kemijärvelle vanhempieni mukana 45 vuotta sitten muualta. En ole siis Kemijärvellä kenellekään sukua. Kommenttisi äidin helmoista on naurettava ja jo osoittaa mistä kohdallasi on kysyys. Jos et pysty asialliseen keskusteluun, niin ole silloin hiljaa.

        Kaisanlahden ainoa vika on, että hän provosoituu turhaan jokaisesta herjasta, jota vastustajat häneen kohdistavat.Ei paskan heittoon kannata vastata.


      • lukutoukka
        Penttiskä kirjoitti:

        Viittaat Janne kaisanlahteen. En tunne miestä kovin henkilökohtaisesti, mutta kehotan tutustuaan Kaisanlahteen mm. hänen blogikirjoituksiinsa. Harva henkilö, hyvin harva politiikko, osaa kirjoittaa niin analyyttisesti ja niin pohdiskelevasti asioista yksityiskohtaisesti ja myös yleisellä tasolla. Kuinka monyta kirjaa olet itse kirjoittanut. Kaisanlahdellaon kai niitä jo 3-4. Mies työskentelee eduskuntaavustajana ja asuu sen vuoksi Helsingissä ja toimii osan ikaa tietääkseni myös Rovanimellä.

        Juuri tällaisia nuoria kouluttaautuneita osaajia, kuten vasemmistoliitossa on Jarkko Kotilaine ja keskustassa Janne Kaisanlahti, Kemijärvi tarvitsee. Molemmillaon vielä suhteet ja sen mukan paljon kaivattu henkireikä aivan Suomen päätöksenteon ytimeen.

        Meidän perällä Kerkelät ovat saaneet aikaan ainakin pari konkurssia ja puhtaaksi hakatut paljaat metsät.

        No miksikähän ne Kerkelät ei kirjoita blogeja ? Onhan ne ainaki kansakoulun käyneitä .


    • mitä häh

      Kuis se J Kaisanlahti Kemijäven valtuustossa on, kun asuu Helsingissä ja viettää aikaa Rovaniemellä.

      • grynderi2

        J K on kirjoilla Kemijärvellä, asuu Särkikankaalla, omistaa asunnon Rovaniemellä ja myös Helsingissä Töölössä.


      • Penttiskä
        grynderi2 kirjoitti:

        J K on kirjoilla Kemijärvellä, asuu Särkikankaalla, omistaa asunnon Rovaniemellä ja myös Helsingissä Töölössä.

        Noihin nuoriin kykyihin, joiden varassa Kemijärven tulevaisuus on, haluaisin vielä lisätä Jani Tikkasen. Niin kaun kuin tämä kepun vanha kaarti on vallassa, ei tule valmista. On tietenkin monia muitakin kyvykkäitä nuoria naisia ja miehiä, mutta eivät vain ole vielä tulleet esille.


      • Penttiskä kirjoitti:

        Noihin nuoriin kykyihin, joiden varassa Kemijärven tulevaisuus on, haluaisin vielä lisätä Jani Tikkasen. Niin kaun kuin tämä kepun vanha kaarti on vallassa, ei tule valmista. On tietenkin monia muitakin kyvykkäitä nuoria naisia ja miehiä, mutta eivät vain ole vielä tulleet esille.

        Kuulin, että vähäiseen maalliseen omaisuuteeni on taas katsottu tarpeelliseksi viitata Suomi24:llä. No mikä siinä, jos joku jaksaa semmosestakin kirjottaa, vaikka meidän rivivaltuutettujen yksityiselämällä ei luulisi kovin suurta julkista intressiä olevan.

        En asu Helsingissä, käyn siellä joskus töiden ja luottamustehtävien takia. Työskentelen maakunta-avustajana, eli etupäässä maakunnasta käsin. Kemijärvellä minulla on kirjat lapsuudenkodissani, jonka omistan puoliksi äitini kanssa. Jos siitä joku haluaa ilkkua "äidin helmoissa roikkumisesta", niin sen kun. Särkikankaalta olen hankkinut myös oman asunnon ja kotikylässäni Levärannalla minulla on pieni metsäkiinteistö. Kemijärven ulkopuolella en omista asuntoja enkä kiinteistöjä.

        Varmaan sitä on nuorena ihmisenä tullut provosoiduttua liikaa arvosteluista. Oppia ikä kaikki. Ja politiikassa pitää kestää kritiikkiä. Itse kun puhun suoraan ja käytän joskus kovaa kieltä, niin olisi tekopyhää olla sietämättä sitä muilta. Mutta täysin perättömien juttujen levittämistä tai ei-poliittisiin omaisiini ulottuvaa pilkkaamista en ole aina jaksanut katsoa hymyillen. Ja kun rakkaan kotikaupunkimme kunnallispolitiikan keskeisiltä toimijoilta on joskus tullut palautetta tyyliin "pidän poika huolen, että sinulla ei ole poliittista tulevaisuutta" tai "eroan takiasi kirkosta ja kirjoitan lehteen minkälainen perkele sinä olet" (suora sitaatti tämän vuoden tammikuulta), niin monikohan teistä sitä täysin provosoitumatta ottaisi vastaan.

        Edelleenkin toivoisin, että tekemisistäni kiinnostuneet ottaisivat suoraan minuun yhteyttä, omalla nimellään. Yhteystietoni ovat julkisia.

        Hyvää kevättä toivotellen,
        Janne Kaisanlahti


      • nuorivanhakyky
        Penttiskä kirjoitti:

        Noihin nuoriin kykyihin, joiden varassa Kemijärven tulevaisuus on, haluaisin vielä lisätä Jani Tikkasen. Niin kaun kuin tämä kepun vanha kaarti on vallassa, ei tule valmista. On tietenkin monia muitakin kyvykkäitä nuoria naisia ja miehiä, mutta eivät vain ole vielä tulleet esille.

        Tikkanen kyttää ihmisiä päivät isänsä kanssa työpaikkansa oven edessä kädet taskussa...siinä nuori ja vanha kyky elementissään...


      • eteen päin ....
        janne_kaisanlahti kirjoitti:

        Kuulin, että vähäiseen maalliseen omaisuuteeni on taas katsottu tarpeelliseksi viitata Suomi24:llä. No mikä siinä, jos joku jaksaa semmosestakin kirjottaa, vaikka meidän rivivaltuutettujen yksityiselämällä ei luulisi kovin suurta julkista intressiä olevan.

