olen 14 vuotias tyttö jolla ei ole paljoa lihasta. läskiä sitä vasten löytyy varsinkin jaloista ja haluaisin nyt jotenkin saada nuo läskit pois ja lihasta tilalle, mutta minulla ei ole mitään tietoa millaista treenia ja ruokavaliota pitäisi noudattaa jotta tuo onnistuisi. auttaisiko lenkkeily? vai lihaskunto?
huonon kuntoni takia en halua missään kuntosalilla alkaa käydä joten vähän tällaisia kotivinkkejä tarvittaisiin.
en ole siis ylipainoinen. päinvastoin alipainoinen. painoa on vähän reilu 40 kiloo mutta pitäisi saada siitä ensin vähän laihduttaa (saada kaikki ylimääräinen pois) ja sitten saada sitä lihasta tilalle.
ja jalathan mulla oli ne ongelmat tässä tilanteessa.
vinkkejä?
läski lihakseksi
56
4641
Vastaukset
- kfkfkfkfkfk
fi.m.wikipedia.org/wiki/Anoreksia_nervosa
- dave6
40 kilossa ei ole mitään ylimääräistä, mistä laihduttaa. Syö paremmin, niin jaksat liikkua ja saat lihaksia.
- voi ei
Tokihan tilanne voi olla vain sitä, että se "läski" on vain sellaista roikkuvaa ihoa. Sellaistavoi tulla jos iho kasvaa, mutta ihminen ei. Eli kannattaa alkaa vaan nostattamaan sitä painoa.
- mies38vuotta.
Tää aloitus on varmaan vitsi. Olet kasvava tyttö joten laihdutaa ei tarvii. Jos nyt lihasta haluat niin lihakset kasvaa puntteja nostelemalla ja proteiini ruokia syömällä. Jätä siis hiilarit vähemmälle eli riisi, peruna ja syö mielummin rahkaa, raejuusto on hyvä proteiinin lähteitä. Kana, kala, vihanneksia pitää syödä. Mut ennen kaikkea pitää nostella rautaa. Osta vaikka käsipainot ja aloita sillä.
- Pitäkäää rahkanne
mies38vuotta. kirjoitti:
Tää aloitus on varmaan vitsi. Olet kasvava tyttö joten laihdutaa ei tarvii. Jos nyt lihasta haluat niin lihakset kasvaa puntteja nostelemalla ja proteiini ruokia syömällä. Jätä siis hiilarit vähemmälle eli riisi, peruna ja syö mielummin rahkaa, raejuusto on hyvä proteiinin lähteitä. Kana, kala, vihanneksia pitää syödä. Mut ennen kaikkea pitää nostella rautaa. Osta vaikka käsipainot ja aloita sillä.
Mikä ihme tossa suomalaisten rahkafetississä oikein on? Itse olen bodaillut aikani kuluksi 25 kiloa lisää lihasta kroppaani, mutta en kyllä syö edelleenkään yhtään rahkaa. Joka helevetin palstalla joku jauhaa rahkasta.
- nkn66
Pitäkäää rahkanne kirjoitti:
Mikä ihme tossa suomalaisten rahkafetississä oikein on? Itse olen bodaillut aikani kuluksi 25 kiloa lisää lihasta kroppaani, mutta en kyllä syö edelleenkään yhtään rahkaa. Joka helevetin palstalla joku jauhaa rahkasta.
No tää jutta ja sen suberdietti vaatii rahkaa ja siitä saa proteiiniä. Ei sitä oo pakko syödä, itse ne sitä syö.
Olet sen verran nuori, että kannatta keskittyä nyt syömään kunnolla ja liikkumaan monipuolisesti. Myöhemmin voit sitten miettiä sitä lihastenhankkimista kuntosalilla. Alkuun voit tehdä liikkeitä ihan omalla painollasi, esim. kyykkyjä, askelkyykkyjä, bulgarialaista kyykkyä, pistoolikyykkyä, erilaisia punnerruksia, leuanvetoja, vatsoja jne.
- Dance, dancea!
