opel astra 2001, kokemuksia?

yuij

Kokemuksia kyseisestä vuosimallista tai ylipäätään 2000-luvun alun astroista?

9

1883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1.9 cdti

      Vaimolla Astra 1.6L / 8v vm 2002, jolla ajettu 163 tkm.
      Auton täydellinen huoltohistoria tiedossa tulostettuna ( 2 omistaja)
      Alkuperäinen pakoputkisto vaihdettiin, juuri uuteen ( edestä taakse saakka - kat)
      Nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu kerran
      Jarrulevyt palat eteen 150 tkm
      Ajovalorele vaihdettu kerran
      Muuten huollettu huolto-ohjelman mukaisesti
      Takajarrut (rummut takana) kannattaa aina herkistää ennen katsastusta
      auto lämpenee todella nopeasti talvella
      tukeva ajaa
      käyttöautona hyvä
      sinkitty kori ei ruostu helposti

    • 2000_2,0DTL16Vfarkku

      Ovilistoissa vielä CDX, mitä ikinä sitten tarkoittaakin.

      Ajettu lähes 400t, ei ongelmia konepuolella.

      Vakio-ongelmana...? takajousien katkeaminen, tutun 2002 farkussa sama juttu. Äkkiä tuntuu siltä, että Motonetin jouset kestävät paremmin kuin originaalit, mene ja tiedä. Kannattaa kuitenkin vaihtaa molemmat samalla, ei ole iso kustannuserä.

      Takaiskarien puslat löystyvät ajan mittaan, näkyy välyksenä, kun nostaa renkaasta alla maaten (rengas ilmassa, tietenkin), aluksi ei ajaessa kuulu kolinaa, mutta leimaa ei saa. Hätäratkaisuna joku latikanpala sinne yläväliin, jos ei ole aikaa vaihtaa ennen leimaa.

      Virtalukko... jäykkyyttä, silloin lukkopesä kannattaa vaihtaa, ongelma ei poistu, vain pahenee. Itselläni ja tunnen pari muutakin tapausta, kun lukkopesän tappi on katkennut, silloin lukko vain pyörii, eikä tapahdu mitään. Itselläni katkesi virta-asentoon, jäi virrat päälle autoon. Jos tappi katkeaa, pitää avata myös lukon pohja, joka on kivoilla muoviklipsuilla, joista yhtä ei kunnolla edes näe, saati että sinne saisi mitään apuvälinettä ja... pohjaa irti vääntäessä vaikka kuinka hellästi, napsahtaa se takimmainen pidike rikki.

      Takajarrut tykkäävät jumitella, kannattaa avata aina renkaan vaihdon yhteydessä.

      Muuten ei ongelmia ole ollut, jos ei nyt peuraa, kettua ja jänistä niiksi lasketa...

      • Edellinen

        Ai niin, diesel kun on, ei pakkasmittarin laskiessa alle 20 asteen tuppaa lämpiämään ja kuuma ei noilla pakkasilla pääse tulemaan lainkaan


    • boksahtaa

      2001 g 1.6 16v.ohjainboksi meni uusi maksaa 1300e ruotsista saa.
      ei voi korjata on geelattu.183000ajettu egr vaihdettu.
      muuten hyvä turhan kallis boksi.
      onkohan noin.

      • Boxi sanoi POKS!

        Hmm... jos tarkoitat ECU boxia niin kyllä niitä ainakin on korjattu hyvällä menestyksellä, tuolta voi lukea: http://www.opelclubfinland.fi/forum/ hakua käyttämällä löytyy paljon kaikkea tietoa.


    • gtre01

      huono niskatuki

    • Opel se on

      Meillä oli astra G farkku 2003 16xep moottorilla ja kilsoja ehti tulla 170000km ennenkä poistui meiltä kolarin takia eli lunnaiksi. Erittäin hyvä ja luotettava auto ja jakopään osalta myös. Mielelläni olisin pitänyt sen vielä.

    • mielipitteeni

      Itellä ollut pari astraa 2000 ja 2003 mallit 16 venttiilisiä tosin.

      Aika samat viat.

      -Pakarin äänenvaimennin lahoaa nopeesti.

      -takajarrut kannattaa putsaa joskus

      -virtalukko kului 2000 mallissa siten, että alkoi irrota palasia=öljyä loppu siihe

      -egr meni tukkoon..oma vika kun ajan aika hissuksiin tekeepi keltaisen häiriövalon.

      -jakohihna muistaa vaihtaa

      molemmilla ajellut pitkään ja eipä muuta juuri ole ollut vikoina, vaikka kaikenlaisia kuullutkin automerkistä.

      Samanlaisia peltikasoja kuin muutkin paitsi erilaisten velkaelvis nissansukkulapuikula ynnä mielenterveyshäriö mercedesväen mielestä.

      • farmarOpel

        200t ajettu farmari 1,8 1999
        - ostettu uutena
        -etu ja takalevyt vaihdettu
        - toinen akku
        - valoautomatiikka vaihdettu
        - takavaimennin 2005
        - abs valot palaa ajoittain, loppuu aikanaan n. 1 kk
        - moottorin varotusvalo palaa ajoittain, resetoituu virrat pois
        - öljyt 15000, ei tarvitse lisätä
        - aina läpi katsastuksessa ilman mitään etujuttua
        - kori ruosteeton alustoineen
        - halpoja kilometrejä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe