koiralla veristä virtsaa

Sad

Olisiko jollakin käynyt samalla tavalla?

Koirani on 10-vuotias leikattu mäyräkoirauros. Se on nyt ollut 2 viikkoa veristä virtsaa. Tasaisesti punaista siis. Menimme viikko sitten lääkäriin, jossa otettiin pissa- ja verinäyte sekä röntgen. Tutkittiin eturauhanen. Ei ollut virtsakiviä, eturauhasvaivoja tms., joten lääkäri epäili virtsatulehdusta ja määräsi antibiootit. Virtsassa ei kuitenkaan ollut bakteereja, mutta valkosolut olivat veressä koholla. Veriarvotkin olivat muuten normaalit.

Antibiootit eivät auttaneet, ja nyt menimme tänään virtsarakon varjoainekuvaan, koska koiralla epäiltiin kasvainta. Sitä ei kuitenkaan ollut. Munuaiset tutkittiin ultraäänellä, eikä niissäkään näkynyt mitään selvää.

Nyt lääkäri sanoi, ettei voi auttaa enempää ja meidän pitäisi mennä Helsingin eläinsairaalaan.

Olen huolesta kipeänä, mitä tämä voi olla? Luin netistä, että jokin vamma voisi aiheuttaa tämän, mutta munuaiskasvain harvemmin. Koira on muuten täysin pirteä ja normaali, ainoastaan pissa on todella veristä. Mtiä voin tehdä? En haluaisi luopua koirasta näin aikaisin.

5

1415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tutkittiinko vitsa?

      Siis että virtsassa todella oli verta. Virtsa voi värjäytyä myös ruuassa olevista väriaineista.

    • sad

      Verta on joo.

    • qwerh

      Minun ranskiksella oli myös veristä virtsaa ja proteiinit plussalla, sai 10päivä antibiootit, (vitsatieinfektioon) ab-kuurin jälkeen verta ei enää virtsalla ollut, mutta proteiinit edelleen koholla, eläinlääkäri epäili koiran tulleen sukukypsäksi ja että virtsaan sekoittunut siemennestettä. Tosin sinun koirasi on saavuttanut sukukypsyydensä aikoja sitten:D mutta kai vanhemmillakin koirilla voi virtsaan erittyä siemennestettä? Koirani kohdalla asiaa ei sen enempää tutkittu, koska muuten terve ja hyvinvoiva.

    • Kokeile tätä...

      Osta marketista tai luontaistuote kaupasta ihmisille tarkoitettua karpalo valmistetta. Oma koirani (sakemanni) sai niistä avun ajoittaiseen virtsaamis vaikeuteen. Monet käyttävät tätä koirillaan jotka ovat olleet taipuvaisia toistuviin virtsatieinfekstioihin. Mäykylle voit antaa aluksi yhden kapselin päivässä ja esim. viikon kuluttua yhden joka toinen päivä.Toivottavasti vaiva paranee :)

      http://www.verkkoapteekki.fi/product_info.php/products_id/491

      • mitä sitten kävi?

        Hei,

        Olen itse nyt täysin vastaavassa tilanteessa kuin keskustelun aloittaja, paitsi koirani on 13-vuotias, isokokoinen sekarotuinen. Jos joku toinenkin tai aloittaja voisi kertoa mitä sitten tapahtui? Selvisikö syy? Löytyikö hoitokeinoa? Paraniko siis vai joutuiko koiran nukuttamaan?
        Olen ihan tietoinen koirani iästä, eli en mihinkään leikkauksiin tms.isompiin operaatioihin haluaisi häntä viedä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3270
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2852
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2676
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2628
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2496
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2335
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1793
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1747
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1610
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1466
    Aihe