Asperger, Skitsofrenia ja Transsukupuolisuus

hhhh123

Hei!

Minulla diagnosoitiin vuonna 2005 Asperger osastolla ja vuonna 2010 Transsukupuolisuus Transpolilla.

Olin osastolla siksi koska minulla oli pakkomielle erästä tyttöä kohtaan. Se loppui itsestään vuoden 2005 lopulla.

Olen kokenut olevani nainen 2005 lähtien. Kävin 2009-2010 Transtutkimuksissa ja sain Transsukupuolisuus diagnoosin.

Jouduin tahdon vastaiseen hoitoon uudestaan 2011 koska minulla oli pakkomielle samaa tyttöä kohtaan. Pakkomielle alkoi vuoden 2010 lopulla.

Osastolla minulle diagnosoitiin Skitsofrenia. Se sillä perusteella että minulla oli "harha-ajatuksia" kyseistä tyttöä kohtaan.

Osastolla lopetettiin minun naishormonilääkitykset ja lääkäri teki lähetteen Transpolille jossa Transsukupuolisuusdiagnoosi lopetettiin.
Naisen nimeni jouduin vaihtamaan miehen nimiksi, koska osaston lääkäri uhkaili laittaa minun edunvalvontaan.

Lääkäri oli liioitellut minun psyykkisyyttä. mm. että minulla olisi ollut pakkomielle 7 vuoden ajan. Todellisuudessa siinä on 5 vuotta välissä kun pakkomiellettä ei ole.

Lääkäri liioitteli myös sitä, että olisin valinnut minun naisen nimet pakkomielteen kohteena olevan tytön kavereista. Todellisuudessa valitsin nimet Wikipedian nimiluettelosta.

Lääkäri myös oli laittanut lähetteeseen että olisin halunnut olla samanlainen kuin se pakkomielteen kohteena oleva tyttö. Se ei pidä paikkaansa.

Koen yhä olevani nainen vaikka minulla on lääkitykset Skitsofreniaan. Transpolin psykiatri pitää erittäin epätodenäköisenä että tutkimuksia käynnistettäisiin.

Mitä minun pitäisi tehdä?

12

905

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkbbhhkg

Mikäli skitsofrenia todetaan aikanaan parantuneeksi, voidaan transtutkimukset aloittaa uudelleen.

• AlienIndie

Voiko tuo tarina olla tottakaan... vähän epäilen tolliksi.

• hhhh123

On totta.

• i i iii i i i ii

Hei aloittaja,

vaikea sanoa paljonkaan tilanteestasi, koska ei tunne kaikkia taustoja.

Itse en kuitenkaan ymmärrä, miksi joku ihminen ei voisi olla samaan aikaan transsukupuolinen ja skitsofreenikko: ne eivät mielestäni välttämättä ole toisiaan poissulkevia tiloja.

Kun miettii, miten paljon erityisesti vanhemmassa lääkärikunnassa on näitä analyytikko-psykiatreja, jotka patologisoivat transsukupuolisuutta, en yhtään ihmettelisi, vaikka joku kiero psykiatri kiristäisikin jotain transihmistä pois sukupuolenkorjausprosessista.

Tämän takia sinä voit ottaa yhteyttä potilasasiamieheen siinä yksikössä, jossa olet ollut hoidossa:
      http://www.valvira.fi/ohjaus_ja_valvonta/terveydenhuolto/kantelu/potilasasiamies

Potilasasiamies auttaa sinua selvittämään tilannetta.

Yksi mahdollisuus on myös kysyä esim. yksityiseltä psykiatrilta arviota tilanteesta ja tekemään oman diagnoosinsa.

Psykiatrin väärät tulkinnat ja kirjaukset kannattaa ainakin vaatia korjaamaan papereihisi ja tähän kannattaa pyytää potilasasiamiehen apua.

• joku transu

En tiedä pitäisikö tällaisia ihmisiä kannustaa mutta olkoon, minulla on suuri sydän.

Valitusten tekeminen tässä tilanteessa on aivan turhaa. Tai valitusten tekeminen on yleensäkin ihan turhaa mutta tässä tilanteessa nyt ihan erityisesti. Viestistäsi jo selviää ettei kaikki ole hyvin: sinulla on vakavaa psyykkistä oireilua mutta ei sairaudentuntoa ja olet aiheuttanut nuorelle tytölle valtavasti pelkoa, kärsimystä ja vaaraa mutta et koe minkäänlaista syyllisyyttä tai myötätuntoa uhriasi kohtaan.

Tällaisessa tilanteessa ei todellakaan ruveta tekemään peruuttamattomia hoitoja ja suurta elämänmuutosta, joka voisi vaikka aiheuttaa sen että jatkat uhrisi vainoamista (vai vainoatko häntä yhä?).

Luota lääkäreihin ja hoidata itsesi kuntoon. Sitten voit miettiä transhoitoja uudelleen.

• hhhh123

En vainoa enää.

Minulla on lääkitys skitsofreniaan.

• joku transu
        hhhh123 kirjoitti:

En vainoa enää.

Onko sinulle tarjottu muuta hoitoa? Oletko ottanut vastaan?

Luulen että tässä tilanteessa sinun on parasta keskittyä tervehtymään ja panemaan elämä kuntoon. Ota apua vastaan ja ole oma-aloitteinenkin ja keskity panemaan muutenkin elämän raamit kuntoon (työ/opiskelu, ihmissuhteet ym.).

Lääkärit ovat luultavasti kaiken tämän jälkeen varovaisia, mutta jos saat kaikki asiasi kuntoon ja otat hoitoa vastaan (ja hoitavat lääkärit ovat todenneet sinun olevan hyvässä kunnossa) niin tilanne on varmasti parempi.

• hhhh123
        joku transu kirjoitti:

Onko sinulle tarjottu muuta hoitoa? Oletko ottanut vastaan?

Luulen että tässä tilanteessa sinun on parasta keskittyä tervehtymään ja panemaan elämä kuntoon. Ota apua vastaan ja ole oma-aloitteinenkin ja keskity panemaan muutenkin elämän raamit kuntoon (työ/opiskelu, ihmissuhteet ym.).

Lääkärit ovat luultavasti kaiken tämän jälkeen varovaisia, mutta jos saat kaikki asiasi kuntoon ja otat hoitoa vastaan (ja hoitavat lääkärit ovat todenneet sinun olevan hyvässä kunnossa) niin tilanne on varmasti parempi.

Minun luona käy pari kuntoutusohjaajaa noin joka viikko.
        SItten on tarkoitus tulla käyntejä jollekin klubitalolle. Ensin siellä on esittelykäynti tässä kuussa.

Työtilanne on se, että olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Minulla on myös oma yritys mutta se ei vielä tuota tarpeeksi. En päässyt opiskelemaan kun valintakokeet ei onnistunut.

Noita klubitalokäyntejä minulle on tarjottu.

Ihmissuhteita minulla on vähän. Äiti, isä ja siskot. On tarkoitus että saisin kavereita tuolta klubitalolta.

Onko muuta mitä pitäisi olla kunnossa?

• joku transu
        hhhh123 kirjoitti:

Minun luona käy pari kuntoutusohjaajaa noin joka viikko.
        SItten on tarkoitus tulla käyntejä jollekin klubitalolle. Ensin siellä on esittelykäynti tässä kuussa.

Työtilanne on se, että olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Minulla on myös oma yritys mutta se ei vielä tuota tarpeeksi. En päässyt opiskelemaan kun valintakokeet ei onnistunut.

Noita klubitalokäyntejä minulle on tarjottu.

Ihmissuhteita minulla on vähän. Äiti, isä ja siskot. On tarkoitus että saisin kavereita tuolta klubitalolta.

Onko muuta mitä pitäisi olla kunnossa?

Nuo jäivät päällimmäisinä mieleen niistä asioista mitä tutkimuksissa kyseltiin.

Hienoa jos kuntouttavaa toimintaa on. Varmasti mitä pitempään kaikki menee hyvin niin sitä paremmat mahdollisuudet on taas päästä hoitoihin. Ehkäpä voisit kysyä joltain hoitavalta taholta tai ihan transtutkimusyksiköltä että milloin hoitoon hakeutuminen olisi taas mielekästä.

• AlienIndie

Yhtä suuri kuin Isä Aurinkoisella? Yhtä suuri kuin Rakkauden Ministeriöllä?

• _2013_
        hhhh123 kirjoitti:

En vainoa enää.

Sanottakoon ensin, että tiedän tästa kyseisestä tapauksesta vain sen, mitä olen tästä ketjusta lukenut. Tapaus vaikuttaa kuitenkin sopivan valitettavan hyvin siihen kaavaan, jossa jonkin ryhmän heikon tai hankalan ihmisen kimppuun on hyökätty siinä toivossa, että heikon lenkin kautta ryhmää saataisiin rynkytettyä alaspäin.

Konservatiivit tekevät tämän usein silloin, kun ryhmä alkaa vihdoin vahvistua. Ihmisiä yritetään pelotella.

• Vaikka potilas olisi
        joku transu kirjoitti:

Nuo jäivät päällimmäisinä mieleen niistä asioista mitä tutkimuksissa kyseltiin.

Hienoa jos kuntouttavaa toimintaa on. Varmasti mitä pitempään kaikki menee hyvin niin sitä paremmat mahdollisuudet on taas päästä hoitoihin. Ehkäpä voisit kysyä joltain hoitavalta taholta tai ihan transtutkimusyksiköltä että milloin hoitoon hakeutuminen olisi taas mielekästä.

täysin terve psyykkisesti ja fyysisesti niin Töölössä voidaan jättää hoito antamatta. Siellä voidaan jopa tekaistuilla syillä jättää jättää leikkaus tekemättä. Mikäli potilaan naama ei miellytä lääkäreitä niin he vaikkapa tekaisevat jonkun syyn.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      87
      965
    2. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      712
    3. Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat

https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe
      Savonlinna
      35
      594
    4. Ei näytä hyvältä

Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj
      Ähtäri
      39
      536
    5. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      31
      459
    6. Ilahtuisin jos laittaisit viestin

Mutta et niin tee 😔 sillä sun mielestä on mun vuoro.
      Ikävä
      34
      437
    7. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      46
      423
    8. Jos vielä toivot...mies...

Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi
      Ikävä
      41
      419
    9. Olet hurmaava

Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su
      Ikävä
      14
      411
    10. Dina on valittu virkaan Rovaniemelle

Kemijärven kaupunginjohtaja on pyrkinyt pois Kemijärveltä ja näyttää että näin tulee käymään.
      Kemijärvi
      25
      408
    Aihe