Ford Focus vm.2001 moottorin häiriövalo.

Kari1985

Tiedän että näistä on monessa paikassa keskusteltu jo ennestäänkin mutta en ole löytänyt vieläkään vastausta tähän ongelmaan eli ajattelin aloittaa sen takia uuden keskustelun. Eli mikähän mahtaa olla vialla kun tossa muutama kuukausi sitten syttyi kyseinen valo ensimmäistä kertaa. Olen itse sammuttanut valon jo moneen kertaan irroittamalla akusta - piuhan mutta max. 100 km ja taas palaa valo. korjaamolla olen jo kerran auton käyttänyt ja mitään apuja ei tullut..taisi olla 50 km ja taas valo paloi kirkkaana. ja kun tripin kautta katselee tietoja niin joka kerta siellä vaan lukee "dtc none". kertaakaan en ole sinne saanut mitään vikakoodia näkymään. Auto kuitenkin toimii ihan normaalisti tai itse en ainakaan ole huomannut auton toimivuudessa mitään vikaa palaa valo tai ei. tämä kyseinen vika on jo kiusannut pari kuukautta niin olisi kiva jos saisi siihen jonkilaisia vinkkejä että mistähän tällainen mahtaisi johtua. tulpat ja ilmaputsarin olen jo vaihtanut kun aluksi ajattelin että jos vaikka valon palaminen johtuisi niistä mut eipä siitä mitään apuja ollut.katsastus olisi 3 vko päästä edessä niin olis kiva saada kyseinen vika sitä ennen korjattua ettei nyt ton takia tulisi hylsyä.osaisikos joku auttaa??

31

12803

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kari1985

      Eikö tosissaan kenelläkään ole tullut vastaan tämmöistä ongelmaa??

      • dmjaifnfi

        sytytyspuola ja tulpat? johdot vaihtoon ja vikakoodien nollaus ni loppuupi valon palaminnnen siihen paikkaan

        semmost 200-300 euroo


      • Kari1985
        dmjaifnfi kirjoitti:

        sytytyspuola ja tulpat? johdot vaihtoon ja vikakoodien nollaus ni loppuupi valon palaminnnen siihen paikkaan

        semmost 200-300 euroo

        kiitoksia vinkistä..tarvii kokeilla tuota.


    • Minulla herjaili välillä nokka-akselin nopeusanturia. Ei vaikuttanut käyntiin mutta valon sytytti.

      • Kari1985

        juu tossa sama.ei vaikuta mitään auton käymiseen palaa valo tai ei..se siitä tekeekin hämärän jutun. no se on menossa korjaamolle ensviikolla niin katsotaan et löytyykös siihen selvää vikaa mistä johtuu.


      • Kari1985 kirjoitti:

        juu tossa sama.ei vaikuta mitään auton käymiseen palaa valo tai ei..se siitä tekeekin hämärän jutun. no se on menossa korjaamolle ensviikolla niin katsotaan et löytyykös siihen selvää vikaa mistä johtuu.

        Minä ostin itelleni 100€ maksavan obd testerin, on jo maksanut itsensä takaisin.


      • Kari1985
        markku-81 kirjoitti:

        Minä ostin itelleni 100€ maksavan obd testerin, on jo maksanut itsensä takaisin.

        sellasen olen kans ajatellu hommaavani...tarvii vaan selvittää että millainen testeri tohon autoon sopii. mistä ostit omasi?


      • köffffffffffff
        markku-81 kirjoitti:

        Minä ostin itelleni 100€ maksavan obd testerin, on jo maksanut itsensä takaisin.