        En asu Helsingissä, käyn siellä joskus töiden ja luottamustehtävien takia. Työskentelen maakunta-avustajana, eli etupäässä maakunnasta käsin. Kemijärvellä minulla on kirjat lapsuudenkodissani, jonka omistan puoliksi äitini kanssa. Jos siitä joku haluaa ilkkua "äidin helmoissa roikkumisesta", niin sen kun. Särkikankaalta olen hankkinut myös oman asunnon ja kotikylässäni Levärannalla minulla on pieni metsäkiinteistö. Kemijärven ulkopuolella en omista asuntoja enkä kiinteistöjä.

        Varmaan sitä on nuorena ihmisenä tullut provosoiduttua liikaa arvosteluista. Oppia ikä kaikki. Ja politiikassa pitää kestää kritiikkiä. Itse kun puhun suoraan ja käytän joskus kovaa kieltä, niin olisi tekopyhää olla sietämättä sitä muilta. Mutta täysin perättömien juttujen levittämistä tai ei-poliittisiin omaisiini ulottuvaa pilkkaamista en ole aina jaksanut katsoa hymyillen. Ja kun rakkaan kotikaupunkimme kunnallispolitiikan keskeisiltä toimijoilta on joskus tullut palautetta tyyliin "pidän poika huolen, että sinulla ei ole poliittista tulevaisuutta" tai "eroan takiasi kirkosta ja kirjoitan lehteen minkälainen perkele sinä olet" (suora sitaatti tämän vuoden tammikuulta), niin monikohan teistä sitä täysin provosoitumatta ottaisi vastaan.

        Edelleenkin toivoisin, että tekemisistäni kiinnostuneet ottaisivat suoraan minuun yhteyttä, omalla nimellään. Yhteystietoni ovat julkisia.

        Hyvää kevättä toivotellen,
        Janne Kaisanlahti

        Kyllä se hiertää niin monen kemijärveläisen kunnallispolitikon otsalohkoa kun on tuollainen nuori ja älykäs politikko valtuustossa ko Janne Kaisanlahti. Sen kanssa on kait vaikeeta keskustellaki asioista ko paljastaa siinä oman tyhmyytensä. Siksikö sitä pittää haukkua ?


      • Nurmikumpu huomioon
        eteen päin .... kirjoitti:

        Kyllä se hiertää niin monen kemijärveläisen kunnallispolitikon otsalohkoa kun on tuollainen nuori ja älykäs politikko valtuustossa ko Janne Kaisanlahti. Sen kanssa on kait vaikeeta keskustellaki asioista ko paljastaa siinä oman tyhmyytensä. Siksikö sitä pittää haukkua ?

        Muistakaa, että on myös muita toimijoita ja hyviä keskustelijoita. Esimerkiksi Kaarlo Nurmikumpu (opiskelut Moskovassa ja Sirola-opistossa) on aktiivinen kannanottaja. Hänen mielipiteet ovat merkityksellisiä asiakokonaisuuteen, vaikka on vain tavallinen "kansan mies", ei valtuustossa. Erilaliset kansalais-mielipiteet muodostavat kokonaisuuden, siitä parhaat asiat Kemijärven parhaaksi. Olen kuullut kun tässä mainittu J Kaisanlahtikin on sanonut että Nurmikumpu täytyy kutsua vaalipaneeleihin eikä KTP puoluetta saa syrjiä, vaikka on kommunismin vastustaja. Samoin eräs Keskustan listan ollut toimittaja on sanonut, Nurmikumpu on hyvä mies, jota kannattaa äänestää vaikka "rotestina". Näin siis Nurmikummulla on arvostus yli puolueellisten rajojen.


      • kontakti asia
        Nurmikumpu huomioon kirjoitti:

        Muistakaa, että on myös muita toimijoita ja hyviä keskustelijoita. Esimerkiksi Kaarlo Nurmikumpu (opiskelut Moskovassa ja Sirola-opistossa) on aktiivinen kannanottaja. Hänen mielipiteet ovat merkityksellisiä asiakokonaisuuteen, vaikka on vain tavallinen "kansan mies", ei valtuustossa. Erilaliset kansalais-mielipiteet muodostavat kokonaisuuden, siitä parhaat asiat Kemijärven parhaaksi. Olen kuullut kun tässä mainittu J Kaisanlahtikin on sanonut että Nurmikumpu täytyy kutsua vaalipaneeleihin eikä KTP puoluetta saa syrjiä, vaikka on kommunismin vastustaja. Samoin eräs Keskustan listan ollut toimittaja on sanonut, Nurmikumpu on hyvä mies, jota kannattaa äänestää vaikka "rotestina". Näin siis Nurmikummulla on arvostus yli puolueellisten rajojen.

        Kemijärvellä "Tuulelta vastauksen saan" laulussa on uudet sanat:

        Nurmikummulta vaan
        Mä vastauksen saan
        Vain kontaktihenkilöltä
        Vastauksen saan

        Kysyt, mität tekemistä Nurmikummulla/ ufoilla on Kemijärven Keskustan valtuustoryhmässä? Ei ole yhtään mitään. Me Nurmikummun poliittisen toiminnan seuraajat vain haluamme, että hänenkin kantansa tulee kuulluksi. Emme hyväksi SDP:n edustajan "turpa tukkoon" höpinöitä. Kemijärven Keskusta tuki presidentinvaaleissa Väyrystä ja Nurmikumpu tuki myös. Siis onko kuitenkin ideologinen kommunsti-keskusta yhteys mahdollinen ja liittoutuminen vasemmalle?


      • Kontaktihenkilö, 888
        kontakti asia kirjoitti:

        Kemijärvellä "Tuulelta vastauksen saan" laulussa on uudet sanat:

        Nurmikummulta vaan
        Mä vastauksen saan
        Vain kontaktihenkilöltä
        Vastauksen saan

        Kysyt, mität tekemistä Nurmikummulla/ ufoilla on Kemijärven Keskustan valtuustoryhmässä? Ei ole yhtään mitään. Me Nurmikummun poliittisen toiminnan seuraajat vain haluamme, että hänenkin kantansa tulee kuulluksi. Emme hyväksi SDP:n edustajan "turpa tukkoon" höpinöitä. Kemijärven Keskusta tuki presidentinvaaleissa Väyrystä ja Nurmikumpu tuki myös. Siis onko kuitenkin ideologinen kommunsti-keskusta yhteys mahdollinen ja liittoutuminen vasemmalle?

