Lestadiolaisten määrä

Mitenmuutenon

Miten tuo lestadiolaisten lukumäärä on kehittynyt viimeisten vuosikymmenten aikaan, perustuuko määrän kasvu puhtaasti perhekoon kasvamiseen???

Missä määrin liike on saanut uusia jäseniä maailmasta, kovinkaan montaa ei tule tutuista mieleen jotka olisivat näiden vanhojen sukujen ulkopuolelta tulleita.

31

766

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikea sanoa

      Näitä on paljon ==> - helluntalaiset Siat. Heitä on paljon helluntalaisissa.

      Kansanedustaja Hirvisaari kuvaa helluntailaisuuden pedofilista ilmapiiriä seuraavasti:"Valitettavasti myös pedofiilit hakeutuvat seurakunnissa mielellään luottamustehtäviin, kuten esimerkiksi Tikkurilassa on taannoin tapahtunut. Ihmiset ovat hämmästyttävän sokeita "lapsia rakastaville" limaisille sedille, jotka pitävät muiden seurakuntalaisten lapsista niin paljon, että jopa suutelevat heitä suulle kaiken kansan keskellä

      • Airot poikki

        Eiköhän teidän olisi aika lopettaa tuo helluntailahkon ihannointi. Myös te jotka vapaudutte välillä vankiloista.


    • Perälauta vuotaa

      VL-uskovaisia on Suomessa tällä hetkellä 60-70.000 ja määrä on maksimaalisesta synnyttämisestä huolimatta laskusuunnassa.

      Joskus 80-luvulla sanottiin vl:iä olevan sata tuhatta, joten melkoinen on ato käynyt...

      • Ei opit toimi!

        Jos vl:t olisivat synnyttäneet maksimaalisesti ehkäisykiellon keksimisestä lähtien 70-luvulta ja kaikki jääneet kyseiseen järjestöön, olisi koko Suomi täynnä vl-uskovaisia.


    • Määrä kasvaa

      Väheneminen on lähinnä liberaalien toiveajattelua.

    • Ehkä jäsen, ehkä ei

      Jäsenten määrä on ollut reilut 30 000 viimeiset 20 vuotta. Pientä vuosittaista vaihtelua esiintyy, mutta aika stabiilia on ollut.

      • 7+1

        Mutta voihan lukumäärän laskea niin, että jos nuo 30 000 käy kaikki 4:ssä suviseuratilaisuudessa, niin voidaan kirjoittaa otsikkoon, että Suviseuroissa kävijöiden määrä oli jälleen 120000 henkeä.


      • Fkfkfjkdkd
        7+1 kirjoitti:

        Mutta voihan lukumäärän laskea niin, että jos nuo 30 000 käy kaikki 4:ssä suviseuratilaisuudessa, niin voidaan kirjoittaa otsikkoon, että Suviseuroissa kävijöiden määrä oli jälleen 120000 henkeä.

        Ensinnäkin, läheskään kaikki vl:t eivät ole minkään rauhanyhdistyksen jäseniä. Toiseksi, suviseurojen kävijämäärää ei lasketa tuolla tavalla, miten esim. monilla festareille tehdään. Suciseurojen ilmoitettu kävijämäärä on arvio todellisesta kävijämäärästä.


    • äksä999

      Joo,ei suvisten väkimäärää noin lasketa. Ilmoitettu väkimärä on samalla aikaa paikalla olleiden määrä. Ei seurapäivien määriä lasketa yhteen.

      Porukka ilmoitetaan nähdäkseni alakanttiin. Lopetetaan laskeminen kun tulee "sopiva" määrä täyteen, näin olen kuullut. Ei pyritä "ennätyksiin".

      • 6+5

        Mutta tottahan se 120000:kin olisi. Suviseuroissa käyntien määrä.


      • sadfsdfaad

        Kävijämäärien laskeminenhan suoritetaan lähinnä turvallisuussyistä ja muista järjestelyihin liittyvistä syistä, ajatellen myös tulevia suviseurajärjestelyitä.


      • Kasvava joukko?
        6+5 kirjoitti:

        Mutta tottahan se 120000:kin olisi. Suviseuroissa käyntien määrä.

        Nuoriso ainakin ajelee edestakaisin seura-alueen ja maailman menojen väliä... Joka kerta mittari napsahtaa...


    • Louros.

      Ehkäisystä pidättäytyminen on onnistunut säilyttämään vanhoillislestadiolaisen liikkeen elinvoimaisena. Jos ehkäisy olisi tullut hyväksytyksi vanhoillislestadiolaisten keskuudessa kaksi vuosikymmentä sitten, vanhoillislestadiolaisuutta ei kenties tänä päivänä enää olisi.
      Ulkopuolelta on tullut parannuksen tekijöitä, mutta niiden avulla vanhoillislestadiolainen liike ei pärjäisi. Ulko puolelta parannuksen saaneita kun on niin vähän. Vanhoillislestadiolaisista suurin osa syntyy liikkeeseen.
      Vaikka syntyvyys on varsin korkeaa, vuotoa ulospäin on paljon enemmän, mitä ulkoa päin uusia tulijoita. Entisten vanhoillislestadiolaisten määrä sen sijaan on jatkuvassa kasvussa, joka on kieltämättä varsin valitettava ja harmillinen juttu :(

      • chris_hitchens

        Mistähän tuo mielestäsi kertoo? Jos keskimääräinen perhekoko on vaikkapa kuusi lasta ja näistä liikkeeseen jää kaksi niin silloinhan määrä kokonaisuudessaan pysyy ennallaan.

        On erittäin omahyväistä ajatella, että syy kahden kolmasosan lähtemiseen liittyisi "maailman" houkuttavuuteen eikä liikkeen luotaantyöntävyyteen.


      • Osa lähtee...
        chris_hitchens kirjoitti:

        Mistähän tuo mielestäsi kertoo? Jos keskimääräinen perhekoko on vaikkapa kuusi lasta ja näistä liikkeeseen jää kaksi niin silloinhan määrä kokonaisuudessaan pysyy ennallaan.

        On erittäin omahyväistä ajatella, että syy kahden kolmasosan lähtemiseen liittyisi "maailman" houkuttavuuteen eikä liikkeen luotaantyöntävyyteen.

        Kaikki vaan eivät arvosta vl-lastenraiskaamista.


    • Miten voi olla

      Jumalan valtakunta luotaantyöntävä kerroppa se suuressa viisaudessasi!

      • chris_hitchens

        Miksi sinä ylimielisyydessäsi kuvittelet VL-liikkeen muodostavan "Jumalan Valtakunnan"?


      • uskovaisena tässä.
        chris_hitchens kirjoitti:

        Miksi sinä ylimielisyydessäsi kuvittelet VL-liikkeen muodostavan "Jumalan Valtakunnan"?

        Minulla on siihen oikeus - vapaus uskoa! Usko sinä kuin haluat, en ole kateelineb, enkä evääni uskollesi heilauta. Heikkohan uskosi on, koska se ei kestä uskoni mielipiteitä, mutta itsehän olet uskosi valinnut.


      • chris_hitchens
        uskovaisena tässä. kirjoitti:

        Minulla on siihen oikeus - vapaus uskoa! Usko sinä kuin haluat, en ole kateelineb, enkä evääni uskollesi heilauta. Heikkohan uskosi on, koska se ei kestä uskoni mielipiteitä, mutta itsehän olet uskosi valinnut.

        Ei minulla ole uskoa. En ole edes pilkkaamanne epäuskoinen vaan uskonnoton. Jos olisit rehellinen itsellesi ja luottaisit sekä itseesi että läheisiisi, olisit sinäkin. Elämäni ei kaipaa mielikuvitusolentoja ollakseen mielekän ja tärkeä.


      • Uskovaisena tässä
        chris_hitchens kirjoitti:

        Ei minulla ole uskoa. En ole edes pilkkaamanne epäuskoinen vaan uskonnoton. Jos olisit rehellinen itsellesi ja luottaisit sekä itseesi että läheisiisi, olisit sinäkin. Elämäni ei kaipaa mielikuvitusolentoja ollakseen mielekän ja tärkeä.

        **Elämäni ei kaipaa mielikuvitusolentoja ollakseen mielekän ja tärkeä.***


        Elämäni kaipaa tasan sitä mitä se saa. Esimerkiksi sinun mielekkääksi kokemasi elämä ei tietenkään kuulu minulle, saatikka että sillä olisi joku vaikutus minun elämään.
        Suutarin on hyvä pysyä vaan siellä lestissä, eikä ala leikkimään ainoaa oikeaa tärkeää ja mielekästä :|


    • Paromaout

      Vanhoillislestadiolaiseennoppiin uskovia aikuisia luulisin olevan noi 20-30 000. Suurin osa vanhoillislestadiolaisiksi kutsutuista on alaikäisiä suurista perhekooista johtuen. Lisäksi aikuisista valtava osa näyttää olevan nk. tapauskovaisia, joille oppi ei ole niin tärkeä kuin elämäntapa. Heitä kutsutaan laiteilla olijoiksi. He kyllä käyvät seuroissa, kuka useammin kuka harvemmin, mutta elämäntavoiltaan he muistuttavat nk maailmanlapsia. Vl:t kutsuvat maailmanlapsiksi ei.vl:ä. Oikeastaan erona on vain se, että näiden vl:en täytyy elää kaksinaamaista elämää, maailmanlapsien ei.
      Lisäksi vl:t laskevat omaan päälukuunsa ne suviseuroissa kävijät, jotka eivät muuten käy seuroissa tai vl:en tapahtumissa. Heistä useat ovat entisiä vl:ä, jotka haluavat verestää mukavia suvismuistoja. Osa heistä tykkää sitten muuten vaan tulla suviseuroille. Siellä kun ei heti kukaan tule tuputtamaan henkilökohtaisesti oppia.

      • Täsmennystä

        Paromaout:in tekstistä ilmenee, että hän kirjoittaessaan vl tarkoittaa SRKlaisia.


        "Kaikki SRKlestadiolaiset ovat vanhoillislestadiolaisia, mutta kaikki vanhoillislesatadiolaiset eivät ole SRKlestadiolaisia."


      • Fkfkjffk

        Totta kai suviseurojen kävijämäärään lasketaan kaikki kävijät, ei pelkästään vl:iä. :D


      • Näinsemeneekai
        Fkfkjffk kirjoitti:

        Totta kai suviseurojen kävijämäärään lasketaan kaikki kävijät, ei pelkästään vl:iä. :D

        Vaikeaahan se olisi kaikilta kävijöiltä käydä kyselemään: "oletko SRKlainen vai et"

        Entä jos kaikki eiSRKlaiset jättäisivät väliin jonkun vuoden suviseurat?
        Kuinka paljon kävijäluku putoaisi?


      • Djhdjdll
        Näinsemeneekai kirjoitti:

        Vaikeaahan se olisi kaikilta kävijöiltä käydä kyselemään: "oletko SRKlainen vai et"

        Entä jos kaikki eiSRKlaiset jättäisivät väliin jonkun vuoden suviseurat?
        Kuinka paljon kävijäluku putoaisi?

        Veikkaan, että "ei-vl:iä" on suviseurojen kävijämäärästä joitain tuhansia.


      • voip olla
        Djhdjdll kirjoitti:

        Veikkaan, että "ei-vl:iä" on suviseurojen kävijämäärästä joitain tuhansia.

        Mutta jos miettii paljonko on entisiä SRKlaisia Suomessa luku voi olla paljon suurempikin


      • sekakomitea.
        voip olla kirjoitti:

        Mutta jos miettii paljonko on entisiä SRKlaisia Suomessa luku voi olla paljon suurempikin

        Joku vääräleuka täällä joskus ilmiteerasi osuvasti, että noihin kaikkiin typeriin arvauksiisi on sama vastaus. Vastauksen kuulemma voi lukea adressien allekirjoitusten kokonaismäärästä, joskin siitäkin tulee vähentää puolet pois, johtuen tyypeistä jotka allekirjoittavat tavan vuoksi kaikki adressit :|


      • voip olla
        sekakomitea. kirjoitti:

        Joku vääräleuka täällä joskus ilmiteerasi osuvasti, että noihin kaikkiin typeriin arvauksiisi on sama vastaus. Vastauksen kuulemma voi lukea adressien allekirjoitusten kokonaismäärästä, joskin siitäkin tulee vähentää puolet pois, johtuen tyypeistä jotka allekirjoittavat tavan vuoksi kaikki adressit :|

        Aika paha, kun en ole koskaan tehnyt yhtään avausta tänne.

        Ehkä sinun SRKlainen vainoharhaisuutesi sai sinut kirjoittamaan tuon kommentin, se sinulle anteeksi annettakooon ihan etulahjana.
        Ja mistä adresseita nyt puhut?
        En aikonut tehdä mitään adressia, "boikotoikaa SRKlaisia suviseuroja", ainakaan vielä...


    • maailma laps

      Katolilaisia oli vuonna 2011 1.200.000.000 Vatikaanin mukaan.

    • SRK auttaa asiaa...

      "Lopun aikoina ihmiset luopuvat..."

      70- ja 80-luvuilla vl-uskonnon väkimäärä meinasi kasvaa, niin SRK heitti heistä tuhansia saa.tanalle hoitokokousoperaatiossaan. Että ennustukset toteutuisivat:(

    • pitkälle näin

      VL: lliä on muutama kymmen tuhatta, nimen omaan aikuisia, siihen kun lisätään ns.myötäilijät, jota on toinen mokoma, näitä yhdistää puolue ja muu yhteiskunnallinen ja taloudellin inressi, siitä koostuu liike nimeltää vanhoillislestadiolaisuus, usko on usein vain keppi-hevonen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      244
      2044
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      121
      771
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe