Olen 13 vuotias tyttö, en ole nähnyt painajaisia moneen vuoteen, enkä yleensä edes säiky niitä. Viime yö oli kuitenkin poikkeus ja ajattelin hakea täältä apua.
Uni oli aivan normaali ja toden tuntuinen kunnes kidutetun näköinen mies alkoi ilmestyä unessa aina välillä noin 10 metrin päähän. Miehellä oli mustat, siistit housut, valkoinen kauluspaita, musta rusetti ja mustat liivit. Aika siistit vaatteet siis. Stten päästään siihen "kidutettuun" osioon: mies oli keskivertoa ehkä hieman lyhempi. Vinksallaan olevat silmälasit roikkuivat osittain leuan tienoilla. Miestä oli kidutettu juuri, koska tuore veri sydämen kohdalla pidassa ja käsissä olivat vielä selvästi märkää. Mies oli menettänyt kidutuksessa luultavasti toisen jalkansa nilkasta alas päin, mutta en nähnyt mitään jälkeä verestä miehen hoiperruksen jäljessä. Miestä oli kidutettu aiemmin jo koska kolme keskimmäistä sormea olivat vähintään ekasta nivelestä lähtien amputoidun näköinen.
Kidutettu mies
11
97
Vastaukset
- emanssipaatti
no mun m ielestä tämä on ihan tavallinen uni, susta tuntuu nyt tuolta, tunteet kulkee vuoristorataa ylösalas, et oikein tiedä ollako vai eikö olla, pitäs niinkuin kiemurrella kun ei tiedä miten olla, olet nyt siirtymässä lapsen maailmasta nuoren maailmaan ja sun mieli myllertää ja pohtii kaikenmaailman asioita, ja ne näkyy kummina unina joissa on outoja hahmoja.
Se on kuule sitä kasvamista! Älä pelkää, muista että voit herättää itsesi jos ja kun alkaa pelottamaan!- jootota
kumma kyllä, unessa ei pelottanut, mutta heti kun heräsin... Hyiiiiii! Ja tarkennuksena paikka josta sitten heräsin oli jotenkin hautausmaan parkkipaikan ja koulun viereisen parkkipaikan risteytys. Ennen heräämistä näin miehen ja pyöräilin sen ohi vähän kauempaa. Olin unessa siis pyörällä?
- ....................
Huonoin ja ympäripyörein unen tulkinta ikinä! Ei unet ole noin yksinkertaisia. Jokaisella unen yksityiskohdalla on jokin symbolinen merkitys. Veikkaan, että jos unen kertoja olisi sanonut olevansa 55-vuotias mies, olisit ottanut hänet vakavammin.
- 1penska1
.................... kirjoitti:
Huonoin ja ympäripyörein unen tulkinta ikinä! Ei unet ole noin yksinkertaisia. Jokaisella unen yksityiskohdalla on jokin symbolinen merkitys. Veikkaan, että jos unen kertoja olisi sanonut olevansa 55-vuotias mies, olisit ottanut hänet vakavammin.
miten niin ei ottanut vakavasti, ottihan. lapsi on kasvamassa nuoreksi ja kaikki siihen liittyvä pyrkii alitajunnasta ja osa heijastuu uniin.
Ja jos tyrmää, pitää antaa vaihtoehto tilalle. Niin äiti aina sanoi.
- emanssi....
Joo, se on sitä elämässä eteenpäin menemistä, vanha (hautausmaa) jää taakse ja uusi (koulu) tulee ja vauhdilla menet eteenpäin, pois vanhasta, kohti uutta.
- emmastiina*
Vaikutat ikäiseksesi kypsältä. Oletko liian ankara itsellesi, saata katsella asioita (rilliit) mustavalkoisesti. Tuossa iässä se on aika tyypillistä kun alkaa katsella ja kysellä asioita eri lailla kuin pikkutyttö ja kuten emanssi kirjoitti, sinäkin jätät vanhaa taaksesi ja menet kohti uutta.
Toisaalta, tuntuuko koulu "kidutukselta"?- sesamatyttö
joo tota... Mulla on mustavalkoset silmälasit, tuli mieleen osta "rilliit?" hommasta mut joo...
En pidä koulua kidutuksena. Olen hyvä koulussa ja vaihdan syksyllä yläasteelle. Ja toi parkkipaikka oli ala-asteen... Sitten siinä vaiheessa kun pyöräilin (kypärä päässä) kauempaa miestä, takanani käveli isäni, joka katsoi miestä, ja minulla oli olo, että hän menisi miehen luokse.
Huom! Oli kesä ja isäni oli harmaassa mikki hiiri t-paidassa ja mustissa shortseissa. - ennäepaljoaunia
sesamatyttö kirjoitti:
joo tota... Mulla on mustavalkoset silmälasit, tuli mieleen osta "rilliit?" hommasta mut joo...
En pidä koulua kidutuksena. Olen hyvä koulussa ja vaihdan syksyllä yläasteelle. Ja toi parkkipaikka oli ala-asteen... Sitten siinä vaiheessa kun pyöräilin (kypärä päässä) kauempaa miestä, takanani käveli isäni, joka katsoi miestä, ja minulla oli olo, että hän menisi miehen luokse.
Huom! Oli kesä ja isäni oli harmaassa mikki hiiri t-paidassa ja mustissa shortseissa.nostan tätä, voiko joku vastata kiitos tuon viimeisen perusteella :)
- .EndTimes.
Elämänmuutokseen liittyvä uni, jonka symboleita ei tarvitse säikähtää. Jeesukseen uskovana ihmisenä olen vähän väärällä palstalla, mutta koin jostain syystä käydä täällä, ja uskon että unesi oli se syy.
Tuo mies kuvaa mielestäni vanhaa alakoulua. Ihan siisti mies, mutta nyt sen sydämeen sattuu kun te kutosluokkalaiset lähdette. Peruskoulusta on puolet käyty, siispä toinen jalka on jo mennyt. Päiväkodissa olit varmaan kolme vuotta? silloin laskettiin vielä sormilla kun ei osattu numeroita:) Vaikka uusi tuo mukanaan paljon hyvää, olet varmaan aika tunteellinen, etkä koe niinkään iloa uudesta kuin surua vanhan menetyksestä? Että voi siirtyä uuteen, on tietyssä mielessä aika haudata vanha sinne hautausmaalle, ja ajella uudelle koululle. Yksinhän sinne ei tarvitse mennä, sillä turvallinen Isä seuraa perässä minne menetkin ja katsoo että pääset pelottavien asioiden läpi turvallisesti. Hän oli ehkä menossa juttelemaan sille miehelle, eli voit jutella isän kanssa niistä kyynelistä joita kuitenkin tirahtaa kun kevätjuhla koittaa. Vaikka siirryt nyt "isompien" koulumaailmaan, isäsi on varustautunut sopivasti mikkihiiripaidalla, niin että hänen kanssaan saat olla juuri niin pieni kuin tuntuu! Vaikka paljon muuttuu, tärkeimmät asiat pysyvät! Sinulla on matkallasi tuplaturva: kypärä päässä ja isä selustassa:)
Ole turvallisella mielellä!
Sinulla on hyvä Taivaallinen Isä!- niinnotota...
kiitos vastauksesta, en ollut kuin vuoden päiväkodissa, senkin ajan vaan eskarina... Itse asiassa olen onnellinen uudesta koulusta ja pääsystä pois ala-asteelta. Luokan valinta ei osunut täydellisesti...
- sairaalaanminäkinsitten
niinnotota... kirjoitti:
kiitos vastauksesta, en ollut kuin vuoden päiväkodissa, senkin ajan vaan eskarina... Itse asiassa olen onnellinen uudesta koulusta ja pääsystä pois ala-asteelta. Luokan valinta ei osunut täydellisesti...
mieleeni tuli, että voisiko uni liittyä johonkin sairauteen? Tai sairastumiseen? Sain meinaan tietää tässä että kaksi sukulaista on sairaalassa leukemiaa potemassa :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125866
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 69572
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist32473