Tuon ikäisenä menin ite tanssitunneille ja jumppaan sekä SÖIN monipuolisesti. Hyödynnä kouluruokalassa sitä annettua lautasmallia ja kokoa ateria sen mukaan. Nuorille järjestetää ympäri vuoden ja Suomea tanssikursseja sekä leirejä. Tapaat myös uusia ihmisiä plussana ;)
Kun aloitin alkeiskurssilla muiden nuorien kanssa oltiin kaikki o.O ja apua eli rohkeasti vaan jännää muiden mukaan! Kyllä me opittiin toistojen ja iloisen asenteen kautta. Upea ohjaaja auttoi myös ruokavalion suunnitelussa jos oli murehdittavaa.
Lisätietoa:
http://www.tanssi.net/
http://www.tanssiurheilu.fi/ - joonotsaa
Oikeesti Suomi24? Etusivulle syömishäiriöisen tytön aloitus?? For real? Vaihtakaapas henkilökuntaa ja pikaisesti.
- A Tarski
Train hard, eat well, rest sufficiently, repeat.
Eli syö hyvin ja tee kehonpainolla harjoituksia ainakin 3 kertaa viikossa. Muista levätä välillä.
Punttimimmillä oli ihan hyviä ehdotuksia harjoitusliikkeiksi. - sesfeceg
Et kerro pituuttasi, mutta mitä todennäköisimmin olet 40 kilon painoisena joko alipainoinen tai lähellä sitä. Näin ollen kuvitelmasi läskeistä on vain oman mielesi tuotosta. Eli ensimmäiseksi, unohda laihduttaminen. Itse asiassa, päinvastoin, jotta saisit aikaan lihaskasvua tulisi sinun mieluummin syödä hieman yli kulutuksen ja proteiini pitoisesti. Kuntoilun voit aloittaa vaikka lenkkeilyllä, johon sitten voit vaikka lisätä erilaisia lihaskunto harjoitteita, kuten esimerkiksi kyykkyjä jne. Mutta suosittelen hyvin pian hankkimaan jonkin varsinaisen harrastuksen. Jos pidät tanssimisesta, spinningistä, pallopeleistä tai mahdollisesti jostain muusta vedetystä liikuntamuodosta, niin suosittelen vahvasti sen aloittamista varhaisessa vaiheessa, se auttaa pitämään kiinnostusta yllä ja treeneihinkin tulee lähdettyä helpommin kun on selvä aikataulu. Omaa huonoa kuntoaan ei kannata pelätä, muitakin huonokuntoisia löytyy ja ihmiset pääsääntöisesti hyvinkin rohkaisevia.
- toimii parhaiten
Parhaiten läskin saa muutettua lihakseksi, kun tekee joka aamu ja ilta vähintään toista sataa vatsalihasliikettä. Näin vatsanympäryksen seudulla olevat rasvat kiinteytyvät ja muuttuvat vähitellen lihakseksi. Hyvä liike pakaroiden läskeille taas on olla kontallaan ja nostella jalkaa ylös ts "koiran kusetus liike". Aamuisin ja iltoisin toista sataa kertaa kun tätä teet niin alkaa teho näkymään. Itse olen ehnyt monta kuukautta näitä ja selvästi on jo lihaksia näkyvissä.
- tytsö13213
kuulostaa jo aika maaniselta.
- Vartti vain
Nuo on tehokkaita liikkeitä eikä vie edes paljoa aikaa. Voi tehdä vaikka samalla kun katsoo töllöä.
- Voi jeeesus sentään
Vartti vain kirjoitti:
Nuo on tehokkaita liikkeitä eikä vie edes paljoa aikaa. Voi tehdä vaikka samalla kun katsoo töllöä.
"Parhaiten läskin saa muutettua lihakseksi, kun tekee joka aamu ja ilta vähintään toista sataa vatsalihasliikettä. Näin vatsanympäryksen seudulla olevat rasvat kiinteytyvät ja muuttuvat vähitellen lihakseksi."
Noilla toistomäärillä ei tule varmasti yhtään lihasta. Vatsalihasten tekemisellä ei muutenkaan ole suoraa yhteyttä vatsan alueella olevaan rasvaan. Hohhoijaa mitä soopaa, en jaksa edes alkaa selittämään mikä kaikki tuossa meni väärin. - Voi jeesus sentään
Voi jeeesus sentään kirjoitti:
"Parhaiten läskin saa muutettua lihakseksi, kun tekee joka aamu ja ilta vähintään toista sataa vatsalihasliikettä. Näin vatsanympäryksen seudulla olevat rasvat kiinteytyvät ja muuttuvat vähitellen lihakseksi."
Noilla toistomäärillä ei tule varmasti yhtään lihasta. Vatsalihasten tekemisellä ei muutenkaan ole suoraa yhteyttä vatsan alueella olevaan rasvaan. Hohhoijaa mitä soopaa, en jaksa edes alkaa selittämään mikä kaikki tuossa meni väärin.Teen muuten itse vatsaan lihasta 5-10 toiston sarjoilla, enkä tod. tee mitään selkää rikkovia istumaannousuja tms. turhia ja vahingollisia hinkkauksia.
- 18+5
Voi jeeesus sentään kirjoitti:
Noilla toistomäärillä ei tule varmasti yhtään lihasta. Vatsalihasten tekemisellä ei muutenkaan ole suoraa yhteyttä vatsan alueella olevaan rasvaan. Hohhoijaa mitä soopaa, en jaksa edes alkaa selittämään mikä kaikki tuossa meni väärin.Hei jeesus! Parempi sata, kun ei yhtään.
- vkbjjhfk
Ei pidä paikkaansa, että läski palaisi paikallisesti vatsalihaksia tekemällä! Se palaa tasaisesti koko kehosta joka puolelta, kun laihtuu.
Ap kannattaa jättää karkit poos ja syödä perusruokaa eli lihaa, kalaa, paljon vihanneksia ja hedelmiä sekä kuitupitoisia viljatuotteita kuten puuroa ja maitotuotteita.
Sitten kohottaa kuntoa vaikka kymmenen minuutin hölkällä aluksi, ja lihaskuntoa treenaamalla. Tee vaikka jalkakyykkyjä ja punnerra polvet maass, sekä selkälihaksia ja vatsalihaksia.
Älä lopeta syömästä ja yritä laihtua siten, kosk silloin laihdutat pois vikat lihaksesikin ja aineenvaihduntasi hidastuu jos elimistö luulee, että on ruuasta pulaa ja menee säästöliekille! Se sit aikaansaa, että lihot vaikket söisi mitään. Oleellista on siis pitää aineenvaihdunta virkeänä, eli liikkua, tehdä lihaskuntoharjoituksia ja syödä normaalia terveellistä perusruokaa.
- nloln
SYÖ. 40 kiloa on liian vähän minkä tahansa pituiselle 14-vuotiaalle. Olin itsekkin alipainoinen hyvin pitkään, (vasta noin puoli vuotta sitten sain itseni normaalin painon puolelle) mutta tilanteeni ei sentään ollut noin huono. Sinulla ei ole mitään ylimääräistä, jos laihdutat tuosta niin varmaankin kuolet. Se, että sinulla on "läskiä" tarkoittaa sitä, että kehosi ei saa tarpeeksi energiaa ja syö lihaksesi, jolloin jäljellä on vain rasva. Ihan oikeasti. Ennenkuin alat yhtään mitään kuntoilemaan, sinun on ruvettava syömään huomattavasti enemmän, tai muuten et jaksa. Terve paino on paras paino.
Kerroppa ihan huvikseen yhden päivän ruokailusi? Niin, ja pituus.- Joipilas
Kyllähän sinun pitää alkaa piikittämään kasvuhormonia itseesi. Vain sillä takaat
sen että se läski todellakin sulaa eikä jää häiritsemään sinua. Älä usko ihmsiä jotka
hokevat tätä liturgiaa: syö oikein, liiku, lepää. Et pääse täydellisyyteen johon kuitenkin
pyrit.
- cuba libre
Tuossa tilanteessa laihduttamisessa ei kertakaikkiaan ole järjen häivääkään. Mitä voisit tehdä, niin opetella syömään hyvin, ravitsevasti sekä terveellisesti. Sen lisäksi katsoa itsellesi sopivaa liikuntaharrastusta. Nyt varmaan hyvä olisi monipuolisesti katsoa vähän kaikentyyppistä liikuntaa, lihaskuntoa sekä kestävyyttä. Karkit, pullat, sipsit sun muut kohtuudella.
