Sopeutuuko 2 vuotta täyttänyt urosmarsu uuteen urokseen, kun vanha kaveri kuoli. Millaisia kokemuksia?
Urosmarsulta kuoli kaveri :( uusi uros? Kokemuksia?
7
363
Vastaukset
- neo
Meillä ainakin toiminut hyvin yhdistelmä,jossa vanhempi uros saa häkkikaveriksi luovutusikäisen urospoikasen tai pari.Kun hankkii kaveriksi poikasparin,on sitten kaveri valmiina,kun/jos vanha uros kuolee ensin.
Yleensä siis marsu-uros hyväksyy helposti uuden
kaverin,kun tämä on poikanen.
Toki voit leikkauttaa uroksen ja hankkia sille naaraan kaveriksi.Tämä on yleensä toimivin yhdistelmä .Ja kyllä monet hyväksyvät totuttelun jälkeen aikuisen uroksenkin,vaikka tämä onkin aina epävarmaa.Marsu-uros on sen verran reviiritietoinen ja dominoiva muita uroksia kohtaan. - KaveriKysymys
Hei!
Minulla on sama ongelma. Lähes 3-vuotiaalta marsu urokselta kuoli kaveri, ja aiomme hankkia sille mahdollisimman nopeasti uuden kaverin.
Olemme mahdollisesti saamassa kolmen kuukauden ikäisen marsun, mutta onko se liian vanha, sopeutuuko vanhempi marsu uuteen, jos se on 3 kuukautta vanha? - marsuista
Hei, meiltä kuoli myös alkuvuoden puolella toinen marsu ja yksin jäänyt marsu oli aluksi hieman arka mutta tottui pian elämään yksin. Pidän sille todella paljon seuraa ja marsu on viihtynyt hyvin vaikka yksin onkin, rakastaa olla sylissä ja tykkää kirmailla ulkona kesäisin. Olisin sille alunperin kaverin hankkinut koska en itsekään tykkää yhdistelmästä jossa marsu joutuu olemaan yksin, mutta vanhemmilta en saanut siihen lupaa. Onneksi tämä yksilö on silti reipas ja iloinen vaikka kaverimarsua ei olekaan
- Sedä
Toisaalta fakta on, että marsu yleensä sopeutuu poikaseen paremmin, koska se ei koe sitä kilpailijakseen. Totuttaminen toki pitää tehdä eri häkissä. Luonnossakin marsulaumassa kipittää niin nuoria kuin vanhojakin, moisesta sydänkohtauksesta itse en ole kuullutkaan. Lienikö tosiaan omakohtaista kokemusta kertojalla?
- marsuista
Sedä kirjoitti:
Toisaalta fakta on, että marsu yleensä sopeutuu poikaseen paremmin, koska se ei koe sitä kilpailijakseen. Totuttaminen toki pitää tehdä eri häkissä. Luonnossakin marsulaumassa kipittää niin nuoria kuin vanhojakin, moisesta sydänkohtauksesta itse en ole kuullutkaan. Lienikö tosiaan omakohtaista kokemusta kertojalla?
Tottahan tuo on, että vanhempi marsu sopeutuu helpommin nuorempaan marsuun eikä tietenkään ole aina varmaa tuleeko kaksi samanikäistä marsua keskenään toimeen. Omaa kokemusta minulla ei ole nuoremman ja vanhemman marsun ydistelmästä mutta eräs marsujen kasvattaja minulle suositteli, että marsulle kannattaa mielummin hankkia oman ikäistä seuraa ja kertoi että on kuullut muutamilta tästä vanhemman marsun liikastressaantumisesta verrattuna pienempään marsuun ja tästä onkin seurannut se että vanhempi marsu on saanut jonkin äkillisen säikähtämisen takia sydänkohtauksen. (Luultavasti kyseessä on melko vanha marsu) Mutta tietenkin jos omassa tapauksessa vaihtoehtona on marsun yksinjääminen, kannattaa toinen marsu silti hankkia vaikka ne eivät olisi keskenään samanikäisiä, sillä parempihan se on että marsu saa itselleen kaverin. Voi olla että tällaiset tapaukset ovat todella harvinaisia, mutta on hyvä silti tietää että vanhat marsut ovat todella herkkiä ja totta kai yksilöllisiä, toiset sopeutuvat pikkuväkeen paremmin kuin toiset :)
- sirzi_
Olin marraskuussa samassa tilanteessa. Minulla oli kaksi pari vuotiasta urosmarsua, toinen menehtyi. Tultiin sitte siihen tulokseen että hankittiin kaks viikkoa kaverin kuoleman jälkeen luovutusikänen marsupoika. Tuli heti tosi hyvin toimeen!
- marsumars
Hei! Jos teiltä on kuollut marsukaveri, mutta ette halua ottaa uutta omaa niin minulla olisi antaa urosmarsu "sijoitukseen" eli kaveriksi siihen saakka kunnes toisestakin aika jättää. olen Tampereelta. Sähköpostia voi laittaa [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101189
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171024- 128920
- 95775
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten287722Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait75649Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504