Uskaltaako ajatella DSG:tä

Automaatille

Olisiko vain niin, että se DSG-vaihteisto hajoaa ainoastaan liiallisella revityksellä? Kestäisikö se tavallisessa käytössä? Ja saisinko siihen takuun, että kun ajan maltillisesti 10tkm/vuosi, niin vaihteisto muine siihen liittyvine laitteineen, kestäisi moitteetta edes kymmenen vuotta?

62

1289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kgkfkdkd

      No kyllä mä uskaltaisin ajatella dsg:tä. Eri asia on uskaltaisinko ostaa auton jossa moinen laatikko.

    • Ei kannata

      Kymmenessä vuodessa tarvitaan useampi DSG-laatikko. Siihen ei saa minkäänlaista, edes erikseen maksettua, takuuta. Manuaalilaatikko on ainoa oikea vaihtoehto jos aiot pitää autoa kymmenen vuotta.

      • Tietäjä

        Koskee ainoastaan VW-konsernin tuotteita. Toyotassa kestää!!!


      • Autosi ei pelaa
        Tietäjä kirjoitti:

        Koskee ainoastaan VW-konsernin tuotteita. Toyotassa kestää!!!

        Oikeasti tuo DSG-ongelmointi onkin lähinnä tojomiesten haave. Miettisivät vain omia seuraavia takaisinkutsujaan.


      • alatukivarsi

    • ipe5

      ai onko toyotakin alkanut valmistamaan kaksoiskytkin vaihteistoja ?

      • Tietäjä

        Onneksi ei Toyota ole tuota paskaa alkanut valmistamaan
        Siitä kun ei saisi muuta kuin migreenin ja näppylöitä


      • aisin
        Tietäjä kirjoitti:

        Onneksi ei Toyota ole tuota paskaa alkanut valmistamaan
        Siitä kun ei saisi muuta kuin migreenin ja näppylöitä

        Toyota valmistaa vain luotettavia ja pitkäikäisia automaattilaatikoita.


      • Taas vikoilee?
        aisin kirjoitti:

        Toyota valmistaa vain luotettavia ja pitkäikäisia automaattilaatikoita.

        Jostakin niitä takaisinkutsuja kuitenkin pukkaa!


      • Jarppakarppa

    • Automaatille

      Kiitti nyt noista...
      Niin, tarkoitin kyllä sillä "ajattelemisella" ostamista. Tietysti myös aion pitää autoa vähintään kymmenen vuotta. Eihän siinä ole silloin mittarissa kuin 100tkm. Mutta jos tuo kaikki DSG:stä kerrottu pitää paikkansa, niin on se ikävää kuultavaa. Auto kyllä miellyttäisi.

      • Kokemusta on

        7-vaihteista ei uskalla kuin ajatella mutta vahvemman 6-vaihteisen uskaltaa jopa ostaa mutta vain uutena. Silloin tehtaan virhevastuu ulottuu pitkälle takuuajan jälkeen.


    • eks.dsg

      Minä en ainakaan edes halua enää ajatella koko DSG-lootaa. Tulee vain paha mieli.

    • Hyvin uskaltaa

      Ei niitä millään revittelyllä rikki saa. Lähes ainoat viat olleet mekatroniikka- ja anturivikoja. Niitten toimintarasituksiin ei ajotapa vaikuta ollenkaan. Varsinaisia mekaanisia vikoja (rattaat, laakerit) niissä ei ole ollut. 7-vaihteisen kuivat kytkimet saa varmasti kulumaan loppuun jos autoa käytetään raskaan perävaunun kanssa kikkailuun, jolloin kytkimiä luistatetaan runsaasti, mutta niin tapahtuu myös manuaalivaihteisen auton kytkimelle.

      • kytkimet

        7-lovisen kytkimet kuluvat nopeasti ihan normaaliajossakin. Levyjen vaihto kannattaa tehdä 60 tkm välein laatikon öljynvaihdon yhteydessä, jos levyt ovat kestäneet sinne asti.


      • essonbaarista?
        kytkimet kirjoitti:

        7-lovisen kytkimet kuluvat nopeasti ihan normaaliajossakin. Levyjen vaihto kannattaa tehdä 60 tkm välein laatikon öljynvaihdon yhteydessä, jos levyt ovat kestäneet sinne asti.

        Niin monetkos kytkimet olet kuluttanut loppuun tavallisella ajolla omassa DSG.ssäsi....ai niin, eihän sulla mitään DSG:tä ole ollutkaan!


      • missä laatu ?
        essonbaarista? kirjoitti:

        Niin monetkos kytkimet olet kuluttanut loppuun tavallisella ajolla omassa DSG.ssäsi....ai niin, eihän sulla mitään DSG:tä ole ollutkaan!

        Tukholman taksissa laukesi DSG-lootia jo jopa 3 kpl takuuaikana, niin että VW/Swerige lakkasi jopa myymästä tuota Passat-mallia takseille.


      • disinformaatiota
        missä laatu ? kirjoitti:

        Tukholman taksissa laukesi DSG-lootia jo jopa 3 kpl takuuaikana, niin että VW/Swerige lakkasi jopa myymästä tuota Passat-mallia takseille.

        Ei se ihan noin mennyt. Tukholmassa ei enää myydä Passatia taksiin DSG-vaihteisena kaasukäyttöisenä versiona. Ongelma ei koske muita versioita eikä kaasukäyttöisiä muita malleja.


      • bensahöyry
        disinformaatiota kirjoitti:

        Ei se ihan noin mennyt. Tukholmassa ei enää myydä Passatia taksiin DSG-vaihteisena kaasukäyttöisenä versiona. Ongelma ei koske muita versioita eikä kaasukäyttöisiä muita malleja.

        Mitä DSG -vaihteiston kestoon vaikuttaa onko autossa bensiiniä vai kaasua käyttävä moottori?


      • Nyksnyks
        bensahöyry kirjoitti:

        Mitä DSG -vaihteiston kestoon vaikuttaa onko autossa bensiiniä vai kaasua käyttävä moottori?

        Lieneekö laitettu se 7-pykäläinen kuivakytkiminen malli... olettaen että kaasukone olisi hieman pehmeämpi laatikolle?


    • Epätietoinen Turusta

      Mitkä ihmeen kytkimet niistä vaihteistoista kuluvat nopeasti?
      Edellisellä ajoin 192 tkm, ja nykyisessä 87 tkm mittarissa, eikä muuta ole vaihdettu kun öljyt.
      Mitä kytkimiä olisi pitänyt vaihdattaa ja miksi?

      • kuivat kytkimet

        Näissä uusissa 7-vaihteisissa on sellaiset.


      • Epätietoinen Turusta
        kuivat kytkimet kirjoitti:

        Näissä uusissa 7-vaihteisissa on sellaiset.

        Niin että mimmoiset kytkimet, ja miksi minun olisi pitänyt niitä vaihdattaa?
        Mitä olen menettänyt kun olen vain ajellut?


      • Some automies
        Epätietoinen Turusta kirjoitti:

        Niin että mimmoiset kytkimet, ja miksi minun olisi pitänyt niitä vaihdattaa?
        Mitä olen menettänyt kun olen vain ajellut?

        Tuuripeliä, riippuu ajotavasta ja autoyksilöstä koska hajoaa.


    • ongelmia on

      "Ongelma ei koske muita versioita eikä kaasukäyttöisiä muita malleja."

      Höpö höpö, DSG-ongelmia on edelleen muissakin mutta niiden myyntiä jatketaan. Tuon kaasutaksin tapauksessa maahantuoja kyllästyi kun jokaiseen autoon vaihdettiin vaihteisto jopa kolme kertaa!

    • meisseli

      2007 hajosi audistani laatikko, 2012 hajosi farmari golffistani laatikko. Nämä ilman sen kummempaa revittelyä.

      • Lieneekö

        Multitronic ja 7 vaiht. DSG...


    • Vaikeaennustaa

      Itsellä on passatti 1,4 DSG ja mittarissa 48 tkm. Enkä varmaan ole revitellyt, mutta jo nyt kytkin ravistaa toisinaan varsin inhottavasti.
      Syksyllä menee takuu umpeen ja täytyy harkita eri vaihtoehtoja. Toki sitä ennen käytän huollossa ja katson, mitä siellä tehdään ja luvataan.

      • sönder igen

        Ruotsissa tuo olisi ihan normi suositus, eli laatikko kestää 5000-10.000 mil (50-60 tkm). Teknikens välrd on jo vuosia sitten kertonut tästä ongelmasta, minkä piti olla korjattua, mutta jatkuu vaan edelleen useissa eri vuosimalleissa 2-4 vuoden iässä ajomäärästä riippuen.


    • manuaali pelaa

      Manuaali toimii koko auton eliniän ajan. DSG toimii 0-100 tkm. Yleensä ollaan lähempänä nollaa kuin 100 tkm kun ongelmat alkavat.

      • rruuupppnrn

        Manuaali ei kestänyt mun volkkarissa vaan se vaihdettiin takuuna.


    • timputku
    • wr3wrerwerw
    • sfdhsdfh

      Hengelle ja terveydelle vaarallinen dsg-vaihteisto. Ohitustilanteessa kun vaihteisto jumii tai lyö vapaalle ja täysperävaunu yhdistelmä lähestyy vastakkaisesta suunnasta niin siinä saattaa jonkun elämä loppua huonon insinöörityön takia. Kannattaa miettiä sitä kun ilta tulee.

    • kyykytys köyhälle

      Ja se dsg loota maksaa 10 kertaa enemmän,kuin näiden "dsg tietäjien" auto hähähähähähäääää

    • ajatella saa

      Ajattelu on ilmaista, joten voit ajatella dsg.tä. Mutta, älä osta sellaisella varustettua vagia. Saat varmasti harmia, ja etenkin jos pidät autoa takuuajan umpeutumisen yli, siis rahallista harmia. Jo uudenkarheina niissä on ongelmia, ja tuossa 20 tkm:n kieppeillä meno on jo muuttunut nykiväksi 7-vaihteisessa versiossa. Kuivakytkiminen versio siis on pahin susi, joskin märkä 6-lovinenkin on hajoillut mutta ei niin usein.

      Unohda suosiolla, jos et halua harmia.

    • Pent ti

      Oli merkki, malli, varustetaso mikä tahansa, niin aina pitää tyytyä sellaiseen päätökseen, että taskuun jää tuollainen 5...10 tonnia pahimman varalle. Jos vaikka se DSG pettää tai vaikka ikkuna menee rikki tai pohja osuu kiveen, niin ei jää tyhjän päälle.
      Toyotistit ovat vainoharhaisia luotettavuuden suhteen, koska he ovat laittaneet KAIKKI rahansa autoon, ja heillä talous ei kestä pienintäkään naarmua autoon. Ja heillä pitää myös siksi olla yksinkertainen manuaalilaatikko. Aina.

      • synkro1

        Miksi pitäisi ostaa epäluotettava suorakytkentä- tai perinteinen automaattilaatiikko. Itse ostin aikoinaan automaatin vaikka kuinka peloiteltiin. Ajoin autolla 3 vuotta ja pelkäsin joka päivä milloin loota leviää. Yksi kaunis aamu auto ei liikkunut mihinkään.
        Loota oli levinnyt. Opetuksena oli se että päätin etten koskaan ota enää kyseistä lootaa enkä ole ottanut. Manuaalilaatikko ei aiheuta ongelmia eikä ole pelko persuuksissa joka hel evetin päivä.


      • 14+17
        synkro1 kirjoitti:

        Miksi pitäisi ostaa epäluotettava suorakytkentä- tai perinteinen automaattilaatiikko. Itse ostin aikoinaan automaatin vaikka kuinka peloiteltiin. Ajoin autolla 3 vuotta ja pelkäsin joka päivä milloin loota leviää. Yksi kaunis aamu auto ei liikkunut mihinkään.
        Loota oli levinnyt. Opetuksena oli se että päätin etten koskaan ota enää kyseistä lootaa enkä ole ottanut. Manuaalilaatikko ei aiheuta ongelmia eikä ole pelko persuuksissa joka hel evetin päivä.

        Tojon Prius toimii varmasti kun siinä ei ole vaihteistoa ollenkaan.


      • toyoglide

        Toyotissa on ollut perinteisiä automaatteja, siis momentinmuunnin planeettapyörästöt, ainoana päivityksenä tuohon jo ennen sotia markkinoille tuotuun keksintöön on lukkoturbiini. Hyötysuhde on huonompoi kuin DSG:ssä ja öljyt pitää säännöllisesti vaihtaa mutta parempi sekin kuin että koko laatikon vaihtoväli on 60 tkm.


      • Priusmälsis
        14+17 kirjoitti:

        Tojon Prius toimii varmasti kun siinä ei ole vaihteistoa ollenkaan.

        Paitsi mitä nyt kuskilla takaisinkutsujännitystä. Voi olla vaarallinenkin semmoinen kuski!


      • kltgvrlimvrei
        toyoglide kirjoitti:

        Toyotissa on ollut perinteisiä automaatteja, siis momentinmuunnin planeettapyörästöt, ainoana päivityksenä tuohon jo ennen sotia markkinoille tuotuun keksintöön on lukkoturbiini. Hyötysuhde on huonompoi kuin DSG:ssä ja öljyt pitää säännöllisesti vaihtaa mutta parempi sekin kuin että koko laatikon vaihtoväli on 60 tkm.

        Kun joku vielä säästäisi alituisilta takaisinkutsuilta.


      • tsiisusss
        Priusmälsis kirjoitti:

        Paitsi mitä nyt kuskilla takaisinkutsujännitystä. Voi olla vaarallinenkin semmoinen kuski!

        Taitaa priuksen kanssa olla vähemmän ongelmia kuin volkkareitten kanssa.


      • iervmilrvgtik
        kltgvrlimvrei kirjoitti:

        Kun joku vielä säästäisi alituisilta takaisinkutsuilta.

        Vois olla jo volsunkin aika tehdä takaisinkutsuja suomessa vai eikö rahat riitä?

        Kiinassa sentään oli pakkorako, tokin sekin hampaat irvessä.


    • Oyutta

      Kyllä kestää. En tiedä ainuttakaan naista, jolla DSG ois porsinu.

      Ne hajonneet on olleet aina kaljupäisillä miehillä (tai sit se edellinen omistaja on ollut joku lippalakkia käyttävä knalipää) =)

      • Yrjö,

        Eikö DSG ole suorakytkentä vaihteisto siis ei perinteinen automaatti momentinmuuntimineen. Miksi se ei kenelläkään tunnu kestävän vaikka sen piti olla idioottivarma, mikä mättää?


      • Kyllä kestää
        Yrjö, kirjoitti:

        Eikö DSG ole suorakytkentä vaihteisto siis ei perinteinen automaatti momentinmuuntimineen. Miksi se ei kenelläkään tunnu kestävän vaikka sen piti olla idioottivarma, mikä mättää?

        Se ei "tunnu" kestävän siksi, että kaikenmoiset tojoterot mollaavat niitä alituiseen. Tulee sitten käsitys, että olisi joku oikeakin hätä.

        Pulmia oli aiemmin jonkin verran. Mutta paljon vähemmän kuin juoruttiin. Ja tässä vaiheessa tuotantoa ollaan kehityksessä jo niin pitkällä, että pulmia ei juurikaan ole. Käytännössä ei ollenkaan.

        VW on tehnyt pioneerityötä DSG:n kanssa. Jonkun on mentävä edellä. Nyt muutkin valmistajat alkavat ottaa ko. tekniikkaa käyttöön kun joku on ensin nähnyt vaivan.


      • koettu noikin
        Kyllä kestää kirjoitti:

        Se ei "tunnu" kestävän siksi, että kaikenmoiset tojoterot mollaavat niitä alituiseen. Tulee sitten käsitys, että olisi joku oikeakin hätä.

        Pulmia oli aiemmin jonkin verran. Mutta paljon vähemmän kuin juoruttiin. Ja tässä vaiheessa tuotantoa ollaan kehityksessä jo niin pitkällä, että pulmia ei juurikaan ole. Käytännössä ei ollenkaan.

        VW on tehnyt pioneerityötä DSG:n kanssa. Jonkun on mentävä edellä. Nyt muutkin valmistajat alkavat ottaa ko. tekniikkaa käyttöön kun joku on ensin nähnyt vaivan.

        Kahdella kytkimellä varustettu, lähdössä nykivä robottivaihteisto tuntuu olevan dsg.
        Uudessa skodassa se vaihtaa kuin sukkasillaan, ihankuin ajaisi oikeaa automaattia, mutta vanhemmassa taksissa kaupungissa matkanteko on hirveää rytkytystä varsinkin pienillä vaihteilla.
        je pehmeällä tiellä dsg ei oikein tiedä, minkä vaihteen laittaisi ja sitten nykäisten arpoo jonkun pienemmän pykälän.


    • Automaatille

      Kiitos viesteistä. Selvitin asiaa kyllä muualtakin, ja nyt on tilauksessa Auris Hybridi :-)

      • tupla-aunus

        Sitähän olisikin epäilty. Mutta oikeasti sinulla ei ole tilauksessa edes sitä.


    • Tosielämässä

      "Uskaltaako ajatella DSG:tä "

      Uskaltaa! Unohda volkkareista tietämättömät provoilijat. DSG on aivan normikamaa tänä päivänä. Ainakin, jos ostat uutena. Jos kestävyydessä on eroa manuaaliin verrattuna, niin samahan koskee perinteistä automaattia myös. Keskimäärin manuaalit kestävät paremmin, mutta itselleni ostan kaupasta mieluummin automaatin.

      • Pena tietää!

        Ei tarvitse provoilla yhtään. Kaikki tietää että DSG hajoaa viimeistään 200 000 km paalulla, jotkut jopa 60 000 km:n kohdalla. Korjaamon lasku tekee noin 4000 ekua vähintään.
        Tavallinen manuaalilaatikko on vielä hyvässä kunnossa siinä vaiheessa kun auto vanhusta ryhdytään paalaamaan. On turha väittää muuta!
        Ostakaa manuaali mieluummin niin ei tule satavarmasti huolia.
        Terveisin Pena paalaamosta..


      • 9+19

        DSG on todellakin nykypäivän normikamaa, samoin kuin pesukoneet, kestää kolmisen vuotta ja vaihtoon.
        Sillähän ne autotehtaat/myyjät leipänsä tienaavat ja artisti maksaa.


      • ripa6
        9+19 kirjoitti:

        DSG on todellakin nykypäivän normikamaa, samoin kuin pesukoneet, kestää kolmisen vuotta ja vaihtoon.
        Sillähän ne autotehtaat/myyjät leipänsä tienaavat ja artisti maksaa.

        Kalliiksi tulee, sanon minä. Automaattilaatikon pitää kestää kyllä vähän enemmän kuin kolme vuotta per.....kele.


    • Wv touaregin omistaj

      minkä merkkiinen auto sulla volkswagen mikä ???

      mulla taitaa olla samaa vikaa omassa
      olen samaa mieltä että ei hyvältä näytä tollanen..........

      • wv2

        Mulla on kans samaaa vikaa eikä se näytä hyvältä. Kupla 1200 mulla on eikä laatiikko eikä ilmastointi toimi kunnolla.Rumpujarrut edessä on paaskana,


    • Pian hommaamassa

      Onko näihin 7-pykäläisiin DSG vaihteistoihin tullut mitään parannuksia 2013 malleihin. Takaisin kutsuhan koskivat vanhoja 2008-2011 vuoden lootia, jospa tämän päivän DSG:t kestäisivät???

      • rättikauppias

        tuossa on pihalla 2012 mallin 2.0 tdi passat, 65tkm ajettu ja liikkeelle lähtiessä pamahtaa veto päälle niin että niskat kipeytyy. menee kyllä takuuseen mutta silti ihan naurettava keksintö.


      • Reksi

        Muulla sattuu olemaan -11 mallinen Dsg.18t km oli mittarissa kun jyrinä alkoi,nyt huomenna menossa liikkeeseen ja taitaa mennä tuotevastuun piikkiin.tällä hetkellä mittari näyttää 21t km,joten ei se hyvää kuvaa anna kestävyydestä.Muuten auto ihan ok tuote,vaan kun saisi tuon vaihteiston kestävämmäksi.Auto on :Skoda Yeti 1,2 Dsg.


    • late1

      Mulla on 2005 mallin Golf tdi 140hv koneella ja dsg laatikolla...auto ohjelmoitu vastaamaan thoiltaan kutakuinkin gtd mallia vastaavaksi (n.175hv/390nm)
      Ollut uudesta saakka mulla,ajettu 202380km (kävin tark.km määrän) josta #lastutettuna n.85tkm. Auto hullettu normaaalisti mm.gsg:osalta 60tkm välein...ja uskoo ken tahtoo..ilman minkään laista viakaa..ei siis mitään..yhtään ylimääräistä ongelmaa.
      Jarrupalat ja levyt eteen ns.ylimääräisenä huoltona.
      Liekkö tämä sitten jokin kummajainen..mene ja tiedä.
      Vaimolla 2007 mallin Passatti,2l bensiini malli aj187654km sama juttu..normi huollot ja kerran mennyt ylimääräisenä työna puola(takuuna)---tälläi meillä

    • 4000e Mekatroniikka

      Yksinketainen Google-haku paljastaa tuon laatikon heikkouden. Jopa uusia laatikoita hajoaa jo muutaman tuhannen kilometrin ajon jälkeen. Tuuripeliä ja pirun kalliita korjata.

    • vikavaagen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1034
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      918
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      485
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      45
      472
    Aihe