Kroppasi luultavimmin vielä hakee lopullista muotoaan ja tilanteessasi laihduttaminen voisi olla suorastaan tuhoisaa. Et halua kärsiä syömishäiriöistä, usko pois.- voi luoja........
taitaa kyllä olla jo mtyöhäsitä tämän tytön suhteen,,,ellei ole trolli,,,,,,
- Niin yksinkertaista
Siis haloo! Läski ei muutu lihakseksi mitenkään. Lihas kehittyy proteiineista fyysisessä rasituksessa. Jos lihasmassaa kehittää vähentämättä kehon rasvaa eli "läskiä", paino vain lisääntyy.
Sinun kehossasi tuskin on liikaa ylimääräistä rasvaa. Jos haluat isompia lihaksia, rasita niitä! - PT 16v
Ruokavalion suhteen on tärkeää syödä monipuolisesti ja useasti. Päivän ateriat: aamupala, kouluruoka, välipala, kotiruoka ja iltapala. Ruokailu väli olisi hyvä olla 2-4 tuntia. Sitten siihen, että mitä sitten pitäisi syödä eli aloitetaan aamupalasta: 2 viipaletta ruisleipää ja päälle voita, runsaasti vähärasvaista leikkelettä ja jotain kasviksia ja sitten vaikka appelsiinimehulla huuhdot alas (ei sitten mitään juissia, vaan kunnon hedelmälihamehua), koulussa pyri syömään lautasmallinmukaisesti ja pari lasia maitoo kylkee, välipalaksi noin kolmelta vaikka purkki raejuustoa tai maitorahkaa ja jokin hedelmä, kotiruoka syö sitten noin kuudelta ja suosi hyviä proteiinin lähteitä kuten kanaa,kalaa tai punaista lihaa, hiilihydraatiksi perunaa, riisiä tai täysjyväpastaa ja sitten tietysti myös kasviksia, iltapalaksi vaikka purkki rahkaa ja funlightia sekaa ja sitte pari keitettyä munaa. Muista myös runsas veden juonti eli noin.2l litraa muiden juomien lisäksi.
Treenien osalta osta kotiisi säädettävät käsipainot sekä voimapyörä ja nyt tulee sitten viikko-ohjelma:
lihaskunto 3krt/viikko:
askelkyykky käsipainot käsissä 5x10
(eli viisi sarjaa ja 10 toistoa per sarja)
etunojapunnerrus 4xvoimmillesi sopiva toistomäärä
leuanveto 3x voimmillesi sopiva toistomäärä
voimapyörä 3x voimillesi sopiva toistomäärä
vipunostot käsipainoilla 4x10
lisäksi kaksi juoksulenkkiä viikossa. Nyt tuli aika kattavat ohjeet eli toivottavasti aloitat kuntokuurin jo huomenna =D- PT 16v
Toki muista myös pitää yksi vapaa päivä viikossa edellämainituista ruokaohjeista ja silloin saat herkutella sitten mitä huvittaa ja heittää välillä ajatukset treenaamisesta narikkaan ja tälläisen päivän jälkeen on taas mukavampi alkaa treenailemaan ja syömään kunnon safkaa.
- f7yhghjhu88
mikä on voimapyörä?
- botari
Alat treenaamaan niitä lihaksia,ja kovaa kans.Se rasva lähtee kyl pois itekseen ja ei sulla sitä voi paljoa olla ku et mitn paina.Pieni rasva ei haittaa mitään kun sielä on lihaksia alla.Jopa suotavaa että rasvaa vähän löytyy.Aika kamalannäköistä naisella kun lihakset erottuu liikaa.Kuten myös miehilläkin.
Jos jalat on ongelma niin raskaita kyykkyjä,prässiä yms.Ei jalkoja voi treenata kotona kunnolla joten salikorttia ostaan.Muista sit syödä.Lihakset ei synny tyhjästä. - suom241
Ala lenkkeilee niin läskit kotoo sitte alat voimistelee
- Bodari 8
Minun vinkkini on että 2 kilon käsipainoilla teet todella pitkiä sarjoja ja syöt terveellisesti .. eli makeiset pois melk kokonaan ja ulkoilua pientä liikkumista aluksi tee käsipainoilla useita eri liikkeitä ja pientä kyykkyä painot sivulla.
- Helppoa
Itse puotin painoani keskioluella n. pariviikkoo ja illalla söin yhden grillimakkaran että jaksaa nukkua. Tätä aamusta iltaan, keskaria niin paljon että pysyy humala päällä. Viinaakin vaihtelun vuoksi. mutta ainoastaan makkara illalla.
Tällä alulla kyllä mahalaukku pienenee hurjasti
Siinä meikältä lähti noin 10 kg pois.
Sitten voi aloittaa normaalin ruoan opettelun, Syö mitä ennenkin mutta puolittaa annokset. Tietysti leipä minimiin n. yksi pala. Tuossakin voi olla aluksi tekemistä kun vatsa ei varmasti meinaa ottaa sitä vastaan.
Vlälipaloiksi vain proteiinipitoista kuten kananmuna. Kerran päivässä omena tai banaani.
Kyllä paino rapisee mukavasti. itse laihduin 3 kk n 20 kg.
lopppuikä vain puolila annoksilla ja välipaloilla. Ite tein taas parissa viikossa taas kymmenen kilon pudotuksen.
Ottaa elämässään jonkun muun täkeäksi asiaksi kuin ruoan. - joo19
SYÖ mut älä liikaa. sitte ku sulla on ikää JUO, mut älä liikaa. tee liikkeitä, tanssi, ole omasi!
tee se jo tänäääään) - Black&White
Hei, varmasti sinun iässäsi kaikki tuntevat itsensä erilaisiksi ja haluavat mennä tiettyjen ihanteiden mukaan. Totuus piilee siinä, että olet kasvava ja kehittyvä nuori ja sinun pitää syödä todella monipuolisesti ruokaympyrän monesta lahkosta. Ainoa mitä voit tehdä, on se että alat käymään vaikkapa lenkillä. Mutta muista, jotta energiasi riittäisi, tulee sinun syödä kuten tasapainoisen ja terveen ihmisen ruokavalioon tulee. Vihannekset ja hedelmät, lihatuotteet, kala, muna, maitotuotteet ovat paljon vitamiinejä ja hivenaineita sisältäviä tuotteita. Ihminen ja etenkin kasvava nuori, tarvitsee näitä kaikkia rakentaakseen soluja, pitääkseen vastustuskykyä ja keskittymiskykyä sekä kudoksia, että myöskin kaikkia monia monia muita elimistön rakennusaineita ja elintoimintoja yllä. Eli, älä ala suunnittelemaan minkäänlaista ruokavaliota tässä vaiheessa. Olet ikäiseksesi ehkä hieman alipainoisempaan päin. Mutta siksi sanoin lenkkeily, koska olit sitten minkä kokoinen tahansa niin tarvitset liikuntaakin. Älä ole huolissasi itsestäsi, olet juuri hyvä noissa mitoissa ja varaa on vielä lihotakin
- JIHAD!
Taas tämmönen perus pikku prinsessa, joka luulee olevansa läski, vaikka on alipainoinen.
Voivoi.....mitäpä jos mä olisin sitten vaikka 18-vuotias poika. Olen juuri muuttanut omaan asuntoon ja asun siinä ensimmäistä päivää. Nyt minulle on tullut hirveä nälkä, enkä keksi mistä se voi johtua. Pelaan netissä yhtä paljon kuin ennenkin, enkä liiku juuri lainkaaan. Ainoa ero eiliseen on se, ettei äiti ole paikalla tekemässä pyynnöstä valmiita voileipiä. Voisiko nälkäni johtua puuttuvasta äidistä? Onko kellään käytännön vinkkejä miten nälästä pääsisi eroon? Painan 110 kiloa ja olen 165 senttiä pitkä. Voiko nälkä johtua ylimääräisestä painostani ja kannattaisiko minun korvata puuttuva äiti lisäämällä nettipelaamistani?
HALOO?- läskipääääääääää
mitä valitatte että tyttö on anorentikko, tyttöhän on läski ,aikamoinen tankki jos on 40 kilonen, ainakin näin suomi24 palstan tuntien. kaikki yli 40 kiloset naiset on läskejä!!!!!
