Eli 2.0tfsi A4 jossa jo perus Bsr virit n. 270hv ja putkisto uusittu. Mitä seuraavaks että sais sen n. 330-350hv ulos? Tehonnälkä kasvaa..
Saisko lisää voimaa ulos A4 TFSI quattrosta (Torsen)?
27
310
Vastaukset
- audi a6
Ihan mielenkiinnosta onko sulla penkitetty toi 270hv.
Harisen säätämänä tuosta koneesta saa irti n. 250 heppaa joten mitä sulla on sinne vaihdettu ja missä?
No anyways vaihdat isomman turbon, laitat välijäähdyttimen, hyvän putkiston ja jollekin velholle säätöön niin saat varmaan 300 kaakkia ulos.
Mitään järkeähän siinä ei ole, myy mielummin toi pois ja osta vanha rs4 pihaan niin ei tarvi jäädä jalkoihin, - ValeRossi
Miksi otsikossa "torsen"?? Jokainen vähäänkän ymmärtävä tietää että oikeassa quatrossa on torsen, ei sitä tarvi erikseen kirjoitella.
Volkkariaudilla ajavat yrittävät kyllä korostaa sitä että haldexi on ihan yhtä hyvä, mutta se on vain oman epäonnistuneen valinnan epätoivoista vakuuttelua. - jätti
Jättikö perusbemu taas sun Audin seisomaan?
- revi siitä.....
Onhan se 270 hv paljon, Jos pelkkiä teholukemia tarkastelee painavassa autossa..... Mitä luulet, Kun sama teholukema isketään 950kg painavaan autoon??? Kumpikohan liikahtaa parermmin????
HEI HALOO......
On itsellä sellainen.........Ei oo kaikenlaisia lain vaatimia hilavitkuttimia, Vaan aito Auto, Jossa AIDOT HEVOSVOIMAT....Eikä mitkään MYYNTI HEVOSVOIMAT.......
Ei ole vielä voittajaa löytynyt nykykinnereistä.- AudiA5
Aloittajalle totean, että itse en ehkä uskaltaisi enempää virittää. Tehoa olisi jo yli 50 % alkuperäiseen kohden ja auto ei välttämättä enää kestä sitä kovin pitkään. Itsellänikin on tuo 270 hv viritys, mutta jos haluan lisää tehoa niin sitten taidan vaihtaa autoa. Alle 6 s nollasta sataan on kuitenkin jo ihan kohtuullinen tulos.
Viimeiselle kirjoittajalle tiedoksi, että tuollaisen rottelon voi kuka tahansa hankkia, mutta ainakin itse teen autolla pääsääntöisesti jotain muuta kuin kiihdyttelen, joten tuollainen koirankoppi ei kauheasti kiinnosta vaikka se menisi 3 sekunnissa sataan.
- revi siitä......
"Itsellänikin on tuo 270 hv viritys" Ja "Itse teen autolla jotain muuta, Kuin kiihdyttelen"
No miksi sitten olet yleensä autoasi viritellyt, Jos ei kerran kiihdyttely ja hevosvoimat hirveästi kiinnosta?- AudiA5
Viritys tekee moottorin luonteesta myös miellyttävän, kun vääntöä on laajemmalla alueella.
Enkä minä sanonut, että en koskaan kiihdytä, mutta pääsääntöisesti sillä autolla tehdään jotain muuta. Tuskin haluaisin lähteä Lapin matkalle sinun mopoautollasi, johon on asennettu rakettimoottori. :-D - revi siitä....
AudiA5 kirjoitti:
Viritys tekee moottorin luonteesta myös miellyttävän, kun vääntöä on laajemmalla alueella.
Enkä minä sanonut, että en koskaan kiihdytä, mutta pääsääntöisesti sillä autolla tehdään jotain muuta. Tuskin haluaisin lähteä Lapin matkalle sinun mopoautollasi, johon on asennettu rakettimoottori. :-DKerroppas "nimim" AudiA5, Että mikä on sinun mielestäsi mopoauto? Tuo sinunkin rottelos on mopoauto Hummeriin verrattuna, Jos älli riittää asian tajuamiseen. Se, Että oma rotiskosi jää Lähdössä omistamani autotyypille Kuin tikku paskaan seisomaan, Kun aletaan koittaan, Niin oikein hyvin ymmärrän V***tuksesi. Ja Yritäppä hankkia kyseinen "Mopoauto" Niin huomaat pian, Ettei sellaisia olekkaan kaupanhyllyllä valmiina, Noin niinkuin painon puolesta.....
- AudiA5
revi siitä.... kirjoitti:
Kerroppas "nimim" AudiA5, Että mikä on sinun mielestäsi mopoauto? Tuo sinunkin rottelos on mopoauto Hummeriin verrattuna, Jos älli riittää asian tajuamiseen. Se, Että oma rotiskosi jää Lähdössä omistamani autotyypille Kuin tikku paskaan seisomaan, Kun aletaan koittaan, Niin oikein hyvin ymmärrän V***tuksesi. Ja Yritäppä hankkia kyseinen "Mopoauto" Niin huomaat pian, Ettei sellaisia olekkaan kaupanhyllyllä valmiina, Noin niinkuin painon puolesta.....
Ei minua vituta yhtään. Hummerilla en kehtaisi ajaa ja vaikka en tiedä sinun rotiskosi merkkiä, niin en kyllä kehtaisi tai haluaisi silläkään ajaa. Kuten sanoin, hyvä kiihtyvyys on ihan mukava juttu, mutta muut asiat ovat aika paljon tärkeämpiä. Esimerkkinä vaikka mukavuus, ajettavuus, turvallisuus ja melutaso. Sinä voit kiihdytellä ja korjailla sitä kottearoasi mielin määrin. Jos joku tallin nurkassa itse rakennettu peltikoppi kiihtyy lujaa, niin se ei herätä kuin huvitusta ja sääliä. Kuka tahansa voi virittää jotain 15-vuotta vanhaa romua, mutta kuka sellaisella viitsii ja kehtaa ajaa?
- revi siitä....
AudiA5 kirjoitti:
Ei minua vituta yhtään. Hummerilla en kehtaisi ajaa ja vaikka en tiedä sinun rotiskosi merkkiä, niin en kyllä kehtaisi tai haluaisi silläkään ajaa. Kuten sanoin, hyvä kiihtyvyys on ihan mukava juttu, mutta muut asiat ovat aika paljon tärkeämpiä. Esimerkkinä vaikka mukavuus, ajettavuus, turvallisuus ja melutaso. Sinä voit kiihdytellä ja korjailla sitä kottearoasi mielin määrin. Jos joku tallin nurkassa itse rakennettu peltikoppi kiihtyy lujaa, niin se ei herätä kuin huvitusta ja sääliä. Kuka tahansa voi virittää jotain 15-vuotta vanhaa romua, mutta kuka sellaisella viitsii ja kehtaa ajaa?
Kuka kehtaa ajella 70000e maksavalla romulla, Joka ei edes kulje mihinkään? Sellaisesta ei ole kuin laivan ankkuriksi. Hyvää loppuelämää AudiA5:lle
- AudiA5
Kuka kehtaa ajella 70000e maksavalla romulla, Joka ei edes kulje mihinkään? Sellaisesta ei ole kuin laivan ankkuriksi. Hyvää loppuelämää AudiA5:lle
Niin, aivan varmasti 99 % ihmisistä valitsisi mielummin 15-vuotta vanhan itse tuunatun koirankopin.
On varmaan todella miehekästä sutkuttaa sillä lippis väärinpäin ja karvanopat heiluen mustaa vanaa jossain kirkonkylän grillillä. Heh heh, enpä olisi uskonut kuinka paljon tälläkin palstalla saa nauraa. Jospa nyt palaisit sinne tuningamispalstalle omiesi joukkoon. - MASSE
ELÄ KAVERI NOLAA ITTEES ENÄÄ ENEMPÄÄ OOT KYLLÄ JO NOLANNU AIKA PAHASTI.
- MASSE
MASSE kirjoitti:
ELÄ KAVERI NOLAA ITTEES ENÄÄ ENEMPÄÄ OOT KYLLÄ JO NOLANNU AIKA PAHASTI.
TARKOTETTU NIMIMERKILLE REVI SIITÄ
- V-kone
Ostat isommalla koneella varustetun, parempi lopputulos.
- AudiA5
No jaa. Esim minun A5 maksoi noin 70 t euroa, kun 270 hv A5 3.0 TFSI maksaisi samoilla varusteilla lähes 90 t euroa. Sain siis vastaavan suorituskyvyn selvästi halvemmalla, kulutus on hieman pienempi ja mikä parasta, auton paino ja etenkin keulan paino on pienempi, eli ajettavuus on parempi.
No tietysti sen suuremmankin koneen voisi edelleen virittää, mutta tässä vain esimerkki, että se moottorin optimointi on joskus aika paljon järkevämpää kuin suuremman moottorin ostaminen. Varsinkin kun em moottori ja auto kestää tuon virityksen ilman mitään ongelmia.
- BMW M-POWER
Täällä edelleenkin eräät pitävät suorituskyvyn mittana repäisyä liikennevaloista satasen vauhtiin.
Siinä pääsee hyviin tuloksiin suht. pienelläkin autolla jossa on hyvä tehopainosuhde.
Siihen ei paljoa vaadita.
Itse olen monesti naureskellut motarinramppikiihdytyksissä miten nämä pikkupirteät kiihdyttelijät jäävät jalkoihin avautuvalla suoralla vauhdin kohotessa yli 160km/h:n
Siinä nopeudessa paiskaan M5:n vaihdekepin neloselle ja tunnen miten kiihtyvyys jatkuu ja jatkuu tasaisen tappavana samalla kun pikkupirteät pienenevät taustapeileissä. Sinne jäävät myös ne "säädetyt" TFSI-tekeleet. Sori vaan.
Varaa olisi lähes 300km/h vauhteihin ja tämä kaikki rakkaudella pidetyllä 15 vuotta vanhalla E39 M5:llä. Vain huippunopeusrajoitin on poistettu.
Ei tarvita jälkisäätöjä kun potkua ja varsinkin vääntöä on jo tehtaalta lähtiessä.- Älykäs bemaristi...
Onhan se hyvä verrata 2l ja 5l konetta keskenään...
- Audiliini
Tai sitten ne muut kuljettajat ovat sen verran fiksuja, etteivät aja yli 160 km/h Suomen teillä.
Ja ketää ylensäkään kiinnostaa, miten 15-vuotta vanha lintta kiihtyy. Eihän normaali ihminen tuollaisella kehtaisi edes ajaa. - Yks äijä vaan
Älykäs bemaristi... kirjoitti:
Onhan se hyvä verrata 2l ja 5l konetta keskenään...
Se viisilitrainen on ahtamaton....
- M-POWER-MAN
Audiliini kirjoitti:
Tai sitten ne muut kuljettajat ovat sen verran fiksuja, etteivät aja yli 160 km/h Suomen teillä.
Ja ketää ylensäkään kiinnostaa, miten 15-vuotta vanha lintta kiihtyy. Eihän normaali ihminen tuollaisella kehtaisi edes ajaa.Tiedät itsekin, että parisataaheppainen pikkuauto kyllä kiihtyy sataseen iloisesti, mutta sen jälkeen seuraa kuolio
- fysiikan lakien mukaisesti.
Ja mitä pahaa siinä on, että auto on 15 vuotias, jos se on kaikin tavoin kunnossa ja omaa tekniikkaa jota on nykyautoissakin.
Kysehän oli mallisarjan huipusta joka oli aikaansa edellä monin tavoin sekä ulkonäöllisesti, että kulkuominaisuuksiltaan.
http://auto1s.com/img/bmw-e39-m51.jpg
Saksassa pyydetään satumaisia summia esim 40 vuotta vanhoista BMW 3,0 CSL -malleista.
Ikä ei ole tässä pahe vaan hyve.
Määrätyistä autoista tulee klassikkoja. - audiliini
M-POWER-MAN kirjoitti:
Tiedät itsekin, että parisataaheppainen pikkuauto kyllä kiihtyy sataseen iloisesti, mutta sen jälkeen seuraa kuolio
- fysiikan lakien mukaisesti.
Ja mitä pahaa siinä on, että auto on 15 vuotias, jos se on kaikin tavoin kunnossa ja omaa tekniikkaa jota on nykyautoissakin.
Kysehän oli mallisarjan huipusta joka oli aikaansa edellä monin tavoin sekä ulkonäöllisesti, että kulkuominaisuuksiltaan.
http://auto1s.com/img/bmw-e39-m51.jpg
Saksassa pyydetään satumaisia summia esim 40 vuotta vanhoista BMW 3,0 CSL -malleista.
Ikä ei ole tässä pahe vaan hyve.
Määrätyistä autoista tulee klassikkoja.Kyseessä on 15-vuotta vanha lintta, joka saksassa joko kärrätään romuttamolle tai vaihtoehtoisesti myydään suomitollolle.
Katsos Suomen lakien mukaisesti auto kiihtyy korkeintaan 120 km/h asti. Tietysti viime aikoina on lehdistä luettu, miten kaahaavat BMW kuskit ajavat ihmisten yli ja sitten pakenevat paikalta. - JärkiMies10
audiliini kirjoitti:
Kyseessä on 15-vuotta vanha lintta, joka saksassa joko kärrätään romuttamolle tai vaihtoehtoisesti myydään suomitollolle.
Katsos Suomen lakien mukaisesti auto kiihtyy korkeintaan 120 km/h asti. Tietysti viime aikoina on lehdistä luettu, miten kaahaavat BMW kuskit ajavat ihmisten yli ja sitten pakenevat paikalta.Hyvä "M-Power-Man",
Minua ei kiinnosta vanha autosi ja sen mahdolliset ominaisuudet tai niiden puute, tuskin muutkaan autostasi vahvoja tunteita kokevat, ainakaan ihailevasti. Jos itse autostasi pidät, onneksi olkoon.
Sen sijaan on järkyttävää kuulla että ajat mainitsemiasi nopeuksia muun liikenteen seassa. Se on rikollista ja äärimmäisen vaarallista.
Aika monen puolesta pyyntö: aja radalla tai jollakin suljetulla alueella jos on pakko ajaa noin kovaa!
- messe
Osta mersu tai bemari, ei tarvi virittää kun suorituskyky on ihan eri luokkaa jo vakiona
- luuseri luulee
harvat Mersut kiihtyy kuule paremmin kuin quattro kakslitrasella turbokoneella ja vieläpä viritettynä. Liikenteessä noi Meset on n. 90% jotai 200 cdi 220 cdi C/E mallisarjaa.. Ehkäpä joku on uittanut jopa 320 cdi mut ei pärjää lähes 300hp Audille
- olen hautausmaa....
Vanhoista lintoista puheenollen....Hyvin näyttää kelpaavan suomalaiselle, Kun niitä saksasta jatkuvasti haeskelevat........
Suomihan onkin nykyään vanhojen saksalaisautojen hautausmaa...... - MSRT
NO VOI HELVATA KYLLÄ 15 VUOTTA VANHA AUTO ON IKÄLOPPU, EIKÖ OLE VARAA OSTAA UUDEMPAA????
- 75 hv
Minun Mersun lintta kiihtyy 22 s sataseen ja se riittää.
Nolon näköinen M5 kuski seisoo seuraaviissa liikkennevaoissa ja on vitun vaikean näköinen....vaihtuis jo!!!!!!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh821995Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1211715- 1801306
- 229720
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 57614
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako204575- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337482