        Minä vaihdoin foooordin pois ja on jo maksanut itsensä myös takaisin, ku ei tartte autoa korjaamolla alvariinsa kuskata..

        hihhhiiiiiiiiiiiiiiiii


    • focus_mk1_2003

      Sama juttu meitsin focuksessa (2003vm ajettu noin 100000km) välillä paloi välillä ei, eikä haitannut mitenkään ajoa, mutta katsastuksessa kävi ilmi päästöistä että katalysaattori on hajalla/falskaa.. semmoiset 600e kuluja kun uusi sen

      • Rahat pois

        Tuskin oli katalysaattori vaan se jousto-osa ennen katalysaattoria .
        Sinnä mielessä mukavaa ,että samalla tulee uusi pakosarja


      • liiipaaaaa
        Rahat pois kirjoitti:

        Tuskin oli katalysaattori vaan se jousto-osa ennen katalysaattoria .
        Sinnä mielessä mukavaa ,että samalla tulee uusi pakosarja

        kyl mun 2.0bensa 240tkm 2002 mondeosta oli katti rikki, kun moottorin varotusvalo syttyi..


      • Anonyymi
        liiipaaaaa kirjoitti:

        kyl mun 2.0bensa 240tkm 2002 mondeosta oli katti rikki, kun moottorin varotusvalo syttyi..

        Minun monddossa oli katti loppu eikä mitään vikakoodeja tai vikavaloa. Päästöt vain oli perseellään. 120e uusi tarvikekatti ja taas mentiim.


    • fokus1.6

      mulla teki samaa että keltainen häiriövalo syttyi, niin kävin merkkiliikkeessä testerissä ja vika ehdotukset oli lämpötunnistin kannessa tai katalysaattori paskana. vaihdettiin uus lämpötunnistin 25€ ei auttanu, uus katti ei sen jälkeen enää vikaa, katin kyllä ostin tarvike osana ku alkuperäinen liki 800€

    • Kari1985

      kävin huollossa jossa luettiin vikakoodit..lambda-anturia se herjas..tänään lähti uusi lambda tilaukseen. toivottavasti valo sammuisi tuon vaihdon jälkeen..katsellaan kuinka käy..

    • Kari1985

      uusi lambda asennettu paikoilleen ja vikavalo nollattu. 20km ajoa ja taas valo palaa eli eipäs siitäkään sitten mitään hyötyä ollut. auto uudelleen korjaamolle ja saavat selvittää kyseisen vian..rupee tulemaan jo harmaita hiuksia kyseisen vian kanssa. päivittelen tänne sitten taas kun pääsen aiheessa eteenpäin. ootte kirjoittanut tänne aikas paljon tuosta että katalysaattori olisi mahdollisesti rikki. mutta epäilen että tuskin se tässä kohtaa on aiheellinen koska valo palanut autossa helmikuusta lähtien ja 2 viikkoa sitten sain kyseisen menopelin katsastuksesta läpi. tuskinpa olisi mennyt läpi jos katalysaattorissa olisi ollut jotakin hämminkiä vai mitäs mieltä olette?

    • köfffff

      Minä käytin tuulipuvun huollossa.

    • jukka poika

      Häiriövalo jää palamaan kun vikaa ei korjata ja ajaa riittävän pitkään,testerillä kyllä saa asian selville,toimiiko nopeusmittari?

    • Kari1985

      toimiihan se...tarvii taas testerille viedä maanantaina ja katsoa että mitäs tällä kertaa näyttelee...

    • Kari1985

      elikkä valo saatu vihdoin ja viimein sammumaan. takimmainen lambda-anturi oli siis kyseessä. valtuutettu huolto pyysi 100 euroa lambdan asennuksesta ja ajattelin että en kyllä niin paljoa rupea maksamaan ja ryömein itse auton alle. helppo homma vaihtaa.

      • ei merkki korjaamo

        mulle vaihdetti kaasarin ulkopuolelle muoviletku otti ilmaa kaasariin maksoi noin 100e ei valo palannut sen jälkeen ja loppui oudot kieroksien nousut itsestään


    • jalkua3

      vaikea neuvoa kun ei tiedä vika koodia. vikakoodin luku paikallaan itselläni paloi vika koodin valo.kuittasin sen pois mutta palasi aina uudestaan. odb mittari ilmoitti nokkaakselin antura. liittimen puhdistin ja kuittasin uudelleen eikä ole enää syttynyt.