- KALLE KELLO
Sairastat ilmeisesti jo anoreksiaa, koska puhut "kaikesta ylimääräisestä". 40 kg paino murkkuikäiselle tytölle on aivan liian alakanttiin vaikka olisit 140 cm pitkä, olet kuitenkin pidempi eikö? Koita nyt ymmärtää, että 40 kg:ssa ei ole mitään ylimääräistä. Sen takia et jaksa, kun et syö kunnolla. Juttele äitisi ja isäsi kanssa ja jos et heille voi puhua, niin kouluterveydenhoitajan luo ja äkkiä!! Sinulla on ruumiissasi muutokset meneillään ja nyt alat leikkiä vakavasti terveydelläsi
- mek
Peruskunnon saat helpoiten ensin kuukauden kavelet noin 5-10km lenkkejä ja kun peruskunto paranee niin rupeat juoksemaan tai sitten polkupyörällä 20-50 km lenkit 2-5 kertaa viikossa niin hyvä tulee. Lihaskuntoa saat kun teet vatsa ja selkälihatreenit 10 -20 sarjoissa ja niitä kymmenen sarajaa. Jalkoihin saat voimaa kun teet kyykkyyn menoa 20-50 kympin sarjana ja niitä 5-10 sarjaa ja näitä kuukaudesta kahteen ja kun fysiikka paranee niin lisäät rasitusta. Ylä kroppaan saat lihasta etunojapunnerruksilla ja leian vedolla tai niin sanottua dippiliiketta tehden. Kahvakuula on hyvä treenimuoto ja niitä voi kototna tai pihassa treenata helposti ja voi ostaa eri painoisia niin hyvä tulee ja aloita rauhallisesti ettet heti laita treenamatonta kroppa mene iahn jumiin niin hyvä tulee. Kuntosalille voi mennä ihan aloittelijakin ja siellä ohjaajat neuvovat miten treenauksen voi aloittaa ja kaikkihan ne on joskus aloittanut.
- sopusuhtainenxxxx
Joo, taidat olla anorektikko? Tossa iässä laihuuden ihanointi on vaarallista. Etkä ole ylipainoinen joten älä hyvä ihminen laihduta. Näetkö itsesi peilissä lihavana? Jos niin? Silloin kärsit anoreksiasta.
- terveystäti
Hei, heikko kuntosi voi johtua anemiasta. Ota yhteys koulun terveydenhoitajaan asian tarkistamista varten. Häneltä saat myös neuvoja ravitsemukseesi, vaikuttaa siltä että saatat kärsiä lievästä aliravitsemuksesta. Kun saat ruoasta riittävästi energiaa ja vitaaliaineita, jaksat paremmin myös kuntoilla. Aloita kevyestä liikunnasta jaksamisen mukaan lisäten, niin pian kuntosi kasvaa kohisten jos alkutilanne on huono. Jalkavoimia voit lisätä hauskalla tavalla erilaisen tanssiliikunnan avulla. Jos ujostelet ryhmätunneille menoa, voit aloittaa esim. dvd-levyn avulla kotona. Muistathan että olet yhä kasvuiässä ja tarvitset paljon lepoa ja unta!
- .anniina
Syö http://pleieri.blogspot.com/2013/05/ruokavalio.html ton kirjotuksen mukaan ruokavaliosi. Tee kotona jalkakyykkyjä säännöllisesti omalla painollas. Alota punnertelemaan säännöllisesti. Hypi hyppynarulla.
- Perseanal trainer
1. Etsi parin metrin mittainen keppi
2. Sido kepin päähän HK:n sininen lenkkimakkara - voi ola myös Cabanussi
3. Ota keppi käteesi ja lähde tavoittelemaan siinä roikkuvaa saalista. Mitä ripemmin riennät, sen varmemmin sen saat! - 15+20+
Liiku hyvä ihminen!
Nyt on jo melkein kesä, ulos siitä, kävelemään, pyöräilemään, metsäpoluille. Tai vaikka kotikaduille jos et metsään asti viitsi sieltä persieltäsi istumasta ;-D) - 95769496878
Minä taasen olen 25-vuotias ja pituus/paino on 168/n.60. Tilanne kutakuinkin sama kuin aloittajalla että reisissä ja pepussa höllyy vähän liikaa ja olisi kiva saada timmimmäksi. En tiedä haluanko mitään valtaisaa lihasmassaa mutta ainakin kiinteyttä. Voisinko minä saada vinkkejä? Kotoa löytyy jumppapallo, josta en ole varma kuinka sitä voisi käyttää takapuoleen ja reisiin sopivaksi, ja kahvakuula. Sellainen on myös askarruttanut että kun kun reisiä ja takamusta halutaan muotoilla niin onko parempaa lenkkeily vai pyöräily? Vai kumpi vain?
- juoksija123
Itse olen saanut hyvin kiinteyttä reisiin ja peppuun ihan lenkkeilemällä. Vedän joka toinen päivä noin kolmen kilometrin lenkin, intervalleja teen vielä tässä vaiheessa ku en koko matkaa jaksa hölkätä tai juosta. Olen lenkkeilleyt nyt noin kuukauden ja kunto nousee kohisten! En hengästy läheskään yhtä helposti, ja reiteni ovat HUOMATTAVASTI kiinteämmät kuin aikaisemmin. Pieni peppunikin on saanut jotakin muotoa, tykkään! Tärkeintä on että todella nostat kuntoa, joka kerta on hölkättävä vähän oman mukavuusalueen ulkopuolelle, niin että hengästyy kunnolla ja lenkin jälkeen jalat on spagettia. Ota myös kunnon juoksuspurtteja kun jaksat, ja hölkkää varsinkin ylämäet. Täytyy myös muistaa tankata hyvin noin paria tuntia ennen lenkkiä, sekä nesteyttää, muuten ei jaksa ja tulee pistoja. Ja ihan vain motivaattorina, suosittelen musiikin kuuntelua. Itse kuuntelen konemusiikkia, kunnon bassojytkettä. Se todella auttaa minua jaksamaan.
Aluksi kävelin suuremman osan matkasta, nyt hölkkään suuremman osan. Tavoitteena on että koko kolmen kilometrin lenkki menee pian ilman kävelytaukoja.
- nimim1
Varo vaan, sitten kun murrosikä lähenee loppuaan, kehosi vasta löytää oman kokonsa. Sitä ennen ei oikein kannata yrittää muuttaa muotojaan jotka eivät ole kasvaneet täyteen muotoonsa.
Joillakin tällä palstalla oli hyviä ehdotuksia, ja esim. minä itse kävin latinotanssikursseilla yläasteeseen saakka. En kuitenkaan kuntoillut sen enempää tai syönyt rajallisesti, terveitä ruokia kuitenkin ja herkuttelua, ja olin hoikka tyttö. Kaikilla on erilainen aineenvaihdunta mutta sen tiedän, että nuorena kannattaa syödä hyvin jotta sitten on lihaksia joita voi kasvattaa. - kiihkomielinen
hyi saatana läski paska tapa ittes.
- ölkjhgfdsasdertyuioo
Mee mielisairaalaan.......
- onnea on
Sinulle on pari hyvää vinkkiä.
1. älä näe nälkää hetkeäkään, jos alat kitukuureille niin läski ei katoa vaan lihas ja toiseksikin tuhoat kroppasi oman painonsäätelyjärjestelmän, se alkaa helposti varastoimaan huomatessaan että ravinto vähenee ja se varasto on just läskiä, eikä tätä järjestelmää saa enää kuntoon vaikka lopettaisitkin nälkäpaastoamisen.
2. ruoki kroppaasi hyvillä proteiineilla, palkokasvit (pavut herneet linssit), kana kalkkuna ja kala, joskus myös kananmunat ja höystä ateriat runsailla salaateilla jotta nälkä lähtee.
3. Harrasta kahta kuntoilumuotoa. Aerobista ja anaerobista. 3-5 kertaa viikossa riittää, älä ala missään nimessä rehkimään liikaa ettei nivelesi rasitu koska niistä tulee silloin loppuelämän riesa. Juoksulenkit, pyörälenkit, lihaskuntoa painoilla ja ilman jokaiselle kropan osalle. Kohtuullisesti, ei saa tehdä kipeää. Säännöllisyys on avain kuntoon.
Näin tekisin jos voisin aloittaa alusta sinun ikäisenäsi ja tietäisin sen, mitä tiedän nyt. - Mairethe3rd
http://höyhen.net
olen itsekin matkalla kohti höyhenenkevyyttä
nimim. MAire kolmas - jorma 10''
Ylämäkijuoksu on tehokas selluliitin poistaja ja lisäksi kehittää jalkalihaksia ja kiinteyttää pakaroita. Lihasta on myös oltava luiden päällä, jotta kykenee juoksemaan (ei löntystelemään) jyrkkää ylämäkeä. Pitkät portaat, kuten Tampereen Pispalassa, ovat myös hyvä treenipaikka.
- mies 32v
Suosittelen siirtymään kokonaan pois fyysisen ruuan syömisestä. Itse jahkailin pitkään valoravintoon siirtymistä, ennen kuin ryhdyin toimeen. Nyt olen elänyt vajaat kaksi viikkoa valolla ja mielestäni tämä on parantanut huomattavasti elämänlaatuani. Tunnen itseni hyvin älykkääksi ja esimerkiksi novellien kirjoittaminen sujuu paljon paremmin. Päänsärky, lihasjännitykset ja ylipaino ovat kaikki hävinneet. Myös mielikuvitukseni toimii paremmin ja näen välillä "unia" valveilla ollessa. Tämä auttaa saamaan ideoita novelleihin. Minua kaduttaa, että en tehnyt tätä päätöstä jo sinun ikäisenäsi.
- veloa
Valoravinto voisi tosiaankin olla yksi näistä hyvistä vaihtoehdoista joita sinulle
voi hyvällä syyllä suositella. Eräs helpommin toteutettava vaihtoehto on se että
alat harrastamaan yhdenyön suhteita. Niistä saat tarvitsemaasi lisäenergian kulutusta, lisäksi kannattaa ehdottomasti muistaa se että et käytä ehkäisyä tuossa
tilanteessa, siitä on vain haittaa. On aina stressaavampaa mennä terveyskeskukseen
testauttamaan itseään 3 kuukauden välein, tuo lisästressi tietysti kuluttaa lisää
voimavarojasi.Voin hyvin kokemuksestaa sanoa että itselläni lähti 10 kg puolessa
vuodessa kun aloitin harrastuksen. Tuohan on jo aika hyvä tulos, ottaen huomioon
että tämä on yksi helpoimmista tavoista aloittaa läskin sulatus.
Kannattaa muistaa tässä se että sanonta: musta tuntuu, on paras ohje myös tässä
tilanteessa. - vuck juu......
Taidat olla 3 ja puol vuotias........
- vesipeto3
Uiminen! Suosittelen lämmöllä! Treenaa koko kroppaa, kavereiden kanssa on mukavaa olla rannalla ja ihokin päivettyy kivasti, vaikkei suomessa mitään kultaista rusketusta taida saada. Lisäksi saat raikasta ilmaa ja hapenottokyky paranee sukellellessa sekä yleisillä uimarannoilla käydessä harrastus on myös täysin maksuton.
Tuli vain mieleen omasta nuoruudestani. Asuin useamman kilometrin päässä lähimmästä uimarannasta, joten pyöräilin sinne ja takaisin joka päivä. Uidessakin viihdyin rannalla tunteja ja koska nuorempana kävin uimakoulussa niin ei tuottanut syvälläkään uiminen ongelmia. En tiedä onko liian lapsellista nykypäivänä tuonikäiselle hakea kiviä pohjasta, mutta itsestäni se oli todella kivaa vielä ikäisenäsi. :) - kessan aloittaja
kiitos kaikille hyvistä vinkeistä! jos on niitä vielä lisää tulossa niin pituuteni on tasan 165cm kun joitain tuntui sekin kiinnostavan :)
- Seiskapluskymmene
Minulla on ongelma, oon 12-v tyttö, kärsin anoreksiasta, laihduin 5kg. Miten saisi läskiä pois laihtumatta? En taho enää laihtua. 152cm 41kg. Olin 46kg.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741943Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481240
- 59688
- 201675
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55571
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako192556- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462