        Kontakti asia) -esittää yllä asiaa, - jota en ole ennen lukennut, kuin nyt satuin avaamaan ko. foorumin.
        -Uusiin laulunsanoihin enemmälti niitä kommentoimatta, itse asiaan kommentini lie paikalla, - Jos sallitte?

        Loppukysymys: ..."Siis onko kuitenkin ideologinen kommunsiti-keskusta yhteys mahdollinen ja liittoutuminen vasemmalle?" -

        Pohdinnan esittänyt tietänee, että olen marxilais - leiniläinen aatteellis - poliittis - järjestöllinen ihminen, työväenluokan, - lukkakantainen vanhuseläkeläin...(5.5. syntymästä tulee 73 vuotta).

        Synnyin pienviljelijä perheeseen, siis juureni talonpoikaiston köyhissä kerroksissa, ja vanhempani harjoittivat luontasitalousperinne vilejlyään Sallan luvutetulla alueella, Sovakylässä ennen ns. historiaamme nimettyä "talvisotaa". Sota proletarisoi perheemme, ja minä synnyin proletaariksi, työläiseksi, johon asemaan jouduin jo 15. vuotiaana, metsätyöt, ilman tervettä selkää, kun hyppäsin jäätikköön ja tulin selkävamaiseksi, n. 12. vuotiaana 1951 -52 talveella.

        Sanottua sivulauseet.
        -Sanon nyt pääajatuksen: - olen opiskelltu ja olen yhteiskunnallisesti tiedostanut, että lähi historiassa tapahtuu rajuja muutoksia, ja yhteystyö työväenluokaan ja työtäekevien talonpoikien-, - siis talonpoikien ja pienyrittäjien, yms. työväenluokkaan kuulumattomien yhteiskunta kerrosten välillä tulee yhä ajankohtaisemmaksi välttämättömyydeksi, ja mikä on välttämätöntä, - se väistämättä on toteutuva... Eli on koottava erikoinen luokkaliitto, ja sen ydin on ideologine, eli aatteellinen, - sosialsimin puoloesta, sillä seuraava askel johtaa sosialismiin, eikä suinkaan takaisin feodalimiin...
        Sosialismissa rakenentaan luokaton kommunsitinen yhteiskunta astettain, - eli ei s
        korkean vaihen kommunismiin hypätä suoraan kapitalismista, eikä ilman erkoista luokkaliittoa, mikä muuttaa tutoantosuhteet, yksityisestä - yhteiskunnalliseksi, ja koko kansa omistaa tutoantovälineet, jne.

        Tuin Väyrystä presidenttivaalissa, pitäen kehityksen eteen avausta välttämättämänä, ja lisäkseni uset KTP: n kommunsiti äänesti myös Väyrystä, sillä ilmoitin puolueelle menettelvän juuri siten, että Väyrystä, ja vain Väyrystä äänestän, en äänestänyt toisella kierroksella kahdesta ehdokkaasta, heistä kumpaakaan, ihan oikein, vain olisi ollut mahdollisuus vainyhtä äänestä, - vaan en tehnyt oikeisotehdokkaiden suhteen kompromissia, - sen tein Paavon hyväksi, pidin ja pidän tavallaan Paavoa Kekksoen manttelinperijänä nykyaikaan, - tai oliskohan tullut pettymys?

        EU - parlamenttivalisa en äänestä Väyrystä. EU - parlamentti vaalissa en käy äänestämässä, mutta äänestän v. 2015 eduskutavaalsisa, KTP:n ehdokasta, jos on, (en minä). Ellei KTP: lla ole Lapissa ehdoaksta,- saa ääneni siinä tapauksessa Paavo V. jos on ehdokas?

        Marxilais - leniniläisinä kommunistina ideologisesti, aatteellisesti kannatan erikoisen luokkaliiton perustamista työväenluokan ja työtätekevien ei - työväenluokkaan kuuluvien voimien kanssa, eikäe liitto ole vain liitto, liittoa varten, vaaan siirtymiseksi kapitalismista - sosialismiin ja siltä astettan kommunsimiin , - ilman työläisten liitoa ei se onnistu. Oikeistosta ei ole tähän liittoon, eikä edes niistä ns. opportunsitijohtoisista puolueista yleensä, - jotka sopetuvat mielessään "ikusesti" elämään ja riistettäviksi ja sorrettavaksi imperialistisen monopolikapitaalismin, - ja EU:n oloissa... Epäilen, että ei J. K. tähän ainakaan vielä tänäpäivänä ole valmis, olisiko edes Väyrysen P.?
        -Liittotumisen aika tulee, - mutta koska, - en ole ennustaja?

        -Esim. PS: set eivät ole sosialismin kannalla, (Timo Soini sanonnut), - joten se puolue jää ulkopuolelle liiton varmaan.., samoin kokoomus, demarijohto ja vasurijohto... Sosialismissa on työväenluoka ja talonpoiakisluokak, galonpojat ja pienyrittäjät ehkä myös keskisuuret... sosialsimissa lopetetaan kutienkin yhteiskutnaluokat, ei ennen oi siirtyminen astettainkaan tapahtua luokattomaan kommunsimiin... -Melkoinen "julkilausuma"!? kontaktihenkilöltä.


      • komm. EU asia
        Kontaktihenkilö, 888 kirjoitti:

        Kontakti asia) -esittää yllä asiaa, - jota en ole ennen lukennut, kuin nyt satuin avaamaan ko. foorumin.
        -Uusiin laulunsanoihin enemmälti niitä kommentoimatta, itse asiaan kommentini lie paikalla, - Jos sallitte?

        Loppukysymys: ..."Siis onko kuitenkin ideologinen kommunsiti-keskusta yhteys mahdollinen ja liittoutuminen vasemmalle?" -

        Pohdinnan esittänyt tietänee, että olen marxilais - leiniläinen aatteellis - poliittis - järjestöllinen ihminen, työväenluokan, - lukkakantainen vanhuseläkeläin...(5.5. syntymästä tulee 73 vuotta).

        Synnyin pienviljelijä perheeseen, siis juureni talonpoikaiston köyhissä kerroksissa, ja vanhempani harjoittivat luontasitalousperinne vilejlyään Sallan luvutetulla alueella, Sovakylässä ennen ns. historiaamme nimettyä "talvisotaa". Sota proletarisoi perheemme, ja minä synnyin proletaariksi, työläiseksi, johon asemaan jouduin jo 15. vuotiaana, metsätyöt, ilman tervettä selkää, kun hyppäsin jäätikköön ja tulin selkävamaiseksi, n. 12. vuotiaana 1951 -52 talveella.

        Sanottua sivulauseet.
        -Sanon nyt pääajatuksen: - olen opiskelltu ja olen yhteiskunnallisesti tiedostanut, että lähi historiassa tapahtuu rajuja muutoksia, ja yhteystyö työväenluokaan ja työtäekevien talonpoikien-, - siis talonpoikien ja pienyrittäjien, yms. työväenluokkaan kuulumattomien yhteiskunta kerrosten välillä tulee yhä ajankohtaisemmaksi välttämättömyydeksi, ja mikä on välttämätöntä, - se väistämättä on toteutuva... Eli on koottava erikoinen luokkaliitto, ja sen ydin on ideologine, eli aatteellinen, - sosialsimin puoloesta, sillä seuraava askel johtaa sosialismiin, eikä suinkaan takaisin feodalimiin...
        Sosialismissa rakenentaan luokaton kommunsitinen yhteiskunta astettain, - eli ei s
        korkean vaihen kommunismiin hypätä suoraan kapitalismista, eikä ilman erkoista luokkaliittoa, mikä muuttaa tutoantosuhteet, yksityisestä - yhteiskunnalliseksi, ja koko kansa omistaa tutoantovälineet, jne.

        Tuin Väyrystä presidenttivaalissa, pitäen kehityksen eteen avausta välttämättämänä, ja lisäkseni uset KTP: n kommunsiti äänesti myös Väyrystä, sillä ilmoitin puolueelle menettelvän juuri siten, että Väyrystä, ja vain Väyrystä äänestän, en äänestänyt toisella kierroksella kahdesta ehdokkaasta, heistä kumpaakaan, ihan oikein, vain olisi ollut mahdollisuus vainyhtä äänestä, - vaan en tehnyt oikeisotehdokkaiden suhteen kompromissia, - sen tein Paavon hyväksi, pidin ja pidän tavallaan Paavoa Kekksoen manttelinperijänä nykyaikaan, - tai oliskohan tullut pettymys?

        EU - parlamenttivalisa en äänestä Väyrystä. EU - parlamentti vaalissa en käy äänestämässä, mutta äänestän v. 2015 eduskutavaalsisa, KTP:n ehdokasta, jos on, (en minä). Ellei KTP: lla ole Lapissa ehdoaksta,- saa ääneni siinä tapauksessa Paavo V. jos on ehdokas?

        Marxilais - leniniläisinä kommunistina ideologisesti, aatteellisesti kannatan erikoisen luokkaliiton perustamista työväenluokan ja työtätekevien ei - työväenluokkaan kuuluvien voimien kanssa, eikäe liitto ole vain liitto, liittoa varten, vaaan siirtymiseksi kapitalismista - sosialismiin ja siltä astettan kommunsimiin , - ilman työläisten liitoa ei se onnistu. Oikeistosta ei ole tähän liittoon, eikä edes niistä ns. opportunsitijohtoisista puolueista yleensä, - jotka sopetuvat mielessään "ikusesti" elämään ja riistettäviksi ja sorrettavaksi imperialistisen monopolikapitaalismin, - ja EU:n oloissa... Epäilen, että ei J. K. tähän ainakaan vielä tänäpäivänä ole valmis, olisiko edes Väyrysen P.?
        -Liittotumisen aika tulee, - mutta koska, - en ole ennustaja?

        -Esim. PS: set eivät ole sosialismin kannalla, (Timo Soini sanonnut), - joten se puolue jää ulkopuolelle liiton varmaan.., samoin kokoomus, demarijohto ja vasurijohto... Sosialismissa on työväenluoka ja talonpoiakisluokak, galonpojat ja pienyrittäjät ehkä myös keskisuuret... sosialsimissa lopetetaan kutienkin yhteiskutnaluokat, ei ennen oi siirtyminen astettainkaan tapahtua luokattomaan kommunsimiin... -Melkoinen "julkilausuma"!? kontaktihenkilöltä.

        Nurmikumpu on sitä mieltä, että EU-vaaleja tulisi boikotoida. Onko tämä laajemminkin kommunistisen liikkeen kanta? SKP asettaa ehdokaslistan kommunisteista, mutta KTP:n kommunistit eivät aseta, onko näin?


    • Näin se on

      Tänään tv:ssä ihan merkittävä huolenaihe tuotiin esille. Kuntaliitosten myötä henkilökunta vain kasvaa.Erityisesti paisunut johtoporras tuottaa ongelmia. Kun näitä johtajia ja johtajien johtajia on joka paikka täynnä ja hyvä veli-verkosto pitää valtaa niin ongelmia kasaantuu. Narsistisia, huonon johtamiskulttuurin omaavia tyyppejä on huomattavan paljon johtopaikoilla. Mitä tälle voi tehdä?

      Ensiksikin ongelma pitäisi tiedostaa.Toisaalta tästä systeemistä hyötyy hyvä veli verkosto, joka on verkostoitunut johtavien viranhaltijoiden ja luottamushenkilöiden kanssa. He eivät halua korjata tilannetta.Ne, jotka huomaavat tilanteen, eivät myöskään tee mitään, koska itselle voi tulla vaikeuksia.

    • soini sen sano

      Äläppä hättäile. PerSut hoitaa joutilaat pellolle !

    • Äly hoooiii

      kuka hlö vastailee ja kirjoittelee SUOLI24 omalla nimellä?
      Näille päättömille jauhajille on aivan turhaa mitään vastailla!
      Pitää olla jonkin sortin narsisti että moiseen ryhtyy.

      • pohdintaa vain

        Saisivat kaikki valtuutetut kirjoittaa tänne omalla nimellään. Ei ole narsismia, vaan asiallista käytöstä. Miten muuten tieto "sukukokouksesta" tuli tänne palstalle. Aloittiko ketjun erotettu henkilö itse? Eihän siitä ole ollut lehdissäkään mitään tietoa.


      • tosiasia on tosi

        ai eikö tänne saa kirjottaakaan "äly hoooiii" oletko samanlainen kuin sdp demari joka huusi pankaa siltä turpa tukkoon vaalipaneelissa, kun työväenluokan edustaja koetti puhua. se on demarin aate, rikkaat ja herrat rikastuu, rahat velkamaihin ja päätösvalta EU:lle. ylimieliset puku päällä kulkevat ihmiset ja muka nokka pystyssä mennään pikkuvirkamiehet. ei olla muka "duunaria" ollaan herroja, porvareita.

        Kemijärveläinen sanonta: "turpa tukkoon sanoi demari ko kommunisti totta puhui"

        Nurmikumpu on ollut aivan oikeassa, demarit eivät välitä työväenluokan asioista. Se näkyy myös KEMIJÄRVELLÄ!


    • jo vanha

      Täällä kehutaan J Kaisanlahtea lahjakkaaksi ja kyvykkääksi. No mihin pyrkii. Ainakaan sovun rakentajana hän ei ole lahjojaan osoittanut. Kaikkeen mihin sekoaa on eripura käynnissä.
      Jos olis lahjakas, niin kokoais keskustan yhteenhiileen puhaltamaan.
      Olen vanha, tiedän kokemuksesta, että poikkiteloin oleminen on helppo ja kelvottomin tapa olla mukana.

      • vastuu todellisesti

        Eikö ryhmän puheenjohtaja ja kunnallisjärjestön pj ole avainasemassa eikä joku yksittäinen valtuutettu. Mitä te hoette sitä rivivaltuutettua koko ajan. Eduskunnassa töissä ja tekee rovaniemiläisten tyttöjen vaalityötä, mikä on vaikutus Kemijärvellä, ei suuri. Heikki Nivala on valtuustoryhmän pj ja Lea Soppela kunnallisjärjestön pj. Mikä on heidän vastuu Keskusta ryhmän toiminnasta.


      • Ei kepulainen
        vastuu todellisesti kirjoitti:

        Eikö ryhmän puheenjohtaja ja kunnallisjärjestön pj ole avainasemassa eikä joku yksittäinen valtuutettu. Mitä te hoette sitä rivivaltuutettua koko ajan. Eduskunnassa töissä ja tekee rovaniemiläisten tyttöjen vaalityötä, mikä on vaikutus Kemijärvellä, ei suuri. Heikki Nivala on valtuustoryhmän pj ja Lea Soppela kunnallisjärjestön pj. Mikä on heidän vastuu Keskusta ryhmän toiminnasta.

        Nyt vastasit aivan naulan kantaan ja kerroit oikein nimeltä,ketkä ovat Kemijärven keskusta asiat valehtelemalla ja juonittelemalla sotkeneet. Sellainen on firma kuin ovat johtajatkin. Tämä opettajakin ei oikein aina tajua, että muut valtuuteut ovat aikuisia ihmisiä eivätkä kolmannen luokan oppilaita hänen koulussaan ja sen vuoksi kertoo satuja, aliarvioi kolleegoitaan ja juonittelee tuon toisen mainitsemasi henkilön kanssa. Eikä itse huomaa mitään.


      • poispoispois.
        Ei kepulainen kirjoitti:

        Nyt vastasit aivan naulan kantaan ja kerroit oikein nimeltä,ketkä ovat Kemijärven keskusta asiat valehtelemalla ja juonittelemalla sotkeneet. Sellainen on firma kuin ovat johtajatkin. Tämä opettajakin ei oikein aina tajua, että muut valtuuteut ovat aikuisia ihmisiä eivätkä kolmannen luokan oppilaita hänen koulussaan ja sen vuoksi kertoo satuja, aliarvioi kolleegoitaan ja juonittelee tuon toisen mainitsemasi henkilön kanssa. Eikä itse huomaa mitään.

        Hlöt ovat vasta valittu luottamustoimeen, riitelijät löytyy aivan muualta. Sen tietävät nyt kuntalaisetkin. Ja hyvä niin.
        Häiriköt on saatava pois sotkemasta kuntalaisten asioiden hoitoa!


      • helmitaulun lukkuuun

        Tyhmyys ja tietämättömyys aiheuttaa pelkoja ja vihaa sellaisia kohtaan jotka älyää ja osaa. Tästä se johtuu et J. Kaisanlahtea haukutaan. Jyrsimällä yritetään kiinnittää huomiota pois omasta osaamattomuuvesta.


      • on oltu pitkään
        poispoispois. kirjoitti:

        Hlöt ovat vasta valittu luottamustoimeen, riitelijät löytyy aivan muualta. Sen tietävät nyt kuntalaisetkin. Ja hyvä niin.
        Häiriköt on saatava pois sotkemasta kuntalaisten asioiden hoitoa!

        Ketkä on valittu vasta luottamustoimeen, Nivala on ollut ykköspaikoilla vuodesta 2003 lähtien. Soppelakin toiminut monta vuotta kaupunginhallituksessa, Keskustan ryhmän ja järjestön puheenjohtajana jne...


    • "jämerä kepu"

      Keskustan kunnallisjärjestö ja valtuustoryhmä on valinnut johtajansa. Arvatenkin parhaaksi katsomansa. Ei niitä johtajuuksia vastoin porukan tahtoa oteta.
      Porukassa tuppaa aina olemaan muutama "känkkäränkkä" joille ei mikään kelpaa. Jos H Nivala ja L Soppela olisivat niin kelvottomia, kuin täällä "lahjakkaimmat" väittää, tuskin heitä olisi valittu.
      Täällä muutama kanakoplan pyrstösulka vänkää täyttä puppua.

      • änkyrät jatkaa

        Ovat katkeria kun kopla kutistui entisestään.


      • epätietonen kysyy

        eräs lupasi että on pj vaan luottamuspaikkajaon ja sitte vaihdetaan että valtaa hajautetaan. pitikös lupaus?


    • Osakeyhtiö

      Mulla ei aina leikkaa. Mikä ja kuka on kanakopla?

      Ja sitten kyllä viittaan tuonne yläkerran kommentteihin, että kun pitää ulkopuolisia käyttää kansan valitsemien edustajien sijasta päätöksen tekoon, niin eihän se ole oikein. Minä ymmärrän sen siten, että esimerkiksi jonkun osakeyhtiön hallitus saa ohjeet päätöksiin joltain ulkopuoliselta porukalta, joka ei tiedä periaatteessa firman asioista mitään.

    • kepuli14

      "Kanakopla" on näköisiä naisvaltuutettuja, jotka tuppaavat olemaan erimieltä valtuustoryhän enemmistön kanssa. Käyttäytyvät "kanamaisesti".
      Ryhmään kuuluu joku miespuolinenkin, heihinkin sopii kuvattu käytös.
      Kopla tulee siitä, että nämä toimivat yhtenäisesti, enemmistöä vastaan.

      • kepuli15

        Tapana on olla JOKA asiassa erimieltä!


      • pro kanakopla
        kepuli15 kirjoitti:

        Tapana on olla JOKA asiassa erimieltä!

        Missä asioissa he ovat olleet eri mieltä. Lähes aina yksimielisiä. Puuttuvat vaan vääryyksiin ja "saunaseuran" suhmurointiin. Kanakoplan valitukset yleensä menneet läpi. Eivätkä hyväksyneet kaupunginjohtajaan kohdistunutta alhaista ajojahtia.


    • Penttiskä

      Eiköhän pojjaat sovita, että heitetään tuo alhainen nimittely sikseen ja keskustellaan ja käyttäydytään niin kuin miehet. On sentään kysymys meidän luottamushenkilöistä, joilla on suuri jouko uskollisia tukojoita takanaan, jotka ovat vuodesta toiseen ja vaaleista toiseen heitä äänestäneet. Siis kunnioitusta tätä edustuksellista demokratiaa kohtaan.

      Nimittelemällä, solvimalla ja haukkumalla te ette ainoastaan halveksi ja pilkkaa näitä arvon valtuutettuja ja heidän äänestäjiään, vaan koko Kemijärven ylintä poliiittista johtoa. Kertokaa asiaa tai sitten omalla nimellä niin kuin J. Kaisanlahti tekee.

      Tuolla kanakoplimisella te vain paljastatte henkisen tasonne ja tulee vain mieleen, että olette sellaisen suvun vesoja, joka kuluu siihen keskustan nk. enemmistöön.

    • kepuli14

      En ole minkään kemijärviläisen suvun jäsen, olen tänne muualta muuttanut. Olen seurannut politiikkaa kymmeniä vuosia, ollut siinä malliksi mukana itsekkin.
      Katson tuntevani ihmisen luonteen heikkoudet.
      Kemijärven kunnallispolitiikassa suurin häiriö on keskustan ryhmän eripuraisuus. Erimieltä saa olla, mutta vähemmistöön jäätyään olisi arvokasta tyytyä siihen, jos aikoo olla ryhmässä mukana. Kun on alvariinsa eri mieltä kuin muut, niin muiden pinna joutuu koetukselle.

      • kim il sung

        Koska sielä on oltu alvariinsa eri mieltä kun muut? Missä pöytäkirjassa näkyy. Muutama äänestys vaan käyty. Eikö saisi olla koskaan eri mieltä kuin johtaja? Vain muutamassa eri mieltä oltu, teidän mielestä siis sekin liikaa? Pohjois-Korean henki. Sieltäkö on aate?


      • kotkotkotkotkot
        kim il sung kirjoitti:

        Koska sielä on oltu alvariinsa eri mieltä kun muut? Missä pöytäkirjassa näkyy. Muutama äänestys vaan käyty. Eikö saisi olla koskaan eri mieltä kuin johtaja? Vain muutamassa eri mieltä oltu, teidän mielestä siis sekin liikaa? Pohjois-Korean henki. Sieltäkö on aate?

        Te olette olleet lähes joka asiassa erimieltä!

        Mites esim. nimitykset?
        luottamuspaikkajaot?
        Jopa muiden puolueiden ehdokkaat kelpaa paremmin kuin alunperin yhteisesti sovitut oman puolueen jäsenet!
        Koulukiistat?
        Tehtaan lopetus ja sen vaikutukset paikkakunnalle?

        Näitä löytyy ja paljon!


      • vastauksia tähän
        kotkotkotkotkot kirjoitti:

        Te olette olleet lähes joka asiassa erimieltä!

        Mites esim. nimitykset?
        luottamuspaikkajaot?
        Jopa muiden puolueiden ehdokkaat kelpaa paremmin kuin alunperin yhteisesti sovitut oman puolueen jäsenet!
        Koulukiistat?
        Tehtaan lopetus ja sen vaikutukset paikkakunnalle?

        Näitä löytyy ja paljon!

        ensinnäkin "lähes joka asiassa erimieltä" - kenen kanssa? erään sukukokouksen ja kaupunginvaltuuston nykyisen pj:n? onko se meriitti, jos aivan joka asiassa on heidän kanssa samaa mieltä hä?

        missä on yhteisesti sovittu oman puolueen ehdokkaista? kanakopla kannatti eduskuntaan Keskustan naisehdokasta Itä-Lapista. ei kaikkien oo pakko kannattaa Nivalaa, koittakaa jo päästä yli siitä, että vaaleissa ehdokkaanne hävisi. joskus voittaa, joskus ei, sellaista se on on.

        nimitykset? kaupunginjohtajan valinnassa hajosi Kepun ryhmä muutenkin, osa Salmisen, osa Perälän takana. tosi vähemmistössä oli Nivala, joka lähes yksin kannatti ylilääkäri Timo Alaräisästä kaupunginjohtajaksi. Tatja Karvosta kaupunginjohtajaksi kannatti yksin Moilasen Eeva, oli täysin yksin eri mieltä. Timosta Keskustan ryhmästä melkein kaikki kannattivat, myös ns. oppositio, demarit halusivat toisen ehdokkaan siihen.

        koulukiistat? lukioasiassa kaikissa puolueissa oli kahta mieltä, myös nämä ns. Keskustan opposition naiset olivat jakautuneet, samoin toinen puoli keskustaa. täydellistä tietämättömyyttä väittää, että "kanakopla" oli vastaan ja muut toisella puolella. Kallaan kouluako tarkoitat? siinä asiassa valituksen teki Lea Soppela yhdessä "Vänän kanssa. "kanakopla" oli enemmistön puolella valtuuston äänestyksessä.

        tehtaan lopetusta ei Kemijärven valtuusto aiheuttanut.


      • umpi pöljät
        vastauksia tähän kirjoitti:

        ensinnäkin "lähes joka asiassa erimieltä" - kenen kanssa? erään sukukokouksen ja kaupunginvaltuuston nykyisen pj:n? onko se meriitti, jos aivan joka asiassa on heidän kanssa samaa mieltä hä?

        missä on yhteisesti sovittu oman puolueen ehdokkaista? kanakopla kannatti eduskuntaan Keskustan naisehdokasta Itä-Lapista. ei kaikkien oo pakko kannattaa Nivalaa, koittakaa jo päästä yli siitä, että vaaleissa ehdokkaanne hävisi. joskus voittaa, joskus ei, sellaista se on on.

        nimitykset? kaupunginjohtajan valinnassa hajosi Kepun ryhmä muutenkin, osa Salmisen, osa Perälän takana. tosi vähemmistössä oli Nivala, joka lähes yksin kannatti ylilääkäri Timo Alaräisästä kaupunginjohtajaksi. Tatja Karvosta kaupunginjohtajaksi kannatti yksin Moilasen Eeva, oli täysin yksin eri mieltä. Timosta Keskustan ryhmästä melkein kaikki kannattivat, myös ns. oppositio, demarit halusivat toisen ehdokkaan siihen.

        koulukiistat? lukioasiassa kaikissa puolueissa oli kahta mieltä, myös nämä ns. Keskustan opposition naiset olivat jakautuneet, samoin toinen puoli keskustaa. täydellistä tietämättömyyttä väittää, että "kanakopla" oli vastaan ja muut toisella puolella. Kallaan kouluako tarkoitat? siinä asiassa valituksen teki Lea Soppela yhdessä "Vänän kanssa. "kanakopla" oli enemmistön puolella valtuuston äänestyksessä.

        tehtaan lopetusta ei Kemijärven valtuusto aiheuttanut.

        Nalli napsahti, osu ja uppos!
        hehehheeeheee!


      • Penttiskä
        kotkotkotkotkot kirjoitti:

        Te olette olleet lähes joka asiassa erimieltä!

        Mites esim. nimitykset?
        luottamuspaikkajaot?
        Jopa muiden puolueiden ehdokkaat kelpaa paremmin kuin alunperin yhteisesti sovitut oman puolueen jäsenet!
        Koulukiistat?
        Tehtaan lopetus ja sen vaikutukset paikkakunnalle?

        Näitä löytyy ja paljon!

        Ja sinulle "kotkotkotkotkot", jos et parempaan pysty niin äitis pessee kohta sinun suusi. Eikö me sovittu, että jätetään nimittelyt sikseen. Jos se ei sovi, niin siiry tuonne alle 16 v. palstalle. Siellä saa nimitellä.


      • nasu ja tiikeri
        umpi pöljät kirjoitti:

        Nalli napsahti, osu ja uppos!
        hehehheeeheee!

        Mikä nalli osui? Sehän on NALLE Puh, ei NALLI Puh.


      • 1/2 ha. metsä
        nasu ja tiikeri kirjoitti:

        Mikä nalli osui? Sehän on NALLE Puh, ei NALLI Puh.

        Puolen hehtaarin metsässä on Nalle Puh.

        En muista, onko siellä valtuustoa toiminnassa.

        Siellä kuitenkin on ainakin Möhkö-fantti. Hän varmaan olisi ääniharava.


    • Demokraattinen

      Kyllä eripura vain lisääntyy, kun ja jos menetellään kuten nyt eli valtaa käyttävätkin muut kuin vaaleilla valitut henkilöt. Äänestäjiä on pahasti petetty. Kun on äänensä antanut jollekin henkilölle, niin asioista päättävätkin sellaiset henkilöt, jotka eivät ole saaneet yhtään ääntä.

      Seuraavissa vaaleissa pitää äänestäjille antaa kaksi lappua. Toiseen lappun laitetaan sen henkilön nimi, jota äänestää valtuustoon ja toiseen lappuun sen hekilön nimi jota äänestää keskustan kunnallisjärjestön johtoon.

      On aivan oikein valtuutetuilta, jotka eivät tätä hyväksy ja ovat eri mieltä.

      • kim il kerkee

        Kunnalista päätösvaltaa pitäs käyttää kansan valitsemat valtuutetut eikä kyläkinkereillä johonki järjrstöön valitut papparaiset ja mummot. Kempan Kepussa oikein irvikuva demokratiasta.SÄRKELÄ ON saanut kansan mandaatin ja hänellä tulee olla oikeus päätöksentekoon.


    • heittäkää höpötys

      Kunnallisjärjestö on korkeintaan neuvoa antava elin. Valtuutetut ovat useimmiten samaa mieltä, mutta jos eivät ole, niin he muodostavat oman kantansa.
      Yksittäiset kunnallisjärjestön edustajat eivät tietenkään voi sanella miten päätetään. Ei vaikka olis kerkeläkin, eikä ne kyllä ole pykineetkään sanelemaan.

      • TSAARIN AIKUISTA

        Noo muuta teheneekkään ko pyrkineet juonimaan ja omia etuja viemään. TOMMONEN KUNNALLISJÄRJESTÖ ON AIKANSA ELÄNY HÖPPÄNÖIDEN KLUBI.


    • en kepuli

      Kunnallisjärjestö on tärkeä elin, se on kunnassa toimivien puolueosastojen yhteenliittymä. Organisoi ja toteuttaa vaalityön kunnassa.
      Valtuutetut ovat paljon kiitoksenvelkaan puolueosastojen toiminnalle.
      Vaalit on vain yksi osa demokratiaa, taustatyö tehdään puolueen piirissä.
      Yksioikosten herjojen heittäminen osoittaa vain esittäjän typeryyden.

    • Penttiskä

      Mitä olen pari päivää tätä keskustelua seurannut, niin herjaa ja tosi inhottavaa herjaa, pentumaista herjaa ovat heittäneet ne henkilöt, jotka ovat olleet puolustamassa tuota kunnallisjärjestön epädemokraattista roolia. Kielenkäytöstä päätellen he ovat niiden politikkojen vesoja, jotka myös tuon epädemokratian hyväksyvät.

      Ja sen verran olen perehtynyt Kemijärven keskustan toimintaan, että tiedän, että kunnallisjärjestö on 100 % yhden tai korkeintaan kahden miehen järjestö, joka päätökset sanelee. Järjestössä istuvat naiset on alistettu kumileimasimen asemaan.

      Kemijärven keskustapuolueeseen kuuluu hyvin paljon viisaita ja älykkäitä ja poliittisesti kokeneita osaajia, mutta valitettavasti joka vuosi useita tällaisia henkilöitä on jäänyt aktiivisesta puoluetoiminnasta ja kunnallisjärjestön toiminnasta kokonaan pois, kun oma ääni ei ole kuulunut eikä sitä ole haluttu kuunnella ja päätökset on tehty aina valmiiksi pienellä piirillä. Juonittelut ja muut yhden asian liikkeet tähän päälle.

      Vaalityö organisoitiin esimerkiksi viime vaaleissa niin kapealle sektorille kuin vain mahdollista ja oli myös oikein irvikuva koko vaaliorganisaatio, vaalipäällikkö ensimmäisenä. Kirjoituksia suodatetiin ja asetettiin vaalipäällikön haluamaan paremmusjärjestykseen sen mukaan kuka henkilö oli mieleen ja kuka ei, kirjoituksien siällöstä viis. Ei tässäkään suhteessa tasa-arvosta mitään tietoa.

      • kunnan etu vai oma

        kunnallisjärjestön vaalilehteen sai muilta tulla yksi kirjoitus, Nivalalta ja Lealta kaksi. Nivalan kirjoituksessa viitattiin J Kaisanlahteen uskonnolliseen taustaan puuttuen. oman pesän likaaminen on ok jos sitä tekee tietty taho. tai jos pelaa ohi piiritoimikunnan päätöksen oman suosikin Lapin liiton hallitukseen (Kerkelä). nyt kun "tätseri" on pudotettu valtuustosta ja J Kaisanlahti käytännössä pois Keskusta ryhmän toiminnasta, on sen ryhmän toiminta varmaan yksisuuntasta (kun Särkeläki heitetään ulos), mutta onko kunnan etu vai oma ykkönen?


      • ei tipu
        kunnan etu vai oma kirjoitti:

        kunnallisjärjestön vaalilehteen sai muilta tulla yksi kirjoitus, Nivalalta ja Lealta kaksi. Nivalan kirjoituksessa viitattiin J Kaisanlahteen uskonnolliseen taustaan puuttuen. oman pesän likaaminen on ok jos sitä tekee tietty taho. tai jos pelaa ohi piiritoimikunnan päätöksen oman suosikin Lapin liiton hallitukseen (Kerkelä). nyt kun "tätseri" on pudotettu valtuustosta ja J Kaisanlahti käytännössä pois Keskusta ryhmän toiminnasta, on sen ryhmän toiminta varmaan yksisuuntasta (kun Särkeläki heitetään ulos), mutta onko kunnan etu vai oma ykkönen?

        Kopla pitääkin saada ulos kokonaan jotta palataan normaaliin kunta demokratiaan.


      • yksi kyläseppä vain
        ei tipu kirjoitti:

        Kopla pitääkin saada ulos kokonaan jotta palataan normaaliin kunta demokratiaan.

        Normaali "kunta demokratia" (kanakoplan vastustaja ei osannut edes yhdyssanaa oikein) merkitsee siis mielestäsi sitä, että eräät valtuutetut pitää saada "ulos kokonaan"? Hoh-hoijakkaa! No, se on sitä pohjoiskorealaista Kemijärven demokratiaa, mitä eräässä ryhmässä harjoitetaan. Junttakokouksia pidetään, uhkaillaan ryhmästä ja puolueesta erottamisella jne.


      • ei tää yhteimettä..
        ei tipu kirjoitti:

        Kopla pitääkin saada ulos kokonaan jotta palataan normaaliin kunta demokratiaan.

        Koplako ulos ja siirrytään manttaalidemokratiaan ? Siihen on kait osittain jo siirrytty. Joku isäntä käskee ryhmäpäätöksiin . Kaikki, ainakaan viisaimmat eivät kyllä tähän suostu.


    • Ei kanakopla

      Miten voit kysyä noin selvää asiaa. Oma etu tietenkin. Tuolla toisella palstalla joku osasi kertoa totuuden. Kysymys on tuulivoimasta. Kemijärven keskustan valtuustöryhmää vedetään kuin pässiä narusta ja pannaan kuriin ja järjestykseen kunnallisjärjestön mahtikäskyllä tulevaa tuulivoimapäätöstä varten. Tämä tuulivoimajuttu on karmeudessaan vielä pahempi kuin joku valtataistelu. Olen tuulivoiman vankkumaton kannattaja mutta en voi hyväksyä tällaista oman edun tavoittelua ja sitä että ei aliarvioida ainoastaan vain puoluetta ja puoluetovereita, vaan koko poliittista järjestelmää joille näin oman edun nimissä haistatellaan.

    • Kölin alta

      Joo kyllä nyt vedetään porukkaa oikein tosissaan kölin alta.

    • ei-myllyjä

      ei tullut tuulivoimaloita Kemijärvelle, olisiko pitänyt? miksi joku halusi niitä? ei ainakaan järvimaisemaa pilaamaan! jos jonnekin, niin Mäntyvaaraan, jossa eivät pilaa maisemaa!

      • tuulivoimatarve

        Tuleeko ne tuulivoimalat, maanomistajille tulee siitä korvauksia ja rahaa Kemijärvelle!

        Kannattakaa tuulivoimaa ja kiitos ne valtuutetut, jotka kannattivat! ovat hyviä


      • myllyvouhotus.kuriin

        No ei tule. Onneksi. Viisaitakin valtuutettuja on nääs. Ne kunnat jokka ottaneet tuuulimyllyjä katuvat 10 v.päästä päätöksiään....Maailam muuttuu sinä aikana paljon. uusia energiaratkaisuja tulee ja tuulivoima jää saasteeksi.


    • oivakainen

      Mitä jos menisit välillä omaan sukuun.

    • hei-pä-hei

      Tuleeko se tuulivoimala nyt ja jos tulee, niin koska? Kiitos.

    • talouskurat

      Miksi valtuustoa voi viedä kuin pässiä narussa? Siis pässejä?

    • Anonyymi

      Äänestäkää presidentinvaaleissa Hjallista, Kemijärvellä moni ymmärtää yritys toiminnan ja vaikka Hjallis on suuri mega-liikemies hän on kansan ihminen ja työläisten ystävä. Hänen nainen on kauniimpi kuin muilla ja voi edustaa Suomea. Miten Haavisto? Nyt Kemijärvi siis äänestämään kansan ehdokasta, joka ei ole herrojen nöyrä apulainen, vaan uskaltaa vaikka haistattaa vittua maailman johtajille.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      411
      4169
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      231
      2060
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1530
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1357
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1015
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      62
      1011
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      128
      969
    8. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      228
      932
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      923
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      888
    Aihe