    • Sonkajärvi

      Itsellä oli vm 2003 focus . Valo on syttynyt 3 kertaa. Piuhan nenässä käynti näytti että kone käy liian rikkaalla ? Ei sillä kertaa löytäneet syytä ? Itse kuittasin vian Fordin huoltokirjan ohjeiden mukaan : Akun kenkä irti. Paikoilleen ja sitten 10 min paikallaan kone kävi tyhjäkäynnillä. Sitten 10 km ajoa vaihtelevilla kierroksilla. Ei ole vielä syttynyt palamaan valo ! HUOMIO MUISTA RADION KOODI, ENNEN AKUN KENGÄN IRROITUSTA ! Onko kellään tietoa missä kohtaa sijaitsee vm 2003 Ford Focuksessa ilmamassa mittari ? Vai onko tässä vehkeessä sitä ollenkaan ?

    • Anonyymi

      Vanha viestiketju, mut heitän tänne omiakin kokemuksia jos vaik joku sais vinkkiä.
      Itellä kans focus 1.6 zetec vm.2001 (mk1) sytytelly välillä moottorin vikavaloa ja oon kaverin testerillä käyny kuittaamassa sen pois, ja samalla antoi koodia joka viittas toiseen lambda-anturiin. Saattaa pysyä kauankin ettei valo syty taas. Ja tätä on jatkunu monta vuotta.
      Ei oo ollu kiire vielä vaihtaa kun ei ajoa haittaa pienillä ajoilla muutenkin.
      Mitä nyt muutoin kun joskus sateisella kelillä vähän maantiellä röpöttänyt ja silloin valo syttynyt. Aikansa ku on ajellut on sammunut itestään valo.
      Mut eise päästöihin ainakaan vaikuttanut ku katastusta varten lapun hain, ne oli jopa niin hyvät että sai kehut. Toki vikavalon kuittasin ensin pois ennenkö käytin.
      Piha ku vähän enemmän sulaa ni ryömiä alle ja vaihtaa. Tilasin jo docilta valmiiks lambda-anturin ja tilasin itseasiassa samalla nopeusmittarin anturinkin ku välillä viisarit heittelee tappiin, ja radion äänenvoimakkuutta nostelee. Nämä ku vaihtaa ni pitäs asettua.

    • Anonyymi

      2003 focus, palaa jarruvalo ja absi molemmat punaisia.Ei anna vikakoodia testariin.

      • Anonyymi

        Mulla on myös 2003 focus, sama ongelma. Välillä palaa nuo molemmat valot samanaikaisesti. Yleensä pelkkä abs valo. Syttyy ja sammuu ajon aikana jatkuvasti. Ei anna vikakoodia täälläkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on myös 2003 focus, sama ongelma. Välillä palaa nuo molemmat valot samanaikaisesti. Yleensä pelkkä abs valo. Syttyy ja sammuu ajon aikana jatkuvasti. Ei anna vikakoodia täälläkään.

        pikaisella googletuksella jokainen englatilaisen palstan vastaava ongelma, oli löytynyt joko abs anturin johdotuksesta tai itse anturista


    • Anonyymi

      Lue vajakki vikakoodit oikealla laitteistolla.

    • Anonyymi

      Veikkaus ja arvaus..kampiakselin anturin johdossa vikaa..murtunut johto tai viallinen anturi..

    • Anonyymi

      Kokeile luunappia mittaristoon.
      Valot sammuu ja mittaristo toimii normaalisti, vikavalo katoaa uudelleen käynnistyksen jälk.?
      Voipi olla vain huono raspaantunut juotos mittaristossa.

      https://www.youtube.com/watch?v=myCVQhdtJ_s

      Itsellä todennäköisesti tuo, vikakoodia ei löydy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5730
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      215
      1804
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1732
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1192
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      263
      910
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe